Zobacz temat - [R75] Odcięcie zapłonu powyżej 3000 obr/min
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Odcięcie zapłonu powyżej 3000 obr/min

jacek82 - Pon Paź 29, 2007 19:42
Temat postu: [R75] Odcięcie zapłonu powyżej 3000 obr/min
Witam wszystkich !!
Mam pewien problem z moim roverkiem 75 Cdt a mianowicie po przekroczeniu obrotów 3000/min (czasem więcej) podczas jazdy silnik gaśnie albo odcina mu zapłon nie wiem.
Podczas postoju tak sie nie dzieje mogę wkręcać go na wysokie obroty i ładnie chodzi.
Nic sie nie dzieje też gdy jadę na biegu 5 powyżej 100 km\h wydaje mi sie że może to być coś z ustawieniem komputera prosze o rady
pozdrawiam

[ Komentarz dodany przez: thef: Pon Paź 29, 2007 19:47 ]
Dodałem nawiasy do tematu, następnym razem proszę o nich pamietać ;)

Rowan - Wto Paź 30, 2007 14:10

No to masz chyba to co ja miałem :wink:
Wyjmij zawór wysokiego ciśnienia, ten w pompie wtryskowej. I dokładnie go wydmuchaj sprężarką.

jacek82 - Pią Lis 02, 2007 18:00
Temat postu: Jeszcze raz ja
zawór wysokiego cisnienia znajduje sie na szynie po prawej stronie pod kolektorem dolotowym ?? ?? jest do niego podłączona wtuczka z trzema pinami to to >? i czy jak to odkece nic sie nie stanie ?
dzięki za odpowiedzi

Rowan - Pią Lis 02, 2007 18:59

Nie to nie ten na szynie to ten zawór na pompie. Jak go odkręcisz nic sie nie stanie.
przemo285 - Pią Lis 02, 2007 22:00

Ten zawor na fotce ma wplyw na wysokie cisnienie paliwa , ja bym sie skupil na czujniku wysokiego cisnienia tym w tej rurze (akumulatorze paliwa) na koncu 3 pinowym podegnij styki i przesmaruj np.WD40
Rowan - Sob Lis 03, 2007 08:14

przemo285, mam do ciebie szacunek i wiem że się na tym znasz :wink: ale jeśli chodzi o tą sprawę no to ja mam prawie pewność co do tego zaworu ponieważ u mnie właśnie objawy były identyczne. Wcześniej to samo działo się w Peugeocie 406 HDI mojego szwagra i nawet pisałem o tym na tym forum, ale rozwiązania nie znaleziono. Dopiero jak u mnie zaczęło się to dziać i pojechałem do BWR Podolscy(nie napisze ile zapłaciłem bo szkoda gadać) jeden z mechaników, który widać było że się zna wyjął ten zawór obejrzał, wydmuchał go i powiedział że musi teraz chodzić, i rzeczywiście jak narazie chodzi dobrze. Powiedziałem o tym szwagrowi i on przedmuchał ten sam zawór sprężarką(dodam że miał on wymieniony właśnie ten zawór miesiąc wcześniej) i jak ręką odjął. Chodzi teraz tak jak powinien.
przemo285 - Sob Lis 03, 2007 08:40

Rowan ja nie twierdze ze to nie ten zawor , ale latwiej najpierw zobaczyc czujnik , a jeszcze lepiej podjechac gdzies na test i sprawdzic wskazania cisnienia paliwa (moze jakis blad bedzie) sory za czcionke Niemiecka
Mariusz418 - Sob Lis 03, 2007 09:06

WITAM

SPRAWDZ CZUJNIK POZYCJI WAŁKA RZRZĄDU ,A PRZED TEM CZUJNIK NA LISWIE PALIWOWEJ [METALOWA RURKA ] TAM GRZIE SIĘ ROZGAŁĘZIAJĄ PRZEWODY PO PRAWEJ STRONIE KOSTKA 3 PINOWA , CZĘŚTO JEST TAM ZIELONO POPSIKAJ WD40 I PARERAZY PORUSZAJ

