|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Car-audio, nawigacje, radia CB - [MG ZT] Subwoofer HK - lepszy dźwięk przy otwartym bagażniku
wingregor - Nie Mar 02, 2014 19:32 Temat postu: [MG ZT] Subwoofer HK - lepszy dźwięk przy otwartym bagażniku Witam wszystkich. Mam pytanie do osób posiadających w swoim zestawie car audio subwoofer HK. Ostatnio zauważyłem że subik gra 100 razy lepiej gdy jest otwarty bagażnik. Cała instalacja jest oryginalna bez jakichkolwiek przeróbek. Przy zamkniętej klapie suba praktycznie nie słychać natomiast sytuacja się zmienia gdy tylko otworze bagażnik. W jednej chwili całe auto wypełnia piękny bas. Czy jest to możliwe że sub po prostu się dusi przy zamkniętej klapie i głośniki nie pracują tak jak trzeba? Czy może jest jeszcze coś co może powodować taki efekt. Pozdrawiam
rafalmis1 - Nie Mar 02, 2014 20:33
Mam tak samo :-\ jest super z otwartym bagażnikiem
sawian - Pon Cze 30, 2014 21:15
wingregor i co z tym basem? rozwiązałeś jakoś problem? Mam to samo i aż szkoda że taki dzwięk się marnuje
Rastamalek - Pią Lip 25, 2014 09:36
Macie zabudowany ten subwoofer?
rafalmis1 - Pią Lip 25, 2014 14:54
Nie, na środku na dziurę
malyk1990 - Pią Gru 01, 2017 01:07
Witam, i udało się komuś odzyskać lepszy bass przy zamkniętym bagażniku?
sknerko - Pią Gru 01, 2017 21:14
Fizycznie to jest niemożliwe bo fala basowa jest bardzo długa (kilka metrów) a auto za małe żeby bas się rozprzestrzenił jak należy.
MD - Pią Gru 01, 2017 23:59
sknerko, a zrobienie jakiegoś dodatkowego przepustu do wnętrza kabiny pomogłoby? Ewentualnie wyprowadzenie kanału po prostu na zewnątrz. Celowe, kontrolowane rozszczelnienie bagażnika od samego subwoofera.
Tylko nie krzycz. Nie znam się, więc pytam.
tommasino - Sob Gru 02, 2017 11:16
Podobno u mnie w kombiaku naglośnienie HK lepiej gra. Rafalmis1 potwierdził, że różnica kolosalna. Może to właśnie dlatego, że przestrzeń bagażowa faktycznie jest otwarta?
sknerko - Sob Gru 02, 2017 16:04
przy otwartej przestrzeni faktycznie powinno być lepiej ale też H/K do kombi ma nieco inny subwoofer i to może być ta różnica. Co do pytań MD to rozszczelnienie kontrolowane jak to nazywasz nic nie da a nawet osłabi bo klapa i tak będzie zamknięta i to co wyjdzie na zewnątrz i tak nie wróci. Przepust do wnętrza można by próbować żeby z wnętrza bagaja zrobić wejście do kabiny niestety ale sub zasłania całą przestrzeń w której by można przepust wykonać spróbujcie może z otwartym podłokietnikiem. Generalnie wydaje mi się że sub H/K jest słabo zaprojektowany i droga dźwięku z głośnika do kabiny jest za krótka. Są małe subwoofery gdzie z głośnika do wylotu jest ślimakowy tunel o długości kilku metrów i do tego bassrefleks z drugiej strony. w R75 sedan właśnie przepust z bagażnika by robił za bassreflex tylko trzeba by obliczyć wielkość otworu. Kiedyś się zastanawiałem czy by nie dało zrobić w tylnej półce membran pasywnych zasilanych ciśnieniem dźwięku w bagażniku to by mogło czasem zrobić robotę tylko jak doprowadzić tam powietrze z bagażnika jak sb H/K zasłania. Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem dla H/K było by zastąpienie tych małych głośniczków dwoma większymi w boczkach bagażnika i wtedy masz dostęp do półki od dołu gdzie można ten dźwięk wpuścić do kabiny
MD - Sob Gru 02, 2017 20:00
sknerko, sam u siebie o tym myślałem. Przymierzam się do przerobienia boków bagażnika na zupełnie sztywne (żeby coś na nadkolu dało się położyć + jakieś haczyki i innne). Myślałem o subwooferze po lewej stronie, na jednym głośniku, ewentualnie z jakimś doprowadzeniem kanału do kabiny bagażnika. Tylko najpierw muszę poczytać, jak to ugryźć - bo kompletnie się nie znam, a nie chcę odstawić jakichś kocopołów i na zlocie tłumaczyć, że "tak miało być".
BTW. W E39 kolegi subwoofer również ma dwa małe głośniczki z identyczną zabudową i jakoś dobrze tam to gra. Tylko z drugiej strony, wszystkie głośniki w drzwiach nie są osadzone w ich konstrukcji, ale w zamkniętej, własnej zabudowie. Dopiero ta jest wsadzona za boczek - jako gotowa, jednolita pucha.
malyk1990 - Nie Gru 03, 2017 04:32
Ja spróbuje z podłokietnikiem, zakupiłem pasywna membranę H/K zobaczymy jak to będzie działało
https://www.ebay.pl/itm/4...-/162608376294?
sknerko - Pon Gru 04, 2017 14:04
MD napisał/a: | dwa małe głośniczki z identyczną zabudową i jakoś dobrze tam to gra. | Nie może być identycznej zabudowy bo nie przypuszczam żeby pólka była identyko a wystarczy że będzie inaczej skonstruowane wnętrze skrzyni z głośnikami i będzie grało inaczej, poza tym podłącz do harmana inne radio np GMS i zobaczysz co ten sub potrafi
MD - Pon Gru 04, 2017 16:17
sknerko, możliwe. Mówię o tym, jak to z wierzchu wygląda. Poza tym HK był w E46, w E39 jest inna marka nagłośnienia. Ale tam naprawdę ta osobna zabudowa głośników bocznych sama w sobie robi robotę. Grają świetnie nawet przy zdemontowanym boczku i w sumie niezależnie od niego.
Co do fabrycznego napędu zestawu - wiadomo. Radia stosowanie w 75 są karygodne. Ale mnie osobiście wciąż GMS nie przekonuje wyglądem na kokpicie i zastanawiam się nad stacją dedykowaną na Androidzie. Ale zanim ją zakupię, to myślałem o jakimś małym wzmacniaczu gdzieś pod kokpit - aby nie przerabiać za dużo kabli, tylko wpiąć go między radio i fabryczne kostki. Problemem jest jedynie miejsce. Po pierwsze: zmieścić coś, co będzie mocniejsze od nawet nowego radia (inaczej nie ma sensu) i nie ugotować tego pod taką zabudową. Co o tym myślisz?
sknerko - Pon Gru 04, 2017 18:47
pod kokpitem jest sporo miejsca pytanie jak się grzeje taki wzmak bo jak nie jest jakiś piecem to spokojnie jak zdejmiesz konsole to miejsce dla niego znajdziesz
[ Dodano: Pon Gru 04, 2017 18:47 ]
A ten GMS to tylko przykład dowolne radio potrafi z H/K wykrzesać dobry dźwięk nawet byle jaki chińczyk
MD - Pon Gru 04, 2017 20:34
sknerko, oryginalne radio moje ma 25W na kanał. Byle chińczyk ma minimum 55W, a to jest już różnica. Skoro jednak mówisz, że wzmak pod kokpitem ma sens, to może warto od tego zacząć? Na razie mając fabryczne radio - po prostu dokupić wzmacniacz, kostki i wpiąć go między oryginalną wiązkę oraz radio. Od razu zacznie lepiej grać, z jednoczesnym umożliwieniem łatwej wymiany jednostki na coś lepszego. Chyba, że na gwiazdkę sprawię sobie stację dedykowaną.
nanab - Pon Gru 04, 2017 23:42
MD napisał/a: | sknerko, oryginalne radio moje ma 25W na kanał. Byle chińczyk ma minimum 55W, a to jest już różnica. |
Byle chińczyk może mieć nawet 20000W na nalepce
slax - Wto Gru 05, 2017 09:09
MD napisał/a: | Byle chińczyk ma minimum 55W, a to jest już różnica | Ciekawe, nie widziałem nawet markowego radia które osiągało by takie moce. Myślę ze dobre markowe radio, będzie miał nie więcej jak 20W na kanał
sknerko - Wto Gru 05, 2017 12:38
slax napisał/a: | będzie miał nie więcej jak 20W na kanał | Zależy o jakiej mocy mowa to co podają na pudełkach to jest chwilowa moc a to o czym mówisz to jest moc ciągła przy 1 Khz bez zniekształceń albo z określonymi zniekształceniami już nie pamiętam
slax - Sro Gru 06, 2017 14:41
sknerko napisał/a: | Zależy o jakiej mocy mowa to co podają na pudełkach to jest chwilowa moc a to o czym mówisz to jest moc ciągła przy 1 Khz bez zniekształceń albo z określonymi zniekształceniami już nie pamiętam | No, ja myślałem, że cały czas rozmawiamy o RMS, inaczej sobie nie wyobrażam
nanab - Sro Gru 06, 2017 17:43
Zawsze można pmpo, wtedy nawet radyjko na baterie ma ponad 1000W
sknerko - Czw Gru 07, 2017 08:43
No RMS to też tak troche gruszki na wierzbie jedyna moc która warto sie zainteresować to ta wg normy DIN ale ona jest malo marketingowa bo zawsze jest niska
dawidd - Sob Lut 24, 2018 10:33
Przecie to właśnie jest rms. Radia fabryczne nie osiagna więcej niż 20w na kanal, jest to uwarunkowane zasilaniem 12 v i oporem głośnika. Są głośniki o oprze 3 omy, 1 Om i na nich można zagrać głośniej ale nie każda końcówka sobie poradzi z takim oporem i w najlepszym wypadku się wyłączy, albo spali. W radiu nie ma przetwornic podwyższających napiecie bo nie ma na to miejsca. Inna rzecz że radio jedno ma lepszą końcówkę inne gorsza i z tą różnica w odbiorze muzyki
sknerko - Nie Mar 04, 2018 16:34
DIN to DIN a RMS to RMS i to nie to samo.
|
|