|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Szarpie autem po zmianie biegu
koziol99 - Czw Sty 27, 2011 16:08 Temat postu: [R200] Szarpie autem po zmianie biegu Witam. Jestem tutaj nowy więc proszę wszystkich o wyrozumiałość, dopiero się uczę nie których rzeczy .
Zatem, od niedawna jestem szczęśliwym (mam taką nadzieję ) posiadaczem Rovera 200. Po zakupie wymienione zostały świece (tamte były już zjechane), kable zapłonowe (na jednym było przebicie).
Problem mój polega na tym że podczas jazdy moim roverkiem, czy to na zimnym czy na dogrzanym silniku, autko trochę szarpie po zmianie biegu, to samo dzieje się gdy jadąc, puszczę pedał gazu, autkiem szarpie dość znacząco.
Zachodzę w głowę co może być tego przyczyną, no chyba że tak po prostu ma być, i wtedy to jakoś przeboleję. Natomiast nie ukrywam że trochę mnie to drażni.
Drugim być może powiązanym z poprzednim problemem jest to że niedawno byłem u jednego mechanika w celu podłączenia Roverka do komputera w celu usunięcia mogących znajdować się na nim błędów( pomyślałem o tym bo być może tam leży przyczyna tego szarpania) lecz nie dało się tego zrobić. I tutaj mam do Was, drodzy koledzy co może stać na przeszkodzie w połączeniu się z komputerem? Mechanik powiedział że może to być kabel, że prawdopodobnie jest na nim jakieś przebicie lub coś podobnego.
Co zatem radzicie zrobić ? Liczę na Waszą pomoc i wyrozumiałość.
Pozdrawiam i dziękuję z góry za pomoc.
Jugol - Czw Sty 27, 2011 16:21
Jedyny komp, który się łączy z R to testbook T4, jest ich parę szt. w Polsce.
koziol99 - Czw Sty 27, 2011 16:29
Czyli na nic wymiany kabli i próby w jakiśkolwiek podłączyć to do Boscha?
Jugol - Czw Sty 27, 2011 16:35
KTS Bosch nie zawsze się łączy z R, w moim przypadku połączył się, ale nie znalazł żadnych błędów, a było ich coś koło 5- później wyszło to na T4. Więc tak jak Ci wyżej napisałem, poszukaj w swojej okolicy T4 i jedź jak musisz- wtedy wydasz pieniądze właściwie.
koziol99 - Czw Sty 27, 2011 16:39
Rozumiem, dzięki kolego za info . A powiedz mi jeszcze czy tam może właśnie leżeć przyczyna tego szarpania? I jeszcze jedno pytanie mam tak już całkowicie z ciekawości, sprawdzenie i usunięcie będących tam błędów, znacznie poprawia jazdę samochodem czy jak to wygląda. Szczerze to nigdy się tym szczególnie nie interesowałem aż do zakupu tego samochodu.
Pozdrawiam
Jugol - Czw Sty 27, 2011 16:45
Kolego, po pierwsze, żeby usunąć błędy to muszą zaistnieć dwie sprawy- muszą one być i trzeba mieć je czym usunąć. Ale przed ich usunięciem, najlepiej zlokalizować i usunąć przyczynę błędu, błędów. Czy ich usunięcie poprawia jazdę samochodem Raczej poprawia samopoczucie kierowcy, bo taka pomarańczowa kontrolka na desce rozdzielczej: check engine, nie daje po ślepiach. A o przyczynie Twego szarpania, niech się wypowiedzą właściciele benzin, bo ja to bardziej w klekotach siedzę Powodzonka i również pozdrawiam.
koziol99 - Czw Sty 27, 2011 17:07
Mnie się żadne kontrolki nie świecą, myślałem po prostu że ich nie pokazują kontrolki. Pewnie masz rację. Ale pytam bo wcześniej, zanim trafiłem na tą stronę, przeczytałem gdzieś że gościu zresetował komputer czy usunął błędy (dokładnie nie pamiętam) i samochód znacznie się poprawił w jeździe, więc być może mu się tylko wydawało hehe
Co może być więc nie tak?
kasjopea - Czw Sty 27, 2011 18:06
koziol99, sprecyzuj proszę krótko swój problem w temacie.
koziol99 - Czw Sty 27, 2011 19:26
Ok, zrobię to, tylko naprawdę liczę na Waszą pomoc, bo trochę szkoda mi jeździć cały czas do mechanika i wydawać nie potrzebnie pieniądze na coś co razem możemy sami zdiagnozować.
Po pierwsze chodzi mi o to szarpanie samochodu przy zmianie biegów, lub też przy zdejmowaniu nogi z pedału gazu. Jest to bardzo odczuwalne, i denerwujące. Co to może być, gdzie może leżeć przyczyna tego szarpania? Gdzieś czytałem (tak jak wspomniałem wyżej) że komuś po zresetowaniu czy usunięciu błędów w komputerze, nie pamiętam dokładnie, szarpanie ustało i ogólnie poprawiły się właściwości jezdne, samochód nie szarpał i ogólnie działał lepiej. Pytam czy jest to możliwe czy trochę gościa poniosło w swojej wypowiedzi. Jeśli jest to raczej mało prawdopodobne to co może być tego przyczyną?
Zależy mi na Waszej opinii bo tak jak mówię, nie chcę nie potrzebnie wydawać pieniędzy na coś co zupełnie nie ma z tym nic wspólnego.
Pozdrawiam
leszczu - Czw Sty 27, 2011 19:38
Może coś, że sprzęgłem nie tak Może się już kończy Sprawdź.
koziol99 - Czw Sty 27, 2011 19:47
leszczu19901 napisał/a: | Może coś, że sprzęgłem nie tak Może się już kończy Sprawdź. |
Ale dalej nie wiem czy to może być wina komputera .
Ok, wiesz co podjadę na dniach do mechanika, sprawdzimy. A powiedz mi czy Tobie się tak dzieje? Jak to wygląda u Ciebie?
Pozdrawiam
leszczu - Czw Sty 27, 2011 19:56
Wiesz co. Może być to jeszcze wina przepustnicy. Bo masz zapewnię plastikową Ja też miałem plastikową i mi lekko szarpał, ale zmieniłem na metalowa i szarpanie ustało.
colin1983 - Czw Sty 27, 2011 19:57
koziol99 napisał/a: |
Ale dalej nie wiem czy to może być wina komputera . | to nie wina komputera tak samo jak leszczu19901, obstawiam sprzęgło
koziol99 - Czw Sty 27, 2011 20:03
Tego się obawiałem. Wcale nie mały wydatek. Pojadę i sprawdzimy, ale faktycznie pewnie trzeba będzie wymienić
Adrian - Czw Sty 27, 2011 20:12
Jak to szarpanie się objawia? Opisz to trochę bardziej? Może masz problemy z układem zapłonowym, może z poduszkami silnika, może ze sprzęgłem... Opcji jest kilka
tomura83 - Pią Sty 28, 2011 00:33
witam
u mnie w roverze 200 98r 1.4 16v działo sie podobnie
po wymianie sondy lambda objawy ustały... nie jestem znawcą tematu wiec nie koniecznie sugeruj sie moją odpowiedzią.... po prostu tak doradził mi znajomy mechanik
pozdro
BayHarborButche - Pią Sty 28, 2011 01:20
u mnie taż tak szarpie ale wyłącznie na LPG i to nie zawsze, wystarczy off/on gazu i wraca do normy, lecz występuje też podczas odpuszczania gazu bez zmiany biegu tak jak by obroty nagle spadały o 100 ( takie odczucie ) też tak masz ? bo jeżeli tak to chyba nie sprzęgło
Matius - Pią Sty 28, 2011 01:41
może gdzieś powietrza łapie - też będzie szarpać
pistolet - Pią Sty 28, 2011 14:00
Jeśli szarpie po gwałtownym puszczeniu gazu na niższych biegach (1,2) to jest to normalne, bo bieg "łapie" wtedy. Przynajmniej wydaje mi się, że jest normalne - u mnie i u kolegi w samochodach tak jest.
lucas202 - Pią Sty 28, 2011 16:09
panowie moj r200 1.4 16v tez sie tak zachowuje ale...
to kwestia wyczucia sprzegła i gazu. po roku jazdy teraz gdy wyczulem sprzet nie szarpie. nie mozna gwałtownie puszczac gazu i sprzegla. szybko ale płynnie popuszczac noge. i zobaczycie ze bedzie lepiej sie jezdzało. kazdy iny kierowca ktory wsiada do mojego R tez ma z tym problem. a to tylko dlatego ze jezdzaja fiatami oplami otp.
Ten typ tak ma jak juz ktos powiedział.
tomura83 - Pią Sty 28, 2011 16:24
Od lat jeździłem roverem kanciakiem (z tym samym silnikiem) 103KM i była wielka różnica. A w okrąglaku po kupnie właśnie tak szarpało, wiadomo ze jak super delikatnie dodałem gazu to jakoś dało się jechać, ale już pod górkę gdy chciałem przyspieszyć to potrafiło nim tak szarpać dosyć długo.. to samo przy redukcji (nie była nigdy ona gwałtowna) również sprzęgło nie jest puszczane za szybko... po zmianie sondy lambdy objawy ustały... nie wiem może dostawał za dużą lub za małą dawkę paliwa...
edit: nie jestem znawcą wiec moge sie mylić
koziol99 - Pią Sty 28, 2011 17:57
No tak, ale czy sprzęgło nadal odpowiada za szarpanie w sytuacji kiedy to podczas jazdy puszczę pedał gazu? Moim zdaniem nie, aczkolwiek mogę się mylić. Jeździłem paroma samochodami innych marek i nie przypominam sobie żeby się tak działo gdy puszczę gaz. Być może dlatego że były to nowsze samochody, nie wiem, nie jestem znawcą.
A czy to że silnik jest zimny może mieć na to wpływ? Wydaje mi się że zimnym silniku dzieje się to częściej, choć i na dogrzanym również ten objaw występuję.
Pomóżcie koledze
Pozdrawiam
leszczu - Pią Sty 28, 2011 17:59
A może naprawdę masz jakąś poduchę silnika do wymiany
bluegory - Sob Sty 29, 2011 12:45
Jeszcze parę miesięcy temu też miałem R214Si także różnego typu szarpania się zdarzały, przy depnięciu czy też puszczeniu gazu. Przede wszystkim sprawdź sobie poduszki zwłaszcza od silnika po lewej stronie jak maskę tworzysz ta siada często, jak jest już zużyta to nie trzyma i przy puszczaniu gazu czy też deptaniu "bije w bude" jeśli jesteś pewien że to nie poduszki, nie czujesz drgań przy ok 2tys obrotów w karoserii itd to będzie to coś z silniczkiem i jego osprzętem... o jeszcze wchodzi tutaj zawieszenie przeguby też sprawdź sobie...
koziol99 - Sob Sty 29, 2011 14:35
Wiesz co przegub ostatnio wymieniałem na nowy bo tamten już się zużył. I tutaj taka ciekawa historia, bo miałem też problem z ogromnym spalaniem. Gdyby ten przegub nie poszedł to dalej miałbym z tym problem. Będąc u mechanika samochód poszedł na podnośnik w celu wymiany owego przegubu, przyglądając się wymianie, oparłem się po prostu o koło tylnej osi, co się okazało koło się nie chciało kręcić , pomyślałem że coś jest nie tak, poszedłem z drugiej strony to samo, mechanik ściągnął obydwa koła. Co się okazało hamulec trzymał koła, zostały wymienione cylinderki z obydwóch stron, płyn, oraz przewody, samochód śmiga jak nigdy. Pomyślałem sobie wtedy że to właśnie przez to może tak szarpać, bo gdy puszcze gaz hamulec trzyma i dlatego szarpie. Ale niestety to dalej nie jest to. Zawieszenie też raczej w porządku.
Trochę zboczyłem z tematu ale chciałem się podzielić z Wami, bo z tego co czytam niektórzy mają właśnie problem z dużym spalaniem, sprawdźcie wasze hamulce
PS:
Pewnie niektórzy będą się śmiać ale jak sprawdzić te poduszki, czy działają tak jak należy? I czy to też może mieć wpływ na to szarpanie?
Pozdrawiam
Raku83 - Sob Sty 29, 2011 19:38
U mnie szarpanie występuje tylko na zimnym silniku jeżeli ruszę rozbujam troszke auto wrzucę 2 i puszczę gaz wtedy właśnie zaczyna nim szarpać mnie się wydaję że to może być powód działania ssania
Matius - Pon Sty 31, 2011 13:31
mi też szarpie trzeba umieć jeździć moja dziewczyna ma z tym problemy mówię wtedy że to rajdówka i żeby trzymała większe obroty i wtedy jest ok zobacz czy na większych obrotach szarpie jak nie szarpie to znaczy że masz coś z ssaniem tak jak ja przy okazji pewnie Ci więcej pali nie?
koziol99 - Pon Sty 31, 2011 17:54
Matius napisał/a: | mi też szarpie trzeba umieć jeździć moja dziewczyna ma z tym problemy mówię wtedy że to rajdówka i żeby trzymała większe obroty i wtedy jest ok zobacz czy na większych obrotach szarpie jak nie szarpie to znaczy że masz coś z ssaniem tak jak ja przy okazji pewnie Ci więcej pali nie? |
Kurcze wiesz że masz rację? Pomimo tego że hamulce działają teraz jak należy, nic nie trze, to nadal spalanie jest trochę za duże. A jeśli coś ze ssaniem nie tak to, co to może być? Coś da się z tym zrobić czy nie bardzo? Bo jeśli tak to podjadę do mechera. Tylko naprowadźcie mnie troszkę, co to może być ewentualnie?
Dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
Matius - Pon Sty 31, 2011 18:20
kurde człowieku ja już wszystko robiłem... jeździłem po mechanikach, czarodziejach, zaklinaczy i nic tylko portfel chudnie... czyścili dłubali skrobali i zakrapiali siebie i nic dalej... nie wiem co to... jeden kazał mi silniczek krokowy wymienić - kupiłem nowy i nic... inny mówił że za dużo powietrza łapie albo syfu z powietrzem wymieniłem filtr powietrza - nic... czyścili przepustnice też nic... inny mówił że może syfu z baku nabrał kurde odkręcałem bak czyściłem, wlewałem denaturat nic nic nic kompletnie nic... nowy filtr paliwa dalej nic... następny mówił że może wtryski coś zapchane dałem nowe dalej nic czyściłem kolektor ssący dalej nic...
stwierdziłem że tak jest i musi być... ostatnie rozwiązanie to jechać na t4 ale u mnie w okolicy nigdzie tego nie ma najbliżej to 120km i to jeszcze trzeba dzwonić 2 tygodnie wcześniej kurde ja nie wiem co będę jutro robił a tu każą dzwonić
jak masz możliwość to jedź na t4 niech lekarz zbada i powie co nie tak tez chętnie się dowiem
koziol99 - Pon Sty 31, 2011 18:34
Do najbliższego T4 mam jakieś 40 km niedawno znalazłem, więc się wybiorę niedługo. Mam tylko nadzieję że sprawdzenie i ewentualnie usunięcie błędów coś da, bo z tego co wiem takie podpięcie wcale nie jest tanie. Jak już będę po diagnozie to dam znać, czy pomogło czy nie
Pozdrawiam
leszczu - Pon Sty 31, 2011 18:51
Matius, a czujnik temperatury sprawdzałeś
Matius - Pon Sty 31, 2011 19:13
leszczu19901 napisał/a: | Matius, a czujnik temperatury sprawdzałeś |
sprawdzałem jest ok. w sumie zbytnio się tym nie przejmuje bo to tak jakby przechodzi z czasem ale potem wraca i tak w koło macieju... kaprysik albo jakiś naprawdę syf wiruje
koziol99 - Wto Lut 01, 2011 14:41
A termostat może coś mieć tutaj do rzeczy? Bo mój mechanik podejrzewa że może być uszkodzony. Zamierzam go wymienić, ale czy to może mieć z tym jakiś związek?
Pozdrawiam
sobrus - Wto Lut 01, 2011 14:48
Termostat nie, ale jeżeli jest walniety to wymień go jak najszybciej bo te silniki nie lubią niesprawnych układów chłodzenia.
Ale dziwie się ze nikt w wątku nie wspomniał jeszcze o układzie zapłonowym. Cewka, kopułka, palec, świece, kable WN do sprawdzenia. Przepustnica i silnik krokowy też.
Roverki cierpią na różne takie szarpania, "kangurki" itd. Ja ze swoim też sie troche męczyłem ale na szczęście udało sie tak wyregulować że już nic nie szarpie ani na LPG ani Pb.
No poza jednym przypadkiem - jak jedzie na jałowycho obrotach (na biegu) i chce delikatnie przyspieszyć. Wtedy jeszcze czasem ma małą czkawkę, ale to problem nie tylko w roverkach.
Sporo rzeczy było robione i ciężko mi powiedzieć co mogło być przyczyną.
Matius - Wto Lut 01, 2011 14:56
wszystko co wymieniłeś wymieniłem na nowe części... termostatu nie wymieniałem tylko jeszcze w sumie to zapomniałem o nim hmm...
smoczas - Wto Lut 01, 2011 18:01
Panowie!
Z tym szarpaniem jest dokładnie tak jak pisze lucas 202 na poprzedniej stronie.
Ja mam swojego R200 już ponad rok i czasem zdarzy się że szarpnie przy zmianie niskiego biegu.
Po prostu trzeba idealnie wyczuć sprzęgło z gazem-roverek jest bardzo wyczulony na to
Pozdro
longas - Sro Mar 09, 2011 17:57
nie wiem czy kolega juz sobie poradził z szarpaniem...jesli nie, to radze sprawdzic kable zapłonowe...to ze sa nowe nie znaczy ze sa dobre...moga przebijac....ja kupiłem kiedy nowe kable z allegro i po kilku miesiacach zaczeły mi przebijac, przez co na 1 i wstecznym szarpało mi......wsadziłem stare kable i od razu przestało.....teraz i stare zaczynaja przebijac....ale okreciłem je tasmą izolacyjna
szukaj na kablach takich małych przepaleń
Raku83 - Sro Mar 09, 2011 18:37
U mnie szarpanie ustało wymieniłem świece i teraz całkiem inna jazda może i u ciebie pomoże
Perez - Sro Mar 09, 2011 19:49
Przejrzyj najpierw wszystkie poduszki silnika i skrzyni, potem sprawdź przeguby, głównie te wewnętrzne, potem możesz szukać przy sprzęgle.
Gucjan - Nie Mar 13, 2011 11:18
wiatm. jesli moge dodac cos do tego tematu to moge powiedziec ze szaarpanie zwalczylem w 90%. Po pierwsze wymienilem przepustnice na ta z poloneza i bylo duzo lepiej. nastepnie wymienilem 2 poduszki silnika. I to jest wlasnie to 90%, planuje jeszcze wymiane sondy i czujnika temperatury. Moze wtedy bedzie 100%
koziol99 - Nie Mar 13, 2011 12:44
Witam. Otóż niestety problem nie ustał, zrobiłem cały rozrząd bo i tak miałem go do roboty, przy okazji został wyczyszczony cały układ dolotowy, silniczek krokowy po przeczyszczeniu ważył chyba z pół tego co po wyjęciu tyle tego dziadostwa się tam uzbierało. Kable i świece tak jak mówiłem są nowe i przebicia nie ma na żadnym (sprawdzone). Mój mechanik zasugerował też że to może być poduszka skrzyni, trzeba będzie to sprawdzić. Natomiast mam do was jeszcze jedno ważne pytanie. Otóż jest pewien problem, wygląda to mniej więcej tak że przy dodawaniu gazu jest taka jak to nazwał owy mechanik 'dziura', taki świst, jakby łapał gdzieś lewe powietrze, być może właśnie to może być powodem tego szarpania. Powiedział też że to może być coś z "przewodami pod ciśnieniowymi" tak się to chyba nazywa? Czy to ma coś z tym wspólnego. Co o tym myślicie?
Byłbym wdzięczny za pomoc
Pozdrawiam
Jugol - Nie Mar 13, 2011 12:53
Skoro podejrzenie padło na dolot, sprawdź cały ten układ, może gdzieś na łączeniu rur plastikowych od filtra powietrza łapać np.
staszekPZN - Nie Mar 13, 2011 19:26
sprawdz kable,umnie szarpało tak jak opisane,niedostrzegałem iskier,po wymianie kabli na NGK jak ręką odjął:)
Bumelant - Nie Mar 13, 2011 19:30
Sonda lambda sprawdzona? Sa wieksze kangury i przerwy na zimnym? Auto pali duzo? Jak tak to 99% sonda....
http://www.roverki.pl/por...nde-lambda.html
koziol99 - Pon Mar 14, 2011 12:09
Sonda nie była sprawdzana. Zasugeruje to następnym razem mechanikowi. A mam takie pytanie (głupie) gdzie ona się mniej więcej znajduje ta sonda, być może sam dałbym radę ją sprawdzić lub kolega który się zna na takich elektryczno-napięciowych sprawach
Pozdrawiam
Bumelant - Pon Mar 14, 2011 15:54
Jest wkrecona do kolektora wydechowego - latwo znajdziesz - wtyczka do niej jest 4 pinowa i jest pomiedzy jakby silnikiem a puszka filtra. Sprawdzisz latwo multimetrem.
http://www.mgfcar.de/sens...tor_sc02207.jpg
|
|