|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] CDT a CDTI - Różnice
tomcy - Czw Wrz 06, 2007 13:15 Temat postu: [R75] CDT a CDTI - Różnice jak w temacie
czym jest to spowodowane (ten wzrost mocy)
BMW z tym silnikiem ma 150KM
szwagier moj ma 75 (116KM) i zastanawia sie czy jej nie zchipowac - bo dla niego jest troche za "mulasta" - po przeszukaniu hamowni w kraku i kwot 1,5-1,8k chyba mu sie odechcialo - zwieksza moc o 20-30% podlanczajac sie przez gniazdo dianostyczne i po przez specjalny program mieszaja w kompie samochodu i juz
czytalem gdzies (srednio pamietam) - jesli sie myle to niech ktos naprostuje - BMW ma te 150 kucykow - bo ma inna turbosprezarke i listwe wtryskiwaczy
wiec ida ta mysla stwierdzilem ze moze lepiej kupic inna turbosprezarke i wtedy uzyskac propawe osiagow (mi osobiscie wydaje sie to lepszym rozwiazaniem) tylko czy gdzies mu to zloza w calosc
jak macie jakies pomysly to piszcie
Irek - Czw Wrz 06, 2007 13:55 Temat postu: Re: [R75] wersja CDT ma 116KM - a wersja CDTI 130KM
tomcy napisał/a: | jak w temacie
czym jest to spowodowane (ten wzrost mocy) |
zdaje sie, ze jedynie oprogramowaniem na kompie, tzn. innymi mapami
pozdr
irek
maciej - Czw Wrz 06, 2007 14:02
Irek napisał/a: | zdaje sie, ze jedynie oprogramowaniem na kompie, tzn. innymi mapami |
Oj, wydaje mi się, że ktoś pisał, że nie tylko - jakieś 2 miesiące temu był wątek na ten temat.
Rowan - Czw Wrz 06, 2007 14:03
Zgadza sie jest tak jak mówi Irek.
Irek - Czw Wrz 06, 2007 14:13
Rowan napisał/a: | Zgadza sie jest tak jak mówi Irek. |
w kazdym badz razie jak w Polsce jeszcze byla siec sprzedazy Pol-Mot to oferowano jako opcje "wzmocniony" silnik 2.0 diesel w Roverze 75. Wzmocnienie polegalo na przeprogramowaniu, przy czym to fabryka przysylala stosowny soft...
pozdr
irek
Rowan - Czw Wrz 06, 2007 14:22
Bo widzisz z tego co wiem to silniki CDT i CDTI są identyczne tylko mają inaczej zaprogramowane komputery sterujące. Ktoś kiedyś właśnie mówił mi że do CDT zakładał turbinę od 320d tego 130km i pasowała, nie wiem czy to prawda ale...
tomcy - Czw Wrz 06, 2007 14:32
patrzac na stronce detech.pl w opcji chipingu wersje 116KM robia 150KM i 330 NM
w wersji 130KM brak podanych parametrow - ciekawe ile z tego marketiingu a ile prawdy 30% wzrost mocy - przestawieniem czegos w kompie
henryk - Czw Wrz 06, 2007 15:13
Irek napisał/a: | przy czym to fabryka przysylala stosowny soft... | , na angielskim Forum doczytałem się - przy porównywaniu ceny i parametrów osiąganych przy pomocy tzw. box'ów - że istniało do 75-tki coś nazywające się "Rover power pack". Co to było nie opisywali.
I właśnie wspomniałem o alternatywnym w stosunku do zmiany map paliwowych rozwiązaniu zwiększenia mocy, czyli wpięciu box'a.
Niedawno o tym była mowa i podane były linki do firm polskich, które to robią i opisują co robią.
O boxach najwięcej znalazłem przy angielskim forum użytkowników R.
Niektórzy zamieszczają wykresy z hamowni.
Uwaga: sądząc z komentarzy, które wyglądają poważnie, nawet gdyby to było możliwe, to wstawienie silnika o mocy 200KM do R75, z tymi podzespołami, które on ma fabrycznie, raczej mogłoby się skończyć źle dla samochodu, który do takiej mocy nie jest fabrycznie przystosowany. Co innego wzrost o 20-30% - podobno można to zrobić bez szkody dla samochodu. Mam na myśli seryjne auta a nie projekty sportowe.
piter34 - Czw Wrz 13, 2007 15:24
Poszukałem na szybko w EPC i tam pompa wtryskowa jest taka sama zawsze, podobnie wtryski i turbina.
Różnica w ECU występuje od końcówki VIN 4D310720 w przypadku skrzyni manualnej oraz od 4D310726 w przypadku skrzyni automatycznej.
