Zobacz temat - [R75] Silnik nie chce odpalić gdy jest rozgrzany
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Silnik nie chce odpalić gdy jest rozgrzany

HungryMisio - Sob Sty 09, 2010 21:00
Temat postu: [R75] Silnik nie chce odpalić gdy jest rozgrzany
Witam. Mam problem z Roverem 2,00 CDT. Jak jest zimny odpala bez problemu, gdy sie rozgrzeje i wyłączam silnik już nie mogę go odpalić, następnie po ostygnięciu odpala bez problemu. Co może być przyczyną tego dziwnego zachowania???
dukat11 - Sob Sty 09, 2010 21:06

Czujnik położenia wału lub wałka rorządu
HungryMisio - Sob Sty 09, 2010 21:12

Dzięki za szybką odpowiedź!!! Drogi jest tak czujnik??? :cry:
apples - Nie Sty 10, 2010 14:19

Powinny pasować od Freelandera. Sprawdź oznaczenia.
Freelander:
NSC100880L Czujnik położenia wału korbowego - 490zł


NSC100891 Oznaczenie R75 Czujnik położenia wałka rozrządu -210 zł
Pasuje od BMW 2 249 320B

PHJOWI - Nie Sty 10, 2010 14:32

wałka rozrządu podałeś od v6
apples - Nie Sty 10, 2010 15:51

Poprawiłem. Dzięki PHJOWI :wink:
HungryMisio - Nie Sty 10, 2010 19:06

Niestety chyba rozwaliiłem silnik. Nie chcial odpalć i wziełem na popych. Podejżewam, że zerawł się łańcuch. :cry: :cry:
Naprawiał ktoś już silnik, jak z częściami, są dostępne zawory głowica itd. Czy lepiej kupić cały kompletny i wymienić. Załanany jestem

apples - Nie Sty 10, 2010 20:55

Dlaczego tak sądzisz? Jaki objaw?
Remont raczej mało opłacalny. Lepiej kupić używany.
W dieslu raczej zawory walą w tłoki i dlatego koszty są dość wysokie.

HungryMisio - Wto Sty 12, 2010 22:34

HUUUUUUUUUUUUUURRRRRA!!!!!!!!!!!!!!
Udało się odpalić autko, jednak nie pękł łańcuch, jutro ustalimy dlaczego nie odpalał na ciepłym silniku. Ale jestem szczęśliwy. Mam super silnik i bardzo byłoby mi go szkoda.
ROVER THE BEST

grze4 - Wto Lut 02, 2010 10:13

apples napisał/a:
NSC100891 Oznaczenie R75 Czujnik położenia wałka rozrządu -210 zł


Gdzie można kupic ten czujnik.

Brt - Wto Lut 02, 2010 10:26

zapewne np. na www.tomateam.pl .... w innych sklepach pewnie też ... to czujnik od bmw.
arti69 - Sob Lut 13, 2010 21:03

mam podobny problem
moj rover nie pali jak sie rozgrzeje
jak zimny to pali
cieply kreci a nie startnie
aku nowy
:idea:

[ Dodano: Sob Lut 13, 2010 21:02 ]
mecze już dwa tygodnie
próby wykluczyły aku
nowy kupiłem i nadal to samo.
kreci jak głupi
a nie odpali.
jak zimny to ruszy a po 30 min. nie odpali

[ Dodano: Sob Lut 13, 2010 21:03 ]
zimny cacy
ciepły bebe
pomocy!!!!!!!!!!!!!!!

witgut - Sob Lut 13, 2010 21:07

Przypomina mi się kawał jak dwie blondynki jadą autobusem i jedna się pyta czy dojedzie na Wolę, uzyskuje odpowiedź Tak, i za chwilę pyta się druga A czy ja dojadę na Wolę....
w kawale to śmieszy, ale gdy spotyka się głupka to już mniej
arti69, a może poczytaj powyżej, jeśli Ci mało użyj polecenia szukaj.....

arti69 - Sob Lut 13, 2010 21:23

witgut- najlepszego dla CIEBIE , oby wszyscy pomagali jak TY !! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
jestes ......................

