|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] PILNE! Benzyna, kręci ale nie odpala
Legwan1989 - Sob Sie 17, 2013 10:54 Temat postu: [R75] PILNE! Benzyna, kręci ale nie odpala Potrzebuje pilnie waszej pomocy. Jestem w okolicach Poznania, 300 km od domu. Zgasiłem auto i nie chce już zapalić. Normalnie kręci ale zero reakcji. Już kiedyś miałem podobne przypadki, tzn nie odpalał za pierwszym strzałem tylko przy drugim, dłuższym kręceniu.
Co może być przyczyną ?
Aragorn - Sob Sie 17, 2013 11:40 Temat postu: Re: [R75] PILNE! Benzyna, kręci ale nie odpala
Legwan1989 napisał/a: | Potrzebuje pilnie waszej pomocy. Jestem w okolicach Poznania, 300 km od domu. Zgasiłem auto i nie chce już zapalić. Normalnie kręci ale zero reakcji. Już kiedyś miałem podobne przypadki, tzn nie odpalał za pierwszym strzałem tylko przy drugim, dłuższym kręceniu.
Co może być przyczyną ? |
...pierwsze ci mi przychodzi do głowy to uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu ...jeżeli odpali jak silnik ostygnie to on jest winny
Vickers - Sob Sie 17, 2013 11:42
Może to być czujnik położenia wałka rozrządu albo wału korbowego. Silnik zimny czy gorący przy odpalaniu?
EDIT:
Ups... Kolega mnie ubiegł...
Legwan1989 - Nie Sie 18, 2013 18:31
W sumie po kilku próbach udało mi się go odpalić, wcześniej otworzyłem maskę, poruszałem kablami, niby nic nie zrobiłem ale zapalił. Przejechałem niecałe 500 metrów zaczął chodzić na 5 cylindrów (znam ten dźwięk bo już kiedyś wymieniałem kable z powodu wypadającego 3ego cylindra) zatrzymałem się , zgasiłem i znowu nie chciał zapalić. Dopiero po kilku próbach reagował.
Na tą chwile właściwie odpala jak mu się podoba, raz od pierwszego strzału a raz kręcę po kilka razy. Póki co zbieram się do domu, więc jakoś go odpalę (mam nadzieję ze się uda) i już będę walczył z tym w domu...
[ Dodano: Nie Sie 18, 2013 19:31 ]
Czy podłączenie po komputer wykazało by to uszkodzenie ?
rafalmis1 - Nie Sie 18, 2013 19:40
Legwan1989 napisał/a: | Czy podłączenie po komputer wykazało by to uszkodzenie ? |
jeżeli to czujnik wała rozrządu to na pewno komp pokarzę
Legwan1989 - Nie Sie 18, 2013 19:47
Nawet jeśli nie jest całkowicie padnięty ?
Np już po powrocie do domu, za każdą próbą palił od pierwszego strzału
dawidd - Nie Sie 18, 2013 20:33
nawet jesli raz nie zadzialal i później 1000 razy zagrał to i tak komp to pokaże - zapisze blad z czasem i innymi danymi
Legwan1989 - Nie Sie 18, 2013 20:38
ok, więc jutro jadę podpiąć go na kompa.
a przy okazji , gdzie najlepiej szukać :
http://forum.roverki.eu/v...p=505228#505228
na allegro ?
rafalmis1 - Nie Sie 18, 2013 23:57
forum nie poleca używek, ani nie poleca zamienników. Najlepiej od Land Rovera ale tani nie jest
Legwan1989 - Pią Sie 23, 2013 17:13
dziś byłem podpiąć auto pod kompa (z czym też nie było łatwo, we dwóch serwisach ich komputer nie połączył się z samochodem).
Gdy już odnalazłem serwis który odczytał błędy to wykazało:
-błąd czujnika położenia wałka rozrządu
-wypadanie zapłonu 4ego cylindra
-sonda lambda- za bogata mieszanka (czy coś takiego)
komputer pokazywał wszystkie błędy ogólnie bez wyszczególnionych dat wystąpienia błędu więc ten z czujnikiem równie dobrze mógł dotyczyć tylko tego momentu co sam odłączyłem czujnik szukając wcześniej przyczyny.
Po wykasowaniu tych błędów i ponownym zapłonie powtórzył się błąd:
-wypadanie zapłonu 4ego cylindra
Już przy samym zapłonie przed drugim odczytem błędów mechanik stwierdził ze odpala na 5 cylindrów, a za chwile pojawił się błąd na kompie.
Co dziwniejsze później silnik pracuje normalnie (tak sadze, bynajmniej nie widać ani nie słychać żadnych nieprawidłowości).
Czy możliwe jest by auto odpalało na 5 a później chodziło na 6 cylindrów ?
I czy czujnik położenia wałka rozrządu można "tylko przeczyścić"? Taką radę co do niego dał mi mechanik i stwierdził ze będzie ok...
dawidd - Pią Sie 23, 2013 20:43
czyszczenie czujnika nic nie da, tylko wymiana
Legwan1989 - Pią Sie 23, 2013 20:51
dawidd napisał/a: | czyszczenie czujnika nic nie da, tylko wymiana |
rozumiem, a co z tym wypadającym cylindrem ?
