|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] wymiana wkładki stacyjki
czarek532 - Czw Kwi 24, 2014 15:19 Temat postu: [R75] wymiana wkładki stacyjki Witam poszukuje opisu wymiany wkładki stacyjki ,ogladam stacyjke z każdej strony i nie wiem jak sie do tego zabrac z gory dzieki za pomoc
apples - Czw Kwi 24, 2014 20:33
Opis znajdziesz w RAVE.
Potrzebujesz cienki drut - najlepszy około 1,5mm.
Rozkręcasz wszystko dookoła stacyjki i ściągasz plastykowy pierścień z immobilizerem. Obok wkładki masz otwór w który musisz włożyć drut aby zwolnić zabezpieczenie. Następnie przekręcasz wkładkę i wychodzi.
Punx - Pią Kwi 25, 2014 08:47
@apples czy "Następnie przekręcasz wkładkę i wychodzi" oznacza że potrzebny jest kluczyk do stacyjki ?
Pytam bo kupiłem kolumnę kierownicy z anglika niestety ze stacyjką (ale bez kluczyka), z aktu desperacji (wibracje na kierownicy) chce zmienić samą kolumnę. Po zmianie poduszek wibracje na plastikach, podłodze, podłokietniku całkowicie wyeliminowane ale nadal mam wibracje na kierownicy - o ile jest wysunięta i podniesiona (nie ma ich na całkowicie obniżonej i na minimum wysunięcia).
Reasumując nie mając kluczyka muszę pozbyć się stacyjki.
czarek532 - Pią Kwi 25, 2014 12:45
ja mam klucz wymieniałem wkładke w drzwiach i teraz dwa klucze nosze w kieszeni dlatego pytam o wkład stacyjki bo tez kupiłem razem w komplecie,wiec tylko grot do pilota przełozyc bedzie jeden kluczyk do drzwi i stacyjki
apples - Sob Kwi 26, 2014 21:14
Punx napisał/a: | @apples czy "Następnie przekręcasz wkładkę i wychodzi" oznacza że potrzebny jest kluczyk do stacyjki ? | Chyba tak ... raczej na 100%. Ja kupiłem kolumnę bez stacyjki i musiałem wyciągnąć tylko ze swojej więc kluczyk miałem.
czarek532 - Nie Kwi 27, 2014 18:26
no i nie dałem rady drut wcisniety i nic nie idzie przekrecic sciagnelem RAVE ale okulary od angielskiego zgubiłem i nic a nic zrobic nie moge tyle tego tu jest a opisu demontazu nie znalazłem bardziej fotki albo rysunku bo przeczytac i tak bym nie umiał
janio - Sob Lip 23, 2016 14:09
Ciekawi mnie ten problem, ale tu nic konkretnego nie napisali.
Adaś Słodowy chciałby przeczyścić stacyjkę, bo się zablokowała. Nie idzie przekręcić kluczyka ani ruszyć kierownicą. Raz na dwadzieścia prób się udaje, ale to nie jest wyjście z sytuacji.
Chodzi o to, żeby wyjąć stacyjkę,nic nie uszkodzić, przeczyścić i złożyć. Czy ktoś z kolegów to robił i ma doświadczenie w przedmiotowej sprawie? Lub może jest to gdzieś opisane krok po kroku?
wellman - Sob Lip 23, 2016 16:14
janio, gwarancji, że nic nie uszkodzisz nie dam. Jeśli taką chcesz, to najlepiej pojechać do jakiegoś gościa, co się stacyjkami, zamkami i kluczykami zajmuje zawodowo.
Najważniejsze już na górze apples napisał. W sumie to nic więcej nie powinno być Ci potrzebne. Zdejmujesz osłonę plastikową kierownicy, dla wygody możesz wyciągnąć manetkę po prawej lub nawet zdjęć kierownicę, ale to nie jest konieczne.
Wtedy wykręcasz z wyczuciem ten czarny lejek, co jest na stacyjce. To pierścień immo. Teoretycznie tego też nie trzeba robić, ale w RAVE tak stoi, więc tak robiłem.
Teraz wkładasz kluczyk i przekręcasz w pozycję I, bierzesz drut, taki jak opisał apples i wkładasz w otworek do samego końca. Teraz możesz - z wyczuciem - spróbować wyjąć stacyjkę.
Tu masz ładne zdjęcie z brytyjskiego forum:
http://i280.photobucket.c...da/DSCN0568.jpg
janio - Sob Lip 23, 2016 17:01
Dzięki wellman, w Adasia S. bawi się mój szwagier, u mnie wszystko działa, ja mu tylko pomagam bo to ten z dobrych szwagrów.
