Zobacz temat - [R75] Twardy hamulec
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Twardy hamulec

Koji - Sob Mar 27, 2010 12:45
Temat postu: [R75] Twardy hamulec
Witam.

Problem z hamulcem mam już od dłuższego czasu, właściwie od zakupu, ale nauczyłem się z tym jeździć :>
Wczoraj autem za kółkiem wracał kolega. Zapomniałem Jemu powiedzieć, że z hamulcem jest coś nie tak i niewiele brakowało do strzału :razz:
Więc w końcu wypadało by się za to zabrać.
Mianowicie, jeżeli wcisnę kilka razy pedał to robi się on tak twardy, że właściwie po 5-7 wciśnięciach nic się nie wciska i hamulec nie działa lub jego działanie jest znikome, ale to po bardzo mocnym depnięciu i zaparciu się o fotel, odpychając się rękoma od kierownicy ;)
Jest to dość niebezpieczne gdy ktoś nie wie, na przykład dojeżdżając do świateł i hamując pulsacyjnie jest duże prawdopodobieństwo dzwona.

Jakieś sugestie?

UniculTLX - Sob Mar 27, 2010 13:44

Miałem to samo w Peugeocie - tam winowajcą było serwo - po kilku wciśnięciach podciśnienie z niego uciekało i hamulce robiły się jak w wartburgu :razz:
MaReK - Sob Mar 27, 2010 14:43

U mnie było/jest troszkę inaczej.
Jak były mrozy to po uruchomieniu silnika, pedał hamulca był twardy jak skała.
Praktycznie nie hamował, nawet po silnym zaparciu się o pedał. Po ujechaniu jednak kilkuset metrów wszystko wracało do normy. W/g Mariusz418 problem może dotyczyć pompy próżniowej. Na początek jednak spróbuję wymienić płyn hamulcowy, bo od nowości wydaje się być nie zmieniony.

Teraz nie wiem, czy mam poprzestać na płynie czy czekać aż sytuacja zacznie się tak samo jak u Koji?

apples - Sob Mar 27, 2010 15:23

Już tez o tym pisałem, tylko u nas dochodzi jeszcze spadanie obrotów http://forum.roverki.eu/v...ighlight=obroty
Koji - Sob Mar 27, 2010 16:38

Obroty jakoś zauważalnie mi nie spadały, ale zaraz wychodzę to zwrócę na to uwagę. Czyli może być to przewód łączący pompę vacum z servem lub któryś z tych elementów. Apples, daj znać jak poznasz przyczynę tego twardniejącego hamulca bo wczoraj by mi wózek rozbili :mad:
PS: Teraz mi się przypomniało, że chyba identyczny problem miał kolega w Ducato i tam do wymiany okazała się pompa vacum. Zapytam Go dzisiaj.
PPS: Sprawdziłem inne fora i faktycznie najczęstszą przyczyną problem z twardniejącym pedałem hamulca po kilku wciśnięciach jest pompa vacum. Chyba od tego trzeba zacząć.

apples - Sob Mar 27, 2010 18:16

lub walnięty zaworek zwrotny na przewodzie pomiędzy serwem i pompa vacum.
Dam znać :ok:

trawis25 - Pią Mar 25, 2011 19:58

no i ma ktoś rozwiązanie na ten twardy pedał?
MaReK - Pią Mar 25, 2011 20:09

Im więcej czytam o tych usterkach tym więcej zaczyna pojawiać się u mnie ;)

Wczoraj jadąc ponad 60km/h dojeżdżałem do świateł. Nacisnąłem delikatnie hamulec i stopniowo zwiększałem siłę nacisku. Zbliżałem się do pojazdów przede mną, które już się zatrzymały. Mam problem z klockami i wpadają mi w wibracje w ostatniej fazie hamowania. Wymyśliłem, że będę hamował pulsacyjnie, jak pojawi się pisk, aż do całkowitego zatrzymania. Zanim się zatrzymałem takich hamowań i odpuszczań było około 4/5. No i ostatnie wciśnięcie było prawie niemożliwe. Hamulec twardy, naciskam auto nie hamuje, wciąż się toczy. Puszczam do końca, próbuje jeszcze raz nic. Zatrzymałem się przy użyciu ham. ręcznego. Ruszyłem, próbuje wcisnąć nic. Zgasiłem silnik, odpaliłem jeszcze raz i już jest okej. Co mam kuźwa wymienić, bo się zabije jeszcze ;) ?

automechanik - Pią Mar 25, 2011 23:18

Najczęściej zaworek na przewodzie podciśnienia do serwa, czasem pompa podciśnieniowa.
A tak wogóle to jaki ma sens hamowanie pulsacyjne w aucie z ABS-em i ewentualną kontrolą trakcji. Niczego nie poprawia a wprowadza tylko bałagan do sterownika ABS

MaReK - Pią Mar 25, 2011 23:25

automechanik napisał/a:
A tak wogóle to jaki ma sens hamowanie pulsacyjne w aucie z ABS-em

Napisałem dlaczego. Muszę odpuszczać, żeby zniwelować piski z klocków ;)
Dopóki ich nie zmienię, albo nie zastosuję podkładek antywibracyjnych made in home, to jestem skazany na takie zabiegi, żeby nie zwracać na siebie uwagi podjeżdżając pod światła ;) Nie ma to w żadnym razie poprawić skuteczności i bezpieczeństwa hamowania.

automechanik napisał/a:
Najczęściej zaworek na przewodzie podciśnienia do serwa, czasem pompa podciśnieniowa.

To się wymienia, naprawia, regeneruje ;) ?

automechanik - Pią Mar 25, 2011 23:34

Zdecydowanie wymienia to w końcu hamulce i niema na czym oszczędzać.
No faktycznie :wink: trochę wstyd tak popiskiwać arystokracie :grin:

MaReK - Sob Mar 26, 2011 01:29

automechanik napisał/a:
Zdecydowanie wymienia to w końcu hamulce i niema na czym oszczędzać.

Otóż to. Ale zupełnie nie wiem co się wymienia i jakie są tego koszta.
Nawet nie wiem gdzie szukać zamienników. Zapytam w Toamteam, ale nigdy nie potrzebowałem czegoś takiego, ani nie słyszałem żeby ktoś musiał to wymieniać :)

automechanik napisał/a:
No faktycznie :wink: trochę wstyd tak popiskiwać arystokracie :grin:

No ba... Miny ludzi są bezcenne. Dojeżdża z boku limuzyna o wyglądzie tygrysa, ale gołębim sercu (silnik) a oni szukają skąd ten przeraźliwy pisk. Wodzą wzrokiem po wszystkich i w końcu orientują się kto jest sprawcą. Wstyd dla marki ;)

ultraviolet_30 - Sob Mar 26, 2011 02:42

Proszę odpowietrzyć układ i wymienić od razu płyn hamulcowy
apples - Sob Mar 26, 2011 07:16

ultraviolet_30 napisał/a:
Proszę odpowietrzyć układ i wymienić od razu płyn hamulcowy
Niestety nic nie pomoże. Nie w tym jest problem. :wink:

MaReK, witamy w Klubie. Dobrze, że jesteś tego świadomy, bo większość R75 raczej to ma tylko ich użytkownicy nie są tego świadomi.

ultraviolet_30 - Sob Mar 26, 2011 07:27

No to powinien problem leżeć w pompie lub nieopodal niej. Jeżeli nie jesteś mechanikiem, to nie rób tego!!! Z tego co doczytuję, to pedał hamulca jest twardy. Czy to jest objaw jak przy pompowaniu na wyłączonym silniku, za którymś razem robi się twardy? (mój komentarz jest czysto intuicyjny, nie mam R75) Jeżeli tak, to prąd może, ale co dokładnie? hm...
apples - Sob Mar 26, 2011 08:31

ultraviolet_30 napisał/a:
No to powinien problem leżeć w pompie lub nieopodal niej.
Tak jak napisałem wyżej problem leży gdzieś w serwie i podciśnieniu.
ultraviolet_30 napisał/a:
Jeżeli nie jesteś mechanikiem, to nie rób tego!!!
Czego?
ultraviolet_30 napisał/a:
Z tego co doczytuję, to pedał hamulca jest twardy. Czy to jest objaw jak przy pompowaniu na wyłączonym silniku, za którymś razem robi się twardy?
Robi się twardy jak pod pompuje się kilkakrotnie.
ultraviolet_30 napisał/a:
Jeżeli tak, to prąd może, ale co dokładnie?
Jaki prąd?
ultraviolet_30 - Sob Mar 26, 2011 08:59

no właśnie, za którymś razem nie "pomaga" pompa przy hamowaniu. Praktycznie sam siłujesz się z tarczami, tak? Dzieje się podobnie przy wyłączonym zapłonie, jeżeli przekręcę stacyjkę lub uruchomię silnik, włączam prąd do układu i hamulec mięknie. Dlatego podejrzewam coś z prądem, ale to jest po omacku dedukcja, pewien mój kierunek zaczepienia, a nie diagnoza fachowca. Gdybym nim był, to przepraszam, ale nie udzieliłbym tej informacji, ponieważ nie wziąłbym odpowiedzialności na siebie na odległość, to jest najpoważniejszy podzespół w aucie.
apples - Sob Mar 26, 2011 09:08

ultraviolet_30, jeżeli pompa vacum lub srvo nie domaga to również będzie podobny objaw. W R75 jest tyle elektroniki, że gdyby był problem z "prądem" top komputer by to wyłapał.
ultraviolet_30 - Sob Mar 26, 2011 09:15

czyli tak jakby coś mechanicznego nie trzymało ciśnienia w normie. (mam podobny problem z wyborem usterki). I jeszcze problem z obrotami, to nie jest coś z prądem? Nie miałem auta z zaawansowana elektroniką, więc...
apples - Sob Mar 26, 2011 09:36

ultraviolet_30 napisał/a:
czyli tak jakby coś mechanicznego nie trzymało ciśnienia w normie. (mam podobny problem z wyborem usterki). I jeszcze problem z obrotami, to nie jest coś z prądem? Nie miałem auta z zaawansowana elektroniką, więc...
Osobiście uważam że podciśnienie lub pompa.


P.S. Piszem w postach jako mężczyzna, a znaczek przy nicku masz kobiety. ;>

ultraviolet_30 - Sob Mar 26, 2011 09:38

To moja kochana żona. Jej pomysł kupno Rovera i forum. Jeszcze jedno, podłącz komputer i pompuj, jeżeli będzie zmiana obrotów, to komp. powinien zlokalizować przyczynę. Może jest jakieś sykanie gdzieś? Chociaż jak czytam objawy, to problem jest bardziej złożony
MaReK - Sob Mar 26, 2011 11:36

Sam prąd chyba jednak nie wystarczy. Cały układ zacznie działać przy uruchomionym silniku. Też myślę, że to sprawa pompy lub jakiegoś ciśnienia/podciśnienia. W/g mariusz418 problem dotyczy pompy vaccum. Nie znam się zupełnie i nie wiem jak to działa ;D Stąd moje durne pytania o części, o sposób naprawy itp. itd. Tak jak pisałem wcześniej, komputer pokazuj na wyświetlaczu czasami (b. rzadko, chyba 4 razy w życiu odkąd posiadam auto) wielki czerwony wykrzyknik w kółku i pod spodem "Break fault". Po chwili znika. Więc może komputer wie, że brakuje jakiegoś ciśnienia, albo jest za niskie, nie wiem, nie znam się, głupi jestem ;)
apples - Sob Mar 26, 2011 11:54

MaReK napisał/a:
Tak jak pisałem wcześniej, komputer pokazuj na wyświetlaczu czasami (b. rzadko, chyba 4 razy w życiu odkąd posiadam auto) wielki czerwony wykrzyknik w kółku i pod spodem "Break fault".
U mnie nic nie pokazuje.
MaReK napisał/a:
Więc może komputer wie, że brakuje jakiegoś ciśnienia, albo jest za niskie, nie wiem, nie znam się, głupi jestem
Tego raczej nie wie. Może wychwycić błąd pompy lub brak płynu hamulcowego.
ultraviolet_30 - Sob Mar 26, 2011 14:34

:neutral:
apples - Sob Mar 26, 2011 17:51

MaReK napisał/a:
Nie znam się zupełnie i nie wiem jak to działa
MaReK, wszystkie zaznaczone elementy na zdjęciu są połączone ze sobą jednym plastykowym wężykiem (przewodem) (nr 6). Serwo hamulca (nr 1) znajduje się pod plastykiem osłaniającym podszybie. Z serwem połączony jest bezpośrednio pedał hamulca i to serwo wspomaga wciskanie pedału hamulca na skutek podciśnienia wytworzonego przez pompę vacum (nr 4). Do serwa przykręcona jest pompa hamulcowa (nr 2), a na niej zbiorniczek płynu hamulcowego (nr 3). Pompa hamulcowa łączy się następnie z pompą ABS/TC i dalej z zaciskami hamulcowymi. Zawór zwrotny podciśnienia (nr 5) znajduje się na plastykowym przewodzie. Od zaworka podciśnienia odchodzi dodatkowo wężyk gumowy do elektrozaworu sterowania podciśnieniem EGR. Pompa vacum przykręcona jest do tylnej części głowicy silnika gdzie napędza ją wałek rozrządu i wytwarza podciśnienie.
Do prawidłowego działania całego układu potrzebna jest idealna szczelność połączeń i elementów układu oraz prawidłowe podciśnienie wytworzone przez pompę vacum.
Opis dotyczy układu w R75 z silnikiem CDT/CDTi.

automechanik - Sob Mar 26, 2011 18:12

Wyjaśnijmy sobie na czym polega wspomaganie układu hamowania.
Naciśnięcie na pedał hamulca powoduje otwarcie zaworu serwa i połączenie komory atmosferycznej z ciśnieniem atmosferycznym które wywiera nacisk na membrany serwa a te z kolei naciskają na popychacz pompy hamulcowej. Aby układ zadziałał konieczne jest podciśnienie po drugiej stronie membran. W silnikach diesla podciśnienie wytwarza vacupompa a w silnikach z zapłonem iskrowym podciśnienie pobierane jest z kolektora ssącego. Wielkość tego podciśnienia jest proporcjonalna do obrotów silnika im wyższe tym większe podciśnienie i większa siła hamowania. (Oczywiście w iskrowych przepustnica gazu przymknięta.) Po to by utrzymać podciśnienie na serwie stosowany jest zaworek zwrotny , jego niesprawność powoduje że podciśnienie zbyt szybko spada zmniejszając siłę wspomagania (objaw twardy pedał)
Niesprawna lub o znacznie zmniejszonej sprawności vacupompa również przyczynia się do takich objawów ale generalnie jeśli pierwsze hamowanie jest silne i czuć wspomaganie to należy przedewszystkim sprawdzić zaworek.

sorry,że się tak łopatologicznie rozpisałem :pisze: :pisze:

flapjck1 - Sob Mar 26, 2011 18:14

a teraz kilka praktycznych informacji

wspomaganie podcisnieniowe hamulcy w waszych przypadkach dziala dzieki tzw vacuum pompie, ktora jest napedzana silnikiem i jej wydajnosc jest wprost proporcjonalna do obrotow z jakimi pracuje


i tu wniosek nr 1:
na niskich obrotach tworzenie podcisnienia jest niewielkie

kilkukrotne naciskanie hamulca powoduje "zuzycie" podcisnienia ktore jest "zmagazynowane" w serwie

wniosek nr 2:
hamowanie pulsacyjne w autach ze wspomaganiem jest niebezpieczne, bo spada wydajnosc wspomagania

na koniec konkluzja:

wasze hamulce sa sprawne, tylko pewne specyficzne warunki jakie im serwujecie powoduja ze dzialaja na granicy wydajnosci

a wy nieprzyzwyczajeni do braku wspomagania panikujecie :P

ps: ale pro forma wydajnosc vacuum pompy posprawdzajcie, oraz przewody

a jak komus malo moze sobie wsadzic tuningowy zbiornik podcisnienia :P

MaReK - Sob Mar 26, 2011 22:37

apples, automechanik dzięki za rozjaśnienie tematu. Teraz mniej więcej będę wiedział gdzie szukać ew. nieszczelności. Przy wymianie opon na letnie i tak nosiłem się z wymianą płynu hamulcowego, więc mogę przy okazji sprawdzić elementy zaznaczone na obrazkach. Rozumiem, że mam pompkę vacum rozebrać i wyczyścić tak?

Nic nie popsuję? Może gdzieś są jeszcze jakieś uszczelki, pierdółki na które warto zwrócić uwagę. Co dzieje się z tym zaworkiem? Jak on się psuje? Z rysunku nie bardzo widzę możliwość demontażu i rozbiórki.

flapjck1 napisał/a:
wasze hamulce sa sprawne, tylko pewne specyficzne warunki jakie im serwujecie powoduja ze dzialaja na granicy wydajnosci
a wy nieprzyzwyczajeni do braku wspomagania panikujecie

Chyba nie do końca sprawne. W/g twojej teorii zwiększenie obrotów, dodanie gazu powinno wytworzyć podciśnienie i pedał hamulca znów powinien był się zrobić miękki. Niestety tak nie było. Dopiero wyłączenie i ponowne uruchomienie silnika spowodowało powrót do normalności.

Poza tym ruszając rano, w mroźne poranki spod bloku zdarzało się, że nie mogłem wcisnąć hamulca i zatrzymać auta. Przydatne to jest kiedy próbuje się wyjechać z miejsca zastawionego przez inne pojazdy ;) Przed uderzeniem w inne auto uratował mnie hamulec ręczny. W ekstremalnej sytuacji hamulec nożny powrócił dopiero po przejechaniu 300 m. Nie wydaje mi się, żeby to było prawidłowe działanie układu.

apples - Sob Mar 26, 2011 23:24

MaReK napisał/a:
Rozumiem, że mam pompkę vacum rozebrać i wyczyścić tak?
Możesz zobaczyć jak wygląda w środku. Znalazłem na forum BMW http://www.bmw-klub.pl/fo...p?f=69&t=121656
MaReK napisał/a:
Nic nie popsuję? Może gdzieś są jeszcze jakieś uszczelki, pierdółki na które warto zwrócić uwagę.
Rozbieraj delikatnie, a będzie OK. W razie czego dorobisz uszczelkę z papieru. :wink:
MaReK napisał/a:
Co dzieje się z tym zaworkiem? Jak on się psuje? Z rysunku nie bardzo widzę możliwość demontażu i rozbiórki.
Zacina się, rozsypuje, itp. Nie rozbiera się.
MaReK napisał/a:
Poza tym ruszając rano, w mroźne poranki spod bloku zdarzało się, że nie mogłem wcisnąć hamulca i zatrzymać auta.
Czytałem o przypadkach że do serwa dostała się woda i zamarzała blokując serwo.

[ Dodano: Sob Mar 26, 2011 23:24 ]

Numer katalogowy pompy vacum - Rover SQJ100090, Land Rover SQJ100090L, Pierburg 7.24806.00.0 BMW 11662248170

MaReK - Sob Mar 26, 2011 23:32

Cytat:
Zacina się, rozsypuje, itp. Nie rozbiera się.

Świnia i tyle. A to się wymienia? To jest dostępne ot tak...
Jutro na spocie spytam mojego ulubionego dostawcę części ;)

apples napisał/a:
Rozbieraj delikatnie, a będzie OK. W razie czego dorobisz uszczelkę z papieru.

Która uszczelkę? Czy piszesz o membranie? Oczywiście, że wszystko będę robił delikatnie.

apples napisał/a:
Czytałem o przypadkach że do serwa dostała się woda i zamarzała blokując serwo.

A nie pisali którędy się ta woda dostaje?

Twój pierwszy obrazek, serwo hamulca, jest oznaczony numerem 4 element?
Na to wchodzi wężyk jakiś? Ja mam wrażenie, że skądś mi coś kiedyś spadło, ale nie pamiętam już co i gdzie i czy założyłem :D

apples - Sob Mar 26, 2011 23:42

MaReK napisał/a:
To jest dostępne ot tak...
Zaworek zwrotny podciśnienia występuje tylko w komplecie z przewodem. Numer katalogowy Rover SQB108550. W starszych modelach do 2000r. VIN do 171775 numer jest SQB103131
MaReK napisał/a:
Która uszczelkę? Czy piszesz o membranie? Oczywiście, że wszystko będę robił delikatnie.
Jeśli jakaś będzie. :wink: Prawdopodobnie jest papierowa od czoła pod przednią pokrywką i oring od strony głowicy.
MaReK napisał/a:
A nie pisali którędy się ta woda dostaje?
Nie pamiętam.
MaReK napisał/a:
wój pierwszy obrazek, serwo hamulca, jest oznaczony numerem 4 element?
Tak. Wchodzi numer 6.
MaReK - Sob Mar 26, 2011 23:45

apples napisał/a:
Tak. Wchodzi numer 6.

Jak go zdejmę i dodam gazu i przyłożę palec do wężyka, to powinno się coś zadziać ;D ?
Jakieś dmuchnięcie/zassanie :D ?
Cytat:
Wychodzi że tylko z przewodem. Numer katalogowy Rover SQB108550. W starszych modelach do 2000r. VIN do 171775 numer jest SQB103131

No nic... nie oczekuję, że każda śrubka będzie w cenie 0,50 zł :)
Zacznę od oczyszczenia i sprawdzenia układu na razie.
Zmienię płyn, odpowietrzę układ i poobserwuję.

apples - Sob Mar 26, 2011 23:53

MaReK napisał/a:
Jak go zdejmę i dodam gazu i przyłożę palec do wężyka, to powinno się coś zadziać ?
Jakieś dmuchnięcie/zassanie ?
Ssanie.

P.S. Oby tylko Ci się za bardzo nie spodobało i nie zacznij wsadzać czegoś innego. :lol:

MaReK - Sob Mar 26, 2011 23:55

Cytat:
P.S. Oby tylko Ci się za bardzo nie spodobało i nie zacznij wsadzać czegoś innego. :lol:

Oj misiu... przecież wiesz dobrze, że to nie ten rozmiar ;P

apples - Nie Mar 27, 2011 00:00

MaReK napisał/a:
Oj misiu...
;>
MaReK napisał/a:
przecież wiesz dobrze, że to nie ten rozmiar
Słyszałem co innego. :haha:
MaReK - Pon Mar 28, 2011 00:03

Porady dr. Mariusz418 są następujące:

- wężyk od egr'a (podobno lubi gnić i przepuszczać)
- wyczyścić pompę vacum
- przyjrzeć się serwu

Zaworki na plastykowym wężyku podobno rzadko się psują.

PHJOWI - Pon Mar 28, 2011 08:04

a płyn hamulcowy był dawno wymieniany ?
MaReK - Pon Mar 28, 2011 09:17

PHJOWI napisał/a:
a płyn hamulcowy był dawno wymieniany ?

2 lata temu.

PHJOWI - Pon Mar 28, 2011 10:40

pytam bo miałem przypadek że stary płyn tak robił ,
MaReK - Pon Mar 28, 2011 10:42

Cytat:
pytam bo miałem przypadek że stary płyn tak robił ,

No tak. Wcześniej mi mierzyli takim badziewiem ilość wody w płynie i było na pograniczu normy, więc zdecydowałem się wymienić.

Koji - Sro Kwi 06, 2011 16:08

Dopiero byłem u mechanika z tym twardym hamulcem po kilkukrotnym naciśnięciu. Mówił, że prawdopodobnie serwo do wymiany, ale coś przekonywujący nie był...
Mamy gdzieś na forum instrukcję wymiany serwo?

apples - Sro Kwi 06, 2011 16:52

Koji napisał/a:
Dopiero byłem u mechanika z tym twardym hamulcem po kilkukrotnym naciśnięciu. Mówił, że prawdopodobnie serwo do wymiany, ale coś przekonywujący nie był...
:lol:
Koji napisał/a:
Mamy gdzieś na forum instrukcję wymiany serwo?
W RAVE jest.
Koji - Czw Maj 05, 2011 20:22

No i pupa... Wymienione serwo wraz z pompką hamulca i jak pedał twardy tak twardy... :twisted:

Teraz strzelamy z mechanikiem, że albo pompa vacum albo pompa abs.
Zaczynamy od vacum :>
Zdam relację, ale to za jakiś czas.

trawis25 - Pią Maj 06, 2011 17:19

Bingo!!!Mój hamulec jest mięciutki jak świeża bułeczka :rotfl:
Otóż przyjrzałem się bliżej wężykowi,który wychodzi z zaworka podciśnienia i prowadzi chyba do vacum.Okazało się,że był lekko przetarty,kupiłem wężyk za 2.50zł i modliłem żeby to było to.No i było,hamulce teraz brzytwa nawet po kilkukrotnym wciśnięciu,a wcześniej już praktycznie za drugim razem nie miałem hamulca.Powodzenia :rotfl:

apples - Pią Maj 06, 2011 21:23

trawis25 napisał/a:
Otóż przyjrzałem się bliżej wężykowi,który wychodzi z zaworka podciśnienia i prowadzi chyba do vacum.
Jak cienki to idzie do elektrozaworu EGR, a jak gruby to do pompy Vacum.
trawis25 - Pią Maj 06, 2011 22:28

Już wiem-ten wężyk cienki idzie do zaworu sterowania egr. :roll:
Koji - Czw Maj 19, 2011 17:00

To co było z tym wężykiem. Przetarty był konkret czy tylko delikatnie? Wymieniłeś sam wężyk i jest ok??? U mnie też jest taki skruszały ten dłuższy cienki wężyk. Dzisiaj przyszło vacu razem z zaworkiem i wszystkimi wężykami (ten cienki też taki nieciekawy). Może w tym tygodniu wymienię to dam znać.

[ Dodano: Czw Maj 19, 2011 17:00 ]
Problem rozwiązany.
Wymieniona pompa vacum. Teraz kilkakrotnie przyciskam pedał i jest za każdym razem miękki, skuteczniej też hamuje za każdym wciśnięciem. Ogólnie hamulce po tej wymianie stały się znacznie efektywniejsze.

kamil652 - Sro Sie 24, 2011 00:36

ostatnio mam ten sam problem . Twardy hamulec przy drugim hamowaniu przy małej prędkości ,kiedy zawracam to:jedynka do przodu podjadę metr dalej wsteczny hamuję i samochód traci zdolnośc hamowania ... :bezradny:
automechanik - Sro Sie 24, 2011 03:35

Wygląda na to ,że odpowiedż masz dwa posty wcześniej :???:
2f2f - Sob Mar 24, 2012 11:21

Pozwolę sobie odświeżyć temat. Ostatnio bardzo słabo działały mi halumce więc pojechałem do mechanika. Myślałem, że układ jest zapowietrzony więc wymieniliśmy płyn hamulcowy i zaczęliśmy odpowietrzać układ. Okazało się, że płyn wylatuje tylko przez zaworki lewy przód i prawy tył. Czyli jakby były dwie sekcje po skosie (X) i na jednej było ciśnienie a na drugiej nie. Obecnie autko stoi, nie da się nim hamować. Pedał wchodzi do podłogi i prawie nic nie łapie. W poniedziałek chcemy wyjąć pompę hamulcową i zobaczyć czy jest ok. Czy macie może jakieś inne sugestie?
sash997 - Sob Mar 24, 2012 15:04

z tego co czytałem na forum to te pompy ciężko sie odpowietrza...
mondigo - Czw Kwi 26, 2012 19:24

czyli co jak twardy hamulec to do wymiany pompa vacum ?

Dzisiaj przy wymianie tarcz i klockow tyl mechanik mi powiedzial ze po paru nacisnieciach sprzeglo twardnieje i pewnie do wymiany pompka niedlugo wiec chyba mu o ta chodziło
jaka najlepiej kupic uzywana z allegro czy jak ?

np taki obadałem:
http://allegro.pl/pompa-v...2271817641.html

lub
http://allegro.pl/rover-7...2237462137.html

co polecacie:)?

a tak myslalem ze tak ciezko chodzi w tym modelu:)
a komfort hamowania jest kiepski

MaReK - Pią Kwi 27, 2012 01:14

Ja ostatnio wymieniłem tarcze, klocki oraz płyn hamulcowy.
Po całej operacji i odpowietrzeniu zrobiłem jakieś 30km delikatnie hamując i docierając wszystko.
Kilka godzin później wybrałem się w trasę i przy 120 km/h zbliżając się do pojazdu przede mną, nacisnąłem hamulec, docisnąłem go, ale on nie drgnął. Twardy był jak skała. Szczęście, że zmieściłem się pomiędzy tym pojazdem, a drugim na sąsiednim pasie, bo gdyby nie to wylądowałbym w kufrze.

Potem problem zniknął i pojawiał się co jakiś czas. Zwłaszcza wtedy, kiedy lekko dohamowałem, odpuściłem pedał hamulca i nacisnąłem go jeszcze raz. Wtedy była kaplica - twardy i hamowania brak.

Przyczyną w moim przypadku był przewód podciśnienia, który sparciał i poprzecierał się w kilku miejscach. Po jego wymianie, układ działa prawidłowo.

To tak w formie ciekawostki, bo już kiedyś ten problem poruszałem, ale wtedy koledzy tłumaczyli mi, że to tak ma być i to tak działa :)

mondigo - Pią Maj 18, 2012 11:01

wymieniona pompka vacuum hamulec nadal twardy zbedne wydatki bezcenne:)

Podobno to serwo. Przewod według mechaników ok. Własnie zakupiłem i czekam

Bede miał do sprzedania pompke vacuum:)

ile daliscie za wymiane serwa bo mi mechanik powiedział ze duzo roboty i ok 300 zł troche mi sie duzo wydaje ?

[ Dodano: Pią Maj 18, 2012 11:01 ]
Witam

Chciałem podsumować twardy hamulec już nie istnieje teraz to jest żyleta

Podsumowujac nie trzeba było wymieniac ani serwa ani vacuum
po prostu 2 mechanikow w roznych zakladach nie wyznali sie a mowiłem im
o tym przewodzie sparciałym ze na pewna ilosc osob co mialo ten samochod to byl głowny problem. Niestety sam sie nie znam zeby to stwierdzic
Mowili ze jest ok

Na szczescie znalazlem mechanika w krk calkiem przypadkowo na oferia.pl
wystarczylo wymienic sam przewod i wszystko hula szkoda ze odrazu do niego nie trafilem
ale moglem zawsze wiecej wydac u tamtych na szczescie ich zachlannosc wziela gore

Mam za to na zbyciu servo z pompa+ vacuum jak ktos bedzie zainteresowany prosze o info

Minus wydalem niepotrzebnie pieniadze na zakup vacuum +servo +wymiana serwa

Plus znalazlem w koncu odpowiedniego mechanika taniego i znajcago sie na rzeczy oraz tamci mnie juz nie naciagna

rafalmis1 - Sro Maj 22, 2013 18:51

Mam pytanie czy w benzynie tez jest pompa vacum?? czy tylko serwo. Mój hamulec jest dość twardy, w prawdzie nie ma problemów z hamowaniem, ale czasem jest tak, że wciskam pedał, samochód hamuje, a tu nagle pedał wpada głębiej i siła hamowanie staje się dużo większa. poza tym bardziej przeszkadza mi, to że pedał nie jest mięciutki jak bułeczka w trakcie hamowania
SeniorA - Sro Maj 22, 2013 20:02

rafalmis1 napisał/a:
Mam pytanie czy w benzynie tez jest pompa vacum?? czy tylko serwo.
w benzynie nie ma pompy bo podciśnienie do serwa jest brane z układu dolotowego.
rafalmis1 - Czw Maj 23, 2013 10:45

w takim razie czy opisany przypadek wywołuje wadliwe serwo czy może coś być jeszcze innego ??
Pieta - Czw Maj 23, 2013 11:05

Ja bym szukał nieszczelności w przewodach pociśnienia
rafalmis1 - Czw Maj 23, 2013 16:20

które to węże, gdzie się znajdują, jak wyglądają??
Speedup - Wto Sty 07, 2014 20:20

Odświeżę temat tylko dlatego, że u mnie problem jest podobny od jakiegoś czasu, wymiana całego praktycznie układu hamulcowego nie zmieniła niczego i wyszło, ze to zawór zwrotny zrobił kaput. pytanie...gdzie kupię sam ten zawór, bo jakoś szukam i nic...sprawy mi nie ułatwia miejsce zamieszkania (Niemcy), więc każda pomoc, adres cokolwiek będą mile widziane.
Generalnie to troche bolesne, ale tutaj nasze autka już praktycznie masowo ladują na szrotowiskach...nistety sa zbyt szybko utylizowane i nie udało mi się tam znaleźć tego co potrzebuję :(

ArtureK - Sro Lip 09, 2014 17:01

Odświeżam. Czasami rytmicznie syczy mi zaworek zwrotny serwa, ten przy kolektorze ssącym. Czy ten zaworek różni się czymś szczególnym i trzeba szukać na złomowiskach czy wystarczy ot chociażby od VW? Pozdrawiam :wink:
AdaskoC - Sro Lip 09, 2014 22:06

ArtureK napisał/a:
Odświeżam. Czasami rytmicznie syczy mi zaworek zwrotny serwa, ten przy kolektorze ssącym. Czy ten zaworek różni się czymś szczególnym i trzeba szukać na złomowiskach czy wystarczy ot chociażby od VW? Pozdrawiam


Czasami wystarczy napisać do kogoś na PW i on ma taki kompletny sprawny wężyk z zaworkiem od serva z 1.8 :) Wtedy połączenie przy zaworku jest szczelne i mniej druciarstwa oraz kombinowania :)

prebenny - Nie Mar 22, 2015 16:58

U mnie przy 2 naciśnięciu pedału da się jeszcze jakoś przeżyć, ale przy 3 już flaga na głowę i za ojczyznę. Te plastikowe wężyki są raczej dobre, na materiałowym widać drobne (na prawdę lekkie) przetarcia, więc nie wiem czy mają one coś do tego.

Wie ktoś może gdzie idzie ten materiałowy przewód idący w lewo?


mondigo - Sob Mar 28, 2015 11:20

Mam 1 pytanie czy może mi ktoś potwierdzić sprawnie działający układ hamulcowy w rover 75. Czy uruchamiając samochód będąc w postoju na luzie wciskając hamulec przykładowo 3 razy on powinien być nadal miękki czy się powinien robić twardy ? :)
Jeżeli twardy to rozumiem że to się samo powinno jakby zmieniać podczas jazdy ?

MaReK - Sob Mar 28, 2015 12:22

W benzynie to chyba nie ma takiego problemu jak włączony jest silnik. Powietrze brane jest z kolektora. W dieslu jest troszkę inaczej. Generalnie jak nam się po kilku wciśnięciach pedał zrobi twardy, to po wprowadzeniu silnika na pewne obroty, przy sprawnym układzie, pedał powinien się znów zrobić miękki. Najczęściej problem leży w wężyku - parcieje, przepuszcza.
mondigo - Sob Mar 28, 2015 12:32

Ja mam również diesel. Kiedyś miałem wymienianą pompkę vacuum, później jednak wyszedł przewód.

Dzisiaj sobie na postoju wcisnąłem hamulec 3 razy tak bez powodu :) i się twardy zrobił potem znowu miękki. Pytanie czy w dieslach to normalne zachowanie
Czy mógłby ktoś przetestować u siebie i potwierdzić ?

MaReK - Sob Mar 28, 2015 15:10

To normalne zachowanie, o ile później po dodaniu gazu sytuacja wraca do normy...
Balas87 - Sob Mar 28, 2015 20:22

potwierdzam :) mam tak samo , pedał po przygazowaniu robi sie miękki
SeniorA - Nie Mar 29, 2015 15:47

mondigo napisał/a:
może mi ktoś potwierdzić sprawnie działający układ hamulcowy w rover 75.
jest OK jeśli działa tak , że po kilkakrotnym naciśnięciu pedału twardnieje i się podnosi , następnie uruchomimy silnik przy naciśniętym pedale powinien troszkę zmięknąć do określonego stałego poziomu i tak się utrzymywać przez 2 minuty. Gasimy silnik trzymając wciśnięty pedał, nie powinno być odczuwalnych zmian , dopiero ponowne naciskanie powoduje twardnienie.
MaReK napisał/a:
W benzynie to chyba nie ma takiego problemu jak włączony jest silnik. Powietrze brane jest z kolektora. W dieslu jest troszkę inaczej.
w benzynie ma być tak samo bo układy są takie same , różnice tylko w sposobie wytwarzania vacum, ale zawory i membrama wspomaga siłę nacisku praktycznie 5 krotnie ( 5.6 : 1 )