Zobacz temat - [R200 16V] Zbyt bogata/uboga mieszanka paliwa.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 16V] Zbyt bogata/uboga mieszanka paliwa.

leszczu - Pią Kwi 27, 2012 15:03
Temat postu: [R200 16V] Zbyt bogata/uboga mieszanka paliwa.
Jak zapewne niektórzy wiedzą wstawiłem głowice 16v. :grin: Wszystko ładnie chodzi oprócz pracy silnika na jałowych obrotach. Wszystko wskazuje na złą dobrana mieszankę paliwa, bo świece zapłonowe mam pokryte czarnym nagarem, które wymieniłem na inne i po przejechaniu dosłownie 6 km, dobre świece znowu pokrywają się czarnym nalotem. Czy wtryski, ten zielony czujnik w kolektorze i komp od 8V, mogą mieć coś z tym spólnego ?? Sonde raczej wykluczam, bo wcześniej przy 8V takich problemów nie miałem.
rovek - Pią Kwi 27, 2012 15:42

leszczu napisał/a:
Wszystko wskazuje na złą dobrana mieszankę paliwa, bo świece zapłonowe mam pokryte czarnym nagarem

Ktoś tu opuścił ważne lekcje. Nie chce mi się tego dogłębnie tłumaczyć, pierwszy wynik jaki wy googlowałem:
http://autokult.pl/2011/0...onowych-czesc-1

Bumelant - Pią Kwi 27, 2012 15:44

Porównaj dokładnie numery części pomiędzy 8 i 16v wg. Rave lub Rimmerbrossa - sonda jest chyba taka sama - co do reszty nie wiem. Ale dziwne, żeby komputer 8v ogarniał 16v. Moim zdaniem są inne... Kwestia do sprawdzenia
leszczu - Pią Kwi 27, 2012 15:52

rovek napisał/a:
leszczu napisał/a:
Wszystko wskazuje na złą dobrana mieszankę paliwa, bo świece zapłonowe mam pokryte czarnym nagarem

Ktoś tu opuścił ważne lekcje. Nie chce mi się tego dogłębnie tłumaczyć, pierwszy wynik jaki wy googlowałem:
http://autokult.pl/2011/0...onowych-czesc-1

Widziałem ten artykuł, i według niego stwierdziłem, że mam złą mieszankę, Ale moje pytanie co może odpowiadać za złą mieszankę. ??
Bumelant napisał/a:
Ale dziwne, żeby komputer 8v ogarniał 16v. Moim zdaniem są inne... Kwestia do sprawdzenia

Jeśli patrząc na numery kompa, to oczywiście się różnią. A czym w środku różnią, tego nie wiem. :neutral:

Bumelant - Pią Kwi 27, 2012 15:56

Masz przelane auto ewidentnie. Komputer pewnie sobie nie radzi i tyle.

Pierwszy z brzegu link:

http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=274495

leszczu - Pią Kwi 27, 2012 16:13

Bumelant napisał/a:
Pierwszy z brzegu link:

http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=274495

No dobrze, ale tu tyczy kompa od 8V który miałby sterować silnikiem z R25 16V. W tym przypadku niema mowy aby to chodziło, bo to są w ogóle inne kompy.
Bumelant napisał/a:
Masz przelane auto ewidentnie. Komputer pewnie sobie nie radzi i tyle.

Tylko, że komp bierze sygnał od czujników i on ustala dawka paliwa. Przynajmniej tak mi się zdaje.

Bumelant - Pią Kwi 27, 2012 17:21

Przepatrze dzisiaj na spokojnie wieczorkiem jakie sa roznice w tym wszystkim po numerach czesci. Tak w R25 to mems3. Powiedz a jak pracuje ten silnik? Mozesz to nagrac? Faluje? Objawy masz jak sonda w sumie. Map sensor jak robilem bo przetarl mi sie kabelek kiedys z 2 lata temu to falowaly obroty gora dol jak jasny piernik - nie bardzo to sie dalo ujechac. Sonda znowusz to glownie kojarze brak ssania, kangury na zimnym, smrod wachy i ogolne przerywanie - wypadajace zaplony ale generalnie silnik sie wkrecal i dalo sie jechac. Moze niech koledzy tez co maja podobny 1.4 - bo ja nie mam takiego sterownika niech podadza jaki numerek ecu maja to sie porowna.
zdzichu - Pią Kwi 27, 2012 21:45

