|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR] -głowica
TheKOktajl - Nie Lut 08, 2015 15:09 Temat postu: [MG ZR] -głowica Witam.
Nagrałam filmik jak zachowuje się mój samochód.
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
Wszystkiego już próbowałam i zostaje mi wymiana i planowanie głowicy.
Co o tym sądzicie?
Wymienione było świece,cewki,listwa od wtryskiwaczy,wtryskiwacze,uszczelka pod kolektorem ssącym, filtr paliwa,sonda lambda przednia,rozrząd sprawdzony,katalizator,czujnik wału rozrządu. Podmieniana ta część która jest koło przepustnicy.
Jak widać auto zaczyna wariować po chwili..Podczas jazdy jest tak że jedzie za chwilę samochód jakby się zalewał nie reaguje na dodanie gazu, trzęsie. Kontrolka powraca i róznie raz miga a raz cały czas się świeci. Sytuacje którą nagrałam jest za każdym razem.
Yogi92 - Nie Lut 08, 2015 17:09
Na gazie i na benzynie tak samo ? Co to za błąd od tego checka się pali ?
TheKOktajl - Nie Lut 08, 2015 18:08
Tak i na gazie i na benzynie. Był już odłączany od gazu całkowicie,ale nie pomogło. Na początku na gazie lepiej jedzie. Cały czas wyskakuje błąd :wypadanie zapłonu na drugim cylindrze.
sobon - Nie Lut 08, 2015 18:36
Trzeba sprawdzić co tao za błąd trzeba zrobic wpinkę w kompa
krakers2207 - Nie Lut 08, 2015 18:56
Skoro wypadanie zapłonu no to cewka
TheKOktajl - Nie Lut 08, 2015 19:00
No była podmieniana z 2 razy. Pierwsza to była tam od mechanika a druga to na bosha no i nic to nie zmieniło.
zacekpl - Nie Lut 08, 2015 20:26
Przewody zapłonowe też sprawdź. Częsci było podmieniane na nowe ew używane sprawdzone, czy pierwsze lepsze uzywane ?
TheKOktajl - Nie Lut 08, 2015 20:29
Wszystko na nowe i sprawdzone...nawet elektryka sprawdzana kabelek po kabelku.
homeburnware - Pon Lut 09, 2015 21:52
jak długo już masz założony gaz?
zacekpl - Wto Lut 10, 2015 00:23
Ja bym jeszcze sprawdził kompa, ale ciezko bedzie dorwać jakiegoś bez immo.
Albo czujnik temperatury cieczy coś krzaczy, jak dopiero po chwili zaczyna wariować.
TheKOktajl - Wto Lut 10, 2015 12:54
Gaz ma prawie 11 lat. Mechanik doszedł do tego że jest brak sprężania w cylindrze. Zastanawiam się czy lepiej wymienić silnik bo ma prawie 250 tys i w gazie czy robić głowice itp.
zacekpl - Wto Lut 10, 2015 13:22
Brak sprężania czy słabe sprężanie ? Napisz jakie wartości i przed i po próbie olejowej. Raczej bym nie szukał tutaj, bo jak jest coś z komprecha to silnik nie działa cały czas, a nie ze po chwili.
krakers2207 - Wto Lut 10, 2015 19:36
Ja w moim poprzednim roverze miałem LPG silnik był 1.6 112KM. Sprzedałem po pół roku bo miał powypalane gniazda zaworowe właśnie od gazu, brał jakiś 1l na 1000 km, nie miał zbytniej mocy, poza tym klekotał jak diesel. Może właśnie u ciebie też głowica ma powypalane gniazda. Tylko że o płynach nic nie pisałeś.
TheKOktajl - Wto Lut 10, 2015 19:50
Głowica zdjęta duże luzy na zaworach..uszczelka pod głowicą jest okej.
Teraz pytanie do was. Lepiej planować i naprawiać czy kupić za 1000 zł drugi silnik z anglika około 100 tys.. wiadomo że pewnie że 150 bedzie mieć .. no ale się zastanawiam.
zacekpl - Wto Lut 10, 2015 21:15
Wypalone gniazda mogą być, zawory zawory i gniazda do frezowania + planowanie i wymiana uszczelniaczy to koszt ok 300 zł.
Ale luzy na zaworach ? Możesz sprecyzować ? Luz promieniowy zawór-prowadnica być musi, tylko jeśli jest za duży to silnik konsumuje olej, ale nic poza tym. Nie zdziw sie jak mechanik Ci poskłada głowicę po remoncie albo drugi silnik a dalej bedzie to samo.
Harry - Wto Lut 10, 2015 21:28
TheKOktajl napisał/a: | duże luzy na zaworach. |
ale dokładnie jaki luz? jak tutaj jest regulacja hydrauliczna.
TheKOktajl napisał/a: | czy kupić za 1000 zł drugi silnik z anglika około 100 tys. |
i w takim silniku nie masz pewności czy uszczelka nie padnie
No to teraz nowy zestaw uszczelek z śrubami masz do wymiany i planowanie głowicy.
A mechanik podał Tobie wartości kompresji.
W jakim warsztacie w Łodzi naprawiasz?
[ Dodano: Wto Lut 10, 2015 21:28 ]
sonda lambda z wtyczka czy uniwersalna ?
przewody od cewki sprawdzone ?
TheKOktajl - Wto Lut 10, 2015 22:19
Na tym uszkodzonym mam 4 atmosfery tylko.
Auto ma tyle przejechane na gazie że nie wiem czy to się kalkuluje żeby go remontować. Jeśli wszystkie części będę musiała wymienić to wyjdzie mnie to bardzo dużo.
Za robocizne mam nie brane wiec po prostu mysle o tym
Cały układ zapłonowy zrobiony Harry
sTERYD - Sro Lut 11, 2015 01:17
a na pozostałych?
jak tak słabo tylko na jednym, a reszta ok, to bym się przyjrzał, czy jakiś farfocel nie podparł. Ogólnie jak się nic nie pogięło i pierścienie żyją, to wystarczy splanować głowicę i dotrzeć zawory, ewentualnie podmienić / pofrezować gniazda.
TheKOktajl - Sro Lut 11, 2015 15:34
No to mam dobrą wiadomość Dziś sprawdzana była szczelność. Widziałam jak na spodzie silnika chyba na tych zaworach mechanik nalał oleju. Wyszło wszystko ok. Czeka mnie tylko planowanie głowicy.
Harry - Sro Lut 11, 2015 16:44
a na probie olejowej jaka była kompresja? może pierścienie już mają dosyć
zacekpl - Sro Lut 11, 2015 23:46
TheKOktajl napisał/a: | No to mam dobrą wiadomość Dziś sprawdzana była szczelność. Widziałam jak na spodzie silnika chyba na tych zaworach mechanik nalał oleju. Wyszło wszystko ok. Czeka mnie tylko planowanie głowicy. |
Chodzi o próbę olejową na złożonym silniku, aby zdiagnozować zły stan pierścieni lub zaworów.
Nie zdziw się, jak po złożeniu silnika bedzie to samo, bo samo planowanie głowicy nic nie da.
TheKOktajl - Czw Lut 12, 2015 22:53
Znaczy wiem że części są już zamówione i pierscienie itp,zawory. Tak jak pisałeś wcześniej. O tej próbie nic nie wiem.
zacekpl - Pią Lut 13, 2015 09:34
TheKOktajl napisał/a: | Znaczy wiem że części są już zamówione i pierscienie itp,zawory. Tak jak pisałeś wcześniej. O tej próbie nic nie wiem. |
Remontować silnik bez uprzednio przeprowadzonej próby olejowej to jak od razu wyrywać zęba który boli bez plombowania. A zawory to muszą być w baaardzo opłakanym stanie, bo w 99 % przypadków wystarczy je dotrzeć i nie odbiegają niczym od nowych. To jak Cię na remont naciągają to niech to chociaż będzie remont z prawdziwego zdarzenia, nowe tłoki, pierscienie, tuleje...
TheKOktajl - Pon Lut 16, 2015 23:24
Wszystko zrobione Wypadania nie ma, ale samochód nie równo pracuje błąd od sondy. Samochód ma podłączony uniwersalny i przy dodawaniu gwałtownego gazu tak się dzieje ze ma dziure i przerywa. Jutro będzie wymieniona bo już sami nie wiemy co jest. Sonda nowa.. Samochód gorzej jedzie na benzynie niż na gazie. Co powiecie na drugą sondę może mieć coś wspólnego?
Harry - Wto Lut 17, 2015 09:34
ale która sonda została wymieniona ? przed czy za katalizatorem ?
kupiłaś sondę z wtyczką czy samemu trzeba było przewody łączyć do starej wtyczki ?
TheKOktajl - Wto Lut 17, 2015 10:53
Wymieniona została tylko przednia, wcześniej była z wtyczka teraz jest uniwersalna. Samochód robił co chciał pracuje dobrze, nagle zaczyna wariowac, sam zaczął dodawać gaz. Podejrzenie jest źle podawanie benzyny bo na gazie lepiej jeździ a jak napisałam wcześniej auto jedzie ładnie bez wciskania gazu. Mechanik odpiol sondę i bez niej lepiej.
Kiedy rozrzad nie jest prawidłowo ustawiony tylko lekko w góre to samochod sie nie trzesie i nie telepie. Jak jest ustawiony normalnie to samochod chce zgasnac. Wiecie o co może chodzic?
zacekpl - Wto Lut 17, 2015 19:37
TheKOktajl napisał/a: | Wiecie o co może chodzic? |
Pewnie klin na małym kole jest wyrobiony.
TheKOktajl - Czw Lut 19, 2015 09:20
Teraz jest tak ze na benzynie zaraz po odpaleniu samochód nie rozpędza się trzeba wcisnąć gaz do końca i samochód jakby miał turbo. Trzęsie i jest ten sam efekt jak na filmiku słychać takie telepanie. Jak się rozgrzeje i przełącze na gaz samochód jedzie dobrze , żadnego szarpania czasem tylko zamuli. Obstawiam pompę paliwa i na podmiane czujnik walu rozrządu. A to co napisałeś o klinie to mój samochód nie ma
|
|