|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R 416] Wypadające szyby przednie
bigkris - Czw Mar 22, 2012 13:59 Temat postu: [R 416] Wypadające szyby przednie Witam, niedawno samochód kupiony, właściwie dopiero go poznaje od strony technicznej. aktualnie największą bolączką są wypadające szyby przednie tj gdy szybę opuszczam a potem podnoszę to wypada ona z gumowych prowadnic i wychodzi bokiem, według mnie problemem jest opadający przód szyby, lecz nie wiem jak go wyregulować bądź ostawić. wczoraj rozebrałem boczki i wyciągnąłem cały mechanizm, na pierwszy rzut oka wygląda ok, został przesmarowany, następnie zamontowany lecz problem nie ustąpił, co może być przyczyna?
Artu - Czw Mar 22, 2012 16:27
Plastikowe kółeczka w prowadnicach. Po x latach użytkowania wytarły się i właśnie przez nie szyba wypada.
bigkris - Czw Mar 22, 2012 17:40
ale tam żadnych wielkich luzów nie ma, lecz to mimo to ich wina?
7Tomi - Czw Mar 22, 2012 19:36
A czy mocowania w szybie są mocno osadzone. Z czasem te mocowania odklejaj sie od szyby i stąd taki efekt.
Dodatkowo po lewej stronie drzwii masz kawałek prowadnicy na 2 srubach - na niej jest mozliwosc regulacji szyby.
bigkris - Pią Mar 23, 2012 10:50
Tomi_114, w sumie regulowałem tą blaszką po lewej stronie ale nie zauważyłem żadnej różnicy. zaraz sprawdzę mocowanie szyb i napiszę
RUDiCK - Sob Mar 24, 2012 23:39
Ja miałem taki sam problem w prawych przednich drzwiach, jak zasuwałem szybę to szla trochę po skosie (jej przednia cześć szla nizej niz tylna) i pod koniec lekko wyskakiwała z prowadnicy na zewnątrz, pomagało jej naprowadzenie reka z zewnatrz samochodu - oczywisce bez pomocy drugiej osoby nie bylo mowy.
Ściągnij tapicerkę i sprawdź czy nie poluzowały sie śruby mocujące cały mechanizm elektrycznych szyb (4 albo 5 śrub jeśli dobrze pamiętam). Bardzo ważne żeby byly dokładnie w miejscach fabrycznego dokrecenia. U mnie bylo widac po sladach na lakierze gdzie byly oryginalnie. Wystarczy ze przesuna sie o 2-3mm od orginalnego miejsca i taki bedzie efekt.
tolik - Wto Mar 27, 2012 16:43
sprawdź,czy szyby są oryginalne Rovera.Mogły być wstawione od hondy ciwic i wtedy na bank b ędą wypadać .
bigkris - Wto Mar 27, 2012 23:30
a jeśli byłyby z civica to jakie powinny być? z tego co zaobserwowałem to szyby przednie(łącznie z czołową) są inne niż tylne.
tolik - Sro Mar 28, 2012 08:29
Jeżeli masz szybę czołową i boczne nie oryginalne,to można podejrzewać ,że auto jest po "ciężkich przejściach".Czołowa szyba nawet jeśli jest wstawiona inna to chyba jej nie opuszczasz - natomiast boczne od hondy civic mają minimalnie inny profil co powoduje wyskakiwanie szyby z prowadnic.
Radzę przynajmniej narazie jedną szybę zakupić na szrocie lub allegro oryginalną od rovera i po wymianie problem powinien zniknąć.
