|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - 220 coupe turbo
Daro_80 - Sob Lis 14, 2009 00:58 Temat postu: 220 coupe turbo witam jestem tu nowy więc prosze o zrozumienie. Mam ROVERKA 220 COUPE TURBO jestem z Małopolski i mam takie zapytanie.Chciałbym podnieśc ciśnieńie doładownia na orginalnej turbinie ile morzna z niej wypompowac na granicy. Gdzie moge dostac cały dolot oraz nowe orurowanie wraz z intercolerem wiekszym i caly wydech wraz z kolektorem. prosze o rade poniewarz mam styczność po raz pierwszy z ta marka. Dziękuje i pozdrawiam. Daro
dobryziom - Sob Lis 14, 2009 13:44 Temat postu: Re: 220 coupe turbo
Daro_80 napisał/a: | witam jestem tu nowy więc prosze o zrozumienie. Mam ROVERKA 220 COUPE TURBO jestem z Małopolski i mam takie zapytanie.Chciałbym podnieśc ciśnieńie doładownia na orginalnej turbinie ile morzna z niej wypompowac na granicy. Gdzie moge dostac cały dolot oraz nowe orurowanie wraz z intercolerem wiekszym i caly wydech wraz z kolektorem. prosze o rade poniewarz mam styczność po raz pierwszy z ta marka. Dziękuje i pozdrawiam. Daro |
witam kolegę na seryjnym dolocie nie polecam w ogóle zwiększać doładowania bo jest on kompletnie nie dostosowany... chociaż sam zabieg bezpiecznego podniesienia doładowania jest możliwy do granicy 0,8 bara komputer powinien sam wyrobić pytanie w jakim stanie jest skrzynia i sprzęgło bo mogą powiedzieć pa pa wiec albo zrób regeneracje skrzyni i wymień sprzęgło albo bądź gotowy na ten zabieg... więcej na temat R220 turbo znajdziesz w moich tematach pozdro.
wklej może jakieś foto i napisz coś więcej o swoim autku może kojarzę go bo jak wiesz jest ich tylko kilkanaście w Polsce
piotrekcrash - Sob Lis 14, 2009 14:24
dobryziom, piszesz, że nie polecasz na seryjnym dolocie, a w profilu masz 1bar.
Zmieniałeś dolot? Pochwal się jakimś zdjęciem:D
michone - Sob Lis 14, 2009 15:09
piotrekcrash, Cytat: | dobryziom, piszesz, że nie polecasz na seryjnym dolocie, a w profilu masz 1bar.
Zmieniałeś dolot? Pochwal się jakimś zdjęciem:D |
dobryziom, Cytat: | więcej na temat R220 turbo znajdziesz w moich tematach pozdro. |
dobryziom - Sob Lis 14, 2009 15:25
piotrekcrash napisał/a: | dobryziom, piszesz, że nie polecasz na seryjnym dolocie, a w profilu masz 1bar.
Zmieniałeś dolot? Pochwal się jakimś zdjęciem:D |
więcej: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=39348 oraz http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=41135
w razie wątpliwości pytaj
piotrekcrash - Sob Lis 14, 2009 15:40
dobryziom, tematy bardzo ciekawe, nie wpadłem na nie wcześniej.
Jakbym miał pytania zapytam na pewno.
Daro_80 - Nie Lis 15, 2009 00:44
witam kolegow ja go kupilem tydzien temu. Koles wymienil sprzeglo jes nowka ale gosc chyba niewiedzial co ma. zrobie fotki i wysle. no mam teraz mysl taka by wtawic wiekszy intercoler oraz zmienic orurowanie. Acha a czy zawias np. Koni z gwintem podejdzie. Pozdrawiam.
