Zobacz temat - [Rover 416 LPG] wysoki wskaznik temperatury
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Rover 416 LPG] wysoki wskaznik temperatury

czarek88f - Czw Mar 29, 2012 17:51
Temat postu: [Rover 416 LPG] wysoki wskaznik temperatury
Witam, jest to mój pierwszy post na forum i wiem, że to chyba "najpopularniejszy" temat ale jednak nie znalazłem tego czego szukam.
Przechodząc do rzeczy: jest coraz cieplej i podczas stania w korkach wskaźnik temperatury podnosi się gdzieś na 4/5 skali, stan ten utrzymuje się podczas stania, gdy już przejadę chociaż do następnych świateł wskaźnik wraca do normalnej pozycji tzn. mniej więcej do połowy skali.
Pierwsza myśli: nawalił wiatrak i nie chłodzi na postoju.
Nauczony życiem, a właściwie Roverem 214, którym kiedyś jeździłem, pojechałem do mechaniki-elektryka.
Okazuje się, że wiatrak uruchamia się przy jeśli dobrze pamiętam 80 stopniach, czyli jest sprawny. Płyn w chłodnicy nie ucieka ani się nie gotuje. Olej jest olejem, nie mlekiem.
Mechanik mi powiedział, że mam jeździć bo to nic nadzwyczajnego, że wskaźnik potrafi podskoczyć wysoko.

Moje pytanie brzmi: czy to na pewno normalnie i czy ktoś się tak miał???

Adrian - Czw Mar 29, 2012 18:02

Sprawdź miernikiem niebieski (czasami czarny) czujnik.

Tutaj masz potrzebne dane: http://www.lame-delegation.de/mgfcar.de/sensor/

dawidd - Pią Mar 30, 2012 20:25

masz klimę? jaka masz chłodnice (szerokość)? Jeżeli wskaźnik temp idzie do góry to jak nie rozwiążesz problemu to na bank będziesz wymieniał uszczelkę pod głowica. Sprawdź czujniki temp, jeżeli ok to pompe wody czy wiatrak nie jest zerwany z oski i czy ogólnie uklad jest drożny. Termostat do sprawdzenia oraz czy chłodnica np nie jest zapchana lub zakamieniona
czarek88f - Sob Mar 31, 2012 14:12

Nie mam klimy. Układ chłodniczy i wiatrak sprawdzał mi mechanik i twierdzi, ze wszystko jest ok.
Co do sprawdzenia czujnika to mógłby mi ktoś wytłumaczyć co i jak bo jestem kompletnym laikiem w tym temacie?
Co do uszczelki, to najprawdopodobniej i tak czeka mnie wymiana, mechanik stwierdził ze chyba była klejona ale zanim coś zrobię to podjadę do swojego starego mechanika do którego jeździłem przed przeprowadzką bo do tego nie mam jakoś zaufania.

dawidd - Sob Mar 31, 2012 14:30

ja mowie o uszczelce pod głowica a jej raczej nie skleisz :) Jezeli masz miernik-omomierz to musisz sprawdzić opor czujnika na zimnym i gorącym. W tabeli masz podane wartości jakie byc powinny przy pomiarze.
bizon - Sob Mar 31, 2012 15:08

Cytat:

ja mowie o uszczelce pod głowica a jej raczej nie skleisz :)

Jak kupilem samochod i po niedlugim okresie okazalo sie walnieta uszczelka to tez okazalo sie ze byla klejona jakims g..... tylko po to zeby wytrzymala tydzien i zeby sprzedac auto nie przegrzewajace sie
czarek88f napisał/a:
Mechanik mi powiedział, że mam jeździć bo to nic nadzwyczajnego, że wskaźnik potrafi podskoczyć wysoko.

