Zobacz temat - diesel z konca lat 90
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Offtopic - diesel z konca lat 90

berserker8888 - Sob Sie 04, 2012 18:38
Temat postu: diesel z konca lat 90
Witam, musze kupic jakiegos ropniaka w kombi. Co sadzicie o lagunie 1.9dti albo Bmw 318 tds? W gre wchodzi tez volvo v40 TD oraz Fokus 1.8 TDDI 90km. Mial ktos z was stycznosc z tymi silnikami?
pelson91 - Sob Sie 04, 2012 18:46

Laguna DTI jest ok wyborem, byle jej rdza nie żarła. Silnik nei do zajechania.

Volvo z TD beznadzieja, klekocze to jak traktor, kiepska jakość wykończenia wnętrza, średnio wygodne.

Focus? Ford. NIE.

BMW 318TDS - nie miałem styczności

Firq - Sob Sie 04, 2012 19:14

z tych co wymieniłeś moim zdaniem
Laga dti
Volvo
pozostałych nie biore pod uwage

tronsek - Sob Sie 04, 2012 19:40

pelson91 napisał/a:
Laguna DTI jest ok wyborem,
pelson91 napisał/a:
Volvo z TD beznadzieja, klekocze to jak traktor,
:d Najciekawsze jest to, że w Volvo S40/V40 TD jest właśnie silnik ten sam jaki w Lagunie DTI :d
pelson91 - Sob Sie 04, 2012 19:53

a osprzęt taki sam? pompa? turbina?

Laguna DTI ma dużo lepszą kulturę pracy, dużo ciszej jest w środku auta. aż niemożliwe że to to samo.

berserker8888 - Sob Sie 04, 2012 20:00

Na pewno jest to ten sam silnik? Laguna ma 98km a volvo 90km. Czytalem ze te w lagunie tez sa glosne. Ciekawe jak dti ma sie do roverowego sdi. Sdi mial niezle osoagi wg mnie ale byl glosny
tronsek - Sob Sie 04, 2012 20:03

pelson91 napisał/a:
osprzęt taki sam?
Tego na 100% nie wiem.
Porównanie:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Renault_Laguna
http://pl.wikipedia.org/wiki/Volvo_S40

[ Dodano: Sob Sie 04, 2012 21:03 ]
berserker8888 napisał/a:
Na pewno jest to ten sam silnik?
:taa: Tak, ten sam. Występował również w Mitsubishi Carisma i Galant
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Carisma

Pawkaz - Sob Sie 04, 2012 20:11

A ja stawiam na Focusa, byle nie byl skorodowany.
brkzzz - Sob Sie 04, 2012 22:17

Zakładając podobną cenę zakupu, moim zdaniem:
Focus > Volvo > Laguna > BMW

BMW - astronomiczne koszty utrzymania i ogólnie zła kondycja oferowanych egzemplarzy.
Laguna - komfortowy, ale jednak jak to mawiają "lawetowóz" :wink:
Volvo - niezły samochód, jak na ceny używanych modeli.
Focus - dobre prowadzenie, chyba najnowocześniejszy z tej grupy.

Niestety nie ze wszystkimi modelami miałem do czynienia w dieslu, oceniłem je raczej jako modele.

Pawkaz - Nie Sie 05, 2012 22:38

Ja bym jeszcze polecal Peugeota 406 w HDIku..tylko tym mocniejszy, :mrgreen:
szoso - Pon Sie 06, 2012 06:13

Pawkaz napisał/a:
w HDIku

HDI nie są takie cudowne jak się o nich mówi, kosztowne w naprawie, zwłaszcza układ zasilania :wink:
jeśli diesel to na zwykłej pompie i wtryskach

Pływak - Pon Sie 06, 2012 06:57

brkzzz napisał/a:

Laguna - komfortowy, ale jednak jak to mawiają "lawetowóz" :wink:

Akurat Laguna I była udanym autem, a lawetowozem to zwany jest nowszy model Laguna II. Swoją drogą ojciec ma taką królową lawet Lagune II juz jakieś 5 lat i jakoś mu się psuć nie chce pewnie przez to, ze pochodzenie to polski salon, a nie emerytowany lekarz z Niemiec dojeżdżający tylko do kościoła ;)

szoso napisał/a:
Pawkaz napisał/a:
w HDIku

HDI nie są takie cudowne jak się o nich mówi, kosztowne w naprawie, zwłaszcza układ zasilania :wink:
jeśli diesel to na zwykłej pompie i wtryskach

W IDT tez jest zwykła pompa, a sypie się jak domki w Afganistanie, a i wymiana do najtańszych nie należy :] To, ze coś jest drogie w naprawie nie znaczy, ze zaraz się zepsuje bo jak mielibyśmy do tego tak podchodzić to najtaniej wyjdzie stara wolnossąca benzyna + LPG bo nie bardzo jest się co popsuć :)

sobrus - Pon Sie 06, 2012 07:34

BMW nie jest wcale takie drogie w eksploatacji. Brat ma E36 i póki co wychodzi znacznie taniej niż mój Rover.
Układ napędowy jest nie-do-zajechania, a dostępność części lepsza.

Chyba że ten diesel jakiś nieudany :bezradny:

bociannielot - Pon Sie 06, 2012 12:38

Nie kupujcie diesla v/s40 przed 2000r nie i tyle wsio pada nawet uszczelka pod głowica, Pelsonik co masz do wykończeń wnętrza w volvo - roverowi takiej jakości bym życzył a i wielu innym bardziej uznanym markom ;p . Generalnie żaden z tych silników w diesel'u nie był jakiś ekstra polecany przez użytkowników więc nie polecam, może jednak benkę i gaz?
pelson91 - Pon Sie 06, 2012 12:43

bociannielot napisał/a:
elsonik co masz do wykończeń wnętrza w volvo - roverowi takiej jakości bym życzył a i wielu innym bardziej uznanym markom ;p .

Volvo TAK, ale nie V/S40, podobało mi się wykończenie w starych kanciakach 740, 850, nawet teraz w V70 po 2000r jest dobrze, ale nie w S/V40. Przyglądałem się dokładnie temu modelowi, bo miałem do kupienia takiego.

bociannielot - Pon Sie 06, 2012 12:46

ja miałem do jeżdżenia takiego ;p przez dwa lata, złego słowa na spasowanie i jakość elementów we wnętrzu nie powiem, nie jest taka jak w v70 ale i tak bije konkurencję pod wieloma względami.
pelson91 - Pon Sie 06, 2012 12:55

na pewno nie pod względem osiągów :)
bociannielot - Pon Sie 06, 2012 12:58

pelson91, t4 - synku ;]
pelson91 - Pon Sie 06, 2012 14:00

bociannielot napisał/a:
t4 - synku ;]

po pierwsze- nie synku, mam własnego ojca

po drugie - mowa była o dieslach 1,9 90km

bociannielot - Pon Sie 06, 2012 14:20

pelson91 jeśli mowa o konkurencji to w tym przypadku: ani focus ani laguna ani volvo ani nawet ten nie szczęsny tds :dupa: nie urywa :D .
pelson91 napisał/a:
po pierwsze- nie synku, mam własnego ojca

Jak my wszyscy pelson ;-)

[ Dodano: Pon Sie 06, 2012 15:20 ]
szczerze to bym wziął pod uwagę rovera to by chyba był silnikowo najlepszy wybór :D

PawelSki99 - Pon Sie 06, 2012 16:02

Ja z tych co podałeś stawiałbym na lagunę, a osobiście gdybym miał wybierać to ze starszych konstrukcji omega b fl 2.2 DTI lub inny opel z tym właśnie silnikiem.
magneto - Pon Sie 06, 2012 21:38

A mazda 626 diesel 2.0 comprex ?
szoso - Wto Sie 07, 2012 07:09

Pływak napisał/a:
W IDT tez jest zwykła pompa, a sypie się jak domki w Afganistanie

w IDT ona nie jest tak do końca zwykła, zwykła to jest w SD, w SDI też nie jest zła
IDT nie brałem pod uwagę bo ta pompa daje się we znaki
bociannielot napisał/a:
synku

ktoś tu rodziny szuka :lol:

bociannielot - Wto Sie 07, 2012 07:21

szoso napisał/a:
ktoś tu rodziny szuka :lol:
Pelson nie dał się adoptować :lol:
Pływak - Wto Sie 07, 2012 09:35

szoso napisał/a:

w IDT ona nie jest tak do końca zwykła, zwykła to jest w SD, w SDI też nie jest zła
IDT nie brałem pod uwagę bo ta pompa daje się we znaki

Co znaczy nie do końca zwykła? Ani to common rail, ani pompowtryskiwacz tylko pompa z normalnym wtryskiem i dupnym sterownikiem który się sypie więc to nie zależy od technologi tylko od konkretnego modelu. Zwykła to była w kanciakach pełna mechanika żadnej elektroniki w silniku tylko ja osobiście nie bardzo bym chciał wrócić z Common Raila to takiego klekota starego :D

bociannielot - Wto Sie 07, 2012 09:39

Pływak napisał/a:
ani pompowtryskiwacz tylko pompa z normalnym wtryskiem i dupnym sterownikiem który się sypie
chciałem przypomnieć że w focusie jest ta sama przypadłość
farek - Wto Sie 07, 2012 15:09

i w omedze 2,2 DTI
PawelSki99 - Wto Sie 07, 2012 15:33

w Oplu 2.2 DTI to się zdarza?? Brat ma już drugą taką omegę i twierdzi że póki co nie zamierza zmieniać tego auta na żadne inne. Pierwszą zrobił 90tyś bez awarii tylko wał się urwał przy przebiegu 570tyś km. Teraz kupił drugą i ma trochę ponad 120 tyś i jazda również bez awaryjna.
KRYS - Wto Sie 07, 2012 15:53

Może Mietka 123 ?
Ponoć motor pada po 2 mln km :mrgreen:
albo 124

bociannielot - Wto Sie 07, 2012 15:53

KRYS, ale na rynku same skręcane z 3 do jednego miliona :/
PawelSki99 - Wto Sie 07, 2012 16:21

A może jeszcze Renault Safrane można trafić z dieslem, a w pełnym wyposażeniu to nawet R75 ma się czego powstydzić.
berserker8888 - Wto Sie 07, 2012 20:32

Prawdo podobnie bedzie laguna, tylko ze 19dci z 2000 roku . Silnik w miare oszczedny i nowszej generacji
farek - Sro Sie 08, 2012 10:37

PawelSki99 napisał/a:
w Oplu 2.2 DTI to się zdarza?? Brat ma już drugą taką omegę i twierdzi że póki co nie zamierza zmieniać tego auta na żadne inne. Pierwszą zrobił 90tyś bez awarii tylko wał się urwał przy przebiegu 570tyś km. Teraz kupił drugą i ma trochę ponad 120 tyś i jazda również bez awaryjna.


Nie ma reguły, nie każdemu pada. Ale to ta sama historia z pompa co w silnikach 2.0 Opla, podobnie zresztą jak w Roverkach IDT.

bociannielot - Sro Sie 08, 2012 11:14

berserker8888 napisał/a:
19dci z 2000 roku
o niebo lepszy od tego dti - może przemyśl volvo v40 po lifcie ma ten sam silnik i naprawdę porządne auto - jakby mnie było stać to by było to zamiast rovera :/

[ Dodano: Sro Sie 08, 2012 12:14 ]
tylko że ja bym szukał 2.0 T + lpg instalacja by poszła :D

Brt - Sro Sie 08, 2012 14:39

V40 i po i przed liftem to solidne auto ... 3 znajomych ma w dieslach i każdy sobie chwali :ok:
bociannielot - Sro Sie 08, 2012 14:54

Brt, po lift to bardziej solidne auto niż przed ;) ja miałem i mój brat ma w benie przedlifta. Ten silnik 1.9dci taki najgorszy jak na klekota nie jest i można polecić śmiało.
farek - Sro Sie 08, 2012 15:27

bociannielot napisał/a:
Ten silnik 1.9dci taki najgorszy jak na klekota nie jest i można polecić śmiało.

bardzo fajnie to jedzie, przyspiesza i pali nie zawiele :)

bociannielot - Sro Sie 08, 2012 17:46

no mój szef (straszna złotów) w lagunie II vel królowa lawety to osiągał 5,3 w jeździe miejskiej - toczył się jak emeryt chwilami ale wynik do osiągnięcia :)