|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wskaźnik paliwa szaleje
delykatny - Sro Lis 09, 2011 18:57 Temat postu: [R75] Wskaźnik paliwa szaleje Witam mam problem otoz zalczela mi szales wskazowka poziomu paliwa raz idzie w dul raz gore ktos mi powiedzial ze to moze jakis kabel masowy jest poluzowany prosze dordzcie czy to moze byc to i gdzie to jest i jak sie tam dostac
kamil652 - Sro Lis 09, 2011 20:38
podpinam sie pod temat : u mnie bardzo , bardzo wolno rośnie po zatankowaniu
sash997 - Sro Lis 09, 2011 22:03
zróbcie może test zegarów i sprawdźcie jak sie porusza na teście
longer86 - Czw Lis 10, 2011 01:06
poruszony wcześniej temat pomp paliwa z Rowan'em (chyba dobrze napisałem) przewinęła się tam też informacja, że wskazówka dziwnie pokazywała, a przyczyną okazały się przetarte styki na potencjometrze od pływaka
delykatny - Czw Lis 10, 2011 07:08
a czy moze byc to przyczyna czujnika abs poniewaz zapalila mi sie lampka abs i predkosciomierz nie dziala i podobno to czujnik abs w prawym kole ?
witgut - Czw Lis 10, 2011 08:51
Jeśli masz jakiś problem z autem, poszukiwanie rozwiązania zaczynaj w temacie http://forum.roverki.eu/v...p=494108#494108
na 99% zawsze znajdziesz tam rozwiązanie, a co do powyższego problemu 100%
volverin - Nie Lis 13, 2011 12:00 Temat postu: [R75 01 CDT] Hej, jesli pali Ci sie kontrolka ABS tzn ze masz czujnik do wymiany w prawym przednim kole i poziom paliwa jest uzalezniony od tego, predkosciomierz tez Ci padnie lub padl, wskazowka paliwa rosnie gdy skrecasz w lewo spada gdy w prawo, takze musisz jezdzic na czuja wymien czujnik ABS i bedzie OK sprawdz klocki bo moze tez warto bo pozniej 2x kupowac czujnik to kolejne 120 w plecy.pozdro jak pomogl to wiesz w gdzie kliknac
witgut - Nie Lis 13, 2011 12:33
volverin napisał/a: | Hej, jesli pali Ci sie kontrolka ABS tzn ze masz czujnik do wymiany w prawym przednim kole i poziom paliwa jest uzalezniony od tego, predkosciomierz tez Ci padnie lub padl, wskazowka paliwa rosnie gdy skrecasz w lewo spada gdy w prawo, takze musisz jezdzic na czuja |
Coś słyszałeś i powtarzasz, ale nie są to ścisłe- pewne informacje:(
volverin napisał/a: | sprawdz klocki bo moze tez warto bo pozniej 2x kupowac czujnik to kolejne 120 w plecy | - a to już zupełna głupota, czujnik abs nie ma nic wspólnego z klockami, a sam czujnik można kupić o wiele taniej.
Cytat: | pozdro jak pomogl to wiesz w gdzie kliknac | - ale widzę że kolega udziela się, bo zbiera punkty, by wymienić je na opony zimowe:)
sash997 - Nie Lis 13, 2011 12:52
volverin napisał/a: | pozdro jak pomogl to wiesz w gdzie kliknac |
niema to jak bezinteresowna pomoc
volverin napisał/a: | wymien czujnik ABS i bedzie OK sprawdz klocki bo moze tez warto bo pozniej 2x kupowac czujnik |
do tego całkiem od rzeczy...
volverin - Nie Lis 13, 2011 16:40 Temat postu: [R75 01 CDT] Witam ponownie, jesli chodzi o szalejacy wskaznik paliwa to ABS ma duzo wspolnego!! i nie od kogos slyszalem, tylko mialem ten problem osobiscie!!wiec radze wymienic czujnik ABS a przy wymianie klockow czujnik czasem sie psuje (a czasem uda sie wymienic klocki bez utraty czujnika-ale tu sa przeciez specjalisci- bez urazy )tansze czujnik sa do tylnego kola
SeniorA - Nie Lis 13, 2011 16:52
volverin, koledzy mają rację , mylisz czujnik ABS z czujnikiem zużycia klocków.
sash997 - Nie Lis 13, 2011 18:03
albo kolega trafił na mechanika który mu wytłumaczył że trzeba czujnik od ABS razem z klockami wymieniać
volverin - Nie Lis 13, 2011 19:58 Temat postu: [R75,01 CDT] Sorki Chłapaki macie racje zwracam HONORY mnie sie pomyliło z ta wymianą ABS z czujnikiem klocków, ale jak w temacie czujnik ABS musi wymienic
tomek92k2 - Pon Paź 03, 2016 19:42
Witam mam problem wczoraj rano odpalilem samochód normalnie od szczalu jak zawsze ale po pracy nie chcial dopiero po paru razach kręcenia i dziwne bylo to ze miał bardzo niskie obroty na jalowym .jakos dojechałem do domu . Zatankowalem auto w miedzy czasie i paliwa bylo ponad pól zbiornika i dziwne to ze po czasie jak go odpalilem to wskazowka podniesla sie prawie na maks po czym jak dojechajac na miejsce wylaczylem auto . Za jakiś czas wróciłem i wskazowka byla tak jak wcześnie na ponad polowce . Ale dzis są jaja bo auta noe mogę odpalić a wskazowka paliwa pokazuje rezerwę a jest ponad pól zbiornika proszę o pomoc
[ Dodano: Pon Paź 03, 2016 20:42 ]
Nikt nie pomoże..?
longer86 - Pon Paź 03, 2016 20:04
Zalej do pelna... A wskazówką swiruje bo mogą nie stykać kostki pod kanapa na koszach. U mnie np wytarl sie potencjometr i nie ma sygnału w części zakresu
tomek92k2 - Pon Paź 03, 2016 21:08
Tylko jest problem bo nie mogę go odpalić kreci ale nic.. Jest ponad pól baku a komputer pokazuje ze jest na 0 km paliwa
pietjak - Pon Paź 03, 2016 21:15
Jeśli masz duży komputer pokładowy i uwalony czujnik ABS/piastkę czujnika ABS to nie zbiera ci prawidłowo przebiegu i wskaźnik paliwa może świrować.
Z tego co zauważyłem to w autach z komputerem pokładowym poziom paliwa jest szacowany wg spalania średniego i chwilowego.
W autach bez komputera pokładowego poziom jest pokazywany realnie wg tego co w zbiorniku.
longer86 - Pon Paź 03, 2016 22:32
Zle zauważyłeś, poziom paliwa jest zawsze średnia z 2 czujników w zbiorniku.
Spalanie obliczane jest z dawek paliwa i pozycji pedalu gazu.
A na podstawie średniego spalania i ilości paliwa w baku jest liczony zasięg na pozostałym paliwie.
Może pompa zwyczajnie padła
dzelo23 - Wto Paź 04, 2016 06:22
Przed odpalaniem słyszysz pompę? Jak nie to może być spalona. Jeżeli słychać ją to może być filtr zatkany. Wszystko da się szybko i tanio sprawdzić samemu.
tomek92k2 - Wto Paź 04, 2016 19:50
Ale jak uszlyszec mając na zaplonie i słuchać przy wlewie paliwa..?
[ Dodano: Wto Paź 04, 2016 20:50 ]
Przed chwila probawalem go odpalić po kilku sekundach kręcenia odpalil slabo pochodził ze 2moze 3 sekundy na bardzo malych obrotach i zgasl ponowna proba juz nie zalapal .. Aha i nie wiem czy to normalne ale próbując odpalić gdy nie odpali słychać chyba przekaźnik pod schowkiem
dzelo23 - Wto Paź 04, 2016 20:43
Pompę słychać wewnątrz auta, gdy siedzisz za kierownicą dźwięk będzie dobiegał spod tylnej kanapy za fotelem pasażera. Po przekręceniu kluczyka na pozycję 2 pompa pracuje chwilę aby wytworzyć ciśnienie, wtedy ją słychać najlepiej i tak jak napisałeś po odpaleniu stojąc przy wlewie paliwa/tylnych drzwiach pasażera.
Ja bym jednak sprawdził ciśnienie od razu za pompą i za filtrem paliwa.
pietjak - Sro Paź 05, 2016 08:34
longer86 napisał/a: | Zle zauważyłeś, poziom paliwa jest zawsze średnia z 2 czujników w zbiorniku.
Spalanie obliczane jest z dawek paliwa i pozycji pedalu gazu.
A na podstawie średniego spalania i ilości paliwa w baku jest liczony zasięg na pozostałym paliwie.
Może pompa zwyczajnie padła |
To dlaczego w wersji z komputerem wskazówka na zakrętach podnosi się i opada przy uwalonym czujniku ABS? A w wersjach bez kompa nie ma tego problemu?
Przerabiałem ten temat w dwóch swoich autach i ewidentnie na wskaźnik paliwa w wersjach z komputerem ma wpływ średnie spalanie, widać to nawet jak jechałeś spokojnie 50 km i następne 5 km jedziesz bardzo ostro.
longer86 - Sro Paź 05, 2016 09:07
pietjak napisał/a: | To dlaczego w wersji z komputerem wskazówka na zakrętach podnosi się i opada przy uwalonym czujniku ABS? A w wersjach bez kompa nie ma tego problemu? |
Największa bzdura jak słyszałem żeby styl jazdy miał wpływ na wskazania poziomu paliwa. Wiadomo spalanie jest większe, ale ilość paliwa w baku jest jaka jest i w żaden sposób nie jest umniejszana od stylu jazdy... Jest to średnia z 2 wskaźników, na dowód odsyłamdo RAVE, dział układ paliwowy. Wg tego co mówisz jezdzac z gazem w podłodze wskazówką nigdy nie mogla by pokazac pełnego baku, bo przeciez prędkość ma wpływ ile mam w baku...
Nie przyszło do głowy, ze na zakrętach paliwo w baku się przelewa, a jesli bak ma na środku przegrodę to paliwo przelewa sie górą pomiędzy komorami.. Zmieniając licznik moze cos nie stykało i stad różnice we wskazaniach.
Mam wytarty potencjometr na jednym z pływaków i wskazówka potrafi przy każdym odpaleniu być w innej pozycji. Jesli paliwo Ci sie przeleje, i plywak zalapie sygnał w górnym polozeniu, po czym paliwo przelewa sie do drugiej komory i podnosi tamten plywak... Wskazówką idzie do góry...
Pierwszy plywak opada, przez wytarte ścieżki potencjometru i lapie sygnał w dolnym zakresie... Wskazówką opada niżej...
Duże wahania wynikają ze względu na brak sygnału potencjometra w środku skali.
Proszę bardzo tu potencjometr z lewej komory za kierowcą:
sknerko - Sro Paź 05, 2016 09:39
Rover 75 ma kompa w każdych zegarach tylko w nie wszystkich ma wyświetlacz. dane o spalaniu ilości paliwa itd masz w ukrytym kompie na małym wyświetlaczu i to są te same dane co wyświetla na ekraniku jak go ma. W ukrytym możesz odczytać ile dokładnie litrów pływa w baku.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=85346#85346
[ Dodano: Sro Paź 05, 2016 10:39 ]
longer86 napisał/a: | Największa bzdura jak słyszałem żeby styl jazdy miał wpływ na wskazania poziomu paliwa. | No niestety ma, jak będziesz jeździł w mieście to wskazówka szybciej opada i szybciej zapala ci kontrolkę, choć może tu nie o styl jazdy idzie a o średnie spalanie. Na autostradzie jak będziesz jechał to kontrolka zapali ci się jak wg zużycia paliwa zostanie ci beny na ok 90km czyli np. przy 8l a w mieście zapali ci kontrolkę przy 10l w baku, bo w mieście 10 jest potrzebne żeby zrobić 90km. Może jemu chodzi o to właśnie bo wskazówka podobnie zachowuje się jak kontrolka.
Ja np. byłem w szoku 9 lat temu jak mi auto "dotankowywało" podczas jazdy ruszałem z zapaloną kontrolką a po 6 km gasła i wskazówka szła w górę.
longer86 - Sro Paź 05, 2016 12:44
W żadnym wypadku średnie spalanie z kompa nie ma wpływu na poziom paliwa.
Wiadomo ze deptanie powoduje większe spalanie i wtedy wskazówka idzie w dół, ale zawsze pokazuje poziom ilości w zbiorniku z 2 pływaków połączonych równolegle.
Przy malej ilości paliwa w baku zwyczajnie przelewa sie ono podczas jazdy, a ze przy pełnym lub prawie pełnym baku zakres ruchu jest mniejszy nie jest to zauważalne. Zwłaszcza przez to ze wskazowka na zegarach działa z opóźnieniem.
Nie sprzeczam sie co do lampki rezerwy, być może jest jak mówisz, ze zapala ja w zależności od średniego spalania.
sknerko - Sro Paź 05, 2016 12:50
longer86 to czemu jak odpalam na zimnym wskazówka jest nisko świeci lampka a po 6-8km wskazówka idzie do góry i lampka gaśnie?
[ Dodano: Sro Paź 05, 2016 13:50 ]
akurat mam blisko rezerwy i jak nie zapomnę to postaram się nagrać film/zrobić fotki.
dzelo23 - Sro Paź 05, 2016 13:00
Nie wiem jak w dieslu ale u mnie styl jazdy ma znaczenie zarówno na poziom paliwa pokazywany przez wskazówkę jak i na zasięg pokazywany przez komputer mimo tego że poziom paliwa się nie zmienia bo śmigam na lpg.
Wydaje mi się że po prostu w dieslu nie ma na tyle dużej różnicy w spalaniu by zauważyć ruchy wskazówki od poziomu paliwa albo ktoś za mało butuje aby zauważyć różnicę
longer86 - Sro Paź 05, 2016 13:06
W takim razie odpal auto i na postoju sprawdź. Mając rezerwę wskazówką po chwili sie podniesie, i nie ma to wpływu na styl jazdy i średnie spalanie, to opóźnienie w działaniu wskazówki
dzelo23 - Sro Paź 05, 2016 13:15
No ciekawe czy jak kilka razy bym przybutował na postoju to czy by się nie zapaliła znowu
MaciejGdz - Sro Paź 05, 2016 13:37
Podpinam sie do tematu u mnie wskazówka potrafi spasc do zera a po chwili pokazac pełen zbiornik a rezerwa zapala sie chyba zawsze przy zasięgu 50km a co do wskazań komputera to nie wiem dlaczego nie pokazuje mi spalania chwilowego tylko średnie
ostatnio przy małej ilości paliwa odpieła mi sie rurka wyrównawcza od pompy i nie chciał odpalic bo całośc paliwa znalazła sie z jednej strony baku
longer86 - Sro Paź 05, 2016 15:03
MaciejGdz napisał/a: | Podpinam sie do tematu u mnie wskazówka potrafi spasc do zera a po chwili pokazac pełen zbiornik a rezerwa zapala sie chyba zawsze przy zasięgu 50km a co do wskazań komputera to nie wiem dlaczego nie pokazuje mi spalania chwilowego tylko średnie |
wg rave pływaki są połączone szeregowo i w momencie przerwania obwodu wskaznik ponoc pokazuje 0. więc może któryś pin w kostce nie ma dobrego kontaktu.
komputer w 75 nie pokazuje chwilowego, tylko średnie
dzelo23 - Sro Paź 05, 2016 15:54
Aj nie wytrzymałem
longer86 - Sro Paź 05, 2016 16:12
Dzelo zatankuj 3/4 baku i wtedy spróbuj udowodnić to samo, ze to nie jest spowodowane przelewaniem paliwa w baku... Mozesz również wyzerować średnie spalanie... Zasięg sie zmieni, ale wskazowka nie zmieni położenia.
pietjak - Sro Paź 05, 2016 16:12
Dokładnie tak jest jak pisałem.
Wyjeździłem dziś bak do zera butując - tzn zostało ropy na 30 km i średnie spalanie 14 litrów. Wskazówka leżała.
Potem bardzo delikatna jazda i zrobiło się 110 km i wskazówka na połowie ostatniej ćwiartki.
dzelo23 - Sro Paź 05, 2016 16:21
Long może mam coś popsute ale nie ważne czy mam pod korek, połowę czy 1/4. U mnie tak jest od 6 lat
longer86 - Sro Paź 05, 2016 16:27
I co faluje Ci wskazówką jak masz pod korek?
sknerko - Sro Paź 05, 2016 16:58
longer86 jest dokładnie jak opisuje dzelo23 i pietjak i nie ma znaczenia czy to jest przy pełnym czy pustym baku, zawsze tak jest, mam tak już 9 lat.
[ Dodano: Sro Paź 05, 2016 17:58 ]
Zdarzyło mi się kiedyś lecieć autostrada grubo powyżej 100km/h, zaraz po tankowaniu i wskazówka opadła nieco, jak zjechałem z autostrady i leciałem spokojnie to wróciła do pełnego baku i jeszcze kilkadziesiąt km pokazywał pełny bak, mimo ze wcześniej pokazywał ubytek paliwa. dlatego pisałem o "dotankowywaniu" w biegu
MD - Sro Paź 05, 2016 18:47
Popieram Sknerka i osoby powyżej. Coś w tym jest. Jak chciałem wyjeździć starą benzynę w baku (LPG) to rezerwa gasła i zapalała się, a wskazówka lekko falowała w zależności od tempa jazdy. Im spokojniej tym więcej w baku.
longer86 - Sro Paź 05, 2016 19:01
Gupie macie te bendzyndze diesel Power
dzelo23 - Sro Paź 05, 2016 19:54
Wskaźnik temperatury też mamy niczego sobie
koci_flak - Sro Paź 05, 2016 20:54
dzelo23 napisał/a: | Wskaźnik temperatury też mamy niczego sobie |
Jestem pod ciągłym wrażeniem tych brytyjskich rozwiązań. Oni chyba nie robili burzy mózgów weryfikując swoje pomysły inżynierskie
longer86 - Sro Paź 05, 2016 21:19
lata tak samo jak od bendzyndzy... wersja z parkinsonem
pietjak - Sro Paź 05, 2016 21:27
Ale ja mam diesla i też jest parkinson.
W poprzednim roverze jeździłem z 5 tyś km bez czujnika ABS i już wtedy było to zastanawiające.
W drugim Roverze wczoraj wymieniałem czujnik ABS.
Nawet się śmiałem z kolegą, że jakbym jeździł tylko w lewo na rondzie to paliwo mi się nigdy nie skończy, bo siła odśrodkowa działająca na ropę w baku + brak sygnału z ABS powodowała cały czas prawie full na wskaźnikach. Normalnie jak w golfach TDI - Same produkują paliwo.
prebenny - Sro Paź 05, 2016 23:09
longer86 ale w klekocie jest dokładnie tak samo jak pisze Sknerko i inni
longer86 - Sro Paź 05, 2016 23:16
wszyscy macie zepsute auta... mam aktualnie na moich nowych tarczach 1 kreseczkę mniej niż ful przyjmijmy że 9/10 baku paliwa i niezaleznie jak jade wskazówka stoi jak łyzka w kisielu
sknerko - Czw Paź 06, 2016 08:16
longer86 zepsułeś zegary
SyntaX - Czw Paź 06, 2016 20:07
Przerabiałem temat już kilka razy, tam rdzewieją (dosłownie rdzewieją) styki od pływaka w baku.
Będziesz na zlocie
Mam całą paczkę odpowiednich konektorów to dam Tobie kilka sztuk i sobie pozaciskasz na nowo.
Miałem to w każdym Landku jakiego posiadam (a mam w sumie 4 a bo co)
Kilka 75 klientów i X-Type mamy też cierpiał na ten sam problem.
tomek92k2 - Czw Paź 06, 2016 20:09
A powiedzcie koledzy czy wskaźnik paliwa ma cos wspólnego z pompa paliwa chodzi mi o to ze robiąc test zegarów wszystkie kontrolki działają prawidłowo nawet od poziomu paliwa . Ale problem w tym ze w baku mam ponad pól zbiornika a swieci sie rezerwa na kompie pokazuje zasięg 0 km auto nie odpala
sknerko - Czw Paź 06, 2016 20:18
SyntaX napisał/a: | Miałem to w każdym Landku jakiego posiadam (a mam w sumie 4 a bo co)
Kilka 75 klientów i X-Type mamy też cierpiał na ten sam problem. | To nie jest problem te typy tak mają, nawet ci powiem że jak wyczyściłem styki to falowanie się nasila.
