Zobacz temat - [R45/R25] Różnice między autami przed i po liftem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R45/R25] Różnice między autami przed i po liftem

ADI-mistrzu - Wto Paź 02, 2012 11:36
Temat postu: [R45/R25] Różnice między autami przed i po liftem
Witam,
Ostatnio Remi do mnie zadzwonił z pytaniem czy i u mnie niema systemu EBD i okazało się że niema dodatkowego urządzenia.

Więc zacząłem grzebać :razz:

1. Pompa w moim aucie (silnik 1.8 117KM) to 0-265-216-803 natomiast z tego co widzę przed liftem była montowana 0-265-216-684 (może ktoś potwierdzić?).
Ogółem pompa przed liftem to zwykły ABS natomiast po lifcie została wyposażona w dodatkowe opcje takie jak ASR oraz ESP.

W efekcie najprawdopodobniej rolę EBD przejmuje ESP oraz ASP (czyli trzymanie trakcji oraz zapobieganie boksowaniu kół).

Prosił bym aby ktoś z pompki ABS z auta po lifcie spisał numery (są przy przewodach hydraulicznych) z benzyny i diesla oraz z aut przed liftem.

2. Druga sprawa to najpewniej komputer, ale tutaj ciężko mi coś więcej powiedzieć.

3. Trzecia to MFU (Multi-Function-Unit), trochę zmienił się sposób sterowania alarmem oraz przyciskami, reszty jeszcze nie wiem.
Ogółem niema już przycisków bistabilnych, są jedynie chwilowe (od awaryjnych także).
Przełożenie MFU z po lifta do przed lifta ciągnie ze sobą pewnie problemy, takie jak trąbienie alarmu po jego uzbrojeniu (inny sposób sterowania) oraz konieczność przerobienia przycisków na chwilowe.

4. Dołożyli czujnik poziomu płynu chłodniczego.

5. Są także wady, mianowicie nie dawali rzeczy które uważali za niekonieczne.
Są nimi:
- mata wygłuszająca silnik
- tylne lewe nadkole osłaniające przewód paliwowy do tankowania
Ale można to bez większych problemów dokupić. Za to zderzak na dole dość daleko zachodzi (po samą miskę olejową i ją częściowo z boku otacza) więc można powiedzieć że silnik ma częściową osłonę pod silnikiem i jest ciszej.

Pozdrawiam

Remigiusz - Czw Paź 04, 2012 10:12

SRB101210 mam ja nabite :wink: Rover 45 r.2000

[ Dodano: Czw Paź 04, 2012 11:12 ]
Więcej tam nic nie ma nabitego ale wynika ze jest to :
0-265-216-684 lub 0-265-216-685 bo to to samo.

ADI-mistrzu - Czw Paź 04, 2012 10:17

Czy zwykła pompka ABS bez dodatków niestety.
Remigiusz - Czw Paź 04, 2012 21:43

Czyli jak u was jest wbudowany regulator siły hamowania w pompie :?:
ADI-mistrzu - Czw Paź 04, 2012 22:05

Wydaje mi się że niema regulatora, jego rolę przejęły systemy ESP i ASP.
System cały czas bada prędkość obrotową kuł i dobiera odpowiednia siły hamowania aby pojazd poruszał się stabilnie.

Remigiusz - Czw Paź 04, 2012 22:13

ADI-mistrzu, 45 nie miało ESP :wink:
ADI-mistrzu - Czw Paź 04, 2012 22:31

Być może w poliftowych jest z tą inną pompą.
ABS, ESP i ASR mogą być zawarte w jednym module, więc Rover miał by dość wygodną rękę, wystarczy zmienić pompę na innego typu i są 2 dodatkowe moduły.

Jeśli wyjdzie że ASR faktycznie jest w moim, to raczej na pewno i ESP działa.

