|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Światła bi-xenon
kmisiowy - Czw Kwi 22, 2010 07:59 Temat postu: [R75] Światła bi-xenon witajcie, los sprawił że przesiadłem sie właśnie z r200 na R75
mam pytanie odnośnie przednich lamp. Teraz mam takie zwykłe standardowe, chciałbym je wymienić na oryginalne soczewki z xenonami (całe lampy oryginalne z przetwornicami itd nie HID). jak wygląda to od strony techniczej? Czy wystarczy ze po prostu wymienie całe klosze i podepne wtyczki i ustawie i bedzie OK?? czy trzeba bedzie cos wiecej grzebać?
pozdrawiam serdecznie
apples - Czw Kwi 22, 2010 08:23
1. Na pewno podłączenie pod T4.
2. Spryskiwacze na zderzak.
3. Czujniki poziomowania na wahacze. RBW000010 i RBW000020, a co za tym idzie chyba również kable.
kmisiowy - Czw Kwi 22, 2010 08:28
spryskiwacze mam oryginalne, a jesli chodzi o te czujniki to jak wlaczam silnik i swiatla to one na poczatku jada w dół i górę. z tego co wyczytałem na forum to jest właśnie to autopoziomowanie. a co trzeba zrobic na T4?
apples - Czw Kwi 22, 2010 08:55
kmisiowy napisał/a: | z tego co wyczytałem na forum to jest właśnie to autopoziomowanie. | każdy to mam , ale nie jest to poziomowanie o które chodzi w przypadku xenonów. Do xenonów potrzebne są czujniki o których napisałem wyżej.
kris-tofer - Czw Kwi 22, 2010 11:33
apples napisał/a: | Do xenonów potrzebne są czujniki o których napisałem wyżej. | bo xenony mają mocniejszą wiązkę światła niż standardowe lampy. Poziomowanie w zwykłych lampach ustawia je po odpaleniu silnika w pozycję ustaloną przez kierowcę na pokrętle przy włączniku świateł. Dodatkowe czujniki o których pisze apples mają za zadanie poziomować dynamicznie w trakcie jazdy poziomować ustawienia xenonów, ale nie wiem, czy nie trzeba wahaczy mieniać? - może są jakieś inne?
Spryskiwacze też są niezbędne, bo brud na xenonach inaczej rozszczepia wiązkę światła co również powoduje oślepianie innych użytkowników z naprzeciwka, no i zapobiega mandatom, oraz problemami z przeglądem technicznym.
[ Dodano: Czw Kwi 22, 2010 12:33 ]
Niech nie przyjdzie Ci do głowy wsadzanie lamp xenonowych od anglika
dukat11 - Czw Kwi 22, 2010 17:15
kris-tofer napisał/a: | Niech nie przyjdzie Ci do głowy wsadzanie lamp xenonowych od anglika |
A tu akurat jest mniejszy problem niż w standardowych. Wystarczy obrócić przesłony i będzie ok
kris-tofer - Czw Kwi 22, 2010 17:28
dukat11 napisał/a: | A tu akurat jest mniejszy problem niż w standardowych. Wystarczy obrócić przesłony i będzie ok | otego nie wiedziałem dobrze wiedzieć na przyszłość.
0L0 - Czw Kwi 22, 2010 18:44
kris-tofer napisał/a: | Spryskiwacze też są niezbędne, bo brud na xenonach inaczej rozszczepia wiązkę światła |
Przepisy ptzepisami, ale to akurat jest chyba największy absurd związany z ksenonami, gdyż spryskanie reflektora płynem do spryskiwaczy nie uczyni go czystym i wolnym od zabrudzeń (trzeba by przetrzeć klosz reflektora szmateczką). Zwróćcie uwagę na samochody wyposażone w takie właśnie spryskiwacze zimą, kiedy to reflektory są albo czarne, albo oblepione lodem z zamarzniętego płynu.
kris-tofer - Czw Kwi 22, 2010 19:08
0l0, na zimę leje się płyn zimowy do spryskiwaczy, a samo spryskiwanie reflektorów odbywa się pod wysokim ciśnieniem. Oprócz tego niektóre modele aut (nie wiem czy jest to w R75 akurat) ale w niektórych modelach mercedesa płyn do spryskiwaczy podgrzewany jest płynem chłodzącym silnik, tak więc temperatura takiego płynu do spryskiwaczy robi swoje i zmywa wszystko co trzeba. Dawniej: volvo, mercedes, saab miały wycieraczki na reflektorach, teraz zastąpiono je wysokim ciśnieniem płynu
sknerko - Czw Kwi 22, 2010 20:07
kris-tofer napisał/a: | odatkowe czujniki o których pisze apples mają za zadanie poziomować dynamicznie w trakcie jazdy poziomować ustawienia xenonów, ale nie wiem, czy nie trzeba wahaczy mieniać? |
Ciekaw jestem skąd masz takie rewelacje. Samopoziomowanie służy do automatycznego zniwelowania przechyłu auta pod wpływem obciążenia czy to pasażerami czy towarem w kabinie lub bagażniku. działa tylko przy zapaleniu swiateł jednorazowo i jeżeli zmieni się obciążenie to trzeba ponownie lampy zapalić żeby wypoziomowało. Prawie żadne auta nie maja poziomowania dynamicznego podczas jazdy tylko niektóre nowe i hiper drogie są wyposażone w taki gadżet. Rover nie miał nigdy poziomowania podczas jazdy. Czujniki w wahaczach to taki "inteligentny" potencjometr zastępujący ręczną regulację.
Dlatego większość aut z ksenonami razi niemiłosiernie jadąc po dziurach albo jak zapaliły się światła(np. automatycznie) a potem towarzystwo dosiadło się do auta.
Jest to napisane w instrukcjach obsługi np. Opla ale nie pamiętam czy w manualu R75 jest.
kris-tofer napisał/a: | Niech nie przyjdzie Ci do głowy wsadzanie lamp xenonowych od anglika |
Jakbyś kiedyś przeczytał instrukcję obsługi od R75 to byś bzdur nie wypisywał bo tam jest napisane że przy lampach z soczewką lub ksenonem wystarczy przełączyć wajchę w lampie i z anglika robi się lampę kontynentalną.
[ Dodano: Czw Kwi 22, 2010 21:07 ]
żeby w R75 zrobić oryginalny ksenon trzeba dołożyć czujniki samopoziomowania i zmienić moduł LSM (komp świateł) na taki bez ręcznej regulacji i oczywiście załatwić to przez T4.
można założyć same lampy i podłączyć pod standardowy LSM ale o ile sobie przypominam trzeba jakiś kabelek na masę dodatkowo poprowadzić i będzie działać z ręczną regulacją wysokości bez podłączania pod T4.
kris-tofer - Czw Kwi 22, 2010 21:09
sknerko napisał/a: | Ciekaw jestem skąd masz takie rewelacje | tak to sobie wymyśliłem, masz racje sknerko, skoro wiesz lepiej to pomagaj dalej w tym temacie sknerko napisał/a: | przy lampach z soczewką lub ksenonem wystarczy przełączyć wajchę w lampie i z anglika robi się lampę kontynentaln | o tym wspominał już dukat11,
doświadczenia z xenonami mam z innych modeli, nie z R75 myślałem, że jest podobnie, przyznaję się do błędu, jeśli to co piszesz sknerko, jest prawdziwe.
skrzypol - Nie Kwi 25, 2010 10:42
Jesli chcesz tylko wymienic cale reflektory na xenonowe to nie nie bedziesz musial nic robic oprocz samej wymiany reflektorow, kostki, mocowanie wszystko pasuje od starych reflektorow! Ja wymienialem w pazdzierniku w zeszlym roku na xenony i wszystko dziala normalnie bez jakiejkolwiek ingerencji komputera czy czegokolwiek! Nie mam co prawda spryskiwaczy, ale nie sprawialo mi to wiekszego problemu zima, a ustawianie sie czy cos przy wlaczeniu swiatel na pozycyjne i mijania tez uruchamia ten silniczek. Po takiej wymianie komputer pokladowy nie informowal mnie o jakimkolwiek bledzie poza tym ze widzil przepalone zarowki pozycyjne a to dlatego ze byly diodowe-wymienilem na zwykle i jest OK
sknerko - Nie Kwi 25, 2010 15:59
Gdzieś na forum jest wątek że taka przekładka plug&play nie poszła i trzeba było jakąś dodatkową masę podawać na wtyczki. Samopoziomowania oczywiście nie masz przy tych zamienionych xenonach? czy miałeś instalację, czujniki w wahaczach i LSM bez tego kółka do regulacji?
skrzypol - Sro Kwi 28, 2010 19:42
Jesli chodzi o mnie i co do samopoziomowania z wachcaczy w czasie jazdy to nie mialem tego w standardzie wiec i na xenonach to nie dziala, jest tylko reczna-elektryczna regulacja wysokosci reflektorow
sknerko - Sro Kwi 28, 2010 21:26
skrzypol napisał/a: | co do samopoziomowania z wachcaczy w czasie jazdy to nie mialem tego w standardzie | nigdy nie było w czasie jazdy, zresztą pisałem że mało które auto wogule ma
Tordal - Sro Maj 12, 2010 20:33
Tak się złożyło ze akurat wymieniałem prawe przednie nadkole i na przednim prawym wahaczu znalazłem przymocowany element takie ramie połączone przegubowo z jakimś czujnikiem ...zastanawiałem się co to za ustrojstwo ale dzięki lekturze forum już wiem to opisywany w tym temacie czujnik położenie bi-xenonów które są w moim aucie ....wniosek nasuwa się sam ! Nasze roverki to są właśnie wypasione limuzyny ...
Zamieszczam fotke tego ustrojstwa ...na zdjęcie ramiona czujnika są rozłączone.
...edytuj ...no oczywiście...dziękuję za podpowiedź
kasjopea - Sro Maj 12, 2010 20:37
Tordal, jest opcja "edytuj", możesz jej użyć do zatuszowania tej pomyłki .
sknerko - Czw Maj 13, 2010 23:10
Tordal napisał/a: | znalazłem przymocowany element takie ramie połączone przegubowo z jakimś czujnikiem ...zastanawiałem się co to za ustrojstwo ale dzięki lekturze forum już wiem to opisywany w tym temacie czujnik położenie bi-xenonów które są w moim aucie ....wniosek nasuwa się sam ! Nasze roverki to są właśnie wypasione limuzyny ...
Zamieszczam fotke tego ustrojstwa ...na zdjęcie ramiona czujnika są rozłączone. |
to że jest nie znaczy że działa podczas jazdy, takie czujniki są w każdym aucie które ma xenon i one określają położenie lamp przy uruchomieniu świateł a później już nie. gdyby to działało podczas jazdy zajechałbyś silniczki w lampach w tydzień szczególnie na polskich drogach.
swoja drogą napisz czy masz xenon czy zwykłą lampę, bo czujniki sugerują że masz lampy xenon
Kris - Pią Maj 14, 2010 08:22
sknerko napisał/a: | Tordal napisał/a: | znalazłem przymocowany element takie ramie połączone przegubowo z jakimś czujnikiem ...zastanawiałem się co to za ustrojstwo ale dzięki lekturze forum już wiem to opisywany w tym temacie czujnik położenie bi-xenonów które są w moim aucie ....wniosek nasuwa się sam ! Nasze roverki to są właśnie wypasione limuzyny ...
Zamieszczam fotke tego ustrojstwa ...na zdjęcie ramiona czujnika są rozłączone. |
to że jest nie znaczy że działa podczas jazdy, takie czujniki są w każdym aucie które ma xenon i one określają położenie lamp przy uruchomieniu świateł a później już nie. gdyby to działało podczas jazdy zajechałbyś silniczki w lampach w tydzień szczególnie na polskich drogach.
swoja drogą napisz czy masz xenon czy zwykłą lampę, bo czujniki sugerują że masz lampy xenon |
Napisał że ma
Tordal - Pon Maj 17, 2010 20:12
Jest to moje pierwsze auto które jest wyposażone w xenony wiec jest oczywiste że nie wiem jak tego rodzaju swiatła działają tym bardziej w "roverku" którego dopiero poznaję ...tylko tak sie zastanawiam dlaczego miałyby by padnąć silniczki przecież wychylenia wahacza nie są w aż tak dużych płaszczyznach by nadwyrężać prace tychże silniczków , no i dalej czujnik przestawał by działać zaraz po ustawieniu świateł przecież jak się wyłącza światła to one wracają do położenia neutralnego wiec dopiero w tedy czujnik nie działa i silniczki opuszczają lampy by po ponownym sygnale z czujnika je ustawić ...to jakaś niekonsekwencja ...i dalej czy to by znaczyło że w innych autach bi-xennony maja dodatkowe silniki do ustawiania lamp podczas jazdy?....trochę namotałem
sknerko - Pon Maj 17, 2010 20:19
bo taki silnik musiałby działać bardzo szybko i bardzo często co by go zabiło na polskich drogach, poza tym jak sobie wyobrażasz jazdę po nierównościach jednym kołem? będzie trzepało obiema lampami góra-dół no wybacz. Nie wiem czy widziałeś kiedyś filmik z pracy zawiechy tam chyba tylko na autostradzie nie ma jakichś dużych wychyleń bo małe są bez przerwy więc byłby efekt niedokreconej lampy nawet jak by silniki były w stanie się wyrobić.
Tordal - Pon Maj 17, 2010 20:31
pewnie ze się zgadzam na naszych drogach trzeba uważać by ze śmietany nie zrobiło sie masło ale czujnik przecież może działać w określonych zakresach położenia wahacza, no i jest przecież komputer który może wybierać usrednienie wychyleń wahacza -choć w to wątpie ale kto wie w końcu to Rover 75....a to że jest na jednym wahaczu to tez przecież logiczne bo jak sam zauważyłeś wahacze działają niezależnie ...i lampy dostałyby zeza
sknerko - Pon Maj 17, 2010 21:01
Tordal napisał/a: | ale czujnik przecież może działać w określonych zakresach położenia wahacza, no i jest przecież komputer który może wybierać usrednienie wychyleń wahacza -choć w to wątpie ale kto wie w końcu to Rover 75 |
i tak to jest zrobione w niektórych nowych autach ale z tego co sie orientuję bardzo rzadko spotykana funkcja. W takich lampach sa bardzo szybkie silniczki ale mysle ze to jest patent na nabijanie kasy serwisom jak z naszą pompką sprzęgła. Nie jestem na 100% pewny ale w nowych accordach są światła dynamicznie sterowane a pisze o tym dlatego bo mijam sie codziennie z takim autem (salonowy nie ma więcej jak pół roku) i oślepia na dziurach jak nie wiem co, więc albo tam tego systemu nie ma albo można go o kant d...y rozbić.
[ Dodano: Pon Maj 17, 2010 22:01 ]
zresztą co tu dywagować. Sprawdź sobie sam, podjedź pod ścianę a potem podjedź jeszcze raz ale najedź na coś żeby nierówność zasymulować i zobacz sam że lampy ani drgną, ale jak dosadzisz 100kg kumpla do auta to wtedy pewnie zadziałają tyle ze będziesz je musiał pewnie ponownie uruchomić.
Tordal - Pon Maj 17, 2010 21:16
oj jak słyszę ASO to włosy staja na głowie masz racje ...a z oślepianiem na koleinach to może być jak zauważyłeś albo gość z hondy ma walnięte ustawianie xenonów podczas jazdy lub czujnik i silniczki nie reagują na gwałtowne wychylenia na dziurach w drodze ...tego nie rozstrzygniemy ....a co do naszego podwórka mozna by przetestować światła i ich działanie np. rozciągniąć prześcieradło przed maska auta w czasie jazdy ale to byłaby ostatnia podróż....nie podejmuję sie
sknerko - Pon Maj 17, 2010 21:21
Tordal napisał/a: | a co do naszego podwórka mozna by przetestować światła i ich działanie np. rozciągniąć prześcieradło przed maska auta w czasie jazdy ale to byłaby ostatnia podróż....nie podejmuję sie |
ale wystarczy że powoli wjedziesz na krawężnik przednimi kołami przed jakimś murem, jak ma dynamiczne lampy to powinny się obniżyć i prześcieradła nie trzeba
Tordal - Pon Maj 17, 2010 21:40
...jak znajde odpowiednie miejsce to sie zdecyduje na mały test i napisze ...
sknerko - Pon Maj 17, 2010 21:42
MiReK - Sro Maj 30, 2012 13:17
Odświęże trochę temat,a mianowicie mam pytanie do osób które włożyły xenony:czy wymieniająć na xenony muszę wymienić również wtyczkę,czy czy są takie same i wystarczy tylko odpiąć stare lampy i podpiąć nowe?
skrzypol - Sro Maj 30, 2012 14:26
MiReK napisał/a: | Odświęże trochę temat,a mianowicie mam pytanie do osób które włożyły xenony:czy wymieniająć na xenony muszę wymienić również wtyczkę,czy czy są takie same i wystarczy tylko odpiąć stare lampy i podpiąć nowe? |
U mnie wszystko pasowal, zadnej przerobki! Montujesz lampy, podlaczasz i wszystko "hula". Oczywiscie nie do konca jest to zgodne z warunkami techniucznymi poniewaz (u mnie) nie ma spryskiwaqczy ani samoregulacji, a podobno to musi byc przy xsenonach. Ale przeglady od 3 lat przechodzi bez problemu.
HiS - Sro Maj 30, 2012 14:39
skrzypol napisał/a: | Ale przeglady od 3 lat przechodzi bez problemu. |
Tylko w razie jakiejś kolizji ubezpieczalnia może się do tego przyczepić, że np zamontowane reflektory nie spełniają pewnych wymagań które mają moc prawną.
MiReK - Sro Maj 30, 2012 18:22
U mnie to akurat nie problem bo mam zderzak ze spryskiwaczami a nie sądze żeby na przeglądzie sprawdzano poziomowanie wahaczy.
Kasa313 - Sro Lip 02, 2014 20:50
Witam potrzebuję porady.
Chcę zakupić komplet lamp xenonowych - wydatek jak widzę 1500-2400zł na allegro, ale jestem zdecydowany. Nasuwa mi się kilka pytać i będę z góry wdzięczny za odpowiedź:
1) Czy lampy halogenowe mogę normalnie zamienić na xenonowe z żarnikiem DS2 czy jakie tam są metodą plug&play? Montaż rozumiem bez problemu, ale chodzi mi o tematy kostki, która normalnie zapinam teraz na żarówkę H7 jak wygląda to w przypadku Xenonów? Jak to się podpina?
2)Czy automatyczne poziomowanie, które podają w aukcjach umożliwi mi mimo wszystko po wpięciu kostki manualną regulację lamp z tego pokrętła w aucie?
HarryVip - Czw Lip 03, 2014 07:38
Kasa313 napisał/a: | Witam potrzebuję porady.
1) Czy lampy halogenowe mogę normalnie zamienić na xenonowe z żarnikiem DS2 czy jakie tam są metodą plug&play? Montaż rozumiem bez problemu, ale chodzi mi o tematy kostki, która normalnie zapinam teraz na żarówkę H7 jak wygląda to w przypadku Xenonów? Jak to się podpina? |
Palnik D2S mocowany jest inaczej. Trzeba odkręcić 5 torx-ów, zdjąć przetwornicę, odpiąć wtyczkę i wyjąć żarnik. Samo podłączenie lampy (kostka/gniazdo) jest takie samo.
Kasa313 napisał/a: | 2)Czy automatyczne poziomowanie, które podają w aukcjach umożliwi mi mimo wszystko po wpięciu kostki manualną regulację lamp z tego pokrętła w aucie? |
Samopoziomowanie nie zależy od rodzaju reflektora tylko od modułu LSM i czujników na wahaczach. Jeśli nie masz owych czujników, nie kombinuj z samopoziomowaniem. Będziesz mógł sterować wysokością wiązki światła jak dotąd - potencjometrem. jeśli natomiast zmienisz moduł LSM (włącznik świateł) na wersję bez potencjometru (Xenon) nie dokładając czujników na wahacze, LSM wykryje błąd i ustawi światła w dolnym skrajnym położeniu i tak się skończy bajka o samopoziomowaniu.
[ Dodano: Czw Lip 03, 2014 08:38 ]
sknerko napisał/a: | ale wystarczy że powoli wjedziesz na krawężnik przednimi kołami przed jakimś murem, jak ma dynamiczne lampy to powinny się obniżyć i prześcieradła nie trzeba |
I tak się właśnie dzieje po ok. 30 sekundach. LSM w czasie rzeczywistym monitoruje położenie czujników, jednak zmienia wysokość wiązki światła dopiero jeśli zmiana położenia czujnika jest trwała (powyżej 30-40 sekund) co ilustruje poniższy filmik.
kosiacki - Nie Kwi 12, 2015 06:09
Pineska w tobie nadzieja.Moje pytania o porady w sprawie felg niewiele pomocy przyniosły i kupiłem sam jak się wkurzyłem 18 MG Rover są bajka co do lamp też było dużo dziwnych wypowiedzi kupiłem kxenony ale jest problem.Nie działało mi poziomowanie prawej lampy zwykłej i myślałem że lampa padła ale i xenon prawy też nie poziomuje.Po mojemu nie widzę bezpiecznika od poziomowania więc proszę o poradę jak ruszyc ten temat.
pineska - Nie Kwi 12, 2015 09:18
kosiacki, a po przekręceniu kluczyka nie podnosi się również? Skoro zwykła się nie ustawiała to na "chłopski rozum" najpewniej nie dostaje napięcia lub informacji na którymś kablu/pinie za to odpowiedzialnym. sprawdź wiązkę dochodzącą i może kontaktem spryskaj styki. Tak na początek...
kosiacki - Nie Kwi 12, 2015 11:59
Pineska chyba się nie zrozumieliśmy od początku lewa lampa się podnosiła a prawa nie mam kolesi na stacji i przeglądy mi podpisywali ale teraz jak założyłem xenony to chciałbym żeby wszystko działało.Przedtem myślałem że jest coś uszkodzone w lampie ale niemożliwym jest żeby to samo uszkodzenie było w drugiej.Piszą coś na forum że jest jakiś czujnik na wahaczu ale gdzie to jest.Pozdrawiam.Pisz do mnie gogo bo mnie !@!$# kosiacki ja pierwszy raz tak się zalogowałem i tak zostało a nie wiem jak to zmienić.
longer86 - Nie Kwi 12, 2015 12:29
Na wahaczu masz do xenonu jeden czujnik z przodu, i jeden z tylu, wiec to nie ma wpływu na działanie 1 lampy
kosiacki - Nie Kwi 12, 2015 12:33
Longer 86 więc jaki może być powód braku samopoziomowania 1 lampy.
pineska - Nie Kwi 12, 2015 12:34
Ok, Gogo;-)
Ale dołożyłeś samopoziomowanie? Skoro wcześniej miałeś zwykłe lampy to go nie posiadałeś więc bez dokładki nie masz co sprawdzać na wahaczu
Rozumiem co napisałeś - ani wcześniej ani obecnie prawa lampa się nie podnosi, tak?
Czyli to nie wina lampy. Radziłbym Ci najpierw sprawdzić wiązkę dochodzącą i oczyścić styki - może po prostu nie dochodzi do niej sygnał że ma się podnieść lub napięcie do silniczków (nie w samej lampie ale w wiązce auta, albo wtyczce).
Jak to się wykluczy trzeba dalej szukać przyczyny, np. błędów w module świateł...
A reaguje na kręcenie pokrętłem w aucie od wys. świateł?
kosiacki - Nie Kwi 12, 2015 17:18
Pineska nie odpisywałem bo miałem znajomych teraz sprawdziłem i tak jak po włączeniu świateł działa lewa strona tak przy ręcznej próbie też działa tylko lewa strona.
longer86 - Nie Kwi 12, 2015 19:27
Sprawdź instalacje prawej lampy na odcinku lampa, moduł świateł LSM. Stawiam na brak łączności na którymś przewodzie
pineska - Nie Kwi 12, 2015 19:38
longer86 napisał/a: | Sprawdź instalacje prawej lampy na odcinku lampa, moduł świateł LSM. Stawiam na brak łączności na którymś przewodzie | i o to mi chodzi
A jak to nie pomoże to trzeba będzie spróbować podmienić moduł świateł, ale zawsze najlepiej zacząć szukać przyczyny w najprostszych i najtańszych rzeczach
kosiacki - Pon Cze 08, 2015 22:41
Pineska po odpoczynku od lamp i felg zaczynam od nowa.Przez przypadek znalazłem tą stronę bo nie pamiętałem gdzie pisaliśmy.Wracam do ustawiania prawej lampy bo nadal nie działa.Wyjmowałem kilka razy wtyczkę od lampy i czasem działała kupiłem ten spray do styków i po spryskaniu wogóle nie reaguje myślę że to może któryś z przewodów jest ułamany.W Łowiczu jak się pojedzie do elektryka i powie rover to od razu jest panika.Dziś byłem u takiego kolesia i powiedział że popatrzy ale nic nie gwarantuje a najlepiej to by było gdybym wiedział ,który przewód odpowiada za poziomowanie.Dlatego spytam może ty lub ktoś wie który to przewód.
pineska - Czw Cze 11, 2015 21:46
kosiacki, trzeba by sprawdzić w RAVE który kabelek za co odpowiada (ja mogę to po weekendzie dopiero zrobić), ale radziłbym Ci jeszcze podmienić moduł świateł, żeby zobaczyć jak po tej operacji lampa będzie się zachowywać. Sądzę że nie jesteś jedyna osobą z Łowicza tutaj z R75 i raczej znajdziesz kogoś u siebie od kogo mógłbyś na chwilę wypożyczyć LSM;-)
kosiacki - Pią Cze 12, 2015 04:29
Pineska dzięki za odpowiedź.Tyle co czytałem to przekładka LSM zmusza do T4 bo ja też myślałem o kupnie LSM za 30 do 40 zł grosze i przekładce.Tak naprawdę to widzę Roverki w Łowiczu ale nikogo nie znam z tym autem.Gdybyś mógł zobacz ten kabel.MNie się nie spieszy to jakbym był u elektryka to by sprawdził.Byłem u jednego w środę bo się umówiłem poruszał kabelkami i powiedział że jego robota się skończyła.
zedziczek - Pią Cze 12, 2015 17:20
kosiacki z nim zaczniesz bebechy z samochodu wydzierać sprawdź jeszcze czy wtyczka od silniczka się nie wysuneła, ja tak miałem niedawno, trzeba lampe wyciągnąć i ściągnąć gume z tyłu światła wtedy zobaczysz da się włożyć wtyczke bez rozklejania lampy
dopiero przeczytałem, że na starej lampie też to miałeś wiec moja podpowiedź tu nie pomoże
kosiacki - Pią Cze 12, 2015 23:49
No właśnie objaw jest ten sam.Dopuki kumple na przeglądach byli to mi nie przeszkadzało ale teraz sprzedali dawny Polmozbyt to muszę to zrobić.Tak jak pisałem w Łowiczu jak osłyszą Rover to uciekają.Pozdrawiam.
longer86 - Sob Cze 13, 2015 08:51
Używanego LSM nie podepniesz nawet T4, ale można to zrobić BMW scannerem
alpacino - Sob Cze 13, 2015 09:00 Temat postu: [R75] Światła bi-xenon
longer86 napisał/a: | Używanego LSM nie podepniesz nawet T4, ale można to zrobić BMW scannerem |
Witam, ja odnośnie LSM
To bardzo dziwne ,bo wszędzie czytam ,że modułu LSM , używany nie bedzie działał i potrzebny T4...
Otóż około (jak już kiedyś pisałem) dwóch lat temu wymieniałem u siebie ,kupiłem taki sam z halogenami
Sam byłem zaskoczony !
Przełożyłem i bez ŻADNEGO! problemu wszystko działało! (sprawdziłem tylko numer wersji)
Myślę,że warto zaryzykować i kupić
kosiacki - Nie Cze 14, 2015 13:41
Alpacino może i tak zrobię bo i tak ten co mam to ma trochę połamane mocowania.Widzę teraz dwa na allegro jest tańszy ,który ma przyciski i pokrętła jak moje tylko rocznik 2002 a ja mam 2000.Czy to ma znaczenie.Ten droższy ma inne przyciski.
longer86 - Nie Cze 14, 2015 16:39
podłączony będzie działał, ale może wywalać błąd w liczniku przejechanych kilometrów jak mu się VIN nie będzie zgadzał
alpacino - Nie Cze 14, 2015 20:15 Temat postu: [R75] Światła bi-xenon
kosiacki napisał/a: | Alpacino może i tak zrobię bo i tak ten co mam to ma trochę połamane mocowania.Widzę teraz dwa na allegro jest tańszy ,który ma przyciski i pokrętła jak moje tylko rocznik 2002 a ja mam 2000.Czy to ma znaczenie.Ten droższy ma inne przyciski. |
To znaczy ja,gdy kupowałem ,sprawdzałem numery modelu (o ile pamiętam,są dwa rodzaje ,sposród tych z halogenami!) są one na spodzie na naklejce
Nie zwracałem uwagi na rocznik
To tyle i nie wywaliło mi błędu na liczniku, może miałem szczęście
kosiacki - Pon Cze 15, 2015 12:25
Sprubuję jeszcze zobaczyć lsm ale myślę że coś jest z przewodami choć nie mam pewności bo jak kilkakrotnie ruszałem wtyczką do lampy to czasem pracowała lampa taraz już tego nie ma po spryskaniu preparatem do styków.
sknerko - Pon Cze 15, 2015 14:52
Te wtyki lamp są chyba rozbieralne i można pojedyncze konektory wyjąć i obadać, ja bym po kolei wyjmował i szukał nadpalonego albo zbyt mocno rozgiętego.
kosiacki - Wto Cze 16, 2015 00:48
Boję się coś zepsuc ale chyba nie.Ja częściowo rozebrałem ten wtyk ale już przewodów nie mogłem ruszyc i elektryk u którego byłem też tego nie robił.Mam teraz wymianę pieca w domu i nie bardzo mam czas ale może w sobotę dobiorę się do lsm.
|
|