Konix - Nie Lis 15, 2009 09:16
Daro rozumiem że się cieszysz, ale idzie zima. Masz teraz 240NM w przedniej osi, to potrafi na 4 zerwać przyczepność jak jest mokro, a jak będzie śnieg to będziesz chciał odpiąć turbo. Naucz się autka w swersji seryjnej, pozbieraj informacje, kasę, przemyśl czego dokładnie chcesz, skompletuj części, a modyfikacje zacznij w marcu. Weź sobie to na spokojnie.
dobryziom - Nie Lis 15, 2009 10:01
Daro_80 napisał/a: | witam kolegow ja go kupilem tydzien temu. Koles wymienil sprzeglo jes nowka ale gosc chyba niewiedzial co ma. zrobie fotki i wysle. no mam teraz mysl taka by wtawic wiekszy intercoler oraz zmienic orurowanie. Acha a czy zawias np. Koni z gwintem podejdzie. Pozdrawiam. |
jak faktycznie wymienione to masz je na co najmniej 50tys. z głowy...pozostaje skrzynia która niestety po przebiegu 100tys. wymaga regeneracji. Co do IC jeśli posiadasz klimę to zapomnij o zmianie na większy niestety brak miejsca. Zmiana orurowania jeśli stara jest nieszczelna warto pomyśleć o udrożniać wydechu oraz dolotu. Co do zawiasu ja posiadam regulowane Koni ze sprężynami Vogtland i jestem bardzo zadowolony.
PS kolega ma racje na zimę nie ma co zaczynać modyfikacji ewentualnie doprowadź to co trzeba do serii
Daro_80 - Czw Lis 19, 2009 23:13
witam. ok dobrze dzieki za rade faktycznie troche przypalilem. jak bedzie pogoda to strzele pare fotek. pozdrawiam.
[ Dodano: Czw Lis 19, 2009 23:13 ]
czesc. Bylem na hamowni w Projectx w krk panowie 144km. Czulem ze Roverek cos slaby i pojechalem. Zmiezyli cisnienie doladowania 0.5bar. Bedziemy grzebac w motorowni ale dopiero w styczniu maja okienko. jutro wysle fotki auta i wykres z pomiaru. a teraz ide poszukac koniki ktore uciekly. P.S. jak sie woła na koniki by je zwołac
Konix - Pią Lis 20, 2009 09:02
Zdecydowanie za dużo tych koników uciekło. Z doładowaniem 0,5 powinien mieć około 170KM. Ważne jeszcze jak mierzyli ciśnienie doładowania. Nie jest stałe, maks. osiąga koło 3k obrotów, później się zmniejsza. Powinieneś sprawdzić sprężanie w cylindrach, ciśnienie paliwa, wtryskiwacze, zapłon. Aktualnie działa jakbyś miał wersję 3 cylindrową. Dobrze jakbyś jeszcze sprawdził czy dobrze działa dźwignia przy turbinie.
dobryziom - Pią Lis 20, 2009 10:31
Daro_80 napisał/a: |
czesc. Bylem na hamowni w Projectx w krk panowie 144km. Czulem ze Roverek cos slaby i pojechalem. Zmiezyli cisnienie doladowania 0.5bar. Bedziemy grzebac w motorowni ale dopiero w styczniu maja okienko. jutro wysle fotki auta i wykres z pomiaru. a teraz ide poszukac koniki ktore uciekly. P.S. jak sie woła na koniki by je zwołac |
ja bym na początku sprawdził dolot u mnie wywalenie puszki skrócenie dolotu i założenie stożka Fujita dało +30KM oczywiście 2/3 tego to udrożnienie pozostałe to wzrost ze stożka. Sprawdź tez wydech czy nie jest zatkany na tym powinieneś najbardziej poczuć różnice a później cala reszta...
Daro_80 - Pią Lis 20, 2009 16:37
Witam.
Dodaję zdjęcia Roverka.
kaaaziuu - Pią Lis 20, 2009 16:47
Zazdroszcze
Daro_80 - Pią Lis 20, 2009 17:32
Fotki z pomiaru
[ Dodano: Pią Lis 20, 2009 17:32 ]
cisnienie doladowania stale max. laduje 0.5 dolot wszystko w orginale jest. Aile seria powinna ladowac by uzyskac 200KM?. stwierdzili ze byc morze jest skrecony Westgate i tyle laduje maja sprawdzic kompresje i takie tam. Zaproponowali ze zamontuja Manual Boost Controler. Doprowadzimy go do seri a potem polecimy z dolotami i wydechem.
dobryziom - Pią Lis 20, 2009 18:45
Daro_80 napisał/a: |
cisnienie doladowania stale max. laduje 0.5 dolot wszystko w orginale jest. Aile seria powinna ladowac by uzyskac 200KM?. stwierdzili ze byc morze jest skrecony Westgate i tyle laduje maja sprawdzic kompresje i takie tam. Zaproponowali ze zamontuja Manual Boost Controler. Doprowadzimy go do seri a potem polecimy z dolotami i wydechem. |
w standardzie powinno być właśnie 0,5 bara 200km to na 0,75 bara... nie sadze żeby westage był skręcony, najlepiej by pokazało co mu dolega jak byś go zhamował ze zdjętym dolotem ze sprężarki.
Tempest - Pią Lis 20, 2009 19:11
a czy to nie jest gorzej, że na tym wykresie pokazuje 144KM ale nie na kołach tylko na silniku?
bo to chyba gorzej jeżeli podana moc jest mierzona dla silnika
rodi_ - Pią Lis 20, 2009 20:10
No ta moc to na silniku oczywiscie jest, na kolach ma jakies 115-120KM.
[ Dodano: Pią Lis 20, 2009 19:57 ]
Tak jeszcze raz spojrzalem na wykres i . Trzecia linia ta na samym dole zazwyczaj wskazuje straty przeniesienia napedu, Twoje straty siegaja 80KM . Normalnie to gdzies 20-30KM. Kilka rzeczy moze byc przyczyna, skrzynia, lozyska piasty, hamulce, zbierznosc. Tak mi sie wydaje
Jesli moglby sie wypowiedziec kolega dobryziom, ile miales na swoim wykresie?
[ Dodano: Pią Lis 20, 2009 20:10 ]
Juz znalazlem wykres, straty sa na poziomie 40KM
Daro_80 - Pią Lis 20, 2009 20:24
czesc hmm no zbieznosc zawieszenie i luzy w normie sprawdzalem na 2 stacjach diagnostycznych zaraz po kupnie takze to by chyba odpadalo. Jesli chodzi o wkrecanie sie to taki toporny jes tak niema takiej zborki tylko taki moł. Wstyczniu jestem umowiony na 12 tego. To niech chlopaki ogarniaja temat i zobaczymy.
flapjck1 - Pią Lis 20, 2009 20:47
kaaaziuu napisał/a: | Zazdroszcze |
troszke tez, ale tylko tyci tyci
Daro_80 - Pią Lis 20, 2009 20:55
dziekuje ze sie wam podoba
dobryziom - Pią Lis 20, 2009 21:25
rodi_ napisał/a: | Kilka rzeczy moze byc przyczyna, skrzynia, lozyska piasty, hamulce, zbierznosc. Tak mi sie wydaje
Jesli moglby sie wypowiedziec kolega dobryziom, ile miales na swoim wykresie?
