|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Dziwne pierdzenie podczas jazdy!!!!!!!
apacz - Pon Kwi 19, 2010 11:17 Temat postu: [R75] Dziwne pierdzenie podczas jazdy!!!!!!! Witam wszystkich na forum:-))))
Mam problem z moim roverkiem. Mój samochodzik podczas ruszania i przekroczeniu obrotów ok. 2 tyś. wydobywa dziwny odgłos, świst połączony z pierdzeniem. Dzieję się to samo na innych biegach. Jak ruszam lub jadę dalej na innych biegach i nie przekraczam obrotow, tego odglosu nie ma. Gdy stoję na luzie i dodaję gazu tego odgłosu również nie ma. W sobotę wymieniłem docisk i tarczę sprzęgłową. Nadmieniam że sprzegło ślizgałomi sie już dłuższy czas, gdy doszło te pietdzenie myślałem że to od tej części. Po wymianie odglosy zostały.
Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu mojej zagadki, może ktoś miał taki przypadek w swoim samochodziku.
pozdrawiam serdecznie........
apples - Pon Kwi 19, 2010 11:46
apacz napisał/a: | przekroczeniu obrotów ok. 2 tyś. wydobywa dziwny odgłos | wychodzi jakby było coś z turbo. Sprawdź przewody idące do Turbiny i intercoolera czy czasami nie jest gdzieś rozwalony, a zwłaszcza na kolankach.
Jak z mocą?
Uzupełnij jeszcze dane odnośnie silnika.
apacz - Pon Kwi 19, 2010 12:39 Temat postu: [Rover 75] Dziwne pierdzenie podczas jazdy!!!!!!! Jest to rover75, 2.0 poj. diesel.
Moc ma dobrą .
[ Dodano: Pon Kwi 19, 2010 13:39 ]
Teraz mi się coś przypomiało....... Nie wiem czy to będzie miało coś z tym styczność ale napisze ...... otóż jak jadę po plaskiej, równej nawieszchni czuję jak by mnie coś zatrzymywało, taki jak by opór wiatru, lecz nie jest to wiatr.
kris-tofer - Pon Kwi 19, 2010 14:31
Cytat: | otóż jak jadę po plaskiej, równej nawieszchni czuję jak by mnie coś zatrzymywało, taki jak by opór wiatru, lecz nie jest to wiatr | dziwnie to opisałeś, ale może jeśli są to chwilowe, trwające może z sekundę spadki mocy, to przyczyną może być zabrudzony zawór wysokiego ciśnienia na pompie CR, na forum jest opis jak to wykręcić i wyczyścić, (użyj opcji ''szukaj'' u góry strony) apacz napisał/a: | świst połączony z pierdzeniem | tak jak pisze apples zajrzyj w rury od turbo do intercoolera i z intercoolera do silnika, zaraz przy chłodnicach jest plastykowe kolanko a w nim dwie opaski gumowe, być może, że je wydmuchało i świst powietrza powoduje rzeczone pierdzenie tych gumek
apacz - Pon Kwi 19, 2010 14:41 Temat postu: [Rover 75] Dziwne pierdzenie podczas jazdy!!!!!!! ok dzięki bardzo. ale jeśli są to te gumy to moc będzie dobra???????
kris-tofer - Pon Kwi 19, 2010 14:45
apacz, to zależy od wielkości teoretycznej dziury, jeśli słyszalne jest to w aucie podczas jazdy to dziura pewnie jest spora, co za tym idzie moc powinna spadać, bo silnik nie ma doładowania i teoretycznie silnik przy dużej nieszczelności może wpaść w tryb awaryjny
apacz - Pon Kwi 19, 2010 15:00 Temat postu: [Rover 75] Dziwne pierdzenie podczas jazdy!!!!!!! Przyznam sie bez bicia ale piszę w imieniu męża i z tąd te dziwne pytania. razem z mężem zastanawiamy się już od wczoraj co to może być.
[ Dodano: Pon Kwi 19, 2010 15:57 ]
mąż jest akurat w pracy, jak przyjdzie ma sprawdzić, szukam na fofum jakiś wskazówek żeby wiedzieć w co może uderzyć:-))))
[ Dodano: Pon Kwi 19, 2010 16:00 ]
A i jeszcze jedno świeci nam sie kontrolka od ABS już jakiś czas. Nie wiem czy to coś może podpowiedzieć ale pisze. Kontrolka palila się jeszcze przed tyą usterką.....
kris-tofer - Pon Kwi 19, 2010 15:01
Jeśli mąż przyjdzie niech podniesie maskę i wsłuchuje się w świsty i postara się je zlokalizować, a szanowna żona niech gazuje do około 3tys obrotów jeśli dziura jest w okolicach IC to olej pobierany przez turbinę może być rozchlapywany, lub spływać po osłonie dolnej silnika po stronie kierowcy
apacz - Pon Kwi 19, 2010 15:03
Ale te świsty słychać tylko podczas jazdy na luzie nic nie słychać:-)))
kris-tofer - Pon Kwi 19, 2010 15:06
świecenie się kontrolki jest przyczyną uszkodzenia któregoś czujnika ABS
jest prosty sposób na wykluczenie poszczególnych czujników
1. jeśli działa prędkościomierz, to prawy przedni czujnik ABS Jest sprawny
2. jeśli działa tempomat (jeśli jest w wyposażeniu) to lewy czujnik ABS Jest sprawny
Można też posprawdzać przewody od wszystkich czujników, odkręcić koła, być może po prostu przetarł się kabel
[ Dodano: Pon Kwi 19, 2010 16:06 ]
apacz napisał/a: | Ale te świsty słychać tylko podczas jazdy na luzie nic nie słychać:-))) | jeśli nie zlokalizujecie dziury to znaczy, że wszystko prawdopodobnie jest OK od 2tys obr. po prostu słychać działanie turbiny i jest to taki typowy świst, bardziej gwizd, typowy dla działającej turbiny
apacz - Pon Kwi 19, 2010 15:13
Ale tego świstu nigdy nie było a samochód mamy już od 1.5 roku. ten świst jest dosyć głosny. na luzie jak gazuję tego świstu nie ma.
[ Dodano: Pon Kwi 19, 2010 16:13 ]
Jak otworzymy maskę i ruszam ten gwizd, świst slychać od strony kierowcy:-)
kris-tofer - Pon Kwi 19, 2010 15:16
apples napisał/a: | Sprawdź przewody idące do Turbiny i intercoolera czy czasami nie jest gdzieś rozwalony, a zwłaszcza na kolankach.
| na sam początek trzeba to sprawdzić
apacz - Pon Kwi 19, 2010 15:22
dzięki za zainteresowanie i pomoc.
[ Dodano: Pon Kwi 19, 2010 16:22 ]
Mój mąż zastanawiał sie również nad uszczelką pod kolektorem....(jak dobrze pamiętam) czy mogą być takie objawy ???
kris-tofer - Pon Kwi 19, 2010 15:25
nie ma problemu, oby to było to co podpowiadamy ja i apples
[ Dodano: Pon Kwi 19, 2010 16:25 ]
apacz napisał/a: | Mój mąż zastanawiał sie również nad uszczelką pod kolektorem....(jak dobrze pamiętam) czy mogą być takie objawy ? | mogą, warto też to sprawdzić, tam gdzie jest nieszczelność będą ślady oleju
apacz - Pon Kwi 19, 2010 15:35
ok wszystko przekaże... jeśli bedziesz chcial to napisze ci jeśli dojdziemy co to bylo
kris-tofer - Pon Kwi 19, 2010 15:41
jasne, tak należy kończyć każdego swojego posta, jeśli problem zostanie rozwiązany
se7en86 - Pon Kwi 19, 2010 15:48
A nie jest to elektrozłączka na tłumiku ? tzw odma ? też kiedyś mi pierdział i była dziurawa ona.
kris-tofer - Pon Kwi 19, 2010 15:51
se7en86 napisał/a: | A nie jest to elektrozłączka na tłumiku | chodzi Ci o tą złączkę elastyczną? może być ale wtedy to wydaje dźwięk brzęczenia,a nie świstu, poza tym apacz napisał/a: | Jak otworzymy maskę i ruszam ten gwizd, świst slychać od strony kierowcy |
apples - Pon Kwi 19, 2010 16:25
apacz napisał/a: | Jak otworzymy maskę i ruszam ten gwizd, świst slychać od strony kierowcy:-) | ja bym sprawdził od razu węże od odmy, a zwłaszcza w miejscu gdzie się spotyka z rurą od webasto.
apacz - Pon Kwi 19, 2010 16:31
dzięki wszystkim za podpowiedzi:-)))))))
apples - Pon Kwi 19, 2010 16:36
A czy ten świsty nie dobiega z samego webasto?
apacz - Pon Kwi 19, 2010 17:05
Tego ja osobiście nie wiem, jak wróci mąż tak za ok godzine wtedy sie go zapytam
apples - Pon Kwi 19, 2010 17:12
apacz napisał/a: | Tego ja osobiście nie wiem, jak wróci mąż tak za ok godzine wtedy sie go zapytam |
Masz męski znaczek przy profilu
apacz - Pon Kwi 19, 2010 17:22
piszę w imieniu męża:-))))))
[ Dodano: Pon Kwi 19, 2010 18:22 ]
miał wcześniej założony profil, a ja nie chialam zakładać nowego:-))))))
apples - Pon Kwi 19, 2010 17:23
apacz - Pon Kwi 19, 2010 18:34
dokładnie założyl go szybciej a dopiero dziś go uaktywniłam:-))))
[ Dodano: Pon Kwi 19, 2010 19:25 ]
T apples napisał/a: | A czy ten świsty nie dobiega z samego webasto? |
Ten świst nie dobiega z webasto.....
[ Dodano: Pon Kwi 19, 2010 19:28 ]
MAŁE SPROSTOWANIE TEN ŚWIST JEST OD STRONY PASAZERA, PONIEWAZ JEST TO SAMOCHÓD ANGIELSKI KTÓRY MA KIEROWNICE PO PRAWEJ STRONIE. SORKI
[ Dodano: Pon Kwi 19, 2010 19:34 ]
TO JEST TAK JAK KOBIETA PISZE I NIE POMYŚLI:-))))))
apples - Pon Kwi 19, 2010 18:36
apacz napisał/a: | MAŁE SPROSTOWANIE TEN ŚWIST JEST OD STRONY PASAZERA, PONIEWAZ JEST TO SAMOCHÓD ANGIELSKI KTÓRY MA KIEROWNICE PO PRAWEJ STRONIE. SORKI |
To już loteria. Mogą być rolki prowadzące, pasek, kompresor klimatyzacji lub alternator. Trzeba zwalić pasek, uruchomić auto i zobaczyć czy świszczy. Jak nie to wiadomo że coś tam. Jeżeli dalej to szukać na wężach Turbo.
apacz - Pon Kwi 19, 2010 18:41
Będę próbował walalić ten pasek.
apples - Pon Kwi 19, 2010 18:44
O ile odpali to tylko na chwilę uruchom bo pompa wody jest napędzana też nim.
apacz - Pon Kwi 19, 2010 18:46
Ale teraz tak myślę że jak mam otwożoną maskę i ruszam mając powyżej 2 tyś. ten świst bardziej słychać bliżej przedniej szyby.
apples - Pon Kwi 19, 2010 18:48
Nagraj to.
apacz - Pon Kwi 19, 2010 18:49
ok a jak ci to prześlę. mogę nawet nagrać na kamerę....
apples - Pon Kwi 19, 2010 18:51
Wrzuć na forum. Jak odpisujesz masz Nazwa załącznika i wstaw plik, albo na maila. Oby nie był za długi.
apacz - Pon Kwi 19, 2010 19:21
podaj mi maila bo nie chce mi sie tu wrzucić, zrobiłe wszystko tak jak trzeba i czekałem 10 min i nie chce sie dołączyć
apples - Pon Kwi 19, 2010 19:33
wysłałem na PW
apacz - Pon Kwi 19, 2010 19:34
jak to odebrać jestem tu nowy
apples - Pon Kwi 19, 2010 19:41
wejdź w wiadomości
apacz - Pon Kwi 19, 2010 19:41
już mam zawołałem zone i mi pokazała. jednak nieraz na czym się zna:-))))
apples - Pon Kwi 19, 2010 19:42
apacz - Pon Kwi 19, 2010 19:47
już idzie ale dotrze za jakieś 15 min.
menior - Pon Kwi 19, 2010 20:17
Mialem kiedys podobne objawy,swistalo mi przy ok 2000 obrotow,i byla to uszczelka przy turbinie,warto i to wziasc pod uwage
apacz - Pon Kwi 19, 2010 20:37
już wysłane APPLES
apples - Pon Kwi 19, 2010 20:47
Nie doszło. Wrzuć tu http://rapidshare.com/ Tylko link skopiuj i mi podaj. najlepiej się zarejestruj. Jest za darmo bo będziesz mógł później to usunąć.
apacz - Pon Kwi 19, 2010 20:58
Sprzwdz jeszcze raz, powinno dojść bo mam go w wysłanych. mój email zaczyna sie mariusz
[ Dodano: Pon Kwi 19, 2010 21:58 ]
a na tej stonie też dodaje ale to moze chwilkę potrwać
apples - Pon Kwi 19, 2010 22:15
Słuchałem tego i sprawdź pasek bo wydaje mi się że on piszczał, albo psiknij na niego WD40. Tylko troszeczkę, aby sprawdzić.
Nie jestem pewien tego wydechu (turbo) gdzieś może też dmuchać i dlatego tak świszczy.
Nie weszło mi na maila bo to 60mb
apacz - Sob Cze 05, 2010 23:59
dzięki bardzo:-))))))
[ Dodano: Pon Kwi 26, 2010 11:52 ]
byłem u mechanika, nie sprawdził mi dokładnie ponieważ miał zepsuty podnosnik, sprawdził tylko na słuch, on stawia na uszczelkę przy turbinie lub przetarciem przewodów idących z turbiny. mam pojechać w piątek w tedy sprawdzi dokładnie........ ale mam pytanie moj kumpel powiedział że może też być koło dwumasowe.... czy może mieć rację???????? dodaję że samochód nie szarpie przy ruszaniu. jakie mogą być jeszcze objawy zepsutej tej częsci??????
[ Dodano: Nie Cze 06, 2010 00:59 ]
hejjjj dopiero dziś naprawiłem i wszystko gra:-)))))))))))) była to jednak uszczelka pod kolektorem......
|
|