Chyba że pisałeś do longera86 to nie było tematu
SyntaX - Czw Paź 06, 2016 20:27
Samo czyszczenie styków nic nie da utlenia się kabel w miejscu w którym jest zaciśnięty.
Trzeba uciąć i zarobić nowe końcówki.
Mam odpowiednie cynowane.
Zaciskasz i podgrzewasz lutownicą i jest malina.
Pływakowi natomiast dobrze zrobi całodzienne odmoczenie w płynie do mycia silników marki Plak.
Zrobiłem tak u siebie i pokazuje mi idealnie.
longer86 - Czw Paź 06, 2016 20:33
SyntaX napisał/a: | Zaciskasz i podgrzewasz lutownicą |
Ale tą lutownicą to na dworze?
prebenny - Czw Paź 06, 2016 21:17
Na dworze nad zbiornikiem
tomek92k2 - Pią Gru 09, 2016 17:57
Koledzy mam pytanie po wymianie pompy paliwa czyszczeniu zbiornika auto gozej odpala w sensie ze kręcę jakies 3 sekundy i odpala .. Cos na zasadzie jak by się paliwo coflo i dopiero po kręceniu odpali..jaka może byc przyczyna .?
wellman - Pią Gru 09, 2016 18:34
tomek92k2, sprawdź, czy się przekaźnik pompy nie wiesza i chwila mija zanim zaskoczy i uruchomi pompkę. Może też podczas wymiany zagiął się jakiś wężyk paliwowy.
dorotamax1 - Pią Gru 09, 2016 21:00
Mi jak temperatura spada na niskie od 5 w dół to wskaźnik robi co chce a jak się robi cieplej to działa bez błędnie.licho wie co jest .
prebenny - Pią Gru 09, 2016 21:27
dorotamax1 sprawdź przewody i styki przy pompie. Druga sprawa może być przetarty potencjometr to wtedy już niewiele pomoże (wtedy raczej wymiana całego koszyka pompy).
tomek92k2 - Sob Gru 10, 2016 10:55
Wlasnie byla wymieniana pompa nowa z wolkswagena ktora pasuje do rovera i kosz który pokazuje ile bezyny w zbiorniku i tez listwa wtryskowa .. Ogolem silnik dobrze chodzi po odpaleniu obroty dochodzą do 7 tys jak go depne tylko właśnie to odpalanie..
[ Dodano: Sob Gru 10, 2016 10:55 ]
A przekaźnik pompy w ktorym jest miejscu dokladnie..?
wellman - Sob Gru 10, 2016 11:29
tomek92k2, przekaźnik jest w skrzynce bezpieczników nad nogami pasażera. Numer 3, jeśli dobrze pamiętam. Możesz dla eksperymentu podmienić z innym żółtym (np. od klaksonu) i zobaczyć, czy będzie lepiej.
Jeśli nie... to może po prostu już Ci się rozrusznik sypie?
tomek92k2 - Czw Gru 15, 2016 20:33
Prawdę mówiąc tez się zastanawiałem ze to może rozrusznik sie powoli konczy ..
[ Dodano: Czw Gru 15, 2016 20:33 ]
Koledzy mam pytanie czy w naszych Roverkach jest cos takiego jak np zaworek zwrotny paliwa czy cos takiego..?
kaczaza-k1 - Sro Lip 05, 2017 21:49
tomek92k2 napisał/a: | Ale jak uszlyszec mając na zaplonie i słuchać przy wlewie paliwa..?
[ Dodano: Wto Paź 04, 2016 20:50 ]
Przed chwila probawalem go odpalić po kilku sekundach kręcenia odpalil slabo pochodził ze 2moze 3 sekundy na bardzo malych obrotach i zgasl ponowna proba juz nie zalapal .. Aha i nie wiem czy to normalne ale próbując odpalić gdy nie odpali słychać chyba przekaźnik pod schowkiem |
|
|