Zobacz temat - [R416] Woda/ mazia w przepustnicy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Woda/ mazia w przepustnicy

han2 - Wto Sty 31, 2012 10:56
Temat postu: [R416] Woda/ mazia w przepustnicy
Rover 416 rok 98 gaz sekwencja /
Witam moje pytanko od jakiegos czasu pojawia mi sie biala mazia w przepustnicy czy tez Woda . Czy to moze byc zabrudzona odma? jezeli tak jak moge ja wyczyscic? moze mi ktos powiedziec gdzie ona jest?

truten23 - Wto Sty 31, 2012 11:06

Kolego, odma to te 2 rurki łączące dekiel zaworowy z kolektorem dolotowym. Każdy sposób na jej czyszczenie będzie dobry :smile:
Na korku oleju i w zbiorniczku płynu nie gromadzi Ci się taki sam majonezik?
Generalnie przy przepustnicy nie powinno być wody, chyba że przejeżdżałeś przez jakąś głęboką wodę. W jakim stanie masz filtr powietrza? :wink:

han2 - Wto Sty 31, 2012 11:09

Dzieki za szybka odpowiedz, co do majonezu pod korkami nie ma go (uszczelka pod glowica rok temu wymieniona) , co do filtra powietrza stan byl conajmniej slaby :) (wlasnei auto stoi u gazownika i czeka go wymiana filtrow gazu+powietrza) , Wiec poki co mam dziwny z tym problem bo przez w/w wode w taka temperature chyba przepustnica mi sie zawiesza - tak wnioskuje i po dluzszej jezdzie autko niechetnie schodzi z obrotow, po wyczyszczeniu przez jakis czas jest ok .

Btw co do filtra powietrza przez jakis czas jezdzilem z wyczepiona rura ktora prowadzi do pojemnika z filtrem powietrza (ta rura co bierze powietrze z komory silnika)... dopiero jakkis czas temu ja poprawilem.

truten23 - Wto Sty 31, 2012 11:15

Moim zdaniem to wina filtra. Powymieniaj wszystko i zobacz jak będzie. A i jak jeździłeś bez podpiętego filtra to wszystkie pary i inne takie łapał, więc woda mogła się tam kondensować.
han2 - Wto Sty 31, 2012 11:25

tylko jezeli chodzi o odme to ewidentnie z dolnej leci mi ten syf...
truten23 - Wto Sty 31, 2012 11:46

Wyczyść ją i poobserwuj. Jak na korku nic nie ma to może w odmie jest jakiś stary syf...
han2 - Wto Sty 31, 2012 12:41

btw jeszcze mysle nad wymiana przepustnicy na metalowa... jakie pasuja do rovera 416? bo czytam i szukam :) i niezbyt mi to wychodzi.
EDIT:
Ok auto wrocilo od gazownika... i zeby bylo zabawniej , wymienil mi filtry gazu powietrza.. spuscil lajno, i autko na gazie przy wciskaniu sprzegla gasnie! a nie robilo tego przed oddaniem! ;/ wrocilem go do gazownika ,.. to pan gazownik powiedzial ze nie ma jak podpiac do kompa gazu bo 2 piny zgnily we wtyczce i trzeba wtyczke kupic ... i wymienic koszt 60 zl... czyzbym byl nabijany w butelke?

truten23 - Wto Sty 31, 2012 19:02

No trochę to głupio... :???: A jak na benzynie chodzi teraz? Wiesz, z sekwencją jest tak że musi najpierw dobrze działać na benzynie... A i pamiętaj że mieszankę gazowo-powietrzną ciężej zapłonić i dlatego iskra musi być iskra porządna.
Rzeski - Wto Sty 31, 2012 19:20

co do tej mazi w ukladzie dolotowym to uszczelniacze zaworowe do wymiany
han2 - Czw Lut 02, 2012 21:11

dobra a przepustnice z czego podejda? mam na allegro szukac tylko 400 -tki? czy inne wchodza takze ? np z rovera 25 badz 45? i czy pojemnosc 1.4 i 1.6 roznily sie przepustnicami?
leszczu - Sob Lut 04, 2012 15:19

han2, przepustnica do ciebie podejdzie od wszytskich modeli gdzie był zastosowany silnik k-series, czyli R200, R400, R25, R45, R75, MG ZR,ZS,TF,F i Land Rover. :wink: Przepustnicy szukaj od razu metalowej.
han2 napisał/a:
czy pojemnosc 1.4 i 1.6 różniły się przepustnicami?