[ Dodano: Sro Mar 28, 2012 09:29 ]
zakładam ,że mechanizm podnoszenia i opuszczania szyby jest sprawny.Przyjżyj sie mu uważnie ,bo jak jest pogiety lub nosi ślady prostowania to lepiej rówież jego wymienić.
bigkris - Sro Mar 28, 2012 08:36
no właśnie tam wszystko wygląda ok, został prze zemnie nawet wyciągnięty. czy jest jakiś sposób aby sprawdzić od jakiego modelu są szyby?
tolik - Sro Mar 28, 2012 08:42
Oryginalne szyby zawsze mają napisy fabryczne trwale naniesione.Natomiast jeśli na szybie niema żadnych oznaczeń to nic nie sprawdzisz.
bigkris - Sro Mar 28, 2012 10:45
A więc przednia szyba to sicursiv a tylna splintex, zdjęcia poniżej:
tolik - Sro Mar 28, 2012 18:03
Napewno to nie są oryginalne szyby rovera -mozesz jeszcze odczytać napisy z oryginalnej szyby w czyimś aucie i porównać ze swoimi .Być może któreś z oznaczeń cyfrowych będzie identyczne.To mogło by sugerować ,że szyba ma identyczne rozmiary jak roverowe.
sTERYD - Sro Mar 28, 2012 18:56
Cytat: | Napewno to nie są oryginalne szyby rovera |
to wcale nie jest takie oczywiste
jest sporo egzemplaży, które wyszły z takim układem szyb z fabryki m. in. mój
tolik - Czw Mar 29, 2012 10:00
...a skąd ta pewność...?
sTERYD - Czw Mar 29, 2012 14:31
a z kąd Twoja pewność, że jest inaczej?
tolik - Czw Mar 29, 2012 16:48
No ...właśnie zwątpiłem i dlatego spytałem.
sTERYD - Czw Mar 29, 2012 18:41
z praktyki.
po prostu spora część hatchbacków (o ile nie wszystkie), które widziałem tak miało. przed słupkiem B szyby sicursiv, z tyłu splintex. raczej mało prawdopodobne, żeby wszystkie miały tak samo wymieniane, zwłaszcza na zgodne rocznikowo szyby
tolik - Pią Mar 30, 2012 09:01
Być może, że masz rację.Do końca jednak mnie to nie przekonuje.Kto wie czy nawet w fabryce nie popełniono jakiegoś nadużycia wstawiając takie szyby.Ja wolę sie kierować zasadą,że szyby w samochodzie powinny być sygnowane logo fabryki.W przeciwnym razie mam podejrzenie o zdarzeniach mniej lub bardziej poważnych jakie mogły auto spotkać.
Do mniej poważnego zdarzenia zaliczam np; wybicie szyby przez włamywacza w celu kradzieży radia co mnie zreszta spotkało.
monia - Pon Kwi 02, 2012 13:21
sTERYD napisał/a: | z praktyki.
po prostu spora część hatchbacków (o ile nie wszystkie), które widziałem tak miało. przed słupkiem B szyby sicursiv, z tyłu splintex. raczej mało prawdopodobne, żeby wszystkie miały tak samo wymieniane, zwłaszcza na zgodne rocznikowo szyby |
Sedany też tak mają. A przynajmniej mój:) I też mi jedna wypada
tolik - Wto Kwi 03, 2012 09:23
Jak kiepsko wklejona to też może wypadać.
Wikinger - Wto Kwi 03, 2012 21:56
Przyłączam się do przedmówców. Mój roverek 416 hatchback ma tak samo - szyby jak na zdjęciu. Też mnie to zastanawiało, czy nie było jakiejś poważnej kraksy z jego udziałem, ale wszędzie widać fabryczne zgrzewy blach. Więc pozostaje machnąć na to ręką.
Przeczytałem temat i myślałem, że chodzi o szybę czołową. Ktoś kiedyś napisał na jakimś forum z opiniami o autkach, że w starszych roverkach serii 400 często pękają przednie szyby. Czy to prawda, że to taka typowa usterka? Pytam, bo właśnie mi pękła sama z siebie. Pęknięcie wychodzi z dołu spod plastikowej osłony przed wycieraczką kierowcy i dochodzi praktycznie do samego prawego końca szyby patrząc z pozycji kierowcy. Ehhh te poznańskie dziury.
