Zobacz temat - [R75] Brak mocy poniżej 2200obr
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Brak mocy poniżej 2200obr

0L0 - Pon Lip 08, 2013 18:50
Temat postu: [R75] Brak mocy poniżej 2200obr
Od pewnego czasu usilnie próbuję pozbyć się muła spod maski.
Wymienione do tej pory:
- przepływomierz Bosch (nowy)
- filtr powietrza K&N

Auto po wymianie tych podzespołów jak się zbierało tak się dalej zbiera, czyli do ok. 2200obr/min muł, a dalej rakieta do mniej więcej 4000obr... dalej już z małym oporem.

W dolocie jest minimalna ilość oleju.

EGR odpięty od dawna.

MaReK - Pon Lip 08, 2013 19:58

Robiłeś jakąś (jakąkolwiek) diagnostykę tego silnika?
T4/Inpa ? Może byłoby jakieś wskazanie rejonu "usterki".

Co z uszczelnieniem kolanka od intercoolera?
Masz jakąś modyfikację map komputera sterującego (ECU)?

Próbowałeś jechać z odpiętym przepływomierzem?
Kiedy to zauważyłeś? Z dnia na dzień? Były wcześniej jakieś objawy?

szpynior - Pon Lip 08, 2013 21:30

MaReK napisał/a:
Robiłeś jakąś (jakąkolwiek) diagnostykę tego silnika?
T4/Inpa ? Może byłoby jakieś wskazanie rejonu "usterki".

Co z uszczelnieniem kolanka od intercoolera?
Masz jakąś modyfikację map komputera sterującego (ECU)?

Próbowałeś jechać z odpiętym przepływomierzem?
Kiedy to zauważyłeś? Z dnia na dzień? Były wcześniej jakieś objawy?


Przerabiałem filtr K%N i powiem że jest to ostatnia rzecz jaką powinieneś mieć zamontowaną. Jest to filtr rodzaju mokrego który trzeba oliwić. Mokry filtr dobija naszą przepływkę i nie zdziwię się jak ją już uwaliłeś.

Robiłem łącznie 7 pomiarów na hamownii z filrem K%N i filtronem i za każdym razem spadek 2-3 KM i kilka Nm. Próby również dokonane po lekkiej modyfikacji dolotu .

Dodatkowo tak jak pisał MaReK do sprawdzenia dolot i w szczególności kolanko IC gdyż lubi ono wyskakiwać .

Moja rada - na początek odepnij przepływkę i załóż inny filtr

seyfer - Pon Lip 08, 2013 21:59

Może egr'a zaślep
0L0 - Wto Lip 09, 2013 07:40

Auto nigdy nie było na żadnej diagnostyce. Nie było nic grzebane w ECU.
Obroty, przy których się zbiera stopniowo wzrastały przez te 4 lata jak nim jeżdżę.

Jak ostatnio naprawiałem wentylator chłodnicy to oglądałem IC i jest sucho (gdyby była nieszczelność to by wywalało olej). Kolanko siedzi sztywno.

Po odpięciu przepływki obroty wzrastają mniej więcej równo bez wyraźnego kopa przy ~2200.

sew87 - Wto Lip 09, 2013 10:27

tez tak mam w swoim cdt ,brak mocy z dolu ,i stalo sie to nagle , przeplywka wymieniona , egr zaslepiony. i nie wiem czemu
21matys - Wto Lip 09, 2013 11:03

mi mulił na dole więc postanowiłem wywalić katalizatro i wstawić strumienice koszt około 60zł z przesyłką plus robocizna. spalanie w dół a praca silnia znacznie sie poprawiła.... zbiera sie teraz juz od 1600-1700obr. oczywiście egr zaslepiony.

