|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [R25] Turbina + Stożkowy
TOREK513 - Sob Lis 03, 2012 16:51 Temat postu: [R25] Turbina + Stożkowy Witam.
Jestem tu nowy oraz amatorem jeśli chodzi o przeróbki silników. Chciałem się zapytać czy kupując stożkowy filtr powietrza powinienem czy raczej nie potrzebuje obudowy czy po prostu najlepsza jest sportowa wersja filtra?
Czy jeśli zdecydowałbym się na założenie stożkowego bez obudowy to jak często musiał bym go wymieniać z powodu zbierającego się na nim dziadostwa?
A jeśli chodzi o turbo, to jakie polecacie do Slinika 1.4 / 103 Konie / 4 cylindry / benzyna / z przeznaczeniem bardziej do szybszego startowania? (tak bardziej chodzi o producentów czy za jakich modeli)
I czy dobrze by było dokupić odrazu jakiś sportowy wydech, czy fabryczny wystarczy?
Z góry dziękuje za odpowiedź.
Markzo - Sob Lis 03, 2012 17:28
może to brzydko zabrzmi, ale ile masz do wydania na mody i w jaką moc celujesz?
Firq - Sob Lis 03, 2012 17:49
uturbiać 1.4 zejdzmy na ziemie troche jak juz to swap silnika na coś mocniejszego a nie pchanie się w coś co nie ma sensu od samego początku
jesli chodzi o stożek i wydech to nie ugrasz za wiele na tym ale to twoje decyzja
maniu48 - Sob Lis 03, 2012 17:51
Turbo do 1.4 Kseria?? nie pobangla to za długo. Sensu takowej przeróbki też za bardzo nie widze. Rób SWAPa na 2.0Turbo
piotrekcrash - Sob Lis 03, 2012 19:14
weź na uwagę, że ten sam silnik o pojemności 1.8 z seryjnym turbo ma 150km, warto ładwoać kasę w 1.4 turbić je i uzyskać dużo mniejszy wynik za pieniądze przewyższające wartość samochodu?
Na forum pojawiło się kilka projektów swapów, ale nie wiem czy któryś
został zakończony pełnym sukcesem.
W tym aucie chyba najlepiej pokusić się o SWAP na 1.8VVC z ZR160.
Najmniej przeróbek w aucie i całkiem zadowalająca moc 160km.
Markzo - Sob Lis 03, 2012 19:34
Pewna osoba pisała mi ostatnio, że 1,4 własnie pod turbo jest bardzo dobry - krótka mocna korba, mocne półki w tłokach... fajnie jakby ktoś to sprawdził
piotrekcrash napisał/a: | Na forum pojawiło się kilka projektów swapów, ale nie wiem czy któryś
został zakończony pełnym sukcesem. |
Poza Ciufowym ZR raczej te swapy z ostatniego roku/dwóch lat sobie jakoś radzą.
kzrr - Sob Lis 03, 2012 19:57
1.4 8V Turbo
Jakby z tego tak ze 120 kucy wyciągnąć to fajnie by latało
Firq - Nie Lis 04, 2012 02:48
powiem tak LOL
sobon - Sro Lis 14, 2012 23:10
Sporo w tym racji ze nie ma sensu ale zarówno fajnie zrobić coś czego nie ma nikt inny
U siebie zrobiłem kapitalny remont silnika opowiem większość co pamiętam więc po kolej:
Grubsza uszczelka pod głowicą
Szlifowane kanaliki wylotu spalin
Kolektor wydechowy ocieplony włóknem szklanym
Wydech 4-2-1 wycięty katalizator - strumienica bosal - ostatni pusty tłumik
Pasek alternatora i pompy wspomagania
Czyszczona misa olejowa nowa uszczelka ,olej ,i płyny
Większa przepustnica
Stożek K&N obudowany i doprowadzone zimne powietrze z zaślepek halogenów
Nowe popychacze hydrauliczne
Toczone koło zamachowe- lżejsze
Wałki piper cams
Pasek rozrządu - wzmocniony GATES
Rolka napinająca automatyczna - Ina
Pompa wody - Hart
Regulowane koło rozrządu AEM
Różnicę jakąś czuć może ma to 110-115KM - nie wiem trzeba zdiagnozować sam kolega z pracy mówi że to nie to samo auto a zgarniam go codziennie do roboty.Moim zdaniem najwięcej życia temu autku dały te kółeczka rozrządu.