Dowiedziałem się już orientacyjnie, że koszt nowej szyby z wymianą będzie mnie kosztował 430 zł. Nie ma masakry, ale mam teraz troche więcej wydatków związanych z tym autem. Ogólna masakra - planowałem wymiane rozrządu a tu chyba znowu wydmuchało uszczelkę pod głowicą.
Ale sie rozpisałem, dobra chyba założe o tym jakiś oddzielny temat, sorry.
Artu - Wto Kwi 03, 2012 22:18
Ciesz się, że pęka Ci pierwszy raz . Ja już jestem po drugiej wymianie. Nie jest to kwestia dziur, czy też naprężenia konstrukcji a rdzy zbierającej się pod szybą. Cena z wymianą i tak stosunkowo tania
Wikinger - Wto Kwi 03, 2012 22:45
Oooo. A na to bym nie wpadł, że o rdzę może chodzić. Ciekawe. To za drugim razem też Ci się zdążyło znów już tyle uzbierać? Myslałem o pracy karoserii bo słyszałem o takich historiach w np. fabrycznie nowych skodach. Tam zakładali potem fabrycznie rozpórki kielichów.
Artu - Sro Kwi 04, 2012 07:15
Ja akurat słyszałem to o starych Favoritkach
Pierwszy "renomowamy" zakład wymieniał szybę za 600 złotych. Problem jest taki, że rdzę trzeba (jak zresztą i w każdym innym przypadku) usunąć całkowicie. Po drugiej wymianie (za 400 złotych) szyba trzyma już drugi rok. Podobno jest to problem także w Roverach 600 i bliźniaczych im Accordach.
arczi83 - Sro Kwi 04, 2012 07:50
Jak chcecie to mogę powklejać zdjęcia jak wygląda podszybie po wycięciu szyby która pękła. Za pierwszym razem powiedzieli mi w zakładzie montującym szyby, że jest wszystko ok, że nie ma rdzy a pękła może od naprężeń(oryginalna szyba od nowości więc może przyszedł na nią już czas). Gdy nowa pękła rok później to w innej firmie nie mieli do czego wkleić nowej i trzeba było zrobić nowe podszybie.
Skoro pękła tak sobie to na 100% jest rdza i jeśli się jej nie usunie to prędzej czy później pęknie znowu i nie pomagają tu rozpórki czy tp. Nigdy więcej nie zaoszczędzę paru zł na to że gdzieś indziej wymienią mi szybę za kilka zł mniej, lepiej jechać do porządnej firmy i zrobić to raz a dobrze, a koszt całościowy będzie o wiele niższy niż wymiana w przyszłości znowu na nową.
Wikinger - Sro Kwi 04, 2012 08:09
Dobrze wiedzieć. Dzięki. Przynajmniej będę wiedział na co zwrócić uwagę przy wymianie.
monia - Sro Kwi 04, 2012 13:34
Wikinger napisał/a: |
Przeczytałem temat i myślałem, że chodzi o szybę czołową. . |
Nie, nie chodzi o czołową, chodzi o przednie boczne. Czołowej nie opuszczasz:D
haxigi - Czw Maj 17, 2012 19:45
witam. u mnie teraz pojawił się ten sam problem po stronie pasażera i kierowcy. Obie elektryczne szyby, oryginalne (ROVER mają napisane ). Jak je opuszczam to jest git, ale przy podnoszeniu uszczelka się zgina, a szyba wychodzi poza uszczelkę. Początkowo spróbuję wyregulować te blaszki, bo ta część szyby bliżej lusterka podnosi się za wolno i wtedy niedomyka, a jak ręką popycham przy podnoszeniu to jest git. Pytanie mam tylko, jak demontuję tapicerkę drzwi, to szyba ma być opuszczona ? Przy kręceniu tych śrubek też ma być szyba opuszczona na dół, czy całkiem do góry ?