|
jak bym szukał jednak przyczyn tak jak mówiłem w wydechu i dolocie lub chłopaki po prostu za słabo przypięli samochód i ślizgał się na rolkach lub opony do dupy... ewentualnie defekty skrzyni było by widać na wykresie jako takie nieregularne zrywy... hamulce nie maja znaczenia chyba ze zaciśnięte w co wątpię, piasty również i było by je słychać, zbieżność hmmm zaczął by zjeżdżać z rolek przy dużej rozbieżności. Daro jak masz czas i nie przeraza cie koszt kolejnego hamowania to zrób jak mowie rozkręć wydech sprawdź czy nie jest zatkany w szczególności katalizator oraz przed hamowaniem zdejmij dolot żeby turbo miało wolny przepływ sprężarce nic sie nie stanie wiec luz... jak zobaczysz poprawę to silnik i turbo masz z głowy
PS czy to nie jest ten Tomcio niedawno wystawiany na allegro , otomoto? rzucił mi sie w oczy pod względem bardzo zadbanej budy
Daro_80 - Pią Lis 20, 2009 21:42
Tak to jest tomcio z otomoto jest jeszcze jeden z jaworzna ten sam kolor. Bylem ogladalem i powiem tyle szkoda klawiatury meczyc. Akurat mam urlop i sie konczy juz ale w poniedzialek sprobuje tyrknac do Projectx i zuce temat by jeszcze raz go zmierzyc tak jak radzisz dobryziom. Jak kupilem to oponki zlom i zalozylem zimowki juz na ta pore. bieznik nowy oponka wezsza to chyba mniejszy opor jest. jutro wymienie swiece i filtr paliwa i pojade jeszcze raz[/b]
rodi_ - Pią Lis 20, 2009 21:56
Panowie ale mi nie chodzi o to jak ten samochod osiaga ta moc. Do tego jest potrzebny drozny dolot i wydech. Zwracam szczegolna uwage na to co sie dzieje po rozpedzeniu auta na hamowni i wyrzuceniu na luz. On poprostu ma za duze opory toczenia i zbyt szybko wyhamowuje. Jesli opory toczenia beda duze, to automatycznie potrzebuje on wiecej mocy na pokonanie samych oporow. Gdyby opory toczenia byly na poziomie takim jak u Ciebie(dobryziom) czyli okolo 40KM to wygladaloby jakby mial okolo 180KM. Tak jest wedlug mnie
Konix - Pią Lis 20, 2009 22:16
Duże opory toczenia to jedno, ale ten silnik ma 500 obrotów za mało. Zacząłbym od sprawdzenia kompresji i ustawienia rozrządu, bo może być któryś wałem nieco przestawiony. jak tam będzie dobrze, to bardzo szybko wykluczamy problem mechaniczny w silniku. Drugą rzeczą którą trzeba koniecznie sprawdzić jest acurator i wastegate, bo to stałe doładowanie 0.5 bara wygląda bardzo dziwnie. Jakby było całkowicie zatarte nie dawało by stałego ciśnienia, to samo jeśli działa prawidłowo.
Daro_80 - Pon Lis 23, 2009 15:42
Witam panowie jest przyczyna straty. Kurde hamulce trzymaja z przodu tak ze jak obroci kolem to kolo zaraz staje w morde jeza. Tak jak rodi wspominal ze cos trzyma to auto jesli chodzi o opor toczenia[/b]
dobryziom - Pon Lis 23, 2009 16:53
to ładne może być przez to spalanie... no to do dzieła zdjąć i zregenerować zacisk
Daro_80 - Pią Lis 27, 2009 01:19
wiam okazalo sie ze tercze hamulcowe zwihrowane i dlatego blokuja no ale wstrzymam sie jeszcze bo pasuje mi zmienic na troche wieksze wentylowane jakos zime dojezdze morze. a spalania to nie wyliczam. pozdro
marcinmarcin - Pią Lis 27, 2009 22:47
nie jeździ się na czymś takim... w końcu staniesz ze spaloną tarczą i klockiem
dobryziom - Czw Gru 10, 2009 13:44
i jak tam Daro jakieś postępy ?
Wojtek88 - Wto Gru 15, 2009 15:50
Dołączam się do pytania, bo dziwne żeby w Tomciu było tylko tyle kunia..
PS
Jaką hamownię polecasz Dobryziomie? Bo ja się zastanawiam nad Empire Racing w Zielonce. Tam jest stosunkowo dobra cena, trochę daleko, ale można się poświęcić.. jestem ciekaw ile moja Hania wypluje HP.
borsi - Wto Gru 15, 2009 17:21
piękny ! ! ! Tomcat . Cud miód i orzeszek.
dobryziom - Wto Gru 15, 2009 18:58
Wojtek88 napisał/a: |
Jaką hamownię polecasz Dobryziomie? Bo ja się zastanawiam nad Empire Racing w Zielonce. Tam jest stosunkowo dobra cena, trochę daleko, ale można się poświęcić.. jestem ciekaw ile moja Hania wypluje HP. |
ENERGY GAZ POLSKA ostrobramska tam hamowałem samochód parokrotnie jak był strojony
KSR motorsport mineralna
sprawdzone hamownie.
