Zobacz temat - [R25 1.4 16v 84KM] Zwiększenie mocy.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [R25 1.4 16v 84KM] Zwiększenie mocy.

Kocyk - Sro Cze 06, 2012 14:18
Temat postu: [R25 1.4 16v 84KM] Zwiększenie mocy.
Panowie, jest szansa na zwiększenie mocy w takim silniku? Jakieś porady?
leszczu - Sro Cze 06, 2012 14:23

Przepustnica otwierająca się maksymalnie +komputer od wersji R25 1.4 103KM+moduł centralki+chociaż jeden pilot. Po tej zmianie masz 103KM. Więcej niczym nie ugrasz. :wink:
ADI-mistrzu - Sro Cze 06, 2012 14:33

A niema różnicy tylko w przepustnicy przypadkiem?
rovek - Sro Cze 06, 2012 14:34

leszczu, co od razu herezje siejesz. :mad:
Kocyk, skoro masz R25 1.4 16v to masz w takim razie 103KM, co do podniesienia mocy to znajdziesz dużo na forum, wychodzi na to że się da i to dosyć sporo ale to niewspółmierny nakład kosztów do efektów, chyba że robisz sam i w domu. Najłatwiej wsadzić inny silnik, tutaj masz do wyboru do koloru, zależnie od budżetu.

sknerko - Sro Cze 06, 2012 14:39

rovek napisał/a:
leszczu, co od razu herezje siejesz.

rovek, ma chłop rację co do jednego przepustnica zdławia do 84KM niektóre roverki z Niemiec.
Były takie 16V które miały mniej mocy bo tam jakieś przepisy mieli takie dziwne. Niestety pierwszy raz spotykam się z info ze trzeba kompa też zmieniać bo zawsze była mowa że tylko przepustnica od 103KM i jest wsio OK

farek - Sro Cze 06, 2012 14:41

rovek,
sam herezje siejesz ;p chłopisko ma 84KM, zmieni przepustnicę i wydaje mi się, że to wszystko.. wtedy powinien mieć 103km ;)

leszczu - Sro Cze 06, 2012 14:44

ADI-mistrzu napisał/a:
A niema różnicy tylko w przepustnicy przypadkiem?

Jest, ale ten silnik rożni się też kompem. Nie wiem ADI-mistrzu, czy pamiętasz, ale Tomi_114 w moim temacie o tym wspominał. :wink:
Tomi_114 napisał/a:
Wg moich obserwacji i doświadczeń komputer jest do danego typu samochodu i ma znaczenie na prace silnika, spalanie, itp.

Robiłem wymianę silnika w ubiegłym tygodniu z 1.4 84KM na 1.4 103KM.

99% osób stwierdzi, że przecież silniki różnią się przepustnicą...

Auto diagnozowane na T4 przed wymianą silnika wszystkie wskazania ok.

Po wymianie silnika pierwsze wpięcie i wyrzucony komunikat wymagana wymiana sterownika na sterownik NNN100743 (W oryginale było NNN100742).

Po wymianie poszła cała procedura programowania i na koniec reset ostawień paliwowych.

Więc skoro przy takiej zmianie komp zawołał już o wymiane jednostki sterującej to przy wymianie z 8v na 16v tym bardziej taka zamiana byłaby konieczna.

Ale tak jak pisałem tylko moje obserwacje.


rovek napisał/a:
leszczu, co od razu herezje siejesz. :mad:

Jakie herezje ?? Odpisałem mu jak najszybciej, najłatwiej i najtaniej zwiększyć moc w tym silniku, wiec o co chodzi ??

rovek - Sro Cze 06, 2012 14:44

sknerko napisał/a:
rovek, ma chłop rację co do jednego przepustnica zdławia do 84KM niektóre roverki z Niemiec.
W takim razie zwracam honor.
leszczu - Sro Cze 06, 2012 14:46

sknerko napisał/a:
Niestety pierwszy raz spotykam się z info ze trzeba kompa też zmieniać bo zawsze była mowa że tylko przepustnica od 103KM i jest wsio OK

Ja też tak na początku myślałem, ale Tomi_114 sam tego doświadczył.

rovek - Sro Cze 06, 2012 14:50

leszczu napisał/a:
sknerko napisał/a:
Niestety pierwszy raz spotykam się z info ze trzeba kompa też zmieniać bo zawsze była mowa że tylko przepustnica od 103KM i jest wsio OK

Ja też tak na początku myślałem, ale Tomi_114 sam tego doświadczył.


Kocyk, napisz jakie masz numery komputera żeby było dla potomnych.

ADI-mistrzu - Sro Cze 06, 2012 15:01

Moment moment.... bo mamy tutaj 2 różne grupy silników.

W R200 jest włoski komputer który trzeba podmienić przy podnoszeniu mocy (z 8V na 16V).
W R25 jest już sterownik BOSCH (jak się nie mylę) i silniki były tylk0 16V, zaniżenie mocy polegało na wsadzeniu przepustnicy która nie otwierała całkowicie kanału dolotowego.