bizon - Czw Maj 17, 2012 20:33
haxigi napisał/a: | witam. u mnie teraz pojawił się ten sam problem po stronie pasażera i kierowcy. |
No to trzeba zdjac tapicerke i obadac.
haxigi napisał/a: | jak demontuję tapicerkę drzwi, to szyba ma być opuszczona ? |
nie musi haxigi napisał/a: | Przy kręceniu tych śrubek też ma być szyba opuszczona na dół, czy całkiem do góry ? |
Jakich srubek?
haxigi - Czw Maj 17, 2012 21:07
no tych o których wspominał tomi:
Cytat: | Dodatkowo po lewej stronie drzwii masz kawałek prowadnicy na 2 srubach - na niej jest mozliwosc regulacji szyby. |
cypiss - Pią Maj 18, 2012 10:51
tez mam z przodu sicursivy z tylu splintexy. To raczej nie jest przypadek A myslalem ze mój bity, a tu mila niespodzianka
haxigi - Pią Maj 18, 2012 14:21
Psze państwa rozebrałem drzwi i nigdzie nie znalazłem żadnych śrub do regulacji, a to co było wszystko jet dokręcone na maxa. Może ktoś wskazać na tym zdjęciu gdzie szukać czegoś do regulacji szyby ?
a z szybą jest taki problem że wyskakuje z uszczelki i ją zgina, przez co niedomyka się szyba w niektórych miejscach. Gdy szyba podnosi się, ta część bliżej lusterka jest troszkę opuszczona i jak szybę pociągnę w stronę uszczelek to idzie prosto, ale bez mojej pomocy jest cyrk
pioooo1 - Sob Maj 19, 2012 07:07
Witam miałem podobny problem.
Śruba nr 1 to fabryczna regulacja, należy ją do samego dołu opuścić. Przy śrubie nr 2 nie ma regulacji, ja rozwierciłem ten otwór jakieś 4mm w dół i opuściłem tą śrubę nr 2 w dół i wówczas szyba przestała wyskakiwać z prowadnicy. http://www.fotosik.pl/pok...a300b8ba10.html
haxigi - Pią Cze 01, 2012 15:57
pioooo1 napisał/a: | Witam miałem podobny problem.
Śruba nr 1 to fabryczna regulacja, należy ją do samego dołu opuścić. Przy śrubie nr 2 nie ma regulacji, ja rozwierciłem ten otwór jakieś 4mm w dół i opuściłem tą śrubę nr 2 w dół i wówczas szyba przestała wyskakiwać z prowadnicy. http://www.fotosik.pl/pok...a300b8ba10.html |
a o te śruby chodziło dzięki za info, spróbuję i dam znać czy pomogło
sama regulacja nic nie pomogła, jutro nawiercę ten otwór co u ciebie jest i opuszczę śrubę. To ostatnia szansa
@Edit
nawierciłem, opuściłem na ponad 5mm i nic. Do połowy się zamyka dobrze a potem wyskakuje.
Kupując nowy mechanizm podnoszenia szyb dam radę sam go zamontować, czy wymagana jest jakaś kosmiczna wiedza z zakresu elektryki ? ew gdzie dostanę te kółka plastikowe, bo z tego co zauważyłem są to te dwie rolki w tej długiej metalowej listwie nie ?
[ Dodano: Pią Cze 01, 2012 16:57 ]
Hehe, jakby to kogoś interesowało to mój problem rozwiązałem zupełnie przypadkowo. Opijaliśmy z sąsiadami auto, powiedziałem im o problemie z szybami i pod wpływem %%, kumpel zaoferował szybką naprawę. Zgodziłem się Wziął WD40 i psiknął w prowadnicę przy lusterku. Wszystko śmiga jak trzeba Najwyraźniej syf tam się jakiś zebrał i krzywo wypychał szybę. Mi tam pasuje takie rozwiązanie, nawet jeżeli jest krótkotrwałe, ale bardziej boję się, czy wd40 nie zniszczy jakoś tej gumy z prowadnicy
|
|