Zobacz temat - Rover 620ti czy BMW e34 v8
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - Rover 620ti czy BMW e34 v8

tomii620si - Sob Maj 02, 2015 14:24
Temat postu: Rover 620ti czy BMW e34 v8
Witam. Po kilku nie udanych próbach w końcu dostałem robote z ktorej bedzie zostawało mi kasy na tyle aby do motocykla dokupić sobie samochód :)

No i szukałem, szukałem i cały czas krąże wokół jednego.
BMW E34 v8 (raczej 3.0 z racji dużo niższych cen niż 4.0)
Rover 620ti

W BMW podoba mi się ten stary klasyczny styl, wszystko takie ciete siekierą.. do tego RWD no i po prostu to z czego słyną BMW z tamtych lat przy konkurencji - wyciszenie. Jedziesz sobie 160km/h i mówisz praktycznie jak w domu bez podnoszenia głosu.
Rover ? 1. sentyment .. miałem 2x 600, silnik T16 który juz przez mojego Ti zdąrzyłem rozparcować w każdą stronę łącznie z tuningiem, fajny "angielski" styl (niestety w ogólnym wyglądzie trochu bezkształtny - ani kanciaty jak 800 ani obły jak 75).

Ogólnie dlaczego Ti i V8 ? Auto ma mieć czym wyprzedzić bo aktualnie moja młoda ma Civica 1.3 po małych modach i mam dość wyprzedzania, do tego lytr pod jajami powoduje to, że auto z mała mocą juz totalnie stoi dla mnie.. 2. w Ti dźwięk Blow'a a w bmw bulgot V8.

Ceny ostatnio sobie przeliczyłem jeśli chodzi o utrzymanie tych pojazdów i prawdę mówiąc wychodzi idealnie na to samo.. Co prawda w Roverze jak padnie cewka zapłonowa to kupuje na szrocie za 10zł cewke z citroena AX a jak padnie w bmw to jest 8 cewek osobnych do wymiany (ale raczej watpie aby wszystkie na raz popaliło) ale jako tak - wahacze, tarcze, klocki i tego typu części sa w porównywalnych cenach. Choć np. temat z cewkami można odwrócić i lampy przednie do 600 kosztują majątek a dobrze świecące soczewki do e34 wręcz za śmieszne pieniądze.

Co dalej z takich wolnych przemyśleń w głowie.. Rover niestety ma FWD. Mimo, że ze szperą i na mega kijowych lakach z tyłu wyszedłem w deszczu ze ślimaka bokiem jak BMW - przypadkiem, to dalej FWD.. Dalej wszystkie siły ad. przyspieszenia hamowania skrecania itd przenoszone są na jedną oś .. a z kolej RWD w BMW fajnie bo w zime polatam bokami ale też przy większych śniegach/oblodzeniach RWD ma problemy z trakcją i bez mega dobrych opon czasami jest dupnia. Kiedyś jechałem kumpla e39 z trakcją na dobrych oponach i niestety - 25*C + lód na drodze i każde dodanie gazu powodowało zamiatanie tyłem - nic fajnego gdy pługi jeszcze nie zrobiły z tym porządku a Ty musisz jechać.. choć z drugiej str FWD mogło by po prostu pojechać prosto na łuku.


No i dostepność części - do e34 dorwe wszystko wszędzie.. Do ti potrafi być problem.. pamietam jak myślalem, że mi wtryskiwacz padł to akurat tak trafiłem, że znalezienie wtryskiwaczy zajelo mi tyle czasu, że zdąrzyłem zdiagnozować prawdziwą bolączke auta :) (i w tym miejscu podziękowania dla Markzo :) ). Ogólnie blacharsko też są problemy bo niestety w poprzednim Roverze 620si były wymieniane drzwi bo jakiś cymbał mi wjechał to zanim znalazłem lewe tylne (prawych było kilka sztuk) to też troche minęło - gdzie to bmw sa w co 2 szrocie i tylko kwestia dobrania koloru i stanu.


I ostatnie chyba - sam serwis - jak chciałem podpiąć BMW do komputera to wystarczył komputer uniwersalny sasiada i odczytałem błąd który chcialem w moment, Rover - tutaj o diagnostyke ciężko.. nawet na forum jeszcze jak miałem 620ti to była wojna z diagnostyką Ti'ków i bezproblemowym podłączeniem ich do kompa (nie wiem jak teraz bo nie śledziłem tematu później)

Napiszcie ogólnie co sądzicie o tym porównaniu i co byście wybrali. Fakt, że to forum Rovera i mogę sie spodziewać troche stroniczości na rzecz Ti no ale może akurat :)

NoPE - Sob Maj 02, 2015 15:09

Tak właściwie to sam przedstawiłeś swoje za i przeciw tylko zdaje się potrzebujesz potwierdzenia osób trzecich.
BMW

Kozik - Sob Maj 02, 2015 15:18

na minus w bmw na pewno spalanie, z osiągami pewnie podobnie,
to są dwa zupełnie różne auta,
o ile o BMW można powiedzieć klasyk choć z tych lat osobiście wolałbym 7ke bo ładniejsza
to 600tka mi się nie podoba i jest to po prostu stary samochód,
blow off w 600tce to moim zdaniem nieporozumienie, to jest limuzyna a nie rajdówka, mało sportowy wygląd.
ani jeden samochód ani drugi do mnie nie przemawia bo jeśli bulgocze v8 to niech rwie asfalt straszliwie jak już i tak dużo pali. Kolega będzie w 7ce robił v8 turbo, zobaczymy jak mu to wyjdzie.
nie wiem czy ktoś Ci tutaj pomoże w wyborze, bo ciężko tutaj cokolwiek porównać

j0zek - Sob Maj 02, 2015 18:15

Zdecydowanie E34
pelson91 - Sob Maj 02, 2015 18:15

tez bym sie sklanial w kierunku e34. ;)
tomii620si - Sob Maj 02, 2015 21:06

Kozik - dla mnie akurat e32 to paskud, e38 polift idealna ale jestem jeszcze na to za młody :P Blow w 620ti - zobaczyłbyś miny ludzi - szok na ryju jak nie wiem co :) a spalanie owszem.. 12 to spokojna (dziadkowa wrecz) jazda gdzie w Ti to bylo przy dynamicznej :P

A co do rwania asfaltu - swapujesz 3.0 na 4.0 (P&P) i masz osiągi M5 :P bo 540i szły równo z m5


nie no ogólnie to fajnie haha .. Forum Rovera i nikt nie broni 620ti :P


tak porównuje fotke 620Si i E34 (jeszcze przed modami) i ciężko wybrać :P
Wspomnienia zapierdal@nia Ti'ka, tego sztucznego prestiżu tego auta i unikatowości na ulicy czy stara germańska szkoła i bandit zamiast elegancji :P

Yog-Sothoth - Sob Maj 02, 2015 22:41

Poszukaj w takim razie fajnej 800 i będziesz miał klasyka :mrgreen:
j0zek - Sob Maj 02, 2015 23:11

