Zobacz temat - [R75]brak iskry
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75]brak iskry

flinso - Pon Gru 30, 2013 14:23
Temat postu: [R75]brak iskry
witam mam rover 75 1.8benzyna +lpg wczoraj umyłem auto przyjechał na podwórko zgasiłem auto i wszystko było ok. dziś rano próbuję odpalić auto lecz nic z tego rozrusznik kręci pompka paliwa działa.Zacząłem sprawdzać świece i okazało się że nie ma iskry nie do chodzi prąd do cewek dioda od immo nie świeci więc nie wiem co może być może ktoś coś poradzi? dodam że komputer suchy
turbina - Pon Gru 30, 2013 17:02

sprwadzałeś bezpieczniki pod maską?
flinso - Pon Gru 30, 2013 17:27

tak i wszystkie są ok był przed chwila gość z komputerem i nie mógł podpiąc się do silnika sprawdził immo i i abs niby immo ok
daniolas - Sro Gru 30, 2015 00:43

Mam problem też ze swoim roverem. Brak iskry. Czujnik położenia wału wymieniłem i nic, rozrusznik kreci. Myślę o wymianie cewek napięcie do nich dochodzi bynajmniej tak myślę. Jak odpiąłem kostkę od cewki i niechcący jednym pinem kostki dotknąłem masy to mi zaiskrzyło stad stawiam ze napięcie idzie tylko nie wychodzi już na świecie. Czy dobrze myślę czy jest sposób na sprawdzenie cewek ?
rafalmis1 - Sro Gru 30, 2015 11:48

daniolas, napisz więcej, co było przyczyną że przypadkiem zrobiłeś zwarcie? Po tej sytuacji samochód przestał odpalić?
adam_26 - Sro Gru 30, 2015 18:53

a kostkę odpinałeś na odpalonym silniku ?? jak zrobiłeś takie zwarcie to mogło szlak trafić tranzystor w ECU, sprawdzi jeszcze wszystkie bezpieczniki.
daniolas - Czw Gru 31, 2015 17:16

Zaczęło się od HGF wymieniona uszczelka pod głowica silnik poskładany itd rozrząd ustawiłem iskra była ale silnik jakoś kijowo chodził hulały obroty albo sam wskakiwał na 3 tys i coraz wyżej do tego strzelał tak jak by w tłumik. Myślę źle ustawiony rozrząd albo przeskoczył ustawiłem od nowa silnik palił pochodził parę min po czym zgasiłem i wróciłem do domu na drugi dzień odpalam a tu znowu to samo myślę znowu rozrząd minimalnie było machnięte o ząbek albo mi się zdawało ustawiłem od nowa iskra była silnik już palił ładnie. Zgasiłem auto odpaliłem drugi raz ale patrze auto nie pokazuje obrotów wskazówka stoi po czym auto zgasiłem chciałem odpalić drugi raz ale już nie chciał zapalić. Patrze rozrząd zgadza się wszystko. Wykręciłem świece a tu brak iskry. Zakupiłem czujnik położenia walu iskry brak myślę może być uszkodzony rożnie bywa wziąłem miernik sprawdzam czujnik okazuje się ze sprawny , sprawdzam mój stary czujnik miernik pokazuje to samo, to myślę sprawny, Zacząłem sprawdzać cewki miernikiem pokazuje miernik ze sprawne, A co mogło być przyczyna hmm kostka która idzie do cewki a dokładnie jeden kabel był źle zaizolowany , Kiedyś te auto miało gaz kupiłem już go z uszkodzona uszczelką pod głowicą z planem zrobienia auto wcześniej chodziło dobrze ale dymiło. Kiedyś posiadało gaz i ktoś źle zaizolował kable idące do cewki wcześniej tego nie widziałem i możliwe, że ten kabel dotknął mi na odpalonym pokrywy zaworów. A drugi raz ja niechcący dotknąłem masy jak tą kostkę odpiąłem żeby to zaizolować ale silnik nie był odpalony, był przekręcony zapłon. Bezpieczniki całe, przekaźniki sprawdzone. Może faktycznie tak jak piszecie tranzystor w ecu. Rozumiem ze musiał bym rozebrać kompa żeby to sprawdzić ?

[ Dodano: Sro Gru 30, 2015 22:20 ]
Rozebrałem ECU nie widzę żeby było coś spalone. A może padł czujnik położenia wałków. Czy on nie ma nic do tego ?

[ Dodano: Sro Gru 30, 2015 22:29 ]
Czy przekaźniki r4 i r6 jest odpowiedzialny za iskrę czy tylko z rozruch ?

[ Dodano: Sro Gru 30, 2015 22:50 ]
Po tym jak zrobiłem zwarcie auto chodziło. Dopiero na drugi dzień miało problem . Zniknęły obroty zgasiłem auto i już miało problem z odpaleniem prychało chciał łapać i nagle przestał w ogóle prychać i tyle co było jego odpalanie. Myślałem że rozrząd ale jest ustawiony. Mam dziwny luz na dolnym kole rozrządu może przeskoczył i jest cały czas źle ustawiony a przez ten luz na kole źle odczytuje punkty rozrządu. Luz jest bardzo minimalny. Nawet nie wiem czy pół ząbka.

[ Dodano: Czw Gru 31, 2015 17:16 ]
Dzisiaj sprawdziłem rozrząd jest dobrze ustawiony. Paliwo pompuje , rozrusznik kreci. Już nie wiem gdzie szukać. kable przeglądałem wszystko wpięte i ładnie dociśnięte wtyczki do czujników. Stawiam na uwalonego kompa albo czujnik wału albo wałków.

rafalmis1 - Czw Gru 31, 2015 17:27

Normalnie bym powiedział że immobiliser, ale u ciebie nie wiem
longer86 - Czw Gru 31, 2015 17:56

A sprawdzales wtyczkę przy ews? Mi tak cdt krecil a nie odpalal, wystarczyło poprawić wtyczkę przy ews
daniolas - Sob Sty 02, 2016 14:51

wtyczki przy ews nie sprawdzałem. Sprawdzę każda rada się przyda. Nie sprawdzałem czujnika wałków jedynie cewki i czujnik położenia wału są sprawne. Kupie czujnik wałków jak to nic nie da wtedy zostaje komp do wymiany. Jestem z wrocławia może ma ktoś kompa co mógł by podjechać i go zeskanować bo tak wymieniając pół auta wymienię. Oczywiście zapłacę.

[ Dodano: Sob Sty 02, 2016 14:51 ]
Dzisiaj porobiłem nowe wtyczki od cewek i od czujnika temperatury . Musze zrobić jeszcze nowe wtyczki do czujnika wałków i czujnika wału, kable pośniedziałe i koszulki kabli już są popękane.Przy okazji jak to robiłem znalazłem, ze jest urwany jeden kabel od sondy lambda, od tej co jest pod kolektorem wydechowym. Czy może ona powodować brak iskry ?

christopher7 - Sob Sty 02, 2016 17:32
Temat postu: [R75]brak iskry
daniolas Myślę że w tej sytuacji podpięcie pod T4 to najlepszy sposób dojścia do problemu... Przeglądałem listę warsztatów ale nikt T4 się nie chwali. Był chyba kiedyś Marimex ale zdaje się już ich nie ma. Jak inne pomysły zawiodą to zastanawiam się jeszcze nad ECU. Może wysłać go komuś do sprawdzenia?
daniolas - Sob Lut 13, 2016 22:05

No własnie coś mi się zdaje ze chyba komp się posypał. Na razie ogarniam całą wiązkę silnika bo po gazie ktoś wszystko źle poizolował i zarabiam na nowo wtyczki. Kable są już twarde spękane może któryś strzelił. Wypinam każdą wtyczkę i na nowo zarabiam. Zimno i trochę opornie to wszystko idzie hehe :)

[ Dodano: Sob Lut 13, 2016 17:01 ]
Witam wymieniłem wiązkę silnika, Wymieniłem kompa imo wszystko zestaw startowy,nowy czujnik położenia wału, Auto dalej nie ma iskry. Nie podaje masy na cewki. Napięcie na kablu do cewki jest ale brak masy tak jak by komp nie podawał. Rozrząd wygląda ze jest ok sprawdzałem go milion razy . Nie mam pojęcia co szukać wymienić. Zostały cewki i czujnik położenia wałków tego nie wymieniłem. Ostatnio przez chwile iskra się pojawiła jak ruszałem czujnik położenia wału. Mam już 3 takie czujniki i na zadnym zero reakcji. Proszę o pomoc. Silnik to 1,8 16v

[ Dodano: Sob Lut 13, 2016 22:05 ]
Nie znalazłem nikogo co ma t4 :(

sknerko - Sob Lut 13, 2016 23:05

słabo szukasz, w Strzegomiu marcin.misek ma toaf pewnie pomoże
daniolas - Sob Lut 13, 2016 23:27

w Strzegomiu wiem ale nie mam jak zaciągnąć tam auta. Lawety cholernie drogie.
adam_26 - Nie Lut 14, 2016 08:26

A czego nie podpoiłeś auta pod jakiś inny diagnoskop typu autocom czy inny ?? W okolicy na pewno ktoś coś ma. Bo tak w ciemno grzebać to dziękuje :neutral:
sknerko - Nie Lut 14, 2016 21:12

Czy to tak trudno zapytac gościa czy by z laptopem nie podjechał do ciebie?
daniolas - Sro Mar 09, 2016 19:57

Już się z Marcinem dogadałem.

[ Dodano: Sob Lut 20, 2016 19:43 ]
Był u mnie Marcin jedyny błąd jaki został wyświetlony to czujnik krokowy przerwany obwód czy jakoś tak. Mój krokowy okazał się ze w ogóle nie jest od tego samochodu ktoś jakąś rzeźbę zrobił wygląda jak od opla piszczy i nie reaguje. Jak go wykręciliśmy to się rozsypał. Sprawdzaliśmy na 2 imo i na 2 kompach cały czas błąd krokowca. Przy okazji dziękuje Marcinowi za dopisanie pilota :) i zmianę funkcji zamka :) Ale czy to krokowiec powoduje brak iskry... Zobaczy się jak wymienię.

[ Dodano: Sro Mar 09, 2016 19:57 ]
Krokowca wymieniłem iskry jak nie było tak nie ma... już się poddaje oddam chyba te auto na złom. Wymieniłem kompa i imo cały zestaw, czujnik położenia wału mam już ich chyba 3, cała wiązkę silnika oraz skrzynkę bezpieczników pod maska, Auto było podpinane przez Marcina jedyny problem jaki był to krokowiec, tez został już wymieniony, Rozrząd sprawdzałem milion raz.... zgadza się. Problem jest taki jak by nie dostawało auto masy na cewki po sprawdzeniu miernikiem plus na cewkę idzie ale masy brak przy zakręceniu silnikiem nie ma żadnego wzbudzenia nic na cewce brak masy... Paliwo podaje, silnik kreci... brak pomysłów może ktoś coś wymyśli ? każda rada się przyda. A jak nie to pójdzie na złom albo sprzedam może ktoś sobie poradzi.

prebenny - Czw Mar 10, 2016 01:08

Wszystkie punkty masowe sprawdzałeś?

Posprawdzaj jeszcze przewody czy nigdzie nie ma zwarcia (szczególnie bym zwrócił uwagę przy tych od krokowca/cewki). Mi się kiedyś stopił przewód od ciśnienia na listwie CR i dosłownie pół silnika zostało bez prądu (tylko fakt miałem wtedy litanię błędów w Inpie).

sknerko - Czw Mar 10, 2016 09:51

jak nie ma masy to podaj ją na cewki osobnym kablem, jak iskra się pojawi to masz winowajcę i znajdź gdzie ja wcięło
daniolas - Czw Mar 10, 2016 18:20

A masa nie jest sterowana przez komputer. Masa podawana jest na cewki impulsowo przez kompa o ile dobrze myślę. Nie mogę podać chyba bezpośrednio na cewkę masy. No dzisiaj jeszcze raz będę odkręcał wszystkie masy i sprawdzał. Własnie myślałem ze gdzieś zwarcie jest i dla tego wymieniłem cała wiązkę silnika i nic to nie dało łącznie z tymi kablami co idą do cewki.

[ Dodano: Czw Mar 10, 2016 18:20 ]
Wszystkie masy wyczyszczone papierem i druciakiem, miejsca przykręcenia przy karoserii wyczyszczone do gołej blachy,styki wyczyszczone nic to nie dało. Czy jest jakiś bezpiecznik odpowiedzialny za iskrę lub przekaźnik ? co prawda wszystkie bezpieczniki sprawdzałem są dobre przekaźnik też ale może jest coś jeszcze ukryte. Sprawdzałem pod schowkiem i pod maską .

sknerko - Czw Mar 10, 2016 20:46

masz Rave? tam są schematy. układ zapłonu jest prosty do bólu komp silnika i dwa złącza jedno po drodze a drugie przy cewkach. przez to złącze po drodze idzie plus i masa. Plus masz z akumulatora przez styki przekaźnika R4 w komorze silnika na bezpiecznik F2 (20A) potem na złącze C0171 pin 11 i do cewki. sprawdzałeś czy masz plus na obu cewkach bo jest wspólny dla obu. Komp silnika podaje masę na cewki tylko przez to złącze C0171 przez piny 15 i 16 z kompa wychodzi na pinach 52 i 26 zmostkuj przewodem do samej cewki i po temacie albo chociaż sprawdź multimetrem czy jest ciągłość przewodu do cewki i tak samo dla plusa. masz na dobra sprawę do ogarnięcia 3 przewody.
Możesz też spróbować rozpiąć złącze C0171 i na pinach sprawdzić czy dostajesz masę jak ktoś będzie kręcił rozrusznikiem, choć nie wiem czy będzie kręcił po rozpięciu, bo nie wiem co jeszcze przez to złącze idzie.

daniolas - Czw Mar 10, 2016 21:35

plus jest na obu cewkach sprawdzałem multimetrem. To teraz będę sprawdzał dalej te kable :) Dzięki ci wielkie :) na weekend się tym zajmę :) Ląduje wielki plusik :) Pocieszyłeś mnie i man nadzieje ze to gdzieś w tym jest problem :)
sknerko - Czw Mar 10, 2016 21:58

Plus idzie przez przekaźnik i może być styk podpalony, sprawdź czy ten plus jest jak kręcisz rozrusznikiem bo może jest za słaby.
daniolas - Sro Mar 16, 2016 19:06

Sprawdziłem na kablach czy są przejścia od kompa do złącza i od złącza do cewek itd. Wszystko się zgadza przejście jest. Plus po przekręceniu się pokazuje na cewkach ale już z kompa nie wychodzi masa. Sprawdzałem multimetrem z kompa pinami 26 i 52 nic nie wychodzi nic jak kreci silnik. Teraz to już nie wiem. Żeby nowy komp też był uwalony ? czy jeszcze coś podaje masę na kompa i ona dopiero wychodzi ? tymi pinami ?

[ Dodano: Pią Mar 11, 2016 18:40 ]
Będę miał od znajomego cały zestaw do odpalenia załatwił z jakiegoś szrotu wyjęty z rozbitka na chodzie. Zobaczę jeszcze raz na innym zestawie.

[ Dodano: Sro Mar 16, 2016 19:06 ]
I rover odpalił. Okazało się ze kolega z forum sprzedał mi uszkodzonego kompa. Kupiłem następnego i pali.

Tequila - Wto Maj 24, 2016 17:04

sknerko napisał/a:
masz Rave? tam są schematy. układ zapłonu jest prosty do bólu komp silnika i dwa złącza jedno po drodze a drugie przy cewkach. przez to złącze po drodze idzie plus i masa. Plus masz z akumulatora przez styki przekaźnika R4 w komorze silnika na bezpiecznik F2 (20A) potem na złącze C0171 pin 11 i do cewki. sprawdzałeś czy masz plus na obu cewkach bo jest wspólny dla obu. Komp silnika podaje masę na cewki tylko przez to złącze C0171 przez piny 15 i 16 z kompa wychodzi na pinach 52 i 26 zmostkuj przewodem do samej cewki i po temacie albo chociaż sprawdź multimetrem czy jest ciągłość przewodu do cewki i tak samo dla plusa. masz na dobra sprawę do ogarnięcia 3 przewody.
Możesz też spróbować rozpiąć złącze C0171 i na pinach sprawdzić czy dostajesz masę jak ktoś będzie kręcił rozrusznikiem, choć nie wiem czy będzie kręcił po rozpięciu, bo nie wiem co jeszcze przez to złącze idzie.


Cześć, pozwolę się podpiąć pod temat bo wynika z niego, że mam ten sam problem. Moje spostrzeżenia:
Jest ciągłość przewodów masowych od kompa do cewek. Na jednej z cewek jest zasilanie na drugiej nie ma. Ponieważ chcę dzisiaj podłączyć 3 z kolei zestaw do odpalania chciałbym się upewnić, że nie ma nigdzie zwarcia. Czy dobrze robię: Łączę multimetrem (w trybie sprawdzania ciągłości) przewód wychodzący z kompa z pinów 52 i 26 z minusem akumulatora i jest sygnał z multimetra. Robię podobnie z tymi przewodami tylko dla odmiany łączę z plusem akumulatora i też jest sygnał. Czy to oznacza, że jest gdzieś zwarcie?

sknerko - Wto Maj 24, 2016 22:43

Żeby sprawdzić poprawnie trzeba jeszcze rozpiąć wtyczki od kompa i od cewek
rafalmis1 - Sro Maj 25, 2016 12:28

Sprawdziliscie bezpiecznik w kolorze silnika 150A? Samochód będzie kręcił, ale nie odpali
batyrhan - Wto Paź 18, 2016 11:00

Witam,
Panowie na forum jestem już jakiś czas ale pierwszy raz mam problem z samochodem więc szukam pomocy.
mg ztt 2.5 v6 rok 2002 jechałem i samochód zgasł.
Brak iskry na wszystkich świecach, czujnik wału wymieniony na używkę ( czy i jak można go sprawdzić???) ale iskra nie wróciła, bezpieczniki sprawdzone.
Gdzie jeszcze szukać????