Zobacz temat - [R25 2.0 iDT 00'] problem z odpalaniem przy niższej temp.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 2.0 iDT 00'] problem z odpalaniem przy niższej temp.

paweuo - Czw Paź 30, 2008 02:42
Temat postu: [R25 2.0 iDT 00'] problem z odpalaniem przy niższej temp.
Witam.
Od kiedy skończyły się ciepłe dni (a zwłaszcza noce) Roverek zaczął mi marudzić podczas porannego zapalania. Muszę go kręcić około 7-8 sekund zanim ujmie. Zakopci wtedy jasnym dymem i chodzi równomiernie jakby nigdy nic.
Co do tej pory sprawdziłem?
-wymieniłem wszystkie 4 świece żarowe - łącznie z tą za pompą wtryskową.
-sprawdziłem zawór zwrotny w gruszce jest szczelny - trzyma jak złe sołtysa. Poza tym próbowałem podpompować paliwo przed porannym rozruchem i lecz nie skróciło to kręcenia rozrusznikiem nawet o sekundę.
-dziś byłem w serwisie Bosha - podpięli mi się pod komputer i bezpośrednio pod pompę wtryskową i facet stwierdził że wszystko jest OK. Nie ma żadnych błędów, kąt wtrysku jest prawidłowy, pompa wtryskowa pracuje bez zarzutu.
Będę wdzięczny za jakieś sugestie bo mnie powoli pomysły się już kończą.. :neutral:

Brt - Czw Paź 30, 2008 09:43

a czy dochodzi prąd do świec ?? Może przekaźnik walnięty :roll:
lineumaciel - Czw Paź 30, 2008 14:55

krótka i na temat, masz przestawiony rozrząd. Jeśli masz sprawne świece i pompę pozostaje jak wspominałem rozrząd.

Przerabiałem to w tamtym roku.

paweuo - Czw Paź 30, 2008 16:54

w serwisie Bosha facet podpinał się jakimś ustrojstwem pod przekaźnik i powiedział że świece grzeją dobrze... a co do rozrządu powiedział żeby nie ruszać "bo nawet minimalna zmiana położenia może wyświetlić błąd". Sam już nie wiem do kogo mam się zwrócić jeżeli w serwisie Bosha nie są w stanie mi pomóc/olali mnie... :/

[ Dodano: Czw Paź 30, 2008 16:56 ]
lineumaciel możesz powiedzieć gdzie zrobiłeś swój rozrząd? może też bym się do nich zwrócił...

lineumaciel - Pią Paź 31, 2008 11:37

paweuo napisał/a:
w serwisie Bosha facet podpinał się jakimś ustrojstwem pod przekaźnik i powiedział że świece grzeją dobrze... a co do rozrządu powiedział żeby nie ruszać "bo nawet minimalna zmiana położenia może wyświetlić błąd". Sam już nie wiem do kogo mam się zwrócić jeżeli w serwisie Bosha nie są w stanie mi pomóc/olali mnie... :/

[ Dodano: Czw Paź 30, 2008 16:56 ]
lineumaciel możesz powiedzieć gdzie zrobiłeś swój rozrząd? może też bym się do nich zwrócił...



Ja nie wiedząc co się dzieje pojechałem do Warszawy do byłego serwisu. ECC Babice.

Mariusz418 - Pią Paź 31, 2008 13:36

WITAM

krótka i na temat, masz przestawiony rozrząd. Jeśli masz sprawne świece i pompę pozostaje jak wspominałem rozrząd.

Przerabiałem to w tamtym roku.


NNOO

POPZDRAWIAM

lineumaciel - Pią Paź 31, 2008 13:55

mariusz418 napisał/a:
WITAM

krótka i na temat, masz przestawiony rozrząd. Jeśli masz sprawne świece i pompę pozostaje jak wspominałem rozrząd.

Przerabiałem to w tamtym roku.


NNOO

POPZDRAWIAM




Nie dodałem że kolega mariusz418 rozwiązał problem w 30minut ;-)

[ Dodano: Czw Lis 06, 2008 08:26 ]
paweuo napisał/a:
Witam.
Od kiedy skończyły się ciepłe dni (a zwłaszcza noce) Roverek zaczął mi marudzić podczas porannego zapalania. Muszę go kręcić około 7-8 sekund zanim ujmie. Zakopci wtedy jasnym dymem i chodzi równomiernie jakby nigdy nic.
:neutral:



Rozwiązałeś problem????

Remigiusz - Sob Lis 22, 2008 19:08

Mam takie głupie pytanie bo widzę ze wiele ludzi to pisze ze im nie chce auto od razu zapalić rano.

