|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [R 400 2.0 D ]Zwiększenie dawki paliwa
michu1123 - Wto Mar 17, 2009 20:20 Temat postu: [R 400 2.0 D ]Zwiększenie dawki paliwa Witam wszystkich
Mam pytanie czy ktoś próbował zwiększyć dawkę paliwa w roverku z mechaniczną pompą wtryskową
Jakie są efekty podkręcenia i jakie osiągi
Jestem ciekawy czy warto chociaż trochę podkręcić po wcześniejszym podkręceniu turbinki na cięgnie
Oto pompa mechaniczna w R 400 2.0 D model Bosch VP21
Na zdjęciu poniżej widać śrubę regulującą dawkę paliwa .
Czy wąż z końcówką widniejący na zdjęciu służy do odpowietrzenia pompy
Jeśli nie to gdzie jest odpowietrzenie pompy
Więc jak z tym podkręceniem pompy - ktoś robił. Czekam na opinie.
dobryziom - Sro Mar 18, 2009 13:03 Temat postu: Re: [R 400 2.0 D 99r.]Zwiększenie dawki paliwa
michu1123 napisał/a: | Witam wszystkich
Mam pytanie czy ktoś próbował zwiększyć dawkę paliwa w roverku z mechaniczną pompą wtryskową
Jakie są efekty podkręcenia i jakie osiągi
Jestem ciekawy czy warto chociaż trochę podkręcić po wcześniejszym podkręceniu turbinki na cięgnie
|
a na jakiej podstawie będziesz wiedzial ze dawka jest prawidłowa? masz szerokopasmówke AFR? bez tego radze się za to nie brać...
Remigiusz - Pią Paź 02, 2009 18:43
dobryziom, po co komu sonde Lamda w dieslu to nie benzyniak
michu1123 napisał/a: | Na zdjęciu poniżej widać śrubę regulującą dawkę paliwa .
|
Dokładnie teraz juz jest dla mnie wszystko jasne jak się reguluje Trzeba ten czarny plastik co jest zdjąć i w tedy będzie lepsze dojście do nakrętki oraz tej śruby. To co wystaje jest śruba i ona jest na ta nakrętkę nakręcona. A całość jest do pompy jeszcze wkręcone.
Wiec zaczynamy zabieg
0. silnik powinien być na temp roboczej. Nam będzie potrzebna druga osoba oraz jakieś miejsce na jazdy testowe Druga osoba stoi za autem i patrzy czy nie leci czarny dym. Polega to na tym ze kierowca rusza na 1. biegu do ok 10km/h daje dwójkę oraz gaz do dechy. I niech sobie ta 2. osoba zapamięta jak się na pozycji wyjściowej dymi z rury. (można tez zrobić filmik)
1. Mozę być ta śruba cala zaślepiona plastikiem albo być taki okrągły plastik jak na zdjęciu. Trzeba to sciagnac.
2. Trzeba sobie zapisać pozycje całej śruby, liczymy wyzezbienia na śrubie. Mozna tez użyć markera. oraz ile
3. Zewnętrzna nakrętkę trzeba poluzować o pól obrotu (w przeciwnym kierunku zegara). Zacznie nam się to cale wykręcać razem z ta środkowa śruba.
4. Teraz trzymamy kluczem ta nakrętkę w pozycji i kręcimy środkowa śrubą płaskim śrubokrętem o 1/4 obrotu w kierunku zegara. (czyli wkręcamy śrubę w nakrętkę)
5. Znów przykręcamy nakrętkę do pompy i cale to razem z śrubą się znów wkręca do środka.
6. Wiec nasza zaznaczona pozycja powinna byc dalej z ruchem zegara niż na początku.
7. Druga osoba stoi za autem i patrzy czy nie leci czarny dym. Polega to na tym ze kierowca rusza na 1. biegu do ok 10km/h daje dwójkę oraz gaz do dechy. Jeżeli 2. osoba widzi strasznie dużo czarnego dymu trzeba śrubkę środkowa trochę cofnąć w przeciwnym kierunku zegara.
8. Jeżeli jest bez zmian kręcimy dalej środkową śrubką o jakieś 1/4 obrotu w kierunku zegara i patrzymy.
9. W przypadku gdzie jest za dużo dymu z wydechu kręcimy delikatnie śruba w przeciwnym kierunku zegara.
10. Kręcimy tak az uzyskamy przez nas oczekiwany wynik dymu z wydechu
I to by było tyle Rożnicę powinno być czuć
Botanix - Pią Paź 02, 2009 21:53
Nie lepiej w przypadku gdy mocno dymi zamiast zmniejszać dawkę paliwa to podkręcić jeszcze nieco turbinkę?
Remigiusz - Pią Paź 02, 2009 22:01
Aha, zapomniałem dodać ze przy podkrecaniu trzeba tez zwracać uwagę na doładowanie turbo bo może czasem się zmniejszy lub nawet podwyższyć.
Botanix, Nie bardzo, bo z ta modyfikacja się trzeba poruszać do max 1.3bar
Botanix - Pią Paź 02, 2009 22:32
Cytat: | Aha, zapomniałem dodać ze przy podkrecaniu trzeba tez zwracać uwagę na doładowanie turbo bo może czasem się zmniejszy lub nawet podwyższyć. |
Maksymalne ciśnienie dawane przez turbinę nie może się zwiększyć bo to cięgno ustala maksimum. Zwiększy się natomiast średnie ciśnienie doładowania.
Cytat: | Botanix, Nie bardzo, bo z ta modyfikacja się trzeba poruszać do max 1.3bar |
Brałem pod uwagę fakt iż do tej pory nie było ustawione na 1.3 bara. Skoro jednak było no to pozostaje albo zmniejszyć dawkę paliwa albo nie
Remigiusz - Pią Paź 02, 2009 23:32
Botanix, Zgadza sie
Ja pomotałem bo wiem ze michu już podkręcał turbinę z tego co czytałem
Chodź z tego co pisali na angielskim forum to mówią żeby najpierw zwiększyć dawkę paliwa tak żeby nie kopciło za bardzo a potem dopiero podkręcić Turbo na 1.3 bar
Botanix - Sob Paź 03, 2009 00:18
Cytat: | Chodź z tego co pisali na angielskim forum to mówią żeby najpierw zwiększyć dawkę paliwa tak żeby nie kopciło za bardzo a potem dopiero podkręcić Turbo na 1.3 bar |
Tyle, że czy to się zrobi w tej kolejności czy na odwrót to efekt będzie taki sam bo z dwóch danych tylko jedna jest zmienną
Remigiusz - Sob Paź 03, 2009 02:47
Botanix, Wyjdzie na to samo Bo zwiększenie ciśnienia nie daje takiego kopa jak sie nic kolo pompy robiło
Problem polega na tym ze jak sie najpierw zwiększy dawkę bez dodania ciśnienia to będzie trochę kopa ale za mało bo A/R-Ratio nie będzie pasowało.
Ja uważam ze efekt będzie taki sam. Bo może sie zakres na więcej paliwa zmienił
[ Dodano: Sob Paź 03, 2009 02:47 ]
Tak to wygląda jak za duzo paliw idzie i sie nie spala:
[ Dodano: Sob Paź 03, 2009 03:47 ]
aha co jeszcze, jak się zwiększy dawkę paliwa to również obroty jajowe wzrastają i trzeba ta śrubka z tylu pompy wyregulować (na tej co jest taka sprężyna)
michu1123 - Sob Paź 03, 2009 22:04
Tak jak w temacie założonym przeze mnie - zwiększyłem dawkę paliwa na pompie o 1/2 obrotu (zgodnie ze wskazówkami zegara). Efekt jest taki, że od niższych obrotów lepiej ciągnie potem jest lekkie zachwianie i od 2,5 tys. obr. ciągnie już nieźle. Myślę, że turbinka za mało dmucha chodź i ona jest już podkręcona. Czy musi być stosunek dawki paliwa do powietrza?.
Remigiusz - Pon Lis 02, 2009 15:51
michu1123, Napisałem tobie pw żebyś mi odpisał na GG Ale widzę ze już uciekłeś z forum
Wiec tak, z tego co pisałem tobie na innym wątku mam nadzieje ze zmieniłeś ten wężyk niebieski co idzie do pompy przed Boost Controller a Turbo a nie jak jest teraz na Wastegate bo będziesz miał za małe ciśnienie na pompie.
Jak z dymem kopci strasznie bo jak nie kopci za dużo to możesz jeszcze dalej kręcić
[ Dodano: Sob Paź 17, 2009 14:07 ]
Ok wiec tutaj dodaje zdjęcia jak ja mam skręcone linkę od Wastegate Juz wiem czemu nie nie dmucha więcej niz 1,1 bara na zegarze bo mi chyba waz wypadł bo słychać teraz w zegarze taki świst Musze to obadać.
Co do tych dziwnych odgłosów z pompy pryz zapalaniu lub gaszeniu auta to po przekręceniu na jeszcze większa dawkę trochę one ustały ale się czasem pojawiają niestety. Daje to taki odgłos jak by się metal pod ciśnieniem wyginał.
Kopcić autko nie kopci a ruszanie jest teraz miód cud i orzeszki
[ Dodano: Czw Paź 22, 2009 16:29 ]
dziwne dziś ten odgłos zniknął bo go chciałem nagrać, próbowałem godzinę i nic.
[ Dodano: Pon Lis 02, 2009 15:51 ]
dodałem jeszcze zdjęcia tej śrubki w tym UFO
karol556 - Pon Sty 04, 2010 09:37
Odkopuje temat pytaniem
O ile zwieksza sie zuzycie paliwa? o 0.5L/100Km litr czy wiecej bo jak powyzej litra na 100 to raczej nie bede tego robic, no chyba ze minimalnie.
Remigiusz - Nie Sty 10, 2010 23:41
karol556, Nie widać różnicy żadnej, chyba może 0.1-0.3l lub mniej. Ja roznicy nie widze w spalaniu a liczę każdy bak co na pełnie sobie i mam spalanie 5-6l
goliat - Wto Sty 19, 2010 07:51
Witam.
Jak mierzy sie bary w turbo??
I co to jest szerokopasmówka AFR
[ Dodano: Wto Sty 19, 2010 07:51 ]
Remi55 napisał/a: | Wykręć trochę nakrętkę a ta śrubę kręć o 1/2 obrotu w przeciwnym kierunku zegara I max można ta śrubę 2.5 obrotu w przeciwnym kierunku zegara kręcić. |
Czylij jak?
wykrecamy nakretne a srube krecimy 1/2 obrotu w przeciwnym kierunku zegara? czy wykrecamy nakretke i mozna krecic sruba na maxa 2.5 obrotu w przeciwnym kierunku zegara?
nie bardzo rozumiem...
Remigiusz - Wto Sty 19, 2010 10:58
goliat napisał/a: | wykrecamy nakretne a srube krecimy 1/2 obrotu w przeciwnym kierunku zegara |
Dokładnie, bo bez odkręcenia tej security locknut śruba sie nie da kręcić. Krec najpierw tylko o pol obrotu, skrec wszystko do kupy i sie przejedz czy jest jaka roznica. A z tym kręceniem o pol obrotu chodzi tylko o to jak bardzo tobie poniżej 2000 O/min., w tym przypadku przy UFO, będzie kopciło z rury
Bo kopcenie na czarno jest nie spalone paliwo i nie chodzi o to żeby tracić ropę tylko ustawić jak najlepsze ustawienie
goliat napisał/a: | czy wykrecamy nakretke i mozna krecic sruba na maxa 2.5 obrotu w przeciwnym kierunku zegara |
Po chyba 3 obrotach tobie śruba wypadnie całkiem Ale możesz tez w taki sposób zrobić, ze ja na max zanim wypadnie wykręcasz i potem jedzis testy i ja wkręcasz az przestanie tobie z rury czarne chmur walic
goliat napisał/a: | Jak mierzy sie bary w turbo |
Wskaźnikiem doładowania, trzeba dokupic i zamontować sobie. Jest o tym watem tez, poszukaj.
Jak zwkieszycz doladowanie:
goliat - Sro Sty 20, 2010 07:25
kiedy poreguluje ta sróbke w "UFO" ( to juz nie bedzie orginalne ustawienie) ,to wykarze mi na przegladzie nieprawidłowe spaliny???
[ Dodano: Sro Sty 20, 2010 07:25 ]
Co? Nikt nie wie?
Remigiusz - Sro Sty 20, 2010 08:28
goliat, Poczytaj torche ta strone co tobie na PW wyslalem, tam pisze wszystko o regulacji i tym UFO co i kiedy to cos daje.
Regulacja przy ufo uwzględnia tylko dawkę paliwa poniżej 2.000 RPM czyli zanim Turbo zaczynasz odczuwać.
goliat - Sro Sty 20, 2010 22:34
Literature przejrzałem niestety nic nie jest napisane o nieprawidłowym zwiekszeniu emisji spalin.
silnik jest narazony na wysoki obroty przy badaniu spalin
Wiec jak kolega napisał Remi55 napisał/a: | Regulacja przy ufo uwzględnia tylko dawkę paliwa poniżej 2.000 RPM czyli zanim Turbo zaczynasz odczuwać. |
Moim zdaniem autko powinno przejsc przeglad
To jest tylko moje zdanie
niech sie inni wypowiedza...
Remigiusz - Sro Sty 20, 2010 22:38
goliat, Przegląd przejdzie czemu by miał nie przejść. Nie wiem co angole badają w spalinach
goliat - Sro Sty 20, 2010 23:25
A w Polce nie badaja spalin "CO2" ? tu jest bardzo rygorystyczne podejscie do przegladów .
a juz zapomnij ze mozesz sie dogadac,gdzies na boku
miałem sytuacje ,ze na szybie była przyklejona ta stopka od GPS. napisali mi ze przegladu nie przejdzie przez to- a oni nie moga ruszac cudzych przedmiotów w aucie.
Remigiusz - Czw Sty 21, 2010 00:05
goliat, Mozę i gdzieś tam w Polsce badają Ale racje tylko jak ich poprosisz mi sie jeszcze nie zdarzyło takie cos.
Co do da badanie Co2 nic, ważniejsze sa inne gazy co sie wydzielają typu NoX
Widze ze Anglia tez takie nawiedzony kraj jak Niemcy i Austria
goliat - Czw Sty 21, 2010 20:22
Anglicy bardzo dypolomatycznie podchodza do tematów
Byłem dzis u mechanika-kupiłem ten płyn który sie wlewa do zbiornika aby przeczysciło wtryskiwacze.Angol powiedział mi zebym wlał cały ten preparat do filtra paliwa a co zostanie wlac do baku.Mówi ze to napewno pomorze przy badaniach spalin
Natomiast na instrukcji jest napisane zebym wlał cały preparat do zbiornika z pełnym ropy.
Co o tym myslicie?
Remigiusz - Czw Sty 21, 2010 20:28
Jak masz do wlać do filtra
Na twoim miejscu bym kupił dwie takie butelki nie wiem na ile itrów to jest ropy. Wyjeździł autko do rezerwy czyli zęby wskazówka byla poniżej czerwonego pola i potem bym wlal dwie butelki tego preparatu i wlał 10l paliwa i przejechał sie tak z 15km bo krętych drogach zeby sie dobrze wymieszało i pojechał na MOT
Albo kanister 10l do tego 2 butelki tego czegoś i resztę ropy i do baku z tym, sie kawałek przejechać i na MOT
goliat - Czw Sty 21, 2010 20:35
Z czego co czytam to zaówazyłem ze rózne obcje sa mozliwie-wiec nie zaleznie jak zrobie napewno nie spiepsze wtryskiwaczy czy silnika.
dzieki
Remigiusz - Czw Sty 21, 2010 20:38
Nie powinno sie raczej nic stać
goliat - Czw Sty 21, 2010 20:43
A jeszcze jedno-sorrki ze tak marudze
A jeslij nie wyjeżdze wszystkiego paliwa z tym preparatem i pojade na przeglad to moze cos negatywnego wykazac przy badanu spalin??
Remigiusz - Czw Sty 21, 2010 20:44
Nie nie tym nie masz całego paliwa z tym preparatem wyjedzic
Masz tylko troche zeby do paliwo z tym preparatem przeplukalo sie az do wtryskow i potem powinno byc dobrze na MOT
goliat - Czw Sty 21, 2010 20:48
no tak ale na siłe nie zdaże spalic tego paliwa do MOT wiec napewno cos zostanie
Wiem o co chodzi
GRZYBEK82 - Nie Sty 24, 2010 22:00
Witam co do kręcenia dawki to nieźle daje kopa ale co do ufo to należy odkręcić całą obudowe grzybka na pompie i wyciągnąć "boost pina" i usunąć z niego plastikową podkładkę która ogranicza jego ruch w dół przez co jest mniej paliwka przy max doładowaniu. zresztą polecam lekturę forum vwgolf.pl o zwiększaniu dawki "bost pinie" i wiele innych tam jest to dogłębnie i łopatologicznie opisane. na koniec dodam że takie mody turbo+dawka powinny być poprzedzone zrobieniem porządnego FIMCa ,na własnej skórze przekonałem się jak głowica dostaje po pupie bo ma za gorąco.
xmen38 - Pon Kwi 19, 2010 15:35
Witam
Mam pytanko do tych osob co zwiekszali dawke paliwa i cisnienie na turbinie.
Troche juz na tym pojezdziliscie i czy zauwazyliscie jakies zle skutki tych zmian.
pozdro
Remigiusz - Pon Kwi 19, 2010 16:27
Żadne
[ Dodano: Pon Kwi 19, 2010 17:27 ]
Jedynie same plusy, czyli banan na buzi
xmen38 - Pon Kwi 19, 2010 17:11
czyli absolutnie nic sie niedzieje ?
poza wiekszym minimalnie spalaniem
Remigiusz - Pon Kwi 19, 2010 17:20
xmen38, jak wszystko ładnie wyregulujesz ze normalnie pali a nie przedawkowuje się ze wali czarne chmury to się nic nie dzieje
xmen38 - Pon Kwi 19, 2010 17:35
A z wtryskami nic sie niedzieje ? znajomy mnie straszyl ze moga zaczac lac i do wymiany
GRZYBEK82 - Sob Kwi 24, 2010 22:53
ja ci powiem ,że kiedy go kupiłem palił przy 0 stopniach na dotyk bez grzania świec a teraz przy +5 C muszę grzać albo dłużej pokręcić.
Nie wiem czy głowica dostaje po tyłku bez IC i kompresja się traci czy wtryski zaczynają lać.
Dymu na wolnych nie widzę ani nie stracił na mocy.
Remigiusz - Sro Mar 07, 2012 19:21 Temat postu: Dawka paliwa cześć II Opis tuningu na UFO w pompie SD W sumie to od niego zaczynam najpierw zabawę i na samym końcu kręcimy śrubą dawki paliwa
Możliwości tutaj są następujące:
1) śruba "dymna"
2) Membrana i stożek
3) kolo zębatkowe
Na co zwracamy uwagę przy podkręcaniu:
Ogólnie to podkręcamy dawkę na całym zakresie obrotów. Najlepsze jest robić jedna zmianę i skręcić do kupy wszystko i sprawdzić jak to kopci w czasie jazdy
Jeżeli mamy czarne chmury dymu ze przez nie nic nie widać to mamy za duza dawkę paliwa Ustawiamy wszystko tak ze mam taka jak by mgle czarnego dymu a nie chmurę przez która nic nie widać.
Robimy znaki na wszystkim żeby mieć punkt wyjścia I na miłość boga nie gubimy zdanych części
Testujemy podczas:
a) Ruszani z miejsca lub na biegu na dolnym zakresie zanim czuć turbinę
b) Jak Turbo zaczyna odczuwalnie pompować
c) Pełne doładowanie np n 4. biegu od 60km/h w gore
Ad 1) śruba "dymna"
Śruba "dymna" jest pod pokrywka złotą na UFO, wyciągamy ja płaskim śrubokrętem. Widzimy tam w tedy nakrętkę i śrubę Torx. Popuszczamy nakrętkę i możemy Torxem kręcić.
Kręcenie w kierunku zegara : Podnosi dawkę paliwa podawane bez doładowania Turbo
Kręcenie w przeciwnym kierunku zegara : Zmniejsza dawkę paliwa podawane bez doładowania Turbo
Kręcimy o 180° i patrzymy co się dzieje jak dodamy gazu na wolnych obrotach. Jak nie ma dymu kręcimy dalej
Ad 2) Membrana i stożek
Przy stożku symetrycznym to nie działa
Niestety działa to tylko w przypadku stożka niesymetrycznego O takim:
Odkręcamy te 4 śruby płaskie i ściągamy górną obudowę UFO, będziemy w tedy widzieć membranę. Znaczymy punkt wyjścia.
Kręcenie w kierunku zegara : Podnosi dawkę paliwa podawane pod doładowaniem Turbo
Kręcenie w przeciwnym kierunku zegara : Zmniejsza dawkę paliwa podawane pod doładowaniem Turbo
Kręcimy o 90° i patrzymy co się dzieje jak Turbo pracuje odczuwalnie i się auto przyśpiesza. Jeżeli nie kopci strasznie kręcimy dalej ale max do pozycji 120° od punktu wyjścia.
Od punktu wyjscia:
do 120° max
Kręcenie membrana daje przeważnie najłatwiejszy odczuwalnie przybycie mocy i potem kręcenie dawka paliwa.
Ad 3) kolo zębatkowe
Odkręcamy membranę z stożkiem i ja wyciągamy i zobaczymy to kolo zębatkowe. Znaczymy punkt wyjścia.
Kręcenie w kierunku zegara : Zmniejsza nacisk sprężyny i zwiększa dawkę paliwa na całym zakresie przy pracy Turbo
Kręcenie w przeciwnym kierunku zegara : Zwiększa nacisk sprężyny i zmniejsza dawkę paliwa na całym zakresie przy pracy Turbo
Kręcimy o 90° i patrzymy co się dzieje jak Turbo pracuje odczuwalnie i się auto przyśpiesza. Jeżeli nie kopci strasznie kręcimy dalej.
I to jest w sumie koniec
michu1123 - Sro Mar 07, 2012 21:26
Remigiusz,
No no nieźle przedstawione podnoszenie mocy w SD. Ładna fotorelacja. Szkoda, że wcześniej nie było tak to opisane zanim sprzedałem swojego R-SD. Szkoda
Ale są koledzy na forum, którzy mają jeszcze wersje SD i miejmy nadzieję, że podejmą się modyfikacji zgodnie z twoimi zaleceniami i pochwalą się rezultatami.
maniu48 - Sro Mar 07, 2012 21:31
Mam taki zamiar ale boje sie troche
michu1123 - Sro Mar 07, 2012 21:57
maniu48 napisał/a: | Mam taki zamiar ale boje sie troche |
Czego się boisz Po zmianach zostanie tylko wielki "bananowy" uśmiech na twarzy
W twojej galerii widzę, że posiadasz "wskaźnik turbo" - Ile Ci pompuje turbo
maniu48 - Czw Mar 08, 2012 16:27
0.9 w tej chwili. mozesz looknac na YT kanał maniu48 jest dokładnie pokazane jak pompuje
karollo844 - Sob Lip 07, 2012 04:32
Ile koni miej więcej można uzyskać na zwiększonej dawce paliwa bez montażu IC ?
maniu48 - Sob Lip 07, 2012 09:28
mysle ze do 110 spokojnie
kubulek19 - Pon Sie 06, 2012 21:48 Temat postu: Re: Dawka paliwa cześć II
Cytat: | [quote="Remigiusz"]Opis tuningu na UFO w pompie SD W sumie to od niego zaczynam najpierw zabawę i na samym końcu kręcimy śrubą dawki paliwa
Możliwości tutaj są następujące:
1) śruba "dymna"
2) Membrana i stożek
3) kolo zębatkowe |
czyli jezeli mam srube na torxa to krece tylko ta sruba i nie ruszam membrany i kola zebatkowego? Dobrze zrozumialem?
[ Dodano: Pon Sie 06, 2012 22:48 ]
nikt nic nie odopowie?
maniu48 - Pon Sie 06, 2012 22:41
wkręć srubę od dawki i tą na torxa i wysterczy
Remigiusz - Czw Sie 23, 2012 19:13
Mały filmik
http://youtu.be/FmdVDq29_fY
karollo844 - Pią Mar 22, 2013 17:59
Witam pochwale się swoimi przeróbkami Roverka. Wycięty kat. Zamontowany IC. Zwiększona dawka paliwa, turbo 1,2 bar. wywalony EGR , Czy jest sens wymiany wtrysków na te z SDI? przed podkręceniem było 16s teraz 9,5 na oponach 195/55 r15
Remigiusz - Pią Mar 22, 2013 18:34
karollo844, Co maja tobie dać wtryski od SDI ? Wtrysk SDI/SD to jedno i to samo
karollo844 - Pon Mar 25, 2013 08:01
Myślałem że coś to da , ale jeśli nic to ok. Mam jeszcze jedno pytanie, że moje sprzęgło się kończy to jakie przeróbki trzeba zrobić do zamontowania sprzęgła 226mm zamiast 215mm ?
maniu48 - Pon Mar 25, 2013 08:25
Nie trzeba nic robić.no może koło zamachowski przytoczyć delikatnie
|
|