|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R216]Nie działa pilot przy kluczyku
Doro75 - Wto Lis 01, 2011 18:04 Temat postu: [R216]Nie działa pilot przy kluczyku Witam
Mam problem z wyłączeniem pilotem alarmu. Auto moąna otworzyć kluczykiem. ale nie można uruchomić silnika. Bezpiecznik nr 1 od alarmu jest jest ok, wiązka tylnej klapy też ok. Nie mam 4 cyfrowego kodu aby odblokować immo. Jakieś sugestie? Ewentualnie kogoś kto odłączy mi immo.
leszczu - Wto Lis 01, 2011 18:58
A może najpierw trzeba wymienić baterie w pilocie.
ADI-mistrzu - Wto Lis 01, 2011 19:28
Jak wymiana nie pomoże to zrób zdjęcie płytki pilota z obydwu stron (dobrej jakości) to zobaczę czy coś się nie zepsuło.
jrdarus1 - Wto Lis 01, 2011 20:22
Podpinam się pod temat.
U mnie pilot z Rovera 200 ostatnio przestał zamykać a z otwarciem i wyłączeniem immo tez niekiedy mam spory problem. Co radzicie? załączam zdj
zdj 1
zdj 2
zdj 3
ADI-mistrzu - Wto Lis 01, 2011 21:30
Do wymiany przyciski i to koniecznie
Doro75 - Sro Lis 02, 2011 20:11
Bateria wymieniona, to może jeszcze przyciski. Mam wrażenie, że jrdarus zrobił zdjęcie mojego pilota, bo tak samo mój wygląda. Gdzie można kupić takie przyciski ?
ADI-mistrzu - Sro Lis 02, 2011 20:20
http://www.tme.eu/html/PL...0_PL_pelny.html
Doro75 - Czw Lis 03, 2011 20:21
Znacie może kogoś kto umie wyłączyć immo ?
Już nie mam sił do tego pilota
ADI-mistrzu - Czw Lis 03, 2011 20:51
Niema sensu wycinać IMMO jak pilot da się naprawić.
Doro75 - Czw Lis 03, 2011 21:24
Byłam wczoraj w firmie, która specjalizuje się w naprawach autoalarmu i powiedzieli. że tego pilota nie da się naprawić. Dziś pilocik całkiem zastrajkował. Autko stoi i błyszczy a ja zapycham piechotą do pracy. będę jeszcze zamawiać te przyciski ale co jeśli "fachowcy" mają rację i nie da się pilota naprawić?
ADI-mistrzu - Czw Lis 03, 2011 21:28
Doro75 ee tam fachowcy... bym brzydko powiedział ale mam kulturę.
Wrzuć mimo wszystko zdjęcia (lub podeślij mi na adi-mistrzu@o2.pl) to zobaczę co jest i może będę mógł Ci ten pilocik naprawić
[ Dodano: Czw Lis 03, 2011 21:28 ]
jrdarus1, jak u Doro75 będę robił pilot to jak chcesz i Tobie mogę go naprawić.
jrdarus1 - Pią Lis 04, 2011 15:15
ADI-mistrzu, dzięki za chęci ale mam znajomka co mi to ogarnie wiec nie ma potrzeby się fatygować jeszcze raz dziękuję
[ Dodano: Pią Lis 04, 2011 15:15 ]
No i stało sie przyciski zostały wymienione ale nie dzialaja prawdopodobnie pilot sie rozkodował co teraz robic? prosze o szybka odpowiedz
leszczu - Pią Lis 04, 2011 15:33
jrdarus1 napisał/a: | No i stało sie przyciski zostały wymienione ale nie dzialaja prawdopodobnie pilot sie rozkodował co teraz robic? prosze o szybka odpowiedz |
A robiłeś synchronizację pilota
jrdarus1 - Pią Lis 04, 2011 16:00
nie robilem, nie posiadam kodu ni nic
Tommek - Pią Lis 04, 2011 16:14
ale do tego nie trzeba żadnych kodów, tylko wystarczy kliknąć przycisk zamykania drzwi przynajmniej czterokrotnie
jrdarus1 - Pią Lis 04, 2011 16:26
żebym to raz kliknął ...nic to nie daje... jakies inne pomysły
Adrian - Pią Lis 04, 2011 22:01
Usiądź na fotelu kierowcy i naciskaj przycisk zamykania 4-5 razy
jrdarus1 - Pią Lis 04, 2011 22:09
Koledzy uwierzcie mi nic to nie daje ten elektryk zalozyl mi odrobinę grubsze przyciski niż oryginał czy może maja np jakiś większy opór i dlatego nie działa??
Doro75 - Nie Lis 06, 2011 18:29
Mam to samo, Mechanik scholował autko naprawił pilota, choć nie wiem jakie dał przyciski i nic i tak nie odblokowuje się alarm. A zanim się zepsuł to miałam takie sytuację, że nim wysiadłam i jeszcze nie zdążyłam trzasnąć drzwiami alarm już się sam uzbrajał i drzwi już nie mogłam pilotem zamknąć. Też tak może mieliście?
McGAJveR - Pon Lis 07, 2011 12:22
Ja niedawno borykałem się z identycznym problemem.
U mnie okazało się , że dioda emitująca podczerwień miała "ukruszoną" jedną z końcówek
w punkcie lutowania z płytką.
Jednak zdiagnozowanie problemu nie należało do łatwych. Mylące było to, że "mrugała" dioda sygnalizująca pracę pilota.
Potem wystarczyło tylko lutownicą o cienkim grocie zalać pęknięcie cyną by odzyskać kontakt diody z płytką.
Teraz znów mogę się cieszyć LoVeLkiem .
Z powodu braku lutownicy jedyne co udało mi się zrobić to rozebrać częściowo pilota tak by docisnąć niekontaktującą nóżkę diody i odblokowałem immo. Potem do momentu posiąścia lutownicy musiałem korzystać tylko z kluczyka.
Tak więc warto sprawdzić ciągłość połączeń elektrycznych w pilocie.
ADI-mistrzu - Pon Lis 07, 2011 12:51
Tylko tutaj jest pilot radiowy.
Doro75 - Pon Lis 07, 2011 18:17
Czyli rozumiem , że propozycja McGAJvera na nic się nie zda. Zamówiłam przyciski ( przy okazji dzięki Adi-Mistrzu za stronkę) niestety mechanik mnie olewa i nie odbiera telefonu. Jak się w końcu dodzwonię to spróbujemy z wymianą przycisków, może to coś pomoże>
wachu990 - Pon Lis 07, 2011 20:26
Ile kosztuje taki mikroprzełącznik
ADI-mistrzu - Pon Lis 07, 2011 21:05
Około 2zł sztuka.
jrdarus1 - Pon Lis 07, 2011 21:07
wachu990, 3,92 od sztuki plus przesyłka 12.90 standard lub priorytet 16.90 (ze strony podanej przez adi-mistrzu)
wachu990 - Pon Lis 07, 2011 21:31
To taniość Na co zwrócić szczególnie uwagę oprócz wymiarów przy kupnie takiego mikroprzełącznika U mnie w mieście jest elektroniczny i zapewne tam się udam
ADI-mistrzu - Pon Lis 07, 2011 22:30
Wielkość (tzn czy pola lutownicze są w tym samym miejscu) oraz grubość przycisku oraz ile wystaje, aby nie był za krótki albo za długi.
Doro75 - Wto Lis 08, 2011 19:07
No i po kłopocie- immo poszło w zapomnienie ale usługa b.kosztowna. W życiu nie kupię autka z alarmem na pilota , chyba że będzie łapał z odległości 2 km a nie taki przy którym musiałam codziennie rano "tańczyć" żeby go odblokować. Powodzenia innym z naprawą pilotów.
leszek95b - Sro Lis 09, 2011 11:45
Doro75 napisał/a: | b.kosztowna |
Bardzo kosztowna? Zaprogramowanie EPROMA, odłączenie czterech przewodów i zwarcie kabla od rozrusznika do masy to więcej niż 300-500zł wstyd wziąć.
Doro75 - Sro Lis 09, 2011 18:54
A jednak niektórzy wstydu nie mają, ja się cieszę że mam to za sobą autko nie szwankuje a to najważniejsze
mRoZiOo - Wto Lis 15, 2011 07:47
witam. Mam roverka od kilku dni. Problem z immo byl taki ze za kazdym razem musiałem 5 krotnie naciskać zamykanie lub otwieranie (w zależności czy otwierałem czy zamykałem ).