rovery raczej maja tak dokladny system chlodzenia ze wskazowka powinna stac w miejscu

dawidd - Sob Mar 31, 2012 19:12

bizon napisał/a:
Jak kupilem samochod i po niedlugim okresie okazalo sie walnieta uszczelka to tez okazalo sie ze byla klejona jakims g..... tylko po to zeby wytrzymala tydzien i zeby sprzedac auto nie przegrzewajace sie

dobra uszczelka kosztuje 100, licha 40 zl, silikon klej czy co to tam jest do uszczelek (bo wiem ze cos takiego istnieje) tez pewnie ze 30 albo i więcej zl - wolałbym wsadzić najtańsza uszczelkę niz ja kleić
bizon napisał/a:
rovery raczej maja tak dokladny system chlodzenia ze wskazowka powinna stac w miejscu
.
zgadza sie, nie może iść ani 1 mm do góry. Powinna stać poniżej polowy bez względu czy zima czy 30 st na +

bizon - Sob Mar 31, 2012 21:34

dawidd napisał/a:
wolałbym wsadzić najtańsza uszczelkę niz ja kleić

Przeciez nie napisalem ze ja ja kleilem ale poprzedni wlasciciel. jak ktos jest oszustem i chce jak najtanszym kosztem sprzedac samochod to jednak wybierze ten silikon za 30

dawidd - Nie Kwi 01, 2012 07:26

A wracajac do tematu, sprawdz jeszcze czy nie masz ukladu zapowietrzonego - odkrec korek od plynu chlodniczego i srubke odpowietrzająca przy kopułce rozdzielacza - powinien lecieć płyn bez powietrza. Zrób to na zimnym zgaszonym i ciepłym pracującym silniku
sobrus - Pon Kwi 02, 2012 11:57

Ja obstawiam termostat. Wskazówka w R416 nie ma prawa sie ruszyć. W niektórych egzemplarzach może sie zatrzymać ciut za nisko, ale po zagrzaniu podczas jazdy ma stać niezależnie od warunków.
micheaszu - Czw Kwi 26, 2012 17:34

pozwólcie, że się podepnę, bo czytam i już sam nie wiem. Odnośnie wskaźnika temperatury czy to dobrze ze po dluzszym staniu w korku w upał podnosi się on na 4/5 skali po czym słychać jak się załącza wentylator i opada? Czy w ogole wskazówka nie powinna znajdować się nigdy tak wysoko? Dzisiaj byłem w Poznaniu i stojąc dłużej również samochód sam wkręcał się na 3 tys obrotów( można było to skasować lekkim wciśniećem gazu, 2razy tak było.) czy to ma jedno z drugim jakiś związek?

(r416 si 97')

Adrian - Czw Kwi 26, 2012 17:38

Masz klimę?
leszczu - Czw Kwi 26, 2012 17:39

micheaszu napisał/a:
Odnośnie wskaźnika temperatury czy to dobrze ze po dluzszym staniu w korku w upał podnosi się on na 4/5 skali po czym słychać jak się załącza wentylator i opada?

Wskazówka nie powinna ani drgnąć. Czyli masz coś nie tak, że za późno włącza ci się wentylator.
micheaszu napisał/a:
Dzisiaj byłem w Poznaniu i stojąc dłużej również samochód sam wkręcał się na 3 tys obrotów( można było to skasować lekkim wciśniećem gazu, 2razy tak było.) czy to ma jedno z drugim jakiś związek?

(r416 si 97')

To już wina krokowca, zbyt mocno naciągniętej linki gazu przy przepustnicy, lub TPS-a

micheaszu - Czw Kwi 26, 2012 17:52

bez klimy.

@leszczu dzięki

pewnie jak się porządnie nagrzał to coś mogło się przyciąć.

i dodam jeszcze ze mam instalacje gazową, już wiekową, sekwencyjną.

bizon - Czw Kwi 26, 2012 17:52

leszczu napisał/a:
włącza ci się wentylator.

