Zobacz temat - [Rover 214i 97r] Aluminiowa przepustnica
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Rover 214i 97r] Aluminiowa przepustnica

Mayday - Czw Lut 26, 2009 21:42
Temat postu: [Rover 214i 97r] Aluminiowa przepustnica
Jak w temacie. Proszę o zdjęcie lub wytłumaczenie jak ma być włożona i jak wyregulowana
sTERYD - Czw Lut 26, 2009 21:49

ma być założona dokładnie tak samo jak plastikowa. Nie reguluje się tam niczego :cool:
Mayday - Czw Lut 26, 2009 21:54

Chodzi mi o to, że z jednej strony na przysłonie jest przykręcona blaszka i nie wiem jak i w którą stronę to założyć. A co do regulacji to jest śrubka (ogranicznik) zamknięcia przepustnicy i nie wiem na ile ma być wkręcona. Czy zamknięta całkowicie czy jak? Po coś w końcu ta śrubka jest.
sTERYD - Czw Lut 26, 2009 21:57

ta śrubka jest fabrycznie wyregulowana i masz jej nie ruszać :cool:

to Ty chcesz wymieniać sam motylek?? wątpie żeby pasował do plastykowego korpusu :hm:

TARADAJA - Czw Lut 26, 2009 21:59

Witam!
W zadnym wypadku nic nie kręć w przepustnicy :twisted: Jest tam czujnik położenia przepustnicy, który daje do kompa info w postaci zmiany napięcia w zależnośći od położenia przepustnicy w danej chwili. W ten sposób informuje kompa o ilośći paliwa potrzebnej w danej chwili do utworzenia mieszanki paliwowo-powietrznej w stosunku do masy powietrza.Kręcenie śrubką, która posiada regulację bez odpowiedniej wiedzy i sprzętu zaowocuje tym że auto będzie szarpało albo gasło, jak również mogą falować obroty! Sam to przerabiałem ale każdy uczy się na błędach :wink: Haj masz nową albo używaną to zakładaj i jeźdz. Pozdrawiam :razz:

Mayday - Czw Lut 26, 2009 22:01

Zdjąłem przepustnicę do wyczyszczenia, rozkręciłem i przez roztargnienie zapomniałem zwrócić uwagę jak była założona przesłona (blaszka przykręcona na przysłonie w która stronę). Śrubką też ruszałem i skad mam teraz wiedzieć jak ustawić? :sad:
sTERYD - Czw Lut 26, 2009 22:04

blaszka będzie pasować tylko w jeden sposób, (ewentualnie może być symetryczna) jest ona przykręcana do ośki od strony kolektora i gdy sprężyna dociska dźwigienkę to ma być zamknięta, więc dużo pocji nie ma... tylko pamiętaj: nic na siłę :cool:
a jesli chodzi o ustawienie śruby to niezły klops :/

TARADAJA - Czw Lut 26, 2009 22:07

Miernikiem :lol: musisz zbadać na załączonym zapłonie w jakim położeniu czujnik położenia przepustnicy przechodzi z wartości 5V na zero pokręcając to śrubką oporowa przepustnicy. Gdy na mierniku pokaże sie zero to w tym miejscu ustaw śrubkę oporową i skontruj ją nakretką a bedzie dobrze :wink: Powodzenia
Mayday - Czw Lut 26, 2009 22:07

Przysłona jest okrągła i na jednej połowie jest przykręcona aluminiowa blaszka zajmująca mniej więcej 1/3 całości, z tego też powodu pasuje różnie...

[ Dodano: Czw Lut 26, 2009 22:10 ]
Bez kitu. Zachciało mi się k... kręcić śrubką... :/ Gdzie się mam podpiąć miernikiem?

TARADAJA - Czw Lut 26, 2009 22:10

W takim razie prosimy o :foto:
Mayday - Czw Lut 26, 2009 22:16

Proszę
TARADAJA - Czw Lut 26, 2009 22:22

Jak ładujesz zdjęcie na forum? Mam zdjęcie całej przepustnicy to ci wyśle :roll:
Mayday - Czw Lut 26, 2009 22:24

Dodaję załącznik
A nie da się wyregulować tej śrubki na sucho? Tzn przy użyciu miernika na stykach czujnika? Przez przejście, opór czy coś?