To co kojarzę, jeśli mam rację (a pytający napisał że sprawa to R25) to wystarczyło by tylko przepustnicę zmienić.

leszczu - Sro Cze 06, 2012 15:06

ADI-mistrzu napisał/a:
To co kojarzę, jeśli mam rację (a pytający napisał że sprawa to R25) to wystarczyło by tylko przepustnicę zmienić.

Ale z tego co wiem, to kompy numerami się różnią, więc tak jak w moim przypadku, komp też odgrywa duża role co do charakterystyki silnika. :wink:

farek - Sro Cze 06, 2012 15:13

ADI-mistrzu napisał/a:
W R25 jest już sterownik BOSCH (jak się nie mylę) i silniki były tylk0 16V, zaniżenie mocy polegało na wsadzeniu przepustnicy która nie otwierała całkowicie kanału dolotowego.

własnie. A tomi przekładał cały silnik, natomiast koledze Kocyk proponujemy zmianę samej przepustnicy... zaś komp, koło zamachowe, centralka, immo cały czas będzie to samo.
Ludzie tu modyfikują dolot, auto dostaję wiecej powietrza a kompa nikt przecież nie zmiania

leszczu - Sro Cze 06, 2012 15:17

farek napisał/a:
A tomi przekładał cały silnik,

Ale te silniki 84KM i 103KM niczym się nie różnią, oprócz właśnie tej przepustnicy i kompa. Chyba, że jest coś jeszcze, o czym nie wiemy. :wink:

ADI-mistrzu - Sro Cze 06, 2012 15:19

W tym przypadku zmiana przepustnicy nie zaszkodzi i raczej na pewno pomoże.
Czy będzie miał te 103KM? Ciężko powiedzieć, ale będzie wzrost w górnych obrotach.

farek - Sro Cze 06, 2012 15:29

leszczu napisał/a:
Ale te silniki 84KM i 103KM niczym się nie różnią, oprócz właśnie tej przepustnicy i kompa.

może i tak ale cały czas nie mogę się doszukać nigdzie, że ten komputer na pewno był inny.
Klocek tak czy inaczej smiało możesz wsadzić większa przepustnice.

ADI-mistrzu - Sro Cze 06, 2012 15:38

farek napisał/a:
...
Klocek tak czy inaczej...

Kocyk nie klocek :razz: :mrgreen:

farek - Sro Cze 06, 2012 15:41

hahaha kolega KOCYK wybaczy mam nadzieje :)
Adrian - Sro Cze 06, 2012 20:51

Według Rimmerbross, ECU o symbolu NNN100742 montowane było w serii "1400 cc - Low Perform" oraz "1400 cc - High perform" . Później zastępowano tę wersje ECU o symbolu NNN100743. I tyle. Moim zdaniem do uwolnienia drzemiącej w Roverku mocy wystarczy wymiana przepustnicy. :wink:
Harry - Czw Cze 07, 2012 19:54

moim zdaniem przepustnica, to są te same silniki i wątpię,żeby im się chciało wsadzać inne komputery i inne mapy. Przepustnica sie różnią. Nie wiem jak w 25, ale w 200 masz jeszcze rurkę plastikowa w puszce filtra powietrza- wywal ją
7Tomi - Pon Cze 11, 2012 11:06

Harry napisał/a:
moim zdaniem przepustnica, to są te same silniki i wątpię,żeby im się chciało wsadzać inne komputery i inne mapy. Przepustnica sie różnią. Nie wiem jak w 25, ale w 200 masz jeszcze rurkę plastikowa w puszce filtra powietrza- wywal ją


Komputery są inne. Dla sprawdzenia po wymianie silnika i wsadzeniu osprzętu z wersji 103KM auto na kompie NNN100742 po prostu nie jedzie. Zmiana kompa na NNN100743 i nie ten samochód.

Harry - Wto Cze 12, 2012 10:18

czyli jednak sie myliłem :wink:
Lukasz08 - Czw Cze 28, 2012 18:10

A ja też zaciekawiłem się strasznie tą mocą silnika bo w dokumentach mam 84km więc chciałem poczytać sobie tak no i pół dnia na wertowanie forum poszło wyczytałem coś takiego na początek.
http://forum.roverki.pl/viewtopic.php?t=43944
Więc zszedłem z klatki pogrzebałem u siebie no i nie mogę obalić tego mitu bo u mnie już jest ten kawałek plastiku odcięty. Lecz można sprawdzić czy przepustnica otwiera się całkowicie. Potem pomyślałem o tym że przepustnica w R25 z 84KM to niby 48mm a ta która otwiera się całkowicie i zwiększy moc to 52mm. Więc to odcięcie niby plastiku może zwiększyć moc ale nie do 103km. Sprawdzać nie zamierzam tego czy mój Rover ma 103km czy 84km a może z 130km. Dla mnie jest naprawdę zrywny. Ostatnio na światłach kumpel peugeot 407 2.0 HDI 136km dopiero przy ponad 100 na godzine mnie wyprzedził. Więc umiejętna zmiana biegów i operowanie gazem wiele daje. Teraz jak się 2 lipca obronie to kurcze chyba roverka będę pieścił i na pierwszy rzut rozbiórka szyberdachu a potem zobaczę tą przepustnicę. I będzie pieszczenie silnika.
No i jeszcze ten temat bardzo mnie zainteresował na temat przepustni jakby ktoś potrzebował. http://forum.roverki.pl/v...t=29463&start=0