[ Dodano: Wto Lip 09, 2013 12:03 ]
katalizator sprzedłem za 260 zł wiec jeszcze mi zostało na lepsze :)

sew87 - Wto Lip 09, 2013 11:24

tez to rozwazam wyciecie katalizatora,i jest cos glosniej ze strumienica?
MaReK - Wto Lip 09, 2013 13:17

Jesli filtry wymienione, dolot szczelny, przeplywka sprawna i wtryski tez, to szedlbym tropem droznosci ukladu wydechowego. Lacznik elastyczny, katalizator/tlumik koncowy. Pokusilbym sie o jakas diagnostyke zeby miec 100% pewnosci. Ma'sz zaslepiony ten EGR czy tylko odpiety?
szpynior - Wto Lip 09, 2013 14:23

21matys napisał/a:
mi mulił na dole więc postanowiłem wywalić katalizatro i wstawić strumienice koszt około 60zł z przesyłką plus robocizna. spalanie w dół a praca silnia znacznie sie poprawiła.... zbiera sie teraz juz od 1600-1700obr. oczywiście egr zaslepiony.

[ Dodano: Wto Lip 09, 2013 12:03 ]
katalizator sprzedłem za 260 zł wiec jeszcze mi zostało na lepsze :)


260 dałeś się w konia zrobić. W skupie kat do 75-ki 600 zł

"Autokat Kontakt <kontakt@autokat-katalizatory.pl>
12 mar

do mnie
600zl. pojedyncze sztuki skupujemy w Warszawie lub wysylkowo"

MatiNitro - Wto Lip 09, 2013 16:00

To R75 ma tylko jedną sondę lambdę? Wyciąć kata, wspawać strumienicę i można jeździć?
szpynior - Wto Lip 09, 2013 16:08

MatiNitro, w dieslu wycinasz kata i śmiało wstawiasz strumiennice. Tylko uprzedzam iż auto robi się głośniejsze i zaczyna się słyszeć świst turbiny, gdyż jest wolny przelot. Zabieg w moim przypadku oprócz pogorszenia komfortu nie dał żadnych efektów, no chyba że jedynie 600 zł za niego .

Jedyna sensowna modyfikacja w naszych R to nowe mapy i w moim przypadku turbo do 1,35 bara. Można jeszcze powiększyć dolot, nic więcej . Na upartego można jeszcze podłączyć Synergy 2 ale to już inna para kaloszy .

MatiNitro - Wto Lip 09, 2013 16:12

No a można jakoś sprawdzić tego kata przed wycięciem?
0L0 - Wto Lip 09, 2013 18:00

Cytat:
Ma'sz zaslepiony ten EGR czy tylko odpiety?

Tylko odpięty.

Czy filtr paliwa ma tu coś do rzeczy? bo aktualny nie wymieniany prawie 2 lata.

MaReK - Wto Lip 09, 2013 19:31

Cytat:
Tylko odpięty.

A co ma powodować odpięcie EGR'a? W jakiej pozycji jest teraz ustawiony zawór?
Ja bym go zaślepił z jednej strony blaszką, a wężyk dał śrubkę lub kupił gotowiec na ebay.

Wydaję mi się (ale mogę się mylić), że jego zaślepienie powinno spowodować mniejsze zadymienie oraz lepszy ciąg "z dołu".

Co do filtra paliwa... jak uważasz, ja zmieniam zawsze filtry kompletami i robię to raz na rok.
Przed modyfikacjami map w swoim ECU, kiedy komputer złapał błąd EGRu auto jechało jak taczka. Sesja na T4 i wykasowanie błędów (wtedy nie miałem INPA) ożywiło auto. Teraz po mapach błąd łapię czasami, ale nie czuję żadnej różnicy w mocy.

Co do wycięcia KAT'a i wstawienia puchy, mam podobne odczucia jak szpynior. Mocy mi nie przybyło, ale też i głośniej specjalnie nie jest ;) Świstu turbiny nie słyszę, a mam mapki mocniejsze i jeszcze podkręcona jest nieznacznie ;) Po szaleństwach na Zlocie i jeździe po Polsce dużymi prędkościami, zauważyłem, że turbo natomiast się spociło ;)

szpynior - Wto Lip 09, 2013 20:05

MaReK, robiac mały offtop? hamowałeś na zlocie ? Ile wypluł ?
MaReK - Wto Lip 09, 2013 20:22

157 Km i 367nm
0L0 - Sro Lip 10, 2013 05:03

Cytat:
A co ma powodować odpięcie EGR'a? W jakiej pozycji jest teraz ustawiony zawór?

Zawór domyślnie jest domknięty.
Wężyk zaślepiony.