W 1.4 i 1.6 siedziały takie same przepustnice, ale już w 1.8 były trochę większe. :wink:

7Tomi - Sob Lut 04, 2012 20:00

leszczu napisał/a:
han2, przepustnica do ciebie podejdzie od wszytskich modeli gdzie był zastosowany silnik k-series, czyli R200, R400, R25, R45, R75, MG ZR,ZS,TF,F i Land


No i tu zonk. Nie do wszystkich. Przepustnice występują z 3 różnymi mechanizmami linki gazu. Nie pasują zamiennie bo linka gazu może być za krótka lub za długa.

leszczu - Nie Lut 05, 2012 11:06

Tomi_114 napisał/a:
Nie pasują zamiennie bo linka gazu może być za krótka lub za długa.

Dlatego w uchwycie przepustnicy dla linki są zrobione dwa otwory. :wink:

7Tomi - Nie Lut 05, 2012 11:17

leszczu napisał/a:
Tomi_114 napisał/a:
Nie pasują zamiennie bo linka gazu może być za krótka lub za długa.

Dlatego w uchwycie przepustnicy dla linki są zrobione dwa otwory. :wink:


Czytaj proszę ze zrozumieniem.... Nie pasują zamiennie ... To nie teoria.

han2 - Pon Lut 06, 2012 14:36

wow to teraz moge miec zonka... zamowilem przepustnice jestem ciekaw czy bedzie pasowac ;/ zamowilem z 25-tki , i jeszcze mam jedno pytanie dostalem przepustnice ale ona nie ma tej jakby uszczelki ,czy z plastikowej bedzie pasowac? czy moge dac ja bez tej uszczelki?
leszczu - Pon Lut 06, 2012 15:01

han2 napisał/a:
wow to teraz moge miec zonka

Dla kolegi Tomi_114, chodziło o to, że nie pasują zamiennie, tak przy okazji chciałbym się zapytać, o które modele ci chodzi ??
han2 napisał/a:
zamowilem przepustnice jestem ciekaw czy bedzie pasowac ;/ zamowilem z 25-tki

Będzie na pewno pasować.. :wink:
Cytat:
i jeszcze mam jedno pytanie dostalem przepustnice ale ona nie ma tej jakby uszczelki czy z plastikowej bedzie pasowac? czy moge dac ja bez tej uszczelki?

Uszczelka musi być, aby silnik nie łapał lewego powietrza. Ale tym nie musisz się martwić, bo uszczelka od plastikowej przepustnicy będzie pasować. :wink:

han2 - Pon Lut 06, 2012 15:05

Dobra wielkie dzieki za slowa otuchy :) zara po pracy wbijam na garaz ( o ile lapy mi nie zamarzna) i zmieniam przepustnice .
7Tomi - Pon Lut 06, 2012 18:57

leszczu napisał/a:
han2 napisał/a:
wow to teraz moge miec zonka

Dla kolegi Tomi_114, chodziło o to, że nie pasują zamiennie, tak przy okazji chciałbym się zapytać, o które modele ci chodzi ??


Rover 25 Z plastikowa przepustnicą i mocą 84KM - tam najczęściej spotkałem się z inną przepustnicą a dokładnie mocowaniem linki. Nie pomoże mocowanie linki w drugim uchwycie bo jest znacząca różnica pomiędzy uchwytem.

han2 - Wto Lut 07, 2012 09:11

Wymiekam z tym samochodem.. dalej te same objawy.. no moze ciut mniejsze: po dluzszej jezdzie obroty lubia sie wisnac ... (btw: uszczelka z plastikowej przepustnicy slabo pasuje... )
mike-l - Wto Lut 07, 2012 09:49