Na poczatku myslałem ze to wina tego, że gumki od pilota były tak zjechane że ich nie było widać, wiec najmniejszy palec do środka trzeba było ładować. Działało zawsze z bliska - tak mi się zdawało przynajmniej, więc myślałem że to problem z baterią może być. Później znalazłem tą stronkę i czytałem cos o synchronizacji. Zrobiłem to i o dziwo pilot zaczął działać z bliska i z daleka, ale tylko na chwilę. Postanowiłem w końcu żę go rozbiorę bo miałem wrażenie jakby non stop się rozsynchronizowywał Co sie okazało ?! Okazało się , że blaszka która trzyma baterię jest z jednej strony odlutowana-nie ma styku dobrego . Przylutowałem tą blaszkę , otworzylem samochód z kluczyka, wsiadłem i 4 krotnie , może 5 krotnie nacisnałem ale uwaga, gładki przycisk (w opisie jest przycisk do zamykania) i immo się wyłączył. Zapaliłem wszystko działało, więc wyłączyłem samochód , wysiadłem i próbowałem zamknąć z pilota i nic. 4 krotne naciśnięcie przycisku zamykania pomogło - czyli wyszło na to, że zaprogramowałem jakby osobno otwieranie i zamykanie, ponieważ od tamtej pory wszystko ładnie działa. Jeżeli ma to wpływ na coś, że w ten sposób przeprowadziłem synchronizację, to prosze mi powiedzieć.
leszek95b - Wto Lis 15, 2011 09:12
mRoZiOo, poprostu po przylutowaniu blaszki i czterokrotnym naciśnięciu guzika od zamykania zsynchronizowałeś i działa Ci sprawnie.
Szerokości życzę
shrek - Sro Lis 30, 2011 19:46
dołączę sie do dyskusji, bo tez nie dziala mi najprawdopodobniej pilot.
Z tego co udało mi się ustalić mam zupełnie odłączony immobiliser (robiłem testy, bez problemu odpalałem silnik na kluczyku dorobionym w przypadkowym punkcie), działa za to alarm. Uzbraja się po przekręceniu kluczyka w zamku, wyje po otwarciu bagaznika bez otwarcia drzwi itp.
Pytanie moje jak sprawdzić czy mam pilota nadajacego sie na złom, czy problem jest gdzies w centralce samochodu? Uprzedzając uwagi na temat baterii dodam że jej wymiana była pierwszą czynnoscia jaką wykonałem tropiąc przyczyny niedziałającego pilota.
pozdrawiam,
Irek
Adrian - Sro Lis 30, 2011 20:25
Centralny zamek otwierasz pilotem?
shrek - Sro Lis 30, 2011 20:41
centralny otwieram kluczykiem, po przekręceniu migaja kierunkowskazy i rozbraja się alarm. Przy zamykaniu jest podobnie
leszczu - Sro Lis 30, 2011 21:17
shrek, może pilot trzeba do programować
Adrian - Sro Lis 30, 2011 21:28
shrek,
Otwórz samochód, odepnij pilota z kółeczka (zostaw sam kluczyk), zostaw go z dala od samochodu i spróbuj go odpalić.
shrek - Sro Lis 30, 2011 21:28
jesli mówisz o programowaniu poprzez kilkukrotne kliknięcie po otworzeniu samochodu to niestety nie działa - próbowałem. Kombinowałem zgodnie z radami z forum, rozladowalem pilota po wyjęciu baterii, potem go poskladałem i próbowałem synchronizować - cisza.
Najgorsze jest to ze nie wiem czy to wina pilota, czy instalacji w samochodzie i nie mam pojęcia jak to sprawdzić
Irek
Arczi93 - Czw Gru 01, 2011 10:44
ADI-mistrzu, mam problem z pilotem a właściwie z imobilaserem nie moge go wyłaczyc ani zamknac samochodu z pilota !!! Prosze o pomoc
leszczu - Czw Gru 01, 2011 19:00
Arczi93, baterie wymieniłeś w pilocie Posiadasz drugi pilot
shrek napisał/a: | jesli mówisz o programowaniu poprzez kilkukrotne kliknięcie po otworzeniu samochodu to niestety nie działa |
Mówię o tym, że może trzeba jechać na Testbook i go zaprogramować do komputera w samochodzie. Nie wiem czy jest to możliwe aby pilot się sam przeprogramował, ale może warto to sprawdzić.
Albo zostaje jeszcze inna opcja, zanieść pilot do jakiegoś elektronika aby go sprawdził.
shrek - Czw Gru 01, 2011 20:47
powiem szczerze że pogubiłem się już na samym poczatku, nawet nie wiem jaki model pilota posiadam:/. Przetrzepałem forum i wydaje mi się ze nie jest to ani 3TXA, ani 3TXB, ani też 17 TN. Po odrobinie szperania w sieci znalazlem taki sam na stronie:
http://www.rover-czesci.p...r-immobil-pilot
pytanie czy jest jakikolwiek sposób żeby ocenić czy pilot jest jeszcze sprawny i warto cokolwiek z nim robić?