Albo nie do konca otwiera sie termostat, czesta usterka w pierwsze "upaly" poi zimie

micheaszu - Czw Kwi 26, 2012 17:54

w tamtym roku w lato, też się tak włączał, ale to ze 2 razy jak było po 30 stopni na dworzu i również w dość długim staniu w korku.
baksik28 - Czw Kwi 26, 2012 19:33

U mnie przy podobnych objawwach poszla pompa wody, tylko ze jak wskazowka poszla do gory to sie wlaczyl wentylator(o dziwo pierwszy raz, wczesniej nawet przy ostrym upale w korkach sie nie wlaczal).
Sprawdz jeszcze wejscie i wyjscie wezy do nagrzewnicy, czy sa cieple, gorace albo chlodne.

micheaszu - Czw Kwi 26, 2012 21:28

hmm, w sumie zadam dość banalne pytane ale trochę mnie to nurtuje, dlaczego wskaźnik nie powinien się ruszyć? wiadome jest przecież, że stojąc na patelni w korku temperatura powinna wzrosnąć, co za tym idzie, że wskazówka pójdzie trochę w górę, a to da taki efekt, że załączy wentylator, który schłodzi silnik, który nie ma naturalnego owiewu jak przy jeździe.

więc co jest w tym przypadku nie tak?

bizon - Pią Kwi 27, 2012 07:37

Uklad chlodniczy w roverach jest tak dokladny ze operuje termostatem i trybami wentylatora tak zeby wskazowka stala w miejscu. gdy wskazowka rosnie to juz dawno powinien sie wlaczyc wentylator lub termostat przypchany ze nie ma rownego obiegu i temperatura wariuje
sobrus - Pią Kwi 27, 2012 09:42

Nigdy nie widziałem żeby się ruszyła na sprawnym termostacie.
Czy -30 czy +30, w korku czy w trasie, z klimą czy bez - stoi jak skała.

Ale jak miałem uszkodzony termostat to w korku z klimą szła w górę, więc działa.

truten23 - Nie Kwi 29, 2012 14:14

Chłopaki, no z tym nieruchomym staniem wskazówki to nie jestem taki pewien. Ja mam wszystko sprawne i jak jadę w korku z klimą i jest gorąco to wskazówka potrafi podnieść się powyżej połowy. Wtedy załączy się 2 lub 3 bieg dmuchawy i opada na swoje miejsce.
Poza tym,
dawidd napisał/a:
Zrób to na zimnym zgaszonym i ciepłym pracującym silniku

Wiesz czym skutkuje rozszczelnienie układu przy zagrzanym silniku? Natychmiastowym zagotowaniem się płynu. Chcesz żeby się chłopak poparzył? :roll:

dawidd - Pon Kwi 30, 2012 05:19

truten23 napisał/a:
Wiesz czym skutkuje rozszczelnienie układu przy zagrzanym silniku? Natychmiastowym zagotowaniem się płynu. Chcesz żeby się chłopak poparzył?

Chyba autor to swiadomy człowiek, i głowy pod kopułkę nie będzie wsadzał. Jak chcesz inaczej odpowietrzyć silnik?

sobrus - Pon Kwi 30, 2012 06:39

Jest do tego specjalna śruba z prawej strony silnika (na wężu pod kopułką).
Można też zagotować wodę na otwartym korku i nagrzewnicy ustawionej na grzanie.
Rozszczelnienie zagrzanego układu skończy się poparzeniem rąk.

A co do wskazówki u mnie jest normalnie w ok 1/3 skali (mam jakąś usterka wspólna dla K i L powodująca że wskazówka nie dochodzi do połowy, ale poza tym działa dobrze). I tam stoi.

micheaszu - Wto Maj 01, 2012 09:52

truten23 napisał/a:
wskazówka potrafi podnieść się powyżej połowy. Wtedy załączy się 2 lub 3 bieg dmuchawy i opada na swoje miejsce.


i u mnie jest tak samo. w korku wskazówka dojdzie do pewnego momentu po czym załączy się wentylator i wskazówka opada do pierwotnego stanu (trochę poniżej połowy skali)