Zobacz temat - [MG ZR] swap z 1.8vvc na 2.0t
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [MG ZR] swap z 1.8vvc na 2.0t

scorpion - Nie Lis 25, 2012 16:47
Temat postu: [MG ZR] swap z 1.8vvc na 2.0t
witam chciałem sie spytac czy ma ktos w zr 2.0T ale nie ropniak:)
i jak sie swapuje ten silnik to z czym sa problemy najwieksze co pasuje a co trzeba przerobic?prosze o jakies informacje :mrgreen:

Remigiusz - Nie Lis 25, 2012 16:56

scorpion, W UK jest kilka swapów i w Niemczech jeden :wink:

scorpion - Nie Lis 25, 2012 17:13

ale z nimi sie nie bardzo dogadam he he a potrzeba mi pare informacji zeby nie było tak ze wydam na cos niepotrzebnie kase :) wszystkie filmy ogladnałem na youtube z 2.0t
Markzo - Nie Lis 25, 2012 18:02

Kupujesz 220 Coupe Turbo i przekładasz dolne mocowania (ramy pomocniczne), poduchy skrzyni, silnika. polosie itp. Elektryka banał. Najlepiej kompletne auto mieć, bo Tseria ma dodatkowe rury do chłodzenia turbo itp, chłodnice, IC itp. Wejdz sobie na rovertech tam masz nawet tutorial jak zrobic takiego swapa z fotami i lista cczesci. Ogolnie roboty na tydzien max.
scorpion - Nie Lis 25, 2012 19:20

a skrzynia biegów tez od ti?tydzień roboty hm a z Twoja pomoca ile:)
greg-si - Nie Lis 25, 2012 19:27

scorpion napisał/a:
a skrzynia biegów tez od ti?tydzień roboty hm a z Twoja pomoca ile:)

Możesz zostawić swoją ale wtedy nie licz na trakcję :)
Skrzynia z torsenem daje dużo frajdy, zupełnie inaczej się jeździ takim samochodem.
Ogólnie najłatwiej i najszybciej będzie Ci zrobić swap mając całe auto jak wspomniał Markzo. Odpada Ci koszt wielu pierdół które na pewno musiałbyś dokupić przy przekładce.

scorpion - Nie Lis 25, 2012 19:30

a moze tez byc do 620 czy 820?
greg-si - Nie Lis 25, 2012 19:40

scorpion napisał/a:
a moze tez byc do 620 czy 820?

Nie wiem jak to wygląda z mocowaniami.
Wiem że R620Ti ma mocowanie do miski olejowej od przodu gdzie np. w ZS tego nie da się zrobić i trzeba montować tak jak jest w R420Si czyli do sanek. Domyślam się że w R200 sytuacja będzie taka sama. Ogólnie skrzynia i silnik podejdą tylko czy półosie będą pasowały to już raczej wątpię. Ogólnie w Twoim wypadku najlepiej by było znaleźć tomcata.

Markzo - Nie Lis 25, 2012 19:58

Bierz tomcata, najmniej rzezby i dodatkowa chlodnica oleju ktorej w 820 ie ma. Torsen musowo, bez szpery nie bedzie frajdy!
Kozik - Pon Lis 26, 2012 19:21

Markzo napisał/a:
Torsen musowo, bez szpery nie bedzie frajdy!


jak to nie będzie frajdy yndyndyndyndyndyndyn do 3 biegu :D

scorpion - Pon Lis 26, 2012 19:26

http://cars.trovit.co.uk/...eferer_id.1/t.1 co o tym myslicie???
he he na pokazówke było by dobre:)

Markzo - Pon Lis 26, 2012 22:42

Kozik napisał/a:
jak to nie będzie frajdy yndyndyndyndyndyndyn do 3 biegu

co by nie mówić, jest to fajne :D

scorpion napisał/a:
http://cars.trovit.co.uk/...eferer_id.1/t.1 co o tym myslicie???
he he na pokazówke było by dobre:)

szukaj wersji EU, więcej odzyskasz w częściach - lampyEU, fotele itp.

tuners - Wto Lis 27, 2012 08:15

Wreszcie bedziesz sobie mogl zalozyc blow off xD
Pływak - Wto Lis 27, 2012 09:08

ZTCP był na tym forum całkiem obszerny temat dotyczący swapu 2,0T do budy RF bo był już taki swap tu robiony. Wystarczy użyć wyszukiwarki, a na pewno znajdziesz trochę info i to z pierwszej ręki ale tradycyjnie niektórym łatwiej kliknąć w "nowy temat" :P
scorpion - Czw Lis 29, 2012 21:49

ale t16 w zr nie ma na forum po za tym przynajmniej sie cos dzieje na tym podupadłym forum
Pływak - Czw Lis 29, 2012 23:57

Przecież buda RF to RF czy to r200 z 96r czy poliftowy ZR to ten sam odgrzewany kotlet, a chyba lepiej poszukać u żródła i popytać autora swapu w PL niż czytać, ze ktoś tam w jukeju czy dojczlandzie robił taki swap.

