|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25/200] Hałasująca dmuchawa...
Krzysi3k - Pon Lip 11, 2011 17:42 Temat postu: [R25/200] Hałasująca dmuchawa... Macie może pomysł czemu dmuchawa może terkotać?
Dźwięk taki jakby o coś tarły ramiona dmuchawy, ale sprawdzałem i nie widać żeby o coś tarła.
Chciałem wyciągnąć w ogóle cały ten wentylator, ale podłoga przeszkadza, trzeba wymontowywać cały system dmuchawy
Jak wyjąłem filtr kabinowy to jedno ramię od tego wentylatora wydmuchało mi (jest ich tam może z 40 takich małych), ale dalej tak samo terkocze, jakieś liście tam były, wywaliłem wszystko, ale dalej terkocze...
Jakieś sugestie? Wymontowywać całego mechanizmu mi się nie chce, a nóż widelec trzeba będzie ściągać konsole, bo tam miejsca jest strasznie mało
kamax_19 - Pon Lip 11, 2011 23:36
Żeby wywalić całą dmuchawę nie trzeba konsoli z ciągać jest trochę grzebania ale dasz rade.
Co do terkotania może jest zasyfiony wirnik trza by go może powietrzem z kompresora dmuchnąć...????
U mnie też trochę hałasował i wyczyszczenie pomogło ale trzeba było wyciągnąć
Krzysi3k - Wto Lip 12, 2011 09:06
kamax_19, no właśnie, cały mechanizm trzeba wyjmować...
plemaster - Wto Lip 12, 2011 12:24
Mam ten sam problem..Męczyłem się z tym trochę ale się poddałem....jak by ci się udało wyjąć ten wentylator to powiedz jak to zrobiłeś....najlepiej jakieś zdjęcia
Krzysi3k - Wto Lip 12, 2011 13:20
plemaster, samego wentylatora nie uda mi się zdjąć, pewnie będę musiał cały mechanizm wyciągać...
plemaster - Wto Lip 12, 2011 14:10
A też tak masz że tylko na 4 biegu ci rzęzi ?
tomo63 - Wto Lip 12, 2011 15:26
Ja w weekend wyciągam dmuchawę, bo też jakieś dziadostwo mi wpadło i wkurzająco terkocze :\
plemaster - Wto Lip 12, 2011 16:42
Porób zdjęcia
Krzysi3k - Wto Lip 12, 2011 19:20
No właśnie będę też w tym tyg wyciągał raczej...
plemaster, na 4 najbardziej słychać, na 1, 2 i 3 da się wytrzymać, chociaż na 3 też już dość hałasuje...
kostek50 - Wto Lip 12, 2011 19:43
Ja też miałem podobnie. Otworzyłem schowek, odkręciłem tą płytkę z rezystorami i zajrzałem do środka. Okazało się że miałem kawałek jakiejś gąbki który powodował bicie (jak w niewyważonym kole).
kamax_19 - Wto Lip 12, 2011 20:19
Jak wyciągałem wentylator od dmuchawy to najpierw wyjmowałem te plastiki przed dmuchawą, i dmuchawa wyszła jako ostatnia. Jest trochę dłubania i ciężko się to z powrotem składa ale dacie rade.....
Krzysi3k - Wto Lip 12, 2011 23:29
Kurde, ja mam właśnie wrażenie, że wentylator będę musiał wymienić, bo jedno małe te ramionko mi odpadło, i już nie jest wyważone wtedy... a zaglądałem, odkurzałem, odciągałem i nie widać, żeby coś tam było
tomo63 - Nie Lip 17, 2011 21:52
kostek50 napisał/a: | Ja też miałem podobnie. Otworzyłem schowek, odkręciłem tą płytkę z rezystorami i zajrzałem do środka. Okazało się że miałem kawałek jakiejś gąbki który powodował bicie (jak w niewyważonym kole). |
To gąbka z klapki obiegu wewnętrznego.
kamax_19 napisał/a: | Jak wyciągałem wentylator od dmuchawy to najpierw wyjmowałem te plastiki przed dmuchawą, i dmuchawa wyszła jako ostatnia. Jest trochę dłubania i ciężko się to z powrotem składa ale dacie rade..... |
Ale nie da rady wyjąć dmuchawy jeśli masz klimę.
