Zobacz temat - [r200] immobiliser a zmiana pilota
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r200] immobiliser a zmiana pilota

zipen - Nie Sty 20, 2013 12:24
Temat postu: [r200] immobiliser a zmiana pilota
Kto mi pomoże zrozumieć immobiliser a dokładnie: Zawsze miałem tak że gdy czasem odpalałem auto to po przekręceniu kluczyka zaświeciła się dioda i "pipczało" i musiałęm nacisnąc w pilocie przycisk otwierania. Pilot się chyba zepsuł więc używam drugiego a właśnie w tym drugim nic nie muszę naciskać po przekęceniu nic sie nie świeci nie piszczy odpalam normalnie. o.OOO
Jezyk_R200 - Nie Sty 20, 2013 13:53

Jeżeli odpalasz samochód tuż po otwarciu z pilota to nie będzie żadnego " pipczenia' ani mrygającej diody od immo. Natomiast jeżeli otworzysz pilotem i odczekasz ( jak dobrze pamiętam ok 5 min) to immo się uzbraja ponownie i w momencie załączenia zapłonu pojawia się "pipczenie" :)
tronsek - Nie Sty 20, 2013 14:12

zipen napisał/a:
Pilot się chyba zepsuł
Rozumiem, że baterię wymieniałeś ??
zipen - Nie Sty 20, 2013 14:14

taaak nowa bateria i drugi pilot. No a włąśnie teraz niema tego pipczenia ;/
Jezyk_R200 - Nie Sty 20, 2013 14:23

Ale odpalasz od razu czy po chwili???
zipen - Nie Sty 20, 2013 14:25

Jak stoi mi auto garazu to otwarte przychodze i nie pipczy ani nic
Jezyk_R200 - Nie Sty 20, 2013 14:27

A to ciekawe bo u mnie nie zależnie czy stoi otwarty czy go zamknę to immo się uzbraja
tronsek - Nie Sty 20, 2013 14:28

zipen napisał/a:
taaak nowa bateria i drugi pilot.
a w tym pierwszym pilocie baterię wymieniłeś ??
zipen - Nie Sty 20, 2013 14:50

Taaa nie działa wcale czasami może jak sie z 50 razy nacisnie to sie zamknie
kici3k - Wto Sty 29, 2013 14:38

Witam,
że tak powiem podłącze się pod temat, mam podobny problem z immo, często zdarza się że po otworzeniu auta z pilota i przekręceniu kluczyka piszczy immo i musze wciskac guzik nawet jezeli po chwili od otworzenia zapalam, ale jest jeszcze drugi problem ponieważ auto potrafi sie zamknąć nawet jeżeli auto chodzi i otwiera się drzwi lub zamknie siei chce ponownie otworzyć drzwi, jest to dokuczliwe bo zdarzylo mi się jechac do domu po drugi kluczyk a auto stało zamkniete z uruchomionym silnikiem. Dodam ze baterii nie wymienialem bo pilot dobrze łapie. Jakies sugestie?

leszczu - Wto Sty 29, 2013 15:00

kici3k napisał/a:
Witam,
że tak powiem podłącze się pod temat, mam podobny problem z immo, często zdarza się że po otworzeniu auta z pilota i przekręceniu kluczyka piszczy immo i musze wciskac guzik nawet jezeli po chwili od otworzenia zapalam,

Jaki masz rocznik auta ??
kici3k napisał/a:
ale jest jeszcze drugi problem ponieważ auto potrafi sie zamknąć nawet jeżeli auto chodzi i otwiera się drzwi lub zamknie siei chce ponownie otworzyć drzwi, jest to dokuczliwe bo zdarzylo mi się jechac do domu po drugi kluczyk a auto stało zamkniete z uruchomionym silnikiem.

Do przejrzenia wiązka klapy tylnej jak i również wiązka drzwi kierowcy.

kici3k - Wto Sty 29, 2013 16:11

rocznik 98, auto tak mialo od dnia zakupu, ostatnio sprawdzalem wiazke tylniej klapy bo mi sto nie swiecil.W takim razie zostaje sprawdzic wiązke w drzwiach kierowcy.
leszczu - Wto Sty 29, 2013 16:16

kici3k napisał/a:
auto tak mialo od dnia zakupu,

To jeśli tak miało to nic nie zmienisz.

Jezyk_R200 - Wto Sty 29, 2013 17:47

Coś podobnego miałem w corsie b, taki mały bajerek w alarmie że jak się odpalało silnik to drzwi się automatycznie zamykały. Jak dobrze pamiętam nazywało się to "system anty napadowy" W niektórych alarmach można to włączyć i wyłączyć za pomocą kompa lub zmienić centralkę ale jak to jest w rovkach to nie wiem. Może masz zmienioną centralkę alarmu
robsson78 - Wto Sty 29, 2013 20:17

Jezyk_R200 napisał/a:
Coś podobnego miałem w corsie b, taki mały bajerek w alarmie że jak się odpalało silnik to drzwi się automatycznie zamykały.

Ja w poprzednim aucie miałem to samo. A jak gasiłem to drzwi się otwierały. Można było to ustawić w alarmie lub wyłączyć. Do tego był taki bajer że jak ktoś by mnie wyciągnął z odpalonego auta i odjechał to po kilkunastu metrach odzywał się pik..pik...pik... i wtedy trzeba było wcisnąć ukryty przycisk który był zamontowany ...... tylko ja wiedziałem gdzie. Jeśli nie, to auto gasło.

kici3k - Wto Sty 29, 2013 22:07

ok ale to nie jest tak że zamyka sie automatycznie, poprostu czasem jak sie chce otworzyc drzwi przy zapalonym aucie czy z zewnatrz czy ze srodka to sie zamykaj wszystkie drzwi,
aha i mial tak od kiedy go kupilem czyli ponad pol roku, poprzedni wlaciciel mowil ze sie zammykaja same drzwi czasem, podejrzewam ze cos z elektryka

Harry - Wto Sty 29, 2013 22:11

zobacz wiązkę tylnej klapy
pulas - Sro Sty 30, 2013 13:06

Ja się podepnę, ale nie co z innym pytaniem, niedawno kupiłem swojego rover-ka i nie działa w nim alarm, centralny zamek i immo chyba ktoś odciął bo normalnie odpalam z dorobionego kluczyka(bez pilota). A pytanie to czy mogę normalnie zmienić sterownik alarmu na jakiś z allegro, czy mogą wystąpić jakieś problemy?
leszczu - Sro Sty 30, 2013 13:48

Cytat:
A pytanie to czy mogę normalnie zmienić sterownik alarmu na jakiś z allegro, czy mogą wystąpić jakieś problemy?

Kupujesz jakiś moduł centralki bez siłowników. Ten moduł wpinasz pod swoje siłowniki i wszystko hula.

tryska - Czw Lut 07, 2013 10:12

podepnę się pod temat, bo nie rozumiem mojego imobilajzera. Nie zawsze sie uzbraja po zamknieciu auta, ale za to zawsze jak samochod jest zgaszony i kluczyk w stacyjce przekrecony na raz tak by moglo chodzic radio i gdy otworze wtedy drzwi to momentalnie zapala sie dioda i potem jak chce odpalic musze wcisnac guzik na pilocie, ale nie zawsze uzbraja sie gdy juz zaparkuje auto i zostawiam na parkingu np na cala noc.

Mam jeszcze jeden problem czy sam pilot mozna dorobic? Bo przy zakupie auta dostalam tylko jeden komplet znaczy sie pilot i kluczyk, a znajac przypadki losowe łatwo jest zgubic czy zawieruszyc gdzies.

Harry - Czw Lut 07, 2013 10:51

Cytat:
Unieruchomienie silnika jest bardzo ważną
częścią systemu zabezpieczenia samochodu
i jest określane mianem 'zabezpieczenia
biernego'. Oznacza to, iż włączenie
immobilisera ma miejsce po spełnieniu jednego
z poniższych warunków:
1. Po zamknięciu samochodu (pilotem lub
kluczem).
2. 30 sekund po wyjęciu kluczyka z zamka
zapłonu i po otwarciu drzwi kierowcy
(nawet gdy alarm nie jest uzbrojony).
3. Po 30 sekundach od momentu wyłączenia
silnika, gdy samochód nie jest zamknięty
(pod warunkiem, że żadne drzwi nie są
otwarte).
4.
Wyłączenie immobilisera następuje dzięki
sygnałowi przesyłanemu z pilota do zamka
zapłonu. Zachodzi to automatycznie podczas
wkładania kluczyka w zamek zapłonu
i przekręcania go w pozycję 'II',
pod warunkiem, że pilot znajduje się blisko
zamka.

leszczu - Czw Lut 07, 2013 11:24

tryska napisał/a:
podepnę się pod temat, bo nie rozumiem mojego imobilajzera. Nie zawsze sie uzbraja po zamknieciu auta, ale za to zawsze jak samochod jest zgaszony i kluczyk w stacyjce przekrecony na raz tak by moglo chodzic radio i gdy otworze wtedy drzwi to momentalnie zapala sie dioda i potem jak chce odpalic musze wcisnac guzik na pilocie, ale nie zawsze uzbraja sie gdy juz zaparkuje auto i zostawiam na parkingu np na cala noc.

http://www.roverki.pl/zro...-200-i-400.html
tryska napisał/a:
Mam jeszcze jeden problem czy sam pilot mozna dorobic? Bo przy zakupie auta dostalam tylko jeden komplet znaczy sie pilot i kluczyk, a znajac przypadki losowe łatwo jest zgubic czy zawieruszyc gdzies.

Można dokupić nowy bądź używany pilot i do siebie zaprogramować.

maldini - Czw Maj 29, 2014 10:42
Temat postu: problem z immo...
witam,podepne sie pod temat,zakupilem mg :razz: i tez mam podobny problem,natomiast otwieram samochod pilotem,wsiadam i po przekreceniu klucza w pozycje dwa zaczyna piszczec i dioda sie pojawia,musze piszczenie wylaczac pilotem dopiero wtedy odpala,jezeli nie nacisne to nie odpali,pomozcie,boje sie poniewaz mam jeden pilot tylko i w dodatku ten przycisk ta gumka jest zepsuta peknieta i pilot jest owiniety caly tasma i naciskam przez tasme bezposrednio na blaszke.boje sie ze jak to sie wkoncu zepsuje to nie odpale auta itd. co zrobic? czy da sie tylko wymienic cala plytke osprzet do innej obudowy pilota? i skad taka obudowe badz pilot dostac?myslalem ze dam rade przelozyc z pilota z mojego rover 200 a tam jest pilot inny ksztalt.
morthy1 - Nie Wrz 28, 2014 02:34

panowie na takie wypadki jest 4 cyfrowy kod do wykręcenia w drzwiach sam ostatnio musiałem korzystać
robsson78 - Nie Wrz 28, 2014 11:15

Jest, jak się go ma.
koksu - Pon Wrz 29, 2014 11:34

Mam podobny problem i to chyba wina bateri w pilocie. :C
NoPE - Pon Wrz 29, 2014 22:45

maldini, masz auto z 2004r i bez transpondera w stacyjce? Sprawdź po winie rok produkcji, bo ja już nie ogarniam polityki MG Rover... Albo coś masz kombinowane
sTERYD - Wto Wrz 30, 2014 00:26

maldini, pierwszy z brzegu linek:
http://allegro.pl/lucas-r...4599905602.html
Ponadto tak jak NoPE, uważam, ze u Ciebie powinna reagować pętla indukcyjna przy stacyjce, ale może być po prostu uszkodzona, albo ktoś przełożył zestaw startowy sprzed 98. Możesz otworzyć pilota i sprawdzić co jest napisane na płytce?