|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Chcę kupić ROVERka - [MG ZR] Proszę o opinie oraz oceny
Bamborambo - Nie Lip 05, 2015 21:35 Temat postu: [MG ZR] Proszę o opinie oraz oceny Witajcie,
Jestem nowy na forum, przyznam iż specjalnie założyłem konto by dopytać się osób na co dzień obcującymi z tymi samochodami o opinie na temat dwóch auto przedstawionych poniżej. (szukam idealnego MG od 5 miesięcy)
Stoi przed mną poważna decyzja zakupu samochodu. Gdy tylko zobaczyłem MG ZR po prostu się zakochałem (inaczej nie umiem tego określić).
Proszę was drodzy forumowicze o ocenę tych ogłoszeń oraz doradzenie młodemu kierowcy.
Propozycja pierwsza (do wymiany czujnik abs) :
MG ZR 1.4 Benzyna
Propozycja druga (do wymiany hamulec ręczny i końcówki drążków):
MG ZR 1.8
Bardzo proszę o pomoc i doradzenie mi. Planuje jechać po auto w sobotę !
Z góry dziękuje wszystkim za pomoc
Harry - Pon Lip 06, 2015 08:43
lepsza frajdę będziesz miał z 1.8
samochód jest gdzieś na forum. Ale nie pamiętam nicka.
W wolnossącym przelot to zły pomysł
Z tego co się orientuję to za żółte światła drogowe może być dowód zabrany.
i pus jest taki, że jest zarejestrowany już w PL
[ Dodano: Pon Lip 06, 2015 09:43 ]
czarny ma chyba wgnieciony prawy tylny błotnik
Bamborambo - Pon Lip 06, 2015 13:13
No właśnie o takie opinie mi chodzi . Trochę mnie martwią te żółte światła własnie. Czyli polecasz z tych 2 wersję 1.8 z "podtlenkiem LPG"
Harry - Pon Lip 06, 2015 13:31
fajniejsza 1.8 ,ale nie wiem jak z gazem, niektórzy maja i sobie chwalą
[ Dodano: Pon Lip 06, 2015 14:31 ]
Bamborambo napisał/a: | Trochę mnie martwią te żółte światła |
to moze być folia, a nie lakier
Ciufa - Pon Lip 06, 2015 14:32
Ten z zoltymi lampami to nie jest byle auto bebechu ?
j0zek - Pon Lip 06, 2015 15:40
Ja bym zdecydowanie wolał 1.8vvc tym bardziej, że ten 1.4 z ogłoszenia jest do opłat, wiec kasa praktycznie podobna wyjdzie.
W tym czarnym jednak do sprawdzenia pierwszorzędnie blacharka, raz że czarne auto trudno po takiej jakości zdjęciach ocenić, a dwa sądząc co naklejkach i opisie auto prawdopodobnie brało udział w zawodach. I tutaj właśnie kwestia blachy, czy była robiona i jeśli tak to na ile rzetelnie.
Bamborambo - Pon Lip 06, 2015 16:08
Kasa podobna. Nie zależy mi na 1.8 aż tak bardzo myślę że na moje potrzeby 1.4 wystarczy dlatego mam taki dylemat.
A opinie o pierwszym ?
j0zek - Pon Lip 06, 2015 19:46
Odnośnie tego 1.4 wydaje mi się, że maska w innym odcieniu i raczej też prawy przedni błotnik, ponadto maska trochę wyżej leży. Do tego nie spasowane przednie błotniki - widać to na przejściu z błotnika na słupek rant drzwi przy lusterku.
Ponadto zaślepka poduchy kierowcy jakaś dziwna, możliwe że dostał strzała i się otwarła.
Ogólnie bardzo słaba jakość zdjęć + auto mokre, więc nie wiadomo jak stan powłoki lakierniczej.
Warto poprosić więcej dokładnych zdjęć oraz fotę silnika.
Na moje był dzwon konkretny.
Harry - Pon Lip 06, 2015 21:06
co do czarnego to brak oznaczeń na błotnikach tylnych i na klapie tylnej, zbiorniczek od płynu chłodniczego jakiś taki brudnawy
j0zek - Pon Lip 06, 2015 21:50
Harry napisał/a: | co do czarnego to brak oznaczeń na błotnikach tylnych i na klapie tylnej, zbiorniczek od płynu chłodniczego jakiś taki brudnawy |
Na błotnikach tylnych nie ma żadnych oznaczeń w przedliftach
Bamborambo - Pon Lip 06, 2015 21:56
Dzięki poprosiłem o więcej zdjęć.
W każdym bądź razie wiem iż muszę się przyjrzeć karoserii i jednogłośnie padł typ na wersje 1.8 za która chyba też stanę. Czy wymiana hamulca ręcznego + końcówki drążków to droga zabawa w takim MG ? Samochód podobno nigdy nie miał też problemów z uszczelką pod głowicą - co z analizy postów na forum sugeruje iż ta usterka następuję dosyć często - także pewnie będzie mnie za jakiś czas czekała wymiana.
