Zobacz temat - [R75] Wskaźnik ładowania
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wskaźnik ładowania

grota10 - Wto Paź 26, 2010 13:31
Temat postu: [R75] Wskaźnik ładowania
Dzis zaczal zapalac sie i gasnac wskaznik ładowania(taki akumulatorek na dole wskaznikow obok wskaznika hamulca i od czasu do czasu na duzym wyswietlaczu) Kiedy sie zapalal swiatla przygasaly,zrobilem tak 900km z dusza na ramieniu.Czy to oznacza ze moj alternator sie konczy czy jakas inna blacha sprawa.Nie dawno wymienialem paski wielorowkowe.Gdzie szukac przyczyny? Boje sie ze w koncu calkiem cos padnie
apples - Wto Paź 26, 2010 14:21

grota10 napisał/a:
Gdzie szukac przyczyny?
Sprawdź ładownie akumulatora w komputerze pokładowym poz. 9 http://forum.roverki.eu/v...p?p=85346#85346 Sprawdzaj na wyłączonym silniku, na uruchomionym i podczas dodawania gazu. Na uruchomionym silniku dodatkowo sprawdź z włączonymi światłami.
grota10 - Wto Paź 26, 2010 14:29

pozycja 9 czyli akumulator? jak mam to sprawdzic co odczytac jestem w tym zupelnie zielony.Jak wszystko dobrze to co pokaze a jesli nie to co? Nie denerwuj sie jesli mi nie podpowiesz pojade do elektryka :???:
apples - Wto Paź 26, 2010 15:29

grota10 napisał/a:
Jak wszystko dobrze to co pokaze a jesli nie to co? Nie denerwuj sie jesli mi nie podpowiesz pojade do elektryka
Zapisz cyferki jakie się pokażą na każdym etapie i wrzuć do tematu. :wink:
jesse - Wto Paź 26, 2010 16:19

sprawdż naciąg paska od alternatora,jeżeli jest dobrze to winny będzie regulator napięcia a dokładnie kończące się w nim szczotki.
apples - Wto Paź 26, 2010 16:33

jesse napisał/a:
sprawdż naciąg paska od alternatora
Jest automatyczny napinacz. Jak jest rozwalony napinacz to pasek piszczy.
grota10 - Wto Paź 26, 2010 18:28

Jutro sprawdze i zapisze cyferki. Pasek byl wymieniany w zeszlym tygodniu wiec musi byc dobry a na dodatek nie piszczy.Ale podpowiedz z regulatorem napiecia baedzo mi pasuje i tylko pytanie gdzie go szukac i jak ewentualnie wymienic te szczotki. Przez cala droge wskaznik migal od czasu do czasu i kilka razy zapalil sie wielki czerwony akumulator na wyswietlaczu,wiec bardzo pasuje regulator wydaje sie mi. Jutro sprawdze te cyferki
jesse - Wto Paź 26, 2010 18:57

regulator napięcia jest z tyłu alternatora pod czarną plastikową obudową,wymiana możliwa bez wyjmowania alternatora.Regulator jest drogi .więc kup same szczotki i je wymień.
grota10 - Wto Paź 26, 2010 19:04

a moze podpowiedz gdzie kupic? juz ci wciskam pomogl
jesse - Wto Paź 26, 2010 19:11

regulator jest valeo czyli od francuskich samochodów szczotki pasują .W dobrych sklepach z częciami powinni je mieć.
grota10 - Wto Paź 26, 2010 19:39

teraz tak pomyslalem.Nie mam oslony silnika spodniej to moze byc przyczyna szybszego uszkodzenia alternatora bo wszystko na niego leci od spodu. Jeszcze moje takie spostrzezenie podczas jazdy.Kiedy bylo sucho czesciej migala kontrolka ,kiedy lekka wilgoc na jezdni jakby zadziej czasami z 10km udalo sie przejechac bez mrugniecia ale i tak udalo mi sie dojechac [you]
apples - Wto Paź 26, 2010 19:58

grota10 napisał/a:
Jeszcze moje takie spostrzezenie podczas jazdy.Kiedy bylo sucho czesciej migala kontrolka ,kiedy lekka wilgoc na jezdni jakby zadziej czasami z 10km udalo sie przejechac bez mrugniecia ale i tak udalo mi sie dojechac
To może świadczyć o problemach z masą.
grota10 - Wto Paź 26, 2010 20:38