A linki gazu nic Ci nie blokuje? jakiś stary smar, zamarzająca wilgoć itp?
han2 - Wto Lut 07, 2012 10:17

hmmm chyba nie , dzis jeszcze odepne linke wpuszcze w nia wd 40 moze pomoze (ale nie zauwazylem zeby pedal gazu nie odskakiwal.
mike-l - Wto Lut 07, 2012 10:43

sam pedał może wracać do położenia neutralnego, ale to nie znaczy że przepustnica się idealnie domknie, wystarczy że coś minimalnie przyblokuje ten "ruch powrotny" klapki przepustnicy i silnik dalej ciągnie powietrze przez przepustnicę.
Aktualnie też się z tym zmagam. Mam taki efekt: przy jeździe 2-2,5 tyś/obr i wrzuceniu na luz, obroty potrafią (nie zawsze) pooowoli opadać ew. się zablokować, wystarczy lekko pchnąć pedał gazu i wraca do normy. Parę dni temu tak na szybko przeczyściłem szmatką ten element przepustnicy (nie wiem jak się nazywa, sorry :P ) gdzie zaczepiasz linkę gazu. Strasznie było uwalone jakimś smarem. Przy -17 st nie działo się nic. Teraz znowu zaczyna. Muszę to dokładnie ogarnąć.

han2 - Wto Lut 07, 2012 10:51

no ja poki co z zabaw z tym to mam za soba wymiane przepustnicy na alu, wiec teraz mysle nad smarowaniem wlasnie linki gazu, zauwazylem jedna prawidlowosc ze przy dodaniu gazu tak szybciej do 4-5 k obrotow i szybkim puszczeniu to wraca bardzo dynamicznie na niskie obroty
mike-l - Wto Lut 07, 2012 10:53

hehe u mnie tak samo, jak jadę 4tyś obr/min i puszczę gaz to jak na razie ładnie schodzi z obrotami.
leszczu - Wto Lut 07, 2012 13:18

han2, popuść lekko linkę przy przepustnicy. :wink:
han2 - Wto Lut 07, 2012 13:22

hmm jest ona nawet luzna nie jest napieta... wiec i tak troche rozluznic ja?
leszczu - Wto Lut 07, 2012 13:37

han2 napisał/a:
hmm jest ona nawet luzna nie jest napieta... wiec i tak troche rozluznic ja?

Jak nie jest mocno napięta to zostaw tak jak jest. :wink:
Czyściłeś w środku tą przepustnicę ??
Wina również może stać po czujniku TPS. Spróbuj może ten czujnik podmienić od swojej starej przepustnicy. :wink:

han2 - Wto Lut 07, 2012 13:41

hmm mysle ze na 90% linka gazu , jej pancerzyk tzn ta 1 warstwa gumy sie stopila , linke mam tak ze lezy na pokrywie silnika i mysle ze przy wiekszej temp moze to wlasnie ja czasem przyblokowac , jakis pomysl? jak odizolowac linke? podkleic czyms ? czy moze poprowadzic w inny sposob?
leszczu - Wto Lut 07, 2012 13:42

Może bez wymiany linki się nie obejdzie :/
han2 - Wto Lut 07, 2012 13:51

dobra przepne linke w taki sposob jak powinna byc... bo chyba kolesie jak wymieniali mi uszczelke pod glowica dali ciala i pociagneli linke tak ze lezy na pokrywie silnika , ai zatacza takie jakby koło na niej :) i dopiero wchodzi w uchwyt od przepustnicy, mozliwe ze to jest ten problem. Przepne zaraz po pracy ja , mam nadzieje ze rece mi nie odpadna podczas tego ;) i zaraz dam znac jak bede w domu czy to jest to .

Btw ma ktos foto jak idzie linka gazu? czy to obojetne jak pojdzie za silnikiem?

Edit: wymiekam z tym pojazdem, juz nie wiem co robic , poki co nie wieszaly mi sie obroty ale wolno schodzily po przejechaniu 9 km . NIE ROZUMIEM! sprobuje jeszcze pozaciskac plastikowymi opaskami wszelkie wezyki ktore dochodza w okolice przepustnicy .

Adrian - Sro Lut 08, 2012 16:49

Zresetuj jeszcze ustawienia przepustnicy. Kluczyk przekręć na pozycję II i pięć razy gaz do dechy.
han2 - Sro Lut 08, 2012 17:23

ofkorz zrobione .... i wlasnei moje pytanie dokladnei ma tak to wygladac? kluczyk II pozycja 5x pedal w podloge i pozniej odpalic normalnie? zgasic i odpalic? ;P
Adrian - Sro Lut 08, 2012 17:26

han2 napisał/a:
kluczyk II pozycja 5x pedal w podloge i pozniej odpalic normalnie?

Dokładnie.

han2 - Sro Lut 08, 2012 22:36

ok ... juz rozumiem problem , z odmy bierze mi sie prawdopodobnie woda ... i zostaje w przepustnicy , podczas mrozow zamarza ... i przepustnica sie nie domyka ;/ ma ktos na to jakis patent?
mike-l - Czw Lut 09, 2012 15:32

W "75" odłączamy odmę, żeby ta wilgoć nie leciała do przepustnicy (otwór w przepustnicy zaślepić)
han2 - Czw Lut 09, 2012 15:35

oo :) a jakie sa efekty ? co sie dzieje jezeli jest odlaczona? jakies spadki? gasniecia?
I rozumiem ze na przeglad podlaczac spowrotem:)?

leszczu - Czw Lut 09, 2012 15:50

han2 napisał/a:
oo :) a jakie sa efekty ? co sie dzieje jezeli jest odlaczona? jakies spadki? gasniecia?

Ja z odłączoną odmo jeździłem ponad rok i nic się stało. :wink:

Artu - Czw Lut 09, 2012 17:15

Z wodą potwierdzam... Ja swego czasu miałem niezła kulkę lodu w przepustnicy. W ciągu tej zimy mało jeżdżę więc problem mnie za bardzo nie dotyczy
han2 - Czw Lut 09, 2012 17:58

dobra a wezyk odmy zostawiliscie poprostu odpiety ? nigdzie nie przekladaliscie?
leszczu - Czw Lut 09, 2012 19:04

han2 napisał/a:
dobra a wezyk odmy zostawiliscie poprostu odpiety ? nigdzie nie przekladaliscie?

Po prostu odłączyłem i tyle. :wink:

slax - Czw Lut 09, 2012 20:24

Można też sobie zrobić tzw OIL CATCH TANK - separator oleju, i będzie spokój z syfem w przepustnicy
Sirk - Pią Lut 10, 2012 00:57

Jeśli chcesz jakoś zabezpieczyć ten wężyk od odmy, możesz zakupić i zamontować taki miniaturowy filtr stożkowy :razz:

han2 - Pon Lut 13, 2012 13:18

Witam mam kolejny problem.. powoli ubywa mi plyn chlodzacy ( rok temu mialem wymieniana uszczelke pod glowica , planowana itp) i tu mam jedno pytanie ... samochod ano pali jakby nie rowno... jakby tylko 3 tloki palily ale po chwili po lekkim przegazowaniu pali normalnie. co to moze byc?
leszczu - Pon Lut 13, 2012 15:54

han2, sprawdź czy uszczelka kolektora ssącego ci nie puszcza. :wink:
han2 - Pon Lut 13, 2012 16:29

Ok :) jak to moge sprawdzic garazowym sposobem? Jest jakas mozliwosc? bedzie cokolwiek widac?
leszczu - Pon Lut 13, 2012 16:34

Po nocy wykręć świece i zobacz czy nie będę mokre. :wink:
Może jeszcze dookoła poprzyglądać się kolektorowi. :wink:

han2 - Pon Lut 13, 2012 16:41

dobra, moje pytanie wystarczy odkrecic 7 srub z kolektora? dac nowa uszczelke i zakrecic je tak? i moje pytanie czy dam rade bezproblemowo ze zwyklym kompletem kluczy ? i w warunkach garazowych?
leszczu - Pon Lut 13, 2012 16:43

Najpierw sprawdź czy to to. :wink:
han2 - Wto Lut 14, 2012 10:23

ehh .. bo ja juz caly chory :( co chwila cos mi sie dzieje dostaje siwych wlosow, mam nadzieje ze nie jest to walnieta uszczelka pod glowica ;/ bo niestety nie naleze do bogatych ludzi :( juz sam nie wiem. sprawdze jutro rano te swiece na szybciaka,

btw czy to taka uszczelka :
http://moto.allegro.pl/us...2098583159.html

?


