Zobacz temat - [r75]problem z wycieraczkami.Wycieraczki same się włączają
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [r75]problem z wycieraczkami.Wycieraczki same się włączają

roverr - Pią Lut 13, 2015 21:50
Temat postu: [r75]problem z wycieraczkami.Wycieraczki same się włączają
WItam mam problem.Wycieraczki same się włączają,najpierw w czasie jazdy powoli sie przesuwały i wracały,nie raz zatrzymywały sie w polowie szyby i tak stały.Teraz działają praktycznie cały czas podczas jazdy i w miare szybko działają.Auto po lifcie 2004r posiada czujnik deszczu.Z góry dzięki za pomoc...
sTERYD - Pią Lut 13, 2015 22:51

sprawdź, czy nie ma basenu w podszybiu.
roverr - Pią Lut 13, 2015 23:11

sTERYD napisał/a:
sprawdź, czy nie ma basenu w podszybiu.


Byłem teraz sprawdzić,basenu brak:) zero wody...

wellman - Sob Lut 14, 2015 00:22

Robią tak nawet, gdy są całkowicie wyłączone (pozycja 0 dźwigni wycieraczek), czy tylko w pozycji 1, gdy włączony jest czujnik deszczu?

Opcje widzę dwie: niedomagający czujnik deszczu lub jego połączenie albo - "prawem serii" (w sąsiednim temacie jest problem z dźwignią kierunków) coś nie-tego w samej dźwigni wycieraczek - zdjąć, rozebrać, wyczyścić i sprawdzić czy pomogło. :P

rafalmis1 - Sob Lut 14, 2015 07:56

Marek tak miał. Masa do sprawdzenia, znajduje się w środku, koło przycisku otwierania klapy, pod dywanem. Ale też warto na początek wyjąć wtyczkę od czujnika deszczu, szybciej i prościej. Zobaczyć czy pomoże, jak nie, to masa
roverr - Sob Lut 14, 2015 12:46

rafalmis1 napisał/a:
Marek tak miał. Masa do sprawdzenia, znajduje się w środku, koło przycisku otwierania klapy, pod dywanem. Ale też warto na początek wyjąć wtyczkę od czujnika deszczu, szybciej i prościej. Zobaczyć czy pomoże, jak nie, to masa


Ok dzięki za odp,a gdzie jest wtyczka od czujnika deszczu?
Ps:Nie raz zdarzyło się że nawet na pozycji zero wycieraczki działały,a raz bylo tak że wyjąłem kluczyk i dalej działały:P

wellman - Sob Lut 14, 2015 12:49

Najszybciej chyba dojść do czujnika zdejmując lampę oświetlenia wnętrza. Musisz podważyć i wyjąć z zaczepów plastikową szybkę. Pod nią masz dwie śruby i możesz wysunąć całą lampkę. Tam powinna być wtyczka z przewodem do czujnika deszczu.
rafalmis1 - Sob Lut 14, 2015 12:54

Nie tak jak napisał wellman, wystarczy obudowę lusterka ściągnąć, będzie widoczna wtyczka, ale ja obstawiam masę. W najgorszym wypadku manetke
SeniorA - Sob Lut 14, 2015 16:31

roverr, przekaźniki i przewody do nich pod skrzynką ( w komorze silnika ) R3 i R1 do sprawdzenia , a później obwód BCU.
roverr - Nie Lut 15, 2015 00:39

SeniorA napisał/a:
roverr, przekaźniki i przewody do nich pod skrzynką ( w komorze silnika ) R3 i R1 do sprawdzenia , a później obwód BCU.


Bezpieczniki pod maską ok.Zauważyłem też że jak włączam długie światła to wycieraczki działają szybciej jak wyłączam długie to chodzą wolniej...
Teraz to w ogole jest chyba jakieś zwarcie bo swiatła mi gasna w czasie jazdy i się zaraz zapalają...
Poza tym chciałem dziś wyłaczyć na trase wycieraczki bo jechałem ok 100km,wypiołem wtyczke od silniczka wycieraczek i komputer zwariował:
zapaliły się wszystkie kontrolki od świateł...Działały wszystkie oprocz lewego przodu mimo że pokazywało na kompie że jest bład wszystkich,gdy wpiąłem z powrotem wszystko wróciło do normy...

Ps:a gdzie znajduje sie bezpiecznik wycieraczek po lifcie?Bo jutro znowu trasa i nie chce żeby mi znwu chodziły całą droge...

[ Dodano: Nie Lut 15, 2015 00:39 ]
Teraz to jest tak że gdy włączam światła to się włączają wycieraczki,a jak wyłączam światła to wycieraczki się wyłączają .A światła się w ogóle nie włączają.Jakaś masakra...

SeniorA - Nie Lut 15, 2015 07:50

roverr napisał/a:
gdzie znajduje sie bezpiecznik wycieraczek po lifcie?
F17
roverr napisał/a:
Bezpieczniki pod maską ok
chodziło o przekaźniki i przewody pod skrzynką. Skoro doszły światła, to trzeba LSM rozpiąć i sprawdzić , kostka stacyjki ?. Ja mimo wszystko zacząłbym od wysuszenia BCU i LSM.
roverr - Nie Lut 15, 2015 18:43

SeniorA napisał/a:
roverr napisał/a:
gdzie znajduje sie bezpiecznik wycieraczek po lifcie?
F17
roverr napisał/a:
Bezpieczniki pod maską ok
chodziło o przekaźniki i przewody pod skrzynką. Skoro doszły światła, to trzeba LSM rozpiąć i sprawdzić , kostka stacyjki ?. Ja mimo wszystko zacząłbym od wysuszenia BCU i LSM.


Dzięki za odpowiedz.Możesz jaśniej?Rozpiąć LSM?wysuszyc BCM i LSM?
Gdzie znajdują się dokładnie?Mam takiego drugiego rovera na części tylko że przed liftem,czy mogę podmienić te częśći>?

[ Dodano: Nie Lut 15, 2015 18:43 ]
Nie ma u mnie f17 pod maska mam tylko do f10...
Prosze o pomoc co to ten bcm lsm?Bo nie mogę autem jezdzic bo nie mam swiatel...albo robi sie dyskoteka i migaja...

rafalmis1 - Nie Lut 15, 2015 19:34

F17 jest w samochodzie koło schowka, trzeba dostać się od spodu.
BCU, jest to jednostka sterująca elektryka samochodu, znajduje się nad schowkiem. Czasem wilgoć się dostaje i trzeba go przesuszyć.
LSM jest to włącznik świateł, trzeba wyciągnąć, odłożyć i przeczyscić styki.

roverr - Nie Lut 15, 2015 19:54

rafalmis1 napisał/a:
F17 jest w samochodzie koło schowka, trzeba dostać się od spodu.
BCU, jest to jednostka sterująca elektryka samochodu, znajduje się nad schowkiem. Czasem wilgoć się dostaje i trzeba go przesuszyć.
LSM jest to włącznik świateł, trzeba wyciągnąć, odłożyć i przeczyscić styki.


Wielkie dzięki za bardzo jasną i szybką odpowiedz.Z tego co pamiętam to moje bezpieczniki pod schowkiem są nie opisane i są mniejsze niż zwykłe...
Rozumiem żeby dostać sie do BCU trzeba sciągnąć cały schowek?
I czy mogę podmienić BCU i LSM z auta przed liftem?
Pozdr

longer86 - Nie Lut 15, 2015 20:07

Po zmianie bcu nie odpalisz auta a po zmianie lsm możesz miec problem z przebiegiem

Masz mniejsze bezpieczniki. Bo masz skrzynkę poliftową pewnie. Opis bezpieczników powinieneś mieć na plastiku nad nogami pasażera

roverr - Nie Lut 15, 2015 20:11

Dzięki koledzy naprawdę dużo pomagacie:)
A wiec zacznę od osuszania i czyszczenia styków i dam znać...

rafalmis1 - Nie Lut 15, 2015 21:39

Nie wiem, jak włoży z przed filta co będzie, ale ja miałem z mg ZT Marka i jeździłem normalnie autem, tylko pilot z w kluczyku nie działał, i była inna konfiguracja zamków, czujnika deszczu
longer86 - Nie Lut 15, 2015 21:42

A zgadza się nie wiem czemu pisałem o bcu a pomyliłem z ecu. rafalmis1, masz racje.
roverr - Czw Lut 19, 2015 23:17

Podmieniłem sterowanie swiatłami i nic to nie dało,za to na liczniku pojawil sie error na miejscu przebiegu.Rozumie że LSM mogę odrzucić w takim przypadku?Jak sprawdzić uziemienie pod kierownica kolo otwierania klapy?Jak suszyć ten BCU?
rafalmis1 - Pią Lut 20, 2015 07:25

Założyłem LSM-a z innego auta, i nie zgadza się programowo VIN i przebieg, dlatego masz err. Ale działać powinien
longer86 - Pią Lut 20, 2015 09:20

roverr napisał/a:
Jak sprawdzić uziemienie pod kierownica kolo otwierania klapy?


ściągasz listwę z progu, plastik w którym jest uchwyt od otwierania maski i osłonę nad nogami kierowcy, nie pamiętam ale zdaje się, że trzeba też odkręcić stopę tę dużą plastikową po lewej stronie. Odciągasz dywan do gołej blachy, będzie kilka punktów, w których zbiega się sporo czarnych przewodów. odkręcasz śrubę jak jest jakiś nalot to delikatnie papierkiem ściernym, później na to jakiś "kontakt" i skręcasz do kupy w odwrotnej kolejności. U mnie pomogło

roverr - Pią Lut 20, 2015 13:11

rafalmis1 napisał/a:
Założyłem LSM-a z innego auta, i nie zgadza się programowo VIN i przebieg, dlatego masz err. Ale działać powinien


No to u mnie LSM dziala z innego auta ,ale dalej jest zwarcie i wycieraczki same dzialają ,a światla sie wylaczaja...

Jak sprawdzić uziemienie?Jak suszyć BCU?

MaReK - Pią Lut 20, 2015 19:25

Może być masa, może być przerwana wiązka... odnajdź mój temat w tej kwestii, tam jest nawet rysunek gdzie mogło się coś zdarzyć ;)
roverr - Pią Lut 20, 2015 19:25

A wiec:
Uzienienie sprawdzone i wyczyszczone.Zrobilem to pod kierownica oraz z drugiej strony od pasazera.Nic to nie pomoglo niestety.Lsm podmieniłem z innego auta i dalej bylo to samo.Obecnie jest tak ze ,gdy włączam swiatła mijania,w tym samym momencie włączają się wycieraczki ,i lewe swiatło przygasa lub gasnie całkowicie,gdy dam na postojówki, wycieraczki się wyłączają.Jak dam długie to działa tylko prawa strona.Gdy właczam prawy kierunkowskaz i jade na postojówkach to lekko wycieraczki sie rusza do góry[1-2cm] i zastrzymuja...Gdy włacze awaryjne to wszystkie swiatla zaczynaja przygasac i sie zapalac[dyskoteka]...

Już nie mam sił...Jakieś sugestie?
Pozdr

MaReK - Pią Lut 20, 2015 19:28

Stacyjkę sprawdź jak sugeruje kolega seniora oraz wiązkę nad nadkolem lewym zwłaszcza. Podmień BCU jak masz możliwość.
roverr - Pią Lut 20, 2015 19:35

MaReK napisał/a:
Stacyjkę sprawdź jak sugeruje kolega seniora oraz wiązkę nad nadkolem lewym zwłaszcza. Podmień BCU jak masz możliwość.


Tak mam jak podmienic ten BCU bo mam drugiego na części ,ale tamten jest przed liftem a ja mam po lifcie...Jak sprawdzić stacyjkę?
Jutro jeszcze zobaczę tą wiązkę nad nadkolem i podmienie ten BCU mimo że mam z przed lifta...
A tą stacyjkę jak sprawdzić...?
Dzięki za natychmiastową odpowiedz i pomoc...

MaReK - Pią Lut 20, 2015 20:34

https://forum.roverki.eu/posting.php?mode=editpost&p=727129&comment=1
roverr - Pią Lut 20, 2015 22:30

MaReK napisał/a:
https://forum.roverki.eu/posting.php?mode=editpost&p=727129&comment=1


Dzięki,ale w tym temacie nie ma mowy o migających światłach ,ani o włączających się wycieraczkach...

longer86 - Pią Lut 20, 2015 22:59

a powiedz mi, czy jak odłączysz LSM i odpalisz auto to wycieraczki pracują normalnie?
roverr - Pią Lut 20, 2015 23:41

longer86 napisał/a:
a powiedz mi, czy jak odłączysz LSM i odpalisz auto to wycieraczki pracują normalnie?


Jeszcze nie próbowałem,rano dam znać.
Ale najważniejszego nie napisałem:
Znalazłem dziś ten bezpiecznik o którym kolega pisał wyżej r17 i jak go wyłącze to wycieraczki dalej działaja!!!??Jak to możliwe??

longer86 - Pią Lut 20, 2015 23:56

Jeśli po wyjęciu bezpiecznika od wycieraczek nadal działają to znaczy ze maja zasilanie z innego źródła. A ze mną to związek ze światłami to szukałbym zwarcia w instalacji
MaReK - Sob Lut 21, 2015 00:39

Co się sprowadza do wiązki w nadkolu :P
A to, że czegoś nie opisano w przypadkach które są u Ciebie niczego nie dowodzi ;)
U Ciebie to może być - sprawdź każdy trop.

roverr - Sob Lut 21, 2015 17:17

Czujnik deszczu sprawdzony tzn został odłączony i wycieraczki nadal działają i problem jest dalej...Teraz mam problem z podmianą BCU bo nie mogę zdemontować schowka...
MaReK - Sob Lut 21, 2015 17:23

I zadajesz wciąż pytania na które odpowiedź już była, zakładając nowe wątki.
Następnym razem doklejaj się do tematu. Wtedy taki temat wskakuje na pierwsze miejsce na liście i też Ci ktoś odpowie. Wycieraczki, schowek, i gro pytań na które już tu na forum udzielano odpowiedzi kilkanaście razy.

Piszę to tylko ze względu na objętość postów, których tematy wiodące się dublują.

Schowek wyjmiesz. Pod wykładzinką masz 3 śrubki typu torx. Odklej ją od przodu i znajdziesz.

roverr - Sob Lut 21, 2015 20:39

MaReK napisał/a:
I zadajesz wciąż pytania na które odpowiedź już była, zakładając nowe wątki.
Następnym razem doklejaj się do tematu. Wtedy taki temat wskakuje na pierwsze miejsce na liście i też Ci ktoś odpowie. Wycieraczki, schowek, i gro pytań na które już tu na forum udzielano odpowiedzi kilkanaście razy.

Piszę to tylko ze względu na objętość postów, których tematy wiodące się dublują.

Schowek wyjmiesz. Pod wykładzinką masz 3 śrubki typu torx. Odklej ją od przodu i znajdziesz.


A wiec dzięki MaRkowi udało mi sie wyjąć schowek.Podmieniłem ten BCU z auta przed liftem do po lifcie.Auto normalnie odpaliło,nie widziałem żadnej różnicy...Oczywiscie objawy wszystkie były takie same czyli BCU był dobry...
Teraz chyba została ta kostka kierownicy i sprawdzenie przewodów przy nadkolu...
A czy może jeszcze być masa/uzienienie reflektorów??Bo widziałem że jest kolo reflektorów z obu stron...Ale żeby to sprawdzić trzeba sciągnąć chyba reflektory czyli tym samym przedni zderzak?
Pozdr

longer86 - Sob Lut 21, 2015 21:20

roverr, miałeś odłączyć LSM czyli włącznik świateł i wtedy sprawdzić jak zachowują się wycieraczki
rafalmis1 - Sob Lut 21, 2015 21:21

Nie szukaj przy lampach. Masz zwarcie, bo jak odpalasz światła, to włączają się wycieraczki więc nie widzę tu związku z masą.
roverr - Nie Lut 22, 2015 00:03

longer86 napisał/a:
roverr, miałeś odłączyć LSM czyli włącznik świateł i wtedy sprawdzić jak zachowują się wycieraczki


Odłączyłem LSM gdy były włączone światła mijania i po odłączeniu wszystkie światła i wycieraczki przestały działać ,manetką mogłem włączyć wycieraczki...
Co to oznacza?

[ Dodano: Nie Lut 22, 2015 00:03 ]
rafalmis1 napisał/a:
Nie szukaj przy lampach. Masz zwarcie, bo jak odpalasz światła, to włączają się wycieraczki więc nie widzę tu związku z masą.


Dzięki za odpowiedz żeby nie szukać przy lampach,zaoszczędzi to dużo mojego czasu...
Pozdr

MaReK - Nie Lut 22, 2015 08:52

Zatem jeśli podmieniłeś LSM'a i nadal występował ten błąd, może to oznaczać, że masz zwarcie w instalacji. Teraz trop prowadzi do wiązki. Nie pamiętam jednak jak ona idzie i czy czasem nie jest puszczona gdzieś za zderzakiem. W każdym razie, na pewno będziesz musiał zdjąć koło lewe, potem wyszarpać nadkole, odczepić wiązkę, wyciągnąć ją i rozciąć izolację. Być może znajdziesz tam jakieś zwarcie na przewodach. Może się przetarły gdzieś, może zgniły, a może się stopiły i zwierają. Fajnie jak masz garaż, bo szukanie tego pod chmurką to spora przygoda ;)
SeniorA - Nie Lut 22, 2015 10:03

SeniorA napisał/a:
roverr, przekaźniki i przewody do nich pod skrzynką ( w komorze silnika )
wypinałeś tą skrzynkę i sprawdzałeś ?

[ Dodano: Nie Lut 22, 2015 10:03 ]
MaReK napisał/a:
trop prowadzi do wiązki.

longer86 - Nie Lut 22, 2015 22:34

roverr napisał/a:
Odłączyłem LSM gdy były włączone światła mijania i po odłączeniu wszystkie światła i wycieraczki przestały działać ,manetką mogłem włączyć wycieraczki...


jak koledzy już wyżej pisali, sprawdź wiązkę, skoro po wypięciu LSM wycieraczki pracują prawidłowo, to czeka Cię sprawdzenie instalacji na wszystkich odcinkach gdzie pokrywa się z instalacją oświetlenia. proponuję śledzić wiązkę od silniczka wycieraczek w kierunku kabiny

roverr - Pon Lut 23, 2015 18:50

Ok jutro rano zaczynam od sprawdzenia instalacji od silniczka wycieraczek do kabiny oraz przy nadkolu...
Pozdr

[ Dodano: Pon Lut 23, 2015 18:50 ]
Koledzy!Jakiś cud się zdarzył,nie miałem dziś czasu się tym zająć i jezdziłem tak cały dzień,auto miałem bardzo brudne i pojechałem na myjnie.Wymyłem dokładnie nadkole i wiązkę którą było widać, gdyż nie mam tej klapki w nadkolu i wszystko było pokryte błotem.Po umyciu odpalam auto i wszystko działa prawidłowo!Wycieraczki ani drgną, a światła świecą idealnie:)))))
Może mi to ktoś wytłumaczyć?Dodam że jezdze tak od 2-3tyg codziennie po ok 50-100km i ani razu chociaż na chwilę usterka nie ustąpiła...
Ps:światła włączałem i wyłączałem 10-15 razy pod rząd i za każdym razem wszystko było ok:)

SeniorA - Pon Lut 23, 2015 19:46

roverr napisał/a:
nie mam tej klapki w nadkolu i wszystko było pokryte błotem.
szkoda , że nie pochwaliłeś się tym w pierwszym poście .
roverr - Pon Lut 23, 2015 19:53

Teraz byłem w sklepie,wszystko działa prawidłowo.Uważasz że brak klapki był przyczyną problemu?
Czyli mam rozumieć że przyczyną było błoto na przewodach??

longer86 - Pon Lut 23, 2015 20:16

Jak długo nie masz klapki i bylo błoto to może zrobiło swoje. Teraz Ci działa. A za chwilę będzie przeklinał, że znów nie działa. Zrób to zobacz gdzie było błoto w jakim stanie są kable
rafalmis1 - Pon Lut 23, 2015 20:40

Tak musisz sprawdzić wiązke, bo widać że jest zwarcie, podczas mycia te 2 kable po prostu zmieniły miejsce, i aktualnie nie zawierają.
dukat11 - Pon Lut 23, 2015 21:08

roverr napisał/a:
Czyli mam rozumieć że przyczyną było błoto na przewodach??


Bardziej solanka z drogi. Błoto to tylko efekt wizualny. Najgorsze że sól powoduje korozję która raczej postępuje nawet po wypłukaniu do czysta.

SeniorA - Wto Lut 24, 2015 09:36

roverr napisał/a:
Czyli mam rozumieć że przyczyną było błoto na przewodach??
nie błoto , tylko woda i wilgoć dostająca się w rejon lamp gdzie znajdują się dwa złącza przewodów ( od lamp i wentylatora ) , a wyżej skrzynka bezpiecznikowa.