Zobacz temat - [R75] Końcówki drążka układu kierowniczego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Końcówki drążka układu kierowniczego

arczi220 - Czw Lip 02, 2009 11:51
Temat postu: [R75] Końcówki drążka układu kierowniczego
Witam
Potrzebuje końcówki drążka układu kierowniczego.Mianowicie miałem stuki i puki w zawieszeniu na szrapakach wszystko ok dopiero taki fachman zobaczył luz na tych drążkach i stwierdził na 100% że to wina tych drążków są to drążki które wychodzą z przekładni kierowniczej.nie końcówki z gałką do koła.


ps obdzwoniłem całą polskę niegdzie nie ma nie mam pojęcia co robic licze na was

apples - Czw Lip 02, 2009 12:48

I niestety nigdzie nie kupisz. Firma Rover wyszła z założenia że te drążki (drążek osiowy) nigdy się nie zużywają. Musisz odkręcić i dobrać z innego samochodu lub używany. Przyglądałem się tym drążkom i gwinty wew. i zew. mają takie same jak Saab 9-5 i chyba E46, tylko nie wiem jak z długością.

Jak dobierzesz to napisz bo na pewno nie jednej osobie pomożesz.

arczi220 - Czw Lip 02, 2009 13:53

I tu się zaczynają chody :sad:
Ciekawostka :bezradny: do innych samochodów jest a do tego nie...bardzo ciekawe założenie z ich strony :razz:

dukat11 - Czw Lip 02, 2009 16:40

Spróbuj dowiedzieć się o regenerację. W gdańsku kosztuje podobno około 80zł
arczi220 - Pią Lip 03, 2009 02:32

Tak byłem u mechanika i powiedział że regeneracja drążka jednego kosztuje 60zł + robocizna u niego koło 150zł za wymontowanie i wmontowanie na gotowo.I chyba tak zrobie ale po wczasach już bo teraz nie zdąże.
apples - Wto Kwi 27, 2010 13:27

Wymiary drążka osiowego w naszych R75

gwint od końcówki 14x1,5
gwint od przekładni 14x1,5
długość ok 170mm

Na szybko udało mi się sprawdzić że Seat Alhambra ma takie gwinty tylko długość 184mm, ale wkręcić głębiej lub skrócić zawsze można :grin:

[ Dodano: Wto Kwi 27, 2010 14:27 ]
http://forum.roverki.eu/v...p=466237#466237

markozalko - Pon Sty 24, 2011 17:49

[quote="apples"]I niestety nigdzie nie kupisz. Firma Rover wyszła z założenia że te drążki (drążek osiowy) nigdy się nie zużywają. Musisz odkręcić i dobrać z innego samochodu lub używany. Przyglądałem się tym drążkom i gwinty wew. i zew. mają takie same jak Saab 9-5 i chyba E46, tylko nie wiem jak z długością.

Nie rozumiem dlaczego nie można kupić. Na allegro jets tego pełno. Czyżby wcześniej nie było a teraz mają?? Pełno jest końcówek drążka więc ...

apples - Pon Sty 24, 2011 17:53

markozalko napisał/a:
Nie rozumiem dlaczego nie można kupić. Na allegro jets tego pełno. Czyżby wcześniej nie było a teraz mają?? Pełno jest końcówek drążka więc ...
Pełno :/ Są 2 osoby co sprzedają dedykowane do Rovera 75 robione gdzieś ... i kilka od Forda http://forum.roverki.eu/v...p=466237#466237 :wink: o czym sprzedający nie mówią.
Pawel84 - Wto Sty 25, 2011 12:03

http://moto.allegro.pl/li...attr=Poka%C5%BC

drążki tylko na allegro...żadne sklepy tego nie mają...

apples - Wto Sty 25, 2011 13:25

Pawel84 napisał/a:
drążki tylko na allegro...żadne sklepy tego nie mają...
Do Rovera 75 nie, ale do Forda tak. W sklepie nie mówisz że chcesz do Rovera bo w katalogu nie ma takiego opisu. Mówisz że do Forda Galaxy.

Z tych dwóch z Twojego linku ten http://moto.allegro.pl/dr...1426877028.html jest tylko robiony pod zamówienie i dedykowany do R75. Ten http://moto.allegro.pl/dr...1412837115.html natomiast jest od Forda.

hvil - Sob Mar 05, 2011 23:34

http://www.tomateam.pl/sk...rowniczy&c=1090

Mam pytanie, mówicie że nie ma końcówek drążków?? TO czemu u Tomiego one są??


Pyt. 2. mam kilka ang maglownic, czy mogę sobie z nich końcówki drążków założyć?? <nigdy takich rzeczy używanych nie kupuje, to jak z tlumikiem, ale mam ich naprawde zapas wiec nim kupię chciałem założyć, będą bezpiecznie pasować do eu magla?

longer86 - Sob Mar 05, 2011 23:45

końcówki są... nie ma drążków element pomiędzy przekładnią kierowniczą a końcówką drążka...
apples - Nie Mar 06, 2011 16:48

hvil napisał/a:
Mam pytanie, mówicie że nie ma końcówek drążków?? TO czemu u Tomiego one są??
Czytaj ze zrozumieniem. :wink:
hvil napisał/a:
Pyt. 2. mam kilka ang maglownic, czy mogę sobie z nich końcówki drążków założyć?? <nigdy takich rzeczy używanych nie kupuje, to jak z tlumikiem, ale mam ich naprawde zapas wiec nim kupię chciałem założyć, będą bezpiecznie pasować do eu magla?
Tak.
hvil - Nie Mar 06, 2011 22:19

apples, to w takim razie co to jest:

http://allegro.pl/drazek-...1491571083.html

apples - Nie Kwi 10, 2011 15:45

hvil napisał/a:
apples, to w takim razie co to jest:

http://allegro.pl/drazek-...1491571083.html
To jest końcówka drążka z drążkiem osiowym od Forda :smile: Nie jest to drążek od R75. Końcówka natomiast od R75. :wink:
Pisałem o tym już dawno http://forum.roverki.eu/v...p=466237#466237 i tak teraz sprzedają to na allegro. :wink:


[ Dodano: Nie Kwi 10, 2011 16:44 ]

Dzisiaj wymieniłem u siebie obie końcówki drążka kierowniczego i oba drążki kierownicze. Założyłem komplet DELPHI.
Tak jak już pisałem http://forum.roverki.eu/v...p=466237#466237 - Drążki kierownicze pasują bez żadnych kombinacji od Forda Galaxy. :smile:

markozalko - Nie Kwi 10, 2011 18:38

Ja też zmieniałem lewą końcówkę drążka też na Delphi. Poszedłem do sklepu i bez problemu dostałem. Może i jest od innego ale pasuje i to najważniejsze.
apples - Nie Kwi 10, 2011 18:53

markozalko napisał/a:
Ja też zmieniałem lewą końcówkę drążka też na Delphi. Poszedłem do sklepu i bez problemu dostałem. Może i jest od innego ale pasuje i to najważniejsze.
Czytaj dokładnie.
Napisałem "Drążki kierownicze", a nie końcówki drążka.
Końcówki drążków kierowniczych do R75 są ogólnie dostępne, w przeciwieństwie do drążków kierowniczych (osiowych) które nie występują i nie mają nawet nadanego numeru katalogowego przez Rovera.



Dodam tylko, że całkowita długość drążka kierowniczego zamontowanego oryginalnie w R75 to ok. 198mm, a gwinty na drążku są prawostronne o rozmiarze 14x1,5.

Piotrass - Pią Cze 03, 2011 10:44

Drążki kierownicze rozumiem, a same końcówki drążków też podejdą od Galaxy?
Np te: http://allegro.pl/koncowk...1601601601.html
Czy muszę kupować dedykowane do R75?

apples - Pią Cze 03, 2011 12:25

Piotrass napisał/a:
Czy muszę kupować dedykowane do R75?
Tylko dedykowane.
Piotrass - Pią Cze 03, 2011 21:18

Dzięki, właśnie zamówiłem.
sash997 - Pon Wrz 19, 2011 16:09

od którego galaxy pasują te drążki? od tego zbliżonego rocznikiem czyli z 1999 ??czy od tych nowszych?
mirekbuk120 - Pon Wrz 19, 2011 16:53

Np tutaj masz pasuje napewno;http://www.allegro.pl/show_item.php?item=1784703737
sash997 - Czw Wrz 22, 2011 18:35

właśnie wymieniłem drążki i końcówki (o dziwo były fabryczne TRW z 2000r) ale niestety stuka maglownica i kolejna naprawa - regeneracja magla, miał ktoś do czynienia z tą firmą??bo tam planuje zawieźć magiel http://przekladnia.com/
markozalko - Czw Paź 20, 2011 17:41

Napiszci proszę jak ma ktoś doświadczenie. Muszę znów wymienić końcówkę drążka kierowniczego, tym razem prawa strona. Patrzyłem na allegro i są różne ceny. Najdroższe są Delphi (taką kupiłem lewą) ale są o wiele tańsze Teknorot albo QH. Czy jest między nimi taka różnica czy tylko cena??
haszczyc - Czw Paź 20, 2011 18:45

Ja mam założone Teknorot i żadnych problemów nie ma
markozalko - Pon Sty 09, 2012 13:20

No i o to mi chodziło. Też zamówię tańsze i nie będe przepłacał. W końcu ile to można wsadzać w samochód.

[ Dodano: Pon Sty 09, 2012 13:20 ]
Okazało się dziś że mam do wymiany znowu lewą końcówkę drążka. Wcześniej wsadzili mi Delphi i padła raz. dwa. Jak myślicie czy zamówić od razu lewą i prawą niech wymienią czy nie ma sensu skoro prawa jest teoretycznie dobra. Swoją drogą myślałem że to prawa jest do wymiany bo stuki były z prawej strony.

sknerko - Pon Sty 09, 2012 23:14

końcówki powinno się parami robić
sash997 - Pon Sty 09, 2012 23:32

ja tam wymieniłem razem z drążkami + regeneracja magla i spokuj jak narazie ze stukaniem,a co do firm nie polecam z całego serca OPTIMAL wymieniłem łączniki stabilizatora przedniego i po pół roku padł jeden a za kolejne 4 miesiące następny
mimo66 - Wto Sty 10, 2012 08:28

Kilka dni temu kupiłem wahacz i końcówki drążka.
http://allegro.pl/koncowk...2037446420.html
http://allegro.pl/wahacz-...2037446381.html

Poszedłem po najmniejszej linii oporu, zobaczymy jak sie będzie spisywało.
W czwartek samodzielna wymiana :mrgreen:

markozalko - Wto Sty 10, 2012 10:03

No właśnie też mam zamiar kupić te końcówki Teknorot. Wcześniej zapłaciłem 85 zł i padał po 10 tyś, albo i wcześniej tylko teraz się dopatrzyli. Tu za 38 zł to jest różnica. Przecież firma znana jets.
longer86 - Wto Sty 10, 2012 15:45

mimo66 napisał/a:

Poszedłem po najmniejszej linii oporu, zobaczymy jak sie będzie spisywało.
W czwartek samodzielna wymiana :mrgreen:


coś drogo te SRL jak kupowałem pod koniec wrzesnia to za 285 za sztukę płaciłem :P

mimo66 - Wto Sty 10, 2012 16:16

No cóż w naszym pięknym Kraju żyje się coraz lepiej to i ceny muszą nadążać. :mrgreen:
Nie może być tak żeby gdy jest lepiej było taniej :razz:

markozalko - Wto Sty 10, 2012 17:23

Zrezygnowałem jednak z kupna tych Tenkorot tylko poszedłem do sklepu i jakies wziąłem inne. Firmy nawet nie pamiętam, jakaś dla mnie nieznana ale ponoć dobra. Będę miał je jutro a cena za szt. 80 zl. Ja nie wiem jak oni sprawdzają na szarpakch skoro teraz kola podniosłem i czuć luzy i puki jak wół. Mam nadzieję że po wymianie stukania ustąpi przynajmniej trochę.
Pawel84 - Wto Sty 10, 2012 18:22

mimo66 napisał/a:
Poszedłem po najmniejszej linii oporu


hej mimo66 "Po lini najmniejszego oporu" tak jest poprawnie:)
A tak poważnie to ja też kupiłem te same końcówki co Ty, jeszcze nie założone
bo czekam na resztę zawieszenia.

haszczyc - Wto Sty 10, 2012 18:25

ja mam Tenkoroty polecane przez ludzi z Applesa i sobie osobiscie tez chwale ;) póki co bardzo dobrze się sprawują
sash997 - Wto Sty 10, 2012 18:43

ja włożyłem we wrześniu teknoroty końcówki i drążki, jak narazie jest ok
markozalko - Czw Sty 12, 2012 09:48

Odebrałem te końcówki i firma tychże końcówek to Ruville. Jakaś niemiecka, ponoć dobra. Zobaczymy, czas pokaże.

[ Dodano: Czw Sty 12, 2012 09:48 ]
No i po wymianie. Lewą wymieniałem już drugi raz. Ładnie się wyrobiła. Prawa była jeszcze w miarę ale postanowiłem też wymienić. Prawa była firmy TRW czyli sie zastanawiam czy nie była oryginalna? Czemu tak jest ze jedna się wyrobi kilka razy a inna ani razu.

mimo66 - Czw Sty 12, 2012 13:58

Ja już też po wymianie wahacza :mrgreen:

Trochę mi to zajęło, bo od 9:00 do 13:00, ale miałem problem ze spasowaniem wahacza z tuleją i skręceniem tulei (te dwie śruby prawie łzy w oczach).
Następny problemik to obracający się sworzeń stożkowy podczas przykręcania nakrętki, prawdopodobnie podczas manewrów musiałem gdzieś dotknąć czegoś tłustego.
Przy pomocy ścisku podobnego do stolarskiego jakoś poszło.

Stuki ustały, nastał błogi spokój

markozalko - Czw Sty 12, 2012 14:10

mimo66 napisał/a:

Stuki ustały, nastał błogi spokój

Dobrze ci bo u mnie nadal stuka coś z tyłu. za ciorta nie mogą tego zdiagnozować. Co jestem u majstrów mówię żeby popatrzyli i na to i na tamto i nic. Wszystko dobrze. Przynajmniej te z przodu stuki w miarę ustały, choć tez bym się przyczepił. Teraz po wymianie tych końcówek czuć sztywniejszą kierownicę i nie ma takich luzów jak wcześniej.

mimo66 - Czw Sty 12, 2012 15:57

Wejdź pod samochód i poszarp za wszystko z tyłu, użyj też jakiegoś łomika do podważania.
Następnie podnieś cały tył do góry i powtórz czynności.

Drugi wariant to znajomy diagnosta który podejdzie "na poważnie" i wszystko dokładnie sprawdzi.

markozalko - Czw Sty 12, 2012 16:39

Chodzi o to że już kilku sprawdzało i nic. Dziś nawet przy wymianie tych końcówek powiedziałem żeby tył podniósł i sprawdził sprężyny. Całe. Tuleje stabilizatora wymienione bo był luz i stukało - nic nie dało. Amory niedawno zakładane. Nie mam głowy, dźwięk jest na takich nierównościach typu łatany asfalt. Słychać takie głuche stuki z tyłu dosłownie jakby coś po bagażniku latało. Nie wiem jak mozna to sprawdzić. :(

[ Dodano: Czw Sty 12, 2012 16:39 ]
No bo co tu jeszcze można sprawdzić? Żeby nie wymieniać całego tylnego zawieszenia.

witgut - Czw Sty 12, 2012 16:42

Sprawdź czy po bagażniku nic nie lata :)
np przy kole zapasowym.

markozalko - Czw Sty 12, 2012 16:48

Sprawdzałem tam sto razy i nic
mimo66 - Czw Sty 12, 2012 16:48

Hahaha :mrgreen: faktycznie, przecież może tam leżeć jakiś klucz i latać jak ..... po pustym sklepie.
Nigdy bym nie wpadł na to, ale i ja zwrócę uwagę na bagażnik gdy coś mi zacznie popukiwać z tyłu.

markozalko - Czw Sty 12, 2012 19:02

Mam z tyłu wsadzony hak. Leży oparty między koło zapasowe a tylną ścianke. Siedzi bardzo sztywno no bo i waży więc ciężko tak sobie go poruszyć. Jutro wyjmę go i zobaczę ale leży on tam od początku i wcześniej nie miałem takich odgłosów. Nie wiem moze jakaś tuleja belki, te tuleje wahaczy z tyłu. Może są jakieś inne metody na sprwdzenie tego niż wizyta u psełdo diagnosty :)

[ Dodano: Czw Sty 12, 2012 19:02 ]
Nie wspominam już o odczuciach z jazdy i pływaniu auta. Szczerze mam tego dość. Myslałem że wymiana końcówek coś pomoże a tu lipa. Mimo że zbieżność ustawiona to ja i tak czuję jazdę. Męczące strasznie to jest jak się jedzie gdzieś dalej i na otwartej przestrzeni jak wpadnie się w wiatry - masakra czasem. Chyba trzeba z tym żyć bo czytałem że nie tylko u mnie takie jaja.

dzelo23 - Czw Sty 12, 2012 20:12

Spokojnie jak się wpadnie w wiatry to zawsze trochę powozi na boki i tak ma każde auto, przynajmniej tak miało każde które prowadziłem podczas wiatrów (nie mam tu na myśli swoich wiatrów). Najbardziej jest to odczuwalne w autach o dużej powierzchni bocznej np busy to dopiero jazda.
sash997 - Czw Sty 12, 2012 20:16

dzelo23 napisał/a:
mam tu na myśli swoich wiatrów). Najbardziej jest to odczuwalne w autach

niema to jak wyrwać zdanie z kontekstu :twisted:

dzelo23 - Czw Sty 12, 2012 20:29

moje to tiry na bok kładą :p
Tomi - Czw Sty 12, 2012 20:33

Może masz wywalone poduszki amortyzatora?
markozalko - Czw Sty 12, 2012 20:43

Tomi napisał/a:
Może masz wywalone poduszki amortyzatora?

Ale to mowa o poduszkach z przodu czy z tyłu? Z tyłu chyba nie ma co nie. A jak można sprawdzić te poduszki z przodu. Szczerze to najgorsze co może być nie znać się na czymś takim i jak jedziesz do mechanika to patrzy się na ciebie spod nosa :ku...a znów przyjechał" ale ja sobie tego nie wymyślam, wiem że jest coś nie tak.

[ Dodano: Czw Sty 12, 2012 20:43 ]
dzelo23 napisał/a:
Spokojnie jak się wpadnie w wiatry to zawsze trochę powozi na boki i tak ma każde auto,

Tylko tu też się działo podobnie jak wpadłem w wolną prtzestrzeń a wiatrów nie bylo takich. Było takie minimalne wożenie auta, cały czas trzeba kontrolować kierownicę. Nie wiem jak teraz będzie w trasie po tych końcówkach.

dukat11 - Czw Sty 12, 2012 20:55

markozalko napisał/a:
Ale to mowa o poduszkach z przodu czy z tyłu? Z tyłu chyba nie ma co nie. A jak można sprawdzić te poduszki z przodu. Szczerze to najgorsze co może być nie znać się na czymś takim i jak jedziesz do mechanika to patrzy się na ciebie spod nosa :ku...a znów przyjechał" ale ja sobie tego nie wymyślam, wiem że jest coś nie tak.


Są z przodu i z tyłu.

Tomi - Czw Sty 12, 2012 21:14

dukat11 napisał/a:
markozalko napisał/a:
Ale to mowa o poduszkach z przodu czy z tyłu? Z tyłu chyba nie ma co nie. A jak można sprawdzić te poduszki z przodu. Szczerze to najgorsze co może być nie znać się na czymś takim i jak jedziesz do mechanika to patrzy się na ciebie spod nosa :ku...a znów przyjechał" ale ja sobie tego nie wymyślam, wiem że jest coś nie tak.


Są z przodu i z tyłu.


Tylko z przodu trochę bardziej się pilnuje, bo jest tam jeszcze łożysko i jeśli się tego nie dopilnuje, to skończy się z pękniętą sprężyną lub wypchniętą maską... a te tylne conajwyżej pohałasują :)

marecki6 - Pią Lip 27, 2012 17:04

mam prośbę o pomoc w ewentualnej diagnozie ... ostatnio pojawiły mi się stuki ale prawdopodobnie nie jest to zawieszenie ... stuki pojawiają się podczas kręcenia kierownicą w obie strony a dokładnie w momencie przechodzenia z kół wyprostowanych do skrętu w lewo lub w prawo (zaraz po przekroczeniu momentu wyprostowania pozycji kół) ... czy to mogą być wspomniane drążki osiowe ? jeden z mechaników twierdził po pokręceniu kierownicą, że to mogą być łożyska amortyzatorów ale jakoś mi to nie pasuje ... boję się tylko, że może to być magiel
sash997 - Pią Lip 27, 2012 17:47

bardzo możliwe że to łożyska amorów,takie może nie stukanie jak chrupanie lub strzelanie przy kręceniu kierownicą
Maciek_S. - Czw Lut 05, 2015 11:38

Temat już stary, ale pozwolę sobie go odświeżyć. Po przeglądzie dostępnych części i ich cen, zdecydowałem się na zakup oryginalnych używek w bdb stanie. Kosztowały taniej, niż najtańszy zamiennik, a zrobiłem na nich już 25 tysięcy km i żaden luz nie powstał. Zdają sobie sprawę z tego, że zakup używek jest trochę totolotkiem, ale jak kupujemy używki oryginalne z samochodów importowanych do rozbiórki i od sprawdzonego sprzedawcy, to nie ma czego się bać. Dziś do R75 jest wiele części używanych na rynku, dzięki czemu ich ceny są na prawdę niskie.