PZDRAWIAM
MARIUSZ 418 WAWA

Chali - Sob Lis 03, 2007 12:40

Ja miałem bardzo podobne objawy w omedze 2.0 DTI 2000r. Tylko tam było tak: zimny silnik nie wkręcał się wyżej niż 3 tys obr na biegu (na luzie wchodził do czerwonego) jak złapał temp to wkręcał się nie wyżej niż 3,6 tys obr. na biegach (na luzie do końca) Tyle, że mi silnik nie gasł ale np. na 5 biegu odcinał. Mimo wciśniętego gazu w podłogę auto zwalniało do obr 3 tys i znów zaczynało przyspieszać. Jeśli trzymałem na 5 biegu obr 3.4 (jakieś 140 km/h) to mogłem tak jechać, ciut wyżej i koniec. Omegę sprzedałem za psie pieniądze nie mogąc znaleźć przyczyny, trochę żałuje bo była bardzo wygodna, choć wolna :(
Pozdrawiam

piter34 - Sro Lis 21, 2007 14:23

jacek82, czy rozwiązałeś w końcu problem?
Co było przyczyną?

jacek82 - Czw Lis 22, 2007 18:44
Temat postu: Jcek82
Witajcie!!! problem istnieje nadal ale mam nowe fakty. To raczej napewno nie jest odcięcie zapłonu ponieważ silnik gaśnie całkowicie co nie występuje przy normalnym odcięciu zapłonu kiedy to silnik przekroczy ileś tysięcy obr/min.

Co ostatnio zauważyłem to to że przy zmianie biegu naprzyklad z 2 na 3 lub 3na 4 oczywiście mówię przy jeździe dynamicznej powyżej 3000 tyś obr/min kiedy wciskam pedał gazu to spodu silnik gaśnie tak jak by zabrakło mu paliwa bądz powietrza gdyby to był silnik benzynowy a nie CDT to powiedział był że to coś z przepustnicą albo mieszanką paliwa. W przypadku mojego CRSa nie mam pojęcia co może być przyczyną, nie czyściłem jeszcze tego zaworu wysokiego ciśnienia jakoś nie mam kiedy siąść do tego; dajcie znaj jak na coś wpadniecie a ja jak zdziałam to napewno napisze pozdrawiam Jacek 82

przemo285 - Pią Lis 23, 2007 19:29

Miałem identyczny przypadek sprawdziłem wszystko i nic , więc zacząłem przekładać po kolei części (metodą prób i błędów) i dopiero po wymianie wtrysków problem ustał. Identyczny objaw jak odcięcie w benzynie tyle że wcześniej , przy niższych obrotach. :?:
jacek82 - Nie Lip 06, 2008 10:28
Temat postu: Witajcie
Po dłuższej przerwie okryłem coś nowego w moim roverze i ma to chyba związek z tymi "tajemniczymi" gaśnięciami mojego R75.

Mianowicie czyszcząc silnik zobaczyłem odczepiony przewód od czujnika przepływu powietrza przy filtrze powietrza prawdopodobnie odłączył go poprzedni właściciel podłączyłem go w swoje miejsce i już nie gaśnie :) ale zrobił sie mułowaty na pierwszym biegu nie ma przyśpieszenia na kolejnych jest juz lepiej ale to nie to co było wcześniej ( z odczepionym czujnikiem przepł. pow.) czy myślicie że może to być uszkodzony czujnik przepływu powietrza?? on chyba steruje dopływem powietrza w kolektorze dolotowym jak ktoś to jeszcze czyta to prosze o odpowiedz pozdrawiam Jaco.

mazda11 - Nie Lip 06, 2008 10:47

Właśnie tak jest jak piszesz. Sprzedawca pewnie gdy kupowałeś chciał ukryć to że przepływka jest zepsuta dlatego odczepił ten przewód. Po odczepieniu przepływki auto chodzi normalnie, tylko może troche więcej palić, no i występują te objawy co u ciebie. Niestety musisz zainwestować w nowo przepływke, bo ta nie podaje odpowiedniej ilości powietrza.
jacek82 - Nie Lip 06, 2008 11:01

Tak mysle sobie czy jest jakis sposób na sprawdzenie przepływki jeśli nie to kupię nową pewnie ze 200 zł kosztuje no ale mam nadzieje że to będzie to i wszystko bezie działało już ok pozdro
mazda11 - Nie Lip 06, 2008 11:04

Jak przepływka jest uwalona to odczepiasz właśnie ten przewód od czujnika i auto powinno dostać kopa. A ty sam napisałeś, że jak podłączyłeś to autko zrobiło sie zmulone, więc to napewno przepływka. Pozdro

[ Dodano: Nie Lip 06, 2008 11:09 ]
Aha tutaj masz zamiennik z allegro za 201zł z przesyłko:
http://www.allegro.pl/ite...g_zt_t_new.html

Ja zamawiałem u tego sprzedawcy też przepływke do swojej 600-setki. I jak do tej pory wszystko dobrze działa.

Rowan - Nie Lip 06, 2008 11:53

Po pierwsze, to czemu sądzisz, że objawy które miał kolega jacek82, były spowodowane padniętą przepływką? Bo mi to na przepływke nie wygląda. Po drugie nie kupuj zamienników, bo będzie bardziej mułowaty niż z odpiętą. To wiadomo z doświadczenia użytkowników. Jeśli kupujesz to kup oryginał Bosch, tylko nowy, bo używka nie wiadomo ile wytrzyma. A tak w ogóle to przepływka nie steruje powietrzem, tylko mierzy jego masę przepływającą przez nią.
jacek82 - Nie Lip 06, 2008 12:10

Uważam że powodem gaśnięcia silnika jest awaria właśnie czujnika masy powietrza bo tak to sie chyba nazywa fachowo przewód od tego czujnika był odczepiony tak jak pisałem wyżej odkąd go podłączyłem zmuliło silnik ale nie gaśnie więc raczej napewno miało to ze sobą związek ciekawy jestem czy nowy czujnik przywróci mu właściwą moc.

Co do ceny czujnika to koszt 200 zł więc nie jest zle jak wymienie to napisze czy podziałało pozdrawiam

mazda11 - Nie Lip 06, 2008 13:32

Rowan, jakoś ja kupiłem używke i autko jeździ tak samo jak z oryginałem Bosh-a. A czemu myśle że to przepływka, to sam powinienieś sie domyśleć po objawach przed i po podłączeniu przezjacek82,
Rowan - Nie Lip 06, 2008 15:06

Ale przepływka na 99% nie ma nic do rzeczy w sprawie gaśnięcia silnika. A jeśli chodzi o zamiennik to ty masz R600, a to jest różnica, tam nie jest Common Rail tak jak w R75. To, że te przepływki się nie sprawdzają, są naprawdę potwierdzone faktami. Kilku użytkowników już to sprawdziło i wszystkim nie działały poprawnie.
mazda11 - Nie Lip 06, 2008 16:21

Rowan, Jeśli piszesz, że w 99% przepływka nie ma nic do rzeczy w sprawie jacek82, to dlaczego jak podpiął to silnik przestał gasnąć tylko zrobił się zmulony.
Rowan - Nie Lip 06, 2008 16:46

Zbieg okoliczności. :wink:
jacek82 - Nie Lip 06, 2008 17:30

No tak sie zastanawiam że może nie dokońca ta przepływka nie ma wpływu na pracę silnika bo jej drugi koniec idzie do kolektora dolotowego więc tak myslę że przy gwałtownym przyśpieszaniu silnik mógł nie mieć odpowiedniej dawki powietrza i to by powodowało jego gaśnięcie

Czujnik ilości zasysanego powietrza
Funkcja:
czujnik masy zasysanego powietrza znajduje się między filtrem powietrza a przepustnicą. Mierzy on natężenie przepływu powietrza zasysanego przez silnik, które jest podstawową wielkością służącą do określenia dawki wtryskiwanego paliwa.

Możliwe przyczyny awarii:

Uszkodzenie elementów pomiarowych spowodowane drganiami
Korozja na przyłączach
Zmiana wielkości wyjściowej elementów pomiarowych

Symptomami kłopotów mogą być:
Wyłączenie silnika
Zapalenie się lampki kontrolnej silnika
Sterownik pracuje ze stałą wielkością w programie awaryjnym

Diagnostyka:
Kontrola przyłącza wtykowego pod kątem poprawnego osadzenia i styku
Kontrola czujnika masy zasysanego powietrza pod kątem uszkodzeń
Kontrola zasilania napięciem ze sterownika (7,5 – 14 V)
Kontrola napięcia wyjściowego (ok. 0....5 V)
Kontrola przewodów połączeniowych pomiędzy sterownikiem a czujnikiem masy zasysanego powietrza pod kątem przewodności
Elektroniczna kontrola poprzez sterownik, odczyt zapisu pamięci błędów
ze strony http://www.hella.com/prod...od09/Prod09.jsp

Rowan - Nie Lip 06, 2008 17:32

Ale posłuchaj mnie. Jeśli miałeś odpiętą przepływkę to dawka paliwa była identyczna cały czas, a nie zwiększana lub zmniejszana zależnie od masy powietrza lecącego przez przepływkę.
jacek82 - Nie Lip 06, 2008 17:53

Ja wcale nie neguje tego co piszesz tylko tak rozmyślam ważne że pomogło ale pełnia szczescia będzie jak wymienie ten czujnik i wróci mi moc silnika a narazie czekam na wypowiedzi i opinie.
mazda11 - Pon Lip 07, 2008 13:00

jacek82, zanim wymienisz przepływkę spróbuj ją oczyścić. Tutaj jest artykuł o SDi ale czyści sie podobnie: http://forum.roverki.eu/v...light=angielsku
Rowan - Pon Lip 07, 2008 14:47

Ale jak padnięta całkiem to nic już z nią nie zrobi.
zbig1967 - Czw Lip 10, 2008 00:57

A czy gaśnięcie silnika po odpaleniu może być spowodowane odłączoną przepływką, wychodzi na to że nie bo komputer steruje tą dawką podstawową. i nie powinno to mieć znaczenia, będzie tylko słabszy.
Rowan - Czw Lip 10, 2008 08:18

Dokładnie zbig1967, masz rację.
jacek82 - Czw Lip 17, 2008 16:38

Witam zanim wymieniłem czujnik pojechałem na diagnostykę i dowiedziałęm się o 2 błędach pierwszy to czujnik masy powietrza o którym już wiemy oraz coś z ciśnieniem, to podłączyli samochód pod Launch i ogień no i się okazało że jest za duże ciśnienie na listwie wtrysku i to ci dopiero i co teraz hmm ?
Pozdrawiam.

Rowan - Czw Lip 17, 2008 17:30

Zawór wysokiego ciśnienia :wink:
Moim zdaniem pewne. Za bardzo zamyka się i robi za duże ciśnienie. U mnie było na odwrót robił za małe.

jacek82 - Czw Lip 17, 2008 18:38

Dobrze by było gdyby to on własnie bo już mam dosyć tego wszystkiego :) ile on kosztuje a masz jakies namiary na sklep internetowy ?
piter34 - Czw Lip 17, 2008 22:30

jacek82 napisał/a:
ile on kosztuje a masz jakies namiary na sklep internetowy ?

Jego nie trzeba wymieniać. ZTCP to wystarczy przeczyścić :roll:

jacek82 - Czw Lip 17, 2008 22:35

okay sie zobaczy pewnie na sobocie o efektach napisze pozdro
Rowan - Pią Lip 18, 2008 13:00

Ja bym go wymienił. Przeczyszczenie jest tylko doraźne. Własne doświadczenie :wink:
jacek82 - Pią Lip 18, 2008 19:32

To napiszcie mi jeszcze jak mam go czyścić narazie chce mieć pewność że to on jutro się nim zajme jeżeli są w nim jakieś zaniesczyszczenia to pewnie pomoże a jak uszkodzenie mechaniczne to nie no ale zobacze.
Jeszcze jedno pytanie jak odłącze wtyczkę od czujnika położenia wałka rozrządu to mój silnik pracuje bez zmian, tak ma być czy powinien zgasnąć ??
A może silnik pracuje w trybie awaryjnym z uwagi na uszkodzoną przepływkę i nie korzysta z sygnału czujnika poł wałka rozrz. tylko używa swich awaryjnych ustawień?
pozdrawiam.

[ Dodano: Sob Lip 19, 2008 08:38 ]
A jeszcze pytanie czy to może być też zawór na listwie ?

Rowan - Sob Lip 19, 2008 17:36

jacek82 napisał/a:
A może silnik pracuje w trybie awaryjnym z uwagi na uszkodzoną przepływkę i nie korzysta z sygnału czujnika poł wałka rozrz. tylko używa swich awaryjnych ustawień?