Rowan - Sob Lut 13, 2010 21:26

arti69, czujnik położenia wałka. :wink:
SeniorA - Sob Lut 13, 2010 22:02

ale może też być brak sygnału z czujnika temperatury silnika, bo ECM pracuje wtedy na nastawach domyślnych.
apples - Sob Lut 13, 2010 22:06

Jeżeli byłby niesprawny czujnik temperatury to by miał błędne lub nie miał w ogóle wskazań. Powód taki jak napisał Rowan.
SeniorA - Sob Lut 13, 2010 22:35

ja podaję czujnik temperatury jako potencjalną przyczynę, i nie ma pewności ,że to czujnik wałka rozrządu, bo najczęściej winny jest czujnik położenia wału korbowego i on jest wymieniany wśród przyczyn trudności z uruchomieniem ciepłego silnika, łącznie z brudnym lub zatkanym filtrem powietrza czy niską kompresją w cylindrach.
apples - Sob Lut 13, 2010 22:41

Niestety, ale się mylisz. Jeżeli uszkodzony czujnik wałka rozrządu to problemy z odpalaniem na ciepłym. Jeżeli ogólne problemy z odpaleniem, gaśnięciem, falowaniem obrotów to czujnik wału korbowego.
SeniorA - Sob Lut 13, 2010 23:07

apples napisał/a:
Niestety, ale się mylisz. Jeżeli uszkodzony czujnik wałka rozrządu to problemy z odpalaniem na ciepłym. Jeżeli ogólne problemy z odpaleniem, gaśnięciem, falowaniem obrotów to czujnik wału korbowego.
jest dokładnie odwrotnie , przeczytaj w FAQ technicznym : ''· [R75 2.0 CDT(i)] Mój ROVER z silnikiem diesla BMW czasem odpala, a czasem nie, gaśnie po odpaleniu, dławi się lub gaśnie na światłach. W czym problem?

Z doświadczeń użytkowników wynika, że problemem jest padnięty czujnik położenia wałka rozrządu. "

[ Dodano: Sob Lut 13, 2010 23:07 ]
o nie odpalaniu gorącego silnika już dyskutowano przeszło dwa lata temu : http://forum.roverki.eu/v...hlight=gor%B1cy

apples - Sob Lut 13, 2010 23:14

No i co że dyskutowano jak i tak nic nie zrozumiałeś. Poczytaj dokładniej lub napisz coś z własnego doświadczenia. Często wrzucasz jakieś posty których dokładnie nie czytasz. To samo było ostatnio z czujnikami ABS -prawy, lewy -lewy, prawy i wyszło że lewy. Tak samo jak teraz. Czytaj ze zrozumieniem.
HungryMisio, arti69 napisali o problemach z odpalaniem na ciepłym silniku.

Nie odpala na ciepłym - czujnik wałka rozrządu.

henryk - Sob Lut 13, 2010 23:18

apples napisał/a:
Nie odpala na ciepłym - czujnik wałka rozrządu
tak właśnie jest najczęściej, do tego prowadziła wspomniana dyskusja (i parę innych). Aby to potwierdzić należy ten czujnik schłodzić. Jeżeli po schłodzeniu czujnika auto odpali, to powodem jest właśnie czujnik położenia wałka rozrządu. Można trochę pojeździć bez osłony silnika, wtedy łatwiejszy jest dostęp do czujnika i jego schłodzenie.
P.S.: przerabiałem, działa.

tranza - Nie Lut 14, 2010 16:12

Miałem ten sam problem z moim roverkiem. I faktycznier wymiana czujnika rozrzadu wałka pomogła i wszystko wrociło do normy.
Pozdrawiam.
Kocham mojego roverka75.

wieszczu - Nie Lut 14, 2010 17:48

Witajcie. U mnie sprawa nie była tak prosta. Wymiana czujnika wałka rozrządu nie pomogła. Sprawdzenie działania pompy paliwa w baku i przy akumulatorze (działają w 100%), wymiana filtra paliwa także nie przyniosła poprawy. T4 nie wykazał błędów z czujnikami. Pompa CR - wg T4 jest także ok. Z zaciekawieniem będę przyglądał się temu postowi.

----------------------------------------------------------------------------
Dawid

PHJOWI - Nie Lut 14, 2010 17:53

wieszczu napisał/a:
Witajcie. U mnie sprawa nie była tak prosta. Wymiana czujnika wałka rozrządu nie pomogła. Sprawdzenie działania pompy paliwa w baku i przy akumulatorze (działają w 100%), wymiana filtra paliwa także nie przyniosła poprawy. T4 nie wykazał błędów z czujnikami. Pompa CR - wg T4 jest także ok. Z zaciekawieniem będę przyglądał się temu postowi.