Zielony czujnik - temperatura zasysanego powietrza - nie ma z tym nic wspólnego. Są takie same. Same wtryski raczej nie. Jaki kolektor ssący założyłeś bo nie wiem czy z 8V podchodzi do 16V? Jeżeli założyłeś z 8V to paliwo może być wtryskiwane pod złym kątem. Numery ECU to też nic pewnego bo były zmieniane programy i numery były inne nawet w 16V w zależności od rocznika. Podaj miesiąc to może ktoś znajdzie taki sam. Jak on chodzi na wolnych obrotach? Sonda jeżeli ma 4 przewody to jest taka sama. A rozrząd? Nie wiem czy bloki są takie same. Na małym kole mogą być przesunięte znaki bo fazy na pewno są inaczej ustawione tylko nie wiem gdzie. Nie wiem też czy kąty wyprzedzenia zapłonu są takie same? ECU nawet jeżeli jest inny to ma te same czujniki i według ich wskazań powinien doierać stechiometryczny skład mieszanki. Poszukam coś w schematach ale dopiero w przyszłym tygodniu. Jeżeli możesz to zrób analizę spalin.
polofix - Pią Kwi 27, 2012 22:06

sprawdź czy rozrząd jest dobrze założony. doły są te same. mam podejrzenia co do wydajności wtrysków, jeśli nie to to co ci piszą inni; zły komp.
leszczu - Nie Kwi 29, 2012 09:29

Bumelant napisał/a:
Powiedz a jak pracuje ten silnik? Mozesz to nagrac?

http://www.youtube.com/watch?v=G_LJ1PTxs5g
Tak ogólnie silnik nie najgorzej pracuje. Najgorsze są obroty jałowe. :neutral:
Bumelant napisał/a:
Faluje?

O to chodzi, że nie.
Bumelant napisał/a:
Objawy masz jak sonda w sumie.

W następnym tygodniu postaram się ją sprawdzić. Tylko trochę dziwne by było jakby padła od razu po zmianie, bo przy 8V dobrze pracowała, przynajmniej tak mi się wydaje.
Bumelant napisał/a:
Sonda znowusz to glownie kojarze brak ssania, kangury na zimnym, smrod wachy i ogolne przerywanie

SSanie jest, lekkie kangurki przy 1500 obr/min są na zimnym i na ciepłym, smród wachy jakby z tłumika czuć, ale tak jak piszesz da się jechać. Jak go wkręcisz to jedzie.
Bumelant napisał/a:
Moze niech koledzy tez co maja podobny 1.4 - bo ja nie mam takiego sterownika niech podadza jaki numerek ecu maja to sie porowna.

Już to porównywaliśmy i różnią się numerami kompa.
zdzichu napisał/a:
Same wtryski raczej nie.

Wtryski tez są inne niż w wersji 8V. Ja mam w tej chwili założone z wersji 16V.
zdzichu napisał/a:
Jaki kolektor ssący założyłeś bo nie wiem czy z 8V podchodzi do 16V?

Kolektor również jest z wersji 16V.
zdzichu napisał/a:
Jak on chodzi na wolnych obrotach?

Na wysokich i wolnych obrotach chodzi równo.
zdzichu napisał/a:
A rozrząd?

Właśnie. Tak się zastanawiam czy przez źle złożony rozrząd może to się dziać ??
zdzichu napisał/a:
Nie wiem czy bloki są takie same.

Bloki prawdopodobnie są takie same.

Jeszcze mam takie pytanie. Oczywiście czytałem, że czujnik temperatury też odpowiada za dobranie mieszanki. Jeśli wszystko ładnie u mnie chodzi tzw. ssanie to można go wykluczyć ??

Na pierwszy ogień do sprawdzenia pójdą wtryski. Napisze jeszcze taka ciekawostkę, że jeśli chodzi o silniki 8V, 16V to wtryski różnią się kolorem i numerami, czyli są inne. Z tego co słyszałem to wtryski w 16V są wydajniejsze. Do czego zmierzam, jako ciekawostkę chciałem napisać, że silnik 1.4 16V który był montowany w Polonezie miał wtryski od wersji 8V, czyli niebieskie o numerach 280 150 703. O co tu chodzi :bezradny: Następnie sprawdzę czujnik temperatury i sondę. Na koniec jak wszystko będzie sprawne to weźmiemy się za kompa.