Drut wchodzi jakieś 5 mm, głębiej nie chce. Kluczyk wchodzi, ale nie idzie go przekręcić w pierwszą pozycję i dlatego nie idzie ruszyć (wyjąć) wkładu. A jak wyjąć całą stacyjkę, może w ten sposób coś się da zrobić?
longer86 - Sob Lip 23, 2016 17:03
Moze najwygodniej bedzie wam wyciągnąć cala kolumnę?
janio - Sob Lip 23, 2016 17:16
Całą kolumnę to za dużo roboty. Stacyjka to taki aluminiowy odlew, w nim jest wkład a całość zdaje się jest przymocowana do obejmy regulacji położenia kierownicy, tam jest też dźwignia blokady położenia. Chyba tam by się trzeba było dobrać, tylko nie wiemy jak?
wellman - Sob Lip 23, 2016 17:30
janio, patrzę właśnie na moją starą kolumnę i mówię, że nie wyjmiesz tego całego odlewu. Jest bardzo ładnie "zespawany" z tą metalową obudową kolumny, a po drugiej stronie jeszcze poprawiony dwiema śrubami bez główki. Identycznie wyglądało to w nowej kolumnie, którą zakładałem, więc pewnie podobnie jest we wszystkich.
Skoro nie da się wyciągnąć stacyjki po dobroci, to zostaje wymontować kolumnę (wcale nie ma z tym jakoś dużo roboty, tylko trochę cierpliwości trzeba) i udać się do gościa od zamków.
Nie wiemy, czy problem z przekręceniem kluczyka bierze się z samej wkładki, czy z mechanizmu blokowania w tym walcu, w którym wkładka siedzi. Jeśli byłoby to drugie, to zapewne szybciej, taniej i lepiej będzie wymienić kolumnę.
janio - Sob Lip 23, 2016 17:53
Ok, dzięki bardzo. Za dziesiątym czy dwudziestym razem czasem załapie, przekręci i odpali samochód. Szwagier jeszcze będzie się męczył, może mu się uda, to wtedy włoży ten drut i wyjmie wkład. Zobaczymy, trzeba czekać.
AdaskoC - Nie Lip 24, 2016 07:23
janio, tak jak koledzy powyżej doradzają, żeby wyjąć stacyjkę to musicie wyjąć kolumnę.
A z doświadczenia mogę Wam poradzić, żebyście kupili drugą kolumnę ze stacyjką. Samo przełożenie stacyjki jest cholernie mozolne a bez specjalistycznych kluczy bardzo niewygodne
janio - Nie Lip 24, 2016 19:29
AdaśkoC, w związku z wyjmowaniem tej wkładki mam jeszcze kilka niejasności.
Ten drut, ma wchodzić 5 mm, czy głębiej?
Rozumiem, że włożenie druta odbezpiecza blokadę, aby można było wyjąć wkładkę, zaś przekręcenie kluczyka w pozycję I jest po to, aby było za co pociągnąć i ją wyjąć, czy tak???
U szwagra nie idzie przekręcić kluczyka, więc może włożyć zamiast kluczyka coś z ząbkami po obu zewnętrznych stronach, rozchylić i pociągnąć aby wkładka wyszła, można tak zrobić???
Przecież musi się to jakoś dać wyjąć.
[ Dodano: Nie Lip 24, 2016 20:29 ]
Jest do wyrwania coś takiego jak na foto, od R75 z wysp za rozsądne pieniądze. Co z tym można zrobić i czy to załatwi sprawę?
AdaskoC - Pon Lip 25, 2016 07:15
Oj nie pamiętam ile ma wejść, ale na pewno więcej niż 5mm.
Co do tego zestawu to zalezy czego oczekujecie i co chcecie zmienić.
Jak chcesz zmienić samą stacyjkę to kosztuje ona grosze. Ale jesli chcesz zmienić wkładkę stacyjki to wypadało by kupic zestaw wkładek do całego auta by jednym kluczykiem wszystko otwierać.
