Zobacz temat - Pierwsze autko pierwszy Roverek!
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - Pierwsze autko pierwszy Roverek!

Bartas12 - Nie Lut 02, 2014 11:20
Temat postu: Pierwsze autko pierwszy Roverek!
Witam wszystkich!
W niedalekiej przyszłości planuję zakup pierwszego samochodu i bardzo mocno zainteresowałem się Roverkami ze względu na to, że podobają mi wizualnie i nie powinno być dużych problemów technicznych a ich jednostki napędowe są interesujące.
Mam do wydania około 4 tysięcy złotych
Zainteresowałem się serią 200 oraz 25.
Silniki serii 200
214Si w gazie
216Si w gazie
220SDi

Silniki serii 25
1.4 (103) w gazie
1.6 w gazie
2.0 iDT (101)
2.0 iDT (113)

Wybrałem je ze względu ze względu, że wydaję się być dynamiczne a przy tym tankowanie nie będzie kosztowało mnie fortuny.
Co do km, to nie będzie, to jakoś strasznie dużo dojazdy do szkoły i jakieś wypady 150 km 1 raz w miesiącu.



Moją obawą jest to czy uda mi się kupić któryś z wymienionych modeli w dobrym stanie za te pieniądze.
Z tego co przeczytałem na forum to opinia o tym, że te samochody są strasznie awaryjne jest wyssana z palca i nie ma za dużo wspólnego z rzeczywistością.
Chciałbym się dowiedzieć jak te samochody sprawują się w gazie i czy naprawy są drogie.
Chętnie przeczytam opinię właścicieli tych modeli.
Teraz chodzi mi głównie o wszystko, co związane z tymi modelami linki do artykułów również mile widziane, a na linki do ogłoszeń przyjdzie czas.
Mam nadzieję, że dobrze trafiłem i dowiem się tego czego chcę :)

sTERYD - Nie Lut 02, 2014 11:32

Nie używaj koloru czerwonego w postach!

Był w ogóle diesel 113? Chyba coś Ci się pokręciło z benzyna 1,6.

szoso - Nie Lut 02, 2014 11:36

sTERYD napisał/a:
Był w ogóle diesel 113?

Był.

Pawkaz - Nie Lut 02, 2014 14:04

W tych pieniądzach to bardziej 200 niz 25
NoPE - Nie Lut 02, 2014 14:17

Z kwotą 4k będzie trudno o dobry egzemplarz R25. 8k już coś można znaleźć...
Bolączką marki jest HGF w serii silników benzynowych i to przyniosło niechlubną opinię aut awaryjnych.
Diesel'e już lepiej wypadają i niewyeksploatowane posłużą bardzo długo.

A może coś ze smaczkiem i MG ZR Cię zainteresuje w w/w jednostkach napędowych?

Pawkaz - Nie Lut 02, 2014 14:30

Poczytaj to jeśli chcesz kupić 200.Wsumie do R 25 także to się odnosi.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=15124

Bartas12 - Nie Lut 02, 2014 14:33

hmmm szczerze to nie wiem praktycznie nic o MG ZR ale z tego co widzę to sportowe autka i cena jest wyższa niż to co posiadam.
Pawkaz - Nie Lut 02, 2014 14:50

Usportowione może z wyglądu, silniczki są tam różne oraz 160 KM
Bartas12 - Nie Lut 02, 2014 15:49

Ale cena większa więc odpada :(
Bo z wyglądu naprawdę fajnie się prezentują :)

Julek - Nie Lut 02, 2014 20:08

nikt koledze jeszcze widze rzeczowo nie napisal :D masz 4000zl wybij sobie z glowy r25/mg zr bo nic za tyle nie znajdziesz. Ew uda ci sie znalezc jakis w miare fajny egzemplarz r200. Benzyna nie wypowiem sie zbytnio jak auto bylo katowane ma pewnie wydmuchana uszczelke pod glowica naprawa na wejsciu okolice tyska jak dobrze pojdzie :) mysle ze najlepszym wyjsciem dla ciebie bedzie zakup r200 2.0 SDI 105km tylko sprawdz czy auto bardzo pordzewiale a reszte poczytaj na forum jak sprawdzic auto przy zakupie bo tego ci juz pisac nie bede :D
ADI-mistrzu - Nie Lut 02, 2014 20:28

Julek, nie do końca diesel, a czemu? Bo nie wiemy jednej rzeczy...

Bartas12, ile masz do tej szkoły? Bo odległość ta nie jest unormowana w Polsce (ja jak chodziłem do technikum to miałem 40km).

Jeśli masz okolice 10km to daj diesel tak sobie...