Jak macie jeszcze jakieś sugestie, pomysły, to piszcie. Wszystko się przyda. :grin:

zdzichu - Nie Kwi 29, 2012 23:20

Z przodu silnika znaki są tak samo w 8V jak w 16V. Sprawdzałem na rysunku od Haynes'a. Natomiast nie mogę znależć nic na temat kół zamachowych. Mogą mieć inaczej usytuowane nacięnia i impuls z czujnika położenia jest przesunięty kątowo co powoduje otwarcie wtrysku w innym punkcie - trochę mniej ważne - jak również opónienie-przyspieszenie przeskoku iskry. Dodatkowo może to osłabić energię iskry przez niezgranie momentu wyzwolenia iskry z cewki z położeniem palca względem styku w kopułce. Ale tego nie mam jak sprawdzić. Może ktoś wie coś na ten temat? A rozrząd sprawdż bo przestawiony na ssącym daje podobny efekt. W Polonezie był też inny numer ECU więc tam ilość wtryskiwanego paliwa mogła być zwiększona poprzez wydłużenie czasu otwarcia wtryskiwacza. Ale to są tylko moje przypuszczenia. Czarne świece sugerują właśnie póżny zapłon. Mogą-muszą być wydajniejsze bo wydajniesza jest również wymiana powietrza.
sTERYD - Nie Kwi 29, 2012 23:30

a może po prostu po dodaniu mu powietrza wypadałoby adaptację skasować :hm:
ADI-mistrzu - Pon Kwi 30, 2012 09:20

zdzichu nie sądzę aby zmieniali nacięcia na kole zamachowym, nie miało by to żadnego sensu bo wszystko i tak ECU interpretuje.
Na kole są 2 większe szczeliny dzięki którym ECU wie kiedy wał jest w jakimś dla niego 0 punkcie i on tamtego miejsca odlicza.

Wtrysk i iskra są sterowane także przez ECU które płynnie zmienia moment ich wyzwolenia.
Palec kopułki ma kształt półksiężyca nie bez powodu, jest to pole w którym może pojawić się iskra. Gdy ktoś jeździ w pełnym zakresie obrotów to po zdjęciu kopułki zobaczy na krawędzi lekko powypalane miejsca od przeskoku iskry. Ta wypalona linia to zakres kąta wyprzedzania zapłonu.

leszczu - Pon Kwi 30, 2012 11:42

sTERYD napisał/a:
a może po prostu po dodaniu mu powietrza wypadałoby adaptację skasować :hm:

A jak to zrobić ??

Sprawdziłem wczoraj czujnik temp. i wychodzi na to, że jest sprawny. Rozrząd oczywiście sprawdzę, ale wydaje mi się że jest dobrze ustawiony, bo auto na pełnych obrotach równo ciągnie.
Znalazłem jeszcze taką ciekawą informacje na temat wtrysków. Otóż wtryski od 16V jednak są wydajniejsze. Mają 227 cc/min, gdzie przy 8V wychodzi 155 cc/min.

zdzichu napisał/a:
W Polonezie był też inny numer ECU więc tam ilość wtryskiwanego paliwa mogła być zwiększona poprzez wydłużenie czasu otwarcia wtryskiwacza.

Tylko wiesz, u mnie to wszystko chodzi też na innym kompie. :grin:

sTERYD - Pon Kwi 30, 2012 12:59

leszczu napisał/a:
A jak to zrobić ??

teoretycznie wystarczy po włączeniu zapłonu maksymalnie otworzyć i zamknąć przepustnicę 5 razy. W praktyce najlepiej podpiąć pod T4, albo inne coś co da radę zresetować adaptacje...
leszczu napisał/a:
Otóż wtryski od 16V jednak są wydajniejsze. Mają 227 cc/min, gdzie przy 8V wychodzi 155 cc/min.

tez teoretycznie to nie powinien być problem dla komputera bo przecież on wie (na podstawie czujnika MAP i temperatury) ile ma powietrza do wymieszania z paliwem, wiec wystarczy, że odpowiednio długo otworzy wtryskiwacze i powinno grać

ADI-mistrzu - Pon Kwi 30, 2012 13:11

leszczu napisał/a:
... Mają 227 cc/min, gdzie przy 8V wychodzi 155 cc/min.

1.4 16V ma wtryski o wydajności 198cc/min.
Model: 0-280-150-749 (jest to na obudowie wybite)
Oporowość: ~16 Ohm (15.7)
Wydajność: 198.1 cc/min (3 bar)

Pozdrawiam

leszczu - Pon Kwi 30, 2012 13:16

ADI-mistrzu napisał/a:
leszczu napisał/a:
... Mają 227 cc/min, gdzie przy 8V wychodzi 155 cc/min.

1.4 16V ma wtryski o wydajności 198cc/min.
Model: 0-280-150-749 (jest to na obudowie wybite)
Oporowość: ~16 Ohm (15.7)
Wydajność: 198.1 cc/min (3 bar)

Pozdrawiam

No właśnie z tą wydajnością jest różnie, bo każda strona inaczej podaje. :neutral:
Zaraz pójdę sprawdzić ta sondę i podmienię wtryski od wersji 8V. Może coś pomoże. :grin:
Wczoraj ogólnie to wykręcałem świece i powiem, że jest mniej tego czarnego nalotu niż przedtem. Ale silnik jak pracował nierówno na wolnych obrotach tak i pracuje. :neutral:

ADI-mistrzu - Pon Kwi 30, 2012 13:25

A może pompka paliwa nie teges? Można by ciśnienie sprawdzić.
leszczu - Pon Kwi 30, 2012 13:34

ADI-mistrzu napisał/a:
A może pompka paliwa nie teges? Można by ciśnienie sprawdzić.