Zamierzam jechać to sprawdzić i tak jak kolega wyżej pisał mam te same czyli turbo myślę max 0,3 bar plany lecz zobaczymy jak to wyjdzie. Wiem że to może i śmieszne ale realne do zrobienia dlatego robię wszystko po kolei starając się to jakoś wzmocnić żeby wytrzymało nie tak jak w poprzednim moim wykonaniu poszła uszczelka w Ładzie 2107 zaraz jak tylko ujrzała turbo ...:)
Pozdrawiam
A tu macie foto:
http://www.fotosik.pl/pok...ed7d3d6f77.html
http://www.fotosik.pl/pok...2fc52a2397.html
http://www.fotosik.pl/pok...8423963d33.html
ADI-mistrzu - Sro Lis 14, 2012 23:57
sobon, powiem Ci że część przemyślana a część nie.
1. Strumienica -> mam mieszane uczucia, to powinno się obliczać pod konkretny projekt a nie kupować gotowce, ale może Ci jakimś cudem trafi się spasowana
2. "zimne" powietrze z halogenów -> tutaj pudło całkowite z 2 powodów:
- w zimę i deszcz cały syf leci do środka, nie daj boże wjedziesz w głębsza kałużę...
- i tutaj to "zimne" powietrze, mam proste pytanie: w lato gdzie jest cieplej, blizej asfaltu czy dalej? Bo z tego co wiem (i co mówią prawa fizyki):
Czarny jest czarny ponieważ absorbuje prawie całe widmo promieniowania widzialnego (i pewnie nie tylko) więc ta energia się w nim gromadzi w efekcie czego się rozgrzewa (dlatego kaloryfery są białe a kolektory słoneczne czarne).
W efekcie czego wszystko co się znajduje w jego otoczeniu także się rozgrzewa tak więc i powietrze. W efekcie im dalej od asfaltu tym chłodniej (dlatego też powstaje złudzenie "mokrej nawierzchni" w upały, różna gęstość powietrza).
Dlatego też producenci aut montują już takie rzeczy w masce ale nie w dolnej części zderzaka
Z soft turbo dobry pomysł, widzę że wiesz że ta jednostka więcej nie wytrzyma.
Ogółem życzę powodzenia i będę śledził projekt.
Markzo - Czw Lis 15, 2012 06:08
ADI-mistrzu napisał/a: | Z soft turbo dobry pomysł, widzę że wiesz że ta jednostka więcej nie wytrzyma. |
popatrzcie na polonezy kseries turbo... one daja rade...czemu R mialby nie dac?
bociannielot - Czw Lis 15, 2012 12:53
Markzo napisał/a: | Poza Ciufowym ZR raczej te swapy z ostatniego roku/dwóch lat sobie jakoś radzą. | no był jeszcze swap w R25 z 1.4 na 1.8 który nie wyszedł
Remigiusz - Czw Lis 15, 2012 13:09
Markzo, Pokaz jakieś linka na te polonezy z Turbo Ale to tez tylko 1.4 jest w tedy ?
W sumie jak na wiele mocy nie zależy a chce się mieć żwawe auto na dolnym zakresie to Turbo w 1.4 jest dobra opcja. Wiem jedynie ze z 1.8 Turbo w R25 daje elegancko dynamikę w dolnym zakresie na miasto
leszczu - Czw Lis 15, 2012 14:33
bociannielot napisał/a: | Markzo napisał/a:
Poza Ciufowym ZR raczej te swapy z ostatniego roku/dwóch lat sobie jakoś radzą.
no był jeszcze swap w R25 z 1.4 na 1.8 który nie wyszedł |
Dlaczego nie wyszedł Z tego co wiem to autko jest na chodzie, tylko wymaga lekkich poprawek.
sobon napisał/a: | z pracy mówi że to nie to samo auto |
Dużo w takim przypadki robi docieranie zaworów. Sam Kozik wspominał, że po HGF autko jest dużo zrywniejsze, więc sobon, ja czekam na wyniki z hamowni.
bociannielot - Czw Lis 15, 2012 16:21
leszczu, nie wiem czy taki udany znowu był ten swap, właściciel nie był zadowolony xD
leszczu - Czw Lis 15, 2012 16:28
bociannielot napisał/a: | leszczu, nie wiem czy taki udany znowu był ten swap, właściciel nie był zadowolony xD |
Spokojnie. Właściciel jeszcze będzie miał banana na twarzy w czasie jazdy
bociannielot - Czw Lis 15, 2012 16:49
leszczu, jesli to w koncu uzdatni xD
greg-si - Czw Lis 15, 2012 18:19
sobon, skoro masz już tyle gratów i chcesz ładować turbo to radziłbym pójść również w jakieś strojenie. Wiadomo koszt wzrośnie lecz może wtedy wykorzystasz w pełni regulowane kółka, wałki...
Tak to widzę że wsadzasz i liczysz na coś co samo przyjdzie a niestety może tak być że zyskałeś raptem 2km.
sobon napisał/a: | Różnicę jakąś czuć może ma to 110-115KM - nie wiem trzeba zdiagnozować |
No właśnie. To co czuć a to co jest to dwie różne rzeczy. Dlatego jak już chcesz się legitymować jakąś mocą to z kreskami z jakiejś hamowni.
Póki co czekam aż polecisz na hamownię i zmierzysz to co jest no i na realizację Twoich planów.
TOREK513 - Czw Lis 15, 2012 19:18
Dziękuje za pomoc.
Jednak z tego co mówił mi mechanik to musiałbym włozyć dużo w przerobienie silnika
Jednak chciałbym wycisnąć z niego fajną moc ( tak między 130 - 140) mówił też że mogło by mi pomóc coś w stylu wgrania nowego oprogramowania które jednak też nie jest najtańszym rozwiązaniem. Wspominał coś o chip boxach ale z tego co czytałem i słyszałem to strata kasy ( niby jest przyśpieszenie ale dopiero na wysokich obrotach ).
A jeśli chodzi o stożkowy to czy da się dorobić obudowę ? Jeśli tak to może znacie jakieś dobre firmy/ludzi którzy to potrafią?
A jeśli chodzi o to ile bym chciał w to włożyć, to odpowie że jestem uczniem, jako takko pracy nie mam.
I czy jest coś co mógłbym zrobić sam dla polepszenia silnika? Do dyspozycji mam trochę narzędzi.
ADI-mistrzu - Czw Lis 15, 2012 19:49
TOREK513 napisał/a: | ...
I czy jest coś co mógłbym zrobić sam dla polepszenia silnika? Do dyspozycji mam trochę narzędzi. |
Raczej niema co poprawiać, jedynie poprawa powierzchni kanałów ssących i wydechowych, docieranie zaworów i zmiana kolektora ssącego na z wersji z VVC.
Dolot bym zostawił tam gdzie był czyli za ze reflektorem, lepszego miejsca łatwo nie zrobić a biorąc powietrze z dołu tylko pogarszasz parametry.
sobon - Czw Lis 15, 2012 21:58
Adi-Mistrzu napisał/a: | 2. "zimne" powietrze z halogenów -> tutaj pudło całkowite z 2 powodów:
- w zimę i deszcz cały syf leci do środka, nie daj boże wjedziesz w głębsza kałużę...
- i tutaj to "zimne" powietrze, mam proste pytanie: w lato gdzie jest cieplej, blizej asfaltu czy dalej? Bo z tego co wiem (i co mówią prawa fizyki) |
Akurat ten wariant mi się nie podoba bo zauważyłem piasek w obudowie filtra myślę nad dziurą w masce ale dopiero jak przyjdzie turbo bo może się zmienić odrobinę położenie stożka i nie musisz zalewać mnie falą krytyki bo oberwuję co się w samochodzie dzieje
Ale dzięki za rady
greg-si napisał/a: | skoro masz już tyle gratów i chcesz ładować turbo to radziłbym pójść również w jakieś strojenie. Wiadomo koszt wzrośnie lecz może wtedy wykorzystasz w pełni regulowane kółka, wałki...
