Zobacz temat - [R75] katalozator i tłumiki
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] katalozator i tłumiki

arktys - Pon Wrz 02, 2013 12:04
Temat postu: [R75] katalozator i tłumiki
mam taki problem z moim autkiem - bardzo duży hałas oraz słaba moc dopiero jak się wciśnie mocno pedał gazu to autko idzie przyzwoicie.
dodatkowo wydaje mi się że auto dość mocno grzeje się od dołu - czuję na nogach ciepło pomimo wyłączonego ogrzewania. podobno może być to problem z katalizatorami a co do hałasu to do wymiany jest ostatni tłumik a dwa środkowe są rozwarstwione. zamawiam tłumik firmy ASMET jest w cenie 200 zł a środkowe mają zostać "owinięte" blachą. nie wiem jak z katalizatorami czy można je usunąć?
auto jeździ na gazie i spala obecnie około 12,5 l /100KM w trybie 80% trasa 20% miasto.
Ponadto w aucie gdy wykonuje się skręt kierownicą to słychać lekki stuk po prawej stronie tuż na samym początku skrętu. podobno może być łożysko?
z góry dzięki za odp.

sknerko - Pon Wrz 02, 2013 12:39

ogrzewanie jest w aucie cały czas tylko klapa powoduje że nie dmucha ciepłym może silniczek jest do bani i ci ciepłym wieje bez przerwy. nie słyszałem żeby kat sie tak nagrzewał żeby przez podłogę grzał. Jak wywalisz katalizatory to stracisz moc w aucie i będzie palił więcej.
Stuk to może być końcówka drążka albo łożysko amortyzatora.

arktys - Pon Wrz 02, 2013 13:27

jak staję i otworzę drzwi od auta to czuję ciepło które wylatuje spod auta...
nie dzieje się tak za każdym razem ?

sknerko - Pon Wrz 02, 2013 13:35

jak działa wentylator z przodu i masz osłonę pod silnikiem to tak jest i to jest prawidłowe
arktys - Pon Wrz 02, 2013 13:43

mam osłonę.
dziwne że silnik potrafi ogrzać się do 90 stopni o 3 minuty... ale to w końcu limuzyna

dzięki za info.

sknerko - Pon Wrz 02, 2013 13:53

To nie silnik tak szybko sie nagrzewa tylko kolektory wydechowe
rafalmis1 - Pon Wrz 02, 2013 13:56

Do 90 stopni to nagrzewas się ciecz chłodząca, cała reszta dłużej potrzebuje aby złapać temperaturę. W benzynie tak ma być. IZOWIT będzie podobno głośny
arktys - Pon Wrz 02, 2013 14:35

generalnie garażuję autko w podziemnym parkingu gdzie średnio jest około 15 stopni ciepła i jak rano wyjeżdżam do pracy to po przejechaniu około 800 metrów autko przełącza się na gaz a po przejechaniu kolejnych kilkuset metrów wskaźnik temperatury silnika pokazuje 90 stopni.

czy coś odnośnie mocy tego silnika i tłumika może być tak że auto jest "przymulone" ? czy to tylko moje odczucie?

ogólnie to czytałem że duzo lepiej zachowuje się silnik 2.5 niż 2.0 ale teraz nic już z tym nie zrobie.
ogólnie auto kupiłem z wymienionym silnikem

[ Dodano: Pon Wrz 02, 2013 15:35 ]
rafalmis1 napisał/a:
Do 90 stopni to nagrzewas się ciecz chłodząca, cała reszta dłużej potrzebuje aby złapać temperaturę. W benzynie tak ma być. IZOWIT będzie podobno głośny



IZOWIT ?

rafalmis1 - Pon Wrz 02, 2013 14:50

Sorki pomyliłem się. Nie wiem wiem jak będziesz się zachowywał Tłumik Asmet. Jeżeli odczuwasz spadek mocy. To do sprawdzenia są silniczki na kolektorze. Podjęcie do jakiegoś mechanika z kompem np. Bosh - a i czy nie ma błędów od Vis-ow jak będą to trzeba zregenerować.
arktys - Pon Wrz 02, 2013 14:52

czy ktoś analizował wymianę silnika z 2.0 na 2.5 ?
auto jest z automatyczną skrzynią biegów.
auto zakupiłem z wymienionym silnikiem (salon auto-komis zakupił auto w Niemczech z uszkodzonym silnikiem i kupili w polsce silnik). Silnik jest świeżo po zakupie więc zastanawiałem się czy nie dało by się dogadać z handlarzem silników aby wymienić na 2.5 ? nie wiem czy sam silnik wystarczyłoby wymienić czy trzeba też skrzynię i być może inne... ?
Ogólnie zastanawiam się nad sensem takiej inwestycji nie wiem jak realnie będzie czuć różnicę w przyspieszeniu.

sknerko - Pon Wrz 02, 2013 14:56

kosmicznej różnicy w mocy nie ma ale 2.5 troche więcej pali i w automacie jest problem z wymiana silnika patrz historie kol. dzieju
rafalmis1 - Pon Wrz 02, 2013 15:33

Z tego co z forum zrozumiałem to problemem było Nie podłączenie 3 sondy. Ponieważ w 99 roku były dwie a chyba po 2000, 3. I dopiero podłączenie tej trzeciej ppozwoliło ustabilizować spalanie.
Z tego co pamiętam to skrzynia została z 2l

arktys - Pon Wrz 02, 2013 15:41

czyli likwidację kolektora i wymianę silnika odpuścić całkowicie ?
rafalmis1 - Pon Wrz 02, 2013 16:03

http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
Zadzwoń zapytaj jak wygląda wymiana silnika. U tego użytkownika w razie potrzeby napraw Vis-y. Ja uważam że warto zmienić silnik na 2.5 tylko jeszcze reduktor i wtryski od gazu będziesz musiał zmienić

[ Dodano: Pon Wrz 02, 2013 17:03 ]
Jaka likwidację kolektora??

arktys - Pon Wrz 02, 2013 16:24

a orientacyjny koszt wymiany silnika z 2.0 na 2.5 (usługa) ?
rafalmis1 - Pon Wrz 02, 2013 16:56

U mnie za wymianę silnika biorą 500 zł
sknerko - Wto Wrz 03, 2013 07:33

rafalmis1 sonda sondą a ze spalaniem walczył jeszcze długo i nie wiem z jakim skutkiem, z tego co pamiętam to sterownik skrzyni nie bardzo chce gadać z silnikiem 2.5 i dlatego spalanie miał kosmiczne, do tego co najmniej trzeba przeprogramować kompa przy pomocy T4 (ew. zamienić na ten od 2.5 plus immo i takie tam jak kompa zmieniasz)

[ Dodano: Wto Wrz 03, 2013 08:24 ]
Mam 2.0 i jeździłem 2.5 i jakoś nie tesknie za tymi 30KM bo mój zbiera sie raptem o niecałą sekundę wolniej do 100km/h bez TC a jak włączyliśmy TC to różnicy prawie nie było.
Oczywiście testował Zukowaty bo ja nie umiem tak rajdować :mrgreen: i to były manualne skrzynie.

[ Dodano: Wto Wrz 03, 2013 08:33 ]
http://forum.roverki.eu/v...p=787256#787256 tu jest o spalaniu po swapie i niby faktycznie sonda pomogła ale wydaje mi się ze on tam wsadził jeszcze kompa i nie wiem co innego oprócz silnika a teraz nie chce mi się szukać.

arktys - Wto Wrz 03, 2013 16:48

dzięki wszystkim za podpowiedzi.
Jednak odpuszczę szukanie wymiany silnika bo to się nie opłaca.
jak już nie będę mógł żyć bez tych dodatkowych "koników" to znaczy że już się starzeje :-))

co do wymiany wydechu zamówiłem polski wydech: AS-MET
http://www.czescibrozek.w...1,Z,-1,-1,60254
w dobrej cenie 200 zł z przesyłką.
w piątek mechanik zamontuje go a środkowe będzie chyba chciał naprawić przez owinięcie innym materiałem tak aby nie buczały,
po tym wszystkim zobaczę jak autko jeździ.
przydało by się wiedzieć kto w okolicy (Kołobrzeg, Koszalin) zna się na tym modelu aby pomógł stwierdzić czy auto jeździ tak jak powinno.
Pozdrawiam

MaReK - Wto Wrz 03, 2013 20:23

Sknerko, kolega Dzieju chyba z problemem już się uporał. Auto jeździ dynamicznie i nie pali już jak smok ;) Skrzynie zrobił na TIP TOP i jeszcze miał działać coś ze sterownikiem.

Problemem spalania u niego był brak posiadania 3 sondy za katalizatorem, którą sobie wkomponował w puchę i na T4 zostało to dopisane i skonfigurowane. Problem u niego pozostał taki, że auto jest "skundlone" ma trochę z MG trochę z ROVERa i pełna diagnostyka i konfiguracja na T4 jest utrudniona ze względu na wymieszane VINy ;)

Niebawem kolega Asterisk27 będzie robił procedurę odwrotną czyli wypisywanie sondy 3 i odpowiednie skonfigurowanie sterownika silnika. Wskazania mogą być trochę inne, bo to jest manual.

Pozdrawiam,

sknerko - Sro Wrz 04, 2013 08:33

MaReK czyli oprócz silnika wkładał jeszcze elektronikę z MG czyli dobrze pamiętałem że było coś jeszcze przekładane.
MaReK - Sro Wrz 04, 2013 15:48

Tak sknerko, dobrze pamiętasz. On przełożył (a właściwie przełożono jemu) komplet. Silnik, elektronika, itp. itd. Potem były jakie perturbacje ale w fazie końcowej elektronika komputera silnika pozostała z MG. Podobnie jak EWS oraz BCU. O ile w każdym innym da się zmienić VIN o tyle w ECU bez wydłubania kości ciężej - ale przy dłuższym męczeniu T4 może i to by się udało. W każdym razie - ja bym proponował jemu przejście z elektroniką na oryginał (Vin/ZCS) następnie pełna konfiguracja na T4 i na koniec zmiana ZCS w ECU silnika na ZT190.

Pozdrawiam,

sknerko - Czw Wrz 05, 2013 08:12

Czyli przekładka silnika w automacie to hop-siup nie jest i jak by nie patrzeć ktoś ogarnięty posiadający T4 musi to zrobić, z naciskiem na ogarnięty.

[ Dodano: Czw Wrz 05, 2013 09:12 ]
I osobiście nie jestem pewien czy warto dłubać dla 30KM jak i tak 2.5 nieco więcej pali a komfort jazdy jest porównywalny (w normalnym użytkowaniu) Sportowa jazda jest oczywiście w 2.5 dużo lepsza jak w 2.0 i tylko taka jazda, reszta jest wg mnie jednakowo.