Raczej nie. Wcześniej przy 8V wszystko pięknie chodziło. No autko jak się przyciśnie to równo ciągnie do 7000 tyś. Obstawiam lejący któryś wtrysk, albo po prostu komp sobie nie radzi. :neutral:

ADI-mistrzu - Pon Kwi 30, 2012 13:38

Odkręcasz listwę wtryskową i kierujesz wtryskiwacze do góry.
Odpinasz wtyczkę od cewki zapłonowej.
Kręcąc silnikiem zobaczysz jak wtryski pracują na przemian (1 z 3 i 2 z 4), powinny rozpylać dosłownie mgiełkę na wysokość około 0.5m.

leszczu - Pon Kwi 30, 2012 13:40

Tak się teraz zastanawiam, czy czujnik położenia wału może mieć coś z tym wspólnego ??
zdzichu - Wto Maj 01, 2012 00:22

ADI-mistrzu, wszystko to prawda ale właśnie te 2 szczeliny informują ECU o położeniu tłoka. Więc jeżeli koła są takie same to problem tkwi chyba w sterowniku. Bo kąty wyprzedzenia są raczej różne. Pamięć adaptacyjną można skasować na T4 i pozostawić ustawienia podstawowe ale nowych parametrów ECU musi się nauczyć sam. Zostaw go na wolnych obrotach ok.10 min. a póżniej pojeżdzij z 30 po mieście (bez kasowania też tak można) Zaczynaj na zimnym silniku.
leszczu - Wto Maj 01, 2012 10:29

zdzichu napisał/a:
Zostaw go na wolnych obrotach ok.10 min. a póżniej pojeżdzij z 30 po mieście (bez kasowania też tak można) Zaczynaj na zimnym silniku.

Już sporo nim jeżdżę i powinien się już przyzwyczaić. :neutral:

zdzichu - Sro Maj 02, 2012 23:51

leszczu, sprawdż kąt wyprzedzenia zapłonu. 16V ma 10st. przed GMP na biegu jałowym.
8V nie wiem ile. A jak ze wskazaniami sondy. Ona powinna pokazać czy mieszanka jest za bogata. Mnie nie daje spokoju ten zapłon bo jeżeli miszanka była by za bogata to ECU powinien reagować na wskazania sondy. A regulator ciśnienia paliwa? Może nie obniża ciśnienia na jałowym i cały czas jest 3atm. A może gdzieś masa słabo styka? Bo jeżeli już sporo jeżdzisz to juz sie nauczył nowych parametrów.

ADI-mistrzu - Czw Maj 03, 2012 09:51

zdzichu napisał/a:
... A regulator ciśnienia paliwa? Może nie obniża ciśnienia na jałowym i cały czas jest 3atm...


To tam regulator zmienia ciśnienie? Z tego co wiem to zwykły mechaniczny zawór otwierający się przy 3 bar'ach więc ciśnienie zawsze jest stałe.

Co do kąta wyprzedzania zapłonu to kolega potrzebuje "specjalnej" (w sumie jaka tam specjalna, zwykła lampa stroboskopowa) aparatury aby zobaczyć kąt wyprzedzania zapłonu na kółkach wałka rozrządu.

Dobrze by było faktycznie są sondę sprawdzić, może na złość akurat teraz posłuszeństwa odmówiła :razz:

A jaki masz kolektor wydechowy? Z portkami czy zwykła rura z 8V?

leszczu - Czw Maj 03, 2012 10:38

Ostatnio , nie miałem za bardzo czasu na grzebanie w Roverku, więc jeszcze wtrysków i sondy nie sprawdziłem, ale jutro za to się wezmę. :wink:
zdzichu napisał/a:
A regulator ciśnienia paliwa?

Regulator już podmieniłem na swój stary i jak na razie nie widać różnicy.
ADI-mistrzu napisał/a:
A jaki masz kolektor wydechowy? Z portkami czy zwykła rura z 8V?

