|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [R600] zawieszenie
Chudeck - Nie Wrz 23, 2012 13:04 Temat postu: [R600] zawieszenie Mam problem tego typu, ze moj 620Ti lezy na glebie, kupilem go takiego i podoba mi sie taka sylwetka, tylko jest jeden problem. Nasze polskie drogi są w tak opłakanym stanie, ze przy predkosci przekraczajacej 50km/h potrafi mnie wybic na nierownosci i dobić do podłoża i ryje całym podwoziem o ulice,zostawiajac kilometrowe rysy. Spręzyny mam o ile sie nie myle wymienione, bo czytałem o tym tutaj na forum. Takie jakieś śmieszne czerwone,krótsze, ale podobno twardoscia nie roznia sie od fabryki. No i tutaj pojawia sie pytanie. Co uczynić, zeby ten samochod tak nie kochał przytulac się z ulicą? Wykluczam zwiekszenie prześwitu
Pływak - Nie Wrz 23, 2012 13:32
Tak zachowuje się kiepska sprężyna na wytrzaskanym amortyzatorze czyli zamiast tłumić to się podbija na nierównościach jak piłeczka. Dlatego moja rada to kupić porządne zawieszenie czyli markowe sprężyny i dedykowane amortyzatory do obniżenia. Pokusił bym się nawet o takie z regulacją siły tłumienia wtedy będziesz sobie mógł wyregulować tłumienie amortyzatora tak jak chcesz, a już idealnym rozwiązaniem byłby gwint z regulacją zarówno wysokości jak i siły tłumienia wszystko zależy ile kasy masz do wydania.
Chudeck - Nie Wrz 23, 2012 19:50
Przeglądałem jakies gwintowane zawieszenia, ale koszt prawie rowna sie z kosztem zakupu rzeczonego modelu. Mija sie to z celem. Zawieszenie jest dosyc twarde, bo na zakretach nie pływa, ale na nierownosciach jest tragedia. W koncu nie łatwo stłumic 1800kg
greg-si - Nie Wrz 23, 2012 20:13
Chudeck napisał/a: | W koncu nie łatwo stłumic 1800kg |
To co Ty wozisz.
Seria waży ok 1350kg.
Pływak - Nie Wrz 23, 2012 20:15
Dobry zawias tani nie jest nawet komplet porządnych amortyzatorów to już spory wydatek ale coś za coś albo ma być tanio albo dobrze
P.S 1800kg? To co Ty w nim wozisz? Worki z cementem?
Chudeck - Nie Wrz 23, 2012 20:20
w dowodzie mam wpisane 1720kg + butla z gazem
Wybaczcie, jestem idiotą i nie umiem czytać 1300kg + gaz
Pływak - Nie Wrz 23, 2012 20:20
To masz źle wpisane auto waży 1330kg
Chudeck - Nie Wrz 23, 2012 20:23
a wracając do tematu, zawieszenie jest w dobrym stanie, tylko ze wzgledu nie niezbyt duzy prześwit dzieję się jak dzieje...w jakims sklepie znalazłem sprężyny do accord w rocznikach r600, tylko musze si eupewnic czy są twardsze
Pływak - Nie Wrz 23, 2012 20:27
Też mam obniżone auto i na pewno mi nie wmówisz, ze bujanie na nierównościach i dobijanie auta do ziemi to normalna oznaka. Albo masz lipne sprężyny, albo wytrzaskane amortyzatory albo to i to, a wiem co mówie bo w poprzednim aucie miałem tanie spręzyny na seryjnych amortyzatorach i tak się to włąsnie zachowywało. Co do twardych sprężyn to dość twarde są np. H&R
Chudeck - Nie Wrz 23, 2012 20:32
O, znalazłem. Posiadam sprężyny Jamex, czytalem, ze straszna lipa i tylko sa nieco krotsze. Obniżone? haczysz o progi?
Pływak - Nie Wrz 23, 2012 20:42
Hehe jamex + seryjny amortyzator dokładnie taki zestaw miałem w swoim poprzednim aucie. Aktualnie mam cały kit (spręzyny progresywne plus dedykowane do tego amortyzatory) i jest niebo, a ziemia w porównaniu do wcześniejszego zestawu. Co do haczenie to nie, nie haczę bo nie pcham się autem tam gdzie wiem, ze nie wjadę po za tym u mnie same progi mam dość wysoko Czasem jak wiozę dwie osoby na tyle to mi opona przytrze o błotnik ale taka już wada felg 18x8
Chudeck - Nie Wrz 23, 2012 20:46
Czyli polecasz zmiane zawiasu 18-ki musze zalozyc na dniach, bo 16" to zdecydowanie za mało, ale nikt nie chce kupic moich O.Z ja jeszcze nie spotkalem progu po ktorym bym nie przejechał brzuchem
Nipto - Pon Wrz 24, 2012 08:12
W accordzie miałem zestaw amortyzatory Koni sport z regulacją wysokości i siły tłumienia i sprężyny Weitec. Auto zeszło w dół o 55mm, doskonale trzymało się drogi i można było łatwo wyregulować twardość. Cały zestaw wychodził korzystnie cenowo bo nawet nie połowę tego co gwint a dawał te same możliwości regulacji
Chudeck - Pon Wrz 24, 2012 12:32
Ile za to zapłaciłeś kolego?
Nipto - Pon Wrz 24, 2012 15:30
Z tego co pamiętam to amory przód i tył kosztowały 1400zł i kupowałem je jako nowe a sprężyny kupiłem używane za 200zł.
Aktualnie poszukuję roverka takiego jak Twój i zapewne kupię te same amorki
Chudeck - Pon Wrz 24, 2012 17:17
daje mnostwo przyjemnosci z jazdy, tylko z tą glebą jaką obecnie posiadam nie da sie optymalnie "ścigać". Ostatnio wgniotła mnie w podloge Civi Type-R. Musze pomyślec nad zawiasem.
davidlive - Wto Wrz 25, 2012 19:48
witam
planuje zakup zawiasu ale chyba na wiosnę , bo u mnie często zaspy spore mam więc na serii przelecę zimę.
Podeślij fotki twojego autka z chęcią zobaczę jak to wygląda
Chudeck - Wto Wrz 25, 2012 22:11
Kod: | http://www20.speedyshare.com/ExG6A/download/2260155202.jpg |
To jeszcze na starych blachach, samochod może ktos kojarzyc pod blachami P0 Jasiu
Pływak - Wto Wrz 25, 2012 22:38
Jao już po blachach kojarzę sporo czasu na allegro wisiał
Chudeck - Sro Wrz 26, 2012 16:14
A no wisiał, spasował mi, mimo, ze troche jeszcze trzeba w nim zrobic
davidlive - Sro Wrz 26, 2012 16:38
a jak prowadzenie?
podeslij mi na pw kilka fotek
Chudeck - Sro Wrz 26, 2012 18:36
Cholera, nie mam wiecej zdjęc, bo to z aukcji ściągnałem, a teraz aukcja poszla do archiwum. Sprawdzałem wczoraj amortyzatory i nie są 'zużyte'. Prowadzi się bardzo w porządku, kumple mówią, ze jest strasznie twardy, ale jak dla mnie pływa jak szalony Jeszcze małe pytanko, jakie ciśnienie do 215/profil 40/16"?
edit: z tyłu mam jeszcze gumy miedzy zwojami spręzyn, bo inaczej by lezał jak placek na glebie...z przodu sa jakieś twardsze, albo nieco wyższe.
davidlive - Czw Wrz 27, 2012 19:51
Nie obraz sie ale takie kombinacje broń borze mogą doprowadzić do tragedii . kup cos konkretnego bo w końcu wywalisz
Chudeck - Czw Wrz 27, 2012 19:55
To poprzedni właściciel, mało nim jeżdze, bo doprowadzam go do porządku
davidlive - Pią Wrz 28, 2012 06:25
I to sie chwali .
Jakie te koła chcesz wstawić ?
Chudeck - Pią Wrz 28, 2012 13:32
18" coś a'la bbs style, albo na jakimś szerokim rancie jak obecne O.Z, żeby siedzial delikatnie wyżej, bo nie ma progu na ktorym nie usłysze zgrzytu zdzieranego tłumika środkowego...
|
|