Cytat:
nie no ogólnie to fajnie haha .. Forum Rovera i nikt nie broni 620ti :P


Ale jak bronić 620, skoro praktycznie pod każdym względem E34 bije go na głowę? :)

tomii620si - Nie Maj 03, 2015 12:09

Yog-Sothoth - jak 820ti to coupe a znaleźć to to już w ogóle cud.. No i potem jeszcze zależy od jego stanu - a w razie W sprzedać to auto to bedzie ciężko :P

No niby tak.. ale wiesz. :P zazwyczaj na forum bmw polecaja bmw.. na audi, audi a na forum golfa - tdi.

a r620ti to takie - połaczenie luxu z 800 i bardziej cywilizowaną wersja 220ti :P Takie coś jak robią chłopaki ala R400Ti tyle, że seria bez swapów :P
no kurde.. wiem, że plastik w srodku jest - średniej klasy (ale nie jest źle), wyciszenie auta - słabe :( - ale to akurat poprawiłem u siebie dodatkowymi uszczelkami na ramie auta.
turbodoładowany silnik a w sumie sam garrett potrafi walnąć fochy, ale jest coś co mnie dalej trzyma przy tym aucie.. ten jego angielski styl + te osiągi i nie pozorność.. w BMW każdy wie, że może być moc a Rover ?
Pamiętam miny ludzi z audi, bmw i innych fur na wypasie jak Turbiszcz robił pss i wyprzedzał ich auta firmowe, auta od tatusiów itd :) Kilka aut brało się na 5 biegu na 1 westchnięcie :P a przy okazji ludzie którzy nagle na prawym pasie znów czuli kompleks małego fiutka i musieli pokazac swoje to było bez redukcji lekkie dodanie gazu i pa pa :) A w BMW coś czuje, że tego nie bedzie bo moc może i duża ale turbo jednak daje ten dół.. niby moment w bmw większy i V8 powinno dac rade bo pamiętam moje e34 R6, że 2 bieg i jak automatem po mieście.. nawet nie zmieniałem biegów.. jedynie na STOP jak musiałem dać 1 aby ruszyć ale wszelkie ustąp itd. to 2 bieg.. poniżej 20km/h.. nic nie jedzie.. gaz i buuuuuu i odjezdzałem bez męczenia, skakania itd... mówcie doradzajcie :P albo mi wybijcie tego Ti z głowy albo nie wiem :P Bo na razie to jestem mentalnie i uczuciowo w dupie ;P

[ Dodano: Nie Maj 03, 2015 13:09 ]
http://olx.pl/oferta/sprzedam-CID5-ID9YWTH.html# <--- np. taki 620ti :)
Ciemna buda, bezowe wnetrze, polift :)

Chodzi za mna ten Ti

Vigoslaw - Pon Maj 04, 2015 06:56

Powiem tak...

BMW,
- pospolity wygląd,
- nikt nie doceni tego co masz w środku (oprócz ludzi, którzy się na tym znają)
- Słaby pomysł na klasyka, do tego raczej w większości piłowane.
- osiągi średnie w porównaniu do spalania
- tańsze części wynikają z jego pospolitości...

Rover

- rzadki model, warty ocalenia
- elegancja na + jak dla mnie
- osiagi i zaskoczenie ;)
- manual
- dalej jesteś na forum :P


p.s. ten co wkleiłeś fajny, w takiej konfiguracji trudna jest poszukać zadbanej BMW

Pozdrawiam,

V.

j0zek - Pon Maj 04, 2015 12:48

Vigoslaw napisał/a:
Powiem tak...

BMW,
- pospolity wygląd,
- nikt nie doceni tego co masz w środku (oprócz ludzi, którzy się na tym znają)
- Słaby pomysł na klasyka, do tego raczej w większości piłowane.
- osiągi średnie w porównaniu do spalania
- tańsze części wynikają z jego pospolitości...

Rover

- rzadki model, warty ocalenia
- elegancja na + jak dla mnie
- osiagi i zaskoczenie ;)
- manual
- dalej jesteś na forum :P


p.s. ten co wkleiłeś fajny, w takiej konfiguracji trudna jest poszukać zadbanej BMW

Pozdrawiam,

V.


No to, ale dałeś o tym BMW :D
- pospolity wygląd,
zadbany egzemplarz z dobrym kołem uważam za bardzo atrakcyjny, a takich zadbanych rzadko się spotyka
- nikt nie doceni tego co masz w środku (oprócz ludzi, którzy się na tym znają)
A w roverze oprócz ludzi, którzy się znają docenią to co ma w środku tak?:D
- Słaby pomysł na klasyka, do tego raczej w większości piłowane.
padłem
- osiągi średnie w porównaniu do spalania
kolejna bzdura
- tańsze części wynikają z jego pospolitości...
to akurat chyba na +, że tanie? CHyba, że lepiej płacić więcej za części?

Rover

- rzadki model, warty ocalenia - tak samo jak E34
- elegancja na + jak dla mnie - jak wyżej.
- osiagi i zaskoczenie ;)
- manual - co to za argument?
- dalej jesteś na forum :P

I nie że mam problem do tego rovera, tylko ogólnie skoro jest porównanie tych aut to 99% osób przyznają mi rację, że zdecydowanym faworytem jest E34 (oczywiście mówimy w obu przypadkach o zadbanych egzemplarzach)

ttomi88 - Pon Maj 04, 2015 12:58

Witam,
W sumie ten temat zainspirował mnie do rejestracji na forum, jako były użytkownik wielu angielskich samochodów tj. rovera 400 SDI, rovera 600, Freelandera w wersji ES z dieslem 2.0 na CR, następnie znowu rovera 400 SDI, range rovera P38. Obecnie mam rovera 45 w dieselku oraz BMW e34.
Może napiszę spostrzeżenia z porównania e34 do rovera 600, zakładam, że oba samochody są sprawne technicznie.
Prowadzenie- BMW miażdży rovera
Hamulce- jak wyżej ( mało kto wie, że bmw e34 w 1990r. zostało wybrane najlepiej hamującym sedanem ;)
Wyciszenie- jak wyżej
Jakość użytych materiałów- jak wyżej
Korozja- W e34 standardowo doły drzwi w prawie każdym egzemplarzu. Dolna listwa rantowa zatrzymuję wodę. W roverze 600 niestety rdzewieć może wszystko :(
Koszta utrzymania- na podobnym poziomie. Do bmw jest o wiele więcej wszelkiej maści zamienników od śmiesznie tanich do na prawdę drogich typu lemforder.
Wbrew obiegowym opiniom bmw e34 naprawia się za grosze. W nowszej serii 5 jak e39 jest już trochę drożej.
Spalanie- obecne e34 2.5 R6 12 zaworów m20b25 mam zagazowane. Spalanie gazu 12-15l/ 100km. Roverek SDI spala mi 5-8l w zależności jak jadę. Więc spalanie porównywalne.
Co do silnika v8 m60 w bmw, jak go tu porównywać do 2.0 z rovera ?? ? Porównanie co najmniej śmieszne :D Kto przejedzie się v8 zrozumie ;)
Największa zaleta BMW :D napęd na tył :D
Wygląd/ stylistyka to oczywiśćie kwestia gustu a o gustach się nie dyskutuję.