----------------------------------------------------------------------------
Dawid


u ciebie mogą to być wtryskiwacze idzie to sprawdzić testerem albo też bez testera.

rafal_13 - Nie Lut 14, 2010 17:54

też tak miałem pomogła wymiana czujnika położenia wału
kris-tofer - Nie Lut 14, 2010 19:46

apples napisał/a:
To samo było ostatnio z czujnikami ABS -prawy, lewy -lewy, prawy i wyszło że lewy. Tak samo jak teraz. Czytaj ze zrozumieniem.

coś Ty taki skrupulatny, to nie apteka, grunt, że co się miało wyjaśnić to się wyjaśniło :)

kasjopea - Nie Lut 14, 2010 20:17

Panowie, proszę zachować spokój :wink:
arti69 - Nie Lut 14, 2010 20:45

witam
dopiero w sobotę pojadę na sprawdzenie .jak będę wiedział co jest to opisze.

apples - Nie Lut 14, 2010 20:51

kris-tofer bo wkurza mnie jak ktoś sam nie ma racji, a pisze już któryś raz że ja nie mam racji.

arti69 daj znać.

arti69 - Sob Lut 20, 2010 23:02

witam
w moim przypadku to wina wtryskiwacza jednego
za małe ciśnienie
zobaczę czy używka czy regeneracja
ale dzięki ! ! !
PHJOWI (polecam) :idea:
wiem co dalej robić

SeniorA - Sob Lut 20, 2010 23:44

arti69 napisał/a:
w moim przypadku to wina wtryskiwacza jednego
to nastepny dowód na to , że jest kilka przyczyn nie zapalania ciepłego silnika i nie może być pewności , że to czujnik położenia wałka.
Rowan - Nie Lut 21, 2010 07:54

SeniorA, ale to nie tylko na ciepłym tak jest przy wtryskiwaczu. Wiem, bo spotkałem się z przypadkiem. Gdyby dłużej przytrzymywał na zapłonie, a nie próbował odrazu odpalić, to szybciej by złapał. Taki objaw występuje też przy zapchanym zaworze CR.
SeniorA - Nie Lut 21, 2010 08:45

Rowan, zgadzm się , wiem bo sam 10 lat jeździłem dieslami i teraz mam z dwoma do czynienia. Chodzi mi o to , że po jednym objawie z opisu , nie da się jednoznacznie określić i dlatego podałem inne potencjalne przyczyny. Ja też najpierw pomyślałem o czujniku bo to jest częste.
apples - Nie Lut 21, 2010 10:04

Jak zwykle dziwne tłumaczenia aby "moje" było na wierzchu. :grin:

arti69 to wreszcie Tobie nie palił w ogóle, czy tylko na ciepłym. Na ciepłym w ogóle, czy z oporami?

Bo jeżeli to wtryskiwacz i nie pali na ciepłym to teoria SeniorA mogłaby pasować. Wystarczy odpiąć czujnik temperatury silnika i powinien podać dawkę paliwa domyślną i uruchomić. Po drugie jak ten wtrysk musi być uwalony aby nie palić.

kris-tofer - Nie Lut 21, 2010 10:09

apples napisał/a:
arti69 to wreszcie Tobie nie palił w ogóle, czy tylko na ciepłym. Na ciepłym w ogóle, czy z oporami?
pytam o to samo, bo jest to dla mnie teraz ważne, przerabiam podobny lub taki sam problem...
Rowan - Nie Lut 21, 2010 12:10

apples napisał/a:
Bo jeżeli to wtryskiwacz i nie pali na ciepłym to teoria SeniorA mogłaby pasować. Wystarczy odpiąć czujnik temperatury silnika i powinien podać dawkę paliwa domyślną i uruchomić.

Nie. Ciśnienie nie jest wystarczające i wtedy nie ma impulsu na wtryskiwacze. Dopiero po chwili(bywa i kilka sekund) gdy ciśnienie wzrośnie pozwala na odpalenie.
Możliwe, że odpięcie czujnika ciśnienia na akumulatorze by rozwiązało problem, ale tego nie jestem pewien, bo nigdy tego nie próbowałem.

apples - Nie Lut 21, 2010 12:28

Rowan gdzie na akumulatorze masz czujnik ciśnienia?

Z pewnością chodzi o czujnik niskiego ciśnienia w obudowie filtra paliwa lub czujnik wysokiego ciśnienia na listwie CR.

Jak ciśnienie nie wystarczające na wtryskiwacze to raczej wina pompy CR lub zaworu. Za ten pomiar odpowiada czujnik wyokiego ciśnienia na listwie CR.

Coś mylisz.

arti69 - Nie Lut 21, 2010 13:20

odpala tylko jak zimny,a ciepły kreci i nie zaskakuje.jeden wtrysk się wiesza ,na kompie pokazało znaczne różnice pomiędzy wtryskiwaczami,zdarzy się ze nieraz odpali ciepły ale to bardzo rzadko.wtryskiwacz do regeneracji i po kłopocie :razz:
apples - Nie Lut 21, 2010 13:46

Dzieki.

Z walniętym czujnikiem wałka rozrządu na ciepłym w ogóle nie odpali.

Rowan - Nie Lut 21, 2010 16:16

apples napisał/a:
Z pewnością chodzi o czujnik niskiego ciśnienia w obudowie filtra paliwa lub czujnik wysokiego ciśnienia na listwie CR.

Z pewnością się pomyliłeś...
Chodzi mi o czujnik właśnie wysokiego ciśnienia na akumulatorze paliwa.

apples - Nie Lut 21, 2010 19:30

Czujnik niskiego ciśnienia w obudowie filtra paliwa, a czujnik wysokiego ciśnienia na listwie CR.
Rowan - Nie Lut 21, 2010 21:01

apples, listwa CR to w języku mechaników i ludzi robiących w tych silnikach to akumulator(paliwa). Sorry, nie sprecyzowałem. Myślałem, że wiesz o tym. :lol:
apples - Nie Lut 21, 2010 22:23

Nie jestem czynnym mechanikiem więc nie wiedziałem :wink:
Jak ja napisałem że drążek kierowniczy to drążek kierowniczy osiowy to pół forum mnie objechało że pisze nie zrozumiale i katalogowo. :razz:

Rowan - Pon Lut 22, 2010 16:01

apples, no to katalogowo jest to czujnik wysokiego ciśnienia paliwa na szynie ciśnieniowej :mrgreen:
marczel1 - Czw Lut 25, 2010 21:13

Witam serdecznie.Mam taki sam problem w swoim Landzie.Zaczeło sie jakoś tak pod koniec ubiegłorocznego lata ,rano odpalał zawsze .Chcąc wracać do domku po pracy kicha .Jakos przebolalem jesien .W zimie autko paliło idealnie.Zaczeło sie teraz ,więc ratowałem sie (zgadnijcie czym) zamrażarkom(schładzałem czujnik położenia wałka rozrządu)i autko odpalało. Kilka dni temu zakupiłem nowy czujniczek ,załozyłem.Pierwszy poranek z nowym czujnikiem , temperaturka na zewnatrz około 0 i kicha autko nie odpala, szybka przekładka czujnika na stary (jeszcze troche sprawny)i autko pali jak mażenie.Środek dnia cieplutko autko stoi w sloneczku chce odpalic ,KICHA ,znowu przekładka czujnika ,tym razem na ten nowy i auto zapala.Nastepny chłodniejszy poranek i znowu to samo .Zaraz mnie szlak trafi .Czy wymienic jeszce czujnik wału ?? ???
apples - Czw Lut 25, 2010 21:20

Posprawdzaj dobrze kable i wtyczkę przy tym czujniku. Jak nie będzie chciał odpalić to wyciągnij ją i włóż lub poruszaj kablami. Nie zamieniaj czujników :wink:
Rowan - Czw Lut 25, 2010 21:40

marczel1, ja bym jeszcze sprawdził czujnik położenia wału. No i wtryski na wszelki wypadek.
arti69 - Czw Lut 25, 2010 22:23

w moim przypadku auto ma problem z odpaleniem,ale jak odpali to chodzi jak zegarek.ma moc, nie kopci tak jakby nic się nie działo.czekam na przesyłkę wtrysków używanych. jak zamontuje to dam znać :pisze2:

[ Dodano: Czw Lut 25, 2010 22:23 ]
:palacz:

marczel1 - Nie Lut 28, 2010 16:29

Kabelki posprawdzane ,niema nic niepokojącego.Ostatnie poranki były cieplejsze więc niemusiałem operować czujnikami ,odpalał na nowym ,chociaż nie tak łatwo jakbym chciał.Pewnie wymienie jeszcze czujnik wału.I myśle że będzie OK.
Rowan - Nie Lut 28, 2010 18:10

marczel1, sprawdź ciśnienie i wtryski. To będzie łatwiejsze i tańsze niż kupno czujnika w ciemno.
kris-tofer - Nie Lut 28, 2010 21:27

Zauważyłem wczoraj, że przy łączeniu dolotu z głowicą mam nieszczelność na dwóch wlotach, puszczało olejem. Poszły mi dwie uszczelki na tych łączeniach. Nie miałem nowych więc zalepiłem silikonem, no i nie mam już problemów z odpalaniem ciepłego silnika. Wątpię żeby to jakiś wpływ miało ale jednak...
arti69 - Sro Mar 10, 2010 21:36

no i du.. wtryski dotarły, ale nie zdążyłem jeszcze wymienić ,a w silniku zaczęło coś pukać tak jakby zawory (metaliczny stukot w okolicy górnej lewej części silnika na wolnych obrotach,po dodaniu gazu ok 1400 obrotów robi się cicho), jutro jadę na warsztat -bo brak mi już cierpliwości :beczy:
Rowan - Czw Mar 11, 2010 06:19

arti69, to może być właśnie wtrysk. On jak są bardzo wyjechane to tłuką się w podobny sposób jak zawory.
mapis79 - Czw Mar 11, 2010 06:40

Wydaje mi sie że wtrysk samochód chodzi na trzech garach miałem do wczoraj ten sam problem..

[ Dodano: Czw Mar 11, 2010 06:40 ]
Wymiana wtrysków to fajna zabawa jak wtrysk łatwo wyjdą jak sie zapiecze tobez wybijaka ani rusz .

apples - Czw Mar 11, 2010 11:01

arti69 co z tym pukaniem. Wiesz już coś?
arti69 - Nie Mar 14, 2010 12:44

niestety znowu muszę czekać do soboty , brak czasu,ale w sobotę to już na pewno pojadę :bezradny:

[ Dodano: Nie Mar 14, 2010 12:44 ]
wtrysk wymieniony odpala dobrze,pukanie spowodowane kołem pasowym ,czekam na wymianę i mam nadzieje ze będzie dobrze :razz:

Santino - Wto Maj 18, 2010 09:16

Witam,
Po 4 miesiącach bezproblemowego użytkowania samochodu (R75 CDT) i mnie dopadła rzeczywistość - nie mogę go odpalić. Przyznam ze zdarzało mi się kilkakrotnie przekręcić kluczykiem i auto nie chciało zapalić (tzn akumulator kręcił a silnik po prostu nie umiał zaskoczyć) ale po wyjęciu i ponownym włożeniu kluczyka auto odpalało bez problemu. Wczoraj miałem podobną sytuację po 2giej próbie auto odpaliło po przejechaniu kilku metrów silnik zgasł. Przez około godzinę próbowałem uruchomić silnik ale niestety bez powodzenia (dodam iż temperatura na zewnątrz to ok 5-8 stopni i samochód raczej nie był ciepły). Po przeczytaniu kilku wątków na forum wstępnie myślałem ze to czujnik wałka i już miałem go kupować ale teraz sam nie wiem. Problemy z odpaleniem zdarzały się losowo i zazwyczaj auto było zimne, nigdy nie uświadczyłem spadku mocy lub nierównej pracy silnika. Nie jestem mechanikiem, w Opolu nie znajdę T4 i nie wiem czy w servisie BMW cokolwiek znajdą więc proszę doradźcie co zrobić w tej sytuacji – czy jest coś co mogę sprawdzić samemu aby wykluczyć przynajmniej część możliwych usterek.

Z góry dziękuję
Santino

apples - Wto Maj 18, 2010 11:04

Co do T4 to możesz podłączyć się pod komputer od BMW tylko niech ustawią E46 :wink: Silnik ogólnie zdiagnozuje każdy interfejs, więc nawet nie musi być BMW.

Co do nieodpalania to spróbuj uruchomić za pomocą drugiego kluczyka (zapasowego) i napisz czy pomogło.
Powodów może być jeszcze kilka: pompa paliwa przy akumulatorze, pompa paliwa w baku, czujnik wału lub zawór na szynie CR. jeżeli nie odpali na drugim kluczykiem to tylko komputer pozostaje.

Santino - Wto Maj 18, 2010 11:41

Witam apples,
Dzięki za szybka odpowiedź. Niestety próba uruchomienia samochodu drugim kluczykiem nie pomogła, dodam ze spróbowałem również tym plastikowym trzecim kluczykiem i efekt był ten sam - kręci ale nie pali.

Mam znajomego z kompem i kablem OBD czy te usterki o których wspomniałeś dam rade wykryć na czymś takim czy szkoda czasu i lepiej od razu oddać auto na warsztat?

Pozdrawiam,
Santino

apples - Wto Maj 18, 2010 11:44

Cześć. :wink:
Silnik zdiagnozujesz interfejsem uniwersalnym lub z multiplexerem np. ELM327, U581 ale tylko sam sinik. VAG i inne dedykowane do innych niż Rover, oprócz wspomnianego od BMW nie połącza się ze względu na inne rozmieszczenie pinów w gnieździe OBD.

Santino - Wto Maj 18, 2010 12:57

Poczytałem jeszcze trochę na forum. I wstępnie zakładam iz moze to byc 1 z trzech rzeczy:
- pompa paliwa pod maska - spróbuje ją sprawdzić metodą Rowana czyli uderzyć ciężkim kluczem. Gdzie ona się konkretnie znajduje?
- pompa paliwa w baku - ten problem miał Barciu (tu również objawy były najbliższe moim).
- czujnik położenia wałka rozrządu;
- zawór wysokiego ciśnienia.

Można jakoś szybko i łatwo zdiagnozować te elementy (pytam bo do kompa będę miał dostęp dopiero jutro/pojutrze a już dziś chciał bym coś posprawdzać)?

Pozdrawiam,
Santino

PHJOWI - Wto Maj 18, 2010 13:08

i równie dobrze wtryskiwacz.
Santino - Wto Maj 18, 2010 14:16

Dzięki PHJOWI.
Tak więc mogę w jakiś sprytny sposób zdiagnozować bądź wykluczyć któres z tych elementów?

Pozdrawiam,
Santino

PHJOWI - Wto Maj 18, 2010 14:35

porządny komp , powinien wskazać , przyczynę , kody błędów + przegląd parametrów bieżących na odpalonym silniku a w szczególności dawkowanie wtrysków.
Santino - Wto Maj 18, 2010 14:48

Heh więc jednak bez kompa się nie obejdzie...
Dzięki za pomoc będę informował na bieżąco jak się sprawy mają.
Pozdrawiam,
Santino

Rowan - Wto Maj 18, 2010 16:14

Santino, obejdzie się... Można każdą tą rzecz z osobna sprawdzić przez metody organoleptyczne, nie koniecznie jest potrzebny komp.
apples - Wto Maj 18, 2010 17:46

Rowan napisał/a:
Można każdą tą rzecz z osobna sprawdzić przez metody organoleptyczne, nie koniecznie jest potrzebny komp.
Tyle że musisz przyznać że kompem będzie szybciej i czasami okazuje się że dużo taniej :wink:
Santino - Sob Maj 22, 2010 18:55

Dostęp do kompa powinienem mieć jakoś do końca tygodnia. Ale w między czasie mogę coś tam postukać lub w dowolny inny sposób sprawdzić.

Sprawdziłem kilka rzeczy:
1. jak przekręcę kluczykiem to słyszę jak załącza się pompa koło akumulatora i czasem słychać jakieś takie dziwne tykanie (siedząc za kierownicą myślałem ze to magnetofon lub coś w wentylacji ale okazało się ze to właśnie pompa). I podczas gdy tak tam ruszałem kabelkami pomiędzy filtrem i pompą i po tym jak pompa wydała te dziwne odgłosy auto zaskoczyło na ok 10 sek po czym zgasło.

2. Odpiąłem najpierw jeden potem drugi przewód z filtra paliwa w miejscach zaznaczonych na czerwono - podczas próby odpalenia z żadnej strony nie leciało paliwo (jak rozumiem powinno z którejś ze stron tryskać). Czy to oznacza ze pompa ta w baku nie podaje paliwa (w baku mam jakieś 8 litrów ropy)?

