Zobacz temat - [rover 620 sdi] brak mocy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [rover 620 sdi] brak mocy

urban - Czw Wrz 22, 2011 19:21
Temat postu: [rover 620 sdi] brak mocy
witam mam problem z moim roverkiem 2.0 sdi a mianowicie z brakiem mocy. wiem że ten temat był już poruszany ale robiłem już wszystko to co tu wyczytałem i dalej nic. samochód jezdzi jak zwykły diesel. tak jak by nie działało mu turbo. byłem u kilku mechaników każdy sprawdzał i nic. turbina działa jak należy , przepływomierz założyłem nowy, wybłyskałem błędy i nic nie ma. samochód jest strasznie mułowaty , 130 -140 więcej nie chce , a wcześniej 180 nie było dla niego kłopotem. błagam o pomoc bo już nie wiem czego mam szukać

[ Dodano: Czw Wrz 22, 2011 19:21 ]
zapomiałem dodać że stało się to wtedy gdy pojechałem sprawdzić wtryski czy nie leją bo czasem ciężko odpalał z rana . po wyjęci i włożeniu ich samochód nagle stracił moc. Nie było przy nich nic zmieniane . poprostu zostały tylko sprawdzone . mam pytanie czy kolejność włożenia wtrysków ma jakieś znaczenie?? bo może to jest śmieszna sprawa i są zamienione?? sterujący idzie jako pierwszy to jest pewne a reszta??

R.E.D. - Czw Wrz 22, 2011 21:25

reszta jest obojetna, przewody tez by nie pasowaly w innej kolejnosci raczej

ja mialem dokladnie taka vmax jak mi przewod z intercoolera poszedl, wiec najpierw szukalbym miejsca, w ktorym suszarka dmucha w atmosfere :wink:

plemaster - Pią Wrz 23, 2011 09:01

Przepływkę to trzeba było odpiąć i olać a nie tracić pieniądze na nową która też może być niesprawna. W tym silniku przepływomierz jest dość zbędny. A jak ze spalaniem ?
urban - Pią Wrz 23, 2011 11:34

wszystko jest szczelne od turbiny . ciśnienie jest bo jak ścisnę rurę od interculera to przy gazowaniu rozpycha palce i nie można ścisnąć. spalanie normalne w granicach 6l . nie zauważyłem zmiany.


a czy jest możliwość że przeskoczył rozrząd??
a może to wina popmki w zbiorniku??

szoso - Pią Wrz 23, 2011 11:38

urban napisał/a:
a może to wina popmki w zbiorniku??

w zbiorniku nie ma pompki
kąt wtrysku sprawdzić
Cytat:
opóźnienie kąta wtrysku powoduje zmniejszenie dynamiki auta w dolnym zakresie obrotów (poniżej 2000). Zbyt wczesny kąt powoduje natomiast trudności z odpaleniem silnika "na zimno" (także latem).

urban - Pią Wrz 23, 2011 12:08

kurcze to ja już rozkładam ręce :mad:

[ Dodano: Pią Wrz 23, 2011 12:08 ]
samemu dam radę sprawdzić ten kąt wtrysku?? może są jakieś schematy??

szoso - Pią Wrz 23, 2011 12:12

nie na rady
trzeba komputer mieć

urban - Pią Wrz 23, 2011 13:08

aha dzieki wielkie. to muszę jechać jeszcze na komputer.
plemaster - Pią Wrz 23, 2011 16:19

a EGR ?
urban - Pią Wrz 23, 2011 16:27

a jak można sprawdzić ten egr??
plemaster - Pią Wrz 23, 2011 20:41

Zaślepić i zobaczyć czy będzie lepiej ;)
urban - Pon Wrz 26, 2011 13:09

zaślepiłem i nic. już nie mam słów na to.
wczoraj pojawił się problem z check engine a mianowicie jadąc z prędkością 120 zaczęła mi się zapalać ta lampka i samochód nie chciał wogóle przyśpieszać , jak puściłem pedał gazu to lampka gasła a jak dałem gazu po chwili znów się zapalała i tak ciągle. dodam że jak jeżdże po miejscu to się ona nie zapala a wczoraj wracając z warszawy jadąc stałą prędkością zaczęła dawać o sobie znać. czytałem inne posty na ten temat i już się gubię bo każdy maiła innąusterkę albo były to jakieś pieroły które u mnie były już sprawdzone i na pewno jest ok. a mocy jak nie było tak nie ma. ręce mi już opadają ! :sad: pomóżcie możę ktoś mia taki przypadek jak ja.