Mam kilka zdjęć z zabiegu wyjmowania gąbki z wentylatora dmuchawy, ale bez wyjmowania dmuchawy, bo mam właśnie klimę i nie chciałem jej rozbrajać. Jak są chętni to zamieszczę.
nicco_nuwai - Pon Lip 18, 2011 06:19
witam!
ja mam klime i nie dalo sie wyjac silnika z wirnikiem (lopatami), odginanie dywanikow i wygluszenia nie pomagalo -wciaz brakowalo sporo - okolo dobrego cemtymetra.
u mnie terkotanie bylo spowodowane suchymi liscmi ktore dostaly sie niewiadomo jak - pomiedzy lopaty wirnika i terkotaly. wyczyscilem i spokoj.
pozdrawiam
plemaster - Pon Lip 18, 2011 07:27
tomo63, Jasne że wstawiaj zdjęcia.
nicco_nuwai, a jak to wyczyściłeś ?
Krzysi3k - Pon Lip 18, 2011 10:59
No wlasnie ja mam klime i nie moge wyjac... Jakbys mogl to wsadz fotki
nicco_nuwai - Pon Lip 18, 2011 18:23
witam!
generalnie to tak:
- zdjelem schowek (przykrecony na zawiasach 2 sruby)
- odpielem spinke do dywanu, i ten kawalek plastiku co jest w prawym narozniku miedzy schowkiem a progiem, zagielem dywan + wygluszenie w strone lewarka
- odkrecilem bodaj 3 sruby trzymajace silnik dmuchawy w tej puszcze (sa od dolu prostopadle do podlogi)
- wysunelem silnik + rotor ile sie dalo (jak pisalem brakuje kolo 1cm zeby wyjac calkiem i wyginanie w rzadna strone u mnie nie pomoglo)
- obracalem stopniowo rotor i przy uzyciu wyciora wygrzebywalem liscie ze srodka + odkurzaczem wysysalem popekane kawalki lisci
- wjelem filtr kabinowy i z tamtej str rowniez wyssalem liscie
- przylozylem wszystko do srodka (bez filtra kabinowego) nie skrecajac - i trzymajac silnik w obudowie pyknalem dmuchawe na 4rke na kilka sek. i znow wyjelem i grzebalem. czesc pod wplywem sily odsrodkowej wyleciala w miejsce filtra kabinowego (tu odkurzaczem) a czesc zablokowana w lopatach - znow wycioro penetraotrem + odkurzacz. tak ze 2-3x i po sprawie
jak beda dalsze pytania - pisac smialo
pozdr
Kozik - Pon Lip 18, 2011 19:54
nicco_nuwai, czyli wycior pełni tutaj kluczową funkcję
[ Dodano: Pon Lip 18, 2011 20:54 ]
ja ładowałem ciśnieniem z kompresora, potem włączałem wentylator i też coś tam wyleciało
kamax_19 - Pon Lip 18, 2011 20:46
tomo63, Musi iść wyjąć wentylator nie wiem jak jest w r z klima ale napewno jakoś idzie tylko pewnie w grę wchodzi demontaż elementów od klimy.
p.s Jak będę rozbierał MG ZR a ma klimę to zobaczę co i jak i jak to wyjąć.....
tomo63 - Pon Lip 18, 2011 22:32
kamax_19, zgadzam się ale klima się rozszczelni, a sam demontaż tej "chłodniczki" klimy pociąga za sobą wiele elementów - wiem coś o tym bo sam tą klimę instalowałem i zapewniam, że jest to bardzo inwazyjna operacja.
Oto kilka zdjęć z usuwania gąbki z wentylatora (usuwałem ją po prostu zagiętym drutem, ale można też chwytakiem ze sklepu wszystko po 5zł).
plemaster - Wto Lip 19, 2011 08:46
I to tak bez tej gąbki może działać ?
Kozik - Wto Lip 19, 2011 08:57
plemaster napisał/a: | I to tak bez tej gąbki może działać ? |
będzie mniej szczelne i tyle
Krzysi3k - Wto Lip 19, 2011 09:56
To ja robiłem to samo co wy, bez rezultatu...
Chyba u mnie wentylator do wymiany, bo jedno ramię odpadło i teraz jest niewyważone... Więc chyba wszystko musze wymontowywać... Ja pier...
Raptile - Pon Lip 25, 2011 19:06
up
Krzysi3k - Pon Lip 25, 2011 19:12
Wyciągnąłem caly mechanizm, uff... troche ciężko było, ale poszło
Dmuchawa czyściutka, tylko właśnie jednego żeberka brakuje w wentylatorze i stąd bicie
Muszę wymienić, a póki co bez dmuchawy jeździć
Jak będę składał to pocykam fotki
plemaster - Pon Lip 25, 2011 23:13
kurcze wygląda na pół dnia roboty...i podobno składa się to 2 razy gorzej:/
ADI-mistrzu - Pon Lip 25, 2011 23:19
Krzysi3k, a może doklej po prostu kawałek
Jak widzę te zdjęcia to stwierdzam, że ja swojego wentylatora ściągać za nic nie będe
Krzysi3k - Pon Lip 25, 2011 23:19
plemaster, z tego jak wyszarpywałem to, to już mogę powiedzieć, że żeby to dobrze wsadzić to roboty x3...
Jugol - Pon Lip 25, 2011 23:20
Krzysi3k napisał/a: | Muszę wymienić, a póki co bez dmuchawy jeździć |
Tylko nie kupuj od Angola- nie będzie Ci dmuchać , ma inaczej łopatki ułożone
Krzysi3k - Pon Lip 25, 2011 23:22
ADI-mistrzu napisał/a: | Krzysi3k, a może doklej po prostu kawałek |
Myślę, że nawet jeśli to by zdało egzamin to na krótko, a ja chcę zrobić raz a porządnie, nie lubie fuszerki i męczenia się 10 razy z tym samym
leszczu - Wto Lip 26, 2011 17:31
A ja jestem ciekaw jak ten kawałek odpadł.
blackbetty - Wto Lip 26, 2011 21:35
Dołączam się do tematu.
Przestała mi tak z dnia na dzień działać dmuchawa na 1 i 2 pozycji, na 3 i 4 bez zarzutów.
Coż to się podziało, mieliście już taki problem?
Jugol - Wto Lip 26, 2011 21:47
blackbetty napisał/a: | Dołączam się do tematu.
Przestała mi tak z dnia na dzień działać dmuchawa na 1 i 2 pozycji, na 3 i 4 bez zarzutów.
Coż to się podziało, mieliście już taki problem? |
Mieliśmy, i to sporo z nas miało- rezystor dwuchawy do wymiany.
Krzysi3k - Wto Lip 26, 2011 23:13
Jugol, spokojnie Od Remiego wziąłem od jego 220
blackbetty - Sro Lip 27, 2011 07:44
Jugol, taki rezystor to droga zabawa, jeśli chodzi o koszt zakupu , ew wymianę - niestety sama się nie podejmę wymiany
szoso - Sro Lip 27, 2011 08:20
blackbetty,
http://allegro.pl/rezysto...1718254313.html
lub w sklepie moto w twojej okolicy
ADI-mistrzu - Sro Lip 27, 2011 09:29
60 zł za drut
To może i ja się ogłoszę, za 40zł będe wstawiał rezystory ceramiczne które które raczej sie już nie spalą
Kozik - Sro Lip 27, 2011 09:33
ADI-mistrzu, ja mam zwykłe już ponad rok, ceramiczne kupiłem bo miały się zwykłe zaraz przepalić ale póki co to działają i działają
Krzysi3k - Sro Lip 27, 2011 18:12
Ok, zrobiłem
Opisywać zdejmowania schowka nie będę, bo to proste jak budowa cepa - dwie śrubki od dołu
Jak już będziemy mieli zdjęty schowek i listwę za nim zdejmujemy mocowanie listwy po prawej stronie i mocowanie zastrzasku tapicerki nad nogami pasażera (tylko nie zróbcie tego błędu co ja - tam schowana jest śrubka, a ja połamałem plastik - wszystko na fotce):
Następnie wyjmujemy filtr kabinowy i jego klapkę, oraz odkręcamy listwy uszczelniające poszczególne części mechanizmu:
Następnie odpiamy dwie wtyczki - czarną od rezystora dmuchawy, oraz jasną od zasilania wentylatora. Potem żyłkę od regulacji obiegu (żółte cięgno, niebieska izolacja linki - i pamiętajcie o wyciągnięciu linki z klipsa mocującego, który jest zaraz za cięgnem).
Jak to zrobimy zostaną tylko wszystkie śrubki zaznaczone na fotkach:
Cały pic polega na tym, żeby obudowę tą filtra kabinowego rozkręcić, tak żeby wystające z obudowy wentylatora plastiki przeciskać przez obie połowy oddzielnie, jednocześnie uginając i wciskając obudowę filtra kabinowego. Wtedy z wielkim trudem da się wycisnąć cały mechanizm
Montaż w odwrotną stronę
plemaster - Pon Sie 08, 2011 22:58
Pewnie przy montowaniu łatwo uszkodzić nowy wirnik
Krzysi3k - Sro Sie 10, 2011 16:52
plemaster, a czemu? Skręcasz do obudowy i wsadzasz całą obudowę
blackbetty - Sro Sie 10, 2011 22:53
Czy ma ktoś może namiary na taki rezystor dmuchawy, ale poniżej 60zł
Jednak u mnie też wysiadł i zmuszona jestem kupić.
shudder - Czw Sie 11, 2011 07:20
blackbetty napisał/a: | Czy ma ktoś może namiary na taki rezystor dmuchawy, ale poniżej 60zł
Jednak u mnie też wysiadł i zmuszona jestem kupić. |
Rezystor kupisz chyba w każdym sklepie elektronicznym za ok 1-2zł . Przynajmniej ja tak kupiłem 6 rezystorów 0,5 albo 1ohma (nie pamiętam dokładnie). Wymontowałem płytkę z rezystorami, brat przylutował po dwa połączone rezystory w miejsce starych i działa do tej pory, a było to z 2 lata temu
szoso - Czw Sie 11, 2011 08:02
shudder napisał/a: | Rezystor kupisz chyba w każdym sklepie elektronicznym za ok 1-2zł |
koleżanka chce kupić całość a nie pojedynczy rezystor do wlutowania
blackbetty napisał/a: | Czy ma ktoś może namiary na taki rezystor dmuchawy, ale poniżej 60zł |
ciężko będzie, pytałem się znajomego
plemaster - Pon Cze 18, 2012 11:25
Krzysi3k, jaki ci poszło z montowaniem tego na nowo? Ja właśnie rozkładam to całe ustrojstwo i kurcze odkręciłem chyba wszystkie śrubki a cały czas jak by coś go z tyłu trzymało.
robsson78 - Pon Cze 18, 2012 11:46
blackbetty napisał/a: | Czy ma ktoś może namiary na taki rezystor dmuchawy, ale poniżej 60zł
Jednak u mnie też wysiadł i zmuszona jestem kupić. |
Blackbetty nie kupuj nowego a już broń Boże używanego bo nie wiesz ile pochodzi. Na pewno znasz kogoś kto może Ci to zlutować, cały temat opisany jest TU i jest strasznie nieskomplikowany a ceramiczne rezystory są tanie, nie przegrzewają się i przeżyją jeszcze to auto. Samo wymontowanie puszki z rezystorami też jest łatwe, myślę że sobie poradzisz a jeśli nie to poproś kogoś, kobiety nie muszą znać się na wszystkim, mają za to wiele innych zalet.
plemaster - Pon Cze 18, 2012 13:38
Mam pocieszenie dla wszystkich....żeby wyciągnąć silnik razem z wentylatorem nie trzeba wyrywać tej całej "puszki" jak to zrobił Krzysi3k, wystarczy to wszystko poodkręcać trochę przechylić i wentylator razem z silnikiem wyjdzie.
pistolet - Pon Lip 16, 2012 10:10
Chciałbym się dopisać do tematu apropo hałasującego wentylatora dmuchawy. W zeszłym roku miałem problem z rezystorami (niedziałający 1 i 2 bieg) - uporałem się lutując nowe ceramiczne, zamiast popękanych drutów oporowych. Do dnia dzisiejszego to działa. Jednak jakiś czas temu pojawił się nowy wyjątkowo drażniący problem. Na 3 i 4 biegu wentylator tak okropnie "brumi", że nie jestem w stanie używać tych prędkości. Używam tylko 1 i 2 biegu, bo tam działa w miarę cicho. Nie wiem czy przyczyną jest połamany wentylator, czy zatarty wentylator, czy cokolwiek innego. Chciałem się tam bezinwazyjnie dostać, ale się nie da. A nie chce w przypływie siły tego połamać podczas wyjmowania... Co mam zrobić, żeby wyjąć tylko sam wentylator i sprawdzić czy nie jest połamany czy zatarty?
plemaster - Pon Lip 16, 2012 22:52
Miałem to samo...Raczej jest połamany. Jedyna opcja na wyjęcie tego badziewia to postępowanie zgodnie z instrukcjami Krzysi3ka z tym że tak jak mówiłem wyciągać całego tego pudła nie trzeba...wystarczy wszystko rozkręcić trochę je dać na bok i wirnik wyjdzie. W brew pozorom nie ma takiej wielkiej tragedii. Połamać ten plastyk nie tak łatwo ale przy składaniu trzeba uważać żeby do komory wirnika nie powchodziła ta pianka co ma wszystko uszczelniać bo robota będzie od nowa
|
|