Pytanie drugie - co takiego wyjątkowego jest w pilotach Rovera że nie da sie ich zastapic jakimś uniwersalnym?
pozdrawiam,
Irek
Radek001 - Sro Kwi 11, 2012 17:02
Podepnę się pod temat:
Dzisiaj zostawiłem samochód na parkingu podziemnym, zamknąłem z kluczyka - wszystko ładnie działało. Niestety zauważyłem, że mam lekko uchyloną klapę bagażnika. Nie chcąc żeby autko zaczęło wyć nacisnąłem na przycisk pilota żeby rozbroić alarm... i nic. Zero reakcji
Ostrożnie otworzyłem bagażnik - alarm nie zaczął wyć. Otworzyłem auto z kluczyka - nadal cisza. Nie wiem jak było przedtem ale wydaje mi się, że wcześniej po otwarciu z kluczyka otwierały mi się lewe i prawe drzwi - teraz tylko te od kierowcy (tak jak np. po odpięciu akumulatora). Po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu w pierwszą pozycję, kolejna niespodzianka - wyje alarm, który nie daje się wyłączyć przyciskiem pilota. Dopiero przekręcenie kluczyka z powrotem pomaga.
Wymieniłem baterię na nową - to samo. Mechanik zabierze autko na warsztat i twierdzi, że albo jakieś zwarcie, albo trzeba będzie odpiąć alarm i naprawić. Co sądzicie?
Dla pełniejszego obrazu sytuacji dodam jeszcze, że ostatnio zaczęła mi się zbierać woda w bagażniku - może tam jakieś zwarcie się zrobiło (na tylnej wiązce)?
leszczu - Sro Kwi 11, 2012 17:04
Jak zwara to wiązce tylnej klapy. Na początek bym sprawdził bezpiecznik od centralki.
Radek001 napisał/a: | że ostatnio zaczęła mi się zbierać woda w bagażniku |
Prawdopodobnie puszczają uszczelki tylnych lamp.
Radek001 - Sro Kwi 11, 2012 20:00
Elektryk podobno siedzi nad pilotem i coś lutuje. Mówi, że pilot "zmasakrowany". Możliwe żeby tak się objawiało zmasakrowanie pilota?
-----
EDIT:
No i przysłowiowa DUPA. Elektryk stwierdził, że pilota nie da się uratować i że konieczne będzie wyjęcie alarmu. Alarm fabryczny podobno gdzieś schowany jest przy bloku silnika i to ma być grubsza robota Dodatkowo konieczne ma być założenie nowego alarmu jeżeli będę chciał mieć jakiekolwiek zabezpieczenie...
Co o tym sądzicie?
bogdan75 - Sro Kwi 11, 2012 20:13
nie możliwe zeby pilot sie zmasakrował tam jest tylko 1.5v,może poprzedni własciciel miał jakies przygody z nim
Radek001 - Sro Kwi 11, 2012 20:19
Podobno pilot już był kilka razy regenerowany...
bogdan75 - Sro Kwi 11, 2012 20:32
jeżli juz tak sprawa wyglada to nic nie poradzimy,lepiej było zaniesc do elektronika jak do elektryka,zajmuje sie elektroniką i wydaje mi sie ze nie ma zeczy nie możliwych
Radek001 - Sro Kwi 11, 2012 20:33
No a co sądzicie o tym rozwiązaniu, czyli wybebeszaniu alarmu i obchodzeniu immo, tak żeby tylko auto odpalało?
leszczu - Czw Kwi 12, 2012 12:00
Radek001 napisał/a: | o a co sądzicie o tym rozwiązaniu, czyli wybebeszaniu alarmu i obchodzeniu immo, tak żeby tylko auto odpalało? |
Ja myślę, że lepszym rozwiązaniem będzie dokupienie używanego pilota i zaprogramowanie go pod swój komputer. Tylko musisz w swojej okolicy znaleźć warsztat który na stanie ma oryginalny komputer do Rover/MG, czyli Testbook.
Radek001 - Czw Kwi 12, 2012 18:08
Mechanik stwierdził, że w sytuacji kiedy doszło do uszkodzenia pilota kiedy włączony jest alarm i immobiliser, to nie ma możliwości zaprogramowania do systemu drugiego pilota. Że niby jest takie jest jakieś zabezpieczenie które to uniemożliwia. Prawda to?
zdzichu - Czw Kwi 12, 2012 22:36
Nie. Poszukaj elektronika bo ten coś kręci. Niech sprawdzi pilota.
|
|