Zobacz temat - [Rover 416] Alarm wariuje. !
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Rover 416] Alarm wariuje. !

edek21 - Czw Kwi 04, 2013 21:20
Temat postu: [Rover 416] Alarm wariuje. !
Witam. szukałem na forum ale to co u mnie jest z alarmem nic pasowało.

Mój pilot raz reaguje raz nie pewnego dnia wróciłem z pracy i zamknąłem auto pilotem zamknął się mrugną (3 kronie migaczami).
Po 2 dniach próbuje go otworzyć i nic zero reakcji to otworzyłem ręcznie i się otworzył potem nie chciał się zamknąć , świrował nawet przy zamykaniu kluczem raz się uzbrajał raz nie.
Pomyślałem ze pilot trzeba ze synchronizować z autem zrobiłem jak w instrukcji. (zamknąłem kluczykiem 4x kliknąłem otwarcie i się otworzył) i przez dzień chodził. Następnego dnia podchodzę otworzył się pojechałem wróciłem i nie chciał się zamknąć , wiedz zamknąłem kluczem ale się nie uzbroił, jak go otworzyłem kluczem to WYŁ. kręciłem kluczykiem i zaskoczył i potem pilot go otwiera , ale nie chce go zamknąć ( świruje po prostu) proszę o jakąś poradę.

Adrian - Czw Kwi 04, 2013 21:30

Dużo wilgoci teraz, więc może woda się gdzieś dostaje i stąd te wariacje. Posprawdzaj wszystkie krańcówki (drzwi, maska, bagażnik), kup nową baterię i ją wymień (będziesz musiał zsynchronizować pilota). Synchronizację robi się na otwartym samochodzie, wciskając minimum czterokrotnie przycisk zamykania ;) Problemów z odpalaniem nie masz? Immo zachowuje się normalnie?
edek21 - Czw Kwi 04, 2013 21:43

Baterie wymieniłem. :) Nie nie mam problemu z odpalaniem samochodu pali normalnie , immo tez zachowuje sie normalnie.
sTERYD - Czw Kwi 04, 2013 21:47

na 99% któraś krańcówka, stąd problemy z uzbrajaniem alarmu. działanie pilota też moze mieć z tym związek, albo też przy okazji możesz mieć słabą masę.
Adrian - Czw Kwi 04, 2013 21:48

No to czuję, że to coś z instalacją centralnego zamka. Pewnie wilgoć gdzieś się dostaje. Na początek rozbierz boczek drzwi kierowcy i zobacz jak tam się sprawy mają.
edek21 - Czw Kwi 04, 2013 21:52

Boczek miałem od strony kierowcy rozebrany przed wczoraj i nie przykuło mi nic mojej uwagi , chyba ze to naprawdę wilgoć , bo nie mam FOLI z boku drzwi .
Adrian - Czw Kwi 04, 2013 21:55

W górnej części drzwi, w okolicach lusterka jest sterownik (srebrne pudełko). Jego dobrze obejrzyj.
edek21 - Czw Kwi 04, 2013 22:00

Tego nie sprawdzałem (ale widziałem), jutro sobie to obejrzę i napiszę czy coś z tym jest . :)
sTERYD - Czw Kwi 04, 2013 23:28

ten sterownik jest od elektrycznych szyb. Sterownik alarmu jest za radiem.
Adrian - Pią Kwi 05, 2013 06:43

Racja! Nie wiem co mi się ubzdurało. Sorki za zamieszanie. :oops: W okolice sterownika alarmu woda raczej nie powinna się dostawać. Ale i tak zajmij się drzwiami kierowcy w pierwszej kolejności. Posprawdzaj przewody i dużą kostkę (przejście przewodów drzwi - reszta nadwozia).
bizon - Pią Kwi 05, 2013 08:37

mi jak alarm wariowal to wilgoc dostala sie do skrzynki bezpiecznikow pod kierownica.
edek21 - Sob Kwi 06, 2013 16:51

