|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214Si] Uszkodzony MAP sensor - ktoś wymieniał?
ADI-mistrzu - Pią Maj 18, 2012 19:23 Temat postu: [R214Si] Uszkodzony MAP sensor - ktoś wymieniał? Witam,
Dostałem komputer z uszkodzonym MAP sensorem (wskazania ciągle na 1000).
Ktoś próbował go wymieniać? Albo jakoś odratować?
sew87 - Pią Maj 18, 2012 19:32
o ile wiem nie da sie go wymienic, ja tez mam go zepsutego bo ciagnie mi paliwa ponad 10 l w miescie a wszytko bylo wymienianie oprucz kompa
ADI-mistrzu - Sob Maj 19, 2012 05:33
No ja będę próbował go wymieniać.
Nie wygląda na trudną sprawę, 4 nóżki na których się trzyma i 3 piny wlutowane.
sew87 - Sob Maj 19, 2012 07:59
aha , bo wszyscy mechanicy mowili wymiane kompa ,a nie zabawe z nim ale jak jestes obcykany w tym mozesz sprobowac tylko skad wziasc ten map sensor sam ?
ADI-mistrzu - Sob Maj 19, 2012 08:39
Właśnie rozbieram MAP'a, zobaczę jak to z nim jest.
Może jakiś zamiennik wykombinuję.
sew87 - Sob Maj 19, 2012 10:12
ok to daj znac jak ci poszlo
AndrewS - Sob Maj 19, 2012 23:05
to pewnie jakis bosch albo motorola jest, sa jakies oznaczenia , chyba kiedys slyszalem o zastosowaniu innego zewnetrznego
znalazlem topic o kompie, numer nic nie mowi, ale krotko szukalem, znajac parametry mysle ze cos by dobral w farnelu albo tme
ADI-mistrzu - Nie Maj 20, 2012 08:06
Będę próbował dobrać jakiś MAP z innego wolnossaka, może w grupy VW podpasuje.
[ Dodano: Nie Maj 20, 2012 09:06 ]
O ECU piszę wszystko tutaj, co będę więcej wiedział to będę temat rozwijał aby wszystko było w jednym miejscu:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=79075
AndrewS - Nie Maj 20, 2012 23:06
hmmm poldek GLI ma chyba zewnetrzny
ADI-mistrzu - Pią Cze 15, 2012 12:30
Pierwsze testy z zewnętrznym MAP'em:
Nawet to jakoś chodzi, ale trzeba dopracować
Remigiusz - Pią Cze 15, 2012 19:22
To K-seria ma map sensora Na co takie coś jak tam Turba nie ma
AndrewS - Pią Cze 15, 2012 22:51
Remigiusz napisał/a: | Na co takie coś jak tam Turba nie ma |
Masz przepływkę to nie marudź
skad komp ma wiedziec czy silnik jest obciążony, jak nie ma przeplywki
Remigiusz - Sob Cze 16, 2012 00:06
Od sondy lambda albo przepustnicy Nie wiem dlatego się pytam bo dla mnie ten benzyniaki to czarna magia
AndrewS - Sob Cze 16, 2012 00:14
eee przepustnica to powie kompowi ze kierowca chce zeby silnik mial ciezko
lambda niby cos tam powie, przy wdepnieciu wysle sygnal na bogato
ADI-mistrzu - Sob Cze 16, 2012 05:33
Ale lambda będzie miała duże opóźnienie, ponieważ najpierw musi spalić, potem to wydusić do kolektora, sonda musi załapać i komp zinterpretować. A z MAP'a jest niemal od razu informacja.
Remigiusz - Sob Cze 16, 2012 12:05
Ale ten map to mierzy tylko podciśnienie jak dobrze rozumiem Jaki tam siedzi bo pewnie to jest Boscha ?
ADI-mistrzu - Sob Cze 16, 2012 12:23
Owszem, ale znając to podciśnienie, można wyznaczyć zapotrzebowanie silnika na powietrze, za co za tym dalej idzie ilość potrzebnego paliwa.
Siedzi tam czujnik Motoroli, sam komputer jest Margneti Marelli (tak, Ci sami co alternatora).
Więcej info tutaj:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=79075
Remigiusz - Sob Cze 16, 2012 12:33
ADI-mistrzu, Kurcze dobra informacja Zapomniałem ze u was siedzi map w ECU w środku
Nie wiesz czym ten Klej z platyny można ściągnąć żeby się dostać do 93c46
ADI-mistrzu - Sob Cze 16, 2012 13:02
Ten kisiel? Nową szczoteczką do zębów z twardym włosiem.
A po co Ci się do tego wsadu dostać?
Remigiusz - Sob Cze 16, 2012 13:24
Ale bez zdanego płynu typu nitro Acetonu sama szczoteczka ? Jest tam IMMO w jednym wkładzie Mozna przeprogramować i wyłączyć
ADI-mistrzu - Sob Cze 16, 2012 14:13
Jak chodzi Ci o tą jak by gumę którą jest cała płytka pokryta to to trzeba zedrzeć, bez środków.
gierczol - Sob Cze 16, 2012 14:31
W tygodniu miałem ten sam problem. Kupiłem drugi komputer, dałem majstrowi do przełożenia kostkę immo, wziął za to 20 PLN i wszystko gra. Samo przelutowanie nic nie dało, trzeba było jeszcze zsynchronizować immo z resztą kompa.
Co to mazi, którą pokryty jest komp, majster zmywał to jakimś zmywaczem na pędzelku. Widziałem tylko zieloną szklaną butelkę - ciężko powiedzieć co to było.
Remigiusz - Sob Cze 16, 2012 15:08
gierczol, Samo prze lutowanie nic nie da bo ja trzeba przeprogramować żeby immo już nie bylo Bo wsadziłeś inny kod IMMO to swojego kompa i to tak nie będzie działać
gierczol - Sob Cze 16, 2012 15:29
Remigiusz napisał/a: | gierczol, Samo prze lutowanie nic nie da bo ja trzeba przeprogramować żeby immo już nie bylo Bo wsadziłeś inny kod IMMO to swojego kompa i to tak nie będzie działać |
Ja wsadziłem swoje immo do drugiego kompa z nieuszkodzonym mapsensorem.
ADI-mistrzu - Pią Lip 06, 2012 10:40
Wystarczyło tylko MAP'a przelutować, było by prościej.
[ Dodano: Pią Lip 06, 2012 11:40 ]
No i się udało, nowy MAP działa z kompem
Więc jak coś, to mogę naprawiać jeśli boicie się samemu w to ingerować.
Ogółem trzeba wylutować starego mapa i uważać aby w czasie tego nie wyrwać ścieżek z płytki.
Potem podlutować się 3 żyłowym przewodem w jego miejsce, zlokalizować który przewód to +, - i sygnał i podlutować do map sensora.
Ja zastosowałem oplowski (GM) od wolnossącego 1 bar.
zdzichu - Sob Lip 07, 2012 23:23
Ja u siebie wstawiłem z R25-45 ale zrobiłem trochę inaczej. Wyrzuciłem stary, 3 krótkie przewody ( ekran ) do wolnych nóżek do złącza głównego. Do wtyczki konektory i dalej w wiązkę. Na razie mam prowizorkę, podłączowe wężykiem do kolektora, ale jak znajdę klej to wstawię go w kolektor (przykleję kostkę tekstolitową do kolektora) i podłączę też IAT-sensor. Mam tylko problem z pewnym klejem bo wybieram się nad morze i nie chciałbym nic drutować po nocy gdyby klej puścił. Ale te MAP-y z GM starszego typu to dobry pomysł bo łatwo go przymocować.
|
|