Remigiusz - Czw Paź 04, 2012 23:29

ADI-mistrzu, Ja wiem ze to wszystko w jednym module normalnie i dołożenie to nie problem. Ale skąd masz te dane ze ESP i ASP ma być w tej pompie ABS. Bo z mojej wiedzy to się zawsze śmiało ze Rover upadł bo nawet te poliftowe wersje nie miały jak na te czasy ESP tylko sam ABS.

Zaczyna być ciekawie :wink:

ADI-mistrzu - Pią Paź 05, 2012 14:26

:nook: Niema, przed chwilą sprawdzałem.
Agregat ABS może to obsługiwać, ale sieroty nie dopisały oprogramowania do ECU :neutral:

azor77 - Pią Paź 05, 2012 16:37

ADI-mistrzu,
ADI-mistrzu napisał/a:

1. Pompa w moim aucie (silnik 1.8 117KM) to 0-265-216-803 natomiast z tego co widzę przed liftem była montowana 0-265-216-684 (może ktoś potwierdzić?).


Mam dokładnie tak jak twoja 0 265 216 803 :wink:

Remigiusz - Pią Paź 05, 2012 17:55

ADI-mistrzu, Czyli jak sam ABS tylko masz :lol: Ehh a już myślałem ze da się ESP domontować :wink:
7Tomi - Pią Paź 05, 2012 18:11

Pompy Abs są inne dlatego, że w modelach poliftowych zrezygnowano z regulatora siły hamowania, który był na ścianie grodziowej.

Sprawa kolejna komputer - jest dokłądnie taki sam jak w przedlifcie - dla przykłądu w moim Zs gdzie jest kompletna instalacja i osprzęt z ZS 2005 - Komputer NNN100743 - taki sam jak w każdym 1.6 / 1.8 przed liftem (Występowały również NNN 100742 i NNN 100752 ale głównie w 1.4 16v)

ADI-mistrzu - Sob Paź 06, 2012 11:37

Czyli regulator jest zawarty w pompie czy w ogóle go niema bo cieli koszta i wszystkie koła tak samo hamują?

[ Dodano: Sob Paź 06, 2012 12:37 ]
Jak kompy są takie same to co steruje kontrolką na liczniku od poziomu płynu? Licznik?
Bo gdyby świeciła się kontrolka tylko gdy jest niski stan płynu to ok, czujnik bezpośrednio do żarówki podłączony.
Ale tutaj widać ze po przekręceniu kluczyka na 2 pozycje kontrolka się zapala po czym gaśnie, czyli tak jak by test wykonuje.

Remigiusz - Sob Paź 06, 2012 12:19

ADI-mistrzu, Ten czujniki płynu to tylko na zasadzie włącz i wyłącz żarówkę działa :wink:
ADI-mistrzu - Sob Paź 06, 2012 14:39

No własnie nie, po przekręceniu kluczyka na 2 pozycję zapala się ikonka na kilka chwil i jak jest dobry poziom to znika (jak np. w przypadku ikonki akumulatora).
Remigiusz - Sob Paź 06, 2012 15:06

ADI-mistrzu, W MG TF F to tez występowało i ludziska to montowali do K-serii w 200 i 400 :wink:
leszczu - Sob Paź 06, 2012 15:24

Oczywiście można taki czujnik wstawić bez problemu na zwykła żarówkę, ale w oryginale cały układ działa na jakimś module i przekaźniku.
http://www.eliseparts.com...nt-level-alarm/

ADI-mistrzu - Sob Paź 06, 2012 15:32

Zależy jak montowali, bo zrobić aby się zapalało przy niskim poziomie to nie problem, ale żeby zawsze przy starcie na chwile się zapalało i gasło już sztuką jest.

http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

Wygląda jak by był wykonywany na początku test, a nie czujnik bezpośrednio z kontrolką zwarty.

Remigiusz - Sob Paź 06, 2012 18:29

ADI-mistrzu, To po prawej na gorze jest ta ikonka wody :wink: Ja tam mam grzanie świec :razz:
ADI-mistrzu - Sob Paź 06, 2012 18:54

Wiem że ikonka wody :razz:
Ale coś mi tu nie pasuje... Remigiusz piszesz że masz po lifcie, ale który samochód?
Ten 2000r.? Jeśli tak to nie lift :razz:

Remigiusz - Pon Paź 08, 2012 02:14

ADI-mistrzu, ja mam przedliftowego 45 :wink:
ADI-mistrzu - Pon Maj 13, 2013 14:39

Dziś chciał bym wyjaśnić sprawę która nie daje spać pewnie niektórym osobom z samochodami poliftowymi.

Mianowicie:
"Co to za ustrojstro na środku deski pod szybą?"

Na wczorajszym spocie zauważyłem że polifty posiadają wystający "cycek" pod szyba, w miejscu gdzie kiedyś była kratka wentylacyjna z nadmuchem na szybę.
Mianowicie chodzi o to:
http://obrazki.elektroda...._1368451401.jpg
Jak widać u mnie jest dziura, a powinien wystawać owy cycek i własnie ten fakt skusił mnie aby się do tego dobrać i zobaczyć co tam jest.

Jest to klapka trzymająca się na 2 zatrzaskach które są na krawędzi najbliżej nas. Ja to wyciągnąłem podważając delikatnie nożem na rogu a następnie wsunąłem cienki śrubokręt owinięty szmatą. W ten sposób zatrzaski odskoczyły i klapka wyszła.

Wewnątrz jest klapka regulacji kierunku nawiewu:
http://obrazki.elektroda...._1368451716.jpg
http://obrazki.elektroda...._1368451719.jpg
http://obrazki.elektroda...._1368451721.jpg
Co ciekawe jest nawet mechanizm poruszania klapką, ale jest ustawiony na zamknięty i dźwignie nie jest do niczego podłączona.
http://obrazki.elektroda...._1368451807.jpg

Ale wracając do sedna, u mnie okazało się że ktoś chyba myślał że ten cycek to przycisk i niechcący wcisnął go do środka.
Po wyjęciu i wypięciu z przewodu całość wygląda tak:
http://obrazki.elektroda...._1368451964.jpg
http://obrazki.elektroda...._1368451967.jpg
http://obrazki.elektroda...._1368451970.jpg

Z ciekawości zrobiłem pomiar czym jest owa rzecz i okazało się ze jest to czujnik nasłonecznienia pracujący w zakresie od 0 do około 300mV, gdzie 0mV to całkowita ciemnia zaś 300mV to palące słońce.

Całość po zmontowaniu wygląda tak:
http://obrazki.elektroda...._1368452260.jpg

Element może nie występować w autach bez klimatronika.

Remigiusz - Pon Maj 13, 2013 14:51

ADI-mistrzu, O tym już było na forum :mrgreen: Mechanizm i reszta będzie po w przedliftach jest tam nawiew :wink: Tak samo jak z kolektorem dolotowym tylnym w Dieslu gdzie jest czujnik który robi tylko zaślepka tak samo jest tutaj z całymi tymi mechanizmami nawiewu taniej im było to zaślepić lub zostawić jak jest niż nowy model zaadaptować.

To okrągłe coś to jest czujnik naświetlenia i występuje tylko z CLIMATRONIC :wink: W Wersji manualnej można to przerobić sobie na schowek :P

ADI-mistrzu - Pon Maj 13, 2013 15:03

Ehh... a ja nie znalazłem tematu :neutral:
No nic, tak czy siak musiałem to otworzyć :mrgreen:

Remigiusz - Pon Maj 13, 2013 15:08

ADI-mistrzu, hehe.. Wiem tyle ze to już dobre 3 razy tutaj pisałem na forum :D
ADI-mistrzu - Pon Maj 13, 2013 15:12

Kurcze, a ja tego ani razu nie widziałem a ciągle mnie zastanawiało co to.
No nic :)

Remigiusz - Pon Maj 13, 2013 15:44

:-) dobrze że zrobiłeś foty przyda się dla potomnych bo dużo osób myśli że to jest od alarmu czujnik ruchu :-)