Kolektor od 16V tak samo jak i portki.

pelson91 - Pią Maj 04, 2012 17:14

up
leszczu - Pią Maj 04, 2012 17:23

No więc dzisiaj wziąłem się za robotę przy Roverku. Na pierwszy ogień poszły wtryski. Zmieniłem je na swoje stare, czyli z wersji 8V. Zrobiłem adaptację tzw. 5 razy pedał gazu do oporu. Auto odpaliło, pierwsza przejażdżka do nagrzania auta, bardzo pozytywnie, auto nie szarpie, jedzie płynnie, czyli nic się nie zmieniło. Gdy autko już się dobrze nagrzało, od razu poczułem, że na wolnych obrotach dużo ładniej pracuje niż poprzednio, inne auto, więc wina stała po wtryskach, przynajmniej mam tą nadzieję. Tylko teraz się zastanawiam co miały z tym wspólnego wtryski ?? No i czy teraz pociągną mi one 103KM, bo z tego co wiemy są mniej wydajne ??
A co do sondy, to również ją przy okazji sprawdziłem i pokazywała na ciepłym silniku 0,45V, więc jest ok. :wink:

ADI-mistrzu - Pią Maj 04, 2012 19:16

podaj nr z wtrysków które wymontowałeś (i jak byś dał radę z tych co zamontowałeś).
Napięcie na sondzie powinno palować między 0.1 a 0.9V

leszczu - Pią Maj 04, 2012 20:24

Wtryskiwacze od wersji 8V (niebieskie), 280 150 703.
Od wersji 16V (beżowe), 280 150 749.

ADI-mistrzu - Pią Maj 04, 2012 20:32

Kompa pewnie nie zmieniałeś?
Więc powód tego może być następujący:

Wtryski od 8V mają wydajność 170cc a od 16V 198cc. Komputer jest dostosowany pod mniej wydajne wtryski, więc one są najprawdopodobniej dłużej otwierane. Po zastosowaniu wydajniejszych wtryskiwaczy on dalej leci starym algorytmem przez co "siusia" większą ilością paliwa.
Trochę dziwnie że nie sonda lambda tego nie wyrównuje, ale może naddatek jest na tyle duży że już nie może programowo bardziej skrócić czasów.

polofix - Pią Maj 04, 2012 20:41

ADI-mistrzu napisał/a:
Kompa pewnie nie zmieniałeś?
Więc powód tego może być następujący:

Wtryski od 8V mają wydajność 170cc a od 16V 198cc. Komputer jest dostosowany pod mniej wydajne wtryski, więc one są najprawdopodobniej dłużej otwierane. Po zastosowaniu wydajniejszych wtryskiwaczy on dalej leci starym algorytmem przez co "siusia" większą ilością paliwa.
Trochę dziwnie że nie sonda lambda tego nie wyrównuje, ale może naddatek jest na tyle duży że już nie może programowo bardziej skrócić czasów.

zdaje mi się że mam komplet wtrysków beżowych od poloneza 16v

ADI-mistrzu - Pią Maj 04, 2012 20:46

Potrzebny jest nr. aby stwierdzić co to za wtryski.
zdzichu - Pią Maj 04, 2012 23:21

ADI-mistrzu, ciśnienie jest 2,5 przy zamkniętej przepustnicy i 3,0 po dodaniu gazu.
Podciśnienie z kolektora ssącego do regulatora działa na membramę i zmniejsza.

ADI-mistrzu - Sob Maj 05, 2012 09:50

Ciekawe, nie wiedziałem o tym...
A jak to ciśnienie rośnie do tych 3bar? niemal że momentalnie po niewielkim dodaniu gazu? Przy jakich obrotach jest te 3bar?

zdzichu - Sob Maj 05, 2012 23:32

Nie pamiętam, mierzyłem jakieś 7-8 lat ale poszukam trójnika to sprawdzę i napiszę.
leszczu - Nie Maj 06, 2012 10:31

Niestety nie rozwiązałem problemu. Silnik jak najbardziej chodzi równo na wolnych obrotach, ale niema w ogólne mocy. Gorzej ciągnie od wersji 8V, do 5000 obr/min ledwo idzie, a powyżej to już w ogóle nie che się wkręcić. Najwyraźniej są za słabe. No nic mam jeszcze jeden komplet wtrysków od 16V. Podmienię zobaczę, może tamte były jakieś felerne.

ADI-mistrzu napisał/a:
Kompa pewnie nie zmieniałeś?

Nie.
polofix napisał/a:
zdaje mi się że mam komplet wtrysków beżowych od poloneza 16v

Ja w Polonezie 1.4 spotykałem się tylko z wtryskami niebieskimi o numerze 280 150 703, czyli takimi samymi jakie zastosowano wersji 8V.

pelson91 - Pon Maj 07, 2012 13:45

up
leszczu - Pon Maj 07, 2012 14:05

No i podmieniłem na inne wtryski od 16V i się mocno zdziwiłem jak auto nie chciało mi odpalić. Kręcił rozrusznikiem jak szalony, a nawet nie zająknął. Myślę zapowietrzył się ?? Ale to nie możliwe. Wstawiłem poprzednie wtryski od 16V i autko odpaliło. Przejechałem się, moc wróciła, na wolnych też jakby już lepiej pracował. Więc jak na razie będę jeździł i obserwował.
kondzio508 - Pon Maj 07, 2012 14:40

leszczu, ale regulatora nie zostawiaj od 8v , tylko tez od 16 ma być .
leszczu - Pon Maj 07, 2012 14:41

kondzio508 napisał/a:
leszczu, ale regulatora nie zostawiaj od 8v , tylko tez od 16 ma być .