[ Dodano: 13 Wrz 2007 04:25 ]
Fajnie gdyby posiadacze CDT oraz CDTi mogli potwierdzić VIN.
riki - Czw Wrz 13, 2007 21:55
piter34 napisał/a: | Poszukałem na szybko w EPC i tam pompa wtryskowa jest taka sama zawsze, podobnie wtryski i turbina |
Wobec powyższego, różnica w KM silnika jest spowodowana tylko oprogramowaniem sterownika?
Rowan - Pią Wrz 14, 2007 10:36
Tak
riki - Pią Wrz 14, 2007 22:00
Kiedyś zadzwoniłem z czystej ciekawości do jednej z firm zajmującej się chip tuningiem i powiedziano mi, że silniki R75 CDT po modyfikacji mocno kopcą, natomiast te w BWM daja się spokojnie kręcić o 30 KM bez żadnego problemu. Wtedy właśnie napomknął coś o tym, że silniki niby te same, ale różnią się listwą wtrysków, turbiną i czymś tam jeszcze. Nie wiem co o tym sądzić. Może nie chciał się bawić z roverkiem, czy może z jakiegoś innego powodu nie polecał prób z podnoszeniem mocy.
Rowan - Sob Wrz 15, 2007 06:51
Przestraszył się
Może kopcić gdy ma za mało powietrza w stosunku do paliwa. Możliwe że za duża dawka została ustawiona.
lamer - Pią Sty 11, 2008 17:35 Temat postu: [R75] Różnice CDT - CDTi. Na zdjęciu widać ten czujnik w CDTi, którego nie ma w CDT!
lamer - Sob Sty 12, 2008 15:09
A co powie nasz roverowy guru na temat tego czujnika? Co to jest? Do czego służy? Dlaczego nie ma go w wersji 116KM?
lamer - Nie Sty 13, 2008 17:45
przemo i phjowi! Czekam na wyjaśnienia w sprawie tajemniczego czujnika! Jeden z was twierdził, że oba silniki są identyczne a różnią sie wyłącznie softem. Czas sprawę potwierdzić albo obalić mit...
PHJOWI - Nie Sty 13, 2008 18:00
narazie nic nie będe potwierdzał , ani zaprzeczał , według EPC nie ma różnicy w budowie silnika sprawdzałem po numerach vin wersji cdti i cdt ,żadnej różnicy nie zobaczyłem . W najbliższych tygodniach zobaczę jak silnik cdti wygląda od środka porobie fotki i się wypowiem
lamer - Nie Sty 13, 2008 18:10
No a EPC coś mówi o zmianach w osprzęcie? Skoro jest nowy czujnik to na bank jest także zmiana w okablowaniu.
PHJOWI - Nie Sty 13, 2008 18:17
W samej budowie trzeba szukać różnić a nie w osprzęcie ponieważ nawet osprzęt się zmieniał z roku na rok , nawet w cdt . Przejrzałem też angielskie fora i tam też nie widzą różnicy . W salonie można było sobie zwiększyć moc do 135 km, też powinna być jakaś zmiana w osprzęcie ?. Nie ma żadnych zmian silnik jest obliczony na większą moc i tłoki nie mają podziału na cdt i cdti . Będe wszystko wiedział dokładanie jak rozbiorę silnik cdti.
A co do tego czujnika jutro powiem.
PHJOWI - Nie Sty 13, 2008 18:34
czujnik ustalony jest to czujnik temperatury powietrza symbol rovera nnk 000050 stosowany od numeru nadwozia 310720
przemo285 - Nie Sty 13, 2008 20:26
Czujnik nie ma w tym przypadku nic do mocy silnika po prostu on był dołożony po 2004 roku tak w Roverze 75 jak i w Land Roverze Freelanderze w samym silniku i osprzęcie nie ma różnicy , w ASO można zakupić taki pakiet w postaci płyty CD z innym softem (ale to jest tylko i wyłącznie soft na jedno auto)także to jest przepłacony temat , można to zrobić taniej
PHJOWI - Nie Sty 13, 2008 20:34
właśnie oto chodzi przemo żeby im pokazać że ten silnik w wersji cdt i cdti , EPC nie kłamie ponieważ jak gdyby były różnice to było by napisane!, także można samemu podnieść moc, kolega tak zrobił z powodzenim zamontował sterownik od wersji 130 km ,i auto ma wyrażnie lepsze osiągi , myśle że kolega LAMER chyba zrozumie !
PHJOWI - Nie Sty 13, 2008 20:38
a i pompa "wtryskowa" CRail jest taka sama jak w cdti.
przemo285 - Nie Sty 13, 2008 20:39
PHJOWI to jest pewne i nie podlega dyskusji
PHJOWI - Nie Sty 13, 2008 20:45
no właśnie i dlatego pisałem bo jak widziałem te głupoty o innej pompie , i że musimy coś udowadniać , ja ogólnie spokojny jestem i wyrozumiały ale jesli ktoś idzie w zaparte i nie ma racji to ręce mi opadają , tym bardziej że ty i ja już nie jednego roverka robiliśmy i widzieliśmy ,sam kiedyś do swojego 75 zakładałem graty od cdti i od freelandera i muszą pasować, bo silnik do rovera jechał taki sam na palecie w różnych wariantach
PHJOWI - Nie Sty 13, 2008 21:08
oczywiście lamer potraktuj to jako żart , a na poważnie obalamy mit o tym że silniki cdt i cdti różnią się.
tommsz - Nie Sty 13, 2008 21:21
Panowie phjowi i przemo, jak dobrze Was zrozumiałem wystarczy zmienić komputer silnika i będę miał CDTi o mocy 135km? Za ile można kupić taki sterownik. Zastanawiam się czy zasadne jest wgrywanie nowego softu do sterownika os CDT jak ktoś kiedyś pisał za ok 700 pln.
PHJOWI - Nie Sty 13, 2008 21:25
zależy za ile dostaniesz komputer , według mnie można dać do dobrego tunera i zrobić z niego 150 km
argail - Nie Sty 13, 2008 21:41
PHJOWI i PRZEMO285 - czy jest jakiś sposób abyz samemu sprawdzić czy samochód jest po zmianie softu na cdti ? Komputer coś wyświetla czy tylko hamownia ?
PHJOWI - Nie Sty 13, 2008 21:44
jeśli był soft zmieniany przez tunera tylko hamownia
argail - Nie Sty 13, 2008 22:17
A co w przypadku kiedy przeróbka była robiona przez autoryzowany serwis w Niemczech ? Czy wówczas (oprócz książki serwisowej) jest jakiś inny sposób sprawdzenia ?
PHJOWI - Nie Sty 13, 2008 22:19
powinny być naklejki na słupkach , Xpower 135hp
edward25 - Sro Lut 13, 2008 21:40 Temat postu: [R75] Różnice pomiędzy silnikiem CDT i CDTI Witam
Nie bardzo mogę sobie poradzić z ustaleniem, jaki to ja właściwie silnik mam w swoim autku. W książce pojazdu napisane jest 1951 ccm oraz moc 85 kW - co oznaczałoby, że posiadam silnik CDT o kodzie M75R.
W książce serwisowej napisane jest długopisem, że silnik posiada kod: 204D2, tzn CDTI wg mnie i mocy 96kW - ten silnik montowany był chyba od 2003 roku.
Po czym poznać jaki to właściwie silnik mam ?
Ciekawym także jest jeszcze fakt, że chciałem dorobić sobie lakier i okazuje się, że na tabliczce znamionowej samochodu jest kod MUM i znalazłem taki kod lakieru w bazie R-M, ale informacja nt. roku (od 1991 do 1999) stosowania tego lakieru nie zgadza się. Ja mam auto z 2002 roku ?
Czy faktycznie są jakieś nieścisłości w faktach i informacjach podawanych przez producenta ?
piter34 - Sro Lut 13, 2008 21:46
edward25 napisał/a: | Po czym poznać jaki to właściwie silnik mam ? |
Po nr VIN.
CDT do nr VIN 4D310719 (skrzynia manualna) lub 4D310725 (automat)
CDTi ma kompa o oznaczeniu NNN500340. CDT ma NNN100692 (manual) lub NNN100720A (automat)
Różnica pomiędzy CDT i CDTi tkwi wyłącznie w oprogramowaniu sterownika wtrysku.
[ Dodano: Sro Lut 13, 2008 21:47 ]
M47R, nie 75
edward25 - Sro Lut 13, 2008 21:51
Dzięki za błyskawiczną odpowiedz co do typów silnika. Dobierając filtry sprawdzałem także jakie przychodzą w obu typach i okazuje się, że są takie same.
[ Dodano: Sro Lut 13, 2008 21:52 ]
OK - zgadza się, winno być M75R
piter34 - Sro Lut 13, 2008 21:53
edward25 napisał/a: | Dzięki za błyskawiczną odpowiedz co do typów silnika. |
Czyli jaki masz silnik i VIN?
edward25 napisał/a: | OK - zgadza się, winno być M75R |
M74R
edward25 - Czw Lut 14, 2008 08:27
piter34 napisał/a: | Czyli jaki masz silnik i VIN? |
SARRJSTHP2D233089
wynika z tego że mam CDT.