Lechos - Czw Lut 26, 2009 22:26

ta blaszka ma byc widoczna na dole od strony dolotu powietrza
Mayday - Czw Lut 26, 2009 22:29

A tak poza tym to wyczyściłem wszystko benzyną ekstrakcyjną. Przed montażem nie trzeba tego wewnątrz czymś przesmarować choćby na tyle, żeby nie było tak czyste, że aż szorstkie?
TARADAJA - Czw Lut 26, 2009 22:32

mie wiem jak wysłać załącznik :evil: może wstyd ale nie wiem nadal jak :neutral:
Mayday - Czw Lut 26, 2009 22:34

Na dole okienka: Nazwa załącznika/przegladaj a potem Dodaj załącznik :)
sTERYD - Czw Lut 26, 2009 22:37

ta blaszka powinna być z tego co kojarzę na dole przepustnicy, czyli tam, gdzie motylek zamykając się nie przechodzi przez oś obrotu... i blaszką w stronę wlotu.
to zdjęcie powinno pomóc:
(jest od strony wylotu / kolektora)
jeśli chodzi o potencjometr to nie powiem :/

[ Dodano: Czw Lut 26, 2009 22:38 ]
Mayday napisał/a:
Na dole okienka: Nazwa załącznika/przegladaj a potem Dodaj załącznik :smile:

ale musisz najpierw wcisnąć "Podgląd" lub "Pisownia" :wink:

Mayday - Czw Lut 26, 2009 22:41

Dzięki sTERYD :) Jeszcze tylko problem z ustawieniem śrubki... :(

[ Dodano: Czw Lut 26, 2009 22:43 ]
Tzn. od strony wlotu powietrza? Tak wynika ze zdjęcia

Lechos - Czw Lut 26, 2009 22:47

jesli masz przepustnice w domu to krecac ta srubka (sluzy jako hamulec do calkowicie zamknietej gardzieli) ustaw aby matylek byl jak najbardziej zamkniety (zamykal calkowicie gardzie) a potem celem dopieszczenia miernik w reke i krecec ta srubeczka ustaw rezystancje TPS przy zamknietej przepustnicy 595 om.
Na zalaczniku masz gdzie sie mierzy rezystancje
EDIT: pisalem juz ze ta blaszka ma sie znajdowac na dole od strony dolotu czyli filtra powietrza

Mayday - Czw Lut 26, 2009 22:52

Jak najbardziej zamknięty to jest gdy śrubka w ogóle nie blokuje położenia przysłony, ale pod światło i tak widać szpary do okola. Miernikiem pobawię się jutro, ale dzięki za pomoc póki co :)
Lechos - Czw Lut 26, 2009 23:02

Mayday napisał/a:
ale pod światło i tak widać szpary do okola
bedzie widac
Mayday napisał/a:
Jak najbardziej zamknięty to jest gdy śrubka w ogóle nie blokuje położenia przysłony
bo wtedy opor stawia oska wchodzaca do TPS.
To podkrec srubke do tego cycka
W sumie tez sie zastanawiam po licho ta blaszka jest przykrecona----nie wszystkie aluminiowe ja maja.

Mayday - Pią Lut 27, 2009 15:11

No ok. A jak sprawdzić czy srubka jest dobrze ustawiona? Miernik ma też jakiś błąd, a i wskazania wachaja sie +-3ohm
sTERYD - Pią Lut 27, 2009 19:11

to musisz lepszy miernik :/
najlepiej cyfrowy, mój taki średni ma wahania w granicacj +/-0,1ohm

Bordos - Pią Lut 27, 2009 21:36

Wahania +-3 Ohm przy wartosci mierzonej ok 600 Ohm to tylko 0.5% błedu, więc raczej bez tragedii...
remo_78 - Czw Gru 17, 2009 21:40

Czy ta przepustnica będzie pasowac do mojego rovera:

http://www.allegro.pl/ite...zepustnica.html

lub ta

http://www.allegro.pl/ite...zepustnica.html

Lechos - Czw Gru 17, 2009 21:59

remo_78, jedna jak i druga nie bedzie pasowac
Matius - Czw Gru 17, 2009 22:26

druga nie ale dlaczego ta pierwsza miałaby nie pasować?
skladak - Czw Gru 17, 2009 22:29

witam, ja tam powiem tak , pokrecilem ta srubka no zycie, ale ustawilem ja tak zeby przepustnica byla maksymalnie zamknieta ale klapka nie zacinala sie czy tez nie blokowala na osce... do tego 5 razy gaz w deche w pozycji zaplon (podobno resetuje to ustawienia czujnika przepustnicy) i nie zauwazylem jakichs niedomagan z jej strony :p gdybym mial miernik pod reka to pewno bym obczail jakie tam V czy ohmy panuja ale zycie ;p :) pozdriawiam
Matius - Czw Gru 17, 2009 22:48

skladak napisał/a:
pokrecilem ta srubka
czy wiedziałeś co robisz? :mrgreen:
skladak - Pią Gru 18, 2009 14:45

bylem swiadomy ;p
remo_78 - Sob Gru 19, 2009 14:18

To może jedna z tych będzie pasować do mojego auta :

http://www.allegro.pl/ite...zepustnica.html

http://www.allegro.pl/sho...2+wys%C5%82any.

http://www.allegro.pl/ite...zepustnica.html

http://www.allegro.pl/ite..._4_16v_p77.html

Matius - Sob Gru 19, 2009 16:46

żadna :mrgreen:
remo_78 - Sob Gru 19, 2009 17:24

Matius napisał/a:
żadna :mrgreen:


Hmmm wydają się bliźniaczopodobne do mojej plastykowej....

Lechos - Sob Gru 19, 2009 23:56

Matius napisał/a:
żadna :mrgreen:

dlaczego wprowadzaw ludzi w blad?

leszek95b - Nie Gru 20, 2009 00:00

remo_78 napisał/a:
To może jedna z tych będzie pasować do mojego auta :

http://www.allegro.pl/ite...zepustnica.html

http://www.allegro.pl/sho...2+wys%C5%82any.

http://www.allegro.pl/ite...zepustnica.html

http://www.allegro.pl/ite..._4_16v_p77.html


Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale wszystkie z nich będą do Ciebie pasować. Sam mam 1.4 8V i mam taką aluminiową przepustnicę od 1.4 16V z R25.

Matius - Nie Gru 20, 2009 01:09

Lechos napisał/a:
dlaczego wprowadzaw ludzi w blad?


bo ja bym zamontował tą:

remo_78 napisał/a:
http://www.allegro.pl/ite...zepustnica.html


ale twierdzisz że nie chociaż zadałem pytanie

Matius napisał/a:
dlaczego ta pierwsza miałaby nie pasować?


ale nie odpowiedziałeś.

Lechos - Nie Gru 20, 2009 12:23

Juz Ci kolego Matius odpowiadam: a no nie bedzie pasowala poniewaz nie jest to przepustnica do R 214i 97r. Teraz Ty mi odpowiedz.... dlaczego napisales, ze te 4 przepustnice wskazane przez remo_78 nie beda pasowac?
remo_78 - Nie Gru 20, 2009 18:15

Hmmm no to Panowie żeście mnie zakręcili na maksa. Szczerze to na rzut oka widzę że to są przepustnice które są bardzo podobne do mojej obecnej plastykowej więc wierzę że pasują. Człowiek kóry wystawia aukcję

http://www.allegro.pl/sho...2+wys%C5%82any.

napisał jednak że dana przepustnica będzie pasować " jeżeli stara otwiera się na 70% , jeżeli na 100% to mam taką przepustnicę na innej aukcji". Hmmm i co wy na to? O co tu biega?????

leszek95b - Pon Gru 28, 2009 00:34

zadzwoń do hrautomobil!
ja kupiłem od nich niedawno aluminiową do 1.4i za 60zł.

tutaj aukcja http://www.allegro.pl/ite...owa_99_05r.html

polecam tego człowieka, szybko, tanio i sprawnie.

remo_78 - Czw Sty 28, 2010 09:12

Potwierdzam HRAUTOMOBIL sprzedaje przepustnice które pasują :mrgreen: Niczego nie musiałem przerabiać. Poniżej link:

http://www.allegro.pl/ite...owa_99_05r.html

Ale mimo wszystko i tak nie pozbyłem sie wysokich obrotów... Teraz jest tak że spadając nie zacinaja mi się na 1500, nie wariuja również rosnąc i spadając, jednak nie udaje im się zejść do 850. Stają na ok 950-1000 i ani w jedna ani w drugą. Cóż Jeszcze mogę zaradzić? Powinienem sprawdzić silnik krokowy???? Bo raczej śrubka na przepustnicy nie ma sensu kręcić bo i tak bardziej jej nie domknę.

leszek95b - Czw Sty 28, 2010 11:48

też z tym walczę, takie same mam objawy. jak się ociepli to zdemontuje linkę i dobrze się jej przyjrzę i wyczyszczę. więcej to tam się chyba nie da już zrobić :/
remo_78 - Pią Sty 29, 2010 09:24

leszek95b napisał/a:
zdemontuje linkę i dobrze się jej przyjrzę i wyczyszczę :/


Przy zamknietej przepustnicy linka jest luźna przynajmniej u mnie tak jest wiec to nie może byc wina linki. Ja spróbuję sprawdzić krokowca mimo że go wyczyściłem na cycuś glancuś, a późnej czujnik położenia przepustnicy:

http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=20

leszek95b - Pią Sty 29, 2010 20:27

Ja wyczyściłem krokowca - bez zmian.
Wymieniłem krokowca na inny - bez zmian.
Wyczyściłem nowego krokowca - bez zmian.
Wstawiłem aluminiową przepustnicę - bez zmian.

Jak jadę długo w korku to zacinają mi się zawsze obroty, jak cofnę pedał gazu nogą to czasem schodzą - stąd trop na linkę.

Czujnik położenia zmieniałem już, najpierw czyściłem oryginalny, potem jak zmieniłem przepustnicę na aluminiową to zostawiłem czujnik z aluminiowej, potem dla testu wziąłem od kumpla przepustnicę plastykową z TPS'em (u niego wszystko chodzi ok), no i cały czas bez zmian.

Ma ktoś jakiś pomysł jak to naprawić? Przypomnę, że w korku zacinają się obroty, a ogólnie bez korka to zatrzymują się na ok. 1200 rpm i czasem spadają do 850 rpm, czasem nie.

P.S. A może któryś z tych węży gumowych od powietrza wpuszcza jakieś lewe powietrze? Jak to sprawdzić?