A czemu, od 8V jest nie odpowiedni ??

kondzio508 - Pon Maj 07, 2012 14:45

myślę ze tak , co do tego zapowietrzania sie to jest to raczej nie możliwe , porpostu przy wymianie wtrysków były one puste , pózniej trzeba było na sucho kluczykiem pare razy napompowac paliwa w listwe wtryskową zeby pompa sie załączyła .

ogólnie jak nie swedzi to ja bym nie drapał , bo widziałes wczoraj umnie , tez z początku troszke pofalował delikatnie , a pozniej juz Ok wszystko było , porpostu takich drobiazgów nie ma co sie czepiać :P Pozatym z tego co zdązyłem zauważyć to nie tylko w roverach ale i innych autach 8v lepiej w sensie płynniej pracuje i ciszej od 16v możliwe ze to wina nie wywazonego idealnie silnika do tej mocy , ale własnie w róznych samochodach z tym sie spotkałem ze 16 v mniej kulturalnie pracuje .

leszczu - Pon Maj 07, 2012 14:53

kondzio508 napisał/a:
myślę ze tak , co do tego zapowietrzania sie to jest to raczej nie możliwe , porpostu przy wymianie wtrysków były one puste , pózniej trzeba było na sucho kluczykiem pare razy napompowac paliwa w listwe wtryskową zeby pompa sie załączyła .

To ja wiem, że nie mógł się zapowietrzyć. Listwa była napełniane prze zemnie kilka razy i jak wyjmowałem wtryski to leciała benzyna, więc paliwo na pewno doszło, ale czemu wtryski nie podawały ?? Tego nie wiem. A co do tego regulatora, to czemu od 8v nie pasuje ?? Zaraz postaram się znaleźć numer tego regulatora i sobie porównamy. :grin:

[ Dodano: Pon Maj 07, 2012 14:53 ]
kondzio508 napisał/a:
ogólnie jak nie swedzi to ja bym nie drapał , bo widziałes wczoraj umnie , tez z początku troszke pofalował delikatnie , a pozniej juz Ok wszystko było , porpostu takich drobiazgów nie ma co sie czepiać :P Pozatym z tego co zdązyłem zauważyć to nie tylko w roverach ale i innych autach 8v lepiej w sensie płynniej pracuje i ciszej od 16v możliwe ze to wina nie wywazonego idealnie silnika do tej mocy , ale własnie w róznych samochodach z tym sie spotkałem ze 16 v mniej kulturalnie pracuje .

Jak najbardziej, ale słyszałeś wczoraj prace silnika na wtryskach od 8v. Co była różnica ?? I tego tak nie można zostawić jak będzie mi źle dobierał mieszankę.

kondzio508 - Pon Maj 07, 2012 14:57

ta od 8 v wtryski lepiej pracują , ale może od 16 v poprostu maja tak pracowac , podają wiecej paliwa to musi byc róznica , nie wiem moze do jakiej regeneracji oddaj jeden komplet z 16v i sprawdzic po takim zabiegu , albo do PB zalac jakis specyfik do wtrysków może sie poprawi coś .
leszczu - Pon Maj 07, 2012 15:28

Się zobaczy, na razie będę normalnie nim jeździł. A jak będzie źle, to podmienimy kompy. :grin:

[ Dodano: Pon Maj 07, 2012 15:28 ]
Przed chwila sprawdziłem świece z 1 cylindra. Na wtryskach od 8V, była ładna czysta, a teraz po zmianie na 16V znowu osmalona. Chyba bez podmiany komputera się nie obejdzie. :neutral:

maniu48 - Wto Maj 15, 2012 12:37

:mrgreen: up
ADI-mistrzu - Wto Maj 15, 2012 12:49

Trzeba by dorwać kompa 1.4 8V i 16V, zgrać mapki i zobaczyć czy jest różnica.
leszczu - Wto Maj 15, 2012 12:51

Na dzisiaj sprawy maja się tak. Podmieniłem kompa od 16V o numerze 104022 który ma zdjęte immo. Auto nie odpaliło. Znaczy kręciło jak szalone rozrusznikiem, ale nie zapaliło. Immo odcięło dopływ paliwa. Więc jak ktoś chce się bawić w zmiany kompa, potrzebuje ECU, moduł centrali i chociaż jeden pilot, wszystko oczywiście od jednego auta.
Potem z kolegą podmieniliśmy jeszcze jeden regulator ciśnienia. Dodam, że wcześniej miałem założony od 8V, który jednak różni się od 16V. Autko teraz dużo lepiej pracuje na wolnych obrotach, ale świece jakby nadal są lekko osmalone. Jak myślicie ??