Przpływka i czuj. wałka to dwie inne sprawy, bo - czujnik położenia wałka to podstawowy czujnik pracy silnika, a przepływka, to tylko sensor wspomagający.

jacek82 - Czw Lip 24, 2008 18:19

Witam no i przeczyściłem czujnik jednak pomogło to tylko na 10 minut teraz znowu jest to samo więc zostaje wymiana czujnika napiszcie proszę gdzie mogę go dostać bo narazie to cienko z nim pozdrawiam
Rowan - Czw Lip 24, 2008 18:23

U przemo285 za 300zł. Nigdzie indziej nie widziałem.
http://www.allegro.pl/ite...rover_free.html

[ Dodano: Czw Lip 24, 2008 19:22 ]
No ewentualnie możesz zapytać tutaj czy gość by sam zawór sprzedał.
http://moto.allegro.pl/it...0_cdt_2002.html

henryk - Czw Lip 24, 2008 20:04

jacek82 napisał/a:
jak odłącze wtyczkę od czujnika położenia wałka rozrządu to mój silnik pracuje bez zmian
- a jak odepniesz wtyczkę, to da się silnik zapalić? Z tego co wiem ten czujnik ma znaczenie wyłącznie podczas rozruchu silnika.
jacek82 - Pią Lip 25, 2008 07:08

A tego to nie probowałem ale też mi się tak wydaje że jego główna rola jest przy zapalaniu
Rowan - Pią Lip 25, 2008 08:10

henryk_w, nie, nie tylko. On steruje ciśnieniem jakie robi pompa, bo wiadomo pompa chodzi cały czas tak samo, a zawór zamyka się i otwiera robiąc większe lub mniejsze ciśnienie.
jacek82 - Sro Lip 30, 2008 07:12

No i wymieniłem czujnik na nowy przejechałem 400 metrów i znowu to samo pozostaje zając sie czujnikiem na akumulatorze paliwa jak radził przemo285 a jak to nie poradzi to spale ten samochód :) i jeszcze pytanie ile kosztuje nowy czujnik ??
henryk - Sro Lip 30, 2008 12:45

Jeżeli wymieniłeś czujnik położenia wałka rozrządu, to nie on doprowadzał do gaśnięcia silnika podczas jazdy.

Funkcja czujnika (ze strony Hella):
"czujnik położenia wałka rozrządu znajduje się w obudowie wałka rozrządu. Do jego zadań należy rozpoznanie cylindra przy uruchomieniu silnika, zapoczątkowanie pierwszego wtrysku i zapłonu, jak również wysyłanie sygnału sterującego do prawidłowego wtryskiwacza w systemie pompo-wtryskiwaczy."

W R75 nie ma pompowtryskiwaczy.

Rowan, a wymieniałeś już ten czujnik? Ja wymieniałem i nie miałem żadnych problemów z gaśnięciem silnika podczas jazdy. Jedyny kłopot polegał na problemie z odpaleniem ciepłego silnika. Bardzo charakterystyczny objaw padającego czujnika poł. wałka rozrz.

Rowan - Sro Lip 30, 2008 14:33

henryk_w napisał/a:
Rowan, a wymieniałeś już ten czujnik?

O jaki czujnik pytasz? Bo jeśli o położenia wałka, to nie wymieniałem. A jeśli chodzi o zawór wysokiego ciśnienia, to mój tata z Angli przywiózł. :wink:

jacek82 - Sro Lip 30, 2008 16:03

Źle się wyraźiłem wymieniłem zawór wysokiego ciśnienia w pompie i nic to nie zmieniło więc pozostaje mi sprawdzić czyjnik na akumulatorze paliwa może to jego wina a jak nie to już nie mam opcji :(

[ Dodano: Pon Mar 02, 2009 19:21 ]
Rozwiązaniem zagadni okazał sie uszkodzony wtryskiwacz wszystkie usterki minęły jak ręką odjął, jednak nie został on wymieniony gdyz nikt nie potrafił go zdemontować zapiekł sie na amen w serwisie BOSCH został on zregenerowany za 250 zł jak narazie wszystko działa jak trzeba. Dla zainteresowanych koszt nowego wtrysku to 1250 zł (o ile uda sie zdemonowac stary).

Pozdrawiam wszystkich.