|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [r600] jaki olej 2.0 benzyna
mateooo25 - Sro Mar 07, 2012 00:31 Temat postu: [r600] jaki olej 2.0 benzyna witam przymierzam sie do zmiany oleju mam silnik 2.0 131 km benzynka rozważam nad:
-Motul 6100 SYNERGIE+ 10W-40
-VALVOLINE MAXLIFE 10W40
-VALVOLINE DURABLEND 10W40
-LIQUI MOLY 10W40 MoS2 SUPER LEICHTLAUF
-PETRO-CANADA DURON 10W-40
-PETRO-CANADA SUPREME 10W-40
na blacie niby 240 tys ale to sam w to nie wierze ,dodatkowo LPG
najbardziej zastanawiam sie nad pierwszym MOTULEM i ostatnim PETRO-CANADA.Sam w dieselku mam wlany full syntetyk MOTULA i rewelka.Wiec co o tym sadzicie i co wy mi zalecacie zalac oprocz jakis CASTROLOW,MOBILOW,TOTALOW,LOTOSOW tego syfu to ja nie chce.
Balas87 - Sro Mar 07, 2012 16:43
osobiścię mam wlane maxlive 10w40 ale ja mam diesla ale ci polecam bo to dobry olej tak czy siak BTW motul podobno też dobry, z tej listy który byś nie wziął będzie w sam raz.
KRYS - Sro Mar 07, 2012 17:07
leniuch
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=35490
tomii620si - Nie Mar 11, 2012 19:11
Ja mam ELF SPORT SR1 15w40 i jestem z tego zadowolony. Dwóch kolegów ma też to w bmw wlane i obie pomimo tego, że nie rzadko dostają po garach chodzą całkiem fajnie z czego jedna ma najechane już prawie 330tys i 0 problemów. Pzdr.
KRYS - Nie Mar 11, 2012 21:51
Szkoda tego silnika na minerał, w klasyfikaji ACEA ma A2 a przy -27stC zestala się.
http://www.forumsamochodowe.pl/oleje/
jezeli nie bierze ci oleju i nie ma wycieków to śmiało wlej półsyntetyk 10W40 lub 50
będzie motorek miał lzej, olej szybciej rozprowadzał się po silniku i mniej palił.
tomii620si - Pon Mar 12, 2012 19:37
KRYS, to było do mnie skierowane? Wiesz co wcześniej miałem taki wlany a więc taki dostał. Czy nie bierze oleju. Chyba nie bo jak zalałem to już któryś miesiąc jezdze i dalej tak samo a wycieków też już nie ma bo uszczelka od pokrywy zaworów puszczała . Na razie będę na tym latał. Może przy wymianie oleju w skrzyni od razu kupie jakiś do silnika idąc za twoją radą . (mój przebieg ~205kkm)
Balas87 - Pon Mar 12, 2012 19:55
tomii620si, masakra bo wcześniej był taki wlany to taki zostawiłem, mój brat ma stare bmw e36 rocznik 91 na blacie ponad pół miliona i auto jeżdzi na 10w40 A kupił na oleju lotos 15w40. Spóść ten olej i wlej 10w40 daj dechnąć silnikowi a w szczególości turbinie.
U mnie dwa rovery też na 10w40 latają a przebiegi dużo większe niż twoj i to jeszcze kręcone wstecz.
Lysy_ - Pon Mar 12, 2012 23:38
Polecam Motula. Leję go już 3 wymianę do Vectry za chwilę będzie 4. W roverku jak przyjdzie czas zmiany też go wleje. Z tym, że oryginalny ciężko dostać. To co jest u Nas w sklepach i 98% na allegro to zwykłe siki rozlewane w kraju. Polecam sprzedawce z Allegro o nicku JARO-OIL (mają też swoją stronę internetową). Jest jednym z kilku przedstawicieli Motula na Polskę posiadającego ich certyfikat. Ja zawsze kupuję od nich. Cena za 5l ok 100-110zł o ile dobrze pamiętam.
Co do reszty to spotkałem się również z wieloma dobrymi opiniami odnośnie Valvoline MaxLife.
tomii620si - Wto Mar 13, 2012 15:22
Balas87, turbinie ? Ja mam Si a nie Ti chociaż dziękuje za montaż turbo. Na pewno mi się przyda
wiesz co po prostu było tak, że nie miałem jak tego oleju wymienić bo był taki nie dobór po przednim właścicielu, że olej trzeba było dolać bo w sumie praktycznie w ogóle nie było a miałem wyjazd pilny także zobaczyłem co było wcześniej i zalałem/dolałem. Zrobi się ciepło to pomyśle o wymianie na jakiś 10w40.
Lysy_, dzięki za namiary do kolesia. Mogą się przydać
P.S co polecacie? Pół syntetyk czy Syntetyk
Mam benz + podtlenek propanu tak dla info. Boję się trochę, ze syntetyk może mi trochę silnik popierdzielić
KRYS - Wto Mar 13, 2012 17:22
po mineralnym proponuję 10w40 półsyntetyk.
Jakiej marki, to poczytaj w załączonych tabelach.
TomaszM - Wto Mar 13, 2012 18:23
KRYS napisał/a: | Jakiej marki, to poczytaj w załączonych tabelach. |
Nie polecam, to dane sprzed kilkunastu lat (!!!), żadnego z tych produktów nie ma już na rynku w takich specyfikacjach i parametrach...
Potwierdzam natomiast żeby jak najszybciej przejść co najmniej na półsyntetyk...
tomii620si - Wto Mar 13, 2012 18:35
TomaszM,
Cytat: | Potwierdzam natomiast żeby jak najszybciej przejść co najmniej na półsyntetyk... |
czyli dopuszczasz myśl o tym abym zalał syntetyk do auta o tym przebiegu itd. ?
Co może się ewentualnie stać jeżeli bym zalał syntetyk teraz po minerale ?
TomaszM - Wto Mar 13, 2012 18:38
tomii620si napisał/a: | czyli dopuszczasz myśl o tym abym zalał syntetyk do auta o tym przebiegu itd. ? |
dopuszczam - lałem syntetyk zarówno do swojej 22-letniej Vectry jak i do aut z przebiegami ponad pół miliona km.
jeśli silnik jest szczelny i nie jest zasyfiony (zdejmij pokrywę zaworów i sprawdź) to nic nie ma prawa się stać.
tomii620si - Wto Mar 13, 2012 18:41
Silnik akurat jest szczelny bo olej nie ucieka a syfu też tam nie mam. Przy wymianie uszczelki pod pokrywą patrzyłem, zresztą i tak trochę cieplej się robi i regulacja zaworów także mogę się upewnić i może wtedy wymienie.
Ale chodzi mi o to czy czegoś mi tam nie wypłucze/ nie wyczyści silnika aż za bardzo?
lastfish - Wto Mar 13, 2012 18:50
o oleju był taki post co prawda pod kątem diesli ale może ci się przydać.
http://forum.roverki.eu/v...p=681027#681027
tomii620si - Wto Mar 13, 2012 19:01
lastfish, chęci to może miałeś dobre ale chyba nie to wkleiłeś bo tu nic konkretnego nie pisze..
TomaszM - Wto Mar 13, 2012 19:02
tomii620si napisał/a: | Silnik akurat jest szczelny bo olej nie ucieka a syfu też tam nie mam. Przy wymianie uszczelki pod pokrywą patrzyłem, zresztą i tak trochę cieplej się robi i regulacja zaworów także mogę się upewnić i może wtedy wymienie.
Ale chodzi mi o to czy czegoś mi tam nie wypłucze/ nie wyczyści silnika aż za bardzo? |
W takim razie śmiało możesz lać 5W40 - nic nie ma prawa się stać, silnikowi będzie tylko lepiej a i zimą przy odpalaniu lżej
tomii620si - Wto Mar 13, 2012 19:09
TomaszM, zmiana o 180* mówisz? z minerału 15w40 na syntetyk 5w40?
Oleje zupełnie lustrzane do siebie.
Spokojnie bo jeszcze mi się 200kM zrobi a jak porządnie wyreguluje zawory to może nawet 201kM .. haha
Ale dzięki . Będę musiał to wszystko przemyśleć
KRYS - Wto Mar 13, 2012 22:51
TomaszM napisał/a: | Nie polecam, to dane sprzed kilkunastu lat (!!!), |
A skąd taka uwaga
Uważasz ze olej o danej nazwie danego producenta o zatwierdzonych klasyfikacjach i właściwościach zmienił swoje parametry?
Co do zmiany na pełny syntetyk to zrobisz jak uważasz ale producent zaleca półsyntetyk.
Oraz bezpośrednie przechodzenie z minerała na pełny syntetyk nie jest wskazane, między innymi z powodu większej zawartości środków myjących w pełnym syntetyku które mogą wypłukać syf po minerale i zapchać magistrale olejową.
tomii620si - Sro Mar 14, 2012 10:32
No właśnie o tym myślałem, że syntetyk może za bardzo mi silnik wyczyścić.
Producent zaleca półsyntetyk - masz na myśli marke Honda??
I zaleca od początku używać półsyntetyk czy po jakimś określonym przebiegu zalecają zmianę synt. na półsyntetyk? Z racji, że nie mam instrukcji w PL tylko FR także nawet do niej nie zaglądałem.
TomaszM - Sro Mar 14, 2012 18:17
KRYS napisał/a: | A skąd taka uwaga
Uważasz ze olej o danej nazwie danego producenta o zatwierdzonych klasyfikacjach i właściwościach zmienił swoje parametry? |
Przejrzyj aktualne karty olejów i będzie wszystko jasne...
Tak jak opon nie produkuje się po kilkanaście lat tylko producenci zmieniają modele co 3-4 lata, tak samo w olejach co 2-3 lata zmienia się parametry i bazy... np. już nie robi się większości syntetyków z PAO, tylko w innej tańszej technologii HC (i tak dalej) - dlatego nie radzę się sugerować tą tabelą bo żaden olej nie jest już sprzedawany w w/w specyfikacjach i parametrach tam pokazanych (klasa, tbn, wskaźnik lepkości etc). Szukać aktualnych danych na stronach producentów i analizować samemu, o tabeli koniecznie zapomnieć bo dane ma od minimum 10-ciu lat nieaktualne...
Pierwszy z brzegu np. Elf 5W40:
Kiedyś w/g tabeli:
API - SJ/CF 171 -48 st.C 12 mg KOH/g
dziś:
API - SL/CF 170 -42 st.C 10,4 mg KOH/g
albo:
Lotos Syntetic 5W40 - syntetyk
Kiedyś w/g tabeli:
API - SJ/CF EC 165 -53 st.C 11,5 mg KOH/g
teraz:
API - SN/CF 165 -39 st.C 10 mg KOH/g
Znalazłbym dużo bardziej radykalne, ale chodzi tylko o różnice - jedne idą w dół (jak wyżej) inne w górę...
KRYS napisał/a: | Oraz bezpośrednie przechodzenie z minerała na pełny syntetyk nie jest wskazane, między innymi z powodu większej zawartości środków myjących w pełnym syntetyku które mogą wypłukać syf po minerale i zapchać magistrale olejową. |
Po pierwsze kolega napisał nam że ma silnik czysty więc nie ma tam czego wypłukiwać i zapychać (!), a po drugie dzisiejsze najnowsze syntetyki mają do 2x mniej środków myjących od... olejów mineralnych...! ( (najnowsze 5W30 od 3 do 6 TBN a mineralne nawet 12-13 TBN)
tomii620si, cokolwiek wlejesz będzie lepsze od mineralnego, czy to będzie 10W40 czy 5W40, oba nie zaszkodzą, i na obu będzie lepiej dla silnika niż to co do tej pory.
tomii620si - Sro Mar 14, 2012 19:33
Dobra inaczej. Załóżmy, że kupie jakiegoś np. Syntetyka Valovoline do silnika a do skrzyni: N2S4, N2E5, N2C4 co zalecacie wlać Bo też będę wymieniał. Chciałem wlać MTF94 ale on jest do PG1? także może coś innego? jak już jesteście tak zorientowani w tych olejach to może coś poradzicie ?
KRYS - Sro Mar 14, 2012 21:25
TomaszM,
A mógłbyś podać linki do porównywanych olejów (!)
Zastanawiające jest przy lotosie co napisałeś - SJ z temp -53stC ? (!)
W przypadku lotosa wydaje mi sie ze porównałeś dwa różne produkty jeden to Lotos Syntetic 5w40 a drugi to lotos Syntetic Plus 5w40 (!)
A elfy to jakie porównywałeś?
Podaj linki(!)
TomaszM napisał/a: | tak samo w olejach co 2-3 lata zmienia się parametry i bazy. |
Tak udoskonala sie je lub też szuka obniżenia kosztów produkcji poprzez zastosowanie innych składników/technologii ale zawsze gdy zmieniają sie jego parametry zmienia się jego nazwę w całości lub dodaje coś - przykład motul 5w30 z seri 8100 - 6 róznych produktów.
TomaszM napisał/a: | najnowsze 5W30 od 3 do 6 TBN a mineralne nawet 12-13 TBN) |
dawaj linka (!)
bo z mojej wiedzy wynika iż
Liczba zasadowa - TBN
Jest to jeden z najważniejszych parametrów oznaczanych w olejach silnikowych, charakteryzujący zdolności myjąco-dyspergujące oleju. TBN jest miarą zawartości detergentów i dyspergentów w oleju. Im liczba zasadowa jest większa, tym olej ma lepsze właściwości myjące i neutralizujące kwaśne produkty spalania paliwa czy oleju. Liczba TBN maleje w miarę, jak olej się zużywa. Gdy osiągnie zero, kwaśne substancje chemiczne zaczynają powodować korozję i zmniejszanie prześwitu kanałów olejowych. We współczesnych olejach z reguły TBN wynosi 7-12 mg KOH/g (wodorotlenku potasu). Oleje do silników wysokoprężnych charakteryzują się zazwyczaj wyższymi liczbami zasadowymi, niż oleje do silników benzynowych.
przykład Motul 300V (nowoczesny olej do silników sportowych) od 9,5 do 12 TBN
tomii620si - Sro Mar 14, 2012 21:40
To jak już dojdziecie do wspólnego wniosku dajcie znać jaki olej mam zalać - syntetyk czy półsyntetyk i co zalać do skrzyni?
TomaszM - Czw Mar 15, 2012 12:02
KRYS napisał/a: | Zastanawiające jest przy lotosie co napisałeś - SJ z temp -53stC ? (!) |
To jest przecież info z Twojej tabelki...
dane do aktualnych są w internecie,
nie wiem co chcesz udowodnić, ale wszystko zależy od marketingu czy nazwa oleju się zmienia czy nie - w jednych koncernach tak, a w innych nie (Texaco, Statoil i inne) to tylko marketing, opakowanie z napisem "new", "plus", hiper sriper. Niektóre koncerny nie zmieniają nazw co 2 lata. Tylko jakie to ma znaczenie? Dalej dane podane przez Ciebie są nieaktualne od parunastu lat... Nie wiem co chcesz udowodnić, ja tylko ostrzegłem potencjalnych userów żeby się tym nie sugerowali ze względu na nieaktualne parametry, a Ty próbujesz coś wskórać, tylko nie wiem co
KRYS napisał/a: | bo z mojej wiedzy wynika iż |
...iż kopiujesz coś żywcem z netu a wiedzę masz jeszcze do poszerzenia
najnowsze normy np. 504.00/507.00, MB 229.51, dexos2 i inne (szczególnie te dla DPF i A5/B5) wymagają zmniejszonego TBN ze względu na zupełnie inną zasadowość i skład tych produktów a co za tym idzie inne czystsze spalanie które nie potrzebuje wysokiego TBN. Jeśli wysoko jakościowy olej spala się lepiej niż poprzednicy X lat temu, mniej zostaje produktów ubocznych, kwasów, etc, to silnik jest czysty i nie trzeba go aż tak "myć" i neutralizować związków których nie produkuje lub znacznie mniej, stąd nie jest potrzebny wysoki TBN i mimo to silniki te są bardziej czyste od tych z wysokim TBN ale z wysoką zawartością siarki, fosforu, cynku, i innych... których stosowanie ogranicza się teraz do minimum...
Do umycia czystych rąk zawsze zużyjesz mniej mydła niż do silnie zabrudzonych, które mimo większej ilości mydła i tak będą często brudniejsze od tych pierwszych...
KRYS - Czw Mar 15, 2012 18:01
Luuz
TomaszM napisał/a: | nie wiem co chcesz udowodnić |
że głupoty piszesz
TomaszM napisał/a: | najnowsze normy np....... |
Poprzyj swoje twierdzenia jakimiś artykułami z wiarygodnych źródeł.
dawaj linki
a co do lotosa to faktycznie coś nie tak na tej stronce napisali.
Ale nie zmienia to faktu że piszesz o różnych produktach.
A co zaproponujesz koledze do skrzyni?
TomaszM - Czw Mar 15, 2012 18:46
Dalej nie wiem czego chcesz...
co mam Ci udowodnić?
Same najnowsze produkty:
Texaco Energy TBN 4,7
Petronas 504/507 TBN 5,2
Elf LLX TBN aż 5,8
Twój najnowszy i najlepszy MOTUL Eco-Clean+ ma TBN 4,8 (tak, clean w nazwie)
Mobile Castrole nie wspomnę jeszcze niżej,
co chcesz udowodnić tym producentom? że się mylą?
Millers Oil znasz? http://www.millersoils.pl/faq/ - cytat pkt. 8.: "(...)istnieje przekonanie, iż im większa wartość TBN tym lepszy olej, co nie do końca jest prawdą. Oleje o starszej specyfikacji (np. API SG/CD) mogą mieć większą liczbę TBN, niż nowoczesne oleje (np. API SM/CF). Dzieje się tak z kilku powodów. Starsze oleje, musiały częściowo zabezpieczać silnik przed paliwem słabej jakości. Dodatkowo, nie musiały zapewniać niskiej emisji spalin. Nowoczesne oleje, zwłaszcza 5w30 LOW SAPS mają niższą zawartość niektórych składników, co wpływa na obniżenie emisji spalin, ale jednocześnie obniża też wartość TBN."
KRYS napisał/a: | Ale nie zmienia to faktu że piszesz o różnych produktach. |
Tak, bo ja piszę o produktach aktualnych które można kupić, a Ty o produktach wycofanych z rynku kilkanaście lat temu i opierasz się też tym samym na tamtejszej technologii...
KRYS napisał/a: | A co zaproponujesz koledze do skrzyni? |
Możesz się wykazać, nie miałem do czynienia z 600-tką, mogę polecić coś do R75.
Nie wiem = nie piszę. Zamiast wygadywać bzdury i wprowadzać w błąd
peace
tomii620si - Czw Mar 15, 2012 20:30
TomaszM, i KRYS, kocham was.
Kłótnie jak zawszę fajnie się czyta puki się nie bierze w nich udziału ale dalej nie wiem czy się odważyć na syntetyk czy wpierw pół. Aczkolwiek jestem bliżej syntetyka.
Jeszcze temat skrzyni .. troche słońca i robimy
TomaszM - Czw Mar 15, 2012 20:48
tomii620si, wlałbym jakieś przyzwoite 5W40 i nic nie ma prawa się stać, np. Texaco Synthetic 5W40, lub inny jeśli masz ciągoty do jakiejś marki jeśli ma Ci to spędzać sen z powiek to w ostateczności 10W40 też będzie już krokiem w przód i będzie lepszy od obecnego, ten mineralny zlałbym jak najszybciej.
Skrzyni ani jej specyfikacji nie znam, ale na szybko sprawdzone info mówi, że do skrzyni wlewa się olej silnikowy (bardzo rzadkie rozwiązanie właśnie z Hondy z tego okresu chyba), kupiłbym więc 2 bańki oleju na który się zdecydujesz, zalał nim silnik, skrzynię i zostanie jeszcze na ewentualne dolewki (btw, ile oleju Ci bierze silnik teraz?)
tomii620si - Czw Mar 15, 2012 21:29
TomaszM, bierze oleju? Nic. Jak wlałem kilka miesiecy temu (jeszcze przed zimą) tak dalej na mierniku tyle samo jest także git. A wchodzi tam chyba z 4L jakoś tak. Musiałbym przeczytać bo zapomniałem. haha
TomaszM - Czw Mar 15, 2012 21:39
3,8 w silnik i 2,0 w skrzynię potrzebujesz więc 6 litrów
silnik czysty, szczelny i nie bierze oleju - chyba już wszystko jest jasne
weekend ma być słoneczny i ciepły, a to sprzyja leżeniu pod autem
tomii620si - Czw Mar 15, 2012 22:21
Tak. Tylko dobierz się do oleju w skrzyni. haha.
Jeszcze malowanie żeberek go czeka na czarno take na weekend będę miał co robić
KRYS - Pią Mar 16, 2012 19:18
he he he
wiem że czytający czekają na nastepne posty
hihihi
a więc.....
TomaszM,
co do skrzyni zagadzam się z tobą w 100%
co do silnika.....
Tomku wklej jakiegoś linka ze specyfikacjami oleji o których piszesz bo znaleźć nie mogę. I nie doszukuj sie tu podtekstów, poprostu chcę poczytać.
TomaszM napisał/a: | co chcesz udowodnić tym producentom? że się mylą? |
Nie, to Ty nie mozesz pisać
TomaszM napisał/a: | Nie polecam, to dane sprzed kilkunastu lat (!!!), żadnego z tych produktów nie ma już na rynku w takich specyfikacjach i parametrach... |
że co? że parametry produkt X marki Y zmieniły sie.?
Bo gdyby produkty nie spełniały norm/parametrów podanych w kartach charakterystyki to firmy miałyby duze problemy.
Tabele zawiera oleje z zakresu lat 2003 - 2010. Są nadal w sprzedaży , moze i nie wszystkie, ale muszą spełniać normy które producent ich deklaruje.
Nie moze byc na rynku olej o identycznej nazwie co stary ale o innych parametrach
No chyba że z Chin heheh
Wiec jeżeli klient decyduje się na kupno produktu wymienionego w tabeli może sobie sprawdzic jego włąściwości.
Nie wiem jak bardziej mogę wyjaśnić Tobie sprawę umowy handlowej.
Zgodności towaru z umową.
Nie chce mi sie już wracać do tematu, poczytam tylko linki z parametrami najnowszych oleji które mam nadzieję ze zamieścisz.
TomaszM - Pią Mar 16, 2012 20:45
KRYS napisał/a: | Bo gdyby produkty nie spełniały norm/parametrów podanych w kartach charakterystyki to firmy miałyby duze problemy.
Tabele zawiera oleje z zakresu lat 2003 - 2010. Są nadal w sprzedaży , moze i nie wszystkie, ale muszą spełniać normy które producent ich deklaruje. |
ale które są w sprzedaży?
idziemy od początku tabeli:
Agip - wycofane z produkcji
BP - wycofane z produkcji
Castrol - wycofane z produkcji
Elf - wycofane z produkcji
Lotos - wycofane z produkcji
o przepraszam, jeden z lotosa jest - mineralny, nazwa ta sama tylko parametry zmienione:
http://www.lotos.pl/handl...ineralny_15w_40
Mobil - wycofane z produkcji
Neste - jest ale zmienione parametry, choćby klasa 5W40 to już minimum SL
Orlen - jest, też nazwa ta sama, produkt ten sam a parametry porównaj sam na przykładzie Platinum 5W40: http://www.orlenoil.pl/of...bowe,1,144.html - jest różnica?
Shell - wycofane z produkcji
Statoil - jest bez zmian, tylko parametry o 180 stopni inne: http://www.statoil.pl/files/PC_Workshop_PL.pdf - przy pierwszym LazerWay 5W40 już sama temperatura krzepnięcia zmieniła się o 15 stopni celcjusza na niekorzyść!
Total - są, oczywiście tylko nazwa się zgadza, parametry każdy inny niż wcześniej: http://produkty.totalpols...9000%205W40.pdf
Konkludując, lista zawiera powiedzmy ok 100 produktów - 70% nie jest produkowana pod tymi nazwami i nie można ich kupić tylko następców, a przy 30% można je kupić pod tymi nazwami ale i tak mają inne parametry niż podane w tabeli. Brak choćby 1 produktu który można kupić dzisiaj i który zawierałby opisane w tabeli dane. Po co więc ona? Kto i po co ma się nią sugerować? Odpowiedź może znasz Ty
KRYS napisał/a: | Wiec jeżeli klient decyduje się na kupno produktu wymienionego w tabeli może sobie sprawdzic jego włąściwości. |
Podaj chociaż 10 ze 100, które można kupić i się zgadza z tabelą
KRYS napisał/a: | Tomku wklej jakiegoś linka ze specyfikacjami oleji o których piszesz bo znaleźć nie mogę. I nie doszukuj sie tu podtekstów, poprostu chcę poczytać. |
Motul na stronie motula (nie mów że nie można znaleźć), reszta - na bieżąco via google
motul - http://www.motul.com/syst....pdf?1323960068
texaco - texaco.com lub havoline.com
petronas - http://www.google.pl/url?...IUdpljNc0q8hrlA
nie mów mi że nie potrafisz znaleźć oficjalnych stron producentów danych olei
KRYS - Sob Mar 17, 2012 14:39
Dla pewności ze piszemy o tym samym cały czas - tabela z pierwszego posta
http://www.leszekknorps.republika.pl/oleje.html
TomaszM napisał/a: | ale które są w sprzedaży?
idziemy od początku tabeli:
Agip - wycofane z produkcji |
proszę
http://www.sklepzolejami....5W50_1L-27.html
TomaszM napisał/a: | BP - wycofane z produkcji |
proszę
http://www.olejedosilniko...0w-40-4l,2.html
Są w sprzedazy i mają się dobrze
A co do TBN dzięki za linki i moje pytanie czy takie oleje można stosować w każdym silniku?
TomaszM - Sob Mar 17, 2012 15:31
Hm, zastanawiam się z kogo chcesz zrobić idiotę i dlaczego nie szanujesz mojego czasu...
Piszemy o tabeli, którą umieściłeś w tym temacie na pierwszej stronie. A nie o tej, którą podałeś teraz pierwszy raz! Trochę brak szacunku do rozmówcy, nie uważasz?
Nie sprawdzam już 'nowej' tabeli przez Ciebie podanej - zrobiłem już analizę tej którą dałeś parę dni temu w tym temacie i starczy. Warto pamiętać swoje posty i co się w nich umieszcza, tym bardziej jeśli się o tym próbuje dyskutować...
KRYS napisał/a: | A co do TBN dzięki za linki i moje pytanie czy takie oleje można stosować w każdym silniku? |
Nawet trzeba - w każdym NOWOCZESNYM silniku, ale nie są to może najlepsze produkty do naszych parunastoletnich Roverków. Nowa technologia do nowych technologii. Trzeba się przyzwyczajać i edukować, bo za jakiś czas zmienimy nasze samochody na nowsze i wiedza wtedy się przyda bardziej niż dziś.
KRYS - Pon Mar 19, 2012 18:46
TomaszM napisał/a: | Piszemy o tabeli, którą umieściłeś w tym temacie na pierwszej stronie. A nie o tej, którą podałeś teraz pierwszy raz! |
No proszę Cię. Czytałes 3 post?
W 5 poście umieściłem link (pierwszy lepszy) gdzie są wyjaśnione podstawowe parametry olejów. Co do specyfikacji olejów z tej strony (www.forumsamochodowe) nie wypowiem się bo nie analizowałem ich.
TomaszM napisał/a: | Trochę brak szacunku do rozmówcy, nie uważasz? |
I kto to pisze? W każdym swoim poście okazujesz brak szacunku do mnie.
zuber84cool - Pią Mar 23, 2012 22:41
Tak dla informacji, ja w swoim R600 Si mam zalany 05W40 syntetyczny oczywiście i wszystko jak to się mówi żargonem "bangla" UFF... dawno się tutaj nie udzielałem .
mateooo25 - Pon Mar 26, 2012 18:29
panowie ale nadal nie otrzymalem odpowiedzi ile oleju wlac do 2.0 131 km ? wlewam maxlife'a
marthinez - Pon Mar 26, 2012 19:37
Cytat: | panowie ale nadal nie otrzymalem odpowiedzi ile oleju wlac do 2.0 131 km ? |
http://www.roverki.pl/rov...techniczne.html
pbskarpy - Pon Lut 09, 2015 11:47
Cześć. Słuchajcie mam sprawę.
Chodzi o to, że w tym tygodniu mogę dostać darmową dostawę oleju silnikowego (w firmie jest coroczny przydział i możemy sobie wziąć). Mogę natomiast sobie wybrać jaki olej chcę. Więc mogę wybrać taki, który mam czyli 10w40, ale mogę też 5w30, 5w40 itp. Nie wiem teraz jaka to będzie marka.
Proszę mi pomóc / powiedzieć, która z tych opcji będzie najlepsza? Bo mogę wziąć standardowo 10w40, ale czy te z 5-ką z przodu nie będą lepsze?
Dziękuję.
zuber84cool - Sro Lut 11, 2015 08:36
Bierz 5W/40, najlepsza opcja. Ja od siebie mogę polecić Shell Helix Ultra.
|
|