Oczywiście wyglądają dużo lepiej niż przedtem.

ADI-mistrzu - Wto Maj 15, 2012 12:53

http://rezerwa126p.pl/war...ach-zaplonowych
leszczu - Wto Maj 15, 2012 12:58

ADI-mistrzu napisał/a:
Trzeba by dorwać kompa 1.4 8V i 16V, zgrać mapki i zobaczyć czy jest różnica.

A powiedz jak to zrobić ??

ADI-mistrzu - Wto Maj 15, 2012 13:01

Jak kompa dorwać? Nie wiem, kupić na allegro zepsuty np. :mrgreen:

Trzeba go otworzyć i wylutować kości, potem wsadzić je w programator i ściągnąć soft. Z drugim kompem to samo. Potem w programie patrzymy różnice i ewentualnie manewrujemy wsadem.

leszczu - Wto Maj 15, 2012 13:02

ADI-mistrzu napisał/a:
Jak kompa dorwać? Nie wiem, kupić na allegro zepsuty np. :mrgreen:

Nie, nie. jak zgrać te mapy.
ADI-mistrzu napisał/a:
Trzeba go otworzyć i wylutować kości, potem wsadzić je w programator i ściągnąć soft. Z drugim kompem to samo. Potem w programie patrzymy różnice i ewentualnie manewrujemy wsadem.

O kurde, to nie dla mnie. :neutral:

ADI-mistrzu - Nie Maj 20, 2012 11:25

Przyszła mi myśl do głowy dlaczego tak jest...
Wsad programu może być inny i ustala inną dawkę paliwa. Wszystko spowodowane jest inną mapą dla MAP sensora. Silnik 8V będzie miał inne ciśnienia niż 16V, przez co zostanie dobrana inna dawka paliwa i takie krzaczki mogą się dziać.

leszczu - Nie Maj 20, 2012 11:33

ADI-mistrzu napisał/a:
Przyszła mi myśl do głowy dlaczego tak jest...
Wsad programu może być inny i ustala inną dawkę paliwa. Wszystko spowodowane jest inną mapą dla MAP sensora. Silnik 8V będzie miał inne ciśnienia niż 16V, przez co zostanie dobrana inna dawka paliwa i takie krzaczki mogą się dziać.

Innego wytłumaczenia niema. Mój komp sobie nie radzi i tyle. Dlatego szukam teraz całego zestawu od R200 16V. :grin:

ADI-mistrzu - Nie Maj 20, 2012 11:44

Jak masz ochotę to można kompa ciut przerobić aby oszukać go pod względem ciśnienia aby dobierał nieco niższą mieszankę.
Trzeba by kompa otworzyć, przeciąć jeden kabel i tam potencjometr wstawić zmostkowany razem z masą.

leszczu - Nie Maj 20, 2012 11:48

ADI-mistrzu napisał/a:
Jak masz ochotę to można kompa ciut przerobić aby oszukać go pod względem ciśnienia aby dobierał nieco niższą mieszankę.
Trzeba by kompa otworzyć, przeciąć jeden kabel i tam potencjometr wstawić zmostkowany razem z masą.

O to nie duża ingerencja w elektrykę auta ?? Wole zrobić to porządnie, aby chociaż trochę zbliżyć się do serii. :grin:

ADI-mistrzu - Nie Maj 20, 2012 12:21

MAP sensor ma 3 przewody: zasilanie (+5V), sygnał analogowy i masę.
Im niższe napięcie na sygnale analogowym tym niższe ciśnienie w kolektorze dolotowym. Czyli trzeba by było nieco sygnał analogowy zmodyfikować.