leszczu - Pią Cze 29, 2012 11:11

Lukasz08 napisał/a:
Potem pomyślałem o tym że przepustnica w R25 z 84KM to niby 48mm a ta która otwiera się całkowicie i zwiększy moc to 52mm

Przepustnice 52mm montowali tylko z silnikiem 1.8 i 1.8VVC. :wink:

piotrekcrash - Pią Cze 29, 2012 15:47

Cytat:
W R25 jest już sterownik BOSCH (jak się nie mylę)


Komputer w R25 jest marki Motorola.

NNN100742 montowali też w 1.6 109 km więc myślę, że komputery są te same w wersji LOW i HIGH 1400ccm

leszczu - Pią Cze 29, 2012 15:55

piotrekcrash napisał/a:
Cytat:
W R25 jest już sterownik BOSCH (jak się nie mylę)


Komputer w R25 jest marki Motorola.

Sterownik BOSCH znajdziesz w silniku disela. :wink:

Lukasz08 - Pią Cze 29, 2012 19:51

Ale znalazłem właśnie temat na forum gdzie gość kupił przepustnicę 52mm do rovera 25. Zawsze można kombinować. I myślę że komputera nie trzeba byłoby zmieniać. Benzyniak by się jakoś dostosował na pewno. Niedługo zobaczę tą przepustnicę co tam gra. Ale najpierw tarcze i klocki już leżą i czekają. No i myślałem żeby przepłukać układ i wymienić płyn hamulcowy. Ale czy jest sens to robić?
leszczu - Nie Lip 01, 2012 09:57

Lukasz08 napisał/a:
Ale znalazłem właśnie temat na forum gdzie gość kupił przepustnicę 52mm do rovera 25

Jak najbardziej. Można wstawić nawet przepustnice od Poldka 56 mm. Ale już no forum było udowodniane, że większa przepustnica nawet lekko pogarsza osiągi względem oryginalnej.

Lukasz08 - Pon Lip 02, 2012 14:53

Tego nigdzie nie znalazłem ale wszystko możliwe że będzie gorzej. Nie po to jest oryginalna część która ma najlepiej współgrać ze wszystkim. Od dziś już nie mam nic na głowie prace obroniłem to się trochę popije i weźmie za Roverka.
Bumelant - Pon Lip 09, 2012 09:42

leszczu napisał/a:
Lukasz08 napisał/a:
Potem pomyślałem o tym że przepustnica w R25 z 84KM to niby 48mm a ta która otwiera się całkowicie i zwiększy moc to 52mm

Przepustnice 52mm montowali tylko z silnikiem 1.8 i 1.8VVC. :wink:


Nie jest to prawda - 52mm tylko vvc :)

Kozik - Pon Lip 09, 2012 11:02

Cytat:
Nie jest to prawda - 52mm tylko vvc :)


i tylko w ZR160 ;)

leszczu - Pon Lip 09, 2012 12:43

Kozik napisał/a:
Cytat:
Nie jest to prawda - 52mm tylko vvc :)


i tylko w ZR160 ;)

A u ciebie Kozik, znaczy w 1.8 VVC 145KM w oryginale jaka siedzi ??

Kozik - Pon Lip 09, 2012 12:53

leszczu, z tego co pomierzyłem to 48mm muszę pożyczyć gdzieś tą 52mm i sprawdzić na rolkach czy jest sens inwestować bo 56mm za luźna ;)
niuton - Czw Lip 19, 2012 10:40

Hmm ciekawych rzeczy się tu dowiaduje. Nie jestem mechanikiem, nie robiłem przekładek ale ja mialem słabszą wersje poszła przepustnica i mam 102km (mierzone, wykres wrzucany, temat do odnalezienia w moich posatch). Nie bylo mowy o komputerze wiec może nei jest to zasadą, wierze ze przy zmianie 8V na 16V to na pewno ale przy 25tce na pewno nei jest to zasadą...

EDYTA: tu temat http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=20
a tu wykres na dole innego tematu http://forum.roverki.eu/v...ghlight=hamowni

leszczu - Czw Lip 19, 2012 14:08

No to wychodzi, że zdania są podzielone. :grin: