Zobacz temat - [R214] Tylna wycieraczka i spryskiwacz
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214] Tylna wycieraczka i spryskiwacz

storm - Nie Maj 10, 2009 12:06
Temat postu: [R214] Tylna wycieraczka i spryskiwacz
Witam :wink:

Może zacznę od początku .. Zepsół mi się włącznik podgrzewania tylnej szyby. Naprawiłem go, jednak gdy wymieniłem żarówki w podświetleniu guzika to obie mi się świeciły (podświetlenie po włączeniu świateł oraz żarówka oznajmiająca podgrzewanie szyby). Myśłałem, że ja coś spaprałem z tym włącznikiem (zamontowałem mikrostyk w środku). Jednak po 2 godzinach walki z nim wiedziałem, że to nie wina mojej naprawy. Pomyślałem sobie, a sprawdze wiązkę tylnej klapy bo to częsty przypadek w tym modelu. Już przy ściąganiu gumy z wiązki, światełko od przycisku podgrzewania szyby zgasło. Więc już byłem pewny, że to to. Oczywiśćie wszystkie kable były obdarte z izolacji i zwierały ze sobą. Przy oddzielaniu ich nagle zaczęła mi działać tylna wycieraczka ..
Polutowałem wszystko, poizolowałem jak należy. Podgrzewanie tylnej szyby pięknie działa.
Jednak teraz nie działa mi tylna wycieraczka i pompka do spryskiwacza tylnego. Pominę fakt iż wężyk jest pęknięty, ale w ogólne pompka się nie uruchamia. Sprawdzałem bezpieczniki i tylko od podgrzewania szyby się przepalił, wymieniłem i ok. Który dokładnie bezpiecznik odpowiada za tylną wycieraczkę ? Bo na opisie na osłonie nie widziałem (jedynie przednie wycieraczki)
Rozebrałem pokrywę z tylnej klapy żeby zobaczyć czy coś się nie rozpięło, ale wszystko wygląda w porządku.
Może wiązka jest jeszcze uszodzona wcześniej niż w osłonie w klapie. Jednak jak się dostać do wiązki która jest w karoserii samochodu ?

Nie mam pojęcia co jeszcze sprawdzić ?
Macie jeszcze jakieś propozycje ?

NEOSSS - Nie Maj 10, 2009 23:36

storm, sprawdz wszystkie bezpieczniki raz jeszcze, poruszaj wiazka... Jesli to nie to, mozliwe ze padl przelacznik zespolony
R-200 - Pon Maj 11, 2009 17:23

Wycieraczka tylna jest na innym bezpieczniku. Wymień go. :lol: :lol:
badek - Pon Maj 11, 2009 17:25

Bezpiecznik nr 15 odpowiedzialny za tylnia pompke i wycieraczke.
storm - Wto Maj 12, 2009 08:38

Wielkie dzięki, faktycznie przegapiłem ten bezpiecznik :)
Wszystko już działa, daje pomógł :)

kzrr - Wto Maj 12, 2009 09:41

A może być tak że wycieraczka nie działa, płyn leci i jest to kwestia bezpiecznika ?:)
R-200 - Wto Maj 12, 2009 10:25

Nie :!:
kzrr - Wto Maj 12, 2009 10:34

Tak własnie myslalem czyli pewnie kwestia tylniej wiązki :)
Robertus74 - Pią Sie 14, 2009 17:31

Jeśli można, to podłączę się do tematu.
Otóż nie działa mi spryskiwacz tylnej szyby i podejrzewam, że mam co najmniej 2 usterki:
- urwany wężyk w tylnej klapie (można wyczuć, że ta gumowa obudowa jest w pewnym miejscu pusta),
- pompka tylnego spryskiwacza (nie słychać że pracuje).
Na początku miałem tylko ten pierwszy objaw, ale teraz doszła jeszcze prawdopodobnie ta pompka.
Czy coś jeszcze może być uszkodzone na drodze wody ze zbiornika do tylnej wycieraczki?

Aha, i jeszcze jedno. Czy obie pompki (na przód i na tył) są identyczne w Roverku 214Si (96r.)? Można prosić o jakiś namiar? Bo w lokalnym sklepie nie mają i nie wiedzą jaka to ma być pompka.
I jaki jest mniej więcej koszt takiej pompki?

azor77 - Pią Sie 14, 2009 18:35

Robertus74,
Robertus74 napisał/a:
Czy obie pompki (na przód i na tył) są identyczne w Roverku 214Si (96r.)? Można prosić o jakiś namiar? Bo w lokalnym sklepie nie mają i nie wiedzą jaka to ma być pompka.
I jaki jest mniej więcej koszt takiej pompki?


Pompki są dwie identyczne i taka podejdzie

Tylko trzeba przerobić wtyczkę do zasilania.klik

Robertus74 - Pią Sie 14, 2009 18:51

azor77, a na czym polega przerobienie tej wtyczki?
azor77 - Pią Sie 14, 2009 20:35

trzeba niestety oryginalną wtyczkę odciąć i kabelki zaprawić na dwa konektory :wink:
pawel.o83 - Pią Sie 14, 2009 21:35

witam
dołączę do tematu i zapytam - tez mam problem z tylnym spryskiwaczem. wężyk pęknięty bo sprawdzałem, pompka działa bo słychać ale i tak nie leci płyn na koniec wężyka, co jest grane?

Robertus74 - Nie Sie 16, 2009 17:35

pawel.o83 napisał/a:
witam
dołączę do tematu i zapytam - tez mam problem z tylnym spryskiwaczem. wężyk pęknięty bo sprawdzałem, pompka działa bo słychać ale i tak nie leci płyn na koniec wężyka, co jest grane?
Może cieknie w innym miejscu? Np. przy pompce?

A wracając jeszcze do pompki, rozumiem, że nie ma w sprzedaży dokładnie takiego modelu pompki jaki występował w Roverach 214Si (96r.)?

azor77 - Nie Sie 16, 2009 18:18

Robertus74 napisał/a:
A wracając jeszcze do pompki, rozumiem, że nie ma w sprzedaży dokładnie takiego modelu pompki jaki występował w Roverach 214Si (96r.)?


Nowa ciężka do zdobycia, tylko używki ale w tym wypadku nie opłacalny interes.

Brt - Pon Sie 17, 2009 22:32

Pewnie i orginał można dostać, tylko po co, skoro nowy dobry zamiennki kosztuje kilkadziesiat PLN a kwestia 2 wtyczków to pikuś ;) Kupiłem polecaną na forum pompkę (od francuzów) i w końcu mam spryskiwacz ;)
matlacz - Czw Sie 27, 2009 20:42

Robertus74,

Przerobienie tej wtyczki nie jest problemem. Ja np zostawiłem oryginalną przy kablu a przy pompce nożykiem w koło odciąłem i też działa.
Metoda sprawdzona. Wszyscy tak robili.


A propos tylnej wycieraczki. Mam ciekawostkę :mrgreen:

Gdy włączę wycieraczki przednie przy zapalonym silniku i wrzucę wsteczny to tylna wycieraczka sama przeczyści mi szybkę. Wiedzieliście o tym? To takie ułatwienie gdy cofasz i pada, nie musisz sam ręcznie włączać tylnej wycieraczki żeby coś widzieć tylko autko w momencie wrzucenia wstecznego samo przeczyszcza ci tylną szybkę. [/b]

Brt - Czw Sie 27, 2009 20:47

matlacz napisał/a:
Gdy włączę wycieraczki przednie przy zapalonym silniku i wrzucę wsteczny to tylna wycieraczka sama przeczyści mi szybkę. Wiedzieliście o tym?

Tak ;) ... ale dobrze, ze piszesz bo na bank ktos skorzysta :)

matlacz - Czw Sie 27, 2009 20:54

Brt napisał/a:

Tak ;) ... ale dobrze, ze piszesz bo na bank ktos skorzysta :)


Ja dopiero nie dawno się sam o tym dowiedziałem :mrgreen:

I to po prawie 2 latach korzystania z mojego R :razz:

Paul - Nie Gru 27, 2009 23:23

Brt napisał/a:
Kupiłem polecaną na forum pompkę (od francuzów) i w końcu mam spryskiwacz

Rzuć jakimś namiarem, bo moja chyba właśnie zaliczyła zgona :beczy: ;)

matlacz - Pon Gru 28, 2009 22:49

Paul,

tu masz numer gg do gościa który sprzedawał mi pompki

414993

On jest z Wrocławia firma nazywa się SOBIMAX napisz że potrzebujesz do rovera 200 pompkę od citroena ja u niego kupiłem i kilkoro z forum. Nie wiem czy nie będziesz mu musiał podać dla przypomnienia jak wygląda ta pompka. :wink:

Paul - Wto Gru 29, 2009 10:18

matlacz napisał/a:
tu masz numer gg do gościa
Dzięki :D
patric62 - Wto Gru 29, 2009 11:21

Witam. We wczesniejszych postach przeczytałem,że pasuje także pompka od tico/lanosa, Jest to prawda?:P

http://allegro.pl/item792..._legionowo.html

widze ze sa podobne a cena bardzo atrakcyjna.
Ponadto R200 jest na podzespołach Hondy (czy na odwrot:P ) to moze od Civica tez pasuja?:)

Robertus74 - Pon Lut 15, 2010 11:54

Mam jeszcze takie pytanie.
Którędy dokładnie idzie wężyk tylnego spryskiwacza zanim dochodzi do tylnej klapy?
Pod maską wchodzi w okolice schowka i którędy dalej?

iwan00 - Pon Lut 15, 2010 14:40

Dalej w progu do tylnej kanapy, potem pod nią na drugą stronę, nadkolem i tylnym słupkiem do góry a potem na zewnątrz w klapę.
Robertus74 - Pon Lut 15, 2010 14:46

Dzięki. :)
yorker - Sro Mar 24, 2010 14:22

Witam troszkę się podłącze do tematu, patrząc na datę trochę już minęło ale może mi ktoś pomoże, bo mam samochód rozkręcony :roll:
chciałbym wiedzieć w jaki sposób przerobić wtyczkę do pompki i czy to jest wielka filozofia. Prosiłbym o instrukcje krok po kroku.
Oto moje pompki (po lewej nowa)


leszczu - Sro Mar 24, 2010 14:43

Nie jest to jakaś wielka filozofia :wink: Musisz po prostu odciąć wtyczkę i w te kabelki które ci zostaną musisz wstawić konektorki :grin:
iwan00 - Sro Mar 24, 2010 14:51

Wersja pierwsza ( na odp....)

Narzędzia wymagane: szczypce, nóż i taśma izolacyjna.

- odłącz starą pompkę;
- obetnij starą wtyczkę;
- odizoluj po 2 cm każdego kabla
- przewlecz przez dziurki w gnieździe nowej pompki, skręć i zaizoluj taśmą

Czas pracy 3 min- trwałość: marna :mrgreen:

Wersja 2

Narzędzia wymagane: szczypce uniwersalne, nóż, taśma izolacyjna lub osłona termokurczliwa, wtyki wsuwane samochodowe rozmiar zgodny z bolcami nowej pompki.

-powtarzasz pierwsze 2 kroki
- odizoluj po 5 mm kabli;
- zaciśnij wtyczki przy pomocy kombinerek
- zaizoluj taśmą lub termokurczem
- połącz

Czas 5 min, trwałość - w miarę

wersja 3

Narzędzia wymagane: szczypce uniwersalne, nóż, osłonka termokurczliwa, wtyki wsuwane samochodowe rozmiar zgodny z bolcami nowej pompki, lutownica.

działasz tak jak poprzednio ale po zaciśnięciu wtyków dodatkowo je lutujesz.
dalej izolujesz termokurczem i podłączasz

czas 7 min - trwałość - fabryka :mrgreen:

pozdrawiam i życzę sukcesów

(mówiąc o wtykach mam na myśli coś takiego :

http://www.allegro.pl/ite..._sztuk_030.html

)

yorker - Sro Mar 24, 2010 14:58

Wielkie dzięki za bardzo szybką i szczegółową odpowiedź. Już jadę do sklepu po te wtyki. :grin:

Co ja bym zrobił bez tego forum... :mrgreen:

ziomek30 - Pon Paź 18, 2010 00:15

Ja również miałem pęknięty wężyk w tylnej klapie na osłonie zgięcia zawiasu proponuje wyjąć koło zapasowe bo pod nim zbiera się cały płyn . Kupiłem nowy zbrojony wężyk w castoramie gruby i mocny i gdy nadeszła zima to samo znowu pękło i powiem jedno wymieniając wężyk nie kupujcie bardzo grubego bo to nic nie daje kupujcie cienki miękki silikonowy bo jak przyjdzie zima to sztywny wam się przetnie na zgięciu , i wymieniajcie najlepiej od razu do samej klapy bo sztukowanie to pośrednia metoda . :mrgreen:
maryba - Nie Paź 24, 2010 15:26

matlacz napisał/a:
Paul,

tu masz numer gg do gościa który sprzedawał mi pompki

414993

On jest z Wrocławia firma nazywa się SOBIMAX napisz że potrzebujesz do rovera 200 pompkę od citroena ja u niego kupiłem i kilkoro z forum. Nie wiem czy nie będziesz mu musiał podać dla przypomnienia jak wygląda ta pompka. :wink:



http://allegro.pl/pompka-...1285046320.html


czy to taka pompka podejdzie ?

leszczu - Nie Paź 24, 2010 15:30

Jak najbardziej. :grin:
rovek - Sro Gru 15, 2010 22:11

Jak sie dostać do tej pompki? Ona jest na pewno przy zbiorniczku, wystarczy wjechać na kanał czy trzeba zdejmować zderzak?
Rozan99 - Sro Gru 15, 2010 23:20

rovek napisał/a:
Jak sie dostać do tej pompki? Ona jest na pewno przy zbiorniczku, wystarczy wjechać na kanał czy trzeba zdejmować zderzak?

