Zobacz temat - [All] Soudal, a wygłuszanie auta.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Car-audio, nawigacje, radia CB - [All] Soudal, a wygłuszanie auta.

Jugol - Sro Sie 25, 2010 19:27
Temat postu: [All] Soudal, a wygłuszanie auta.
Tchniony zastosowaniem przez kolegów z forum taśmy dekarskiej Soudal, wyciszyłem prawie dwa lata temu całe autko, prawie całe: bez podsufitki i podłogi. Otóż po tegorocznych upałach niestety w/w taśma spłynęła z drzwi, w bagażniku jest ok, gdyż tam jest w pozycji poziomej położona i dalej spełnia swoje zadanie. Tak więc, żeby inni nie pakowali się w niepotrzebne koszty i godziny pracy- odradzam stosowanie Soudal'a. Dzisiaj usuwałem tą taśmę z prawych przednich drzwi, dwie warstwy wewn. i jedna warstwa na zewnątrz- 6 godzin pracy zajeło mi usunięcie i porządne doczyszczenie drzwi pod maty, które jutro będę zakładał. To tyle. To pisałem ja Jugol.
TomC - Pią Sie 27, 2010 20:28

Jugol przykro słyszeć.... żeś se roboty narobił :/
Jugol - Pią Sie 27, 2010 20:31

TomC, ano tak wyszło- niestety, ale pamiętam jak mi ktoś wspominał na ssb, że Soudal potrafi spłynąć- ale olałem to i głuszyłem dalej. Nic to- teraz będzie dobrze zrobione :ok:
borek88 - Sob Sie 28, 2010 18:17

czym teraz wyklejasz??
ja mam app tez nic dobrego, po pierwszych wakacjach jest oki zobaczymty co dalej

Jugol - Sob Sie 28, 2010 20:48

czymś takim będę wygłuszał : http://allegro.pl/proefsj...1204533246.html
greg-si - Sob Sie 28, 2010 22:49

Jugol, z całym szacunkiem ale to coś to jest takie same badziewie jak soudal
faecd - Sob Sie 28, 2010 22:58

Jugol, tyczy sie to ogolnie wszystkich mat dekarskich czy konkretnie soudala jako marki takich produktów
Jugol - Nie Sie 29, 2010 07:43

faecd, po takim doświadczeniu stwierdzam, że jak coś jest do dekarki, to niech temu służy, szkoda tylko mojej pracy i kasy jaką w to wpakowałem: 328 pln, ale trudno, teraz zrobię matami do wygłuszania, jak i one spłyną, zaleję wtedy wszystkie drzwi pianką, w końcu bez otwierania szyb można żyć, oczywiście jak jest klima :mrgreen:
faecd - Wto Sie 31, 2010 15:11

Jugol, a powiedz mi ile tych mat 0,5x0,25m schodzi na jedne drzwi?
staf - Wto Sie 31, 2010 15:30

Jugol, Z tą pianka ... to żart? :grin:
Jugol - Wto Sie 31, 2010 18:23

faecd napisał/a:
Jugol, a powiedz mi ile tych mat 0,5x0,25m schodzi na jedne drzwi?


Dzisiaj zrobiłem wreszcie drzwi, poszło 8 mat na jedne drzwi.

[ Dodano: Wto Sie 31, 2010 19:23 ]
staf napisał/a:
Jugol, Z tą pianka ... to żart?


...a bo to wyczujesz, jak nie wiesz :mrgreen:

hertz25 - Wto Sie 31, 2010 19:03

tez powiem tyle ze dalem soudala do bagaznika i miejscami sie trzymal a miejscami juz sie odklejal :razz: ,wywalilem to i tez dalem maty bitumiczne i jest luxik :wink:
faecd - Wto Sie 31, 2010 23:06

calkiem sporo 8*10zł na jedne drzwi...to 320 komplet...a okladales jednosronnie czy dwu? ta tasma dekarska taniej wychodziła chociaz to i tak jest 1m2 który w tasmie dekarskiej wychodzi 60zl ...
Jugol - Wto Sie 31, 2010 23:08

Taśmy dekarskiej dawalem dwie warstwy wewn. i jedna na zewnątrz, więc sporo tego poszło, a teraz wylądowało w koszu- 1-sza część, ale i kolejne tam skończą ;>
Mix - Wto Wrz 14, 2010 12:01

Jugol, cały czas mowa o drzwiach przednich? Na Picasie widziałem Twoja zdjęcia drzwi tylnych, które wykleiłeś srebrnymi matami. Możesz podrzucić producenta i koszt w przybliżeniu?
Jugol - Wto Wrz 14, 2010 12:34

Mix napisał/a:
Jugol, cały czas mowa o drzwiach przednich? Na Picasie widziałem Twoja zdjęcia drzwi tylnych, które wykleiłeś srebrnymi matami. Możesz podrzucić producenta i koszt w przybliżeniu?


...mówię o wszystkich drzwiach, bo wszystkie robiłem Soudalem, a Soudal jest własnie srebrny ( ew. pomarańczowy ), teraz stopniowo robię matami, takimi :

http://allegro.pl/apama-m...1220521912.html

...na przednie drzwi - jedno skrzydło poszło 7,5 maty, jedna warstwa zewn. i jedna warstwa wewn. i jest ok. :ok:

borek88 - Sro Wrz 15, 2010 15:23

Jugol, to co podales w linku to jest jeden shit z app chyba
czy moze sie myle i bez podgrzania mozna ta mate tak zrolowac jak na jednym zdjeciu i sie nie lamie??
ja uzywalem tego i troche za sztywna mocno trzeba grzec opalarka a palce pozniej bola ze szok

Jugol - Sro Wrz 15, 2010 15:27

...a czemu shit ?? poodpadały już komuś, spłynęły ?? Te co zakupiłem trzeba konkretnie grzać, żeby je położyć, inaczej połamiesz, a nie zrolujesz. W sklepach car audio je w końcu też sprzedają, więc co radzisz kłaść ?? Może jednak pianka poliuretanowa ;>
Perez - Sro Wrz 15, 2010 16:14

Ja wlozylem wlasnie te maty z rok temu i trzymaja sie i nie pekaja. Trzeba je mocno podgrzac, u mnie wystarczyla suszarka do wlosow.
Jugol - Sro Wrz 15, 2010 16:27

Perez napisał/a:
Ja wlozylem wlasnie te maty z rok temu i trzymaja sie i nie pekaja. Trzeba je mocno podgrzac, u mnie wystarczyla suszarka do wlosow.

...ja też używam suszarki, ale jak dzień chłodniejszy, to opalarka z umiarem oczywiście :ok: , właśnie kurier dowiózł kolejne :)

greg-si - Sro Wrz 15, 2010 18:20

Jugol napisał/a:
...a czemu shit ?? poodpadały już komuś, spłynęły

Oj i to nie jednemu. Sam drzwi po tym robiłem jak w zimę mata zablokowała szybę...

Jugol napisał/a:
Te co zakupiłem trzeba konkretnie grzać, żeby je położyć, inaczej połamiesz, a nie zrolujesz. W sklepach car audio je w końcu też sprzedają, więc co radzisz kłaść

I tu jest spora różnica pomiędzy dobrymi matami a takimi co podałeś.
Dobra mata nie wymaga podgrzewania. Jest ona plastyczna da się ją rozciągnąć bo nie jest z plastiku. Takie maty stosuje się do wygłuszenia auta.
Takie jak Ty kupiłeś nadają się tylko do zapchania otworów technologicznych. W gruncie rzeczy prawie nie mają nic wspólnego z wygłuszeniem. Troszkę wszystko się poprawi (pod względem akustyki) ale tylko ze względu zwiększenia masy blachy (grubsza ścianka obudowy głośników czyli blachy drzwi). Maty kładzione w upalne dni bardzo często lubią pękać (podgrzewane mocno kładzione na nagrzaną blachę w zimie kurczą się).
Soudal czy inne dekarskie komponenty są już trochę lepsze. Są bardziej plastyczne i co najważniejsze (w temacie car audio) dzięki temu absorbują część drgań jakie powstają przy grze głośników. Układa się je również dużo łatwiej. Nie trzeba podgrzewać (kładłem soudala w kilku autach) i w żadnym do tej pory nic nie odpadło. Dlaczego? Problem nie leży tylko w źle wyczyszczonych drzwiach ale również w umożliwieniu zwulkanizowania się taśmy z podłożem. Ja zawsze jak kładłem z kumplami soudala wręcz kazałem żeby w miarę możliwości chronili drzwi przed wodą przez kilka dni (choć nikt chyba nie musiał się ostro z tym pieścić bo kładliśmy jak pogoda na najbliższe dni była niezła).
Natomiast maty profesjonalne przygotowane do wygłuszenia auta pod car audio to zupełnie inna liga. Szczególnie jeśli chodzi o komfort kładzenia, lepkość i stworzenie lepszych warunków pracy głośnikom. Obecnie chyba tylko 4 firmy są w Polsce popularne. Dynamat, Stinger/HWE, STP i GMS gdzie ten ostatni raczej zabójcą nie jest ze względu na to że klej na matach raz jest dobry raz zły zależnie od partii. Patrząc na te 4 firmy stosunek jakość/cena zdecydowanie przemawia za STP. Jeśli producent nic nie będzie zmieniał to będzie super.
Jugol napisał/a:
W sklepach car audio je w końcu też sprzedają

W biedronce też sprzedają komputery.
Tutaj bym nie patrzył na to co gdzie sprzedają i co w danym sklepie polecają.
W obecnych czasach gdzie internet jest kopalnią wiedzy można bardzo wiele ciekawych rzeczy znaleźć i zawsze przed zakupem poczytać na co zwrócić uwagę podczas zakupu.

Jugol - Sro Wrz 15, 2010 18:30

greg-si napisał/a:
Soudal czy inne dekarskie komponenty są już trochę lepsze. Są bardziej plastyczne i co najważniejsze (w temacie car audio) dzięki temu absorbują część drgań jakie powstają przy grze głośników. Układa się je również dużo łatwiej. Nie trzeba podgrzewać (kładłem soudala w kilku autach) i w żadnym do tej pory nic nie odpadło. Dlaczego? Problem nie leży tylko w źle wyczyszczonych drzwiach ale również w umożliwieniu zwulkanizowania się taśmy z podłożem. Ja zawsze jak kładłem z kumplami soudala wręcz kazałem żeby w miarę możliwości chronili drzwi przed wodą przez kilka dni (choć nikt chyba nie musiał się ostro z tym pieścić bo kładliśmy jak pogoda na najbliższe dni była niezła).


... i tu się jedna rzecz nie zgadza- zrobiłem dokładnie tak jak piszesz- a jednak w to upalne lato spłynęły

[ Dodano: Sro Wrz 15, 2010 19:30 ]
...a wracając do profi mat- wiem, że one istnieją, ale wtedy wartość wygłuszenia zrówna się z wartością Kochanicy- a na to mnie nie stać. Tymczasem będę kontynuował głuszenie tymi- mam nadzieję, że wytrzymają więcej niż 2 upalne lata, jak odpadną- drzwi potraktuję pianką, a o klimę zadbam wtedy 2 razy do roku :)

greg-si - Sro Wrz 15, 2010 18:37

Jugol, ja się pierwszy raz spotykam z opinią o spływaniu dekary ale luz. Mnie w dzisiejszych czasach nic nie zdziwi bo produkt produktowi równy nie jest.
Ps. Ile wydałeś na wygłuszenie tymi nowymi matami przednich drzwi?

Jugol - Sro Wrz 15, 2010 19:07

greg-si napisał/a:
Ps. Ile wydałeś na wygłuszenie tymi nowymi matami przednich drzwi?

...jedne drzwi około 40 pln.

borek88 - Sro Wrz 15, 2010 19:13

greg-si, moze o tych sie wypowiesz wiadomo ze 4 razy drozsze ale moze to sie dobrze kladzie
ja kladlem cost takiego jak Jugol, tyle ze app/boll i choc jest poprawa w dzwieku to rewelacji nie ma ale ja nie bylem i nie jest w stanie wydac kilka krotnie wiecej na wygluszenie bo to juz dla mnie bylo sproro
mi wystarczy ze gra przyzwocicie i tak sluch mam taki jakby slon na ucho przydepnol wiec rozpoznaje tylko ze gra chu.owo lub gra przyzwoicie lub calkiem fajnie/zaj.biscie
i sadzie ze u mnie jest cos miedzy calkiem fajnie a przyzwoicie i mnie to wystarczy

Jugol, napewno lepsze to niz nic

greg-si - Sro Wrz 15, 2010 20:54

Jugol, no faktycznie tanio
mi jedne około 150zł same maty więc różnica znaczna.

jarekb - Czw Wrz 16, 2010 13:39

Witam ja znalazlem goscia co sie zajmuje car audio i krzyknol mi cene 300zl za pare drzwi i daje gwarancje na to, tylko autko trzeba zostawic na pare godzin wiec chyba sie oplaca dac do profesionalnego serwisu car audio niz robic samemu? poza tym gosc wklada glosniki TEC nie znam tej firmy ale mowil ze tylko na tym jedzie + wzmacniacz do nich tylko problem w tym ze to troche kosztuje...myslalem o helix dark blue 62 bo na forum chwala ale juz ich nie ma w sprzedarzy tylko wyszly jakies nowe i nie wiem czy sie sprawdza
greg-si - Czw Wrz 16, 2010 14:04

jarekb napisał/a:
znalazlem goscia co sie zajmuje car audio i krzyknol mi cene 300zl za pare drzwi

Zależy czym robi. Bo jak Soudalem to sorry.
Ja mam u siebie w samochodzie głośniki Tec`a. Z tym że niespotykane połączenie ;)

jarekb - Czw Wrz 16, 2010 17:36

nie pamietam czym wyglusza ale z tego co widzialem u niego w innych autach to jakas aluminiowa (albo przypominajaca aluminium) gladka mata, a jak ci sie sprawuja te glosniki teca? polecil bys je bo mam dylamat co wsadzic a nie chce montowac wzmacniacza bo to sa koszty i roboty duzo a mam dosc dobre radyjko wiec powinno dawac rade na w miare przyzwoitych glosnikach i wygluszonych dobrze drzwiach
Gulliver - Czw Wrz 16, 2010 17:48

A jest jakiś sposób na wygłuszenie szumiących opon? Czymś podkleić nadkola?
Perez - Czw Wrz 16, 2010 18:04

Jugol napisał/a:
jak odpadną- drzwi potraktuję pianką

VW T2 i T1 mialy wlasnie troche pianki i wzmagala ona korozje.
Nie polecam pianki!

[ Dodano: Czw Wrz 16, 2010 19:04 ]
Gulliver napisał/a:
A jest jakiś sposób na wygłuszenie szumiących opon? Czymś podkleić nadkola?

Ostatnio czytalem o Audi(z zawodow CA) w jakiejs gaziecie i gosc, ktory testowal car audio pisal wlasnie o wygluszeniu auta z zewnatrz, Na pewno da to rowniez efekt.

greg-si - Czw Wrz 16, 2010 22:27

Perez napisał/a:
Ostatnio czytalem o Audi(z zawodow CA)

Jakie audi? Jest ich bardzo mało na zawodach da się je policzyć na jednej ręce.
jarekb napisał/a:
a jak ci sie sprawuja te glosniki teca?

Ja jestem zadowolony.

Cytat:
A jest jakiś sposób na wygłuszenie szumiących opon? Czymś podkleić nadkola?

Ja zrobiłem jeden zabieg. Zakonserwowałem podłogę 2x Bitgum`em i jest sporo ciszej.
Nie licząc tego co zostało zrobione z drzwiami.

borek88 - Pią Wrz 17, 2010 05:22

w 400/45 pozostaje jeszcze duzy szum z okolic lusterek/calych drzwi przy wiekszej predkosci
Perez - Pią Wrz 17, 2010 09:02

greg-si napisał/a:
Jakie audi? Jest ich bardzo mało na zawodach da się je policzyć na jednej ręce.

A4 Avant w starszej budzie. Nie pamietam dokladnie co to byla za gazeta, ale to bylo na oko z 6 miesiecy temu.

[ Dodano: Pią Wrz 17, 2010 10:02 ]
Jezeli to cos dam to napisze, ze nie byla jakos efektownie wizualnie zrobiona, ale ponoc grala rewelacyjnie i dlatego na niej skupili artykul i wlasnie wygluszenie zaslugiwalo na miano wzorowego.

Jugol - Pią Wrz 17, 2010 12:26

borek88 napisał/a:
w 400/45 pozostaje jeszcze duzy szum z okolic lusterek/calych drzwi przy wiekszej predkosci


...a na to jest jedna rada, muza o kilka kresek głośniej :twisted:

borek88 - Pią Wrz 17, 2010 18:27

ale jak lece na berlin i te 150-160 kilka godzin i muza to maeczaca sprawa.
jak jade skorupa z 95r ktora stoi u mojej luby na sprzedaz i nikt tego nie bierze a tam to jest komfort rozpedza sie troche jak czolg ale 200-210 nawet i 100xlepiej niz w 45 przy 150
tyle ze brzydka zaba i to ford anie rover;p

Jugol - Pią Wrz 17, 2010 18:30

Dlatego naszymi R najlepiej poruszać się w okolicach 110-120 km/h, powyżej zostaje albo muza głośniej, albo szum wiatru :taa:
borek88 - Pią Wrz 17, 2010 20:45

no fakt po 100 robi sie znosny szum pozniej masakra
a jak jest w 75?? lub 25?? z szumem oczywiscie

Gulliver - Sob Wrz 18, 2010 07:39

W Streetwise jest dość głośno, tak od około 100. Lecąc autostradą to jest męczące. Ale mam opony 205 i prawdopodobnie tylne łożyska do wymiany... A do tego to diesel :wink:
Brt - Nie Wrz 19, 2010 20:13

w 75 jest o niebo ciszej niż w R45 ... spokojnie można lecieć 150 i jest porównywalnie hałasowo jak w R200 przy 100
Jugol - Czw Paź 07, 2010 20:36

Tak jest teraz, a poniżej , tak było i spłynęło :
saskey - Sob Lis 13, 2010 20:28

hmm ja oklejałem vectre taśmą dekarską, ale nie soudalem tylko tytanem i nic się nie działo a przez połowę wakacji śmigałem bez boczków - no nie da się ukryć ze bardziej gniotła się pod palcem ale tragedii nie bylo .
own - Nie Lis 14, 2010 00:04

Ja mam wygłuszone Soudal'em od 3 lat i nic mi się z tym nie dzieje.
Piotrass - Wto Lis 16, 2010 07:35

W poprzednim aucie też miałem wygłuszone matą dekarską i mimo, że stał całe lato w upałach pod chmurką, nic nie spłynęło. Obecnie też zamierzam brać się za wygłuszanie i mam lekki dylemat - maty czy Soudal :neutral:
balcer - Wto Lis 16, 2010 08:29

Mi się wydaje, że przy obecnych cenach mat typu GMS-04, nieopłacalna jest zabawa w półśrodki typu Soudaband.
Lysy90 - Pią Lis 26, 2010 15:04

Ja też mam zamiar wyciszać drzwi i także się zastanawiam czym... do soudala nie mam zaufanie jest plastyczny łatwiej się wykleja ale to oznacza że potrzebuje mniejszej temp. aby spłynąć niż maty które są twardsze. A dużą role jeśli chodzi o temperaturę odgrywa kolor auto. Zastanówmy się blacha którego auta osiągnie wyższą temperaturę w upale? Auta w kolorze białym czy czarnym? Moje auto ma kolor dość ciemny więc użyje twardszych mat (jeśli chodzi o wygłuszenie drzwi). Kumpel chciał mnie przekonać że on u siebie wygłuszył (w accordzie) tylną półkę i kielichy za kanapą i nic nie spłynęło po upałach. Ale trzeba wziąć pod uwagę to że "kielichy" pod kanapę nie są narażone na promienie słoneczne tak jak drzwi. Moim zdanie soudal nadaje się do wygłuszania bagażnika itp ale nie drzwi tam musi być coś twardszego. Nikt mnie nie przekona że soudal nadaje się do wygłuszania drzwi.
Pozdro!

greg-si - Pią Lis 26, 2010 15:36

Kiedyś widziałem fajny test nagrzewania się aut. Faktycznie biały nagrzewa się mniej o mniej niż 5 stopni. Czyli różnica żadna.

Lysy90 napisał/a:
do soudala nie mam zaufanie jest plastyczny łatwiej się wykleja ale to oznacza że potrzebuje mniejszej temp. aby spłynąć niż maty które są twardsze.

Że tak się zapytam co ma piernik do wiatraka? Liczy się klej a mata twarda (boll) ma gorszy klej niż soudal. Do tego soudal się wulkanizuje z podłożem. Dziadostwo jest tak trudno oderwać że bania siada. Kolejna sprawa pomiędzy plastyczną a nieplastyczną matą to to że plastyczna mata lepiej Ci się przyklei na całej powierzchni. Szczególnie jeśli chodzi o poszycie wewnętrzne i łączenie części.

Zresztą balcer, już wspomniał że lepiej kilka złotych wydać więcej i mieć materiał który faktycznie jest przeznaczony do wygłuszenia drzwi a nie do zalepiania drzwi.

Lysy90 - Pią Lis 26, 2010 15:49

Fakt lepiej wydać parę złoty no coś z przeznaczeniem do wygłuszania. Teraz i tak nic nie zrobię pogada jest nie bardzo :/ co chwile pada a po za tym zimno palce robią się sztywne xD
Mówisz że oglądałeś test o nagrzewaniu się auto i tylko taka różnica była? Ale to był pomiar temperatury w środku auta czy powierzchni blachy?

greg-si - Pią Lis 26, 2010 19:39

W środku auta.
Dwa identyczne modele stały obok siebie. Czarny i biały.

Lysy90 - Sro Gru 22, 2010 23:28

Ok jestem po kilku piwkach i troche mi klawiatura ucieka... Hehe dobra dziś już nie będe się wypowiadał bo napisze jakąś głupote xD Ogólnie jestem najeb...y Pozdrawiam wszystkich było wesoło itp dobra "wylogowywuje się" Pozdro! i oby wasze Roverki się nie psuły!!! Napisze później jak alko.... się troche ulotni...

[ Dodano: Sro Gru 22, 2010 23:28 ]
Mam małe pytanko...
Po wygłuszeniu drzwi odczuliście znaczną różnicę w dźwięku? Czy nie bardzo? W skali od 0-10.
Bo tak szczerze mówiąc zmieniłem głośniki z seryjnych na ground zero (tył i przód) i poprawa dźwięku jest duża.

greg-si - Czw Gru 23, 2010 09:56

Cytat:
Bo tak szczerze mówiąc zmieniłem głośniki z seryjnych na ground zero (tył i przód) i poprawa dźwięku jest duża.

Normalna rzecz.