Do sprawdzenia:
- lampy - naklejka czy malowane - usunąć
- karoseria - sprawdzić prawy bok w szczególności
Coś pominąłem ? Jestem wam winny zimne piwo panowie !
j0zek - Pon Lip 06, 2015 22:41
Jeden jeździ długo i nawet "nie wie" co to problem HGF, a inny ma z tym problemy.
Przy prawidłowej eksploatacji (głownie nie katowanie na zimnym, odczekanie troszkę po dłuższej jeździe, sprawdzanie stanu płynu chłodniczego itp.) nie powinno sprawiać kłopotów.
W przypadku, gdy auto miało już HGF robiony to kwestia na ile dobrze i czy w ogóle dobrze.
Często popełniane błędy przez mechaników powodują, że trzeba poprawiać wszystko od nowa.
Hamulec ręczny (pewnie linka) to sprawy groszowe, tak samo jak końcówki drążków (dokładnie nie pamiętam, ale coś koło 130-150 zł + robocizna)
NoPE - Pon Lip 06, 2015 22:53
Bamborambo napisał/a: | myślę że na moje potrzeby 1.4 wystarczy |
Nie wystarczy
Bamborambo - Pon Lip 06, 2015 23:09
j0zek dzięki ci wielkie !
NoPE czemu nie wystarczy ?!
Harry - Wto Lip 07, 2015 09:06
j0zek napisał/a: | Na błotnikach tylnych nie ma żadnych oznaczeń w przedliftach |
w niektórych widziałem na tylnych błotnikach taki emblemat jak ma Nope w avatarze.
NoPE napisał/a: | Bamborambo napisał/a:
myślę że na moje potrzeby 1.4 wystarczy
Nie wystarczy |
nie wystarczy, też mam 1.4 i po pewnym czasie brakuje mocy- apetyt rośnie w miarę jedzenia
j0zek - Wto Lip 07, 2015 10:20
Harry napisał/a: | j0zek napisał/a: | Na błotnikach tylnych nie ma żadnych oznaczeń w przedliftach |
w niektórych widziałem na tylnych błotnikach taki emblemat jak ma Nope w avatarze.
NoPE napisał/a: | Bamborambo napisał/a:
myślę że na moje potrzeby 1.4 wystarczy
Nie wystarczy |
nie wystarczy, też mam 1.4 i po pewnym czasie brakuje mocy- apetyt rośnie w miarę jedzenia |
No takie znaczki miały polifty, a jak ktoś miał w przedlifcie to sobie musiał dokleić.
NoPE - Wto Lip 07, 2015 15:30
W poliftach emblemat flagi raczej na tylnych słupkach. Wprawdzie to z błotnikiem jedna część więc interpretacja dowolna.
1.4 trochę przymula. Ma strasznie długie przełożenia (skrzynia R65) i żeby dynamicznie jeździć to z 3,5 tyś obrotów musiałbyś nie schodzić.
Szukać zadbanej 160-ki trzeba długo. Zdecydowanie łatwiej o dopicowanego ZR 1.4.
Bamborambo - Wto Lip 07, 2015 17:30
uważasz że ta 160 tka jest zadbana mimo wszystko ? Jadę w sobotę zobaczyć to auto
NoPE - Wto Lip 07, 2015 22:39
Trudno ocenić po słabej jakości zdjęciach ale jest kilka detali, o które warto zapytać i przyjrzeć się im szczególniej na oględzinach:
-jakaś wgniotka na lewym tylnym błotniku - dość znaczna, mogę się mylić
-chyba też wgniotka nad lewym bocznym kierunkiem
-w konsoli środkowej z jakiegoś powodu wystaje przycisk od ogrzewania szyby
-brak dekli na kołach i dalej ->ta 12 na szybach, różne śruby kół, rozpórka mogą świadczyć o dość częstej zmianie i dodając do tego opis "2,5 wydech, zimny dolot, szpera" - może równać się z amatorskimi rajdami więc silnik może być bardzo zmęczony.
Weź to pod uwagę na oględzinach.
Ktoś wyżej napisał o żółtych światłach i mandacie. Wg mnie można tak jeździć bo mijania są odpowiedniej barwy. Na plus chlapacze motula
Wracając jeszcze do świateł ciekawe jak je zabarwił. Jeśli folia to ok. Inny sposób może być trudny do usunięcia.
Właściciel z ciężką nogą, bo interesuje go zamiana na coś mocniejszego sportowego.
Jeśli ja szukałbym 160-ki to jechałbym na oględziny. Za przemawiają:
-sekwencja gazowa (wiadomo typ i jej stan)
-nienaganny wręcz bardzo dobry stan karoserii (wnioskując po słabych zdjęciach) jak na wiek auta
-jakaś tam inwestycja w auto.
Standard to HGF. Zapytaj telefonicznie a oszczędzisz drogi i pieniędzy na oględziny
Bamborambo - Sro Lip 08, 2015 13:21
Nope Dzięki wielkie za tak profesjonalną pomoc !
[ Dodano: Sro Lip 08, 2015 14:00 ]
Co do lamp jest to farba do witraży także nie mam pojęcia jak będzie z usunięciem tego
[ Dodano: Sro Lip 08, 2015 14:21 ]
Jeszcze znalazłem taką pszczółkę :
http://otomoto.pl/oferta/...a-ID6y3L41.html
http://otomoto.pl/oferta/...html#7d503748f3
NoPE - Sro Lip 08, 2015 19:05
Do pro to mi daleko
Na forum jest kilku magików marki ale coś rzadko się wypowiadają.
Później napiszę co zauważyłem na zdjęciach ale ten z drugiego linku (rej. SZO) na 100% był lakierowany. No i brak listew progowych. Pierwszemu zaś one się odklejają, a ja mam na sprzedaż taśmę właśnie do progów 3M Automotive Plus Tape kilka dobrych metrów (chyba z 6 ) więc nie martw się o progi. Gorzej z end cap' ami ale i na to mam radę.
Taśma trzyma jak żydowska wiara ;p
Aha dodam, że lepiej nie odkładać w czasie przyklejenia progów, bo się odkształcają (szczególnie po zimie) i bez wkrętów od spodu się nie obejdzie.
[ Dodano: Sro Lip 08, 2015 19:59 ]
Żółta 160-ka
-zderzak przedni ma pęknięcie niby nic ale tym samym został wepchnięty i zwróć uwagę na dziwnie wystającą maskę (jakby była za długa). Najlepiej widać to na zejściu się błotników.
-błotnik przedni lewy chyba ma wgniecenie (być może cień tak pada) ale raczej wgniecenie
-było urwane lusterko i wymienione nie pod kolor (lusterko prawe)
-nie wiem co kombinował z listwami progowymi - wygląda jakby przyklejone na czarny klej do szyb. nie wygląda to estetycznie, wręcz żałośnie.
Po opisie "Wszelkie informacje o naprawach można będzie omówić bezpośrednio z mechanikiem" wnioskuję, że albo jest nim sam, albo ma w rodzinie. Czy to dobrze trudno ocenić ale wiedz, że wtedy go nie podejdziesz pytaniami. Nie ma zdjęć silnika.
Czemu pod nogami kierowcy jest gumowy dywanik sprzed tylnej kanapy? Wie tylko właściciel
Podał VIN więc możesz sobie sprawdzić jakieś tam szczegóły.
---------------------------------
Żółta 105-ka
-wygląda atrakcyjnie na pierwszy rzut oka, bo.... świeżo lakierowany. Dla mnie to żadna wada jednak wykonane budżetowo - różne odcienie bazy. Zasadnicze pytanie dlaczego aż tyle elementów. Musisz przyjrzeć się na oględzinach. Wymieniane drzwi rozpoznasz po zawiasach.
-strasznie wyciorany fotel kierowcy. Oby tylko brudny, bo o taką tapicerkę trudno. A nawet bardzo trudno
-nie wiem co to za składak z przedniego zderzaka. Przerobiony gril mnie się nie podoba i w ogóle odstaje.
-gość pisze, że klima 100% sprawna. Ok, u mnie też jest w 100000% sprawna tylko, że nie chłodzi bo czynni ucieka i tym samym się nie załączy. Chłodnica wymieniona na oryginalną, jakieś oringi, a mimo to dalej ucieka tak więc, dej pozór
-brakuje listew progowych co o dziwo przy żółtym kolorze nie rzuca się tak w oczy
Odradzam 1.4 z doświadczenia. Za słaby już po miesiącu jazdy, nie nadaje się na trasy, wysokie spalanie w stosunku do 160-ki i jej mocy. 1.4 to typowy mieszczuch co i tak nie do końca, bo nie zbiera się to za bardzo.... Może z gazem już założonym by mnie przekonał.
Z tych trzech czarnego bym oglądał.
[ Dodano: Sro Lip 08, 2015 20:05 ]
Aha na forum są pliki dźwiękowe usterek silników K (gdzieś tam w moich postach znajdziesz) i to ułatwi Ci rozpoznanie stanu silnika na słuch. Oczywiście jest też dźwięk poprawnej pracy.
Bamborambo - Wto Lip 14, 2015 13:14
Nie spodziewałem się że tak cięzko będzie znaleźć dobre MG
NoPE powinieneś być w CSI motoryzacyjnym dostrzegasz takie rzeczy o których ja "janusz motoryzacji" by nie wiedział.
Została ostatnia szansa.
http://otomoto.pl/oferta/...html#7d503748f3
bociannielot - Wto Lip 14, 2015 14:20
co jest dziwne ze nie ma w ogóle fotki boku od strony pasażera
Bamborambo - Wto Lip 14, 2015 16:50
Poprosiłem o więcej zdjęć wyśle w ciągu 2 dni.
Mi się wydaje że lewy tylny bok jest kiepsko "złożony"
|
|