Czy oba typy tego silnika mają inter-cooler ?
Zasugerowałem się też oznaczeniem: C - commom rail, D - diesel, T - turbo, I - intercooler
[ Dodano: Czw Lut 14, 2008 08:29 ]
M47R - ale mi się zakręciło z tym oznaczeniem
Brt - Czw Lut 14, 2008 09:11
oba mają IC zresztą sam możesz to stwierdzic po wężach od turbinki
PHJOWI - Czw Lut 14, 2008 09:25
według epc nie ma różniecy , rozebrałem silnik cdti i porównałem z cdt to różnica tylko w sterowaniu elektroniki.
wojcio0 - Czw Lut 14, 2008 15:50
Cytat: | CDT do nr VIN 4D310719 (skrzynia manualna) lub 4D310725 (automat)
CDTi ma kompa o oznaczeniu NNN500340. CDT ma NNN100692 (manual) lub NNN100720A (automat) |
Witam,
Mój nr VIN to: SARRJSLHPYM130892
Czy ktos może to rozszyfrować?
piter34 - Czw Lut 14, 2008 16:13
wojcio0 napisał/a: | Czy ktos może to rozszyfrować? |
Ale co konkretnie?
Ja mogę Ci powiedzieć jedynie, że masz CDT, a nie CDTi.
Od rozszyfrowywania nr VIN jest osobny, przyklejony wątek.
Tomi - Czw Lut 14, 2008 18:32
piter34 napisał/a: |
Różnica pomiędzy CDT i CDTi tkwi wyłącznie w oprogramowaniu sterownika wtrysku.
|
A ja bym proponował dokładniej przejżeć EPC. Minimalne bo minimalne, a są różnice w silniku CDT i CDTi.
edward25 - Czw Lut 14, 2008 19:12
Tomi napisał/a: | A ja bym proponował dokładniej przejżeć EPC. |
Napewno masz rację, zrobię to w wolnej chwili i napewno tylko w zakresie jaki mnie obecnie interesuje. Sam wiesz, że jest to wielka i obszerna wiedza - cieszę się, że dzięki forum jestem w posiadaniu katalogu części oraz obsługi serwisowej. Nie ukrywam, że lubie z Wami, na żywo poklikać - zawsze to jest inaczej przekazana wiedza.
A tak przy okazji (zanim sam sprawdzę w katalogu) i z bieżącej ciekawości - czy regulacja luzu zaworowego jest hydrauliczna ?
A i jeszcze jedno. Zmieniłem olej silnikowy na A3/B3 10W/40.
Zalany był olejem Castrol 5W/40 - instrukcja zaleca taki j.w. lub 15W/40
Czy zastosowanie przez byłego właściciela oleju 5W/40 mogło być czymś podyktowane ?
Tomi - Czw Lut 14, 2008 19:18
edward25 napisał/a: |
A i jeszcze jedno. Zmieniłem olej silnikowy na A3/B3 10W/40.
Zalany był olejem Castrol 5W/40 - instrukcja zaleca taki j.w. lub 15W/40
Czy zastosowanie przez byłego właściciela oleju 5W/40 mogło być czymś podyktowane ? |
Przypuszczam, że stosowanie lepszego oleju było podyktowane troską o silnik.
edward25 - Czw Lut 14, 2008 19:32
Tomi napisał/a: | stosowanie lepszego oleju było podyktowane troską o silnik |
Tu nie chodzi o lepszy olej, bo klasa oleju jest dokładnie taka sama, różni się tylko mniejszą lepkością w niskich temperaturach.
W starszych silnikach (przed sprzedażą) co niektórzy leją oleje gęstsze nawet 20W/30, po to aby silniczek cichutko pracował, ale w tym moim przypadku, o co mogło chodzić ?
Napewno olej rzadszy zmniejsza opory podczas rozruchu w zimie i szybciej olej dopływa do głowicy i szybciej uruchamia hydroregulatory.
Tomi - Czw Lut 14, 2008 20:40
... również szybciej zaczyna smarować silnik i turbinę.
piter34 - Czw Lut 14, 2008 22:52
Tomi napisał/a: | A ja bym proponował dokładniej przejżeć EPC |
Kiedyś to zrobiłem i nie znalazłem żadnych różnic. Jeżeli wiesz co się różni, to napisz.
PHJOWI - Pią Lut 15, 2008 11:13
mam silnik swój cdti oraz silnik cdt kupiony od artbizaru , nie ma najmniejszej różnicy, głowica,wałki tłoki są takie same , nawet oznaczenia na bloku takie same.
|
|