Zobacz temat - [R400] Problem z ogrzewaniem r 400! Cieżki przypadek
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Problem z ogrzewaniem r 400! Cieżki przypadek

Olinek378 - Czw Gru 06, 2012 13:54
Temat postu: [R400] Problem z ogrzewaniem r 400! Cieżki przypadek
Witam,
mam problem z ogrzewaniem w rover 400. Podczas postoju kiedy auto się rozgrzeje ogrzewanie działa normalnie. Natomiast podczas jazdy zaczyna powoli wiać zimnym powietrzem. Zawór do nagrzewnicy jest ok, nagrzewnica, czujniki, bezpieczniki też są ok i został także wymontowany termostat (by obieg był cały czas otwarty)wczesniej termostat byl zamontowany i objawy byly te same. Kiedy auto jest na luzie i wciskany jest gaz (w celu zwiększenia obrotów) to auto daje ciepłe powietrze, a na biegu kiedy auto jest w ruchu zaczyna wiać zimnym powietrzem.
Chłopaki proszę o pomoc.

bizon - Czw Gru 06, 2012 14:30

Gdzies juz to czytalem.
Po cos konstruktorzy zamontowali termostat w ukladzie, wiec wymontowanie go to niezbyt dobry pomysl. a ze wczesniej bylo tak samo moze swiadczyc o tym ze byl on uszkodzony

Olinek378 - Czw Gru 06, 2012 14:35

Termostat był sprawny bo były dwa montowane i nie pomogło, bez niego jest otwarty obieg wiec powinno krażyć normalnie w obiegu, jak to w ogole mozliwe ze jak auto zaczyna jechać to wyłacza sie ogrzewanie?
bizon - Czw Gru 06, 2012 14:49

bo jak masz obieg otwarty to caly czas chlodnica sie mrozi, no i plyn zarazem. to ludzie na zime nawet zakrywaja tektura chlodnice, a Ty "otwierasz" chlodnice na stale to nic dziwnego ze nie grzeje
Olinek378 - Czw Gru 06, 2012 15:00

Mozliwe, tylko ze płyn jest gorący, bo na chwilowym postoju był sprawdzany...
bizon - Czw Gru 06, 2012 15:22

Moze masz weze zle podlaczone. zamiast rozkminiac znajdz sobie schemat i doprowadz uklad chlodzenia do porzadku
Olinek378 - Czw Gru 06, 2012 15:36

Węże sa dobrze podłączone, według schematu,przeciez leci cieple powietrze gdy samochod stoi tak samo jadac na luzie i gdy sie dodaje gazu to tez zaczyna leciec cieple powietrze, zastanawialismy sie czy nie zmienic kierunku obiegu przez nagrzewnice ale czy to cos da...
leszczu - Czw Gru 06, 2012 15:59

Olinek378 napisał/a:
Termostat był sprawny bo były dwa montowane

Jak je sprawdzaliście ??
Mi to wygląda na zapowietrzoną nagrzewnice. W jaki sposób odpowietrzaliście układ ??

Olinek378 - Czw Gru 06, 2012 19:33

Termostat był wrzucony do garnka po czym gotowany aż do wrzenia i tak leżał ok 10 min (otworzył się do ok centymetra) . Układ był odpowietrzany za pomocą korka, a później śrubą rurce w miejscu przeznaczonym do odpowietrzania także układ na pewno był odpowietrzany. Nagrzewnica jest czysta bo była przedmuchiwana przez mechanika i powiedział, że jest czysta (przecież grzeje jak samochód stoi) . Byliśmy przed chwilą w trasie i założyliśmy karton na chłodnicę i nic nie pomogło.
andrew0503 - Czw Gru 06, 2012 19:47

A wskazówka od płynu chłodzącego jak się zachowuje? Miałem identyczne objawy przy niesprawnym termostacie, na postoju/w czasie wolnej jazdy grzał, a przy większych prędkościach leciało zimne powietrze, z tym, że wskazówka od płynu też miała wahania. U mnie dopiero po założeniu czwartego termostatu jest jak należy.
Olinek378 - Czw Gru 06, 2012 19:54

Kiedy był termostat to wskazówka po przejechaniu 2 km wzrastała do 60-70 stopni i wyżej nie szła. Po zdjęciu termostatu wskazówka wzrasta powoli (naturalnie, czyli silnik się rozgrzewa po 6-7km) dziwne jest to, że wskazówka nie wzrasta powyżej 90stopni.
andrew0503 - Czw Gru 06, 2012 20:02

A nie ma wahań wskazówki, tzn. nie leci w dół, lub w górę zależnie od prędkości, oczywiście przy założonym termostacie, czy wskazówka stoi sztywno lekko poniżej połowy skali?
Olinek378 - Czw Gru 06, 2012 20:11

Wahań nie ma i nie było nawet jak był termostat.
andrew0503 - Czw Gru 06, 2012 20:28

Aha, a teraz jest termostat czy go nie ma, bo już się pogubiłem. Jeśli nie ma to nic dziwnego, że w czasie jazdy w zimnym otoczeniu silnik będzie zabierał ciepło.
Olinek378 - Czw Gru 06, 2012 20:42

Teraz nie ma, ale jak był to tez zabierało ciepło podczas jazdy, a gdy stał to grzało.

[ Dodano: Czw Gru 06, 2012 20:42 ]
Dodam jeszcze że gdy był termostat to wybijało płyn przez korek od zbiorniczka wyrównawczego.

Adrian - Czw Gru 06, 2012 20:53

No i widzisz. Było to napisać na początku. Płynu chłodniczego nie ubywa/ło?
andrew0503 - Czw Gru 06, 2012 20:55

Duży obieg, przy braku termostatu służy głownie silnikowi,co przy obecnych temperaturach ma duży wpływ na temperaturę w kabinie, wymontowanie termostatu ma uzasadnienie w ciepłych krajach, ale nie u nas. Proponuję udać się do porządnego mechanika, który zamontuje termostat(sprawny i sprawdzony), odpowietrzy układ i powinno być ciepło. Bez termostatu zimą w szoferce nie będzie ciepło.
Oho, to zaraz okaże się dlaczego termostat zdemontowany

flapjck1 - Czw Gru 06, 2012 21:12

a ja bym nie szukal drugiego dna tylko sprawdzil czy UPG jest cala i jak sie potwierdzi ze jest padnieta to zdjal glowice , zalozyl nowa uszczelke i przy okazji termostat

wtedy bedzie cieplo

Olinek378 - Czw Gru 06, 2012 23:43

Teraz jak nie ma termostatu to płynu nie ubywa i nie wybija.
Uszczelka pod głowica jest cała,płyny sa czyste poza tym rok temu była wymieniana.
Bedzie chyba trzeba załozyc znowu termostat jak tu kolega [ andrew0503 ] napisał, a czy korek od zbiorniczka tez może sie w jakis sposób zepsuć?

Brt - Pią Gru 07, 2012 00:32

Olinek378 napisał/a:
a czy korek od zbiorniczka tez może sie w jakis sposób zepsuć?

może nie trzymać ciśnienia, lub trzymać za mocno.

leszczu - Pią Gru 07, 2012 11:23

Rozumiem, że odpowietrzacie przy otwartym zaworku nagrzewnicy ??
Olinek378 - Pią Gru 07, 2012 12:27

Przy otwartym.