Po ok. 2 latach od wyłączenia EGRa i wypucowania na błysk w środku jest czysto (poza olejem).

Auto praktycznie w ogóle nie kopci.

dawidd - Sro Lip 10, 2013 05:54

MaReK napisał/a:
157 Km i 367nm
to az tyle można wyciągnąć z diesla? Masz tylko mapy zmienione czy jakaś głębsza ingerencja mechaniczna tez byla?
kranik01 - Sro Lip 10, 2013 07:32

Panowie a jak ma się sprawa z wywaleniem katalizatora i wstawieniem strumienicy w benzyniaku V6? Przepraszam za off top :)
Spider1801 - Sro Lip 10, 2013 14:47

Może ja opisze swój przypadek może ktoś spotkał się z tym. Auto straciło moc po regeneracji turbiny . Turbina leciała wiec postanowiłem ją zregenerować. Przed regeneracją auto zawirusowane na 140 KM wszystko było dobrze . Po montażu turbiny brak mocy zachowuje się jak 116 KM. Wymieniłem turbinę, zawór CR, regulator na pompie, przepływomierz, sprawdzone wtryskiwacze, wymienione filtry odmy również, egr czyszczony , odłączony, ciśnienie doładowania 1,25 .
szpynior - Sro Lip 10, 2013 21:05

Spider1801, jak jesteś z lisewa koło Grudziądza to zgadamy się i podłączę Cię pod kompa - zobaczymy co pokaże.
Spider1801 - Sro Lip 10, 2013 21:34

szpynior, Dokładnie z tego lisewa. Na kiedy kolego by Ci pasowało?
MaReK - Sro Lip 10, 2013 21:49

Spider1801 napisał/a:
Przed regeneracją auto zawirusowane na 140 KM wszystko było dobrze

A kto to wirusował i czym :D ?
Może jest przedobrzone, jak u mnie. U mnie turbo podkręcone też mechanicznie i po mapach zaczęło się pocić. Musiałem trochę zejść z wartościami w dół i zmienić zakres pracy. To owocuje oczywiście wyraźnym spadkiem mocy, ale może zachowam część :)

Spider1801 napisał/a:
Po montażu turbiny brak mocy zachowuje się jak 116 KM. Wymieniłem turbinę, zawór CR, regulator na pompie, przepływomierz, sprawdzone wtryskiwacze, wymienione filtry odmy również, egr czyszczony , odłączony, ciśnienie doładowania 1,25 .

Może źle zregenerowana ;) A może sprawdź wydech jeszcze i zobacz czy jest drożny. Generalnie u mnie temp. spalin była taka, że upalił się łącznik w środku :) No ale moje problemy są wliczone w eksperymenty z mapami. Jak już mi się uda osiągnąć efekt zadowalający, wtedy będzie się można chwalić ;)

szpynior napisał/a:
Spider1801, jak jesteś z lisewa koło Grudziądza to zgadamy się i podłączę Cię pod kompa - zobaczymy co pokaże.

Mapę z wirusem ciągnij ;) Zobaczymy co wypluje względem naszych :)

0L0 - Nie Lip 28, 2013 18:52

Czy możliwe jest to, żeby fabrycznie nowa przepływka była walnięta? Dzisiaj na spocie odpiąłem kabelek i auto zrywa się jak szalone.
szpynior - Nie Lip 28, 2013 20:49

0L0, jak każda inna część . Podłączana pod kompa ? Jakie podaje wartości ?
dawidd - Pon Lip 29, 2013 06:56

A jakie powinna mieć nowa sprawna przeplywka ? 600 czy więcej?
szpynior - Pon Lip 29, 2013 09:37

dawidd, inpa pokazuje 600 na postoju, przy jeździe ponad 1k
MaReK - Pon Lip 29, 2013 09:51

Ale trzeba najpierw dać gazu w palnik i przytrzymać, sprawdzić jaką wartość górną wskazuje, a następnie puścić i poczekać na wartość podczas wolnych obrotów. Wartości pokrywają się ze wskazaniami T4 jednak INPA zadeklarowane prawidłowe wartości ma nieco inne.
sqiddy25 - Nie Sie 04, 2013 17:05

Witam! ja rowniez mam problem tego muła z tego co widze to moze byc kilka przyczyn...
a czy nie bylo by najlepszym wyjsciem podpiac pod komputer i sprawdzic o co chodzi? czy komputer nie dokonca wskarze problem? :neutral:

MaReK - Nie Sie 04, 2013 21:30

sqiddy25 napisał/a:
a czy nie bylo by najlepszym wyjsciem podpiac pod komputer i sprawdzic o co chodzi? czy komputer nie dokonca wskarze problem? :neutral:

To najlepszy pomysł ;) Podjeżdżasz i wiesz wszystko o błędach sterownika silnika. A jak to jest T4 to już w ogóle bajka. Potem eliminujesz problemy elektroniczne i robisz wymianę filtrów, oringów - wsiadasz i latasz jak zły. A jak to mało - to robisz wgrywasz wirusa... i możesz cieszyć się jeszcze żwawszą maszyną ;)

sqiddy25 - Pon Sie 05, 2013 11:14

ok dzieki odstawilem dzis auto do mechanika i za jakies dwa dni bede wszystko wiedzial mam nadzieje ze wszystklo zostanie usuniete.

Wirus tzn czipowanie? jakie sa koszty takiej przyjemnosci?

MaReK - Pon Sie 05, 2013 11:17

sqiddy25 napisał/a:
Wirus tzn czipowanie? jakie sa koszty takiej przyjemnosci?

Nie wiem, od 350 do 1200 zł :) Zależy gdzie zrobisz.
Zanim się jednak zdecydujesz najpierw zrób gruntowne badanie auta z wymianą najbardziej pilnych materiałów eksploatacyjnych.

Pozdrawiam,

sqiddy25 - Pią Sie 09, 2013 15:08

spoko jeszcze chcial bym wiedziec gdzie w mojej okolicy moge to zrobic ;] jestem z Olkusza
0L0 - Sob Sie 31, 2013 09:58

Sprawdziłem obydwa przepływomierze w kieleckiej firmie Bear. Nowy jest w pełni sprawny, stary daje minimalnie zaniżone wartości (z wywierconą dziurką z tyłu).

Padła propozycja, że to może być coś z mechaniką sterowania turbiny. :roll:

sqiddy25 - Sob Sie 31, 2013 10:17

ja odpiolem przeplywke i auto jedzie normalnie, tylko nie wiem czy to jego maksymalne osiagi moze ktos powiedziec czy zaslepienie EGR-a tez zwiekszylo by jeszcze moc roverka?
MaReK - Sob Sie 31, 2013 10:44

0L0 napisał/a:
Padła propozycja, że to może być coś z mechaniką sterowania turbiny. :roll:

A tę diagnostykę komp. zrobiłeś w końcu? Jakieś błędy?
Mechaniczne sprawy ogarnięte? Węże, oringi itp. itd. ?

Może warto podmienić ECU i sprawdzić na drugim (trzeba tylko zrobić synchronizację IMMO).

Masz katalizator jeszcze? Czy już się go pozbyłeś?

Pozdrawiam,

0L0 - Sob Sie 31, 2013 11:19

Co do diagnostyki to sprawdziłem tylko tym co mam, czyli Scan Master ELM. Z błędów pokazywał tylko zerowy sygnał przepływomierza (po jego odpięciu). Postaram się umówić na podłączenie pod inpę gdzieś w Kielcach.

Węże przy IC i w górę oglądałem przy okazji zabaw z silnikiem wentylatora i nie znalazłem żadnych niepokojących objawów (poza wspomnianym wcześniej olejem wewnątrz).

Katalizator siedzi na miejscu.

MaReK - Sob Sie 31, 2013 18:04

0L0 napisał/a:
Postaram się umówić na podłączenie pod inpę gdzieś w Kielcach.

Masz dobrą drogę do Wawy jakby co - a tutaj T4 i wszelaką pomoc na miejscu łącznie z podmianą komponentów i weryfikacją ich pracy - także turbiny ;)

Cytat:
Katalizator siedzi na miejscu.

Może jego czas nadszedł już...

0L0 - Nie Wrz 01, 2013 10:16

W sumie... mam sporo zaległego urlopu, więc może się niebawem przejadę do Stolicy na małe czary-mary.