Ogólnie co do awarii:
1. Benzynowe jednostki napędowe są dość ciekawe, praktycznie niema co w nich się zepsuć. Elektronika po 2000r. (np. R25) jest poprawiona, ma inny ECU i czujnik podciśnienia umieszczony w kolektorze ssącym a nie w komputerze.
Dołożono także czujnik położenia wałka rozrządu, ale to raczej ze względów "stylistycznych".
Jeśli chodzi o uszczelkę pod głowicą to fakt jest taki, że potrafi ją częściej wydmuchać niż w innych silnikach, co wynika z długości szpilek i sposobu odprowadzania ciepła z cylindrów (zobacz zdjęcia bloku).
Ale to się zdarza co jakieś 100tys., chyba że robota spartaczona to i po 10tys. wróci ;]

2. Diesel jak diesel, pompa z mechanicznym wtryskiem paliwa, żadnych wynalazków tutaj niema. Potrafi siąść przepływomierz, pompa paliwa i turbina (jak to w dieslu). Oczywiście zaraz zostanę "opluty" że przepławkę można "chipować", turbina jak się nie dba a pompa rzadko, ale się zdarza.

Ja miałem na początku R214Si i bardzo sobie chwaliłem, teraz mam R45 facelift z 1.8 benzyną i także bardzo zadowolony jestem.

Ogólnie najważniejsze aby na starcie trupa nie kupić.

Bartas12 - Nie Lut 02, 2014 21:04

Do szkoły mam około 12 km w jedną stronę.
Tylko, że wiadomo, że nie będę, nim jeździł tylko do szkoły.
Po prostu wiem jak znajomi mają benzyniaki to całe życie na rezerwie :mrgreen:
I jakie miałeś mniej więcej spalanie w tym benzyniaku?
I czy jest możliwość sprawdzenia w jakim stanie jest uszczelka pod głowicą, bo nie widzi mi się od razu dokładać tysiąc złotych.
No i zostanę tylko przy modelach 200, bo w nic innego nie ma się co pakować z tego co widzę.

ADI-mistrzu - Nie Lut 02, 2014 21:07

Tutaj masz spalanie mojego byłego R214Si:
http://www.motostat.pl/me.../stats/id/17778

Jak 12km to ja bym brał jednak benzyniaka. HGF sprawdzasz czy niema plam oleju w zbiorniczku wyrównawczym, kawy zamiast oleju.
Można także zrobić test na obecność spalin w wodzie, to już musisz poczytać bo ja tego nigdy nie robiłem.

Bartas12 - Nie Lut 02, 2014 21:22

A jak taki rover przyjmuje gaz bo to też jest jakaś opcja.
ADI-mistrzu - Nie Lut 02, 2014 21:25

Tylko sekwencja, po za tym to wszystko dobrze ;)
Bartas12 - Nie Lut 02, 2014 22:00

Czyli będę celował w benzynę/benzynę+gaz no, chyba że znajdę dieselka, który będzie bardzo interesujący.
Dzięki wszystkim za pomoc.
Kiedy już będę kupował, to odkopię ten temat i wrzucę jakieś oferty do analizy :)
Poczytam trochę do tego czasu, aby nie wpakować się na jakąś dobrze zamaskowaną minę :wink:

soviet100 - Pon Lut 03, 2014 07:50

Za ten pieniądze kupisz zadbanego 800 2.7 V6 albo Honda Legend 2.7
Yog-Sothoth - Pon Lut 03, 2014 11:35

Fakt ale nie każdemu się ta linia jednak podoba, poza tym samochód dużo dłuższy. Ja miło wspominam moją 214Si, gdyby miała ze 160KM to pewnie bym nie sprzedał :)
Bartas12 - Pon Lut 03, 2014 19:41

800 jednak troszkę za duża, ale silnik naprawdę fajny :D

A Rowerka 400 w tej cenie da się wyciągnąć, czy raczej słabo?

soviet100 - Wto Lut 04, 2014 07:22

No to szukaj 220 TI
LookMyWay - Wto Lut 04, 2014 07:58

Bartas napisałem Ci PW w sprawie R400
Bartas12 - Czw Mar 13, 2014 16:09

Witam wszystkich ponownie jak zapowiedział wznowię temat, kiedy będę miał dostępne fundusze.
Dalej jest to max 4 tysiące i interesują mnie Rover 200 oraz 400 w benzynie lub w gazie!
Znalazłem kilka ofert i chciałem zapytać was o opinię lub dodanie własnych linków.
Lokalizacja Lubin +- 100/150 max km Woj dolnośląskie.
1.http://tablica.pl/oferta/rover-400-klima-elektryka-okazja-CID5-ID568lx.html#150feed473
2. http://tablica.pl/oferta/...html#150feed473
3. http://tablica.pl/oferta/...html#5cfd913356
4. http://tablica.pl/oferta/...html#5cfd913356
5. http://tablica.pl/oferta/...html#5cfd913356
6. http://tablica.pl/oferta/...html#5cfd913356
7. http://tablica.pl/oferta/...html#5cfd913356
8. http://tablica.pl/oferta/...html#5cfd913356