[ Dodano: Pon Wrz 26, 2011 13:09 ]
może to coś z pompą ??

idę dziś jeszcze raz przejrzeć instalację elek .może coś przeoczyłem :/

plemaster - Pon Wrz 26, 2011 13:12

Chyba to jednak ten kąt wtrysku. Albo ta rura od IC....bez obciążenia ciśnienie jest słabe dopiero podczas jazdy robi się ostro. Rura nie "poci" się olejem przypadkiem ? ;>
urban - Pon Wrz 26, 2011 19:36

nom troszkę się poci ale tyci. wcześniej też się pociło i dobrze chodził.

[ Dodano: Pon Wrz 26, 2011 19:36 ]
zrobiłem przed chwilą diagnostykę i wyświetliło mi błąd 34 czyli cewka czasu wtrysku paliwa. czy to może być przyczyną wcześniejszej utraty mocy?? czy mogła ta cewka się zacząć psuć wcześniej ?? tylko czemu wcześniej nie wybłyskał tego błędu . ??

kipy - Pon Wrz 26, 2011 21:28

Cześć Urban jak dla mnie masz do sprawdzenia i ewentualnego ustawienia kąt wtrysku. U mnie były dokładnie takie same objawy :grin: pozdrawiam
plemaster - Pon Wrz 26, 2011 21:33

błąd 34 czyli zły kąt wtrysku....ustaw dobry i powinno być ok.

[ Dodano: Pon Wrz 26, 2011 21:33 ]
Pisałeś że wyciągane były wtryskiwacze.....znalazłem o tym coś takiego:

http://forum.roverki.eu/v...ght=b%B3%B1d+34

urban - Pon Wrz 26, 2011 22:46

ale sam by się przestawił ten kąt wtrysku?? nic przy tym nie było grzebane a wcześniej jeździł super a nagle stracił werwę do życia :(

[ Dodano: Pon Wrz 26, 2011 22:43 ]
dzięki plemaster to naprowadza mnie w końcu na jakiś trop :razz:

[ Dodano: Pon Wrz 26, 2011 22:46 ]
kipy a u ciebie też to stało się tak nagle?? bo żeby kąt wtrysku się sam przestawił to chyba ten samochód musi być zaczarowany i robi mi na złość. :/

R.E.D. - Wto Wrz 27, 2011 09:54

moze glupioa sprawa, ale czy wymieniales filtr paliwa? mi 34 wyskoczyl tez jak mialem zapchany :wink:

sprawdzales czy sruby na fasolkach sa na miejscu?

szoso - Wto Wrz 27, 2011 09:56

R.E.D. napisał/a:
moze glupioa sprawa, ale czy wymieniales filtr paliwa? mi 34 wyskoczyl tez jak mialem zapchany

miałem to samo a już myślałem że to pompa :wink:

kipy - Wto Wrz 27, 2011 10:03

U mnie to wystąpiło raz po wymianie rozrządu i mechaniory mi wmawiały że nie ma szans, aby się kąt wtrysku przestawił i po ustwieniu kąta się uspokoiło a za pierwszym razem jak mi się tak stało jakieś 3,5 roku temu to padł mi map sensor. U ciebie pokazuje błąd 34 więc cóż jak koledzy radzą może zaczbij od filtra paliwa jak nie wymieniałeś a później kąt i pierszy wtrysk do sprawdzenia pozdro :smile:
R.E.D. - Wto Wrz 27, 2011 10:15

jeszcze mozesz sprawdzic czy sie dziury do blokowania pokrywaja (w zamach bodajze wiertlo 6,5, a w pompe chyba cos kolo 9mm) i przy okazji sprawd fasolki :wink:
urban - Wto Wrz 27, 2011 11:39

zmieniłem filtr paliwa i dalej to samo.:/ zostało sprawdzić ten wtrysk. może podczas sprawdzania tych wtrysków mechanior go uszkodził?? bo przed tym ten samochód to był szatan .a teraz stary dziadek ..
szoso - Wto Wrz 27, 2011 11:51

wyskoczył by ci wtedy błąd 81-82 a rozumiem że takiego nie masz
piszę oczywiście o pierwszym wtrysku sterującym tym z kabelkiem

urban - Wto Wrz 27, 2011 12:22

nie takiego błędu nie mam.
kipy - Wto Wrz 27, 2011 14:46

spróbuj sprawdzić kąt wtrysku i myślę że pomoże
urban - Wto Wrz 27, 2011 15:02

jutro jadę do mechanika i niech najpierw sprawdzi ten kąt wtrysku tak jak mówisz . być może jakimś cudem się przestawił. :evil:
kipy - Wto Wrz 27, 2011 15:20

powodzenia :mrgreen:
urban - Czw Wrz 29, 2011 10:21

przyda się ;p

[ Dodano: Czw Wrz 29, 2011 10:21 ]
witam . no i byłem wczoraj na kompie no i kąt wtrysku skacze między 18-19 stopni a -2 stopnie gdy na ciepłym silniku powinien być " 2 " stopnie .czy to jednoznaczne że to pompa się zaciera??

R.E.D. - Czw Wrz 29, 2011 11:06

skacze miedzy 18-19 a -2 czy miedzy 18-19?
jesli to pierwsze sprawdz mocowanie pompy - ponoc ta blacha miedzy silnikiem i skrzynia lubi pekac :roll:
jesli skacze miedzy 18-19 to jedz ustawic kat i powinno byc po problemie :wink:

szoso - Czw Wrz 29, 2011 11:08

kąt zawsze skacze
u mnie między 3 a 4 skakał

urban - Czw Wrz 29, 2011 11:15

a u mnie miedzy -2 a 19 to chyba nie jest normalne?? 1 stopień to jest normalne. bo na zimnym silniku kąt jest w granicach 4 stopnie a na ciepłym powinien być 2 stopnie.

zastanawia mnie jedno ?? czemu roverek nie kopci???

R.E.D. - Czw Wrz 29, 2011 11:48

sprawdz to mocowanie i napinacz paska - moze juz pada?
urban - Czw Wrz 29, 2011 13:34

zdjąłem tą osłonę i obserwowałem i nie widać żeby tam coś było luźno . potem patrzyłem ręką i też nic nie ma. wszystko ścisło. to pozostaje poma :/

[ Dodano: Czw Wrz 29, 2011 13:34 ]
ile może kosztować regeneracja pompy wtryskowej>>??

R.E.D. - Czw Wrz 29, 2011 22:19

ja uslyszalem kwote okolo 2 tysiakow, wiec kupilem uzywke :wink:
a na uruchomionym tez sprawdzales? w boschu mowili mi, ze nie zawsze widac pekniecie na mocowaniu :roll:

szoso - Pią Wrz 30, 2011 09:14

te pompy rzadko siadają by trzeba było robić regenerację, jedynie się je uszczelnia
R.E.D. - Pią Wrz 30, 2011 11:16

mozna poczytac troche tematow, gdzie siada glownie nastawnik - tak samo bylo z moja :roll:
szoso - Pią Wrz 30, 2011 11:21

nastawnik to nie cała pompa :wink:
R.E.D. - Pią Wrz 30, 2011 21:59

ale z gwarancja nastawnik jest drozszy od uzywanej pompy, wiec na jedno mi wyszlo :wink:
urban - Wto Paź 04, 2011 09:21

witam . zakupiłem drugą pompę mam pytanie czy dam radę zmienić ją samemu?? a potem tylko jechać na ustawienie konta wtrysku?? czy dam radę ustawić ten kąt tak mnij więcej żeby samochód chodził?? pozdrawiam
R.E.D. - Wto Paź 04, 2011 20:16

pamietaj, ze trzeba zdjac kolo pasowe, ktore nie ma zadnego klina - u mnie w obu pompach bylo w tej samej pozycji wzgledem walu pompy. reszta wg rave. ja odkrecalem i przykrecalem bez blokowania walka :wink:

mialem podjechac na kompa sprawdzic kat wtrysku, ale do dzisiaj jakos nie bylo mi po drodze, a na odpalanie i prace nie narzekam :mrgreen:

urban - Pią Paź 07, 2011 10:50

witam ponownie . zmieniłem pompę a mój roverek dalej chodzi tak samo. druga pompa jest na 100 % sprawna została wyjęta z samochodu na chodzie . kąt wtrysku ustawiony prawidłowo. a mocy dalej brak. ręce mi opadają już.. ..
93karol - Pią Gru 30, 2011 12:20

witam,
chodzę z podobnym problemem, tylko że u mnie cały czas świeci check, znaczy prawie cały czas jak jadę dynamicznie rozpędzam sie to nie świeci, a jak sobie równo jadę to sie zaświeci i jest strasznie mułowaty.
Co to może być? byłem u diagnosty nie mógł sie podłączyć,powiedział ze to czujnik ciśnienia, odpiął jeszcze gorzej, podłączyłem spowrotem, później przepływka, czy podpięta czy nie to i tak to samo, EGR, przeczyszczony, działa jak należy.
Brakuje mi pomysłów.