Daro_80 - Sro Sty 26, 2011 17:51
Witam was po dlugiej nieobecnosci mnie. Niestety gonilem troszke po naszej pieknej Europie za jakimis lepszymi pieniazkami z zawodu jestem kierpwca ciezarowki wiec troszke mi zeszlo. A wiec tak dalej jestem w posiadaniu Rovera 220 coupe turbo. Dlugo stal sobie obecnie wziolem sie za remoncik silnika regeneracje turbosprezarki. Mialem tylko wymienic pare rzeczy w glowicy a wyszlo troszke wiecej. Zakupilem sporo czesci w TomaTeam ciezki kontakt z tym czlowieczkiem czasami. Potrzebuje info gdzie moge dostac panewki korbowodowe TomaTeam mi wyslal panewki glowne zamiast korbowodowych i ciezki kontakt z gosciem jest zero kontaktu od wczoraj momentu gdy przesylka doszla do nas wydaje mni sie ze jesli ktos zamowil czesci za 2 kola to niepowinno byc problemu z dokonczeniem zamowienia. No ale nic morze jutro. Chcemy skladac silnik juz brakuje nam tylko tych panewek niewiem jesli macie jakies namiary by w miare szybko dostac to prosze o kontakt. W sobote wysle pare fotek. I troche sie uspokoje bo tak haotycznie wpadlem i popisalem. Wiec potrzebuje teraz - Panewki Korbowodowe - uszczelke pod mise olejowa - termostat - uszczelke do kolektorow dolotowych. Pozdrawiam.
dobryziom - Sro Sty 26, 2011 18:33
raczej ciężko proponuje na spokojnie napisać do Tomiego maila PW lub zadzwonić i na pewno załatwisz sprawę tyle czekałeś więc nie ma się co teraz śpieszyć
Daro_80 - Czw Lut 03, 2011 21:49
witam wrzucam kilka fotek.
Zamiescilem kilka zdjec z naprawy silnika. Czekam jescze na panewki , uszczelke kolektora dolotowego , usczelke misy olejowej i termostat. Mysle ze odpalimy go we czwartek.
[ Dodano: Czw Lut 03, 2011 21:49 ]
Dobry wieczor. Prosze o rade silnik zrobiony pracuje ladnie cisnienie na cylindrach jest turbosprezarka zregenerowana jest taki problem ze auto dalej jezdzi jakby bez turba czy to jest jakis problem ze sterownikiem kurde. . Nr. kompa MKC 10155005434040. Niemam pojecia co mu jest czy to jest dobry komputer do tego modelu jak patrzylem na e bay sa komputery ale kazdy ma inny nr. Czego sie uczepic. Czy to jest problem z elektronika?. Pozdrawiam
marcinmarcin - Czw Lut 03, 2011 22:08
Może podjedź do Pawła Midowicza w Krakowie, masz niedaleko, a jest b.dobrym mechanikiem, robiącym głównie Roverki.
Daro_80 - Czw Lut 03, 2011 22:10
Acha dodam ze jest zamontowany MBC i jest zmienione cisnienie doladowania na 0,7bar czy to morze miec wplyw na takie zachowanie.
[ Dodano: Czw Lut 03, 2011 22:10 ]
A masz morze jakis namiar.
marcinmarcin - Czw Lut 03, 2011 23:05
http://www.roverki.pl/czc...ails&sobi2Id=62
[ Dodano: Czw Lut 03, 2011 23:05 ]
Daro_80 napisał/a: | Acha dodam ze jest zamontowany MBC i jest zmienione cisnienie doladowania na 0,7bar | A nie lepiej sprawdzić/dotrzeć auto na całkowicie seryjnych parametrach? A dopiero po kilku tysiącach jak wszystko będzie ok, pobawić się w tuning.
Daro_80 - Czw Lut 03, 2011 23:55
Marcinmarcin. Ja go kupilem rok temu z uszkodzona turbosprezarka. Turbo bylo juz zaslepione nastepnie kupilem z allegro turbosprezarke i zalozylem ja i tez niemial mocy. Opisywalem to na poczatku moich postow. W projectx kombinowalismy co jest grane ze auto nie ciagnie zamontowalem MBC by zobaczyc czy cos sie zmnieni po zwiekszeniu cisnienia i tak juz zostalo, lipa tez okazalo sie ze turbosprezarka cos szwankuje. Nastepnie wyjechalem za kasa i zostawilem ten temat. I teraz wracam do tego. Taka to krotka historyjka. Ale za to zregenerowalem silnik powymienialem co nadawalo sie do naprawy uszczelnilem silnik ,zregenerowalem turbosprezarke i dalej niemoge go doprowadzic do seri. wyszlo mnie to prawie 4tys. Tak wiem ze teraz z 2 tys km trzeba go bedzie dotrzec i na nowo wymienic olej. Tylko czemu on nie ciagnie.
marcinmarcin - Pią Lut 04, 2011 11:42
ProjectX są bardzo OK, znam nawet Marcina, ale to dość nietypowe auto, może być jakiś problem ze sterowaniem - jak ktoś zaślepił turbinę, to mógł równieź coś kombinować np. z kompem,żeby to wogóle jeździło. Spróbuj u Pawła, powinien Ci pomóc.
Daro_80 - Pią Lut 04, 2011 11:54
Witam. Tak wiem bylem u nich kilka razy spoko czlowieczki doradza na kazdy temat. Bede sie do nich wybieral ale jak dotre motor i uporam sie z ta usterka i wkoncu doprowadzimy go do tej seri. Dzieki za dane kontaktowe MARCINMARCIN. Kolo 16 tej tyrkne do niego. Pozdrawiam[/b]
dobryziom - Pią Lut 04, 2011 14:30
Daro_80 napisał/a: | zregenerowalem turbosprezarke i dalej niemoge go doprowadzic do seri. wyszlo mnie to prawie 4tys. Tak wiem ze teraz z 2 tys km trzeba go bedzie dotrzec i na nowo wymienic olej. Tylko czemu on nie ciagnie. |
żeby doprowadzić Tomcata kupionego za 5k do serii trzeba włożyć prawie dwa razy tyle nie mówiąc o dalszym tuningu Co do twoich kłopotów sprawdzałeś czy faktycznie jest tam takie doładowanie? masz jakiś boost? MBC jest prawidłowo podpięte? acurator nie jest ma max skręcony? jest sporo prostych spraw które trzeba sprawdzić... napisz dokładnie jak wygląda ta utrata mocy może coś na szybko wykombinujemy.
PS jak wrzuciłem na zimę program LO z doładowaniem seryjnym 0,5 bara to tez na początku mi się wydawało jak by turbo wcale nie pracowało
Daro_80 - Pią Lut 04, 2011 23:05
Witam. Niestety niewiem jakie jest doladowanie bo niemam boosta mam zamiar kupic. Ale sie zdziwilem jako ze niemam boosta postanowilem cos sprawdzic czy dziala MBC i tak skrecilem go i pojechalem na probe i nic zadnej reakcji nastepnie odkrecilem i zadnej reakcji i tak kilka razy. Odpilem i przepiolem na seryjny trojnik i tez zadnej reakcji tam jest wpieta kostka ktora idzie do kompa to mysle ze cos tam bedzie nie tak skoro na orginalnym MBC nic nie dziala. Actuator jest ok. Turbosprezarka pracuje bo ja slychac morzna powiedziec ze wszystko jest ok do 2500rpm a pozniej idzie bo idzie ale mol jakby komp niedawal dawki odpowiedniej i niewidzial turbosprezarki mimo ze turbo gwizda a autem nic nie szarpie. Tutaj w Bochni niema nikogo kto by mial kostke by wpiac sie w kompuer jedynie krk w Poniedzialek. Tyle co mniej wiecej potrafilem opisac. Pozdrawiam Ide zrobic sobie drinka relaksujacego. Wasze zdrowie
flapjck1 - Pią Lut 04, 2011 23:16
w silniku turbo nadal mapsensor jest w kompie?
sprawdz czy jest szczelny/nie pekniety/przetarty przewod do niego, zobacz czy jest roznica w pracy silnika przy odpietym/wpietym mapsensorze
Tempest - Sob Lut 05, 2011 09:25
a sprawdzałeś kompa?
ja u siebie w klekocie na samym początku użytkowania miałem taką sytuację, że samochód niby ładnie szedł, ale jednak nie było tego kopa (turbodziury) i szedł właściwie cały czas równomiernie
dopiero jak mi kumpel powiedział, że coś słabo samochód ciągnie jak na tą moc to pojechałem do serwisu i się okazało, że coś z kompem jest
jako, że miałem jeszcze na gwarancji to mi wymienili i zupełnie inna jazda - samochód zaczął ciągnąć, turbodziura jest i przyjemnie wgniata jak się dodaje gazu
na twoim miejscu - jeśli jeszcze tego nie sprawdzałeś - pojechałbym do kogoś z kompem w celu sprawdzenia
marcin316 - Sob Lut 05, 2011 09:35
Tempest, turbodziura i kop to zupełnie co innego W dodatku jak Daro_80 napisał z dostępem do kompa jest problem.
Daro_80, ja bym zrobił na Twoim miejscu analizę spalin. Dowiesz się wtedy z grubsza jaką masz mieszankę w poszczególnym zakresie obrotów. Jak się diagnosta zgodzi i nie boisz się zagrzać hamulców, to nawet można sprawdzić jak się silnik zachowuje pod obciążeniem i jak zmienia się skład spalin (przednie koła na rolki, prawą nogą operujesz gazem, lewą hamulcem). Jeśli masz z jakiegoś powodu ubogą mieszankę, to szkoda silnika... Powypalasz sobie zawory bądź tłoki.
Daro_80 - Sob Lut 05, 2011 10:57
Witajcie. No bede cos probowal dzis jeszcze poszperac. Wyciaglem swiece bo tez je wymienialem na nowe stare niebyly takie zle. Na swiecach bylo widac bialy nagar czy cos takiego biale byly nic nie pekniete. I to jest zwiazane z uboga mieszanka morze.?
dobryziom - Sob Lut 05, 2011 12:40
jak nie masz zegara doładowania to ja bym się nie bawił w żadne podnoszenie ciśnienia ponieważ ręczne MBC są bardzo niedokładne... skręcenie na maks nie gwarantuje max doładowania i na odwrót ona działają w bardzo wąskim zakresie miedzy max a min po to właśnie zegar... odnośnie map-sensora znajduje się w kompie i on może być winowajcą zacznij od tego.
odnośnie świec biały osad zbiera się głownie od słabego gatunkowo oleju lub paliwa a dokładnie jego domieszek...
Marrkus - Nie Lut 06, 2011 20:54
Ja bym na twoim miejscu podłączył się pod kompa i zrobił diagnostykę. Nawet Bosch KTS obsłuży ten ECU (jeśli dobrze pamiętam to masz u siebie mems 1.6). Czasami głupi czujnik temp. może nieźle namieszać. Jeśli na hamowni wyszło 140KM to znak że jednak coś tam ta turbina pompuje a ECU mogło przejść w stan awaryjny właśnie poprzez usterkę któregoś z czujników.
Jeśli jest problem z podłączeniem do jakiegokolwiek kompa można też zainwestować w coś takiego:
http://allegro.pl/najleps...1426967194.html
Ktoś nawet na forum testował taki sprzęt i o dziwo dogaduje się z MEMS-em.
|
|