Musisz zdjąć zderzak. Pompka jest przy zbiorniku.

Paul - Czw Gru 16, 2010 09:20

Rozan99 napisał/a:
Musisz zdjąć zderzak.
Przy R200 wcale niekoniecznie, jak się dysponuje kanałem/podnośnikiem. Wystarczy zdemontować nadkole a zderzak trochę odciągnąć (UWAGA - na mrozie może pęknąć !! ) i jest dojście do pompek i przewodów - ciasne bo ciasne, ale jest :]
leszczu - Czw Gru 16, 2010 10:30

Cytat:
Jak sie dostać do tej pompki?

Nie musisz ściągać zderzaka, bez problemu tą pompkę wymienisz jak zdejmiesz przednie lewe koło i odchylisz nadkole i masz dostęp do pompki. :grin:

Rozan99 - Czw Gru 16, 2010 12:02

leszczu19901 napisał/a:
przednie lewe koło

Nie lewe tylko prawe!

leszczu - Czw Gru 16, 2010 12:42

Rozan99 napisał/a:
leszczu19901 napisał/a:
przednie lewe koło

Nie lewe tylko prawe!

A no tak pomyliłem się :wink:
Dzięki Rozan99 za poprawkę. :wink:

KKamil - Nie Sty 09, 2011 10:13

Chciałbym dopisać się do tematu, żeby nie tworzyć nowego mimo że ten został założony ponad rok temu.

Mam pytanie. Również nie działa mi tylni spryskiwacz. Jednak przy próbie włączenia tylnego spryskiwacza słychać jak pompka pracuje, natomiast płyn na tylną szybę w ogóle nie leci.

Czy to oznacza że jest gdzieś pęknięty/urwany wężyk czy mam gdzieś jeszcze szukać usterki ?

leszczu - Nie Sty 09, 2011 10:24

KKamil napisał/a:
Czy to oznacza że jest gdzieś pęknięty/urwany wężyk czy mam gdzieś jeszcze szukać usterki ?

Szukaj w gumowym wężyku. Jak otworzysz klapę to po lewej stronie będziesz miał taki gumowy przewód i tam jest te łączenie które pewnie się rozłączyło. :grin:

martens - Nie Sty 09, 2011 10:36

W tej gumowej oslonie nie powinno byc laczenia przewodu spryskiwacza ale tam najczesciej sie przelamuje lub zagina. Najlatwiej w tamtym miejscu dosztukowac i przedluzyc go troche. Jesli tam nie dochodzi plyn to sprawdzaj w bagazniku, po lewej stronie, pod boczna oslona, przy oparciu fotela - biegnie w bagazniku po nadkolu. Moze byc jeszcze opcja z zapchanym spryskiwaczem - wtedy zdejmij plastik z klapy i sciagnij rurke ktora idzie do spryskiwacza - ponizej fotka jak rozebrac klape:
http://forum.roverki.eu/v...p=567816#567816

pozdrawiam
Marta

leszczu - Nie Sty 09, 2011 10:50

martens napisał/a:
W tej gumowej oslonie nie powinno byc laczenia przewodu spryskiwacza

U mnie właśnie w tym miejscy jest łączenie. :wink:

martens - Nie Sty 09, 2011 10:57

leszczu19901 napisał/a:
martens napisał/a:
W tej gumowej oslonie nie powinno byc laczenia przewodu spryskiwacza

U mnie właśnie w tym miejscy jest łączenie. :wink:


u mnie juz teraz takze jest ale fabrycznie nie bylo :P ;)

leszczu - Nie Sty 09, 2011 11:06

martens napisał/a:
ale fabrycznie nie bylo :P ;)

No nie wiem. Raczej u mnie tam wcześniej nic nie było robione i było na łączeniu. :grin:
Ale mniejsza z tym. :grin:

Rozan99 - Nie Sty 09, 2011 11:39

napewno dysze Ci się pozapychały w tylnej wycieraczce. zdejmij je i przeczyść, przedmuchaj sprężarką.
Felipe987 - Pią Wrz 09, 2011 17:55

Witam, jako, że tematów o spryskiwaczach w R200 jest milion, nie będę nowego zakładał tylko pozwolę sobie się podczepić :wink: Czy pompka jest rozbieralna? Jeśli tak to jak się do tego zabrać. Produkcja Valeo zdaję się. Wydaje mi się, że już czytałem coś na ten temat, ale nie mogę teraz znaleźć :mrgreen: