|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [R618] Jakie silniki pasujądo Rovera 600 - SWAP
MichalN - Sro Paź 17, 2012 21:29 Temat postu: [R618] Jakie silniki pasujądo Rovera 600 - SWAP Witam
Jestem świerzym klubowiczem, za to właścicielem 600-tki od paru ładnych lat.
Mam następujące pytanie dla osób, które orientują się w temacie: jaki silnik Hondy pasuje no 600tki na łapach lub z w miarę niewielkimi zmianami. Poza standardowymi 1.8 i 2.0 oraz 2.3 od Accorda czy pasuję VTec'i? Wiem, że pasuje H22A od Accorda - 160KM, bez większych przeróbek. Co z bardziej "agresywnymi" vtec'ami rodem z preludy? Mówimy o np H22A1, A5...? Będę wdzięczny za informację.
Ewentualnie jak wygląda Swam 620-tki hondowskiej na wersję Ti
Dzięki za spostrzeżenia i komentarze.s
Pozdrawiam wszystkich
Firq - Czw Paź 18, 2012 10:29
MichalN napisał,
Cytat: | Jestem świerzym klubowiczem |
forumowiczem
Cytat: | Dzięki za spostrzeżenia i komentarze.s |
1 spostrzeżenie
pozdro
MichalN - Czw Paź 18, 2012 11:49
Dzięki za spostrzeżenie
Nawiasem mówiąc, jaka jest różnica pomiędzy klubowiczem a forumowiczem? Skoro jestem zarejestrowanym użytkownikiem....
Pytam z ciekawości - nie ma nutki ironii w tym co mówię.
Pozdrawiam
Firq - Czw Paź 18, 2012 12:10
Klubowicz opłaca składkę na klub takie małe OT
co do tematu to swap silnika na inny to nigdy nie jest mała przeróbka
Markzo może ci coś podpowie bo on ostatnio robił takiego swapa do ZS-a
Markzo - Czw Paź 18, 2012 12:11
Klubowiczem jesteś jak opłacisz składkę, dostajesz legikte, wlepy (pod rejestracje i na auto) i masz nicka na niebiesko
Pasuje 2,2VTEC 200KM w miejsce 2,3l w dosc prosty sposob. mozesz kupic angola 620Ti albo rozbitego eu i cieszyc sie turbasem.
MichalN - Czw Paź 18, 2012 12:15
Ok, teraz już rozumiem i przyznaję Ci rację. Jestem forumowiczem
Dzięki za informację
Pozdro
[ Dodano: Czw Paź 18, 2012 13:15 ]
Pytanie - jak podchodzi silnik od Ti z serii K do autka, w którym był hondowski? Siada na tych samych łapach? Wiadomo że do przekładki idzie skrzynia, półośki i wszystkie inne elementy napędowe. Rozumiem że cały osprzęt też...
Pomijam fakt układu hamulcowego - fabryczny od 618 nie wydoli przy takim wzroście mocy zapewne...
tronsek - Czw Paź 18, 2012 12:34
MichalN napisał/a: | jak podchodzi silnik od Ti z serii K do autka, w którym był hondowski? | Silnik Ti to nie jest K-series, tylko T-series. Do przerobienia będziesz miał niemal wszystko w komorze silnika, bo mocowania nie będą w ogóle pasować.
MichalN - Czw Paź 18, 2012 15:11
Dlatego właśnie stawiałem na vteca. Pytanie - chciałbym włożyć vteca ale dohc. Ten o którym wspominałem był SOHC. Czy z hondy prelude podejdzie vtec czy nie?
Markzo - Czw Paź 18, 2012 16:12
pod h23 wejdzie h22 200KM bez problemu, jak jest przy 2,0 nie wiem, popatrz na fotki spod masek w pralce i Twoim, uderz na forum hanki
BTW w miniaturce to Twoja 6seta? wrzuć foty bo wygląda ciekawie
MichalN - Czw Paź 18, 2012 16:15
Markzo, Tak, moja . Jak odkryje jak tu foty wrzucić, to nie ma sprawy
[ Dodano: Czw Paź 18, 2012 17:15 ]
Zobaczymy czy załączy foto...
Markzo - Czw Paź 18, 2012 16:17
Wrzuć na zewnętrzny serwer (fotosik.pl, imaheshack.us) i wstaw miniaturki.
A ile masz do wydania na swap? moze taniej wyjdzie kupic 620Ti, przerzucić Twoje graty a Si sprzedać?
MichalN - Czw Paź 18, 2012 16:18
...
[ Dodano: Czw Paź 18, 2012 17:18 ]
Markzo, Szkoda by było, bo trochę kasy weszło w to co na zdjęciu, łącznie z nowym lakierem na całej budzie...
Markzo - Czw Paź 18, 2012 16:19
Ciekawie daj foto z przodu/tyłu do tego co jest dorzuciłbym ramke grilla w kolor, środek w czerń, przyciemnił przednie lampki i dał bardziej wulgarną fele ale nie powiem, ciekawie przerobiona 600
MichalN - Czw Paź 18, 2012 17:16
Wedle życzenia. Bardziej agresywnych felg nie dam, bo polskie drogi są...polskie. Jedną już pokrzywiłem niestety - 17tki na niskim profilu 45 to przekleństwo. Zawieszenie (sprężyny, amory) - od Accorda bodaj Type R - blue . Kolega trzymał mi Vteca 2.2 od Accorda, ale wersja jak ją nazwał "kulturalna" , czyli pojedynczy wałek, 160km. Trochę mało dla mnie poza tym jeżdziłem Preludką H22A5...cóż...tęsknie . Progi, zderzaki, na zamówienie. Pomijam fakt bocznych listew, kierunków i klamek z tyłu, które to gdzieś się zapodziały . A tak poważnie, poza tuningowymi mieszkami i dywanikami to g..o do tego auta jest. W Anglii widziałem zestaw bodaj "predator" czy jakoś tak za bagatela 1700 funciaków... Pozostaje temat lusterek z kierunkami, świateł tylnych i przednich.
Środek - jasna skóra, zegary indiglo i parę różnych innych dziwnych...
[ Dodano: Czw Paź 18, 2012 17:37 ]
Auto wiadomo jeszcze nie skończone...ale...czas, lub raczej jego brak, nie do końca puszcza.
[ Dodano: Czw Paź 18, 2012 18:16 ]
Czekam na sugestie - opinie.
Dzięki
P.S. Szukałem na forum w kwestii lusterek i adapterów - ale musiałyby zachować prawie taką samą formę jak oryginał + kierunki no i obowiązkowo w kolorze nadwozia. Żadne chromy i inne... Widziałem też że idzie soczewki zrobić, więc jak będzie chwila to się za to zabieram. Pytanie, czy ma ktoś jakiś ciekawy pomysł na lampy z tyłu?
tronsek - Czw Paź 18, 2012 17:29
Z przodu i z boku mi się podoba. Tyny zderzak mi się nie widzi, bo nie przepadam za siatexem w tylnych zderzakach. W przednim siatkę widziałbym czarną a nie srebrną.
Reszta to tak jak prawi Markzo, Markzo napisał/a: | ramke grilla w kolor, środek w czerń, przyciemnił przednie lampki | oraz delikatnie przyciemnił tylne lampy. Blenda z tyłu też w kolor nadwozia.
MichalN - Czw Paź 18, 2012 17:32
tronsek, Ale to Twoja opinia na dziś, nie? Jutro może być inna, zgodnie z informacją pod postem
Dzięki za spostrzeżenia. Też nie do końca jestem zwolennikiem siatki. Z tyłu jednak będzie chyba musiała być. Natomiast z przodu będą jeszcze montowane halogeny.
greg-si - Czw Paź 18, 2012 18:03
Mi się póki co nie podoba.
Siatexa bym dał czarnego bo ten kompletnie wygląda kiepsko.
Jednak ważne że chcesz coś zrobić w tym samochodzie. I za to wielki plus
Markzo - Czw Paź 18, 2012 18:39
Siatex bym dał czarny a'la plaster miodu i go głębiej wsadził. Troche spasowanie przodu kuleje, ale to pewnie ogarniesz poza przyciemnieniem lamp przednich dałbym soczewy do środka tak jak Olek997 - wyglądałoby to koozackooo!
Na tylnią klapę mógłbyś dać małego lip'a, fajnie by to podkreśliło dupkę 6sety
MichalN - Czw Paź 18, 2012 18:49
Spasowanie kuleje, bo całe auto do malowania było rozbierane. Drzwi, maska, zderzak, wszystko trzeba spasować. Czarny mówicie... Widziałem te soczewki i wyglądają ciekawie
[ Dodano: Czw Paź 18, 2012 19:49 ]
Markzo napisał/a: | fajnie by to podkreśliło dupkę 6sety | - bardziej widziałbym blendę na tył. Pasuje od....E36
Marrkus - Czw Paź 18, 2012 19:59
A jaki jest sposób na otwarcie tylnych drzwi?
MichalN - Czw Paź 18, 2012 20:02
Tylko od wewnątrz. Autem i tak sam jeżdzę, więc...
Natomiast mina kolesia który chce z auta coś buchnąć - bezcenna, widząc że otwarte
Jeśli dalibyście radę spojrzeć na:
http://forum.roverki.eu/v...p=754958#754958
to byłbym wdzięczny. Nie pytałem tutaj, żeby bałaganu adminowi nie robić...
Perez - Sro Paź 31, 2012 16:09
Może trochę późno, ale wierzę, że temat nie upadł.
Do serii F możesz wrzucic serię H, ale musisz zmienić sanki pod silnikiem, bo inaczej będzie mocowana łapa. Z resztą nie powinno być problemu.
Z serią T nie ma sensu się bawić, bo wyniesie Cię więcej niż zakucie i uturbienie tego co masz.
Ja bym kupił całą zardzewiałą Hondę z H22 obojętnie z jaką końcówką i przekładał wszystko od belki, przez silnik i napęd.
MichalN - Sro Paź 31, 2012 21:34
Temat nie upadł
Dzięki za informację. Mówiąc o Hance masz na myśli Accorda Czy Pralkę?
Pozdrawiam
Michał
Perez - Czw Lis 22, 2012 16:47
Mówię oczywiście o ACC.
|
|