Akurat w tym dziale non stop się coś dzieje szkoda tylko, ze w kółko to samo... a to ludzie chca uturbiać kserie po czym koszty przewyższajace koszt auta ich pzrerażają bo myśleli, ze turbo z dizla za 5stów wsadza i jazda, a to pytają o spręzyny lub stożek no i ewentualnie jeszcze czipują lserie :D

scorpion - Pią Lis 30, 2012 10:04

he he no niestety k seria to nie hańka ze załozy lepszy wydech i dolot i jest cos lepiej dobrze ze na allegro jeszcze nie sprzedaja ele turba wtedy to były by wersje kseri z biturbem he he

[ Dodano: Pią Lis 30, 2012 10:04 ]
mi sie marzy blow offf he he ale nie ma sensy przekładac 1.8vvc na 1.8t

Kozik - Nie Gru 02, 2012 01:19

scorpion napisał/a:
he he no niestety k seria to nie hańka ze załozy lepszy wydech i dolot i jest cos lepiej


lepszy wydech tzn przelot tak jak to jest popularne u hondziarzy?
lepszy dolot tzn power rura i stożek i jest coś lepiej?

głośniej na pewno ale zdziwiłbyś się co na rolkach wychodzi

kolega kupił del solkę niby 125Km ledwo 90KM wypluła a wykres pokaszaniony przez przelotowy wydech i stożek

jeśli robi się coś z głową to jest lepiej patrz np na moje 137KM przy pierwszym i 147KM przy ostatnim hamowaniu

scorpion - Nie Gru 02, 2012 15:08

ok z głowa ale hondawki sa zmiano lubne i nich predzej cos wyciśnie niz z K seri:)
Markzo - Nie Gru 02, 2012 15:26

scorpion napisał/a:
ok z głowa ale hondawki sa zmiano lubne i nich predzej cos wyciśnie niz z K seri:)

polemizowałbym, po prostu u nas na forum nie widać podłubanych kseri.

Robisz tego swapa?

scorpion - Nie Gru 02, 2012 19:30

czekam na angola z t16 i szukam elektryka co by sie podia
Pływak - Nie Gru 02, 2012 21:29

Markzo napisał/a:
scorpion napisał/a:
ok z głowa ale hondawki sa zmiano lubne i nich predzej cos wyciśnie niz z K seri:)

polemizowałbym, po prostu u nas na forum nie widać podłubanych kseri.

Robisz tego swapa?


W jednym zdaniu zaprzeczasz i potwierdzasz :D Właśnie przez to, ze na forum jest niewiele informacji na temat modowania k seri, a nie każdy zna biegle techniczny angielski to właśnie modować k serie jest trudniej. Na forum hondziarzy multum opisów i modyfikacji od takich co nić nie dają albo nawet odejmują po prawdziwe potwory i właśnie dlatego z hondy wycisnąć coś łatwiej bo jest większy i łatwiejszy dostęp do informacji jak również dedykowanych części do tuningu. Pierwszy lepszy przykład z brzegu to montowanie IC u nas każdy musi to robić po swojemu, sprawdzać przymierzać, pytać jak najlepiej zamontować, a w popularnych jednostkach bez problemu skompletujesz gotowy zestaw P&P i to pewnie taniej :D

Markzo - Nie Gru 02, 2012 22:14

Pływak napisał/a:
W jednym zdaniu zaprzeczasz i potwierdzasz Właśnie przez to, ze na forum jest niewiele informacji na temat modowania k seri, a nie każdy zna biegle techniczny angielski to właśnie modować k serie jest trudniej. Na forum hondziarzy multum opisów i modyfikacji od takich co nić nie dają albo nawet odejmują po prawdziwe potwory i właśnie dlatego z hondy wycisnąć coś łatwiej bo jest większy i łatwiejszy dostęp do informacji jak również dedykowanych części do tuningu. Pierwszy lepszy przykład z brzegu to montowanie IC u nas każdy musi to robić po swojemu, sprawdzać przymierzać, pytać jak najlepiej zamontować, a w popularnych jednostkach bez problemu skompletujesz gotowy zestaw P&P i to pewnie taniej

nie do końca, np: na forach FSO idzie bez problemu znaleźć mase przeróbek Kserii, od n/a przez turbo. I nie trzeba szukać na forach w angli ;) specyfika tego forum jest taka, że malo tu tuningu po prostu :)