juz Ci pisalem ze jestes niezastapiony :grin: Gdzie tej masy szukac zeby oczyscic i dokrecic?
apples - Wto Paź 26, 2010 21:31

grota10 napisał/a:
juz Ci pisalem ze jestes niezastapiony
Dobra, dobra. :wink: Są też inni na tym forum których nie da się zastąpić.
grota10 napisał/a:
Gdzie tej masy szukac zeby oczyscic i dokrecic?
http://forum.roverki.eu/v...p=520560#520560 :wink:

Dodatkowo zobacz jak wyglądają klemy na akumulatorze.

grota10 - Sro Paź 27, 2010 10:31

Apples juz po sprawdzeniu ,ale to proste
zimny wylaczony-12,3
wlaczony na chwile i wylaczony-13,3 i spada do 12,3
wlaczony-14,0 -14,1
gaz do 3tys/obr-14,1-14,2 max
Co jest walniete i jakie koszta i czy trzeba do elektryka czy lepiej nie?
wlaczone wszystko-14,0

darek_wp - Sro Paź 27, 2010 11:54

Napięcia są jak najbardziej poprawne. Pozostaje sprawdzić stan mas i klem - jeśli tam będzie ok to do przeglądu szczotki w alternatorze. Jak masz chęci to załatwisz to sam bez elektryka :smile:
grota10 - Sro Paź 27, 2010 14:58

No to juz lekki oddech.Szczoteczki sam sobie wymienie przy pomocy malej instrukcji od was.Walnalem 3tys km bez oddechu spisal sie rewelacyjnie tylko to okazuje sie blachostka.Ktos mi pisal ze szczotki od francuzow pasuja a konkretnie? Moze wyjac i z nia biegac po sklepach? Przed chwila bylem u elektryka tak na wszelki wypadek po opinie ale on tylko za glowe sie zlapal i kazal poszukac kogos kto wyjmie alternator i i go przywiezc.Masakra
jesse - Sro Paź 27, 2010 16:24

szczotki kup do regulatora od renówki i komplet kluczy nasadowych z mała przedłóżką od 6 do 13 mm i grzechotką ,jest trochę zabawy ale można wyciagnąć regulator bez wyciągania alternatora.ja tak zrobiłem i się udało.
apples - Sro Paź 27, 2010 16:43

jesse napisał/a:
szczotki kup do regulatora od renówki
Podaj numery katalogowe to się wrzuci do tematu części. :wink:
grota10 - Sro Paź 27, 2010 17:26

od jakiej renowki jakies dane moze.Sprobuje wymienic bez zdejmowania calego alternatora pewnie bedzie potrzebny kanal
jesse - Sro Paź 27, 2010 18:34

w sklepie podałem numery katalogowe regulatora napięcia valeo code 593347 i gościu mi przyniósł szczotki,od spodu nie wymienisz musisz od góry.
apples - Sro Paź 27, 2010 19:17

Podobny temat http://forum.roverki.eu/v...p=309370#309370

[ Dodano: Sro Paź 27, 2010 20:17 ]
Możesz podpytać http://osinskiartur.pl/index.php

jesse - Sro Paź 27, 2010 19:31

albo Inter-Starter w Gdyni tel.513 289 240
grota10 - Czw Paź 28, 2010 09:23

od gory??nie wyobrazam sobie tego. Ale jesli to mozliwe bede probowal. Strasznie malo miejsca,nic nie trzeba odkrecac? Moze podpowieszs jak tego dokonales zebym czegos nie potrzebnie nie pourywal
jesse - Czw Paź 28, 2010 16:21

odkręć obudowe wlotu powietrza ,mało miejsca ale można odręcić następnie nasadowym kluczem 13 odkręć nakrętkę od przewodów z tyłu alternatora,potem 10 też nasadką innym nie odkręcisz odkręć 3 śruby od plastikowej czarnej osłony,po zdjęciu osłony będzie widać regulator napięcia jest przykręcony 2 śrubami mogą znajdować się pod silikonem u mnie tak było.Odkręcaj wszystko nasadkami z małą przedłóżką i grzechotką wtedy się nie namęczysz ,będzie przydatna też latarka,pózniej wymiana szczotek dobrze przylutuj montaż w odwrotnej kolejności i przykryj z powrotem śruby od regulatora silikonem .
grota10 - Wto Lis 02, 2010 19:23

No i stalo sie..Moe jutro,moz jutro i nie zdazylem. Podczas drogi zakopcilo sie z alternatorazi tylko laweta pomogla. Pytanie- Jak dodam gauzu kontrolka gasnie,na wolnych swieci.Generalnie jak troche chodzi kopci sie z alternatora.Zalatwilem go na amen czy tylko regulator?
jesse - Wto Lis 02, 2010 19:34

taniej będzie teraz kupić i założyć używkę
grota10 - Wto Lis 02, 2010 20:57

no malo pociesajace..Auto u mechanika.Jutro sie okae co jest.Dla wszystkich oszczedzajacych-nie warto.Jesli cos sie sypie czem predzej usuwac usterk,nie czekac.Za duzo to kosztuje

[ Dodano: Wto Lis 02, 2010 20:57 ]
Jesl bym muial wymienic alternator to gdzie kupic i jakie koszta.Na ile musze sie szykowac?

kasjopea - Wto Lis 02, 2010 21:47

grota10, mógłbyś się trochę przyłożyć do pisania. Straszne literówki robisz :roll: .
grota10 - Sro Lis 03, 2010 17:02

padla mi klawiatura czeka mnie wymiana ne wszystkie klawisze dzialaj.Przepraszam

[ Dodano: Sro Lis 03, 2010 16:36 ]
no niestety dzwonil mechanik alternator spalony nie daje sie do regeneracji.Prosze o szybka podpowiedz moze ktos z forumowiczow ma do sprzedania dobra uzywke albo moze kogos polecic.Sprawa bardzo pilna Auto stoi w warsztacie

apples - Sro Lis 03, 2010 17:04

grota10, taki typ powinien być u Ciebie Valeo A13VI+ . Szukaj może od innych samochodów.
grota10 - Sro Lis 03, 2010 17:07

Po regeneracji wolaja 650zl czy to drogo? uzywany wyciagniety z samochodu 350 nie wiem co robic budzet domowy powaznie juz jest nadszarpniety
apples - Sro Lis 03, 2010 17:35

grota10 napisał/a:
Po regeneracji wolaja 650zl czy to drogo?
Drogo. Zobacz za ile możesz mieć nowy http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001612
grota10 napisał/a:
uzywany wyciagniety z samochodu 350 nie wiem co robic budzet domowy powaznie juz jest nadszarpniety
Jak kupisz to daj do fachowca niech go zobaczy przed założeniem.

Szukaj też od BMW o numerze 12312247389 bo powinien być identyczny. Montowany był w E38 730d, E39 520d, E39 525d, E39 530d, E46 320d, E53 X5 3.0d

[ Dodano: Sro Lis 03, 2010 17:35 ]
Możesz tez szukać od Land Rovera Freelandera TD4

grota10 - Pią Lis 05, 2010 19:47

znalazlem po regeneracji za 670zl za stary dadza 80zl czyli 590zl mnie wyniesie z gwarancja na rok.Chyba taniej nie kupie.Nie wiem ile wymiana ale koszty masakra.Mam tylko nadzieje ze mechanik mnie w konia nie robi ale jesli sie zadymilo to chyba naprawde padl choc na wyzszych obrotach jakos ladowal ale sie zakopcilo nie wasko.

http://altera.jdm.pl/cata...roducts_id=1959 tutaj tez sa po regeneracji wiec nic tanszego nie kupie.

[ Dodano: Pią Lis 05, 2010 19:47 ]
Alternator juz u mechanika.Kosztowalo mnie 650 minus 80 za zdanie starego.Ale chyba oddam do elektryka moze da sie naprawic i odsprzedac bedzie taniej.Chyba kolega Rovan pisal ze w tych modelach byly matowane dwa rodzaje i roznily sie tylko obwodem ale pasowaly z malym podpilowaniem.Okazuje sie ze roznica polega na mocowaniu.Slabsze maja trzy lapy a mocniejsze cztery.W takim ukladzie nie wiem czy dalo by sie zamienic

rafik14 - Pon Gru 13, 2010 21:59

podepnę się do tematu .
w skrócie: ładaowanie aku na wył silniku 12V, na włączonym spada do 11,3.
moim zdanie alternator. Proszę o potwierdzenie obaw. czy wymiana szczotek wystarczy? i czy można to samodzielnie zrobić?

grota10 - Sob Sty 14, 2012 14:56

i znowu alternator zakopcil.Poltora roku temu wymienilem spalony na regenerowany i wydaje mi sie ze troche malo wytrzymal.Znowu 650zl za regenerowany.A moze uzywany?Nowych ceny sie chyba trzymaja nadal wysoko.Co o tym sadzicie? Czy ktos na regenerowanym pojesdzil dluzej niz 18 miesiecy czy to faktycznie na tyle wystarcza?
sash997 - Sob Sty 14, 2012 16:27

nic wcześniej ci nie chuczało??od tak sie spalił??

[ Dodano: Sob Sty 14, 2012 16:27 ]
masz odpowiedni akumulator??

grota10 - Sob Sty 14, 2012 20:55

nic.Odwiozlem zone do domu i jadac do garazu poczulem smrod. Wylaczylem ,podnioslem maske,smierdzialo bardziej.Odpalilem i z alternatora polecial dym,ladowanie niby jeszcze jest,moze da sie jakims cudem uratowac.Zadnych piskow zgrzytow,nic.Tylko byl bardzo goracy bo jak plunalem na niego to sie zagotowalo.
kalafior - Sob Sty 14, 2012 20:59

moze lozyska masz do wymiany i dlatego sie tak nagrzewa
SeniorA - Sob Sty 14, 2012 21:08

Myślę , że padło kółko pasowe. W tym tygodniu przerabiałem to w Megane II.
grota10 - Sob Sty 14, 2012 21:56

kolo pasowe i sie pali alternator?Ze niby ma duze obciazenie ? Dlaczego tak sadzisz seniorA?

[ Dodano: Sob Sty 14, 2012 21:56 ]
Alternator ma 18 miesiecy wiec jakie lozyska by byly walniete? Chyba by piszczalo.Sam zreszta nie wiem.Zastanawiam sie czy kupic uzywany czy tym razem nowy i bylby spokoj na dluzszy czas.

kalafior - Sob Sty 14, 2012 22:49

dzwon wiec do tych co ci sprzedali ten szajs i sie ich zapytaj co ci padlo wrozkami nie jestesmy :lol:
grota10 - Sob Sty 14, 2012 23:09

po 18 miesiacach to wiesz czym moge sobie zadzwonic. Dzieki serdeczne za rade.Takich rad nie potrzebuje
SeniorA - Sob Sty 14, 2012 23:25

w moim przypadku w Megane , jak zaśmierdziało wyłączyłem silnik i po ostudzeniu ponownie go uruchomiłem na kilkanaście sekund . Rolka była tak gorąca , że nie dało się dotknąć.Alternator się nie spalił, padła rolka ( sprzęgiełko).
grota10 - Sob Sty 14, 2012 23:34

dzieki . Jutro zobacze ale juz na srode umowiony jestem z elektronikiem samochodowym.Poradzil mi bym odlaczyl alternator by nic gorszego sie nie stalo. Za pierwszym razem przy takich objawach w pore nie odlaczylem i spalil sie calkowicie.Teraz mowi ze moze uda sie cos uratowac.Chyba warto kupic nowy
SeniorA - Nie Sty 15, 2012 11:38

grota10 napisał/a:
Chyba warto kupic nowy
Moim zdaniem, najlepszym wyjściem jest kupno alternatora profesjonalnie regenerowanego. Regenerowany potrafi być nawet lepszy od nowego, ( fachowcy eliminują wady fabryczne ) czy zamiennika i dużo tańszy.
Taką regeneracją zajmuje się np. P. Dawid Święciński w Białymstoku , F-ma BS Alternatory Rozruszniki. Tel. 509 460 899.

grota10 - Nie Sty 15, 2012 12:02

Dzieki seniorA za telefon,jutro zadzwonie i dowiem sie jakie ma ceny. W moim aucie tez byl regenerowany,kupiony z firmy ktora sie tym zajmuje.Jestem ze szczecina,nie wiem gdzie sklep w ktorym kupilem sie zaopatruje.Niestety pierwszy ktory od nich kupilem wytrzymal 30 min.i polegl.Wymienili mi na drugi i wytrzymal 18 miesiecy.Wydaje sie mi ze tez za malo. Czy u tego pana do ktorego dales mi telefon ktos kupowal juz alternator i jest zadowolony? Slyszales o kims takim?
SeniorA - Nie Sty 15, 2012 13:13

To jest duża firma , nawet rekomendowana przez Auto-Świat (poradnik 10/2010), mają stronę http://www.bs-com.pl/ , wpisz do wyszukiwarki '' BS Alternatory Rozruszniki"
grota10 - Pon Sty 16, 2012 15:43

seniorA super firma.Dzwonilem do nich cena 400zl.U mnie od 640-685zl.Ale juz mi nie potrzebny.Wzialem dzis miernik by pomierzyc parametry,mialem tez zamiar spisac numery i kiedy tak zagladalemokazalo sie ze pod alternatorem lezy wielki francuz.Wczesniej dwa dni temu walczylem z zamkiem drzwi,polozylem klucz na silniku,odpalilem i klucz spadl.Zaklinowal sie miedzy pokrywa silnika a alternatorem no i sie zaczelo kopcic.Na szczescie w pore zareagowalem hehe.Pomiar wynosi: wylaczony silnik 12V
wlaczony silnik ok14
pod obciazeniem ok13,5V
To chyba sie nic nie stalo?

SeniorA - Pon Sty 16, 2012 15:58

grota10 napisał/a:
To chyba sie nic nie stalo?
może ucierpiał tylko pasek napędowy.Jak w megance zablokowało sprzęgiełko , to zaśmierdział pasek, który na wszelki wypadek wymieniłem.
MiReK - Pią Lut 03, 2012 15:28

Witam.
I mnie dopadła wczoraj awaria ładowania.Po drodze powrotnej z pracy,ok.11 km,zatrzymałem się pod sklepem pod domem,za 5 min.jak wróciłem i zapaliłem silnik to zaświeciła na stałe kontrolka aku.
Zrobiłem test ładowania na komputerze pokł. i wyszedł tak:
wylaczony-11,4-11,5
wlaczony -11,2
wlaczony ze światłami mijania-11,0
gaz do 2,5tys/obr-11,0-11,2
Pewnie szczotki?

domel-x - Pią Lut 03, 2012 16:29

MiReK napisał/a:
Pewnie szczotki?
czyli ładowania niemasz ,mnie tez dopadło to ostatnio tylko ze kontrolka zapalała sie i gasła ,okazało sie ze szczotki krótkie i jeden pierscień wytarty , naprawa 70 zł z łożyskami
MiReK - Nie Lut 05, 2012 14:35

Chciałem teraz go odpalić żeby sprzwdzić czy dalej świeci kontrolka ładowania,ale niestety już w ogóle nie chce nawet zakręcić rozrusznik(nie słychać go przy przekręceniu kluczyka)ale nie ma też tego charekterystycznego cykania podczas próby odpalenia kiedy aku jest rozładowane.Poziom naładowania na komp.pokł.wkazuje 10.4. Czy to narmalne,czy padł też rozrusznik?
Chyba że jest tak w R75,że jak spada napięcie na akumulatorze podczas próby odpalenia to odcina rozrusznik?

SeniorA - Nie Lut 05, 2012 14:44

Cytat:
jest tak w R75,że jak spada napięcie na akumulatorze podczas próby odpalenia to odcina rozrusznik?
_________________
tak jest
MiReK - Nie Lut 05, 2012 14:50

Dodam tylko że zanim padł alternator,to przedtem przy dobrym ładowaniu i minusowej temp,odpalanie czasami też wyglądało tak że musiałem kilka razy przekręcić kluczykiem w stacyjce żeby rozrusznik zakręcił.Chyba jutro przy odkręcaniu alternatora warto podpowiedzieć mechanikowi żeby sprawdził automat rozrusznika?