|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Klimatyzacja milczy
tazOR - Wto Maj 22, 2012 12:31 Temat postu: [R75] Klimatyzacja milczy Witajcie forumowicze... Po zakupie swojego jakze "cudownego" autka wychodza kolejne kwiatuszki. Nabilem miesiac temu klime. Nie bylo w niej w ogole czynnika. Jak zalaczylem na poczatku... slychac bylo wrrrr lekko skoczyly obroty - domniemam ze zalaczyla sie sprezarka - powietrze lecialo zimne. Teraz gdy jezdze i przelacze z trybu econ na normalny nie slychac aby cokolwiek sie zalaczalo. powietrze leci cieple... z deski rozdzielczej slychac jedynie "pssssssssssssssssssss". Nigdzie nie ma sladu zeby byla nieszczelnosc. Czy od razu trzeba oddac auto do serwisu klimy czy mozna poprobowac cos samemu? Czy najlepiej podjechac nad rzeke i zepchnac auto do wody bo przyznam szczerze ze juz nie mam sily...
markozalko - Wto Maj 22, 2012 12:52 Temat postu: Re: [R75] Klimatyzacja milczy
tazOR napisał/a: | Czy najlepiej podjechac nad rzeke i zepchnac auto do wody bo przyznam szczerze ze juz nie mam sily... |
Uwierz mi że ja dobrze wiem o czym piszesz. Tez czasem nie mam siły. Jedną rzecz zdiagnozuję i nie zdążę jej zrobić a już kolejna się ujawnia Co do klimy, jsa miałem tak po zakupie auta, nabili mi klimę pojeździłem dzień dwa, i po klimie. Okazało się że sprężarka zatarta była. Wcześniej próbowali w serwisie ją reanimować i na końcu okazało się że nie da rady ale za ten zestaw naprawczy musiałem zapłacić 400 zł. Używana sprężarka kosztowała 350 zł. Tak czy siak ok. 1000 zł na starcie też w nią wsadziłem a zarzekali się sprzedający ż enie nabijali klimy i dlatego nie działa. Stary chwyt.
tazOR - Wto Maj 22, 2012 13:04
Takich sprzedawcow powinno sie spalic na stosie powolnym plomieniem zeby sie pomeczyli troche zanim zywot skoncza Ja mam nadzieje ze nie bede musial wymieniac... jak robie test klimy wszystko jest ok... rurka cienka jest goraca... ta grubsza jest ciepla wiec nie wiem czy dobrze czy zle
witgut - Wto Maj 22, 2012 14:38
A działa Ci wentylator chłodnicy? Jeśli nie to masz odpowiedź.
tazOR - Wto Maj 22, 2012 14:54
Poswiecilem troche w komorze silnika i znalazlem obok filtra oleju przy aku miejsce gdzie jest ubabrane na zolto-zielono... a z tego co pamietam taki kolor ma czynnik. ta obudowa jest jakby rozsunieta... dookola alu a w srodku widac plastik... moze poprostu caly czynnik mi tedy wywialo? mial ktos podobny przypadek?
markozalko - Wto Maj 22, 2012 15:01
Jak działa klima to ta grubsza rura jest prawie lodowata, więc u ciebie nie działa jak powinno. Może być że uciekł cały czynnik i na resztkach oparu coś tam dmucha. A jak z tym wentylatorem u ciebie? Jak tylko włączasz klimę to wiatrak się kręci czy nie??
tazOR - Wto Maj 22, 2012 15:02
Nie wiem czy o to chodzi... ale jak wlaczam klime i ustawie na auto to tak dmucha z nawiewow ze mi wlosy deba staja
markozalko - Wto Maj 22, 2012 15:27
Nie chodzi o to czy dmuchawa daje na twarz itp, tylko włącz klimę i ustać przed autem i spójrz czy ten wentylator się kręci co jest za grillem?
tazOR - Wto Maj 22, 2012 15:33
Aha Sorry Dobra. zaraz wlasni jade w miasto to zejde i sprawdze A co myslisz o tym obrazku ktory wrzucilem? to upackanie na zolto oznacza wyciek?
markozalko - Wto Maj 22, 2012 15:37
Szczerze ci powiem że ja tam nic nie widze, ślepy jestem albo co. Ale jak dla mnie na bank masz nieszczelność w układzie albo coś ze sprężarką. Szkoda tylko że nawet takie sprawdzenie i nabicie klimy jak u mnie kosztuje 150 zł. Ostatnio miałem problem z wentylatorem a myślałem ż emam mało czynnika. Pojechałem na nabicie i okazało się że 150 zł poszło się ....... bo czynnik był.
tazOR - Wto Maj 22, 2012 15:40
Akurat z czynnikiem to nie problem bo mam mozliwosc sprawdzenia tak o czy jest czy nie... bardziej sie boje ze to moze byc grubsza sprawa... bo slychac ze cos tam sie zalacza... pochodzi chwile i cze ale jak sie przyjrzec to widac zolty kolor whatever. sprawdze czy sie kreci wentyl.
markozalko - Wto Maj 22, 2012 15:42
To jak masz możliwość sprawdzić to jedź i zobacz czy jest. Jak jest nieszczelność to za jakiś czas będzie to samo.
arkady - Wto Maj 22, 2012 18:20
a jak wlanczam klime to obroty mam w miejscu nic sie nie pdnosza.. sprezarka sie nie zalancza? sa jakies kostki albo bezpieczniki? wiatrak sie kreci ale nie mam pojecia na ktorym biegu
tazOR - Sro Maj 23, 2012 07:27
Delikatnie obroty faluja jak zalaczala mi sie sprezarka. markozalko wentylator ani drgnie - moze to jest spowodowane tym ze caly czynnik sie ulotnil chyba ze sie myle. w sobote beda mi robic auto to dam od razu klime do przejrzenia.
SyntaX - Sro Maj 23, 2012 07:57
Będziesz na zlocie
Mam w zapasie oringi do klimy.
Niedaleko jest zakład gdzie nabijają, możemy się przy piwku pomęczyć.
markozalko - Sro Maj 23, 2012 11:06
tazOR napisał/a: | Delikatnie obroty faluja jak zalaczala mi sie sprezarka. markozalko wentylator ani drgnie - moze to jest spowodowane tym ze caly czynnik sie ulotnil chyba ze sie myle. w sobote beda mi robic auto to dam od razu klime do przejrzenia. |
Wiesz u mnie było tak że po włączeniu za jakiś czas uruchamiał się wentylator (za jakieś 30 sekund) i chodził głośno na drugim biegu. Wtedy myślałem że ten typ tak ma. Wczoraj wymieniłem rezystor i wiatrak włącza się zaraz po uruchomieniu klimy i chodzi na 1 biegu o wiele ciszej. Myślę że tu może być problem, skoro wentylator zawsze chodzi przy klimie a u ciebie nie chodzi to szukaj może tu przyczyny.
tazOR - Sro Maj 23, 2012 11:27
A jaki to jest rezystor i gdzie mozna kupic? Wiem ze moze jakbym przewertowal inne tematy to gdzies bym odnalazl... ale skoro juz tu sie dyskusja tyczy to zapytam zeby szybciej bylo a co do zlotu to chyba raczej nie ze szczecina kawal drogi;/
markozalko - Sro Maj 23, 2012 11:35
Ja kupowałem tu http://www.tme.eu/pl/kata...y=112318&page=1
a rezystor AX100WR 0R47 według strony głównej http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=65908
choć u ciebie może być coś inne, ja napisałem co u mnie było.
tazOR - Sob Cze 09, 2012 08:21
Hej chłopaki. Wybrałem się w końcu do serwisu klimy. Sprawdzili, prześwietlili UVką i postawili diagnoze: przy skraplaczu (?) (na samym dole, zeby sie dostac trzeba zdjac zderzak) wchodzi rurka i tam jest wszytko ubabrane na zolto + delikatnie puszcza przy zaworku. Czy to moze byc jakas uszczelka i zrobie to we wlasnym zakresie czy trzeba im oddac? Przesada tylko jest ze pracownik palnal (bo szefa nie bylo) ze zrzucenie i zalozenie przednego zderzaka kosztowac bedzie ok 300 zl ]]] a z tego co widzialem to wystarcz pare srubek odkrecic i uwazac zeby nie uwalic zaczepow. Prosze o jakies rady
haszczyc - Sob Cze 09, 2012 11:56
tazOR, zderzak samemu bez problemów ściągniesz i założysz też samemu bez większych problemów ...
arkady - Sob Cze 09, 2012 20:29
a czy oryginalny silnik 3 biegowy mozna przerobic po przez rezystor? by ominac te przekazniki ?
takie pytanie powniewaz po rozebraniu silnika 2 szczotki byly zuzyte w ponad polowie jedna masowa druga od czerwonego kabla (1bieg) po tym zabiegu klima zaczela czesciej sie zalanczac. dodam ze raz chlodzi super a raz przestaje..dodam ze po przez podlaczenie silnika na krutko wszystko wiatrak dziala na 3 biegach
VMatas - Sob Cze 09, 2012 21:12
Przerobić można. Niestety, podłączenie przez rezystor nie oznacza ominięcia przekaźników. ich nie da się ominąć, bo ECM nie może bezpośrednio sterować wiatrakiem. Jeżeli nie zawsze działa klima może być problem płytki sterującej przekaźnikami lub problem z przekaźnikiem.
arkady - Sob Cze 09, 2012 22:55
istnieja same przekazniki w sprzedazy lub plytka?
tazOR - Wto Cze 12, 2012 07:28
Wlasnie widzialem w manualu ze to jest odkrecenie kilku srubek i uwazanie zeby nie walnal w glebe a oni krzykneli za to 3 paczki... troche przesada a co myslicie o klimie? uszczelka czy cos gorszego to moze byc?
[ Dodano: Wto Cze 12, 2012 08:28 ]
Pomoże ktos?:(
arkady - Pon Cze 18, 2012 21:47
ciagne dalej temat na stepie przypomne wymienilem 2 szczotki w silniku od czarnego i czerwonego rzewodu czyli masowey i 1 bieg pozostale 2 szt byly oki;] po tym zabiegu klima zaczela raz chlodzic raz nie zalezy nie wiem od czego.
zaczelem bawic sie panelem od klimy i zauwazylem ze po przelaczoniu z econ na auto klima po kilku sek zaczyna chlodzic az milo po kolo minuty przestaje znow wciskam econ i za chwile auto klima zaczyna chlodzic po chwili przestaje znow econ po chwili auto i zaczyna chlodzic..
czy ten zaworek na cienkiej rurce ma na to wplyw? czy przy jego wymianie trzeba spuscic czynnik? na grubej rurce czujnika chyba nie ma?
czy moze padla puszka z przekaznikami?
pomocy koledzy cieple dni sie zaczynaja a nie chce mi sie co chwile przelanczac econ> auto >econ>auto
Pieta - Wto Cze 19, 2012 07:50
Ten przełącznik na cienkiej rurce to tzw pretostat. Jest trójpołożeniowy i na podstawie ciśnienia decyduje o pracy sprężarki jak i decyduje o tym jaki bieg wentylatoram ma być załączony.
Ciśnienia progowe dla wentylatora 15.2bar załacza 2 bieg, 12.3bar wyłącza go.
Najlepeij jechać do serwisu klimy i sprawdzić czy przy ciśnieniach progowych wszystko się załącza jak należy.
W sprężarrce jest jescze zawór, który decyduje o tym jaki skok tłoków jest potrzebny. W R75 zakres pojemności tłoczków jest 5-100% w zależności od zapotrzebowania.
Zdarza się, że tez zawór jest uszkodzony. Na domiar tego bardrzo często pseudospecjaliści od klimy dolewając bezmyślnie olej do układu poprostu zalewają zawór, który potem nie działa poprawnie (ilość oleju nie może być za duża w układzie).
arkady - Wto Cze 19, 2012 16:44
bylem na serwisie przed wymiana szczotek w silniku bylo oki brakowalo 100g czynnika. koles powiedzial ze sprezarka sie zalancza i po chwili odlancza
czy ten pretostat mozna samemu wymienic? bo on babrze sprawe? chyba ze leketronika z puszki wentylatora? mozna to jakos obejsc?
|
|