Edit ... ok od wczoraj plyn ktory dolalem na moje oko nie zmienil swej ilosci, zrobilem jakies 40 km ... wiec nie rozumiem. Chyba poobserwuje czy go ubywa w zastraszajacym tempie, jezeli nie.. to mysle ze nie bede ruszal .

[ Dodano: Wto Lut 14, 2012 10:23 ]
Wlasnie czy wyciek mogl byc spowodowany korkiem? ktory ciezko chodzil?

leszczu - Czw Lut 16, 2012 17:42

han2 napisał/a:
btw czy to taka uszczelka :
http://moto.allegro.pl/us...2098583159.html

Tak, tylko lepiej kupić jedna droższych, aby trochę potrzymała, bo te najtańsze szybko puszczają. :wink:
han2 napisał/a:
Wlasnie czy wyciek mogl byc spowodowany korkiem? ktory ciezko chodzil?

Chodzi ci o korek od zbiorniczka wyrównawczego ??

han2 - Czw Lut 16, 2012 21:13

dokladnie o ten korek, albo gazownik troche upuscil mi w jakis sposob, juz sam nie wiem, dosyc duzo problemow mam z tym autem ... teraz walcze ze spalaniem rzedu 11 l w trybie mieszanym :/
leszczu - Pią Lut 17, 2012 13:24

han2, z tym spalaniem to najlepiej podpiąć się pod komputer i to najlepiej pod Testbook. :wink:
han2 - Pią Lut 17, 2012 13:42

No tez o tym myslalem, wiecie gdzie na slasku mozna sie dorwac do niego i jaki koszt? (a najlepiej : Bytom, Siemianowice, Katowice , Chorzow )
leszczu - Pią Lut 17, 2012 13:46

han2 napisał/a:
No tez o tym myslalem, wiecie gdzie na slasku mozna sie dorwac do niego i jaki koszt? (a najlepiej : Bytom, Siemianowice, Katowice , Chorzow )

Poszukaj tutaj. :wink:
http://www.roverki.pl/czci-i-warsztaty.html

maximus86 - Sob Mar 03, 2012 13:17

Han napisz czy udało Ci się w końcu opanować sytuację z mazią w przepustnicy bo ja zauważyłem u siebie że mi się zbiera maź w przepustnicy od strony filtra powietrza oczywiście i w wężyku od podciśnienia, który idzie do silnika od przepustnicy (jest to odma podciśnieniowa z tego co się orientuję)...
co kilka dni muszę czyścić żeby mieć tam czysto i nie wiem od czego to się robi...
znajomy mechanik mówi że przy takich wahaniach temperatury i częstym gaszeniu i zapalaniu silnika (krótkie odcinki drogi zazwyczaj pokonuje) jest to normalne...

leszczu - Sob Mar 03, 2012 15:32

maximus86 napisał/a:
znajomy mechanik mówi że przy takich wahaniach temperatury i częstym gaszeniu i zapalaniu silnika (krótkie odcinki drogi zazwyczaj pokonuje) jest to normalne...

Dobrze mechanik gada, to jest normalne. :wink:

pablo773 - Nie Mar 04, 2012 17:57

no ja pod korkiem oleju mam majonez przez to ze pokonuje krotkie odcinki 4 km ;) hAN2 jezeli chodzi o ten plyn chlodniczy mi raz ubywalo raz nie kup NOWY korek od zbiornika wyrownawczego mi to pomoglo i teraz mi plynu nie bierze :)
han2 - Wto Mar 06, 2012 19:30

jestem :) apropo korka ... psiklem wd40 ponaciskalem i chyba ok od tego czasu nie ubywa, co do mazi w przepustnicy, poki co odpieta odme mam,... jak pojawia sie plusy itp podepne ja spowrotem (tak poki co zalatwilem sprawe)
Rzeski - Wto Mar 27, 2012 22:19
Temat postu: A
ja tez odlaczylem wezyk od przepustnicy przedluzylem go i cala maz spada pod auto ale chodzi elegancko