Ktoś napisał, że e34 jets słabym materiałem na klasyka. O e30 do niedawna też tak mówiono... obecnie ładna zadbana e30 z R6 pod maską jest droższa od np. roverka 75 po lifcie ;)
To ostatni moment kiedy e34 są względnie tanie. Ładnie zachowane egzemplarze zaczęły już konkretnie drożeć i nie zapowiada się by tendencja wzrostowa miała się zatrzymać w najbliższym czasie.

Podsumowując, stety czy niestety BMW wprost miażdży roverka pod każdym względem.
Jestem wielkim fanem angielskich samochodów ale kocham też BMW jako użytkownik wielu e30stek i e34.
Dlatego mogę stwierdzić bezstronnie, że rover nie jest w żadnym stopniu konkurencją dla e34.

bociannielot - Pon Maj 04, 2015 13:16

ttomi88 napisał/a:
Spalanie- obecne e34 2.5 R6 12 zaworów m20b25 mam zagazowane. Spalanie gazu 12-15l/ 100km.
a v8 tyle samo wezmie 3l co rzędowa szóstka ??
ttomi88 napisał/a:
Co do silnika v8 m60 w bmw, jak go tu porównywać do 2.0 z rovera
no gosc ma takie to próbuje porównac
ttomi88 - Pon Maj 04, 2015 13:23

bociannielot napisał/a:
ttomi88 napisał/a:
Spalanie- obecne e34 2.5 R6 12 zaworów m20b25 mam zagazowane. Spalanie gazu 12-15l/ 100km.
a v8 tyle samo wezmie 3l co rzędowa szóstka ??
ttomi88 napisał/a:
Co do silnika v8 m60 w bmw, jak go tu porównywać do 2.0 z rovera
no gosc ma takie to próbuje porównac

W m60 w bmw trzeba liczyć 14-18l lpg. Jednak radość jazdy V8 jest bezcenna a charakterystyczny bulgot, szczególnie na lekko rzeżbionym układzie wydechowym to muzyka dla ucha. Radia nie potrzeba włączać :D

longer86 - Pon Maj 04, 2015 13:34

nie miałem do czynienia na żywo z żadnym z tych aut, jesli wybierałbym oczami to skłaniałbym sie w stronę 620, sam się za takim Ti kiedys rozglądałem, ale były ponad moją kieszeń, a później zawitał 75 więc 620 nie ma.

ktoś tu wspomniał, że 620Ti i blow to nie pasuje... bo trzymacie sie że to ma byc limuzyna bo trochę drewienka itd. pomaluj grill na czarno, drewno oklej na alu albo coś dodaj wygląd 600 a'la Dreamowy i fajna furka z tego auta, zwłaszcza jeśli masz jakiś sentyment do marki...

bociannielot - Pon Maj 04, 2015 13:42

ttomi88 napisał/a:
Jednak radość jazdy V8 jest bezcenna a charakterystyczny bulgot, szczególnie na lekko rzeżbionym układzie wydechowym to muzyka dla ucha.
spalanie rzedu 14-18l nie ma sensu, ładnie brzmi to fakt ale jak mam byc szczery najładniej brzmią odschooolowe ameryanskie v8. Kiedys moglem pozyczyc 4,4l e39 ale nie pozyczylem bo szkoda bylo mi wlac 150-200zl zeby poszalec jeden wieczor, no niby mozna gaz do swojego zalozyc, ale gaz ma bardzo ograniczony zasieg przy takim silniku :D to tak na minus dla v8, mnie obydwa auta sie nie podobają, ale z tych 2-ch wybrałbym 600te, z tym że jak widac po tym wątku wiekszosc pozostalych wybrala by bmw :)
ttomi88 - Pon Maj 04, 2015 13:55

bociannielot napisał/a:
ttomi88 napisał/a:
Jednak radość jazdy V8 jest bezcenna a charakterystyczny bulgot, szczególnie na lekko rzeżbionym układzie wydechowym to muzyka dla ucha.
spalanie rzedu 14-18l nie ma sensu,

Spalanie powiedzmy średnio 15l. LPG ma jak najbardziej sens. Przy obecnej cenie gazu średnio 2zł wychodzi 30zł LPG na 100km. Praktycznie wszystkie starsze silniki bmw bardzo dobrze tolerują LPG poczynając od m40, m30, m20 na m60 kończywszy.

bociannielot napisał/a: ,,no niby mozna gaz do swojego zalozyc, ale gaz ma bardzo ograniczony zasieg przy takim silniku :D "

Czasem zamiast pisać głupoty lepiej nie pisać wcale. Na standardowej butli 60l zakładając, że wejdzie 55l LPG zrobi się jakieś 350km. Można załadować butlę cylindryczną poj. 80l wtedy zasięg rośnie do prawie 500km ;)

bociannielot - Pon Maj 04, 2015 14:04

ttomi88 napisał/a:
Czasem zamiast pisać głupoty lepiej nie pisać wcale. Na standardowej butli 60l zakładając, że wejdzie 55l LPG zrobi się jakieś 350km.
a gdzie tu głupota jest Twoim zdaniem? duży to zasięg? porównywalny z pełnym bakiem PB? czesm zamiast się wywyższac bez celu lepiej nie pisac wcale...
Yog-Sothoth - Pon Maj 04, 2015 14:06

tomii620si napisał/a:
Yog-Sothoth - jak 820ti to coupe a znaleźć to to już w ogóle cud.. No i potem jeszcze zależy od jego stanu - a w razie W sprzedać to auto to bedzie ciężko :P

Z tą odsprzedażą.. ja założyłem dla swojego że będzie u mnie do końca i jak kupisz za małe pieniądze to bym w ogóle na to nie patrzył, w końcu nie po to kupujesz żeby sprzedawać? :)

Owszem coupe najfajniejsze, ale imo sedany też są fajne, a bardzo ciekawie wygląda fastback z tym że u nas to rodzynek. Fajne są też przedlifty Mk1 ale na żywo w PL widziałem tylko raz.

j0zek - Pon Maj 04, 2015 14:12

bociannielot napisał/a:
ttomi88 napisał/a:
Czasem zamiast pisać głupoty lepiej nie pisać wcale. Na standardowej butli 60l zakładając, że wejdzie 55l LPG zrobi się jakieś 350km.
a gdzie tu głupota jest Twoim zdaniem? duży to zasięg? porównywalny z pełnym bakiem PB? czesm zamiast się wywyższac bez celu lepiej nie pisac wcale...