Ale się tak teraz zastanawiam czy to jest jest tak, że im niższe ciśnienie tym więcej paliwa jest podawane? Bo jeśli tak to trzeba by budować niewielki sumator na np. wzmacniaczu operacyjny aby jednak dodać nieco napięcia a nie odjąć.
Bo potencjometrem raczej zbijemy nieco napięcia niż dodamy :razz:

[ Dodano: Nie Maj 20, 2012 12:21 ]
Jeszcze pomyślę, może coś prostszego wykombinuję...

leszczu - Nie Maj 20, 2012 12:34

A mam jeszcze takie pytanie. Czy komp może mieć coś wspólnego z Nm ?? Bo zauważyłem, że u mnie już ładnie ciągnie od 2500 obr/min, tak samo było przy wersji 8V, gdzie przy wersji 16V Nm zaczyna się przy 3000 obr/min. :grin:
ADI-mistrzu - Nie Maj 20, 2012 12:43

Może mieć, zależy jaka dawka paliwa i może kąt wyprzedzania zapłonu.
Szkoda że tak daleko mieszkasz bo można by wtedy znaleźć wszystkie różnice między 8V a 16V w kompie.

leszczu - Nie Maj 20, 2012 12:47

ADI-mistrzu napisał/a:
Może mieć, zależy jaka dawka paliwa i może kąt wyprzedzania zapłonu.

No dzisiaj się przekonamy. Będę podmieniał kompa od 16V razem z modułem centralki. Mam nadzieje, że teraz odpali. :grin:
ADI-mistrzu napisał/a:
Szkoda że tak daleko mieszkasz bo można by wtedy znaleźć wszystkie różnice między 8V a 16V w kompie.

No szkoda. :neutral:

ADI-mistrzu - Nie Maj 20, 2012 15:59

Da się zrobić regulację w górę jak i w dół na samym potencjometrze.
Jak chcesz to mogę Ci to opisać jeśli chcesz robić to.
Trzeba by kompa rozebrać, przeciąć jedną ścieżkę i podlutować jak przewody 2 (do każdego z końców). Potem trzeba dolutować jeszcze 3 przewód do innej nóżki w komputerze i te 3 przewody do potencjometru.

Mógł byś jeszcze zobaczyć pomiędzy jakimi wartościami pływa napięcie na sondzie lambda na jałowym, może dało by się do tego odnieść i tak wyregulować.

leszczu - Nie Maj 20, 2012 18:17

Kurde, ciężka sprawa. Raczej sobie sam nie poradzę. :neutral:
Dzisiaj robiłem drugie podejście zmiany kompa. No i się znowu nie udało, bo moduł centralki był inny. Posiada tylko jedną wtyczkę, a u mnie są dwie. :neutral:

zdzichu - Nie Maj 20, 2012 19:54

ADI-mistrzu, najniższe ciśnienie jest przy zamkniętej przepustnicy więc paliwa też mało potrzeba.
ADI-mistrzu - Nie Maj 20, 2012 21:44

16V będzie generować niższe ciśnienie przy zamkniętej przepustnicy nić 8V (więcej ładunku pobiera wiec większa ilość zaworów).
Czyli w efekcie będzie niższe napięcie na MAP sensorze. Trzeba by było je nieco podnieść więc dobrze w sumie pisałem, potencjometr połączony z MAP'em i zasilaniem powinien poprawić sytuację i dac możliwość regulacji dawki paliwa.

zdzichu - Nie Maj 20, 2012 22:37

No chyba tak. Dobrze by było sprawdzić wakuometrem różnicę lub jeszcze lepiej napięcia na MAP'ie i zobaczyć różnicę. No i chyba nie musi to być w Roverku bo łatwiej zmierzyć napięcia na czujniku jeżeli jest na zewnątrz, a chodzi nam tylko o różnicę
Przypomniałem sobie coś jeszcze. Nigdy nie zwróciłem uwagi na wskazania MAP-sensora ale pamiętam że wskazania MAF-sensora są takie same dla różnych silników. A dawkę paliwa można zwiększyć również wstawiając rezystor w obwód czujnika temperatury. Wtedy ECU dobiera dawkę do temperatury niższej niż temperatura rzeczywista.

leszczu - Pią Maj 25, 2012 18:32

Panowie, kupiłem cały zestaw tzw. komputer o nr. 104022, moduł centralki i pilot. Autko odpaliło bez zająknięcia, od razu wskoczyło na swoje prawidłowe obroty przy zimnym silniku, czyli 1100 obr/min. Pierwsza przejażdżka jak najbardziej ok. Z tłumika już nie czuć benzyny. Więc chyba problem rozwiązany. Świec jeszcze nie sprawdzałem, ale i tak będę musiał je wymienić, bo już kilka razy były czyszczone z tej sadzy, więc wymiana nie zaszkodzi. :grin:
Dodam jeszcze, że chyba ten zestaw co kupiłem ma już wycięte immo, bo kierunki nie mrugają mi trzy razy przy zamknięciu, kontrolka na liczniku prze pierwsze 10 sekund nie mruga wcale, dopiero po wspomnianych 10s mruga tak jak należy. Jak otwieram auto kierunki mrugną raz, czyli to się nie zmieniło. W sumie może to i lepiej, że nie mam już tego immo. Na przyszłość nie będzie problemów. :grin: