|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR160 1.8 VVC] Stacyjka
marmaz3106 - Pią Wrz 28, 2012 19:06 Temat postu: [MG ZR160 1.8 VVC] Stacyjka Wita mam pytanko potrzebuje kupic stacyjke do zr'a 160 czy podejdzie stacyjka od jakiegos inne modelu mg albo rovera
Kozik - Pią Wrz 28, 2012 20:48
marmaz3106, nie wiem z jakiego pasuje ale na pewno nie pasuje z R200 bo przerabiałem temat
Harry - Pią Wrz 28, 2012 21:08
sadze,że od 25 podejdzie.
kostka poszła czy cała stacyjka?
marmaz3106 - Sob Wrz 29, 2012 17:02
Własnie nie wiem bo chodzi o to ze nie pali za kazdym razem immo nie blokuje na 100 % kabelkologia sprawdzona rozrusznik na krotko pali na dotyk ... przkazniki wszytski i bezpieczniki sprawdzone a nawet wymienione no wszytsko zrobione wszystkie masy czyszczone dotatkowa masa do rozrusznika dodana i zostala stacyjka...
rovek - Sob Wrz 29, 2012 18:29
Sprawdź jeszcze wiązke tylnej klapy. Stacyjka pasuje z r200 i r25.
Harry - Sob Wrz 29, 2012 19:19
pętla indukcyjna przy stacyjce może być uszkodzona
lub kostka stacyjki,a nie stacyjka
Kozik - Nie Wrz 30, 2012 08:55
rovek napisał/a: | Stacyjka pasuje z r200 i r25. |
wg mnie są inne wtyczki, jakby nie były inne wtyczki to już miałbym stacyjkę i przekładnię z ZRa
marmaz3106 - Nie Wrz 30, 2012 11:08
A da sie to jakoś sprawdzić czy to pętla indukcyjna czy może kostka ? A mam jeszcze jedno pytanie... bo w poniedziałek dostane nowa cala stacyjkę z kostka i jak patrzyłem na montowanie tej stacyjki to trzeba chyba zdjąć kierownice i wszystkie przełączniki od kierunków i wycieraczek i dopiero wysunąć stacyjkę do góry ... dobrze myślę czy jest jakiś inny patent ? sa tam śruby ale nie dość ze są obudowane to jeszcze okrągłe
Kozik - Nie Wrz 30, 2012 11:11
marmaz3106, stacyjka jest na stałe zanitowana z kolumną
marmaz3106 - Nie Wrz 30, 2012 11:31
To jak ja wymienic Jakis patent ?
Kozik - Nie Wrz 30, 2012 13:50
Cytat: | To jak ja wymienic Jakis patent ? |
ja ostatecznie nie wymieniałem stacyjki ale trzeba by przewiercić nity i potem zanitować ponownie ale podobno jest później problem z luzami na stacyjce
rovek - Nie Wrz 30, 2012 14:29
Kozik napisał/a: | rovek napisał/a: | Stacyjka pasuje z r200 i r25. |
wg mnie są inne wtyczki, jakby nie były inne wtyczki to już miałbym stacyjkę i przekładnię z ZRa |
Osobiście tego nie robiłem ale gość, któremu sprzedawałem stacyjkę od r200 zamontował ją do zr'a i co najważniejsze mówił, że działa.
Ja wyjmowałem stacyjkę ale przy wyjętej kolumnie kierowniczej, stacyjka jest na śrubach bez łepków, które dodatkowo są zalepione. Zalepienie łatwo schodzi, potem małą kontóweczką naciąłem śruby tak aby wszedł śrubokręt płaski i odkręciłem.
Wiercenie odpada bo jest gwint.
piotrekcrash - Nie Wrz 30, 2012 15:37
Cytat: | ja ostatecznie nie wymieniałem stacyjki ale trzeba by przewiercić nity i potem zanitować ponownie ale podobno jest później problem z luzami na stacyjce |
Tam nie ma nitów tylko śruby z gładkimi łebkami. Można odkręcić bez problemu, wymieniałem u siebie.
marmaz3106 - Pon Paź 01, 2012 22:30
piotrekcrash napisał/a: | Cytat: | ja ostatecznie nie wymieniałem stacyjki ale trzeba by przewiercić nity i potem zanitować ponownie ale podobno jest później problem z luzami na stacyjce |
Tam nie ma nitów tylko śruby z gładkimi łebkami. Można odkręcić bez problemu, wymieniałem u siebie. |
A jakiś magiczny patent na to zrobił bym to i mial spokoj z tym mieszaniem kluczykiem =]
radekgks1971 - Wto Paź 02, 2012 06:08
marmaz3106 napisał/a: | piotrekcrash napisał/a: | Cytat: | ja ostatecznie nie wymieniałem stacyjki ale trzeba by przewiercić nity i potem zanitować ponownie ale podobno jest później problem z luzami na stacyjce |
Tam nie ma nitów tylko śruby z gładkimi łebkami. Można odkręcić bez problemu, wymieniałem u siebie. |
A jakiś magiczny patent na to zrobił bym to i mial spokoj z tym mieszaniem kluczykiem =] |
Nacinasz śrubę cienką piłką tak aby można było odkręcić ją płaskim śrubokrętem (najlepiej płaskim bitem na dużej grzechotce). Podejrzewam że będzie trzeba naciąć ją wraz z korpusem tak miałem w skodzie...
Druga metoda to nawiercić i porządne (niemieckie) wykrętaki ale w to trzeba trochę zainwestować
piotrekcrash - Wto Paź 02, 2012 09:59
Ja użyłem ostrego przecinaka. Naostrzyłem cienki przecinak na szlifierce, mały młoteczek i odkręciłem uderzając po skosie w śrubę. Jak już puści to dalej mozna odkręcić szczypcami lub kombinerkami bez problemu.
marmaz3106 - Wto Paź 02, 2012 19:39
Dzieki wielkie za pomoc mysle ze zrobie to ciut inaczej załatwiłem sobie Dremel =] dam cieniutka końcówkę jak z kątówki i bede piłował rowek a jeszcze jedno pytanko czy 50 zł to duzo za cala stacyjke z kostka + kluczyk + pilot + to kółko od immo co jest nakladane na stacyjke ... =]
Harry - Wto Paź 02, 2012 20:58
marmaz3106 napisał/a: | szcze jedno pytanko czy 50 zł to duzo za cala stacyjke z kostka + kluczyk + pilot + to kółko od immo co jest nakladane na stacyjke ... =] |
nie to nie jest dużo.
Za sama pętle do peugeota 106 dawałem 30 zł, a stacyjka z kostką (tajwańska) kosztowała chyba 100- nówka
brkzzz - Nie Paź 07, 2012 02:06
marmaz3106, stacyjki mogą się również różnić rodzajem immo (pasywny, aktywny) i wyposażeniem w podświetlany okrąg. Przynajmniej w R200, nie jestem pewien czy czasami w R25/ZR nie były już wszystkie jednego typu.
lopez86100 - Pon Paź 08, 2012 20:51
Stacyjka nie jest na nitach tylko srubach ktore pozniej fabrycznie maja zalane jakims czyms glowki, trzeba wyciaz jedna srube to druga gdy dostanie luzu sie wykreci. Pozniej nowe sruby - tyle wiem bo demontowalem w tym aucie ale usterka nie wyglada na problem ze stacyjka ...
piotrekcrash - Sro Paź 10, 2012 08:33
W R25 też występowały stacyjki z podświetleniem i bez niego. To tak dla informacji
radekgks1971 - Sro Paź 10, 2012 10:07
lopez86100 napisał/a: | Stacyjka nie jest na nitach tylko srubach ktore pozniej fabrycznie maja zalane jakims czyms glowki, trzeba wyciaz jedna srube to druga gdy dostanie luzu sie wykreci. Pozniej nowe sruby - tyle wiem bo demontowalem w tym aucie ale usterka nie wyglada na problem ze stacyjka ... |
Stacyjki (nie wiem jak w roverach ale podjerzewam, że podobnie) w np. VW, SKODA są na śrubach zrywalnych typu:
która przy dokręcaniu na odpowiedni moment się zrywa i nie pozwala odkręcić
piotrekcrash - Sro Paź 10, 2012 10:13
A tak na marginesie to czy trzeba wymieniać całą stacyjkę?
Przecież ten tył stacyjki ze stykami jest przykręcony na dwa wkręty więc może wymiana samego tyłu stacyjki odpowiedzialnego za załączanie kolejnych stopni stacyjki wystarczy
i naprawi usterkę.
Przynajmniej tak to pamiętam jak ja wymieniałem, ale mi zależało na wymianie całej gdyż do nowej miałem oba kluczyki i to w idelanym stanie a stara stacyjka czasem się zacinała miała
tylko jeden kluczyk w dodatku dorabiany.
brkzzz - Sro Paź 10, 2012 10:43
radekgks1971 napisał/a: | Stacyjki (nie wiem jak w roverach ale podjerzewam, że podobnie) w np. VW, SKODA są na śrubach zrywalnych typu:
|
Te w R200 są dużo większe i mają płaskie łby. Trzeba by niezłego momentu, żeby je zerwać
piotrekcrash napisał/a: | A tak na marginesie to czy trzeba wymieniać całą stacyjkę?
Przecież ten tył stacyjki ze stykami jest przykręcony na dwa wkręty więc może wymiana samego tyłu stacyjki odpowiedzialnego za załączanie kolejnych stopni stacyjki wystarczy
i naprawi usterkę. |
Można spróbować, ale nie wiem czy będzie dostęp do tych 2 śrubek bez demontażu całej stacyjki.
lopez86100 - Sro Paź 10, 2012 12:18
Sruby na 100% a nie nity - demontowalem ostatnio bo zgubilem kluczyk. W MG ZR tak jest a wiec pewnie podobnie w roverach. Mozna zamiast tego tak jak napisal kolega wykrecic tyl stacyjki. Dostep jest kiepski ale jest to wykonalne. Potrzeba malej grzechotki z nakladka srubokreta.
|
|