Możliwe by były problemy tylko przy zapłonie ?
rafalmis1 - Sob Sie 24, 2013 06:19
Legwan1989, nakłada 4, czyli na tylnym rzędzie? Jeżeli tak, to kup od BMW fajki cewek, zmieńi bbędzieszjuz mmiał spokój z wypadaniem zapłonowe. od sondy będzie błąd jak samochód pracuje na mniej niż 6 cylindrach
Legwan1989 - Sob Sie 24, 2013 08:14
rafalmis1 napisał/a: | nakłada 4, czyli na tylnym rzędzie? |
tak, wychodzi na tylny rząd
Mam zamiar robić wszystko za jednym rzutem termostat, świece, więc i cewki dojdą przy okazji zrzuconego kolektora.
rafalmis1 napisał/a: | kup od BMW fajki cewek |
mógłbyś podrzucić jakieś namiary do nich? lub chociaż numery katalogowe
Najbardziej mnie dziwi to że przy jeździe nie czuć żadnej różnicy, tak jakby szedł na 6 cylindrów
rafalmis1 - Sob Sie 24, 2013 09:59
http://allegro.pl/show_item.php?item=3450662833
W tylnym rzędzie są takie fajki, u mnie i u Marka po zzmianie fajek wszystko przeszło. Nawet jak chcesz wymienić cewki to nie możesz zostawić starych fajek. Do wymiany świec z tyłu nie trzeba kolektora ściągać. Jakie cewki kupujesz?
Krzysztof_89 - Sob Sie 24, 2013 10:03
Witam serdecznie. Właśnie chciałem pojechać do miasta, a tu zonk.... auto kręci ale nie odpala... Mój jest MG ZT 190 2.5 v6, silnik zimny - stał całą noc... Wczoraj wszystko śmigało elegancko... Co to może być...???
rafalmis1 - Sob Sie 24, 2013 10:05
U mnie samochód na wolnych obrotach chodził równo, tak się wydawało. Ale szczelal z wydechu. Po wymianie fajek i kabli przestał i na kompie juz nie mam wypadania zapłonu
[ Dodano: Sob Sie 24, 2013 11:05 ]
Krzysztof_89, ile masz paliwa i czy masz gaz??
Krzysztof_89 - Sob Sie 24, 2013 10:27
Paliwa mam lekko poniżej połowy, gazu nie posiadam... Tak nagle mu się coś odwidziało, echhh masakra
rafalmis1 - Sob Sie 24, 2013 13:16
hmm a znalazłeś powód ubytku wody
angelika.p - Sob Sie 24, 2013 13:49
rafalmis1 napisał/a: | hmm a znalazłeś powód ubytku wody |
Jak rozumiem, jak nie ma wody to zakręci ale nie odpali?
rafalmis1 - Sob Sie 24, 2013 13:55
angelika.p napisał/a: | rafalmis1 napisał/a: | hmm a znalazłeś powód ubytku wody |
Jak rozumiem, jak nie ma wody to zakręci ale nie odpali? |
powinien odpalić, ale może to u niego jest powiązane, nie wiem woda na tłoku, jest to w ogóle możliwe??
Krzysztof_89 - Sob Sie 24, 2013 15:12
Spokojnie, wszystko opanowane Woda ucieka przez przegnite rurki u dołu chłodnicy, będą zrobione w tym tygodniu Na rozruch pomogło... parę mocnych uderzeń w obie strony zbiornika paliwa - wniosek jest jeden, pompa się zawiesiła i najprawdopodobniej niebawem będzie do wymiany Póki co odpala znów i śmiga jak trzeba
rafalmis1 - Sob Sie 24, 2013 15:43
Krzysztof_89, czyli dobrze obstawiałem, ale wolałem się upewnić
Legwan1989 - Sob Sie 24, 2013 19:56
rafalmis1 napisał/a: | Jakie cewki kupujesz? |
Nie wiem jakie, nawet jeszcze nie patrzyłem. Jest kilka typów? Lepiej też od razu wymienić komplet z tyłu?
Wymieniając przedni rząd zmieniłem tylko świece i kable.
rafalmis1 napisał/a: | Do wymiany świec z tyłu nie trzeba kolektora ściągać. |
Akurat w tym przypadku zrzucę bo będę przy okazji robił parę innych rzeczy
rafalmis1 - Sob Sie 24, 2013 20:28
to cie pociesze, cewki są drogie . Dlatego najpierw zmień fajki, a jak to nie pomoże, to dopiero cewki
Legwan1989 - Sob Sie 24, 2013 20:40
to będzie taka:
http://allegro.pl/bremi-1...3497357187.html ?
rafalmis1 - Sob Sie 24, 2013 21:03
tak taka i jak widzisz fajki beż musisz kupić
Legwan1989 - Nie Sie 25, 2013 17:11
Wydaje mi się że ta cewka jest identyczna a cena dużo niższa...
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=&c=1565
rafalmis1 - Nie Sie 25, 2013 18:26
Na cewkach jest nabity rok produkcji i widziałemu kkolegizeże kupił w Toma team i były z 2001 r. Ale nowe i na pewno oryginalne
|
|