Zobacz temat - [rover 200 1,4i ] czujnik teperatury
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [rover 200 1,4i ] czujnik teperatury

hertz25 - Czw Maj 23, 2013 15:03
Temat postu: [rover 200 1,4i ] czujnik teperatury
siema! :wink: pomozcie jak bede zmienial czujnik na co trzeba zwrocic uwage zeby niezepsuc ,kupilem podkladki aluminiowe i miedziane ktore lepiej zastosowac mam i gumowa uszczelke ale chyba tu nie jest potrzeba?
robsson78 - Czw Maj 23, 2013 17:33

Ja widzę to tak.

1- Demontuję filtr powietrza wraz z obudową aby mieć więcej miejsca i podejście z kluczem do wykręcenia czujnika.
2- Wyjmuję spinkę i odłączam wtyczkę od czujnika.
3- Wykręcam czujnik wraz z uszczelką. (uwaga na płyn chłodniczy)
4- Wkręcam szybko nowy czujnik z uszczelką. (dokręcam z wyczuciem)
5- Wycieram ślady po płynie i sprawdzam czy nie leci z czujnika.
6- Wpinam wtyczkę i zakładam spinkę.
7- Montuję obudowę i filtr powietrza.
8- Uzupełniam poziom płynu w zbiorniczku.
9- Uruchamiam silnik, nagrzewam trochę i sprawdzam czy nie ma wycieku przy wzroście ciśnienia w ukłedzie chłodzenia.

Prawda jakie to banalnie proste :wink: ale z doświadczenia wiem że nawet najprostsze czynności mogą przysporzyć nieoczekiwanych problemów więc daj znać jak poszło.
Zrobiłeś już tyle przy aucie że dasz sobie radę.
Uszczelka miedziana lub aluminiowa, nie ma raczej znaczenia ale ja bym dał miedzianą bo nie wiem z czego wykonany jest czujnik. Jeśli jest miedziany to połączenie go z aluminium to nie najlepszy pomysł.

hertz25 - Czw Maj 23, 2013 17:40

o taka wlasnie odpowiedz mi chodzilo :mrgreen: dzis wymienie to napisze jak mi poszlo :wink:
brkzzz - Czw Maj 23, 2013 21:52

10- Odpowietrzam dla świętego spokoju :-)
hertz25 - Czw Maj 23, 2013 22:04

no i juz po zabiegu :mrgreen: prawie plynu nawet nieucieklo
leszczu - Czw Maj 23, 2013 22:09

brkzzz napisał/a:
10- Odpowietrzam dla świętego spokoju

Przy wymianie tego czujnika, tyle co płynu ucieknie nie trzeba odpowietrzać.

hertz25 - Czw Maj 23, 2013 22:22

a mam jeszcze problem z rozruchem i niezawsze sie to dzieje ,chodzi o to ze jest nierowna praca silnika ale po paru sekundach przechodzi i dziala juz ok wymienilem kopulke palec roz , kabli nieruszlem bo dobre swiece wymieniane chyba na poczatku roku jeszcze co cewki niewymienialem bo sam juz niewiem myslalem ze moze plyn sie przedostaje przez kolektor ssacy i moze dlatego? bo tez mi znika ale doslownie niewiele wyciekow zewnetrznych brak sprawdzam doslownie prawie codziennie ,swiece wykrecalem sprawdzalem czy w srodku sucho i jest ok chociaz niewiem czy to dobra metoda :razz:
robsson78 - Pią Maj 24, 2013 17:22

hertz25 Mam identyczny problem i szukam przyczyny więc jest nas już dwóch i dwa razy większa szansa na powodzenie.
Przeciek płynu przez uszczelkę do kolektora ssącego możesz sobie darować w 8V nie ma takiej możliwości.

hertz25 - Pią Maj 24, 2013 18:06

leszczu podpowiedzial ze moze pompa wody musze oblukac :P ,a dlaczego nie ma szans przedostania sie plynu przez uszczelke kolektora ssacego tak pytam jest inaczej jak w 16v?
leszczu - Pią Maj 24, 2013 19:30

hertz25 napisał/a:
a dlaczego nie ma szans przedostania sie plynu przez uszczelke kolektora ssacego tak pytam jest inaczej jak w 16v?

Bo w 8V jest metalowy kolektor i ma papierowa uszczelkę. :wink:

hertz25 - Pią Maj 24, 2013 19:58

robsson78 napisał/a:
Mam identyczny problem i szukam przyczyny
a co ile u Ciebie to wystepuje
robsson78 - Pią Maj 24, 2013 20:28

hertz25 napisał/a:
a co ile u Ciebie to wystepuje

Tylko kiedy odpalam po dłuższym postoju, ostygnięciu.
Nie zawsze jednak to występuje. Czasem dwa dni pod rząd jest dobrze, czasem ta zła praca silnika występuje tylko przez dwie, trzy sekundy a czasem około 15 sekund trzeba czekać.
TU jest filmik z problemem. Porównaj ze swoim. Nagrywam stojąc przy ścianie z otwartymi drzwiami żeby lepiej było słychać.

hertz25 - Sob Maj 25, 2013 10:15

u mnie poki co odpala dobrze po wymianie cz.temperatury a mogla byc przyczyna tego wlasnie czujnika ? ale musze potestowac bo narazie jest dobrze a moze byc zaraz zle :razz:
leszczu - Nie Maj 26, 2013 09:39

hertz25 napisał/a:
a mogla byc przyczyna tego wlasnie czujnika ?

Może tak, może nie. Obserwuj. :wink:

hertz25 - Nie Cze 16, 2013 22:13

jednak nadal wystepuja objawy przy rozruchu ale to nie zawsze czasami jest ok a czasami tak chodzi ze szok jak dodam gazu to jakby szybciej silnik wracal do normalnej pracy równej i jest ok ,wymienione sa kable -kopulka palec roz,czuj temp i sam nie wiem może czujnik polozenia walu szwankuje? dodam ze ubywa mi plynu po malu z zewnątrz ani sladu plam plyn czysty olej tez,autko zbiera się dobrze
robsson78 - Nie Cze 16, 2013 23:33

Borykam się z tym samym problemem, płynu też mi ubywa troszkę a wycieków nie widać. Jaki to może mieć związek z naszym problemem ?
Zauważyłem dodatkowo że podczas rozruchu często słychać pisk paska nawet w suche dni. Może pasek się ślizga przez chwilę i stąd te problemy bo napięcie spada.

ADI-mistrzu - Pon Cze 17, 2013 07:33

Ślizgający pasek może powodować falowania itp silnika z powodu różnego obciążenia silnika.
Albo napiąć mocniej albo wymienić pasek.

robsson78 - Pon Cze 17, 2013 09:38

hertz25 napisał/a:
jak dodam gazu to jakby szybciej silnik wracal do normalnej pracy równej i jest ok

Na luźny pasek na pewno to pomaga. Może to jakiś trop.

hertz25 - Pon Cze 17, 2013 14:43

cy ten czujnik podejdzie :?: http://allegro.pl/rover-2...3325816230.html
leszczu - Pon Cze 17, 2013 14:56

Tak.
hertz25 - Pon Cze 17, 2013 15:31

pare minut roboty i wyjolem czujnik polozenia walu wyczyscilem ta koncoweczke bo zasyfiona i zamontowałem -niech ktoś wytłumaczy jak to działa czy ta koncowka jest na stale czy się chowa? :razz: