Zobacz temat - [R75] Problem z odpalaniem - CDT
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z odpalaniem - CDT

jacekmarus - Nie Lut 28, 2010 13:55
Temat postu: [R75] Problem z odpalaniem - CDT
Witam,
Po godzinnym postoju kolega próbował rozpalić mój samochód. A, że on jeździ benzyniakiem nie wiedział, że trzeba nagrzać świece. Więc od razu próbował rozpalić. Niestety nie mógł. Zacząłem się śmiać, ale bardzo wielkie było moje zdziwienie, gdy ja również nie mogłem tego uczynić, mimo nagrzania świec. Akumulator kręcił ale auto nie chciało rozpalić, tak jakby paliwo nie dochodziło. Otworzyłem maskę posprawdzałem przewody paliwowe ale nadal nic i dopiero po kilkunastu próbach udało mi się go uruchomić. Teraz auto pali normalnie ale nie wiem co było przyczyną tego stanu rzeczy.
Pomożecie?:) Czy to wina nienagrzanych świec??

dukat11 - Nie Lut 28, 2010 14:23

Raczej nie. Bardziej prawdopodobne zawieszenie pompy paliwa lub jakiś syf w układzie paliwowym. Może też po woli padać czujnik wału lub wałka rozrządu
phuss - Nie Lut 28, 2010 14:28

Na 100% to nie świece, przy tej temp. powietrza to świec może nie być.
Jeżeli jeszcze raz cię to spotka to popukaj w pompkę paliwa tylko z wyczuciem. Pompka jest obok akumulatora za filtrem paliwa. Wypnij też z niej wtyczkę i przeczyść i spryskaj "kontaktem". Te pompki czasami lubią się zawiesić.
pozdrawiam

jacekmarus - Nie Lut 28, 2010 14:40

jak na razie wszystko jest ok:) więc nie będę nic kombinował. A czy to może być wina filtru paliwa, bo po tym jak zdjąłem i ponownie założyłem przewody paliwowe auto rozpaliło??
Może czas wymienić świece??

dukat11 - Nie Lut 28, 2010 14:45

Prędzej pompy paliwa i poruszałeś nią jak zdejmowałeś przewody.
phuss - Nie Lut 28, 2010 14:46

Świecom daj spokój, jak pisałem wyżej , one są teraz praktycznie zbędne.
Jak ruszałeś przewodami to i ruszyłeś pompkę paliwa którą obstawiam. A jak byś miał zapchany filter paliwa to byś i tak nie odpalił albo auto by ci się dusiło przy wyższych obrotach.

jacekmarus - Nie Lut 28, 2010 15:09

mozę macie i rację z tą pompą paliwa, ale na razie wszystko śmiaga więc niech tak zostanie:)
gdyby się coś działo to będę pisał.
o a jaki jest koszt wymiany takiej pompy??

apples - Nie Lut 28, 2010 15:11

Oryginał ok 1000zł.
Podróbka ok 170zł.
Regeneracja starej ok 250zł
:wink:

jacekmarus - Pon Mar 01, 2010 20:19

Niestety moja przekonanie o tym, że to był jednorazowy wybryk roverka był mylący:(
Dziś ponownie po zgaszeniu auta i po 5 min. próba odpalenia skończyła się niepowodzeniem. Tak jakby nie dochodziło paliwo, na chwilę auto zaskakiwało ale nie dało się go rozpalić. "Pukanie" w pompę paliwa też nic nie dało. Auto postało 15 minut postoju z trudnościami ale odpaliło. Oczywiście teraz pali normalnie:/ Nie mam pojęcia co to może być. Jutro wymieniam filtr.

[ Dodano: Pon Mar 01, 2010 20:19 ]
I mam jeszcze jedno pytanie.
Czy to normalne, że gdy zdejmę (od strony filtru paliwa) przewód łączący filtr paliwa z pompą paliwa i przekręcę kluczyk w pozycję 1 (zapłonu) to z przewodu tryska paliwo??

ps. podobno nie ma głupich pytań:)

szamanpl - Pon Mar 01, 2010 20:59

po każdym przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon,zapala się na chwilę pomarańczowa kontrolka (rysunek silnika),sprawdź, czy jak nie zapala, to ta kontrolka się pokazuje i po drugie czy słychać przed uruchamianiem szum pompki paliwa (tej przy aku), jeżeli nie to szukaj winy na stykach sterownika silnika,lub w nim samym,po trzecie wyjmij czujnik położenia wałka rozrządu i włóż na 5 min do lodówki,jeśli potem zapali, to wina tego
czujnika :ok:
ps.gdybyś potrzebował ten czujnik to mam nowy oryginał BMW-taniej o 100zł.-pisz na priv

jacekmarus - Pon Mar 01, 2010 21:03

Czujnik raczej odpada, bo auto po tym jak już rozpali raz to uruchamia się bez problemu, ale dzięki na info jak coś to na pewno się odezwę.
Szum pompki słychać, tak jakby działał prawidłowo, już sam nie wiem, dziwne są te objawy.

apples - Pon Mar 01, 2010 21:05

Jak mocno tryska paliwo? Prawidłowo powinieneś mieć wszystko zalane w obrębie 0,5m od samochodu po wyciągnięciu przewodu paliwowego za filtrem. Powinno walić jak z hydrantu.

Ja po wyciągnięciu miałem cały silnik zalany i siebie. :grin:

jacekmarus - Pon Mar 01, 2010 21:47

dokładnie, przez 2 sekundy miałem praktycznie cały silnik zalany, więc pompka chyba sprawna. poczytałem trochę forum i objawy popsutego czujnika wałka rozrządu też raczej odpadają, wymienię jutro filtr i dam znać.
mapis79 - Pon Mar 01, 2010 22:23

Siemka w tamtym tygodniu miałem ten sam problem też zdejmowałem przewód i paliwo tryskało ale i tak skończyło sie na wymianie pompy w paliwa w komorze silnika ponieważ dopiero stawała pod obciążeniem które daje zawór ciśnieniowy zwrotny . wymieniłem na podobno niby orginał i na razie śmiga. pierwszym jednak sygnałem nawalenia tej pompy jest spadek mocy ,tak jakby turbo padło
jacekmarus - Wto Mar 02, 2010 06:41

Ale u mnie z mocą wszystko jest ok, tak mi się przynajmniej wydaje, zero spadku mocy.

[ Dodano: Wto Mar 02, 2010 06:41 ]
A ile kosztowała Cie wymiana?? Jeśli można wiedzieć.

Rowan - Wto Mar 02, 2010 16:13

jacekmarus, pompy, wtryski i zawór na pompie do sprawdzenia.
jacekmarus - Wto Mar 02, 2010 20:01

A czy po podłączeniu pod komputer powinny pokazać się błędy, bo jutro zamierzam to zrobić, choć dziś samochód palił bez problemu.
apples - Wto Mar 02, 2010 20:10

Wszystko wyjdzie jeżeli podepniesz się pod T4. Pod innym możne nie pokazać wszystkiego.
jacekmarus - Sro Mar 03, 2010 17:40

Byłem dziś u mechanika i wymieniłem filtr paliwa, a po podłączeniu po komputer pokazały się następujące błędy:
1) świece żarowe
2) czujnik prędkości

Czy czujnik prędkości to to samo co czujnik położenia wałka??

Rowan - Czw Mar 04, 2010 15:06

jacekmarus napisał/a:
Czy czujnik prędkości to to samo co czujnik położenia wałka??

Nie.
Trzeba było sprawdzić ciśnienia, a nie tylko same błędy...

jacekmarus - Czw Mar 04, 2010 20:24

Następnym razem będę mądrzejszy. Ale gdyby uszkodzony był ten czujnik położenia wałka to błąd powinien wyskoczyć.
Dziś znowu po godzinnym postoju miałem problem z odpaleniem auta. (auto było zimne)
Zdjąłem osłonę silnika, wypiałęm wtyczkę od czujnika znajdującego się po korkiem wlewu paliwa (wydaje mi się ze jest to czujnik położenia wałka rozrządu) i auto rozpaliło.
Już sam nie wiem co to może być.

henryk - Czw Mar 04, 2010 20:27

jacekmarus napisał/a:
gdyby uszkodzony był ten czujnik położenia wałka to błąd powinien wyskoczyć
z tego co pisał na angielskim forum ich fachowiec, to niekoniecznie. Komputer nie pokazuje stopniowego zużycia tego czujnika, dopiero jak całkiem padnie wyskakuje błąd czujnika. Mowa o komputerze T4.
Mnie sprawdziła się diagnostyka poprzez chłodzenia czujnika opisana parokrotnie na naszym Forum.

jacekmarus - Czw Mar 04, 2010 22:04

Ale gdyby ten czujnik był uszkodzony to auto powinno palić gdy jest zimne, a dziś po ponad godzinnym postoju nie chciał rozpalić.
A co myślicie na temat tego, aby spróbować wyjąć ten czujnik i go przeczyścić. Czy można go uszkodzić?

[ Dodano: Czw Mar 04, 2010 22:04 ]
i jeszcze jedno, zaznaczony element to czujnik położenia wału czy czujnik położenia wałka rozrządu??
gdzie jest umieszczony ten, którego nie widać na obrazku

henryk - Czw Mar 04, 2010 23:22

jacekmarus napisał/a:
gdyby ten czujnik był uszkodzony to auto powinno palić gdy jest zimne
tak, chyba, że całkiem już padł. Nawet szybciej niż po godzinie zapalał bez problemu. Od pierwszych zauważalnych kłopotów jeszcze około miesiąc jeździłem.
Ja odniosłem się jedynie do kwestii czy komputer pokaże błąd padającego czujnika. Nie wiem co będzie jeżeli ten czujnik całkiem przestał działać - prawdopodobnie nawet zimne auto nie odpali i komputer wskaże wtedy błąd czujnika. Nie doszedłem do tego etapu.
Na zdjęciu zaznaczyłeś czujnik położenia wałka rozrządu.
Tego czujnika nie przeczyścisz... bo nie ma co czyścić. Odkręć, jedna śruba, jak wyjmiesz to nic poza obudową (nierozbieralną) nie zobaczysz. Nie można go uszkodzić, chyba że specjalnie.

apples - Pią Mar 05, 2010 09:53

Ten którego nie widać to czujnik wału i znajduje się pod rozrusznikiem przy łączeniu silnika ze skrzynią. Przykręcony jest do bloku silnika.
jacekmarus - Pią Mar 05, 2010 12:44

Ja myślałem, że jest odwrotnie, bo przy wpisywaniu na allegro "czujnik wału" na zdjęciu pokazywał się element zaznaczony na zdjęciu.

[ Dodano: Pią Mar 05, 2010 12:44 ]
np cos takiego: http://allegro.pl/item911...r_75_mg_zt.html

apples - Pią Mar 05, 2010 12:45

Pasuje od Freelandera

NSC100891 czujnik wałka rozrządu
NSC100880 czujnik wału korbowego

Zobacz niżej

jacekmarus - Pią Mar 05, 2010 13:03

Który nr ma czujnik wałka rozrządu , a który wała korbowego.

Przepraszam, ale nie znam tych skrótów:(
Będę wdzięczny za odp.

Już wiem CMP sensor to czujnik położenia wałka rozrządu. Niech żyje google.

apples - Pią Mar 05, 2010 13:18

Nr 1. NSC100891 czujnik wałka rozrządu

Nr 14. NSC100880 czujnik wału korbowego

jacekmarus - Pią Mar 05, 2010 18:06

Czy od jakichś innych samochodów czujnik będzie pasował
Chciałbym skombinować jakiś czujnik na podmiankę i upewnić się, że to jego wina.

apples - Pią Mar 05, 2010 18:06

Freelander z silnikiem TD4 na 100%.
Jak podasz mi numery ze starych to poszukam :wink: Prawdopodobnie pasuje od BMW.

Raczej nie będzie. Szukaj prędzej od silnika BMW M47.

jacekmarus - Pią Mar 05, 2010 18:19

z góry dziękuję, jutro z samego rana to zrobię
wczoraj jak wykręciłem ten czujnik to był mokry, a chyba nie powinien taki być prawda??
oczywiście cały czas mówimy o czujniku wałka rozrządu

[ Dodano: Pią Mar 05, 2010 18:19 ]
skuszę się chyba na ten czujnik, sprzedawca daje 30 dniową gwarancję rozruchową:
http://www.allegro.pl/ite...r_75_mg_zt.html

apples - Pią Mar 05, 2010 18:24

Oba pracują w oleju silnikowym.
henryk - Pią Mar 05, 2010 19:49

jacekmarus napisał/a:
skuszę się chyba na ten czujnik, sprzedawca daje 30 dniową gwarancję rozruchową
też kupowałem używany - bez gwarancji ale wiedziałem, że z 2004 roku. Gwarancja to dobra rzecz ale 30 dni w życiu czujnika to bardzo mało. Mój czujnik miał 7 lat jak się wysypał. Na czujniku BMW wydrukowany jest rok produkcji. Ustal ze sprzedającym z jakiego roku będzie konkretny czujnik. Rok produkcji to również żadna gwarancja ale starszego niż 4, max 5 lat bym nie kupował. Cena z aukcji to ~50% kosztów nowego czujnika.
apples - Pią Mar 05, 2010 19:54

henryk czy tylko jest na nim data, czy jeszcze jego numery?
PHJOWI - Pią Mar 05, 2010 19:58

masz datę i inne numery ,ale data jest tak wypisana że widać ją dokładanie.
apples - Pią Mar 05, 2010 20:07

Do benzyny 2.0 i 2,5 pasuje od BMW 12141709616 silniki M52, M54.
jacekmarus - Pią Mar 05, 2010 22:22

Dzięki Panowie jesteście najlepsi:) Na razie (od dwóch dni) auto pali po tym jak wyjąłem czujnik i poprawiłem kontakt.
Gdybyście przejeżdżali przez radom koniecznie dajcie znać. Każdemu po dużym browarze się należy.
Zastanawia mnie tylko jedna rzecz, bo gdyby poszedł ten czujnik to auto miało by problemy przy nagrzanym silniku, a u mnie nie miało to znaczenia. Ale pożyjemy zobaczymy.
A z tym browarkiem to mówiłem serio:p

Rowan - Sob Mar 06, 2010 08:09

jacekmarus, to też podobno nie jest reguła, że na ciepłym tylko. Najczęściej tak się zdarza, że na ciepłym, ale pamiętam, że na forum były takie przypadki, że na zimnym też wariował.
jacekmarus - Sob Mar 06, 2010 12:05

apples napisał/a:
Freelander z silnikiem TD4 na 100%.
Jak podasz mi numery ze starych to poszukam :wink: Prawdopodobnie pasuje od BMW.

Raczej nie będzie. Szukaj prędzej od silnika BMW M47.


Proszę oto i mój czujnik. Sądząc po dacie na obudowie to chyba raczej to jego zasługa:/
Choć jak na razie auto pali.

apples - Sob Mar 06, 2010 12:14

Dzięki.
Wychodzi ze pasuje od E46 M3 S54, E52 Z8 Roadster S62, E85 Z4 M3.2 S54, E86 Z4 M3.2 S54, Z3 Z3 M Roadster S54 numer katalogowy czujnika 13622249320, 13627796054,

jacekmarus - Sob Mar 06, 2010 12:42

apples, dziękuję ślicznie, na prawdę bardzo dużo mi pomogłeś
na razie auto pali ale jeśli tylko bedą jakieś problemy to wymienię czujnik.
WIELKIE DZIĘKI

apples - Sob Mar 06, 2010 12:43

:wink:
menior - Sob Mar 06, 2010 13:33

Rowan napisał/a:
jacekmarus, to też podobno nie jest reguła, że na ciepłym tylko. Najczęściej tak się zdarza, że na ciepłym, ale pamiętam, że na forum były takie przypadki, że na zimnym też wariował.

Na przyklad moj przypadek :grin: Mi na zimnym od swieta nie odpalal,diagnoza wykazala czujnik,co dziwne w serwisie stwierdzili ze nie trzeba go zmieniac,nie wiem co zrobili ale juz od 2 lat spokoj :grin:

jacekmarus - Sob Mar 06, 2010 15:27

A mógłbyś się dowiedzieć co takiego zrobili Ci Twoi mechanicy, pewnie nie tylko ja będę wdzięczny za odpowiedź.
apples - Sob Mar 06, 2010 17:09

Na eBayu nowy od BMW kosztuje 27 funtów. :wink:

Temat już kiedyś poruszaliśmy. Nawet wkleiłem numery od BMW :głupek2:

SeniorA - Sob Mar 06, 2010 17:19

menior napisał/a:
nie wiem co zrobili ale juz od 2 lat spokoj
pewnie wyczyścili styki i poprawili kontakt wtyczki.
apples - Sob Mar 06, 2010 17:54

Czy może zna ktoś numery od BMW czujnika wału do Diesla?
menior - Sob Mar 06, 2010 18:31

[quote="jacekmarus"]A mógłbyś się dowiedzieć co takiego zrobili Ci Twoi mechanicy, pewnie nie tylko ja będę wdzięczny za odpowiedź.[/quote
Wtedy nie pomyslalem zeby sie pytac o szczegoly,wazne bylo ze problem rozwiazany,a jak po dluzszym czasie domagalem sie wyjasnien to oni sami nie pamietali co wtedy robili :/ a sam jestem teraz ciekaw :???:

[ Dodano: Sob Mar 06, 2010 18:31 ]
jacekmarus napisał/a:
apples, dziękuję ślicznie, na prawdę bardzo dużo mi pomogłeś
na razie auto pali ale jeśli tylko bedą jakieś problemy to wymienię czujnik.
WIELKIE DZIĘKI

APPLES jest jak zawisza czarny,zawsze mozna liczyc na jego pomoc :ok:

apples - Sob Mar 06, 2010 18:45

menior bez przesady. Nie zawsze. Wszystkiego nie wiem, a nawet jak wiem to się mylę. :grin:
menior - Sob Mar 06, 2010 19:21

apples napisał/a:
menior bez przesady. Nie zawsze. Wszystkiego nie wiem, a nawet jak wiem to się mylę. :grin:

nikt nie jest nieomylny,chodzi o dobre checi :grin:

apples - Sob Mar 06, 2010 19:33

:piwko:
Czujniki już dodałem http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=51438 :wink:

jacekmarus - Sob Mar 06, 2010 19:57

apples, no PIWKO to duże Ci się należy i jak będziesz przejeżdżał przez Radom, to tylko spróbuj nie dać mi znać:p

A mam jeszcze jedno pytanie, (podobno nie ma głupich) bo zauważyłem, że auto nie chciało mi rozpalić, gdy zostawiałem je na biegu pod delikatnym wzniesieniem. Czy to przypadek?

apples - Sob Mar 06, 2010 20:01

jacekmarus może będę w Dęblinie na trochę to się odezwę :wink:

Raczej nie przypadek. Ile miałeś paliwa w zbiorniku?

menior - Sob Mar 06, 2010 20:01

APPLES albo na winko jakbys o Italie zahaczyl :lol:
apples - Sob Mar 06, 2010 20:05

Dzięki chłopaki :grin:
Jak się wybiorę na wakacje w tym roku moim R75 to się odezwę. Już mam dosyć latania. :wink:

jacekmarus - Sob Mar 06, 2010 20:53

apples napisał/a:
Ile miałeś paliwa w zbiorniku?

Ponad pół zbiornika, właśnie teraz jak mam mniej to normalnie pali. Może tu jest kot pogrzebany.
A to, że na biegu zostawiam, ma jakieś znaczenie?

dukat11 - Sob Mar 06, 2010 21:00

jacekmarus napisał/a:
A to, że na biegu zostawiam, ma jakieś znaczenie?


W manualu żadnego :wink:

apples - Sob Mar 06, 2010 21:14

Jedyne co przychodzi mi do głowy to to że może nie trzymać zawór zwrotny pompy. Ten na wężu obok akumulatora. http://forum.roverki.eu/v...p=429044#429044
jacekmarus - Nie Mar 07, 2010 10:55

a gdyby ten zawór był uszkodzony to wtedy powinny wyskoczyć jakieś błędy??
apples - Nie Mar 07, 2010 12:28

Raczej tak. Mówiłby coś o ciśnieniu paliwa.
jacekmarus - Nie Mar 07, 2010 16:36

Moja radość z odpalania za pierwszym razem nie trwała długo, dziś znowu musiałem czekać 10 minut aż auto rozpali, po ponad 2 godzinnym postoju, i o dziwo auto znowu stało pod górkę. Przy próbie rozpalania, auto załapywało na moment i gasło:/ <bezradny>
szamanpl - Nie Mar 07, 2010 17:36

jeszcze raz-jak tylko kręci a nie zapala,to zwróć uwagę,czy na liczniku wyświetla kontrolkę (obrys silnika w kolorze pomarańczowym) powinna się zapalić na chwilę po każdym przekręceniu kluczyka !! !
jacekmarus - Nie Mar 07, 2010 17:57

ok, a jeśli się nie zapala to co??
szamanpl - Nie Mar 07, 2010 20:15

Kolo miał tak z zapalaniem silnika,że jak ta kontrolka się pokazała to palił od strzału,a jak nie to kręcił,kręcił i albo zapalał albo nie,winna była płytka drukowana sterownika silnika (komputera)pęknięcie,czy zimny lut, ale wyłapał to dopiero elektronik
Oczywiście nie musi to być u Ciebie,ale można sprawdzić.Ktoś jeszcze pisał na forum żeby sprawdzić masę na kielichu lewego nadkola w komorze silnika :?:

jacekmarus - Pon Mar 08, 2010 17:20

szamanpl, u umnie nie zapala się taka kontrolka, i z tego co mi się wydaje nigdy się nie zapalała.
Dziś ponownie podłaczyłem auto pod komputer, pokazały się błędy:

P1E25 Kontrola prędkości obrotowej silnika

Więc z tego co się orientuje to będzie chyba czujnik wału. Jeśli się mylę to wyprowadźcie mnie z błędu. Ile kosztuje taki czujnik?? I gdzie takowy dostać, najtaniej i najlepiej??:)

apples - Pon Mar 08, 2010 18:08

Numery http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=51438

http://www.google.pl/sear...ang_pl&aq=f&oq=

Jeżeli możesz to podaj mi numery od BMW które będą na pewno na czujniku. W kleje je do linku powyżej i znajdę zamiennik od BMW lub innego pojazdu :wink:

jacekmarus - Pon Mar 08, 2010 18:24

Jak tylko go wykręcę to od razu napiszę. apples, ale czy to może być wina tego czujnika??
apples - Pon Mar 08, 2010 18:28

Poszukaj na google, ale wydaje mi się raczej że to chodzi o wałka rozrządu.
SeniorA - Pon Mar 08, 2010 19:50

jacekmarus napisał/a:
P1E25 Kontrola prędkości obrotowej silnika

Więc z tego co się orientuje to będzie chyba czujnik wału.
czujnik wału spełnia dwie funkcje. Określa położenie wału na podstawie '' liczenia " zębów na obwodzie zębatki i liczy obroty wału z "wyszczerbienia" zębatki w jednym miejscu.
apples - Pon Mar 08, 2010 20:26

Na tej podstawie "liczenia" są obroty silnika i komputer wie gdzie znajduje się cylinder nr 1 i w połączeniu z czujnikiem wałka rozrządu ustala wtrysk.
Jeżeli obroty falują, problem z paleniem tak samo na zimnym i ciepłym, brak mocy, nie odpala, moc w ograniczonym zakresie obrotów silnika (np. do/od 3500rpm) to można podejrzewać czujnik położenia wału korbowego.
Problem z paleniem na ciepłym oraz długie kręcenie to raczej czujnik wałka rozrządu. Na podstawie temperatury dobiera dawkę paliwa.

jacekmarus - Wto Mar 09, 2010 17:10

Z tego co piszecie to objawy wskazują na czujnik wału.
Czujnik położenia wałka odpada bo nie odpala na zimny.

Zastanawia mnie jeszcze jedno, czemu nie mam problemów z odpalaniem gdy w baku jest mało paliwa?? Może to zbieg okoliczności.

apples - Wto Mar 09, 2010 17:15

Podłącz go pod komputer.
jacekmarus - Wto Mar 09, 2010 17:24

Podłączałem, tylko nie pod T4 tylko pod CDIF czy coś takiego i cały czas pokazuje:

P1E25 Kontrola prędkości obrotowej silnika

co się wykasuje to błąd powraca po jakimś czasie. Cóż chyba zaryzykuje i wymienię ten czujnik wału najwyżej te 300zł będę w plecy. Choć kusi mnie jeszcze żeby ten zawór zwrotny na pompie wymienić. Może tu jest kot pogrzebany skoro gdy jest mało paliwa to pali normalnie.

[ Dodano: Wto Mar 09, 2010 17:24 ]
Podobny temat jest na forum forum.cdif2.com/viewtopic.php?f=11&t=4912 ale nie mam wystarczających uprawnień:(

apples - Wto Mar 09, 2010 17:31

Gdyby zawór to by palił kiepsko po długim tylko postoju lub pokazał błąd o nietrzymaniu ciśnienia.
Koszt czujnika to ok 400zł. Jakbyś go wyciągnął to podaj numery. Może go narazie odkręć i wyczyść z ewentualnego nagaru od oleju.

jacekmarus - Sro Mar 17, 2010 18:57

Na 99% to będzie czujnik położenia wałka.
Jak jest temperatura minusowa pali bez problemu, gdy jest na plusie to nie jest wtedy za dobrze:/
Dziś dwukrotnie miałem problemy z odpaleniem na ciepłym silniku. Położyłem trochę śniegu na czujnik, 2 minutki i pali bez problemu.
Co ciekawe zauważyłem jeszcze jedną prawidłowość. Nieraz jest tak, że przejadę 40km i czujnik położenia wałka jest zimny ( i wtedy nie ma problemu z odpalaniem), a nieraz nawet po przejechaniu 5 km. czujnik się grzeje i wtedy jest problem.
Wymieniam czujnik położenia wałka i dam znać. Kolega zasugerował jeszcze czujnik temperatury, ale to raczej nie jest jego wina.

[ Dodano: Sro Mar 17, 2010 18:57 ]
Dwa dni temu wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu, i jak na razie auto pali bez problemu.
Koszt czujnika 460zł.

Gdyby ktoś potrzebował starego czujnika (na próbę) to służę pomocą. Na starym czujniku nie odpalał raz na 20 razy, przy temperaturze powyżej +7`C

kamil652 - Sro Cze 08, 2011 11:50

witam

dzisiaj rano miałem problem z odpaleniem samochodu . Wsiadam wkladam kluczyk przekrecam i nic sie nie dzieje ! jedyny odgłos to ''cyk'' .. po 2--3 ''cyknieciach'' rozrusznik załapał i samochód odpalił ...

co to moze być dodam ,ze nadal walczę z nagłym gaśnieciem samochodu .... komputer nie pokazuje błędów ( albo komputer do du.. warsztat ma ) :bezradny:

apples - Sro Cze 08, 2011 12:12

kamil652 napisał/a:
dzisiaj rano miałem problem z odpaleniem samochodu . Wsiadam wkladam kluczyk przekrecam i nic sie nie dzieje ! jedyny odgłos to ''cyk'' .. po 2--3 ''cyknieciach'' rozrusznik załapał i samochód odpalił ...
Rozrusznik lub kable masowe http://forum.roverki.eu/v...p=529683#529683 i http://forum.roverki.eu/v...p=520520#520520
kamil652 napisał/a:
co to moze być dodam ,ze nadal walczę z nagłym gaśnieciem samochodu .... komputer nie pokazuje błędów ( albo komputer do du.. warsztat ma )
Zawór wysokiego ciśnienia na pompie CR lub czujnik ciśnienia paliwa na listwie CR http://forum.roverki.eu/v...p=494721#494721
pepe80 - Sro Cze 15, 2011 00:03

Witam ! Jwstem wlascicielem R 75 cdt i mam maly problem z uruchomieniem auta , czasem wsiadam i pali za pierwszym razem a czasem potrafie go krecic 40 minut . Czytalem tu wasze fora i ktos mial podobny problem ale druga osoba kazala mu podgrzewac swiece kilka razy no ja tak tez zrobilem i nie pomaga ale wyglada mi jakby mu paliwo nie dochodzilo na listwe wtryskuw wiec zmienilem pompe paliwowa i nadal nic , nie wiem czy to czujnik walka czy podgrzewacz swiec ! bardzo bylbym wdzieczny za dobra rade bo w moim miescie nie moge liczyc na dobrego fachowca z gury dziekuje !! !!!