Pływak - Nie Gru 02, 2012 22:29

Nie interesuje się ani tematem modyfikacji Hond ani Polonezów jednakże przeglądająć rózne portale częściej natrafiałem na wiele uturbionych mocnych hond. Poldka o takich mocach nie wiedziałem. Nie neguje, ze gdzieś jakiś tam Miecio miłośnik polskiej motoryzacji ma takiego potwora ale nadal nie widzę tej "polemiki" bo to są przypadki jednostkowe które pewnie można policzyć na palcach rąk, a zaglądajac na pierwsze lepsze forum japońskiej motoryzacji znajdę na kilku pierwszych stronach tyle zmodowanych aut, ze brakiem palców u rak i nóg ;) i właśnie to kryje się pod pojęciem "łatwiej" i "prościej". Tam sa po prostu już szlaki przetarte bo auta popularniejsze i więcej osób gotowych wyłożyć grubą kase na modyfikacje. U nas tacy ludzie to przypadki pojedyńcze, wiekszosć kupuje R bo jest tani, a jak poźniej chca uturbiać i zakładają n-ty temat z kolei to podanie ceny takiej modyfikacji skutecznie sprowadza ich na ziemię bo większość przypadków to "słomiany zapał". Już tu tacy byli co mi zarzucali, ze tylko krytykuje i jeszcze mi pokażą swapy i uturbianie po czym sprzedawali Rovery z znikali z forum ;)
Markzo - Nie Gru 02, 2012 22:31

Pływak napisał/a:
Nie interesuje się ani tematem modyfikacji Hond ani Polonezów jednakże przeglądająć rózne portale częściej natrafiałem na wiele uturbionych mocnych hond. Poldka o takich mocach nie wiedziałem. Nie neguje, ze gdzieś jakiś tam Miecio miłośnik polskiej motoryzacji ma takiego potwora ale nadal nie widzę tej "polemiki" bo to są przypadki jednostkowe które pewnie można policzyć na palcach rąk, a zaglądajac na pierwsze lepsze forum japońskiej motoryzacji znajdę na kilku pierwszych stronach tyle zmodowanych aut, ze brakiem palców u rak i nóg i właśnie to kryje się pod pojęciem "łatwiej" i "prościej". Tam sa po prostu już szlaki przetarte bo auta popularniejsze i więcej osób gotowych wyłożyć grubą kase na modyfikacje. U nas tacy ludzie to przypadki pojedyńcze, wiekszosć kupuje R bo jest tani, a jak poźniej chca uturbiać i zakładają n-ty temat z kolei to podanie ceny takiej modyfikacji skutecznie sprowadza ich na ziemię bo większość przypadków to "słomiany zapał"

zdecydowanie masz racje, mi chodziło tylko o to, że Kseria nie jest "niemodyfikowalna" i spokojnie można ją podkręcać ;)

sknerko - Pon Gru 03, 2012 09:22

Pływak, a nie uważasz że brak info na temat modów wynika z ilości k-serii na naszym podwórku, bo przecież polonezów z roverem nie było aż tyle a same roverki spopularyzowały się dopiero jakiś czas temu, więc nie ma się co dziwić że łatwiej znaleźć patenty na Hankę jak na Rovera
Pływak - Pon Gru 03, 2012 09:56

sknerko, czytałeś w ogóle to co pisałem? Przecież wspomniałem, ze jednym z powodów tego stanu rzeczy jest to, ze honda to "auta popularniejsze"...
tuners - Pon Gru 03, 2012 10:31

Wczoraj się dowiedziałem o R25 gdzieś pod Szczurową do której wrzucili 2.0turbo z coupety
wyprzedają pozostałe części z tomcata zakład zajmujący się mocnymi modyfikacjami raczej już silnik zakuty z tego co słyszałem 280kucy na razie i Podtlenek i chcą go dość mocno kręcić.

marekp90 - Pon Gru 03, 2012 15:06

A ma ktos jakieś polskie info (opis, zakres modyfikacji) wrzucenia turbo do 1.4 16v? Lub opis/porady swapa na 1.8t?
scorpion - Nie Gru 09, 2012 11:31

temat do zamkniecia niestety ale gość co miał mi sprowadzic 220turbo poleciał w kulki
Remigiusz - Nie Gru 09, 2012 11:53

scorpion, To szukaj dalej na jednym 220T się świat nie kończy trzeba szukać inna :wink:
scorpion - Czw Kwi 11, 2013 18:39

szukam szukam ale w polsce nie ma za bardzo a jak sa to cenowo kicha

[ Dodano: Czw Kwi 11, 2013 19:39 ]
jak ogarnać immo po swapie ?

greg-si - Pią Kwi 12, 2013 07:30

scorpion napisał/a:
jak ogarnać immo po swapie ?

T4 i synchronizacja centralki z kompem
ewentualnie wycięcie immo

Markzo - Pią Kwi 12, 2013 07:33

scorpion napisał/a:
jak ogarnać immo po swapie ?

zależy jaki sterownik od Tserii, jak od 220 CT to wystarczy wpiąć się w pin 13 kablem od immo, jak nowszy to tak jak Gregu mowi.

scorpion - Pią Kwi 12, 2013 16:12

to jest 600 chyba a mam pytanie czy alternator lub sprężarka klimy podejdzie z 1.8 do 2.0t? raczej nie bedzie pasowac ale wole zapytać niz niepotrzebnie wydawac kase