Bez sensu tworzysz problem. Czy 350KM to jest na tyle mało, że po drodze nie znajdzie się pierdylion stacji ?

ttomi88 - Pon Maj 04, 2015 14:18

bociannielot napisał/a:
ttomi88 napisał/a:
Czasem zamiast pisać głupoty lepiej nie pisać wcale. Na standardowej butli 60l zakładając, że wejdzie 55l LPG zrobi się jakieś 350km.
a gdzie tu głupota jest Twoim zdaniem? duży to zasięg? porównywalny z pełnym bakiem PB? czesm zamiast się wywyższac bez celu lepiej nie pisac wcale...

Napisałem też, że na butli 80l a takie często montuje się w V8 zasięg wzrasta do prawie 500km.
Biorąc pod uwagę ogromną oszczędność z jazdy na LPG jest to wynik jak najbardziej akceptowalny i zadowalający. Trzeba też pamiętać, że samochód ma także bak z benzyna co znacznie wydłuży zasięg.
Poza tym nie mieszkamy na pustyni i stacji benzynowych u nas dostatek ;)

bociannielot - Pon Maj 04, 2015 14:24

j0zek, jest ale mnie osobiscie najbardziej w aucie z lpg denerwowalo ciagle tankowanie, w v8 problem ten bylby duzo bardziej dokuczliwy niz przy jakims tam zwyklym dwu litrowcu. Jechalem w trase i zaraz po albo nawet w trakci musialem tankowac z powrotem, v8 wciagnie ile chce jak nodze pozwolisz to i tych 350km na gazie bedzie mu malo do przejechania

[ Dodano: Pon Maj 04, 2015 15:24 ]
ttomi88 napisał/a:
Napisałem też, że na butli 80l a takie często montuje się w V8 zasięg wzrasta do prawie 500km.
jest duży minus takiej butli, nie zmiesci sie tak fajnie jak ta toroidalna i zajmuje kawał bagażnika :/
ttomi88 - Pon Maj 04, 2015 14:26

bociannielot napisał/a:
j0zek, jest ale mnie osobiscie najbardziej w aucie z lpg denerwowalo ciagle tankowanie, w v8 problem ten bylby duzo bardziej dokuczliwy niz przy jakims tam zwyklym dwu litrowcu. Jechalem w trase i zaraz po albo nawet w trakci musialem tankowac z powrotem, v8 wciagnie ile chce jak nodze pozwolisz to i tych 350km na gazie bedzie mu malo do przejechania

[ Dodano: Pon Maj 04, 2015 15:24 ]
ttomi88 napisał/a:
Napisałem też, że na butli 80l a takie często montuje się w V8 zasięg wzrasta do prawie 500km.
jest duży minus takiej butli, nie zmiesci sie tak fajnie jak ta toroidalna i zajmuje kawał bagażnika :/

To jest niestety racja. Ale coś kosztem czegoś. Albo oszczędna jazda albo duży bagażnik.

Markzo - Pon Maj 04, 2015 14:49

no tak....BMW ponad wszystko ;) a najwięcej gadają Ci, co o Tserii nie mają pojęcia ;) to czemu sami nie macie bawarek?
j0zek - Pon Maj 04, 2015 15:10

Markzo napisał/a:
no tak....BMW ponad wszystko ;) a najwięcej gadają Ci, co o Tserii nie mają pojęcia ;) to czemu sami nie macie bawarek?


Autor wątku wyraźnie napisał konkretne 2 auta, które lepsze więc odpisujemy.
I to, że ktoś zdecydowanie poleca E34 od 600/620 w tym przypadku to nie znaczy od razu, że musi mieć BMW.

Markzo - Pon Maj 04, 2015 15:11

jeździłeś czymkolwiek, co ma t16 pod maską?
j0zek - Pon Maj 04, 2015 15:13

jeździłeś czymkolwiek z napędem na tył i V8 pod maską??
Markzo - Pon Maj 04, 2015 15:16

j0zek napisał/a:
jeździłeś czymkolwiek z napędem na tył i V8 pod maską??

tak, rownież z r6 i r4, tak były to BMW. Różne budy :)

jeszcze weselsze jest traktowanie 620sdi jako równorzędnego z Ti xD wesołoo :D

tomii620si - Pon Maj 04, 2015 18:57

No to temat ruszył z kopyta :o


ogólnie jeśli chodzi o spalanie to tak: Rover może być only pb.. i tak pewnie bede go modzić bo przy markzo sie nie da jeździć seryjnym T16 i tak :P .. BMW - tu raczej przewiduje LPG i w tej sytuacji spalanie mnie trąca bo jeździłem dłuuugi czas 740i i wiem ile to pali :) Jak widać w podpisie miałem też e34 m50 r6 i też wiem ile pali (i jak to nie jedzie, dlatego też albo v8 albo nic). Spalanie można powiedzieć sprawa drugorzędna - bo nie oszukujmy sie - chcesz deptać to płać :P

a teraz po kolei bede czytał posty i klepał :)

vigoslaw - owszem masz po troche racji, że Ti warto kupić choć po to aby mieć fajne unikatowe auto i je ratowac i to jest argument :) ale akurat e34 to fajny materiał na klasyka - zadbana 525i na allegro dzisiaj widziałem za 25tys....

tomii88 - troche nie w temacie jesteś :) bmw ma dobre prowadzenie itd ale nie mówimy tu o zwykłym r600 tylko o Ti.. 2.0T 200pS w serii + szpera LSD która powoduje diametralna zmiane w prowadzeniu względem zwykłego Si/SDi :)


bocian - tak jak juz pisałem - spalanie rzecz drugorzedna - kupując V8 trzeba się liczyć, że to bedzie wpierd@lać.. zreszta jeździłem 740i i jak sie jechało z głową to 12 było realne.. normalnie ~15.. w trasie tempem dziadka specjalnie sprawdzałem ile uda sie zejść... 8.6/100 w 4.4 v8 :))) ale to już spalanie ogarniczane na siłe :P raczej licze sie z 12+++

longer - mi tam blow nie przeszkadza nawet w chromie ;) własnie cały urok tego auta polega na tym, że fura elegancja - jak pozyczona od dziadka a robi.. psss i znika z horyzonu nie jednej audi czy bmw.. kilka razy nawet przegiąłem i nie widziałem policji.. miałem niestety w moim Ti dziurawy środkowy przez co nie miłosiernie brzmiałem jak rajdówka w połączeniu z DV by Markzo auto robiło burdel audio jak dobry turbolot.. co było fajne ? w momencie jak widziałem radiowóz.. sprzęgło i hamulec = przejeżdzał srebrny Ti na ori kołpaczku i balonie koło radiowozu a policjanci usilnie szukali za mną jakiegoś sportowego auta :) za to właśnie kochałem Ti.. ta nie pozorność :)

bocian - akurat zasieg nie robi mi różnicy.. stacji z lpg jest duzo i taka butla w kole zupełnie wystarcza.. tak jak pisałem - jak sie jezdzi z głową i nie nakurw!@ bokami co deszcz/śnieg to spalanie to ~12-15L czyli tyle co Ti przy cięzkiej nodze.. a w trasie wiem, że realne jest nawet 10/100.. niestety trzeba delikatnie .. Ti u mnie jeździł only 98 po tym jak byłem zmuszony wywalić gaz i dojeżdżałem co dzień/drugi dzień do obecnie narzeczonej 22km w strone.. a zarabiam minimalną krajową.. wystarczyło jechać z głowa :) zreszta .. w mieście u mnie mam z 5 stacji (a mieścina na prawdę mała) a na trasie przy spalaniu 10/12/100 to starczy mi aby spokojnie przejechać jakieś ~300km.. to chyba znajde jakas stacje po drodze ? :roll:

Yog - pewnie .. odsprzedaż to rzecz drugorzędna ale wiem jakie miałem problemy ze sprzedażą 620ti po małym dzwonie - dopiero facet wziął go dla ratowania swojego 620ti - pomimo, że mój był w takim stanie że mam ból dupy do dziś, że go sprzedałem - niestety .. nie było mnie stać na remont (głownie przez chore drogie lampy) a było jeszcze kilka innych pierdół o których wie chyba tylko kolega markzo które uprzykrzyły mi życie.. i teraz kupując 820ti (koniecznie coupe.. te długie dzwi bez ramek itd.. <3) bede miał ból dupy ze to nie automat (a jak R to tylko Ti) bo coupe fajny dupowóz a dwa no kiedys w końcu bede musiał go sprzedać.. czy mi sie rodzina powiekszy, czy po prostu uznam, że chce coś młodszego - to sprzedać 800 gdzies indziej niż forum to prawie graniczy z cudem :(


bociek - ja miałem w sumie same auta z LPG i jakoś czestotliwość tankowania vs ilość kasy którą zostawiam na stacji ( u mnie gaz jest po 1,80 a im bliżej gór to nawet taniej (nie wiem.. biedniejsze rejony czy maja jakieś kupony rabatowe ? ))


Marecki - jak myślisz ? Wiem, że ty jesteś zakochany w swoim ZeteSie ale tak a'la obiektywnie... rwd drift fun + bulgot v8 ale niestety spalanie czy fwd z pss szperą i wieczny ogień ? .... a no i oczywiście trucie Ci dupy w pakiecie ;) jak sam pamiętasz :) haha

prebenny - Pon Maj 04, 2015 19:26

tomii620si powiem Ci tak. Co prawda nie jechałem nigdy tylno napędowym samochodem, ani V8-ką, ale jeżeli chodzi o wygląd to jak dla mnie Rover jest zdecydowanie wyżej w rankingu od BMW. W sumie jedyne BMW (z tych starszych 'prawdziwych' BMW) jakie mi się podobają są E39, E38 E46 (generalnie w tym stylu, te starsze jak ta na załączonym przez Ciebie zdjęciu już mi nie podchodzi. Nie wiem czy to przez design (pewnie też), czy przez 'stereotyp', że tymi samochodami jeżdżą młodzi i gniewni i łysi, ale po prostu nie nie i nie :P


Co do częstotliwości tankowania LPG. Ja tu akurat Boćka rozumiem. Jeżdziłem ponad 2 lata samochodami na gaz i jak robiłem 2-3 tyś km miesięcznie to denerwowało mnie, że co 2-3 dzień muszę jechać na stację i co drugi raz się wkurzać, że stoję w kolejce i tracę czas ;) No ale wiadomo to jest mimo wszystko 'do przeżycia' w imię kosztów.


Tak na prawdę musisz ocenić co się Tobie podoba, bo jeżeli koszty utrzymania obydwu stoją na podobnym poziomie, to kup to co Ci się bardziej podoba :)

bociannielot - Pon Maj 04, 2015 19:31

tomii620si napisał/a:
bociek - ja miałem w sumie same auta z LPG i jakoś czestotliwość tankowania vs ilość kasy którą zostawiam na stacji ( u mnie gaz jest po 1,80 a im bliżej gór to nawet taniej (nie wiem.. biedniejsze rejony czy maja jakieś kupony rabatowe ? ))
akurat często bywam u Ciebie :P tańsze paliwo jest w Lubinie niż u mnie w górach - nie że się obrażam na biedniejsze regiony, przyznaje Ci racje Pieszyce były najbiedniejszą gminą w PL juz kilka krotnie :) do Polkowic które zawsze są w top 3 nam daleko :)
tomii620si napisał/a:
rwd drift fun + bulgot v8 ale niestety spalanie czy fwd z pss szperą i wieczny ogień ?
to nie do mnie pytanie ale jesli mialbym do wyboru caly czas depa albo jazda z głową bo mnie nie bedzie stac potem do wypłaty na coś... waliłbym to i dociskał pedał do podłogi częsciej :mrgreen: .
Ciufa - Pon Maj 04, 2015 20:02

http://www.bmw-sport.pl/v...php?f=3&t=84403 temat troche stary i dotyczy e39 ale mozesz poczytac
tomii620si - Pon Maj 04, 2015 20:41

hahaha :) nie no, nie chce nikogo obrażać ale po prostu jestem w szoku... bo własnie w lubinie gaz jest za 1.80 (Petrochemia na wjeździe do DLU od strony Polkowic) i to jest dla mnie tanio przy obecnych cenach np. na Orlenie a jade w góry i nagle jest jeszcze taniej.. nic tylko zwiedzać i tankować u was do pełna ;)
jak padnie na 620ti to bedzie sie kiedys trzeba zgadać :)

no ogólnie e34 v8 - ten styl tego auta mi sie podoba i własnie dźwięk.. zrobić dobry wydech !@!$#ący sasiadów (choć nie jestem fanem tego to w V8 jakoś mi sie poglady zmieniaja :P ) i nic tylko bulgotac :P a 620ti wiem, że bede mogł sobie pozwolic częściej na deptanie :P I tak niepozorność .. to było coś pięknego :)



ciufa - e39 to ten sam silnik.. m60/m62.. to, że spalanie w mieście jest wysokie to owszem.. tyle, że ja mieszkam w mieścinie gdzie nie ma świateł.. sa same ronda i prawde mówiąc spalanie w mieście u mnie jest totalnie inne niż chocby w sasiednim lubinie czy głogowie gdzie świateł jest narypanych od h tylko po to aby były.. i to, że kupowanie 3.0 względem 4.0 sie nie opłaca to tez wiem bo to ten sam silnik tylko rozwiercony, pali tyle samo, czesci te same itd.. tylko, że 530i w wersji strup mozna kupic za 5tys - w wersji kozak za 15... 540i za 15 kupujesz wersje strup mimo, że czasami jest biedniejsza od tej 3.0 i różni sie tylko silnikiem który pasuje z każdej innej bmw a swap to P&P na kilka godzin. i do tego 3.0 czesto szly w manualu - 540i manual to raczej rarytas za którego sobie wołają chora kase.. a mieć 5er z takim piecem i automatem mija sie z celem... no chyba, że kupiłbym 740iL.. to wtedy only automat ;)
tak jak pisałem wcześniej.. długi czas jeździłem 740iA i dokładnie wiem z czym sie je 4.0 v8 :) zreszta.. e38 jest dla mnie kwintesencją auta... wszystko wykończone tak jak powinno, bez nie potrzebnych pstrokatości, pod reka.. do tego polift ladnie wygląda i to ostatnie prawdziwe nie plastikowe BMW.. E46 juz niestety pomimo starej szkoły juz jest plastikowe.. a r6 nie chce bo ... bo miałem.. i to jest coś na zasadzie 620si.. zwykła wersja których jest pieryliard.. a dźwięk V8 od najmlodszych lat mi przyspiesza bicie serca.. kumpel ma CLK AMG V8 i najzwyczajniej wypier... tłumik.. i dał kawał rury.. auto sie drze nie miłosiernie jak mu sie depnie ale jak sie slyszy ten dźwięk to jakoś sie wcale nie teskni za tlumikiem :P i buracka troche możliwość poupalania.. nie mówie tu o dresiarskim łu tu tu tu na progach ale jednak po deszczu fajnie bylo smyrnoć sprzęglo i sobie pójść bokiem bez naciągania linek od recznego :P

Markzo - Pon Maj 04, 2015 20:59

Wybrać musisz sam, mi się po prostu e34 nie podoba. Może jako M5 albo Alpina, ale to chora kasa. Jednak proszę, nie opowiadajmy bajek, że V8 to takie same koszta obsługi jak proste R4. Wiem ile kosztuje obsługa V6, nie tylko w R - audi, vw. V8 to nawet oleju wchodzi bodajże 8 czy 8,5l ;) A gdzie całe przeniesienie napędu? dyfer? To stare auta, które dostawały ostry wpierdziel z racji ludzi, którzy je ujeżdżali. Jestem pewien, że w tych samych pieniądzach 620ti będzie w lepszym stanie.

Co do samej jazdy, 620ti prowadzi się bardzo dobrze, sensownie też hamuje. Szpera robi robote, auto nie waży jakoś dużo - dobry kapeć i można latać. Koszty obsługi są śmieszne, nawet ewentualny remont jest dużo tańszy niż w przypadku V8. A osiągi? Podejrzewam, że bardzo zbliżone, jednak kto się interesuje tematem t16 wie jak łatwo i tanio można te osiągi diametralni poprawić ;) niestety rwd i dźwięku nie dorobisz ;) A co do diagnostyki - wystarczy smartfon/tablet + apka MemsDIAG i kabel otg ;)

Ja w ZS się nie kocham, po prostu to fajne auto i racjonalny stosnek: jakość prowadzenia/osiągi/usterkowość/spalanie/koszty utrzymania. Bo w tej kasie nie ma nic, co jeźdizło by szybciej, lepiej a przy okazji wyglądało po ludzku. No i podstawowa kwestia, o której nikt nie wspomniał. Ubezpieczenie :) 620ti łapie się w klasie do 2000ccm, czyli tanio. V8... hehe ;) a szykują się znaczące podwyżki cen ubezpieczeń :)

tomii620si - Pon Maj 04, 2015 21:10

No wiem jak latwo można :) Zreszta dalej śledze Twój i Pyrosa temat i zbieram info :) Wiesz.. teraz sie czaje a potem jak juz pier... to na full haha ;)

Czyli diagnostyke juz opanowaliście :) To mnie bardzo cieszy bo za czasów mojego Ti pamiętam było jeszcze pod górkę :) Bo nie wiem czy pamiętasz chciałem mojego wziąć na badanie to śledziłem temat i dupa blada była :P


OC i tak mam troche bokiem takze git :) I płace po 600 :) no ale fakt.. za sam znaczek BMW jest +10%.. nie mówiąc juz o silniku itd :P
Olej - h w olej... do R6 poszlo 12L płynu chłodniczego... o.O


Ty to czasami do bólu sensownie piszesz... a co do dźwięku.. V8 nadrobie :) Blow offem drącym sie na pól miasta i kawałek wsi :) a rwd ... moje opony przez które niestety sreberko skończyło żywot latało bokami lepiej niż nie jedno BMW :P Szpera robiła temat :) Szkoda mi go bo miał nie całe 180 przebiegu i ogólnie zadbany był.. tylko pamiętasz jakie schizy T16 miala.. Jak nie gaz to turbo.. jak nie turbo to brak boosta i tak w kołko :P

czemu Ty nie mieszkasz bliżej co ? temat byłby prosty i bym mogł modzić sobie na spokojnie z zapleczem technicznym anie tylko gg i myślenie na odległość :P

ttomi88 - Pon Maj 04, 2015 21:46

tomii620si co Ty na to by podobny temat założyć na forum BMW ? :D Tak z ciekawości ;)
tomii620si - Pon Maj 04, 2015 21:51

Nawet jeśli chciałbym to są 2 przeszkody.
1. Chłopaki totalnie ni w ząb nie beda wiedzieć co to 620Ti... Może coś ogarną co to 620 ale o egzotyce i zmianach Ti wzgledem zwykłych 600 to raczej dupa..
2. Jeszcze zza czasów 518i i 740i założyłem konto na bmw-sport.. przydalo się jak miałem 520i... i niestety.. jak kiedyś byli tam normalni fajni ludzie tak teraz czesto są tam zwykłe buraki z którymi nei chce mi sie polemizować :P Pamiętam jak pytałem o coś w m50... a gość do mnie "masz przecież tyle postów to nie wiesz ?"... tak jakby m60b40 czy m40b18 miało cokowleik wspólnego z m50b20 poza tym, że to wszystko jeździ na benzyne.. nie bede sie po prostu.. szkoda klikać :) Bo jestem tam wielu normalnych ludzi ale zawsze znajdzie sie jeden p!erdolec który tylko człowieka wnerwi :P


zreszta na forach bmw zauważyłem jakąś chorą zasade.. tam nie można powiedzieć, że chcesz założyc coś ze średniej półki bo zaraz leci lawina paplaniny, ze po co, na co.. itd.. bo niestety zazwyczaj Ci którzy sie udzielaja na forum to zarobieni ludzie który maja na wszystko z wyższej półki i oni nie uznają, że posiadanie 530i a 620ti bedzie podobne bo oni przeciez nie zaleją normalnego oleju do silnika za dajmy (przykładowo bo nie pamietam cen) 15zł/L tylko za 30zł/L a filtr oleju nie az 20zł tylko ten za 60zl i nagle koszty utrzymania auta robią się chorze duże pomimo bezsensowności czynów..





No i jest jeszcze 1 argument aby kupić Ti.. do dziś leży nowiutki filtr paliwa w garażu i czeka na zamontowanie hahaha

Vigoslaw - Wto Maj 05, 2015 07:13

Teraz moje podsumowanie ;)

Zgadzam się z Markzo, bo człowiek mówi racjonalnie i do rzeczy, poza tym zna temat i ma doświadczenie :)

Co do BMW zastanawiam się czemu ludzie tak patrzą na nie jak na klasyki?
Bo mają przekroczony wiek?
nie każdy samochód będzie kultowy, jedynie kilka jego odmian...
Dlatego dziwie się, że uważacie E30 za kultowe... bo co? bo stare, bo ma 1,6 w benzynie, albo 1,8? :razz:
Rozumiem M3, Alpina, cabrio, albo rzadkie wersje silnikowe i wyposażeniowe...
Omawiany model E34 bedzie tylko kultowy w kilku wersjach, jak wyżej do tego łatka wieśniactwa i fan klub, który traktuje swoje samochody jak religie :D
Poza tym, to rzadko seria... w tym wypadku lepiej wypada Ti

tomii620si,

Raczej chcesz BMW, a Rover po prostu siedzi w głowie z racji rozsądku i wspomnień ;)

Jak chcesz się bawić, to bierz BMW, jak chcesz dbać i mieć klasyka to bierz Ti

Dlaczego?

BMW to samochód do zabawy, napęd na tył, bulgotanie, zazdrosne spojrzenia dzieciaków na mieście... :razz:

Jak byś chciał go zostawić to jedynie w v8 w manualu w stanie seria, żeby to miało jakąś wartość... kolekcjonerską

Rover,

Jest ich mało, dają fun, jedyny z 600 warty zachowania dla potomstwa :mrgreen:

Niepozorny, nie wzbudza spojrzeń dzieciaków, elegancki, do tego większy problem z blacharką i niektórymi częściami... czyli idealny klasyk za małą $$$

Wiem, że moje wypowiedzi są kontrowersyjne... jednak BMW to podobno świetne właściwości jezdne, ulubiony napęd na tył (najczęstszy argument fanów), dobre wykonanie i dobór materiałów

Jednak dalej nie dostrzegam w tej marce wyjątkowości, oczywiście ma bogatą historie i kilka kultowych modeli (seria M, CSI, Z-etki), jednak dalej patrzy się na te samochody przez pryzmat świetne bo niemieckie... takie stereotypy z PRL

Dziękuję, pozdrawiam,

V.

Kozik - Wto Maj 05, 2015 09:13

Vigoslaw napisał/a:

Dlatego dziwie się, że uważacie E30 za kultowe... bo co? bo stare, bo ma 1,6 w benzynie, albo 1,8? :razz:


kuzyn ma 3.5L e30 w kombi czarną, jest fajny masakrator :) ale mocno hardkorowy bo nie ma żadnych wspomagaczy przez co jazda z większymi prędkościami jest niebezpieczna ;)

co do bmw to wkładając LPG trochę zwiększa się przyczepność tyłu ;) bo waga butli na tyle :)

zauważyłem to w 200tce jak wsadziłem LPG to auto stało się dużo stabilniejsze i dużo lepszy balans w zakręcie

bociannielot - Wto Maj 05, 2015 09:15

Kozik napisał/a:
zauważyłem to w 200tce jak wsadziłem LPG to auto stało się dużo stabilniejsze i dużo lepszy balans w zakręcie
w 200 to ogólnie jest dużo lżejszy tył niż przód, w bmw masz chociaż napędy z tyłu, a tu pusto
KatoSBE - Pon Cze 08, 2015 17:44

Bardzo dobry temat ostatnio sam się zastanawiałem nad zmianą ale zmienić 620ti na jakąś e34 jak już zmieniać to na coś młodszego typu e39/e60 niestety co jeszcze ceny e39 mogę przeboleć to e60 to już ceny trochę dla mnie zaporowe. Do tego ceny części do e34 na pewno będą bardziej dostępne czy tańsze niektóre pewnie tak niektóre dadzą nieźle po kieszeni do tego to co zostało już wyżej wymienione koszty ewentualnej naprawy zwykłego r4 a v8 raczej bez porównania koszty samej eksploatacji wydaje mi się wyrównują się mimo na pewno trudniej dostępnych części do Rovera (traktuje to trochę jako mit ponieważ jest pełno części zamiennych tak jak już wspomniana cewka po za tym trzeba umieć szukać do tego jedyną różnicą jeśli chodzi o części to niektóre nie są po prostu na miejscu dostępne w przeciwieństwie właśnie do części takich popularnych grup co VAG, Audi lub BMW) ale również trzeba pamiętać że jednak w BMW mamy wał i tylny most, których eksploatacja też generuje koszta. Do tego samo spalanie nie wiem w praktyce jak z bmw ale wiem w praktyce jak z Ti po mieście 10l i to normalną jazdą z przyspieszaniem czasami dawaniem ostro po garach w trasie 8-9l w zależności jak jedziesz ale mi osobiście 300km z prędkością w granicach 160-200 km/h spalił 8,6l. Ogólnie temat rzeka ale najważniejsze w obu przypadkach znaleźć zadbany egzemplarz bo jak kupisz po taniości to później i tak każdy z dwóch wymienionych wyżej może puścić Cię z torbami. Jak dla mnie wydaje mi się że jak już kupować, zmieniać coś to na coś po prostu młodszego.
tomii620si - Pon Cze 08, 2015 19:26

No powiem Ci tak.. Dla mnie E60 to już nie BMW tylko plastikowe padełko (jak kiedyś pojeździsz np. e34 i e39 to zrozumiesz po przesiadce do E60), nie tak fajnie wykonane i po prostu za drogie... E39 jest mimo wszystko b. blisko technicznie z e34 ale totalnie inaczej się w tych autach siedzi.. w e34 jest duzo wiecej miejsca, dużo niżej można usiąść, ogólnie pozycja mi dużo bardziej odpowiada.. zrobiłem kumpla 530d ogrom kilometrów jako kierowca i do ostatniego km nie mogłem znaleźć dla siebie miejsca.. Także dlatego e34.. Myślałem tez o e32 lub e38 ale to niestety są krowy i przekłada się to na kierowanie.. mimo sportowych nalotów BMW to 7er prowadzi się troche przyciężko szczególnie w porównaniu do mniejszej 5er. Ceny części są śmiesznie tanie w przypadku e34 - w zwykłego 620si wiecej ładowałem jeśli chodzi o ceny części już o Ti nie mówiąc bo mój ti to jakiś kijowy był.. E39 - niestety tu jest dużo gorzej z cenami.. tragedii nie ma jeśli chodzi o zamienniki ale jeśli chcesz kupić coś w aso (i tak dużo tanszym od ASO hondy) czasami potrafi zwalić z nóg.. Co dalej.. spalanie.
Rover na pewno bedzie o wiele mniej palił chocby przez to, że fwd czy jest masa oraz R4 ale akurat wole aby auto paliło mi 2/3L wiecej na 100 ale mieć czy się odepchać.. Co prawda jak jeździłem 740i to u mnie po miasteczku spalanie wynosiło 12/100 to realne spalanie w większym mieście typu wro, katowice, poznań itd to ~15 + nawet do 18.. zależy tez od nogi ..
Ja chce e34 v8 ponieważ maja one już normalne maglownice a nie jak wersje R4/R6 przekładnie ślimakowe które z dokładnością to miały coś wspólnego 20 lat temu... No i przede wszystkim e34 może i jest stare i leciwe ale jak się znajdzie egzemplarz w stanie i go dopieści to ten samochód już tanieć nie bedzie.. Tak samo jak BMW e30.. kilka lat temu każdy miał to za upalare jaką teraz jest e36 a teraz kupić zadbana e30 to bez 10 - 15tys nie podchodź.. no i ja wychodze z 1 założenia.. pożądne auta skończyły się ~2000r. także wole e34 niż e39 i e60 bo po prostu to auto ma to coś..


Rover z 2 str. fajny bo j/w mniej pali.. jest niby szybszy i łatwo tuningowalny ale po jazdach z moim podchodze do tematu z lekkim strachem.. bawić sie znów z turbiną w razie co.. ech.. do tego Ti u mnie długo seryjny nie zostanie bo jakiś IC, MBC itd a to juz dodatkowe koszta i znów cała zabawa.. do tego jest w nim glosno, defakto (żeby nie być źle zrozumianym) biednie.. Bo w r600 pomimo skór, elektr szyb lusterek itd. to ciężko o np. domykanie szyb z pilota bo tam go po prostu nie było czy klimatronic lub rolety na tylną szybe.. co prawda jest to już pierd ostateczny które nie decyduje ale to jest 1 kropla w cało kształcie dlaczego bardziej składaniem się ku bmw... zreszta jestem ugadany na oglądanie jednej 540i e34 ;)

j0zek - Pon Cze 08, 2015 20:53

E60 jest kosa. Po kieszenie niestety daje, często elektryka lubi figle płatać i jak to auto klasy premium, nie można oszczędzać na częściach.
To, że jest jak to mówisz "plastikowe" ma swój cel, aktualny rozwój technologi, a to że jest za drogie to już kwestia kto ile ma kasy do wydania i na utrzymanie.
Nie ma co oceniać auta po tym, że za drogie, gorsze bo nowsze i tylko wielbić starocie na które stać kupującego.

tomii620si - Pon Cze 08, 2015 21:21

j0zek - uwierz, że plastikowe jest w każdym calu.. Kolega ma stare e38 730i .. przebieg już ponad 400tys i 0 przetarć itd.. po prostu cały czas dbana.. Jego wujas kupił e60 - przebiegu nie pamietam ale jakaś połowa z 7er.. i nakładki na progach z logo bmw poprzecierane.. skóra ma juz 1 ślady zużycia.. panel idący w poprzek deski rozdzielczej nachodzi na kratki nawiewów tak tania okleina z allegro, klamki w boczkach są w ogóle nie wykończone.. tak jakby ktoś o nich zapomniał i je na koniec projektu dorzucił.. Niestety ale prawdziwe dobrze wykonane bmw skończyło się na e38 e39 i e36/e46 (o ile w przypadku 3er można powiedziec, że są dobrze wykonane jak na marke premium)


a że jest ładne z budy (chyba najładniejsze z tamtych lat bmw) to już inna sprawa. Dopiero potem lift e65 na e66 zrobił z tego auta, ludzi a nie wieloryba a 3er niestety byla brzydka (no może poza m3 coupe)
tak samo jak chrysler 300c .. z kuzynem oglądaliśmy do kupna SRT8.. Auto super.. wielki kloc, małe szyby, taki efekt pancerności tego auta.. o dziwo nawet nie źle sie kierowało (zasługa chyba płyty podłogowej mercedesa E).. ale wykonanie wnętrza niestety po amerykańsku... więc auto pomimo całokształtu z@jeb!stości odpadło przez wnętrze..

j0zek - Pon Cze 08, 2015 21:26

Wiem co masz na myśli, producenci mają taki plan - auto ma być na ileś km, a potem się "rozpaść", nie tka jak kiedyś, że miało być nie do zajechania.

Ale jak kogoś spokojnie stać na E60 i utrzymanie, to czemu nie kupić sobie takiej zabaweczki?

Najgorsze jest to, czym będziemy jeździć za 10-20-30 lat - chyba nie tymi obecnie 15-20 letnimi autami :/

Ja na szczęście planuję jako kolejne auto Audi A8 D3 V8 - tutaj raczej ostatnie ładne i solidne Audi... No i wygląda świeżo i długo takie zostanie.

tomii620si - Pon Cze 08, 2015 21:39

No D3 fakt.. ładne auto.
ja docelowo bym chciał e38 740iL ale jestem jeszcze za młody i lubie przycisnąć a 7er to nie wypada.. może po tym co bedzie teraz :)
Ogólnie w glowie mam zrobienie jakiegoś fajnego auta, klasyka tj. właśnie e34, s6 c4 czy C124/C126.. Jakoś wole te stare klimaty i krecenie tam śrubek niż nowe E60 i walke z elektroniką :P

Ale fakt. Jak kupie sobie to e38 kiedyś i bede musiał zmieniać na coś nowszego z jakiegoś powodu to będzie ból tyłka.. E65/66 w środku sa dla mnie okropne z tą komodą w środku, mercedes w środku w tych czas trzeszczy, na lexusa raczej nie bedzie mnie stać pomimo, że jest świetny ( i ta cisza w srodku) i pewnie tez bym brał A8 D3.. Niestety nowa motoryzcja to już nie to co było kiedyś.. głosne ryczące V8 ori bez katów i nikt sie nie przejmował ekologią, finansami i oszczędnościami .. wszystko sie sprzedawało i jeździło .. i jeździ do dziś a wątpie abym zobaczył za 15 lata taka E60 która popyla smiało przed siebie pomimo, że po obijana i ruda jak więkość e34 w tych czasach :P

j0zek - Pon Cze 08, 2015 21:48

Powiem Ci, że znajomy ma E38 V8 i ten dźwięk z wydechu jest epicki :D

A D3 ma mój mechanik właśnie tą wersję co bym chciał 4.2 V8 335km i dźwięk również jest mega, poza tym bardzo udana jednostka i mało awaryjne auto, ale trzeba o nie dbać (zresztą jak o każde)
Na dniach jadę z moim MG na serwis do niego więc podpytam o utrzymanie tego Audi.

longer86 - Pon Cze 08, 2015 21:50

starzejemy się jak już z sentymentem wspominamy jakie to stare auta były dobre :D
tomii620si - Pon Cze 08, 2015 21:59

Tanio nie jest bo znajomy mial S8 D3 z silnikiem lambo... ale sprzedał bo skormnie żarło 30/100.. haha

J0zej - dźwiek V8 bmw jest mega.. i dlatego chce e34 v8 bo to ten sam silnik :) Na dobrym wydechu magnaflow i bez kata to kwintesencja dźwieku V8 <3


Longer - a no ... stare h z nas :) ... szczególnie ja haha..
Chyba najmłodszy :P