Tak to widzę że wsadzasz i liczysz na coś co samo przyjdzie a niestety może tak być że zyskałeś raptem 2km. |
A więc jeśli chodzi o strojenie i te przeróbki to nie robię ich sam tylko z sąsiadem mechanikiem który kocha takie przeróbki i te wałeczki i kółeczka to nie była prosta sprawa iż została wgrana jakaś częściowa mapa do komp ale to jeszcze nie to jak skończę miejmy nadzieje opisze wszystko
Narazie ogromny brak czasu dlatego tak rzadko bywam na forum
Pozdro
Edytował Adrian: poprawiłem cytowanie
ADI-mistrzu - Czw Lis 15, 2012 22:15
Jak wygraliście mapę do kompa?
piotrekcrash - Sob Lis 17, 2012 11:13
sobon, Na jakim ECU działasz bo z tego co pamiętam, MEMS 1.9 który występował w Twoim modelu nie jest programowalny. Dopiero MEMS3 wprowadzony wraz z modelami 25/45/75 dawał taką możliwość czy to poprzez BDM czy OBD.
Wypowiedz się bo ciekawość mnie zrzera.
ADI-mistrzu - Sob Lis 17, 2012 11:48
Też własnie jestem ciekaw, bo komputer z R200 ma mapy zintegrowane z programem sterującym, więc trzeba by rozbijać wsad procesora i szukać mapek.
Do tego potrzebny jest programator (pewnie samemu trzeba zrobić) i znaleźć listę rozkazów i jaki kod im odpowiada (a że procek intela to raczej ciężko dostępne, chodź pewnie to kopia 8088).
piotrekcrash - Sob Lis 17, 2012 12:08
Dokładnie, a z resztą gdyby to było realnie wykonalne metodami nie wymagającymi specjalistycznego sprzętu i wiedzy to pewnie angielskie for kipiałyby od modyfikacji tych komputerów.
A tak na marginesie ADI-mistrzu, spotkałeś się kiedyś z jakimiś ciekawymi materiałami na temat modyfikacji MEMS3 w locie poprzez złącze BDM? Niedawno grzebałem przy takim komputerze i takowe złącze jest wyprowadzone. Pewnie należałoby w tej sprawie założyć nowy temat, ale na razie nie wiem czy jest po co.
ADI-mistrzu - Sob Lis 17, 2012 12:57
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=79075
Chodzi Ci o złącze nad procesorem, obok map sensora?
piotrekcrash - Sob Lis 17, 2012 13:33
Chodzi mi o MEMS3, 10-pinowe złącze zgodne ze standardem Motorola BDM:
ADI-mistrzu - Sob Lis 17, 2012 14:00
Z tego co widzę polega ona na modyfikowaniu rejestrów, więc tak jak by wrzucania mu fałszywych informacji w trakcie pracy programu.
Nawet jest sporo informacji o tym. Nie wiem czy nie trzeba by było programu dekompilować aby wiedzieć co gdzie się dzieje.
sobon - Nie Lis 18, 2012 20:40
ECU jest włożone MEMS3 i właśnie ze gdzieś przez mostkowanie się oszukuje sterowanie i rzekomo miało coś tam oszukiwać było dobrze do piątku gdzie auto dziwnie się zachowywało szarpało sąsiad nie wiedział co jest Wieczór zgasł i nie odpalił spalił mi bezpiecznik pod maską Head Motor czy coś takiego wymieniłem go i silnik nie palił zamieniliśmy kompa na fabrykę i jest dobrze po rozebraniu mems3 w miejscu pinów które mostkował (2z prawej z 3 z lewej licząc od góry) na zdjęciu byłowidać ze coś się zadymiło.
Wniosek jeden nieudana pseudo mechanika
Teraz nie wiem jak i co włożyć zeby dobrze mi tym wszystkim strowało
Jaki komp
Może od czegoś innego????
ADI-mistrzu - Nie Lis 18, 2012 22:16
Zmostkował piny od złącza BDM ?
piotrekcrash - Nie Lis 18, 2012 22:47
sobon, czyli masz przerobiony układ zapłonowy na dwa moduły zamiast kopułki?
Zrób zdjęcie tego mostka na płycie komputera
leszczu - Pon Lis 19, 2012 15:40
piotrekcrash napisał/a: | sobon, czyli masz przerobiony układ zapłonowy na dwa moduły zamiast kopułki?
Zrób zdjęcie tego mostka na płycie komputera |
Na fotach widzę, ze jest kopułka, tak samo jak i obudowa kompa jest z wersji 96-99.
piotrekcrash - Pon Lis 19, 2012 15:49
leszczu ma rację coś tutaj nie gra... niby MEMS3 na na fotach kopułka i mems1.9 [/b]
|
|