Kolumna ze stacyjką kosztuje do 50zl, jest tego od groma na necie, a Wy się pierniczycie z tym
janio - Pon Lip 25, 2016 07:41
Nigdy takich operacji nie robiliśmy, dlatego doświadczenie mamy mizerne. Nam chodzi o to, żeby już tam nic nie kodować, nie zmieniać żadnych pestek czy modułów, bo te są dobre. Nie jest problemem kupić całą kolumnę, chyba masz coś takiego na opylenie? Zamontujemy ją, no i co dalej, jak pozostałe zamki, jak odpalanie, czy będzie to tymi samymi kluczykami? Chodzi o to, żeby to zrobić i ma być jak oryginał. Jak to widzisz?
longer86 - Pon Lip 25, 2016 08:07
pestka jest tylko w kluczyku i można przełożyć, zależy co wam się zablokowało, nawet jak przełozysz całą stacyjkę to co masz montowane na kolumnie to i tak potrzebujesz przełozyć sam bębenek zamka, chyba że chcesz mieć dwa kluczyki, jeden do otwierania a drugi do odpalania bo będą miały inny grot
pkfamilia - Sro Lip 27, 2016 16:01
janio,
Czy zwracałeś uwagę na kolejność czynności-Wellman napisał
Teraz wkładasz kluczyk i przekręcasz w pozycję I, bierzesz drut, taki jak opisał apples i wkładasz w otworek do samego końca. Teraz możesz - z wyczuciem - spróbować wyjąć stacyjkę.
janio - Sro Lip 27, 2016 17:32
Tak, kolejność tych czynności jest ważna i wiem o tym. Problem polegał na tym, że szło włożyć kluczyk, ale nie szło przekręcić go w I pozycję, więc i drut nie wchodził jak trzeba. Szwagier już się z tym uporał, jak mi mówił przez telefon to rozwiercił jakieś tam dwa nity, coś tam przeciął kątówką, blokada kierownicy odpuściła i wyjął wkładkę. Ale wkładki nadal nie idzie przekręcić w żadną pozycję.
pkfamilia - Sro Lip 27, 2016 19:14
janio,
Mam podobną sytuację-spore problemy z przekręceniem kluczyka. Smarowałem i to sporo WD40. Działa z oporem i przy bardziej energicznym ale z czuciem przekręceniu i to najlepiej zaraz po włożeniu kluczyka. Też będę musiał wyjąć wkładkę , zobaczyć czy sama działa poprawnie i być może dać do dobrego punktu gdzie naprawiają zamki i stacyjki.
janio - Sro Lip 27, 2016 19:43
Nooo, zobaczymy co dalej zrobi szwagier. Ja zaś wyczytałem w sieci rzecz następującą.
Stacyjek nie powinno się smarować.
Substancje smarujące są tłuste i powodują że kurz który dostaje się do wkładki zaciera zapadki (wówczas albo zamek się nie przekręca albo można go przekręcić zwykłym śrubokrętem). Innym powodem mówiącym za tym aby nie smarować wkładek jest to że środki smarująco penetrujące dla przykładu (WD-40 czy Brunox) w swojej recepturze zawierają substancje kwasowe które powodują korozję sprężynek zapadek we wkładce. A te z dodatkiem teflonu wraz z brudem zalepią wkładkę.
Sposobem na poprawne działanie wkładek jest ich okresowe wymycie spirytusem.
AdaskoC - Sro Lip 27, 2016 21:26
janio, nasmarowana wkładka strasznie brudzi kluczyk. A kluczykiem brudzimy ubrania itp
janio - Pią Lip 29, 2016 16:33
Wreszcie wszystko działa jak należy, pkfamilia miałeś rację, trzeba było udać się do gościa co robi stacyjki i zamki. Ale i on nie dał rady przekręcić stacyjki w I pozycję aby włożyć drut. Dobrze, że szwagier zamówił stacyjkę prezentowaną wcześniej na foto, tam wkład dał się wyjąć, fachowiec dopasował do niego pierwotne kluczyki dlatego obyło się bez dalszych czynności i kosztów.
longer86 - Pią Lip 29, 2016 19:03
Dopasował kluczyki? Czy bębenek do kluczyka?
janio - Pią Lip 29, 2016 19:18
Bębenek ze stacyjki którą zamówił wyjął normalnie według procedury tu opisanej. Ten bębenek dopasował do kluczy które szwagier miał ze starą stacyjką, potem założył nową stacyjkę z dopasowanym bębenkiem i jest OK. Starą stacyjkę z zablokowanym bębenkiem musiał rozcinać aby go wyjąć. Po rozebraniu go na czynniki pierwsze gość stwierdził, że wszystko jest mocno wypracowane, pościerane i nic z tego starego bębenka nie będzie.
pkfamilia - Czw Maj 10, 2018 19:31 Temat postu: wymiana wkładki Witam
Tak jak jest opisane drut musi wejść na około 3cm przy położeniu wkładki stacyjki w pozycji I. Ja po wyjęciu wkładki oddałem ją do naprawy do serwisu na Zawiszy Czar.... w Łodzi za 150zł i dzięki temu magę posługiwać się 1 kluczykiem do wszystkich zamknięć.
|
|