Wydaje mi się ze to albo któraś z pomp albo coś z kablami przy pompie/filtrze paliwa.
Co myślicie?

pozdrawiam,
Santino

[ Dodano: Sob Maj 22, 2010 18:55 ]
Witam,
Pompa paliwa w baku działa - podpiąłem akumulator żelowy(do 2 środkowych pinów) i zaczęła pompować paliwo - jednak po załączeniu kostki i po przekręceniu kluczyka ani drgnie. Zakładam ze jest coś nie tak z elektryką przed pompą. Zerknąłem na przekaźnik i tu dziwna rzecz - w rave znalazłem iż przekaźnik pompy paliwa powinien znajdować się w kabinie pod schowkiem jako prawy skrajny (R1) - a le u mnie to gniazdo jest puste. Przekaźnik jest tylko w gnieździe lewym skrajnym (ostatni duży port R3).

Pozdrawiam,
Santino

3man - Pon Cze 14, 2010 12:51

Witam. Ja następna blondynka z tym samym problemem. Od paru dni szlag mnie trafia. [R75 2.0 CDT] żony od 2 tygodni ma problemy z paleniem. Gdy jest silnik zimny z rana pali od pierwszego kopnięcia. Gdy się nagrzeje i chwilę postoi to można zużyć cały akumulator a nie ruszy. Czytałem dokładnie ten i inne wątki na ten temat i prawdę mówiąc nie mam pomysłu co dalej robić. Żona zabrała mój samochód a ja się bujam roverkiem i powoli zaczynam mieć dosyć.
Dzisiaj rozgrzałem silnik następnie zchłodziłem czujnik temperatury ale nic to nie dało - chyba to był czujnik temperatury - wedle wcześniejszej fotki był to chyba CMP sensor.

byłem na komputerze wcześniej - wywalił następujące błędy przed zresetowaniem
4704 - ciśnienie wtrysku wstępnego - kontrola utrzymania ciśnienia roboczego
13573 - sterowanie czasem grzania - awaria sterownika żarzenia
7680 - CAN wiadomości - zakłócenia działania
12304 - sygnał P/N w EGS - wyłącznik sprzęgła - sygnał niezrozumiały
7717 - czujnik wałka rozrządu - zakłócenia działania
4496 - kontrola ciśnienia w magistrali - nieszczelność
565 - czujnik ciśnienia doładowania - za niski sygnał
4501 - zawór regulacyjny ciśnienia - przerwa

ten ostatni to dlatego że go odpinaliśmy dla sprawdzenia napięć

po resecie usterek i zapaleniu silnika usterki sie już nie pojawiły
zastanawiam się czy nie pojechać jeszcze raz na komputer po paru dniach użytkowania samochodu - może niektóre błędy nie od razu sie pojawiają, zwłaszcza że u mechanika jak na złość zapalił. Facet niby sie zajmuje tylko elektryką ale stwierdził, żę to wtryskiwacze, w co nie chce mi się wierzyć. Gdy silnik zapala to działa pięknie, żadnych szarpnięć czy zmian obrotów.

No niby sprawdziłem ten czujnik temperatury i nic to nie pomogło - następny w kolejności chyba będzie ten czujnik wałka rozrządu

co lepsze to w momencie gdy niechce samochód zapalić to sprawia wrażenie jakby nie dostawał paliwa - moge kręcić i kręcić a nie poczuję zapachu ropy z wydechu.
Ma ktoś jakiś pomysł co z tym fantem dalej zrobić? który to jest czujnik wałka rozrządu i czy istnieje jakaś metoda by go sprawdzić? Nie chce mi sie wywalać kasy w ciemno.

Pompy działają prawidłowo - niedawno obie wymieniłem, akumulator nówka.

Co lepsze dzisiaj przejechałem się by trochę pokatować samochód i go zagrzać, po przyjeżdzie do domu gasiłem go i zapalałem z 5 razy i za każdym razem zapalił chociaż wymagało to chwilę kręcenia. Gdy go zostawiłem w spokoju na 5 minut i ponownie spróbowałem zapalić to już się nie udało. Podejrzewam, że jak postoi z godzinę i ostygnie znowu da się bez problemu zapalić. Aha i jak już go tak gasiłem i zapalałem to wrzucałem go na obroty i na początku przy wciśniętym pedale przekraczał 5tyś a po paru próbach takiego gazowania dochodził do 4tys na chwilę jakby się zamyślał i szedł do 5tyś po czym wracał do 4tyś i mimo pedału w podłodze nie chciał nic więcej z siebie wykrzesać

wieszczu - Pią Cze 18, 2010 21:23

3man proponuję kontakt z PHU JOWI - w tym temacie jest ekspertem pośród ekspertów. Sam bujałem się z podobnym problemem ponad pół roku.
JOWI od razu zdiagnozował usterkę... ku mojemu zdziwieniu był to wtryskiwacz. Jak silnik się rozgrzał - to "napuchnięty" wtryskiwacz przelewał. Zaraz po zgaszeniu silnika - odpalał...najgorzej było po kilkunastu minutach - do wystygnięcia. Puźniej nawet zaraz po zgaszeniu było nieciekawie.
Szukając przyczyny wyeliminowałem wszystkie możliwe usterki: filtr, pompki paliwa, czujnik położenia wału, wałka rozrządu, uszkodzoną CR, zawór wysokiego ciśnienia... diagnoza w PHU JOWI - zajęła 5 minut... polecam.


-----------------------------------
wieszczu

3man - Pią Cze 18, 2010 22:01

No niestety nie miałem za dużo czasu, żeby się tym bawić. Oddałem w końcu do mechanika bo stwierdziłem, że bez sensu jest samemu wszystko po kolei eliminować zwłaszcza , że np nie posiadam na zamianę czujników. Wtedy byłoby w miarę prosto. Okazało się jednak, że to wina jednego wtryskiwacza a pozostałym trzem i tak już niewiele brakowało. Samochód postał 2 dni u mechanika, zregenerowane wszystkie wtryski i kieszeń mocno lżejsza ale już silnik działa normalnie zapala kiedy człowiek tego potrzebuje a nie kiedy on chce. :)
wiesiek63 - Czw Lis 11, 2010 13:53

Jaki koszt regeneracji .?
3man - Czw Lis 11, 2010 17:35

Za wszystkie wtryski zapłaciłem 2000 zł. Od tamtej pory zero problemów z zapalaniem
xander30 - Sro Sty 29, 2014 11:41
Temat postu: 3man gartulacje
3man gratuluje Ci ciekawe czy ten mechanik to zajefajny koleś czy naciągacz. Problem, który opisujesz ewidentnie wskazuje na czujnik położenia wałka rozrządu i to jego trzeba było chłodzić a nie czujnik temperatury. Skąd wiem a no z doświadczenia bo miałem ten sam problem co ty. Jeśli palił na zimnym to co ma do tego zawór (kit mechaniczny wcisnął Ci mechanik i zerżnął 2 tysie od Ciebie). Czujnik należy kupić w bmw bo jest 2 razy tańczy niz z ROVERA - koszt około 350zł. Ja kupiłem w gorlitz bo mieszkam blisko a serwis bmw tu jest więc dałem 80euro za niego. Włożyłem i jeździ. Mam wrażenie, że mechanik wymienił Ci czujnik a skasował za resztę. Obym się mylił, ale jak chłodzić czujnik temperatury to jakoś dziwnie czytałem temat. Zresztą jak wiem z doświadczenia również jak zawory siedzą to czy zimny czy nie będą efekty odczuwalne a ty wyraźnie piszesz, że jak ciepły to można aku rozładować i ja miałem to samo. Kręciłem i nic za cholere a zimny zawsze od kopa palił. No, ale jak nie masz czasu 10minut sprawdzić czujnik położenia wałka to 2tys. możesz dawać. :))
kaisor1 - Sro Sty 29, 2014 11:55

3man - obawiam się, że poprzednik ma rację, miałem podobną sytuację z Megane 1,9 dti , po ostygnięciu silnik pracował a po nagrzaniu już nie - uszkodzony czujnik położenia wału.
dawidd - Sro Sty 29, 2014 14:54

niekoniecznie, leice wtryski tez owocują tym ze auto na gorącym nie chce odpalić. Czujnik byl w pierwszej kolejności sprawdził, ale wtryski to tez moze byc przyczyna. U mnie przy 2 lejących miałem taki sam objaw. Wstyd było pod stacje benzynowa podjechać a później kręcić jak w starym złomie