Sprawdziłem dzisiaj bok drzwi kierowcy i nie widzę żeby było tam coś nie tak sprawdziłem kostki. jeszcze wczoraj mogłem go zamknąć przez klucz a otworzyć na pilocie ale zamknąć na pilocie już nie gdy naciskałem przycisk zamykania to ,A dzisiaj nawet nie chce się uzbroić kluczem , i tak za 3-4 razem zamykania i otwierania kluczem w końcu się uzbroi... :|
sTERYD - Sob Kwi 06, 2013 22:36

sprawdź te krancówki. Jak się ma alarm uzbroić jak myśli, ze drzwi są otwarte? ;)
bizon - Pon Kwi 08, 2013 08:44

sTERYD napisał/a:
Jak się ma alarm uzbroić jak myśli, ze drzwi są otwarte? ;)

ale na otwartych drzwiach (lub uszkodzonej krancowce) centralny dziala, tylko jak otwarte drzwi kierowcy to zamyka i odbija od razu. a u kolegi zero reakcji

staffer - Pon Kwi 08, 2013 13:00

A ja dorzuciłbym sprawdzenie pilota - w moim przypadku bateria była słaba, ale po rozmontowaniu okazało się, że ten "koszyczek" trzymający baterię się poluzował (1 styk się wylutował) i nie było docisku, stąd nie zawsze pilot łapał..
truten23 - Czw Kwi 11, 2013 10:16

Kolego, rozbierz krańcówki dla pewności (będziesz miał co czyścić) ;)
Otwórz też pilota i jeśli lutownica nie jest Ci obca, to posprawdzaj elektronikę na obecność zimnych lutów. Przy odrobinie wprawy można też otworzyć styczniki (tam też będzie co czyścić).
Proponuję zrobić taką próbę. Jak zamkniesz autko pilotem, to podejdź do drzwi pasażera, wsadź kluczyk i otwórz, później zamknij i tak się pobaw. Jeśli auto będzie reagować poprawnie, tzn. mają się otworzyć tylko drzwi pasażera i zdezaktywować alarm (mrugnie kierunkami). Jeśli będzie ładnie to działać, to znaczy że może szwankować wiązka drzwi kierowcy... :hm:

bizon - Czw Kwi 11, 2013 11:10

truten23 napisał/a:
Kolego, rozbierz krańcówki dla pewności (będziesz miał co czyścić) ;)
Na probe to krancowki latwiej wypiac i zaizolowac konektory. ale jestem pewien ze brak jakiejkolwiek reakcji nie jest wynikiem brudnych krancowek. Krancowki sprawne sa potrzebne do aktywacji alarmu (3krotne mrugniecie) ale nie do zamykania centralnego
szoso - Czw Kwi 11, 2013 11:58

Cytat:
Krancowki sprawne sa potrzebne do aktywacji alarmu (3krotne mrugniecie) ale nie do zamykania centralnego

to czemu nie można zamknąć auto z pilota z np otwartymi jednymi drzwiami, rygle się chowają i wyskakują z powrotem :hm:

bizon - Czw Kwi 11, 2013 12:25

szoso napisał/a:
to czemu nie można zamknąć auto z pilota z np otwartymi jednymi drzwiami, rygle się chowają i wyskakują z powrotem

bo centralka widzi takze ruch w zamku. na uszkodzonych krancowkach centralny zamyka ale nie zalacza alarmu. a uszkodzona krancowka a otwarte drzwi to dwie rozne sprawy. ponadto podane przez Ciebie odbijanie rygli u mnie dziala tylko na drzwiach kierowcy.
apropo tego wykrywania ruchu w zamku taki przyklad: krancowki odlaczone, komputer mysli ze drzwi sa pozamykane. zalaczam alarm z otwartymi drzwiami pasazera. alarm sie zalacza, ladnie miga 3 razy. w momencie zamkniecia drzwi alarm sie zalacza. czujnik ruchu odlaczony.

truten23 - Czw Kwi 11, 2013 23:16

szoso napisał/a:
to czemu nie można zamknąć auto z pilota z np otwartymi jednymi drzwiami, rygle się chowają i wyskakują z powrotem

Szoso, Bo taka jest konstrukcja zamków drzwi przednich.
Spróbuj tak, otwórz drzwi, weź srubokręt, albo nawet kluczyk i przesuń nim w ryglu (tym co trzyma ten pręt na słupku "b")
Kiedy rygiel zaskoczy na 2 pozycję, wtedy centralny zamek poprawnie zadziała :P

Natomiast, w tylnych drzwiach można wcisnąć bolce na otwartych drzwiach.

[ Dodano: Czw Kwi 11, 2013 23:16 ]
bizon napisał/a:
apropo tego wykrywania ruchu w zamku taki przyklad: krancowki odlaczone, komputer mysli ze drzwi sa pozamykane. zalaczam alarm z otwartymi drzwiami pasazera. alarm sie zalacza, ladnie miga 3 razy. w momencie zamkniecia drzwi alarm sie zalacza. czujnik ruchu odlaczony.

Bo w tym przypadku nie ma krańcówek, które powiedziałyby kompowi że otworzyłeś drzwi.
Ale nadal działają czujniki krańcowe w zamku pasażera, które mówią kompowi że kręcisz kluczykiem. :wink:

bizon - Pią Kwi 12, 2013 08:32

truten23 napisał/a:
Ale nadal działają czujniki krańcowe w zamku pasażera, które mówią kompowi że kręcisz kluczykiem. :wink:

W drzwiach pasazera nie mam zamka i taka sytuacja ma miejsce rowniez z tylnymi drzwiami.
chodzi mi o to ze nie tylko krancowka daje sygnal o otwarciu drzwi. nie mam w tej chwili zadnych krancowek a jakos alarm zalacza sie na kazdy ruch drzwi.

i wracajac do poczatkowego pytania mozna wyciagnac krancowke na przewodzie i dac ja luzem do srodka (niby ze drzwi otwarte) zamknac drzwi i wtedy pilotem centralny zadziala

truten23 - Pią Kwi 12, 2013 08:34

Nie masz wkładki w drzwiach pasażera?
Adrian - Pią Kwi 12, 2013 08:45

Nie we wszystkich R400 one były. Te starsze je mają, w nowszych już ich brakuję.
truten23 - Pią Kwi 12, 2013 08:55

Dobrze wiedzieć ;)
bizon napisał/a:
nie mam w tej chwili zadnych krancowek a jakos alarm zalacza sie na kazdy ruch drzwi.

W niektórych sprzętach jest czujnik otwarcia tej zapadki zamka. Otwórz drzwi, zamknij śrubokrętem zapadkę zamka na 2 pozycję i uzbrój alarm. Później otwórz drzwi (otwórz zamek) :razz:

bizon - Pią Kwi 12, 2013 08:59

truten23 napisał/a:
W niektórych sprzętach jest czujnik otwarcia tej zapadki zamka

Ale ja o tym wiem, tylko nie wiedzialem jak to nazwac. napisalem to jakos zaraz na poczatku jak ktos (chyba szoso) zasugerowal ze krancowki odpowiadaja za zalaczanie centralnego i ewentualne odbijanie w drzwiach kierowcy

truten23 - Pią Kwi 12, 2013 09:05

Widzisz, zamek w drzwiach kierowcy odbija kiedy drzwi są otwarte, bo to wynika z konstrukcji zamka. Kiedy masz otwarty zamek, ten cycek nie wejdzie do końca i nie uruchomi czujnika położenia rygla. Komp nie dostaje sygnału dolnego położenia i cofa te cycki.
bizon - Pią Kwi 12, 2013 09:13

truten23, dlaczego my prowadzimy dyskusje jesli oboje potwierdzamy to samo :D
truten23 - Pią Kwi 12, 2013 09:19

Są 2 odpowiedzi:
1 albo osiągnęliśmy konsensus
2 albo nabijamy posty
:mrgreen:

bizon - Pią Kwi 12, 2013 09:31

a jeszcze ciekawostka, ze o ile centralny patrzy tylko na te zapadki, to uzbrajanie alarmu tylko na krancowki. i tak mozna z otwartymi drzwiami i wcisnieta paluchem krancowka uzbroic alarm. tez dziwne, bo skoro alarm zalacza sie rowniez na ruch zapadki, to i powienien patrzyc przy zalaczaniu czy aby na pewno drzwi zamkniete
truten23 - Pią Kwi 12, 2013 09:42

To w ogóle jest zagadnienie w sam raz na obgadanie przy zgrzewce browara :P
bizon - Pią Kwi 12, 2013 10:50

tym bardziej ze co samochod to inne zwyczaje. u mnie np tez nie mozna wcisnac rygla w tylnych drzwiach o czym wspomniales wczesniej.

nasze tezy tutaj chyba autorowi watku niewiele pomogly ale moze ktos kiedys z nich skorzysta przy cudowaniu z alarmem

truten23 - Pią Kwi 12, 2013 10:53

We wszystkich autach z jakimi miałem doczynienia dla przykładu dało się z tyłu wcisnąć (lub przekręcić, w mazdzie xedos 6 się przekręca ;) ) rygle na otwartych drzwiach...