Moim zdaniem przecież to normalne przy Dieslu ze ciężko chce zapalić nad ranem jak były temp. poniżej 10°C :roll: I trzeba go dłużej kręcić z dodaniem gazu. :mrgreen: I mogł by mi ktoś wytłumaczyć co ma z tym rozrząd wspólnego? :shock:

Jak auto zapali i potem dziala normalnie to nie rozumiem czemu by miało być cos nie tak z rozrządem.

czy wasze Diesle pala przy np 2° lub 3°C tak od razu jak np w lecie :?:

Pazdzioch - Sob Lis 22, 2008 21:43

Remi55 napisał/a:
czy wasze Diesle pala przy np 2° lub 3°C tak od razu jak np w lecie
no mi właśnie nie pali tak dobrze z resztą poruszałem ten problem w innym poście, ale generanie do niczego nie doszedłem bo zanim zrobić coś zdążyłem to widzę że paweuo, mnie wyprzedził a mam takie same objawy z tym że silnik przez parę pierwszych sekund nierówno pracuje u mnie, ale tez nie wydaje mi się żeby to był problem świec a paliwo tankuje na shell "V-power diesel" wody w filtrze też nie mam.
Remigiusz - Sob Lis 22, 2008 22:05

Dzwine tylko ze nikt nie chce odpisac na to czy komus pali auto na styk teraz przy niskich temp.

To w takim razie by znaczyło ze u mnie świece nie grzeją jak ja muszę dodawać gazu przy zapalaniu. Jeszcze co dla mnie jest dziwne lub moze normalne (na to tez jeszcze nikt mi nigdy nie odpowiedział chodz sie juz raz pytałem :twisted: ) czy jak włączę zapłon i się pojawia swiatlo ze grzeją sie swiece i potem np wyłączę zapłon i chce żeby jeszcze raz się włączyły to mi juz światełko gaśnie do razu a nie świeci sie przez 3-5sek. Wiec jak by to zrobic zeby sie jeszcze raz grzało :?: (chyba ze sie juz nie włącza bo grzeje dalej samo lub temp. jest za osiągnięta.)

[ Dodano: Sob Lis 22, 2008 22:06 ]
Aha, ale ty czy tak sobie sprawdzę dla pewności jak w FAQ pisze opor świec ile Ohm mam i czy prąd dochodzi.

ywis - Sob Lis 22, 2008 22:25

Mi też nie pali na dotyk jak przy temp. dodatnich. Muszę go pokręcić ok 2-4 sec i wtedy odpala i kręci jak należy, ssanie, a później schodzi do odpowiednich obrotów po nagrzaniu się :)
Remigiusz - Sob Lis 22, 2008 22:40

ywis napisał/a:
Mi też nie pali na dotyk jak przy temp. dodatnich. Muszę go pokręcić ok 2-4 sec i wtedy odpala i kręci jak należy, ssanie, a później schodzi do odpowiednich obrotów po nagrzaniu się :)


:hahaha: W serie K to troche innaczej wyglada i nie masz swiec zarowych kolego :wink: Prosze niech pisza tylko ludzie z Seria L bo powstanie niezly kogiel mogiel w temacie. Ale dziekuje za info :ok:

Jary - Sob Lis 22, 2008 22:53

Remi55 napisał/a:
czy wasze Diesle pala przy np 2° lub 3°C tak od razu jak np w lecie


Tak, nawet przy -20 celsjuszów.

Remigiusz - Sob Lis 22, 2008 23:03

Cytat:
Tak, nawet przy -20 celsjuszów.


hmm.. tamtej zimy jak miałem -20°C i auto stało cala noc na zewnątrz to nad ranem sobie cala baterie wyczerpałem i nie zapalił. Wiec sie do tego przyzwyczaiłem ze tak ma już, dopiero jak słonce wyszło w południe i temp na -10spadla to mi na kablach udało się zapalić. W wojsku na ciężarowych tez nie było łatwo je zapalić i trzeba było długo kręcić i grzać świece.

Sprawdzę te świece u siebie bo mi to nie pasuje jak ma na styk palić. W sumie mi to nie przeszkadza :wink: , ale jak można lepiej to czemu nie :lol:

NEOSSS - Nie Lis 23, 2008 00:43

Remi55, sprawdz przekaznik swiec i swiece, a rozrzad ma to do tego ze jesli jest przestawiony o jeden zabek to jest juz inny zaplon, auto na sluch moze chodzic dobrze ale po kilku lub kilkunastu tysiaca albo peknie pasek albo pogna sie popychacze i bog wie co...
Swiece nagrzewaja sie po przekreceniu na zaplon, drugi raz jak chcesz je nagrzac odrazu to kontrolka szybko gasnie bo przekaznik je rozlacza, dlatego iz swiece sa nagrzane, dopiero za jakies 10-15 sekund po pierwszym nagrzaniu mozesz drugi raz je nagrzac!
Jaki kolego masz akumulator? Jaki prad i jaki rozruch? Jak 50 czy 60 to nie dziwne ze musisz go krecic i dodawac gazu zeby zalapal. Diesel musi miec duzy rozruch!

Pazdzioch, Diesel na sluch zawsze inaczej pracuje jezeli jest zimny, jezeli skacza obroty to radzilbym zajrzec w uklad paliwowy i sprawdzic jego szczelnosc, nastepnie przeczyscic czujnik temp. paliwa w pompie, ustawienie pompy, ustawienie rozrzadu...

Pazdzioch - Nie Lis 23, 2008 03:51

hmmm NEOSSS, no i tu właśnie tkwi problem że te obroty są równe tylko parę razy że tak powiem czka mu się czyli jak by nie odpalił jeden z cylindrów ale to znika po 10 sek.
NEOSSS - Nie Lis 23, 2008 11:24

Pazdzioch, sprawdz jak leja wtryski i tak jak mowilem sprawdz caly uklad paliwowy
konradp - Nie Lis 23, 2008 11:38

no i u mnie jest tak samo po kilkunastu sek. silnik pracuje juz rowno tyle ze zastanawiam sie teraz czy mam sprawny przekaznik bo czy pierwszy czy drogi raz grzeje swiece to kontrolka od nich gasnie po takim samym czasie i pytanko jaki jest koszt wymiany przekaznika,czy mozna go samemu sprawdzic?
NEOSSS - Nie Lis 23, 2008 11:50

konradp, ile sek grzeja Ci sie swiece? Czy slychac pyk przy wlaczaniu kontrolki i pyk przy wylaczaniu?
Remigiusz - Nie Lis 23, 2008 12:27

@ NEOSSS
hmm.. No umie rozrząd już ma prawie 54.000km przejechane przy 180.000km na liczniku będę znow wymieniał sobie bo padnie granica 60.000km. Tylko nie wiem czy warto do końca bo moje auto robi 80% długie trasy czyli 600km na raz. No ale chyba lepiej wymienić.

A co do świec to u mnie pyka jak sie przekręca oraz jak gaśnie lampka. :wink: Phuu jaka to Bateria jest to już nie pamiętam, miałem gdzieś rachunek i tyle razy ja wyciągałem ale nigdy nie popatrzyłem. :roll: Ale jest to chyba 60 Ah Nie rozumiem o co chodzi z tym "Jaki prad i jaki rozruch?" :?: No jak jest wyłączone Auto to jest 12.5V na baterii sobie jeżeli o to chodzi.

NEOSSS - Nie Lis 23, 2008 13:00

Remi55, moc mowisz 60Ah a rozruch? Jak 60 to za maly do diesla wiec nie dziwne ze slabo kreci
Remigiusz - Nie Lis 23, 2008 13:19

NEOSSS, A jak sie rozruch mierzy?

Np. na stronie sklepu Intercars oferują do mojego akumulatory i największy jaki jest to taki:


To jaki masz ty w takim razie u siebie akumulator? :wink:
No według Rave patrzyłem to 75Ah jest napisane w Seri-L :lol: To już chyba ma przyczynę i za mała baterie kupiłem w tedy. :roll:

[ Dodano: Nie Lis 23, 2008 13:27 ]
Najfajniejsze jest to ze na każdej stronie nawet od Varta jak sie szuka według samochodu to dla Rover 220 znajduje tylko te do 61 Ah :twisted:

[ Dodano: Nie Lis 23, 2008 13:29 ]
Ale chodzi to chyba o dlugosc bo max chyba tylko 242mm długie batterie wejdą a te z 74Ah np są aż 272mm lub 343mm długie

konradp - Nie Lis 23, 2008 13:52

swiece grzeja ok 4 sek ale przyznam ze zadnego 'pyk' nigdy nie slyszalem ,moze nie zwrocilem na to uwgi a teaz nie mam auta zeby to sprawdzic,napisze wieczorem
yagher - Nie Lis 23, 2008 15:26

Witam mam duzy problem przy odpalaniu samochodu .. jak bylo cieplej nie bylo tak zel teraz temperatury troche spadly i kicha sie zrobila ..

Myslalem ze to akumulator ale wzialem go i naladowalem wydawalo mi sie ze problem zarzegnany ale niestety znowu .. pojechalem sprawdzic akumulator i ma 377/680 mocy rozruchowej ..

Zaczalem ostatnio krecic dopiero gdy podwojnie nagrzalem swiece i bylo troche lepiej ale dzis ponownie poszedlem do samochodu i myslalem ze nie rusze ..
Przy probie odpalania slyszalem ze akumulator probuje krecic i niestety nic .. z tlumika wydobywal sie gesty jasny dym .. krecilem po okolo 30sec kilka razy .. okolo 7razy w koncu zalapal .. po czym odstawilem go i stal okolo 12h


dzis chcialem po raz kolejny odpalic i .. krecilem kilkan ascie razy i nie chcial 'zalapac' wogole .. postanowilem wiec sprawdzic swiece ..

zaczalem wpierw od przekaznika czy podaje napiecie i wszystko gralo ..
pozniej sprawdzilem same swiece ale nie zdejmowalem mostka bo nie moglem odkrecic i NIE BYLO zadnej reakcji (omomierz ustawiony na 200om)(moglem tak wogole to sprawdzic ?)

Pozniej podlaczylem sie na kable z 2 akumulatorem i odpalil mi bez zadnego problemu 'na kopa'

jaki mam wyciagnac z tego wniosek ?

Jary - Nie Lis 23, 2008 17:47

yagher napisał/a:
NIE BYLO zadnej reakcji (omomierz ustawiony na 200om)......
jaki mam wyciagnac z tego wniosek ?


Do wymiany wszystkie świece :idea:

NEOSSS - Nie Lis 23, 2008 19:08

Remi55, ja mam Centre Future 74Ah 760 i polecam ten akumulator bo naprawde jest rewelacyjny...

yagher, mozesz wykrecic swiece i zobaczyc czy nagrzewaja sie do czerwonosci

Remigiusz - Nie Lis 23, 2008 19:35

NEOSSS, Dziękuje, ale zmieścił się tak bez problemu :shock: Bo te 74Ah godzinowe są kurcze dłuższe o 3cm i już w mocowanie nie mogą pasować.
yagher - Nie Lis 23, 2008 20:57

to ja juz sam nie wiem co robic .. jedni mowia ze akumulator a inni ze swiece to moga byc ..
konradp - Nie Lis 23, 2008 21:01

NEOSSS napisał/a:
konradp, ile sek grzeja Ci sie swiece? Czy slychac pyk przy wlaczaniu kontrolki i pyk przy wylaczaniu?
przy wlaczeniu zaplonu sluchac pyk kontrolka swiec gasnie po ok 3-4sek a nastepne pyk slychac po ok 12sek od zgasniecia kontrolki
NEOSSS - Nie Lis 23, 2008 21:27

yagher, jezeli na inny akumulatorze duzej pojemnosci odpala odrazu to aku do wymiany

konradp, sprawdz czy swiece sie nagrzewaja

gralu - Czw Lut 19, 2009 17:50

Remi55 napisał/a:
Dzwine tylko ze nikt nie chce odpisac na to czy komus pali auto na styk teraz przy niskich temp.

To w takim razie by znaczyło ze u mnie świece nie grzeją jak ja muszę dodawać gazu przy zapalaniu. Jeszcze co dla mnie jest dziwne lub moze normalne (na to tez jeszcze nikt mi nigdy nie odpowiedział chodz sie juz raz pytałem :twisted: ) czy jak włączę zapłon i się pojawia swiatlo ze grzeją sie swiece i potem np wyłączę zapłon i chce żeby jeszcze raz się włączyły to mi juz światełko gaśnie do razu a nie świeci sie przez 3-5sek. Wiec jak by to zrobic zeby sie jeszcze raz grzało :?: (chyba ze sie juz nie włącza bo grzeje dalej samo lub temp. jest za osiągnięta.)

[ Dodano: Sob Lis 22, 2008 22:06 ]
Aha, ale ty czy tak sobie sprawdzę dla pewności jak w FAQ pisze opor świec ile Ohm mam i czy prąd dochodzi.


dziś wymieniałem świece 3 tej za pompą nie i ona nie grzeje ale zanim wymieniłem to tylko 1 mi grzała ta od strony rozrządu i palił za pierwszym razem tylko przez jakieś 30 s. chodził nierówno i puścił dużą chmurę dymku. A teraz po wymianie pali na dotyk pracuje równo i puścił małą chmurkę myślę że po kilku dniach nie będzie nawet małej chmurki niech to się tam przedmucha zobaczymy... żeby nie ta sytuacja(trochę mnie wkurzała ta nierówna praca silnika i przy kopcenie) to bym nawet nie wiedział że tylko 1 mi grzeje :)

Mix - Czw Lut 19, 2009 18:44

gralu napisał/a:
dziś wymieniałem świece 3 tej za pompą nie i ona nie grzeje ale zanim wymieniłem to tylko 1 mi grzała ta od strony rozrządu i palił za pierwszym razem tylko przez jakieś 30 s. chodził nierówno i puścił dużą chmurę dymku. A teraz po wymianie pali na dotyk pracuje równo i puścił małą chmurkę myślę że po kilku dniach nie będzie nawet małej chmurki niech to się tam przedmucha zobaczymy... żeby nie ta sytuacja(trochę mnie wkurzała ta nierówna praca silnika i przy kopcenie) to bym nawet nie wiedział że tylko 1 mi grzeje :)

Też dziś wymieniałem świece. Obawiałem się tej 3 od lewej, ale poszła bez problemu. Nie wymieniłem jak narazie tylko 1 (przy wężu od termostatu), bo nie mogę się tam dostać żadnym kluczem...
Możesz podpowiedzieć jak sobie dać z tym radę, bo kończą mi się pomysły :neutral:
Kupiłem tylko 3 świece, ale coś mi się wydaje, że tą za pompą dało by radę też bez ruszania pompy wymienić. Popróbuję, jak uporam się z tą przy termostacie. Liczę więc na Waszą pomoc jak to zrobić :wink:

NEOSSS - Czw Lut 19, 2009 19:02

Mixtated, 7 odkrecisz plaskim kluczem, a 10 musisz dluga i cienka(boki) nasadowa, wypierasz o kolanko i dobijasz, zalapie i krecisz...
Mix - Czw Lut 19, 2009 20:20

Nakrętka do nie problem :wink: Mam długi klucz nasadowy 10mm, ale nasadki nie da się wsunąć na świece. Klucza nie da rady wyprzeć o kolanko, bo (nie wiem czy uda mi się to obrazowo opisać) w miejscu styku klucza z gumowym przewodem znajduje się jeszcze stalowa część kołnierza idąca od termostatu :/
Yassu - Czw Lut 19, 2009 21:40

yagher napisał/a:
to ja juz sam nie wiem co robic .. jedni mowia ze akumulator a inni ze swiece to moga byc ..


Napisz jaki masz akumulator ile Ah i jaki prąd rozruchowy! (np. Centra Futura 72Ah, 720A)

NEOSSS - Pią Lut 20, 2009 00:08

Mixtated, wiem o co Ci chodzi ale ja biore 10 na patyuku i bije ja reka, zaskakuje troche i odkrecam swiece... Wpadnij na spot to sie wymieni
Mix - Pią Lut 20, 2009 08:45

Powalczę jeszcze dziś z tą świeczką - dorobiłem sobie bardzo nietypowy klucz rurkowy. W niedzielę i tak najprawdopodobniej będę na spocie, niezależnie od tego czy świece uda mi się wymienić czy nie. Dzięki za pomoc :wink:
NEOSSS - Pią Lut 20, 2009 09:45

Mixtated, jeżeli nie uda Ci sie wymienić to dzwon i przypomnij zebym wzial narzedzia
Mix - Pią Lut 20, 2009 13:20

NEOSSS, udało się, chociaż walczyłem z dobre 1,5h. :grin: Plus to to, że chociaż słoneczko świeci :mrgreen: Klucz rurkowy mojej roboty spełnił swoje zadanie, chociaż był moment, gdy chciałem się już poddać. Przeszkodą okazał się jeszcze wąż, bo nie było miejsca żeby świecę wyciągnąć po odkręceniu. Na szczęście dzięki zluzowaniu opaski i przesunięciu węża o jakieś 5mm :wink: udało się wyjąć starą i włożyć nową. Co do świecy za pompą, to faktycznie nie da się jej wyjąć, chociaż wbrew pozorom dostęp lepszy niż do tej przy termostacie :twisted:
Ile może orientacyjnie kosztować wymiana świeczki za pompą? Czy poza odkręceniem pompy nie trzeba później ustawiać znowu kąta wtrysku?

NEOSSS - Pią Lut 20, 2009 15:16

Mixtated, daj spokoj z 4 swieca
Mix - Pią Lut 20, 2009 15:28

NEOSSS napisał/a:
Mixtated, daj spokoj z 4 swieca

Taki mam zamiar, ale z ciekawości chciałem wiedzieć...